Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 422 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116471465
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část )
Vloženo Úterý, 07. červenec 2020 @ 23:22:30 CEST Vložil: Tomas

Žhavá témata poslal Frantisek100

Jak je možné že po tolika letech pravidelné účasti na mších stále nedokážeš rozpoznat boží vůli?  


 Třeba je Boží vůlí, abych neskončil v náručí sekty. Málem se to již stalo. Znám blízkého člověka, který byl pokřtěn v AC. Bohužel tam nenašel nic, co by mu pomohlo.  Naopak viděl i podvodné jednání. Nyní je členem jehovistů  a trpí celá rodina. Je to snad Boží vůle?       

  Jak je možné že po tolika letech pravidelných zpovědí tě pronásledují stále stejné hříšné sklony?   

Nechodím ke zpovědím. A hříšné sklony mají i ti, kteří Tvé zpovědi uslyší. Vyznávejme se Bohu! Dnes se nedá věřit nikomu a ani kněžím. A oni věřící nemají snad žádné hříšné sklony? Oni už jsou svatí? Hlavě, že tvrdí, že je v nich Kristus. Aspoň mají své hříchy na koho svést.  

  Proč se zpovídáš ze stále stejných hříchů?   Zbavila tě zpověď nějakého hříšného sklonu natrvalo?   Jak je možné že po tolika letech mantrování růžence se stále nemodlíš v Duchu svatém v chrámu svého těla?   

Já tohle nepraktikuji a nemám s tím zkušenost. Pokud to někdo tak dělá, je to jeho vnitřní duchovní věc.   

  Máš Ducha svatého?   

Nevím a kdybych měl, tak bych to nevytruboval do světa. Ti nevětší vůdcové sekt a zakladatele sekt se tím chlubí, aby mohli svým bludům dát punc svatosti. Ale je to jen podvod.     

  Proč je tvoje římskokatolická víra stále plná malověrných krizí? 
    Já asi nemám římskokatolickou víru, protože jsem nebyl tak vychováván. A Ty si myslíš, že jen katoličtí věřící prožívají krize víry?  Poznal jsme mnoho nekatolíků, kteří prožívali krize. Po roce 89 jezdili s vozy  s nadpisy, že Ježíš je král apod. a pak se raději z místa odstěhovali. Dělali pěknou ostudu všem věřícím. Jiní nabízeli knihy své sekty  a pak se od Boha asi oddělili. atd.   

   Proč nemáš Kristův pokoj?  


Copak Kristus měl někdy pokoj? Copak nikdy neplakal, nerozčílil se a neměl i strach, zda zvládne svůj úkol? Byl i člověkem se vším všudy, ale na rozdíl od nás měl pevnou víru v Otce. Spoléhal na Něho.   

  Proč tě jho Krista tlačí?  

Copak všechno , co prožíváme, jde jak po másle. Jistě, že může jho tlačit. Tlačí nás oba. Takové to  volání, že s Kristem budete vždy úspěšní a vše se vám bude dařit a podobná reklama, je nesmysl. Tady je důležité to, že nejsme sami a že nám pomáhá v životě zvládnout těžké situace  a jít dál a tím je jho lehčí a nepadáme.   

  Proč nedokážeš vydat svědectví o Kristu, který proměnil tvůj život a zbavil tě hříchu?  

Svědectví o Kristu anebo agitace do sekty či církve? Co je to svědectví? Zatím ta svědectví, co jsem slyšel, byla spíše nepravdou. Jedno svědectví v TV Noe ale na mne zapůsobilo. Na jevišti na nějakém sjezdu mládeže, byla na vozíčku mladičká dívenka. Asi rakovina kostí či jiná zlá nemoc, Čekalo jí ještě moc operací a zákroků a ona tak hezky mluvila o Bohu i Ježíši a o tom, že je jí vzorem jedna dívka, která toto již také prožila.  Tady byla vidět síla víry. To bylo svědectví!!! 

   Proč věříš více katechetismu než božímu slovu?    

Neznám katolický katechismus , ale znám něco podobného u jiných sekt a církví. Každá má svoje učení a to je podmínkou křtu. Každá něco zakazuje  a propaguje. A věřící těchto sekt a církví pak věří podle tohoto učení a pak teprve Boží slovo, které je zkrácené či i změněné.   

  Proč se klaníš sochám, obrazům a ostatkům?  

Neklaním se jim, ale zastavím se  u nich a přemýšlím, co dobrého učinili a třeba i špatného, co je varováním. Jsou památkou, které oživuje vzpomínky a minulost. 

   Proč ke své víře neustále potřebuješ obrazové a zvukové vjemy?   Proč je mše bez varhanní hudby emocionálně vyprázdněná?   

Hudba otvírá a probouzí city.  Obrazové vjemy také pomáhají. Každý duchovní obřad, kde zazní hudba, je citovější  a působivější..  

  Proč uctíváš mučící nástroj Krista?   

Tady nejde o uctívání, ale o připomenutí si obrovské oběti Ježíše Krista. Ukazuje na to, co musel On vytrpět pro naši  záchranu. Bohužel byl zneužíván jako znak válek.   

  Proč nedokážeš říct, nežiji už já, žije ve mně Kristus?  

 To je vyjádření pýchy. Jak to může někdo říct a přitom není dobrým příkladem. Není pokornější říci, že Kristus je se mnou, a já bohužel ho někdy neposlechnu.    



  Proč se na veřejnosti za Krista stydíš?   

Za Krista se stydět nemusím. To je Boží bytost. Ale za ty, kteří se chlubí tím, že jsou údajně jeho, se stydím. Za ty, co provádí podvodná divadla s léčením a čáry. Za ty, co pod jeho jménem i vraždili a rabovali. Za ty, co zachytí lidi do sítí své sekty. Nikdy bych neřekl, že v Krista nevěřím, ale vidím u většiny lidí kolem ke Kristu i odpor a negaci. Pak je mi smutno. Ne chlubit se Kristem jako ten americký zabiják po roce 89 z AC , který neměl ani trochu pokory, ale žít tak, aby právě tohle lidi přitahovalo. Nedávno jsem byl na pohřbu člověka, kterého mělo mnoho lidí moc rádo a proto také přišli na poslední rozloučení. Bylo bez kněze a bez jediného slova o Bohu či Ježíši Kristu. A přesto vidím ho  před očima, jak stál vloni u dveří kostela, kde vstup byl zavřen zamřížovanými vraty. Nechtěl jsem ho rušit, Viděl jsem, že se modlí.   

  Proč na tebe při vkládání rukou Duch svatý nesestoupil?   

Ten americký zabiják po roce 89 v síni MKS po svém sebejistém vystoupení a samochvále vyzval přítomné, aby přistoupili dopředu a pak jim vkládal ruce na hlavu a anglicky něco mluvil. Možná to přítomný člen AC také překládal. Mně se to protivilo. Co to mělo být za ducha od vraha vietnamských dětí a jejich rodičů, kam shazoval pumy bez výčitek svědomí?  A na Tebe,  útočníku na katolíky, duch sestoupil? Co je to asi za ducha??!!!      

  Proč tě nevede Kristus v Duchu svatém, a namísto toho potřebuješ vedení lidské?  
 
