Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 420 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116475352
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: BOŽÍ EVANGELIUM ( spása je věčná ) II.díl
Vloženo Pátek, 20. říjen 2006 @ 22:05:28 CEST Vložil: Bolek

Kázání poslal Gregorios777

Úryvky z knihy W.Nee – Boží evangelium II. Bible říká, že Bůh je věčný. Bůh není jako my, kteří něco začneme a nedokončíme. Bůh o sobě říká, že je počátek i konec, Alfa i Omega ( Zj 22,13 ). Bůh je počátek i konec. Bůh nemůže přestat se svým dílem v půli cesty. Kdyby byla spása pouze výsledkem našeho snažení, pak bychom spaseni nebyli, znamenalo by to jedině to, že jsme se zastavili v půli cesty. Ale my víme, že spása je Božím dílem. Spasil nás Bůh. Kdybychom tedy nemohli být spaseni absolutně, neznamenalo by to, že MY jsme se zastavili v půli cesty. Znamenalo by to, že se v půli cesty zastavil Bůh. A jistě si vůbec nedokážete představit, že Bůh se může zastavit v půli cesty. List Fil 1,6 říká, že Bůh v nás začal dobré dílo. A protože ho začal sám Bůh a daroval nám spásu, musí toto dílo dokončit do dne Ježíše Krista.

