Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 1, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 172, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 274 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116547598
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Je křesťanovi dovoleno lhát?
Vloženo Pondělí, 30. říjen 2006 @ 16:09:43 CET Vložil: Bolek

Úvod do křesťanství poslal Seraphim

Kdy je křesťanovi dovoleno lhát? Každý den? Jednou týdně? Jednou za měsíc? Jednou za rok? Jednou za život? Vzorní křesťané, tj. takoví křesťané, kteří na 100% neskončí v Pekle, jsou popsáni ve Zjevení sv. Jana, 14. kapitole, verších 1-5:

1 A viděl jsem, hle, Beránek stál na hoře Sión a s ním sto čtyřicet čtyři tisíce těch, kdo mají na čele napsáno jméno jeho i jméno jeho Otce. 2 A slyšel jsem hlas z nebe jako hukot množství vod a jako zvuk mocného hřmění; a znělo to, jako když hudebníci rozezvučí své nástroje. 3 Zpívali novou píseň před trůnem, před těmi čtyřmi bytostmi a před starci. Nikdo nebyl schopen naučit se té písni, než těch sto čtyřicet čtyři tisíce z obyvatel země, kteří byli vykoupeni. 4 To jsou ti, kdo neporušili svou čistotu se ženami a zůstali panici. Ti následují Beránka, kamkoli jde. Ti jako první z lidstva byli vykoupeni Bohu a Beránkovi. 5 Z jejich úst nikdo neuslyšel lež; jsou bez úhony. Považuji za pravdivé přísloví, známé už z mateřské školky: „Kdo lže, ten krade a do Pekla se hrabe.“ Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


"Je křesťanovi dovoleno lhát?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 55 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Je křesťanovi dovoleno lhát? (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Pondělí, 30. říjen 2006 @ 17:00:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Jo jasně, jako Rachaba, která zatloukla izraelské průzkumníky, ta je určitě taky v pekle co? Stejně jako ti, co lhali gestapu o svých spolupracovnících atd.?



Re: Je křesťanovi dovoleno lhát? (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 30. říjen 2006 @ 22:08:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Že nevěstka (prostitutka) Rachab v době fyzické války mezi Izraelem a Kanaanci zalhala (aby zachránila Izraelce, v jejichž Boha začala věřit), to NEznamená, že křesťané v době fyzického míru smí lhát. Souhlašíš se mnou?


]


Re: Je křesťanovi dovoleno lhát? (Skóre: 1)
Vložil: reader v Úterý, 31. říjen 2006 @ 08:13:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
myslim ze otazka: "je krestanovi dovoleno lhat?" je nesmyslne polozena. nevim o tom ze by bylo krestanovi (a nebo komukoliv jinemu) povoleno nebo zakazano lhat. kazdy clovek se v ruznych situacich rozhoduje a muze se snadno dostat i do takove situace, kdy se bude rozhodovat zda lhat nebo ne. krestan si nese svuj kriz tim, ze vi, ze by lhat nemel.


]


Re: Je křesťanovi dovoleno lhát? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 31. říjen 2006 @ 13:14:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pod tuto readerovu odpověď bych se taky mohl podepsat.

Karels


]


Re: Je křesťanovi dovoleno lhát? (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Úterý, 31. říjen 2006 @ 14:52:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Já bych to řekl poněkud jinak: V životě mohou (dá se říci, že vyjímečně) nastat situace, kdy neříct pravdu je ta správná volba.


]


Re: Je křesťanovi dovoleno lhát? (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 31. říjen 2006 @ 15:09:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Které výjimečné situace pokládáš za vhodné pro použití lži?


]


Re: Je křesťanovi dovoleno lhát? (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Úterý, 31. říjen 2006 @ 18:54:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Jak už jsem naznačil, tak situace, kdy lež může ochránit někoho (tedy zejména třetí osobu) před závažnou újmou. Za takovou újmu samozřejmě nepovažuji spravedlivé potrestání za zločin.


]


Re: Je křesťanovi dovoleno lhát? (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 31. říjen 2006 @ 19:13:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Jak se díváš na biblického Jákoba (a jeho maminku), když obelhal svého osleplého tátu tvrdíc, že je Ezauem. Zhřešil podle Tebe Jákob, jeho maminka, která ho ke lži navedla, zhřešili oba, nebo nezhřešil nikdo?


]


Re: Je křesťanovi dovoleno lhát? (Skóre: 1)
Vložil: rive v Úterý, 31. říjen 2006 @ 20:34:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
o jedné lži, která tady byla sugerována ostatním!!!

a kdo lže?