A koho vede Kristus v Duchu Svatem? Bez ohledu na lidi kolem? Co existuje lidí a vůdců sekt, kteří prohlašují, že je Duch Svatý vede a že jim ukázal to či ono? Oni pak nepotřebují vedení lidské a sami se stávají vůdci své sekty či skupiny či církve. Já nevím, zda mne vede či nevede. Bojím se fanatismu. Toho, abych pak sám nestal tím, co nemám rád u cizích. Myslet  si, že jen já mám pravdu bez zpětné vazby od lidí, s nimiž žiji.    

"Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část )" | Přihlásit/Vytvořit účet | 68 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 08. červenec 2020 @ 08:16:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Františku.
Docela mě zaujaly některé tvé odpovědi. I když já bych na některé  odpověděl zřejmě třeba trochu jinak, je vidět, že jsi nepotratil zdravý selský rozum (na rozdíl od autora těchto otázek, který už dosáhl "levelu" poblouzněnosti hraničící s lékařskou diagnózou).


Pro každého člověka je typické, že Boží vůli rozpoznáváme hlavně ve stavu ztišení srdce (proto pravidelný denní řád modliteb alespoň ráno, na poledne a večer).


Ohledně zpovědi - je  to služba církve, ustanovená Kristem (J 20,21 -23). Své hříchy při ní vyznáváme jistě  především Bohu
- Bohem ustanovenému zástupci církve pak proto, že svým hříchem jsme poškodili i ostatní údy těla církve a církev, jako strana poškozená, má právo se k tomu vyjádřit. Zpovědník je také pro svoji službu vyškolen, aby zde byla záruka dalšího duchovního vedení a hříchy se už znovu neopakovaly.


Ohledně znamení kříže: Kříž je znakem naší spásy.

Tento dřevěný kříž (mučící nástroj) je pravým opakem rajského stromu poznání dobrého a zlého, který měl ovoce vábivé a chutné na pohled (Gn 3,6).
Kříž se pro nás stal oním rajským stromem života. Jeho "ovoce není ani vábivé, ani lákavé pro oči.

(Iz 53)
Vyrostl před ním jako výhonek a jako kořen z vyprahlé země. Neměl vzezření ani důstojnost, abychom na něho hleděli s úctou, ani vzhled, abychom po něm toužili.  Opovržený a lidmi zavržený, muž bolestí, který znal nemoci; jako někdo, před nímž člověk skryje tvář — všemi opovržený, takže jsme si ho nevážili.
Jenže to byly naše nemoci, které snášel, a naše bolesti, které nesl; a my jsme si o něm mysleli, že je zasažen a ubit Bohem a zkrušen.  Ale on byl proboden za naše přestoupení, zdeptán za naše provinění, na něho dolehla kázeň pro náš pokoj a jeho šrámy jsme uzdraveni.  My všichni jsme zabloudili jako ovce, jeden každý jsme se obrátili na svou cestu, a Hospodin na něho nechal dopadnout vinu nás všech. 
Byl zdrcen, ale pokořil se a neotevřel ústa: jako beránek vedený na porážku a jako ovce před střihači byl němý, ústa neotevřel.  Skrze útlak a soud byl vzat, kdo se bude zabývat jeho údělem? Neboť byl vyťat ze země živých, jeho rána přišla za přestoupení mého lidu.
A určili mu hrob mezi ničemy, ale byl s bohatým ve své smrti, protože se nedopustil násilí a v jeho ústech nebylo lsti. Hospodin si přál zdeptat ho nemocí: Když položí svou duši jako oběť za vinu, uvidí potomstvo, prodlouží své dny, a Hospodinovo přání se jeho prostřednictvím zdaří.  Z námahy své duše uvidí ovoce a nasytí se. Svým poznáním můj spravedlivý otrok ospravedlní mnohé a jejich provinění on sám ponese.  Proto mu dám podíl ve velikých zástupech a s nespočetnými bude dělit kořist, protože vylil na smrt svou duši a byl započten mezi vzpurné. On odnesl hřích mnohých a je přímluvcem za vzpurné.




Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 08. červenec 2020 @ 08:21:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Zpovědník je také pro svoji službu vyškolen, aby zde byla záruka dalšího duchovního vedení a hříchy se už znovu neopakovaly.

  Stando a ty máš tu zkušenost se zpovědí, že už se hříchy neopakují? 

  Když si tedy dojdeš ke zpovědi a máš tu záruku dalšího duchovního vedení, tak už se hříchy znovu neopakují?

  Toník


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 08. červenec 2020 @ 10:25:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jistěže mám i tuto zkušenost. V růstu ve víře tomu ani jinak být nemůže.
Ale není to snad jenom výslovnou zásluhou jen dobrého zpovědníka, ale předně mimořádnými milostmi od Boha, které v této svátosti člověk obdrží pro svůj další duchovní růst.


Samozřejmě jsou i hříchy natolik "zarostlé pod kůží", že člověku někdy trvá i delší čas, než se závislosti na nich  docela zbaví. Ale Bůh nikam nespěchá - má čas a je ke člověku nanejvýš milosrdným.


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 09. červenec 2020 @ 09:22:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Jistěže mám i tuto zkušenost. V růstu ve víře tomu ani jinak být nemůže.


  A to se tedy nějak změnilo za poslední léta? Kdy a čím?


  Psal jsi tehdy:

Buď tedy správně nerozumíš, co všechno by to ve smyslu znamenalo a jaký je plný dosah takového opovážlivého tvrzení, nebo pokud by to měla být pravda, tak by to skutečně musel být naprosto mimořádný dar od Boha.


V oblasti své dneska už  "zvládnuté" hříšnosti  jsme na tom hodně podobně, jako abstinující alkoholik:  stačí mu jedna sklenička a už se v tom zase veze.



Moje zkušenost ze zpytování svědomí je zase taková, že není jediného podstatného hříchu, který by se mě už vůbec netýkal, kde bych měl už zcela čisté svědomí a bylo to už za mnou. To bych se jenom obelhával. ... A mnohdy, když se ve vztahu vzdálíme Boží milosti, tak přichází i recidíva těch samých hříchů, ze kterých jsme už dříve činili pokání a byly nám odpuštěny. 

  Máš tedy teď se zpověďmi jinou zkušenost? Nebo máš jiného zpovědníka, aby už se tvoje hříchy znovu neopakovaly? Nebo co se ve tvém životě změnilo?

  Toník


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 10. červenec 2020 @ 07:10:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku,
to jsem ale hovořil o čemsi úplně jiném - o obecně trvalé náklonnosti člověka ke hříchu.

Jsou hříchy, které jsem nikdy v životě ani nikdy nevykonal - protože leží tak daleko za mojí hranicí únosného jednání, že si nedovedu ani představit, že bych je mohl někdy spáchat.
Ale jsou jiní lidé, kteří i takové hříchy páchají, protože mají tu hranici únosného posunutou úplně někde jinde. Člověk obecně je schopen každé špatnosti ( a to bez výjimky každý člověk)  - jenom k ní musí předtím dozrát. Nevinné dítě není hned schopno toho nejtěžšího hříchu - když však projde procesem mravního úpadku, není pak ničeho, co by mu vnitřně bránilo ve zlu.


Hovoříme - li tedy o člověku obecně, záleží na jeho vnitřní deformaci, čeho všeho je schopen a čeho už nikoli. A tahle hranice "únosného" se posunuje - životem podle světa směrem ke zlu - životem s Bohem směrem od hříchu.