Musíme pamatovat, že Boží dílo nekončí v půli cesty. Dokončí je do Dne Krista Ježíše, tj. Do chvíle, kdy nás Bůh uvede do své slávy. V.6 říká:“Jsem si jist, právě tím, že ten, který ve vás začal dobré dílo, dovede je až do dne Krista Ježíše.“ Buď začne, a to co začal bude muset dokončit, nebo nezačne vůbec. Kdyby Bůh nebyl ochoten nás spasit, byl by to konec. Ale jestliže je Božím přáním, abychom byli spaseni, pak se v žádném případě nemůže stát, že bychom spaseni nebyli. Proto můžeme říci:Bože děkujeme ti, protože naše spása je zajištěna navěky. Kdyby dokončení bylo na nás, selhali bychom. Závěrečnou fázi provádí Bůh. Dílo završuje také Bůh. My nikdy nemůžeme dovést do konce, to co Bůh začal. Kdyby dílo spásy započal Bůh a my bychom ho dokončovali, nikdo z nás by nebyl pro spasení způsobilý. ( Pozn. Gregorios – přátelé myslí si snad někdo z vás, že ANO? ). Nikdo těch, kteří toto dílo chtějí dovést do konce nezná Boha a nezná ani sám sebe. My pro zachování své spásy nemůžeme udělat nic. K čemu došlo mezi Bohem a námi? Bůh nás zplodil. V době, kdy jsme uvěřili v Ježíše, nás Bůh zplodil svým Duchem a svým vlastním životem. Stali jsme se Božími dětmi. Může být tento vztah zpřetrhán? Jestliže máte syna, který je zlý, neukázněný a bezuzdný, můžete se ho soudní cestou zříci. Ale fakt, že jste ho zplodili zůstává stále v platnosti. Ve skutečnosti je to stále váš syn. Nás tedy zplodil Bůh. Můžeme říci, že nás nezplodil? I tehdy, staneme-li se horšími, než jsme teď, budeme pořád zplozeni Bohem. I když se nás náš otec zřekne, stále budeme zplozeni z něho. Fakt zplození nemůže nikdo popřít. Dobrý syn byl zplozen svým otcem. Špatný syn byl také zplozen svým otcem. Tento vztah nemůže nikdo zrušit. Jestliže si někdo myslí, že křesťan může znovu zahynout, když ochabne a že jen dobrý syn bude mít věčný život, zatímco špatný syn zahyne, pak tento člověk neví, co je to Boží spása. Může si myslet, že Pán je vymahatelem dluhů, který přichází odebírat věčný život či vykoupení. Jak můžeme přijít o spásu, když nám ji Bůh již dal? Protože Bůh tento vztah začal a život, který jsme přijali je věčný život, který nikdy nemůže přestat existovat, nemůžeme nikdy znovu zahynout. Bůh nám v Bibli předkládá obraz, aby nám ukázal, že svou spásu, kterou jsme přijali od Boha, nemůžeme nikdy ztratit. Gen 3 je pro nás známou pasáží. Vypráví nám, jak Adam zhřešil. Když Adam pojedl ze stromu poznání dobrého a zlého, Bůh jej vyhnal ze zahrady Eden a cestu ke stromu života dal střežit cheruby s míhajícím se plamenným mečem ( v. 24 ). Proč musel Bůh obklopit přístup ke stromu života cherube s plamenným mečem? Proč nedovolil Adamovi, aby jedl ze stromu života? Gen 3,22 říká:“I řekl Hospodin Bůh:Teď je člověk jako jeden z nás, zná dobré i zlé. Nepřipusťme, aby vztáhl ruku po stromu života, jedl by a živ byl navěky.“ Zde vidíme určitý obraz. Všichni víme, že jíst ze stromu poznání dobrého a zlého představuje nezávislost na Bohu. Strom života naproti tomu představuje život – život, který nám dal Boží Syn. Když Adam zhřešil, Bůh se obával, že Adam bude jíst ze stromu života. Kdyby z něj pojedl, nezemřel by. Kdyby býval Adam mohl zemřít, protože pojedl ze stromu života, proč si pak Bůh musel dávat takovou práci? Proč musel dát střežit cestu ke stromu života cheruby s plamenným mečem? Bůh to udělal, protože se obával, že Adam bude žít navěky, když pojí z tohoto stromu. My jsme ti, kteří byli vykoupeni. To, co jsme okusili, není ze stromu života, což je jen předobraz. My jsme okusili sám Život. Můžeme přesto zemřít? Jestliže Adam nemohl zemřít, pokud by okusil ze stromu života, jak můžeme zemřít my, když jsme obmyti krví Pána Ježíše, pojedli jsme ze skutečného stromu života a přijali jsme věčný život? Jakou milostí nás Bůh zahrnul! Vztah mezi Bohem a námi je takový, že můžeme s jistotou prohlásit, že žádná síla na zemi nás nemůže od Boha oddělit. JSME ÚDY KRISTOVA TĚLA. ….My nejsem jen v Boží ruce. My jsme malíčkem Jeho ruky. Kdybychom byli jen v Jeho ruce, nemusel by si všimnout, kdybychom vyklouzli. Ale když jsme malíčkem Jeho ruky, jak se můžeme ztratit? Jsem-li údem Kristova Těla, Bůh nikdy nepřipustí, abych se jako úd ztratil. 1Kor 12 říká, že trpí-li jeden úd Těla, trpí spolu s ním všechny údy. Je-li věřící údem Kristova Těla, pak kdyby jednoho dne jeden z nás měl trpět v pekle, všichni ostatní v nebi by tuto ránu cítili. Jestliže zahyne jeden člověk, pak budou muset zahynout i všichni ostatní křesťané. To je jednota Kristova těla. JSME DUCHOVNÍ DŮM …...Kdyby bylo možné, aby křesťané zahynuli, Boží chrám by byl ještě nevzhlednější, než naše zchátralá modlitebna. Chvílemi by z něj byly vyjímány kameny a vzápětí zase vraceny zpět, a zdi by byly plné děr..... Jestliže při budování pozemského chrámu mohli Šalomounovy zruční muži otesat kameny tak dobře, že byly v každém ohledu přesné, a nebylo zapotřebí žádného vylepšování, mohl by Bůh, když staví duchovní chrám pozměňovat nás živé kameny každé dva nebo tři dny? Mohl by Bůh být tak nepřesný? Cožpak by si to Bůh nedokázal propočítat? Je Bůh horší než člověk? Jsou-li věřící kameny pro stavbu duchovního domu, mohou být ztraceni? Proto, jsme-li v Božím chrámu, nemůžeme být nikdy ztraceni. DUCHA SV. MÁME JAKO PEČEŤ A ZÁVDAVEK Jakmile člověk uvěří, je spasen a má pečeť Ducha svatého. Ef 4,30 říká: „Jímž jste byli zapečetěni ke dni vykoupení.“ Tato pečeť vytrvá až do dne vykoupení. Jak dlouho budeme mít podle Bible pečeť Ducha svatého? Nebudeme ji mít pouze tři nebo pět let, nebo třista nebo pětset let, ale až do dne vykoupení. Den vykoupení je den, kdy se Pán Ježíš vrátí zpět. Den vykoupení je den, kdy budou vykoupena naše těla ( v. 23 ). Pečeť Ducha svatého v nás zůstane až do návratu Pána Ježíše. Jestliže někdo řekne, že může přijít o svou spásu a zahynout, pak se ho zeptám, co udělá s pečetí Ducha svatého. Protože Bůh řekl, že nám vtiskl svou pečeť, nemůžeme udělat nic, abychom tuto pečeť odstranili. V Janovi 14 Pán Ježíš řekl, že Duch svatý s námi bude navěky ( v.16 ). Jakmile do nás novozákonní Duch svatý vstoupí, už nás nikdy neopustí. Ti, kteří neznají Bibli se mohou modlit, aby jim Bůh nebral Ducha svatého ( pozn Gregorios – jako David ve SZ ). Avšak ti, kteří Boží Slovo znají, vědí, že Duch svatý se v nás může jen rmoutit, ale neodejde. …..Bůh nám dal Ducha svatého jako závdavek. Slovo závdavek znamená zálohu. Někomu bych měl zaplatit dvacet tisíc dolarů, ale nejprve mu zaplatí dvěstě jako zálohu. Dát zálohu znamená dát někomu trochu dnes a velkou sumu v budoucnu. Bůh nám dal Ducha svatého jako důkaz, abychom věděli, že máme od Boha zálohu. Cožpak by nám nedal dědictví, když už máme zálohu? ….Proč nás Bůh zachovává? Bůh nás zachovává kvůli sobě samému. Jestliže nás ztratí, pak tím, kdo bude trpět nebudeme jen my, ale Bůh.....Může si člověk uchránit milost, kterou mu Bůh dává? Kdyby ji ochraňoval člověk, byli bychom ji ztratili už dávno. Nejen že bychom ji ztratili my, ale přišli by o ni i Petr a Pavel.