1. ten kdo tvrdí, že kněz který se dopustil pedofilie je vinný

nebo ten kdo tvrdí

že dítě (obět) je vinná, neboť přestoupila zákon nesesmilníš

rive


]


Re: Je křesťanovi dovoleno lhát? (Skóre: 1)
Vložil: rive v Úterý, 31. říjen 2006 @ 20:34:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
o jedné lži, která tady byla sugerována ostatním!!!

a kdo lže?

1. ten kdo tvrdí, že kněz který se dopustil pedofilie je vinný

nebo ten kdo tvrdí

že dítě (obět) je vinná, neboť přestoupila zákon nesesmilníš

rive


]


Re: Je křesťanovi dovoleno lhát? (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 31. říjen 2006 @ 22:36:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Rive odpovím Vám na Váš velmi extrémní a v posledních staletích v Evropě velmi nepravděpodobný případ - pokud jsem ho dobře od Vás pochopil:
Pokud se nějaký dospělý kněz, nebo učitel, nebo trenér apod. dopustil pedofilie s dítětem, které ještě ani nedosáhlo puberty, tak je ten dospělý vinen. Kdyby se ho totiž to dítě (např. dle návodu svých extrémně zvrhlých rodičů) pokusilo sexuálně obtěžovat či dokonce usilovalo ho znásilnit, tak mohl dítě včas opustit a nenechat se ani znásilnit - je totiž fyzicky silnější a předpubertální zvrhlé dítě ho nepřemůže. Takové zvrhlé dítě, které se pokouší sexuálně obtěžovat dospělého samozřejmě hřeší proti přikázání nesesmilníš.

Takovéto zvrhlé děti pravděpodobně žily v kanaanských národech (na ploše dnešní Palestiny a Izraele). Proto Bůh přikázal skrze Mojžíše takové tehdejší národy, včetně takovýchto dětí, potrestat smrtí.
Některé příklady toho, co samy sobě dovolovaly dělat tyto kanaanské národy jsou uvedeny v Levitiku, 18.kapitole, následujících verších:
20 Nebudeš obcovat se ženou svého bližního a neposkvrníš se s ní.
21 Nedopustíš, aby někdo z tvých potomků byl přiveden v oběť Molekovi. Neznesvětíš jméno svého Boha. Já jsem Hospodin.
22 Nebudeš obcovat s mužem jako s ženou. Je to ohavnost.
23 Nebudeš obcovat s žádným dobytčetem a neznečistíš se s ním. Ani žena se nepostaví před dobytče, aby se s ní pářilo. Je to zvrhlost.
24 Ničím z toho všeho se neznečišťuj, neboť tím vším se znečišťují pronárody, které před vámi vyháním.
25 Jimi byla znečištěna země. Proto jsem ji ztrestal pro její nepravost a ona vyvrhla své obyvatele.
26 Vy tedy dbejte na má nařízení a na mé řády, ať se nedopustíte žádné z těchto ohavností, ani domorodec, ani ten, kdo přebývá mezi vámi jako host.
27 Všech těchto ohavností se totiž dopouštěli mužové této země, kteří byli před vámi, takže země byla znečištěna.
28 Nebo i vás země vyvrhne, kdybyste ji znečistili, jako vyvrhla pronárod, který byl před vámi.
29 Každý, kdo se dopustí kterékoli z těchto ohavností, bude vyobcován ze společenství svého lidu.
30 Proto dbejte na to, co jsem vám uložil. Nesmíte jednat podle ohavných zvyklostí, které byly páchány před vámi. Neznečišťujte se jimi. Já jsem Hospodin, váš Bůh."


]


Re: Je křesťanovi dovoleno lhát? (Skóre: 1)
Vložil: rive v Středa, 01. listopad 2006 @ 19:07:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vysvětlení, kdo ty kdo by brali seraphima vážně, jak říkají reportérové, je to človíček se smyslem pro humor.
Akorát si myslím, že občas nedokáže odhadnout, že ne každý rozumí černému humoru.
Ono totiž hrozí, že by se mohlo stát, že by čtenáři černý humor otce 7 dětí a pravoslavného duchovního, mohli brát vážně.


A teď k tématu:

Těžko se určuje, co je lež (úhel pohledu). Asi by bylo přínosné kdybychom se přiznali k tomu, že všichni lžeme, však zkusme se několik dní pozorovat a musíme pokorně přiznat, že lež ( polopravdy) jsou naším denním problémem.

A teď k Seraphime:

Je lež, že dítě(oběť pedofile) je viníkem.