..."V oblasti své dneska už  "zvládnuté" hříšnosti  jsme na tom hodně podobně, jako abstinující alkoholik:  stačí mu jedna sklenička a už se v tom zase veze."...


I toto je tase úplně o jiné situaci - o hříších, které byly a dneska už jsou minulostí.. O tom, že pokud se člověku v životě stal některý ze hříchů zvykovým - a přesto trvalým životem s Bohem se toho hříchu zbavil - ta určitá závislost, slabost, v této oblasti hříchu přetrvává i nadále. Zůstává ve člověku slabinou - takovou "Achilovou patou".

Je to situace podobná jako u vyléčeného narkomana, který v tíživé krizové životní situaci často opět sáhne po droze. Mnohem častěji, než ve srovnatelné situaci ten člověk, který nikdy nefetoval.


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 10. červenec 2020 @ 17:56:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Takže jestli tě chápu dobře: Tobě stále zůstává tvoje trvalá náklonnost ke hříchu, jsi stále jako abstinující alkoholik a to je o hříších, které u tebe jsou dneska minulostí.

  Rozumím ti dobře?

  Když tedy pořád hřešíš, tak děláš kreativně stále nové a nové pokaždé jiné hříchy, když se po zpovědi u tebe hříchy neopakují?

  Toník
  


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 12. červenec 2020 @ 12:25:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Když tedy pořád hřešíš, tak děláš kreativně stále nové a nové pokaždé jiné hříchy, když se po zpovědi u tebe hříchy neopakují?"...


I v té otázce už máš zase posun smyslu jinam, než co já říkal.

Nikde jsem totiž neříkal, že nejsou u mne i hříchy, které se po zpovědi znovu  neopakují.

Tak si to vysvětleme:

1.) Jsou hříchy, které se u mě nikdy nevyskytly.

2.) Jsou hříchy, které jsem dříve spáchal, ale které dneska jsou už pro mne minulostí.

3.) Jsou i hříchy, kterých se zbavuji, ale dosud jsem se jich úplně nezbavil (např. dokázat plně využít čas života podle Božích představ, co bych měl dělat. Opakem je zbytečné prolenošení třeba u televize. Dokázat totiž najít správnou míru mezi tím, co je ještě odpočinek k nabrání dalších sil a co už je navíc mrháním času - to se musí člověk naučit - to je běh na dlouhou trať. A k této změně jsou dobré a užitečné mimořádné milosti, které člověku plynou ze svátosti smíření.

4.)  Díky těmto samým milostem na sobě člověk objevuje stále nové hříchy - i když to nejsou hříchy ke smrti, brání křesťanské dokonalosti. Není to tedy o tom, že bych snad zvráceně kreativně  páchal stále nové hříchy - moje kreativita je jen touto milostí objevuje jako nedostatky na sobě, které jsem si dříve o sobě neuvědomoval.






]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Neděle, 12. červenec 2020 @ 13:42:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A co takhle dát místo a prostor Bohu, aby tě všech tvých hříchů zbavil Pán Ježíš Kristus, který za tebe zemřel a ty hříchy nesl? 


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 13. červenec 2020 @ 07:51:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tento prostor odevzdávám Bohu pravidelně ve svátosti smíření - naposledy jsem tak učinil před týdnem.


Kdy jsi ty, Stando, byl sám naposled u svátosti smíření - oné služby církve, kterou Kristus ustanovil pro všechny křesťany? 


(J 20,21-23)
Ježíš jim opět řekl: „Pokoj vám. Jako mne poslal Otec, i já posílám vás.“  Po těchto slovech na ně dechl a řekl jim: „Přijměte Ducha Svatého Komu odpustíte hříchy, tomu jsou odpuštěny, komu je zadržíte, tomu jsou zadrženy. “ 





Tato služba církve úzce souvisí s pověřením apoštola Petra mocí klíčů (Mt 16,19) - a může ji vykonávat v moci Ducha svatého pouze ten, kdo Ducha svatého k této službě výslovně přijal ( Po těchto slovech na ně dechl a řekl jim: „Přijměte Ducha Svatého. ).


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pondělí, 13. červenec 2020 @ 12:30:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stando, opravdu nevím, proč mi zde cituješ bludné zcestné učení tvé "církve". Myslíš si, že mi tím můžeš nějak prospět?

Já mám společenství s Pánem Ježíše Kristem každý den, celý den, ne jednou za týden. A v církvi víceméně každý druhý den. Neumím si představit, že bych byl byť jen jediný den bez společenství s Pánem v soukromí nebo několikrát týdně v církvi. Neuměl bych tak žít. Vždyť mým životem je Kristus ( Ko 3:4 [www.obohu.cz]) a žít pro mne znamená Kristus ( Fp 1:21a [www.obohu.cz]). Tož tak.


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 13. červenec 2020 @ 13:22:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co je pro tebe tím "bludným učením" konkrétně?
J 20,21-23, nebo snad Mt 16,19?


Společenství modlitby mezi křesťany  je cosi úplně jiného, než služba v moci Ducha svatého, výslovně ustanovená Kristem.



Žádný člověk ti nemůže odpustit závažný hřích - třeba hřích vraždy. 

Však církev má tuto moc odpustit i takový hřích v moci Ducha, kterého Kristus seslal své církvi.

Sám ustanovil své učedníky touto mocí Ducha J 20,21) - služby církve hříchy odpouštět  (a ti pak své následovníky).

Pokud je toto pro tebe "zcestné bludné učení" - tak to jsi ale notně vzdálen od Krista.


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pondělí, 13. červenec 2020 @ 13:29:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stando, Kristus žije ve mně, On je můj život, takže tvá snaha vykládat mi Slova Pána Ježíše v evangeliu z řk pohledu místo Božího, místo Kristova, když Ten, Kdo ta Slova řekl, žije ve mně, je samozřejmě marná a odsouzená k nezdaru.


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 13. červenec 2020 @ 13:40:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stando, zda je toto pravda - zda v tobě Kristus opravdu žije - to posoudí nejlépe lidé z tvého blízkého okolí - rodina, spolupracovníci, přátelé. ....


A to, co jsem ti ocitoval přímo z Božího slova, jenom tak nevymažeš. Ani když se budeš tvářit, že toho není.


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pondělí, 13. červenec 2020 @ 16:18:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemažu to, co můj Pán řekl, ale říkám, že význam Jeho Slov je jiný, než jaký jim přikládáš ty, toť vše.


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 13. červenec 2020 @ 08:59:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Díky těmto samým milostem na sobě člověk objevuje stále nové hříchy - i když to nejsou hříchy ke smrti, brání křesťanské dokonalosti.

  Jestli tedy dobře chápu tvé psaní, tak ty vědomě, dobrovolně, svobodě a chtěně děláš nějaké věci, třeba čtyřicet let, nerozumíš tomu, že to jsou hříchy, ale zpověď ti pomáhá zjistit, že to jsou hříchy? 


Opakem je zbytečné prolenošení třeba u televize. Dokázat totiž najít správnou míru mezi tím, co je ještě odpočinek k nabrání dalších sil a co už je navíc mrháním času - to se musí člověk naučit - to je běh na dlouhou trať.

  Tobě je přes šedesát let a tohle ses ještě nenaučil? To jsou přeci věci, které učí v řádu svoje děti jejich rodiče, když jsou ještě malé? Zrovna teď to řeším se svými dětmi, učím je řádu, kolik mají čeho, psát si deník, rekapitulovat... 