"BOŽÍ EVANGELIUM ( spása je věčná ) II.díl" | Přihlásit/Vytvořit účet | 11 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: BOŽÍ EVANGELIUM ( spása je věčná ) II.díl (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Sobota, 21. říjen 2006 @ 15:48:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bože děkujeme ti, protože naše spása je zajištěna navěky. Kdyby dokončení bylo na nás, selhali bychom.

Selhali bychom, ano. Ale pozor třeba na toto:

Žd 3:14  Vždyť máme účast na Kristu, jen když své počáteční předsevzetí zachováme pevné až do konce.

Zachovat máme MY a to až do KONCE. Jinak účast nemáme.

wollek



Re: BOŽÍ EVANGELIUM ( spása je věčná ) II.díl (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 21. říjen 2006 @ 19:17:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Woleku, ano, přesně tak. To je právě tématem listu Židům, abychom vytrvali vě víře. Pokud se totiž jako Galatští a nebo Židé vrátíme ve víru v naše vlastní skutky, pak NEZTRÁCÍME SPÁSU, ale užitek z Krista, okoušení výsledků Jeho nádherného díla. To je ten význam ÚČASTI na Kristu v tom verši, který uvádíš. Nebo se tam píše něco o věčné záhubě? Je třeba číst v Písmu to, co tam je, a ne to, co tam není. Galatští začali Duchem - přijali spásu skrze prostou víru, a dokončovali tělem - mysleli si, že svoji spásu nadále musí zachovávat svými skutky. Asi tak, jako většina na tomto fóru. Avšak i když ten, kdo toto dělá a věří tomu, vlastně ztrácí účast na skutečném Kristu a obrací se k jinému evangeliu, jinému duchu a jinému Ježíši, tak přesto tak jako Galatští ani Židé svoji spásu neztrácí. A to přestože dobrou zprávu evangelia vyměnili za zlou zprávu z pekla. To neznamená, že nedělají vážnou věc v Božích očích. Pokud se nezmění, výsledkem tohoto znevážení krve Pána Ježíše a Jeho věčné oběti, bude to, že nevstoupí do tisíciletí a navíc za to budou přísně potrestání. Na věčnost však vstoupí, protože ta je na rozdíl od Království opět z milosti - tedy nezávislá na skutcích. Měj se dobře


]


Re: BOŽÍ EVANGELIUM ( spása je věčná ) II.díl (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Neděle, 22. říjen 2006 @ 18:45:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gregorii,

dobře, účastí na Kristu může být myšleno i to, co píšeš. A co třeba toto?

Mk 13:13  Budou vás všichni nenávidět pro mé jméno; ale kdo vytrvá až do konce, bude spasen.

Máme tu i jiná, velmi známá, místa hovořící o potřebě jednání ve shodě s Božími požadavky:

Mt 7:21  Ne každý, kdo mi říká `Pane, Pane´, vejde do království nebeského; ale ten, kdo činí vůli mého Otce v nebesích.

Mimochodem, o tom, že by někdo měl vstoupit do tisíciletí, jsem však v Bibli moc nečetl...

S pozdravem,

wollek


]


Re: BOŽÍ EVANGELIUM ( spása je věčná ) II.díl (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 22. říjen 2006 @ 19:42:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Wolleku, Mk 13,13 je stručný přepis Mt 24, kde se mluví o tomtéž. Uvědom si, že je zde popisována doba VELKÉHO SOUŽENÍ ( Mt 24,21 ). Až Židé uvidí sochu Antikrista v Božím Chrámě, bude to znamením začínajícího pronásledování. Proto jim Pán radí, aby se nezdržovali s žádnými hmotnými věcmi a co nejrychleji utíkali do hor, aby SPASILI svá fyzická těla z nastávajícího pronásledování. Je to slovo čistě pro Židy ( předpokládám, že v době velkého soužení nebudeš v Judstvu - Mt 24,16 ), proto se mají modlit, aby jejich útěk nebyl v SOBOTU. Co my máme společného se sobotou? Spása v těchto verších je tedy spásou fyzického těla. Pokud věříš, že tvá spása je závislá na "jakémsi vytrvání až do konce", pak nechápu, co děláš mezi protestanty.:-) Mt 7,21 - ano, všimni se, že se hovoří, že dotyčný nevstoupí do KRÁLOVSTVÍ NEBES. Zde se nemluví o vstupu do VĚČNOSTI na Nové zemi a na Novém nebi. A nemluví se zde ani o věčném zatracení. Zde se hovoří o TOM KRÁLOVSTVÍ, které nakonec Kristus vzdá svému Otci ( 1Kor 15,24-25 ), o TOM Davidově TRŮNU, který si Kristus podle zaslíbení Davidovi (2Sam 7,8-17 // Ž 89,20-38 ) převezme v Jeruzalémě v Chrámu, který popisuje Ezechiel. O tom KRÁLOVSTVÍ, o kterém mluví Zj 20,4-5. A o tom Království, kvůli kterému vyzývá apoštol Petr , aby se věřící snažili "upevňovat své povolání a vyvolení", aby se jim "doširoka otevřel VSTUP do tohoto Království Pána a Spasitele našeho, Ježíše Krista." ( 2Pt 1, 10-11 ). Problém pro nás nastává, když proti biblickému učení začneme směšovat VĚČNOU SPÁSU a ODMĚNU za skutky, VĚČNOU ZÁHUBU a TREST po dobu KRÁLOVSTVÍ, věk VĚČNOSTI a věk KRÁLOVSTVÍ, to co činí BŮH a to co má činit ČLOVĚK. Věčnou spásu pak považujeme za odměnu, trest počas Království pak za věčnou záhubu, Věčnost považujeme za Království a naopak, pleteme do Božího spásného díla, které DOKONAL výhradně Kristus, skutky člověka a tak se ocitáme v neřešitelném zmatku. TISÍCILETÉ KRÁLOVSTVÍ nebo chceš-li "A ožili a kralovali s kristem 1000let." ( Zj 20, 4 ) Zde nejde o žádné duchovní Království, ale o pozemské. Kdyby jsi jakémukoli Židovi, nebo starozákonnímu prorokovi, či novozákonní Anně a Simeonovi ( Lk 2,25-38 ) chtěl namluvit, že Království Mesiášovo nebude pozemské, ale duchovní a že se nebude týkat Izraele, ale jen a výhradně Církve, asi by na tebe civěl a nechápal by. Pokud mi v soukromé zprávě zašleš nějaký mail, mohu ti o tom na něj poslat celou knihu, která se tím zabývá na základě Písem. Ta kniha je velmi nedostatková. Mám z ní poznámky na 15 str A4 v PC. Měj se dobře


]


Re: BOŽÍ EVANGELIUM ( spása je věčná ) II.díl (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Pondělí, 23. říjen 2006 @ 13:51:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Omlouvam se, ze to sem nepatri, ale muzes mi mily Gregoriosi neco vysvetlit, kdyz ty jsi takovy moudry? Jak mohl Adam s Evou chapat hruzu smrti, kdyz v raji jeste nikdo neumrel? Zdravi Libby