  Proto tolik píšeš o řádu, že ti odmala schází?

  Toník


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 13. červenec 2020 @ 13:36:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V této části to chápeš opravdu správně.

Toto je totiž zkušenost úplně každého, kdo prožil růst ve víře. Čím blíže Kristu, tím se člověku daří vidět svět Božím pohledem, tím na sobě zjišťuje více nedostatků, které se Bohu líbit nemohou.

Cesta životem spolu s Kristem je cestou ke křesťanské dokonalosti, v postupném odstraňování všeho, co nás zatěžuje a rušivě zasahuje do vztahu člověk - Bůh.


(Fp 3,12)
Ne že bych už byl u cíle, ani že už bych byl dosáhl dokonalosti; ale pokračuji ve svém běhu, abych se to pokoušel uchvátit, když jsem sám předtím byl uchvácen Kristem Ježíšem.



Jsme lidé nedokonalí, s chybami - svůj život v řádu musíme korigovat a zdokonalovat po celý život - až do smrti. To abychom nesklouzli zpátky pod vliv tohoto světa.

Je iluzí myslet si, že dítě snad naučíš něco tak dokonale, že to už nikdy nebude potřebovat žádné další zdokonalování. Tomu snad ani ty sám nevěříš!


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pondělí, 13. červenec 2020 @ 16:16:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cesta životem spolu s Kristem je cestou ke křesťanské dokonalosti, v postupném odstraňování všeho, co nás zatěžuje a rušivě zasahuje do vztahu člověk - Bůh.

Nevím,k co je křesťanská dokonalost, ale vím, že Bůh chce, abychom dosáhli Jeho dokonalosti a svatosti, bez níž nikdo neuvidí Pána.

A jinak Bůh z těch, kdo jsou Jeho, tj. Božích dětí, Božích synů, odstraňuje vše, co není z Boha, co není Bůh v Kristu včetně nás samotných a nahrazuje to sám sebou. To znamená, že do nás a v nás ustavuje sám sebe, svá nevystižitelná, nevyčerpatelná bohatství v Kristu. Nikoli tedy to, co nás zatěžuje nebo rušivě zasahuje ... to by bylo nedostatečné. 


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 14. červenec 2020 @ 08:29:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Nevím,k co je křesťanská dokonalost, ...."...





(Kol 3,14)
A nad to všechno mějte lásku, která je poutem dokonalosti.


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pondělí, 20. červenec 2020 @ 10:40:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
U bodu 4 je velké nebezpečí růstu duchovní pýchy a farizejství. Ad slova Ježíše, nejkritičtější texty zprostředkované a zachované od Evangelistů Nového zákona. Člověk není dokonalý. Je zde třeba velké a velké pokory, nepřičítat si své lidské zásluhy atd. atd. Vkládám příspěvek všeobecně, toto nebezpečí je velkým soubojem Dobra a Zla a mnozí jej ve snaze o křesťanskou dokonalost nerozpoznáváme (chytrost Zlého)... POZOR!!!


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pondělí, 20. červenec 2020 @ 10:44:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Reakce na Oko:



]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: martino v Středa, 08. červenec 2020 @ 10:42:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinec




 Stando a ty máš tu zkušenost se zpovědí, že už se hříchy neopakují? 

  Když si tedy dojdeš ke zpovědi a máš tu záruku dalšího duchovního vedení, tak už se hříchy znovu neopakují?




martino





Cizinec jako bývalý nedokvašený katolík neví která bije nebo zjevně provokuje. Jinak by věděl, že on sympatizant hříchu cizoložství, že skutečný duchovní vůdce hříšníku následně odepře rozhřešení, pokud se hříšník do zpovědnice vrací stále se stejným hříchem, který vede k věčné smrti jako je např. cizoložství.Jinak mi s okem jsme praktikující katolíci, kteří hřeší stále jak říká papež a nikdo není imunní, ale to mluvíme o tkz. hříších které označujeme za lehké ...ale rozhodně nevěřím, že oko se vrací do zpovědnice stále se stejným těžkým hříchem. Takže hřeší každý člověk, ale praktikující katolík a ostatní co se hlásí ke křesťanství, neléčí cizoložství útěkem od manželky a uzavřením dalšího manželství nebo glorifikací mnohoženství, jak zde preferuje diskusně Cizinec. 







]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 08. červenec 2020 @ 13:29:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten, kdo žije s Bohem v milosti posvěcující a chodí pravidelně ke svátosti smíření, nespáchá jen tak jednoduše hned těžký hřích.


K těžkému hříchu je třeba člověku nejdříve dozrát - předchozím životem bez Boha, životem podle světa, kdy se lehké hříchy zanedbávají a nijak neřeší. Postupně zvrácené myšlení se pak nakonec projeví hříchem ke smrti.



(Jk 1,14-15)
Ale každý je zkoušen svou vlastní žádostivostí, která ho přitahuje a vábí. Pak žádostivost počne a nato porodí hřích a hřích, když je dokonán, zrodí smrt.


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 09. červenec 2020 @ 08:33:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Martino, to víme, že hřešíte stále - to tu psal i oko a další, že stále hřeší. Dokonce si v každém okamžiku svého života vybírá, jestli bude s Bohem, nebo proti Bohu, v každém okamžiku života se rozhoduje pro dobro nebo pro zlo. Hrozná situace.

  Vy zase neustále lžete a pomlouváte, kromě toho znovu a znovu píšete o cizoložství, vaše téma.

  Není vám zkrátka co závidět. A ani papež vám nepomůže - jen konstatuje dobře vaši situaci. Ale to není východisko, cesta ven z toho vašeho neustálého hřešení.

  Navíc vaše situace není situací všech praktikujících katolíků - je spousta praktikujících katolíků, kteří jsou slušní, neustále nelžou, nepomlouvají neustále, ani si neustále nevybírají dobro a zlo, pro Boha a proti Bohu, ale věnují se v životě něčemu užitečnému. Například sází lesy, mají zemědělské farmy a starají se druhým o jídlo, jsou jako lékaři v nemocnicích, nebo jako sestřičky, vyrábějí třeba tlakové nádrže na plyn a vůbec dělají cokoliv užitečnějšího než lhaní, pomlouvání a vybírání si dobra a zla.

  Hezký den
  Cizinec


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 10. červenec 2020 @ 07:32:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)



Toníku, i ty jsi tu psal o sobě, že hřešíš (a přitom dokonce prý jsi člověk spravedlivý a nikoli hříšník). Já říkám, že každý, kdo hřeší, je hříšníkem.


Svobodná vůle člověka předurčila k tomu, že si vybírá. Je to důsledek - když nemáš svobodnou vůli, nemůžeš si vybírat cestu (jako kůň s klapkami na očích, jako otrok v řetězech  - svobodný si však každý krok své cesty sám vybírá z nepřeberných možností.

Zda tak koná uváženě, nebo neuváženě, je už věcí další.

I já jsem vysadil les, kde dneska chodím na houby - a dá - li mi Bůh zdraví, mám v plánu vysadit další. A to vždycky ze svého svobodného rozhodnutí.
Nehovořím zde nyní o zásadě trvalosti směřování člověka v životě, ale o principu svobodné volby - dneska se rozhodnu vysadit les, ale jestli i zítra a pozítří  nevstanu a nezasadím stromy, žádný les nebude. I zítra i pozítří musím své rozhodnutí znovu potvrdit svým jednáním  - znovu se rozhodovat, zda jít zasadit další stromy nebo ne.