]


Re: BOŽÍ EVANGELIUM ( spása je věčná ) II.díl (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 25. říjen 2006 @ 11:51:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Libby, 1. pojedli ze stormu poznání dobrého a zlého 2. Byli vyvrženi ze společenství s Bohem v ráji a proto zakusili sami na sobě, co to je duchovní smrt. Naplnilo se tak slovo: "v který bys koli den z něho jedl, smrtí umřeš." Měj se dobře


]


Re: BOŽÍ EVANGELIUM ( spása je věčná ) II.díl (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Středa, 25. říjen 2006 @ 14:23:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mily Gregoriosi, dekuji za odpoved, ale tak jsem to nemyslela. Slo me o to, ze kdyz vedeli, ze po ochutnani ovoce zemrou, jak mohli predpokladat co ta smrt je. Ze si asi neuvedomovali tu skutecnou hruzu smrti. Nikdo prece pred nimi v Raji neumrel. Nechci timto byt nejaka vsetecna, ale vrta mi to hlavou. Ted si ale uvedomuji, ze delam chybu a misto toho, abych se ptala Boha na odpoved, hledam ji u cloveka. Myslela jsem, ze treba uz na to mas objasneni. Pokud to nechces dale rozebirat, tak mi to nevadi. Jeste jednou diky. Zdravi Libby


]


Re: BOŽÍ EVANGELIUM ( spása je věčná ) II.díl (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 25. říjen 2006 @ 14:48:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Libby, nevím, zda si uvědomovali dosah a následky svého jednání. Ale řekl bych, že ano. Že Bůh je nenechal v nevědomosti v této otázce. Ale dal jim potřebné zjevení. Vzhledem k tomu, že to ale do té doby nikdo nezažil, určitě si to Adam s Evou představit nedovedli. Dále je třeba uvážit, že oni ještě neměli věčný život. Byli pouze ve stavu nevinnosti a jako takoví měli obecenství s Bohem. Ahoj


]


Re: BOŽÍ EVANGELIUM ( spása je věčná ) II.díl (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 03:56:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, dekuji Gregoriosi. Napsal jsi to dobre. Ja bych to tak pekne nedovedla. Zdravi Libby


]


Re: BOŽÍ EVANGELIUM ( spása je věčná ) II.díl (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Pondělí, 23. říjen 2006 @ 18:50:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
1 Peter 1:6  Z toho se radujte, i když snad máte ještě nakrátko projít zármutkem rozmanitých zkoušek,
7  aby se pravost vaší víry, mnohem drahocennější než pomíjející zlato, jež přece též bývá zkoušeno ohněm, prokázala k vaší chvále, slávě a cti v den, kdy se zjeví Ježíš Kristus.
8  Ač jste ho neviděli, milujete ho; ač ho ani nyní nevidíte, přec v něho věříte a jásáte nevýslovnou, vznešenou radostí,
9  a tak docházíte cíle víry, spasení duší.

1 Kor 9:23  Všecko to dělám pro evangelium, abych na něm měl podíl.
24  Nevíte snad, že ti, kteří běží na závodní dráze, běží sice všichni, ale jen jeden dostane cenu? Běžte tak, abyste ji získali!
25  Každý závodník se podrobuje všestranné kázni. Oni to podstupují pro pomíjitelný věnec, my však pro věnec nepomíjitelný.


Může někdo získat cenu, aniž by doběhl do cíle?


]