]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 10. červenec 2020 @ 17:53:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
I já jsem vysadil les, kde dneska chodím na houby - a dá - li mi Bůh zdraví, mám v plánu vysadit další. A to vždycky ze svého svobodného rozhodnutí.

  Stando, mě je jasné, že jsi z vesnice, takže děláš taky něco užitečného, normálního, že se nevěnuješ 24 h denně, 365 dní v roce svému tělu (jak jsi psal) a že se v každém okamžiku tvého života nerozhoduješ pro dobro nebo pro zlo, pro Boha nebo proti Bohu.


Toníku, i ty jsi tu psal o sobě, že hřešíš (a přitom dokonce prý jsi člověk spravedlivý a nikoli hříšník). 

  Zkus někdy odpovídat na příspěvky sám za sebe, bez tvých popletených projekcí a výmyslů o druhých. Zvládl bys to?

  Toník


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 12. červenec 2020 @ 12:30:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)



Opravdu ti, Toníku, musím hledat odkazy na tvé komentáře, ve kterých říkáš, že jsi člověk spravedlivý a nikoli hříšník?


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 17. červenec 2020 @ 08:41:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Opravdu ti, Toníku, musím hledat odkazy na tvé komentáře, ve kterých říkáš, že jsi člověk spravedlivý a nikoli hříšník?

  Ne, nemusíš, Stando - protože to jsem tu psal.

  Ani nemusíš hledat mé komentáře, kde bych psal, že hřeším, protože to jsem tu nepsal.

  Toník


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 13. červenec 2020 @ 17:48:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
I já jsem vysadil les, kde dneska chodím na houby - a dá - li mi Bůh zdraví, mám v plánu vysadit další. A to vždycky ze svého svobodného rozhodnutí.


  Ahoj Stando

  Takže to jsi sázel les už před mnoha lety, je to tak? Co jsi sázel, smrčky, listnáče?

  Co se teď chystáš sázet? U nás jsou lesy hodně sežrané kůrovcem, je to tak i tam u vás?

  Toník


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 14. červenec 2020 @ 08:26:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tehdy, v devadesátém roce, jsem si vzal zpátky kus zanedbané přírody (necelý hektar), který býval předtím, když na tom hospodařili moji předkové, zčásti polem, loukou i pastvinou. Kvůli členitosti terénu to nešlo včlenit do sousedního lánu a sousedí s potůčkem. Tehdy, abych se dostal na druhý konec, tak jsem se musel prosekávat mačetou skrz dvoumetrové kopřivy, lopuchy a náletové křoviny.

Na dvou vhodných místech jsme tam tehdy vysadili asi tisíc smrčků. Dneska je z nich zdravý lesík. ale i ostatní plocha je osázena různými listnatými stromy - i ovocnými i jinými. Sad střídá les.  Místy jsem zase nechal louku.
Letos jsem s obcí směnil i břehy onoho sousedního potůčku (přes 5 000 m2).  Mým cílem je podoba řídkého lesoparku, s mnoha různými druhy stromů v několika patrech a louky pro motýly. Za mého mládí jich tam létaly celé roje.
Chystám se vysadit další duby, buky, lípy, nějaké břízy a i celou řadu vzácných dlouhověkých dřevin. Dneska krajině dominují už zdálky zvláštní kříženci topolu, původem z brněnské botanické zahrady. Ty první, které jsou dneska už vytěženy, zasadil ještě můj dědeček. Vysadil jsem také několik desítek kaštanů, ale ty trpí klíněnkou. Javory se mi osvědčily, snad jediné, které netrpí žádnými škůdci.  Louky zčásti seču na seno, zbytek jenom mulčuji.

Zásadou je, aby nevznikla žádná monokultura - to pak řádí škůdci.

Začínám už také budovat na vhodných místech mezi vysokými břehy záchytné poldry, které v případě silných dešťů vytvoří kaskádu jezírek - to abych udržel vodu v krajině a aby už nepokračovala eroze břehů.


Takže je to běh opravdu na dlouhou trať.


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Úterý, 14. červenec 2020 @ 10:38:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hezké, Stando, a bude mít kdo pokračovat?


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 15. červenec 2020 @ 09:10:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Doufám, že ano. Zatím je to místo, kde se rodina občas sejde a děláme něco spolu. Buď mi pomáhají sadit stromy, nebo sklízet ovoce.
Hlavně je tam krásně, údolí mezi kopci, netknutá příroda, spousta vzácných rostlin a hned vedle dalších sedm hektarů mladého obecního lesa.

Jo, a zapomněl jsem na obrovské stromy ořešáku , které jsou nepřehlédnutelné. Ořechů z nich máme nadbytek a nikdo je nechce.
Pro pekaře je totiž pohodlnější používat nechutné nastavené ořechové pasty z kbelíku, než si namlet skutečné ořechy.


Dneska není poptávka po kvalitě, ale po co nejnižších cenách za pečivo.




]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 15. červenec 2020 @ 10:24:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to jsem rád. A mimochodem - píšeš: Ořechů z nich máme nadbytek a nikdo je nechce. Já chci. :-) Ale ty asi myslíš ve velkém, že? ;-)


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 15. červenec 2020 @ 11:33:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, nějakých 50 kg z fleku ....


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Středa, 15. červenec 2020 @ 12:20:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
50kg z fleku? Tož to popřemýšlím :)


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Středa, 15. červenec 2020 @ 12:24:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Výborné jsou kuřecí řízky v trojobale s kůrčičkou z mletých vlašských ořechů namísto strouhané housky :)


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 15. červenec 2020 @ 13:54:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tož tolik neodvezu, nemám auto, ale mohl bych se možná s někým svézt a podělit. Můžeme se tedy někde domluvit soukromě?


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 15. červenec 2020 @ 13:56:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestli se můžeme domluvit soukromě, napiš mi na můj e-mail, který tu v mém profilu mám? Děkuji.



]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 16. červenec 2020 @ 07:07:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Napsal jsem ti.


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Čtvrtek, 16. červenec 2020 @ 08:57:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji.


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 17. červenec 2020 @ 08:39:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Díky, Stando. Na vesnici je to podobné. Můj táta celý život sázel stromy, dělal rybníky, hráze, cesty...  Pěstoval cokoliv na čemkoliv.

  S dědou jsme odmala byli v "našem" lese, co nebyl náš, ... Když "náš" les vytěžili a odvezli dřevo, co sázeli předci, šel děda, zplundrovaný les vyčistil od nepořádku a sázel s námi dětmi stromečky - nedalo mu to. Rád jsem tam chodil na houby, dnes tam je už dospělý les. 

  Po revoluci, když vrátili pozemky, jsme v lese hodně pracovali, spíše čistili, uklízeli, proto je práce s motorovkou a se dřevem pro mne dodnes odpočinek. V tom lese taky ke mne Bůh při práci prvně dlouze mluvil a řešil se mnou věci života, když jsem se stal křesťanem.

  Teď žiju ve městě, takže není takový prostor. Zdědili jsme tu pár stříbrných smrků, jalovce, borovici, zasadili pár dalších smrčků, jedlí a boroviček a hlavně ovocné stromy - mičurinské pokusy od táty, ořešáky, pár pecek, maliny, ostružiny... 