Re: BOŽÍ EVANGELIUM ( spása je věčná ) II.díl (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 23. říjen 2006 @ 23:14:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Wolleku, problém je v tom, že stále uvádíš verše, které se týkají ODMĚNY a nikoli věčné spásy. Věčná spása se týká našeho ducha, který byl znovuzrozen z Ducha Božího ( Jan 3, 6 ). 1Pt 1,9 však nemluví o spáse ducha, ale o spáse duše. zatímco spása ducha je cele Boží záležitostí, na spáse duše již spolupracujeme s Bohem. Když věrně neseme svůj kříž a zapíráme svoji starou duši a ztratíme ji, pak ji nalezneme OBŽIVENOU, OBNOVENOU a PROMĚNĚNOU Božím Duchem ( Lk 17,32-33 ), který se do ní rozšíří z našeho spaseného ducha, kde sídlí, a stane se duchem naší mysli ( Ef 4,23 ). Pak budeme mít mysl Kristovu ( 1Kor 2,16 ). Na spáse duše tedy pracujeme a konáme ji ( Fil 2,12 ), máme příjímat vsáté Slovo, které může spasit naše duše ( Jak 1,21 ). Spása naší duše závisí na naší poslušnosti ( 1Pt 1,22a ). To, co ve skutečnosti jsme a to, zda neseme ovoce neurčuje stav našeho ducha, ale stav naší DUŠE. Ta reprezentuje naši osobnost. Pokud duše nebude proměněna, nebudeme proměněni ani my. Protože naše JÁ, my sami, to je naše duše. Z toho je jasné, že spásu našeho ducha dostáváme jako DAR zdarma skrze víru v Kristovo dílo, na kterém nemáme žádný podíl. Avšak na spáse své duše musíme pracovat ve spolupráci s Duchem svatým a na výsledku té práce zavisí, zda na konci, "v den, kdy se zjeví Ježíš Kristus "( 1Pt 1,7 jak píšeš ), tedy v "Den Kristův" nebo v "onen Den", dostaneme odměnu nebo trest. Zde nepůjde o otázku spásy nebo zatracení, ale po Kristově návratu započne soud od Domu Božího. Budou souzeni Kristovi služebníci ( všichni věřící ) před soudnou stolicí Kristovou, kde každý obdrží to, co skrze své fyzické tělo působil - buď dobré nebo zlé ( 2Kor 5, 10-11 ). A to, co skrze tělo působil, závisí na STAVU jeho DUŠE, na stavu její PROMĚNY, OBNOVY a OBŽIVENÍ a naplnění Duchem svatým ( viz. moudré a hloupé panny ). Otázka spásy a zatracení je vyřešena Kristovým křížem jednou provždy. Otázka získání ODMĚNY nebo TRESTU ( dočasného ) a VSTUP do Království Kristova na zemi je však stále OTEVŘENÁ, To je oblast, ve které můžeme uplatnit svoji iniciativu - ale jen pod vedením Ducha svatého. Protože nebudeme-li činit Boží vůli, jako ti co v Mt 7,21 říkali Pane, Pane, pak nás Kristus od sebe a od svého Království odvrhne a potrestá, dokud nezaplatíme do posledního haléře, co jsme Mu dlužni. Bude to v podstatě takový Pánův kriminál. Jeho děti, které konaly zločinné skutky půjdou do vězení, "než si to odsedí ve výkonu trestu". Po uplynutí trestu bude na ně nahlíženo, jako na naprosto čisté, tak jak to je i u světského soudu a trestu v nápravném zařízení ( Mt 5,25-26 ). "Pravost naší víry" , která je ve verši 7 - zde se hovoří o aspektu víry, který souvisí s naší poslušností Boží vůli. Tento aspekt víry popisuje např Žd 11, 7-40. Tedy Bůh mluví své Slovo a my podle něho jednáme. Zde nejde o spasitelnou víru, skrze kterou jsme dostali věčný život, ale o víru spojenou s poslušností, se skutky, která získá v den Pána Ježíše svoji ODMĚNU. Víra není jen jedna. Má více aspektů. Tak jako spasení nebo zahynutí má více aspektů. Spása ani zahynutí v sobě neobsahuje pouze jeden aspekt - tedy jen věčnou spásu nebo jen věčné zahynutí. Existuje i fyzické zahynutí, nebo také dočasný PODÍL na zahynutí a pak také samozřejmě věčné zahynutí. 1Kor 9,23 opět hovoří o ODMĚNĚ, kterou věřící má sklidit na konci svého běhu, tedy před soudnou stolicí Krista. My nemusíme nikam běžet, abychom získali věčnou spásu. Pro tu stačí uvěřit. ( Jan 6,28-29 ). Lotr na kříži také nemusel ( a ani nemohl ) nikam běžet a nic dělat, aby byl spasen. Stačilo pouze uvěřit v srdci a říci "Pane". Nelze směšovat VĚČNOU SPÁSU a DOČASNOU ODMĚNU. Pokud to učiníme, ocitneme se v zákonictví a vypadneme z milosti a zbavíme se Krista, resp. užitku z Krista. Měj se dobře


]


Stránka vygenerována za: 0.26 sekundy