  Tak se drž a ať se ti ještě podaří nějaký ten les vysadit (a nevěnuj se tolik tomu svému tělu,  však to znáš [obohu.cz] ;-)

  Toník


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Milka v Středa, 08. červenec 2020 @ 11:25:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 František
Proč tě jho Krista tlačí?  

Copak všechno , co prožíváme, jde jak po másle. Jistě, že může jho tlačit. 

Tady je řeč o Kristově jhu. Ne o tlaku světa, starostech. Zaměňuješ to. 
  • Pojďte ke mně, všichni, kdo se namáháte a jste obtíženi břemeny, a já vám dám odpočinout.
  • 29 [biblenet.cz]Vezměte na sebe mé jho a učte se ode mne, neboť jsem tichý a pokorného srdce: a naleznete odpočinutí svým duším.
  • 30 [biblenet.cz]Vždyť mé jho netlačí a břemeno netíží.“


Takové to  volání, že s Kristem budete vždy úspěšní a vše se vám bude dařit a podobná reklama, je nesmysl. Tady je důležité to, že nejsme sami a že nám pomáhá v životě zvládnout těžké situace  a jít dál a tím je jho lehčí a nepadáme.

Ano, v životě jsou těžké situace.




Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 08. červenec 2020 @ 13:49:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Vždyť mé jho netlačí a břemeno netíží.“...


Jho, jařmo, bylo příčné břevno vpředu oje u vozu, nebo u pluhu., za nějž dobytek tahal. (přivazovali ho tahounům k šíji).
Brzo se tohoto názvu začalo užívat přeneseně ve smyslu: "věc nepříjemně tíživá, bolestivá", "obtížný chomout".

Život podle Kristových nařízení a jeho příkladu  není sice snadný (následovat Krista znamená i cestu na Kalvárii), vyžaduje od člověka přemáhání a oběti - je to někdy skutečné "jho".

Ale toto břemeno nám nadlehčuje Ježíšova pomocná milost, jeho příklad a slíbená odměna v nebi. Dopustí - li Bůh na člověka zkoušku, dodá mu také potřebnou sílu ji zvládnout. Boží scénář událostí života nikdy na člověka nenaloží víc, než kolik je schopen unést.


Pouze v případě, že člověk se vyhýbá všem nepříjemnostem a námaze - odmítá každý den poponášet o kousek ten svůj kříž spolu s Kristem (to své "jho"), tak ten na něho stejně čeká kdesi nečekaně za rohem (vyhnout se nelze) - a tehdy, když dopadne, tak bývá pak k neunesení..


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 08. červenec 2020 @ 14:25:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Místo slova jho dejme rovnátko jařmo a to víme, že je nástroj, kterým se dvě tažná zvířata zapojují do páru, aby pak společnou silou táhli náklad. Pak sem uvedené verše platí. Ale za pojmem jho často vnímají lidé nějaké utrpení. To je něco jiného. Mně vždy naštvali věřící, jak naříkali nad tím, co museli za totality údajně vytrpět. Chápu, že trpěli  a někdy z toho důvodu, že schválně provokovali. Když třeba nepouštěli v sobotu děti do školy či na vojně voják odmítl službu, když dělali věci naschvál, tak nastala od společnosti bohužel reakce. A oni si to odůvodňovali, že tak trpí kvůli Kristu. To byla jen přetvářka a zbytečná provokace. Škoda byla, když nadané dítě se kvůli víře nedostalo na školy, ale to se dělo jen do roku 68. Po roce 68 i se mnou na VŠ byli studenti z věřících rodin i na PF. Nakonec o mně to věděl i děkan  a nic se mi nestalo, protože jsem neprovokoval.


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 08. červenec 2020 @ 15:15:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku, slova jho a jařmo jsou synonyma-viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Jho 


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 08. červenec 2020 @ 15:23:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To vím, ale otázka je,  jak je člověk chápe  a používá. Copak dnes lidé ví, co bylo jařmo? A jho berou jako utrpení. Ne všechny pojmy z NZ mohou být dnes pochopitelné. Tady je důležité, co chtěl Pán Ježíš přiblížit. A to je při představě jařma jako nástroje, který spojuje dvě síly, jasné.


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 08. červenec 2020 @ 20:40:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proto Bůh dává, modlíme-li se za to, Ducha moudrosti a zjevení, aby nám skrze Něho zjevil, co je třeba, abychom to věděli (zjevení) a rozuměli (moudrost) tomu.


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 08. červenec 2020 @ 15:25:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pán Ježíš říká, že Jeho jho je příjemné, netlačí a Jeho břímě je lehké. Jeho jho je Otcova vůle a Jeho břemeno je práce na uskutečnění Boží vůle. Být zapřažen v Pánově jhu znamená přijmout Otcovu vůli a vzít na sebe Pánovo břemeno znamená spolupracovat s Ním na uskutečnění Boží vůle. A to pro toho, kdo miluje Boha. kdo miluje Pána Ježíše, není těžké. Činit Otcovu vůli bylo pro Pána Ježíše dokonce pokrmem - viz J 4:34 [www.obohu.cz].


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 08. červenec 2020 @ 16:03:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak poznáš Otcovu vůli? To existuje sektářů, co si tohle myslí, ale pak vidíš, že dělají něco, co nemá smysl, co je projev fanatismu a škodí, než pomáhá. Jehovista si také myslí, že koná vůli Boha a nakonec nechá umřít manželku tím, že zamítne transfúzi. Viděl jsem plno takových " vůlí", ale byly od Otce ? Mně poradili, abych dělal popeláře. Kdybych to bral jako vůli Otce a ne rozumem, tak jsem zničil rodinu. A měl bych to jho lehké? Jak poznám, co je Boží vůle a nezapadnu do sekty?? Co lidí naletělo a zničilo život sobě i bližním, protože Boží vůli asi nepoznali správně??


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 08. červenec 2020 @ 20:37:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pán Ježíš v Janovi 7:17 řekl: Bude-li někdo chtít činit Jeho (Otcovu) vůli, pozná, zda je to učení z Boha, nebo mluvím-li sám ze sebe. 

První věc je chtít Otcovu vůli činit. Tomu, kdo ji chce činit, tomu ji Bůh zjeví a když ji člověk přijme, zapřahá se z lásky dobrovolně do Pánova jha/jařma, které je příjemné, rozkošné, netlačící a bere tím na sebe Pánovo břemeno, jímž je práce na uskutečnění Otcovy vůle. A protože je to Pánovo břemeno, ne naše, je lehké - nese je Pán a my s Ním spolupracujeme v Jeho jařmu na jeho nesení.


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 08. červenec 2020 @ 21:05:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak mohu chtít činit Otcovu vůli, když nevím, co ta vůle chce? Na mne to, co píšeš, působí jako  fráze. Co na mne Bůh chce ?  A co chtěl na Tobě? A co chtěl na těch fanaticích, co zničí rodinu a vše dobré?


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 08. červenec 2020 @ 21:46:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věříš, že Bůh je dobrý a Jeho vůlí je uspořádat všechny věci pod jednu Hlavu v Kristu, jak na nebesích, tak na zemi?

Ef 1:7-10 V Něm (Kristu) máme vykoupení skrze Jeho krev — odpuštění našich provinění podle bohatství Jeho milosti, kterou nás hojně zahrnul ve vší moudrosti a rozumnosti, když nám oznámil tajemství své vůle, jak se Mu líbilo a jak si předsevzal, aby pro správu období, v němž budou naplněny příhodné časy, uspořádal pod jednu hlavu v Kristu všechny věci: ty na nebesích i ty na zemi, aby je uspořádal v Něm. 

To je Boží vůle. Chceš jí? Chceš, aby se naplnila? Tak ji přijmi a začni spolupracovat s Bohem na jejím naplnění a Bůh tě v Těle Kristově umístí tam, kde tě chce mít a učiní tě v Kristu k této spolupráci způsobilým.
Nechceš? Pak ti Bůh svou vůli nezjeví a nebude se tebou zaobírat, protože jsi pro Něho bezcenný! 


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 09. červenec 2020 @ 07:48:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Ale co je ta vůle? Je vůlí, abych se stal členem sekty? Abych zničil rodinu? Abych zničil dobré vztahy  s lidmi? To je to, co se děje u těch, co podobně opakují verše z Božího Slova. Fanatismus se znaky psychické patologie. Naprosté vynětí rozumu. A pak se člověk ocitne mezi stejnými fanatiky a to je cesta do pekel. Toho se bojím. Jak vlastně žiješ? Nebojím se Boží vůle, ale toho, abych  nebyl pod vůlí těch sil, co ničí  lidské životy v sektách vedenými fanatiky.  A co Tvoje děti? Rozumí Ti a dali se Tvojí cestou? A v parafrázovaném překladu to zní srozumitelněji:

Dík Bohu za jeho nekonečnou laskavost, kterou nám prokázal v osobě Ježíšově. Jeho milost k nám je tak nesmírná, že nám pro jeho oběť odpustil všechno zlé a zachránil nás od jisté smrti. Ve své moudrosti a prozíravosti nám odhalil svůj velkorysý záměr, který po staletí zůstával lidem ukryt, že ve stanovenou dobu pošle svého Syna, aby za nás ze všech stran, živé a mrtvé shromáždil navždy k sobě 

Tady je jasně vidět, že tato Boží Vůle se týká Ježíše. A pokud se týká člověka, pak to, aby pochopil, co Bůh učinil v Ježíši.   Tohle jsem pochopil. Ale to není o tom, že mám být členem sekty, fanatikem, který ostatním vnucuje svoje pojetí Ježíše a dává najevo jakousi svoji svatost. A někdy a většinou jsou mi milejší obyčejní lidé než ti, co opakují verše z Bible, ale svými životy dokazují nefunkčnost víry. Já tě osobně neznám, takže to ber obecně.    
 


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Čtvrtek, 09. červenec 2020 @ 12:00:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Napsal jsem ti, co je Boží vůle a položil několik otázek, Františku. Na otázky jsi neodpověděl a místo toho kladeš jiné, nesmyslné. Proč to děláš?


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 09. červenec 2020 @ 12:43:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co je nesmyslnou otázkou? Co je Boží vůle jsem také vysvětlil. Rozhodně není Boží vůlí být sektářem či fanatikem, který ubližuje svým blízkým svými fanatickými projevy. Bohužel Tvoje otázky či projevy mne děsí. Já v tom vidím jen sektářský fanatismus a s ním zkušenosti již mám a smutné.


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Čtvrtek, 09. červenec 2020 @ 13:17:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nepodléhejte tlakům, Frantisek100 :)

Jho (jařmo) a břemeno (náklad) nejsou to isté, ale vyjadřují to isté.

Jho, které netlačí, jako by ho člověk neměl, a stejně tak břemeno, které se nepronese, které netíží, jako by nebylo.

Nejde o nic jiného, než o to "vezměte". Jde tedy o dobrovolnost, svobodné rozhodnutí - volnost rozhodnutí něco činit. Takové jho nikoho netlačí a břemeno netíží, a vzhledem k výzvě těm, kdo se namáhají a jsou obtíženi, nejde o nic jiného, než o tu dobrovolnost, chtění, lehkost konání. Žádný tlak, žádná tíže. Nikdo nikoho nenutí, a nikdo nikoho nezatěžuje nad únosnou míru. Zvíře, které nebylo nikdy zapřaženo a nikdy na něj nebylo naloženo břemeno, je vlastně svobodné, volně žijící. Tak je to s tím, koho netlačí jho a jeho břemeno ho netíží. Cítí se svobodně, volně, co koná dobrovolně a rád :)

Nenechte se do ničeho natlačit, ničím sevřít, ničím zatížit. :) Je zvláštní, že pro křesťany jsou přikázání Tóry svazující a obtěžkávající, a nerozumí ani slovům jejich krista. :)


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 09. červenec 2020 @ 13:49:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale co je to za víru, která člověku dělá lehký život a svobodný  v sektě? Vůbec mu nevadí, že škodí svému okolí. To je vlastně droga.


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Čtvrtek, 09. červenec 2020 @ 14:23:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přesně. Trefil jste na hlavičku hřebíku, Frantisek100. :)
Břemeno, co netíží, vlastně není břemeno, a jho, které netlačí, není ani jhem :) 

A člověk se ocitne rázem v pasti. A přitom si měl předem spočíst, co ho to bude stát :) Tedy kolik váží jho i břemeno, a k čemu je tím jhem zapřažen.
Moudrý člověk nedá na sladká slova o jhu, co netlačí a o břemeni, co netíží.
Spíše volí těžkost před lehkostí a zodpovědnost před volností.
Je-li břemeno břemenem, bude tížit, a je-li jho jhem bude tlačit, protože břemeno se nosí a jhem táhne :)

I přes tu tíži a tlak a nâmahu může člověk konat cosi rád a hlavně přemáhá sám sebe. A i když se nutí, pak proto, že chce. Ne lehkost ale obtížnost je ceněná :)

Jen tak dále, Frabtisek100.



]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 10. červenec 2020 @ 06:49:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


No, a o tom to je!


Když se původně obecně a objektivně těžké obtížné břemeno nese s láskou, stává se pak pro člověka  "lehkým". Nese ho s radostí nikoli kvůli tomu břemenu, ale kvůli těm, kterým z této svojí námahy přináší prospěch.


To je smysl slov o břemenu, které netíží a o jhu, které netlačí. Kvůli motivaci z lásky.


Svatý Augustin to okomentoval takto: "Pro toho, kdo miluje, je to jho sladké - tvrdé pro toho, kdo nemiluje."


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Pátek, 10. červenec 2020 @ 08:59:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není pane oko, to fakt není :) Tedy ne tak, jak jste to popsal Vy i ten váš svatej :) To jsou jen takové básničky, útěcha a možná i pýcha a hlavně nikoliv realita.





]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 10. červenec 2020 @ 12:24:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
S pouhým tvrzením bez věcného důkazu - že to tak není - se těžko někdo může spokojit.


My jsme totiž zvyklí o věcech přemýšlet a udělat si vlastní závěr - nikoli přebírat často mylné postoje jiných lidí.


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Pátek, 10. červenec 2020 @ 12:43:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dokažte, že to tak je :)  Že nejde jen o sladké řečičky jednoho nábože nského filosofa a pana oko :)

Já si nemyslím, že jho či břemeno pro milujícího musí být sladké a nikoliv tvrdé. Podstate není ani a v tom pocitu sladkosti ani tvrdosti, ale v tom, že pro milující nese to břemeno nebo je zapřažen do jha, ať už je mu sladké nebo tvrdé či hořké. Nedělá to pro vznostný pocit sladkosti ani nepřestane pro pocit tvrdosti.

Ví, co je správné, a že miluje. Takže nedám na řečičky o tom, že jho je milujícího sladké a pro nemilujícího tvrdé. Ona sladkost z lásky či pocit z dobře vykonané věci či učiněné spravedlnosti je jen bonus, ale zároveň jde o pocit nestabilní, kdežto kdo tak činí i přes vnímané těžkosti, je vytrvalý a spolehlivý.

Vy dokažte opak.


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Středa, 08. červenec 2020 @ 21:45:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
>>Činit Otcovu vůli bylo pro Pána Ježíše dokonce pokrmem - viz  J 4:34 [www.obohu.cz] [www.obohu.cz].<<

Aha, proto tedy ten Ježíš rušil šabat, protože to byla vůle jeho otce a bylo mu to pokrmem ...


J 5:18 [www.obohu.cz]:Proto ho Židé ještě více usilovali zabít, že nejen rušil sobotu, ale také Boha nazýval svým vlastním otcem, a činil se tak rovným Bohu.


Za nic vzala ta jeho slova:

Mt 5:19 [www.obohu.cz]:Kdo by tedy zrušil jediné z těchto nejmenších přikázání a tak učil lidi, bude v království Nebes nazván nejmenším. Kdo by je však činil a učil, ten bude v království Nebes nazván velkým

Viz:
Mk 7:19 [www.obohu.cz]:protože nevchází do jeho srdce, ale do břicha a vychází do záchodu?“ Tak prohlásil za čisté všechny pokrmy


17 [www.obohu.cz]Ježíš jim však odpověděl: „Můj Otec až dosud pracuje, i já pracuji.



]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 08. červenec 2020 @ 19:49:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jařmo (jho) je označením nejenom pro zápřah dvou zvířat do páru, ale i pro zvíře pouze jedno. Nejdříve to byla prostá dřevěná tyč, později různě tvarovaná, aby lépe vyhovovala anatomii zvířete a efektivně přenášela jeho sílu.

V přeneseném významu se používá také k označení těžkého údělu (ujařmený lid).



]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Milka v Čtvrtek, 09. červenec 2020 @ 10:32:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku

Vrátíme se k tomu, co říkal Ježíš:
  • Pojďte ke mně, všichni, kdo se namáháte a jste obtíženi břemeny, a já vám dám odpočinout.
  • 29 [biblenet.cz]Vezměte na sebe mé jho a učte se ode mne, neboť jsem tichý a pokorného srdce: a naleznete odpočinutí svým duším.
  • 30 [biblenet.cz]Vždyť mé jho netlačí a břemeno netíží.“
Je tady taky něco o břemenech, obtížení. A z toho je cesta ven : přijít ke Kristu, učit se od něj.
Láska není jen pocit - láska k Bohu je v tom, že zachováváme jeho přikázání a ta nejsou těžká. A jsme zase u toho - nejsou těžká, netíží.
 
Ty chodíš za starými opuštěnými , toužíš jim ulehčit, potěšit je, něco takového je určitě v souladu s přikázáním lásky, péče o jiné. Připadá ti to těžké? Namáhá tě to tak, že se musíš nutit, káznit, abys tam šel? Já myslím, že ne. Že je to pro tebe určitá námaha, práce, to ano, ale děláš to ochotně. 
Drž se toho, co od Boha máš. Buď vděčný a raduj se. 










]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 09. červenec 2020 @ 14:06:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přikázání netíží? Ale oni i tíží, pokud je dodržujeme zákonicky. Třeba zákonická sobota  a jiné. Pokud na prvním místě chybí láska, jsou přikázání k ničemu. Moje manželka v sobotu klidně pracovala u nemocných, vykoupala je, postarala se o ně o oni jí  byli moc a moc vděčni a těšili na její službu. A pak jiný věřící řekne, že s takovým jednáním bude mít u Boha problém. Atd. A když jsem začal chodit mezi lidi do LDN, otázkou věřících bylo, zda jim vykládám o Bohu. Oni si ti věřící ani neuvědomují, že rozhovor o běžných věcech života či  přečíst hezkou povídku je víc než náboženská agitace. Na vše je čas a dnes  některým i o těch duchovních věcech hovořím. Já se tak strašně bojím náboženského fanatismu!! A vím, že lidé jsou na takový nějaký nátlak velmi citliví. Většinou mají  z okolí špatné příklady. Jinak tam chodím rád, ale nyní se to nesmí kvůli viru.


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Čtvrtek, 09. červenec 2020 @ 15:19:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Frantisek100,

už jste někdy zažil to, že by bylo snazší porušit zákon, aby to něco bylo pro Vás lehčí, snadnější? Ono naše zdravotnictví není zařízené na šabatový odpočinek. Ovšem v Izraeli ano. Co myslíte, nechodí tam nikdo do zaměstnání v sobotu, nebo se jen nevykonávají určité činnosti, které se však vykonají ve všední dny, rozvrhnou se věci tak, aby nemusely být konány o šabatu, krom tedy akutních věcí na životě ohrožujících.

Ano, u nás je to problém pro zdravotní sestry židovky, ani tak ne to, že by šly o šabatu do nemocnice, ale že tam musí vykonávat činnosti, které by o šabatu být vykonávány nemusely. Zákonická sobota? To ani ne :) Spíše jde o to, že nežidovská společnost nežije podle přikázání Tóry a nechce. Takže se pak jedinec ocitá v dilematu, co zvolit, co upřednostnit. A v Izraeli je´přikázání Tóry mnohem snadnější dodržovat. Ne však jistě pro pohany, pro pohany z křesťanů, kteří se cítili být omezeni ve svých životech. Nu a ono se to schová za tu nelásku, o které píšete a za nějakou tu zákonickost a také za vydobytou svobodu Ježíšem kristem, za to, že B-h je milosrdný a laskavý soudce a kdo ví za jaká ještě krásná a líbivá slova.

Máte to fakt těžký, když se Vám nelíbí přikázání Tóry. To pak je to Ježíšovo jho a břímě lehké, když není vůle B-ží přikázání naplnit, ale říci si, to nemohl přikázat lidumilný B-h :)


]


Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Středa, 08. červenec 2020 @ 16:52:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bůh je pevný hrad a vždy je možné se o něj opřít, on nikam neuhne. Bůh je naše síla, naše radost, naše moudrost.



Re: Nepříjemné, ba naopak příjemné otázky ( druhá část ) (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 10. červenec 2020 @ 08:47:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Františku, jak jsem vyčetl, pátráš po tom, co je Boží vůle, jinak řečeno, co Bůh chce. Když si tuto otázku kladeš při čtení Bible, naraziš např na: Bůh chce, aby všichni došli ke spasení.
Dobře, ale chtějí to i všichni křesťané? Nemusíme chodit daleko, už roky  píšeš o nějakém americkém vojákovi, který ti leží v žaludku. 
Chceš ty, aby tento pilot, který shazoval bomby na lidi byl spasen? Nebo nechceš? 
A jsme u Boží vůle a kdo ji chce činit a kdo nechce. 
Mi z toho vyplývá, že ti, kdo ji nechtějí plnit,  raději říkají, že je neznají. 



Stránka vygenerována za: 0.45 sekundy