Důvody:

Dítě je dítě (dítě nemůže prostě „svádět“ dospělého)

Dítě nemá uvědomění – poznání smilstva.( nechápu citované statě SZ)

Kněz je dospělá osoba. ( jde totálním matení pojmů,že ho dítě svedlo)

Kněz má poznání Božího zákona

Ale zcela chápu, nejste první ani poslední, kterému černý humor pomáhá v osobní situaci. Ale rovněž se přiznám, že mu občas nerozumím.

rive


]


Re: Je křesťanovi dovoleno lhát? (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Středa, 01. listopad 2006 @ 13:49:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
To je nějaký test pro liberální relativisty?
Že by správně bylo za c?

A teď vážně, i když nechápu, co těmi otázkami sledujete, ale zhřešili samozřejmě oba. Nebo na to snad máte jiný názor?


]


Re: Je křesťanovi dovoleno lhát? (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 01. listopad 2006 @ 14:08:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Souhlasím s Vámi, že lhaním zhřešil Jákob i jeho maminka.

Ptám se Vás:
Myslíte, že mohli v dané situaci nelhat a přesto obdržet pro Jákoba otcovské požehnání, které bylo zaslíbeno prvorozenému Ezauovi, nebo ne?


]


Re: Je křesťanovi dovoleno lhát? (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Středa, 01. listopad 2006 @ 18:40:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Myslím, že ne. (Jsem zvědav jak mi test dopadne, jestli vyhraju nebo ne ;-))


]


Re: Je křesťanovi dovoleno lhát? (Skóre: 1)
Vložil: rive v Úterý, 31. říjen 2006 @ 15:22:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
všechny komentáře mají pravdu posouvají diskuzi,

přidávám svůj :

mnohdy vyslovená pravda může být nehoráznou lží ... (? úhel pohledu) slova nekorespondují s činy

dnes již nevím přesně jak to bylo s představiteli Svědky J., ale oni tvrdili na ministerstvu kultury, že jejich členové mohou přijímat krev ... jak to asi vysvětlili řadovým členům ... lež a ještě v tak závažném argumentu ...

a vlastně v konečném důsledku měli ve svém tvrzením pravdu, oni žádného člena nenutí k odmitnutí transfúze .... to je pravda nebo lež?

rive










]


Re: Je křesťanovi dovoleno lhát? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 30. říjen 2006 @ 17:44:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Seraphime, co se mne týče, byl jsem spasen ( nevím jak ty ) VÍROU v Božího Syna, který vzal všechny mé hříchy na svém těle na kříž. Proto vím, že nebudu zatracen, že jsem přešel ze smrti do života a tato cesta je POUZE JEDNOSMĚRNÁ - je to jen JEDNOSMĚRKA, a proto na soud ( před velikým bílým trůnem ) nepřijdu ( Jan 5,24 ). Ostatně, jako tam nepřijde žádné pravé Boží dítě. Samozřejmě - snažím se mluvit pravdu, nemluvit vědomě polopravdy a nelhat. Ale na tom není založená má spása. Je na tom založena má ODMĚNA nebo TREST před soudnou stolicí Kristovou. Mluvím-li tedy o pekle pro věřící lidi, tak zajisté myslíš peklo dočasné a nikoli věčné. Ahoj



Re: Je křesťanovi dovoleno lhát? (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 30. říjen 2006 @ 21:57:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Gregorii777, já věřím, že existuje rozdíl mezi subjektivním a objektivním znovuzrozením - spasením. Mnoho křesťanů v minulosti si myslelo, že je objektivně znovuzrozeno - spaseno, ale nebyli, neboť pak od Spasitele Ježíše Krista odpadli k ateismu, islámu, satanismu atd. a dokonce v tom hrozném stavu i zemřeli, aniž by se ke Kristu navrátili.
O těch, kteří milují lež, je ve Zjevení psáno, že nebudou navěky s Kristem. Věřím, že ten, kdo miluje lhaní, není objektivně znovuzrozeným - i když si ve své pýše subjektivně myslí, že znovuzrozeným je.
Ahoj
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


]


Re: Je křesťanovi dovoleno lhát? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 30. říjen 2006 @ 22:04:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Seraphime, pod tento komentář se mohu klidně podepsat. Ti, co natrvalo odpadli od Pána Ježíše znovuzrozeni ve skutečenosti nebyli. Byli něco jako Jidáš nebo Šimon, který si chtěl kupovat od apoštolů moc dávat Ducha svatého za peníze. Souhlasím s tím, že kdo miluje lež, ten není z Boha.


]


Re: Je křesťanovi dovoleno lhát? (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 30. říjen 2006 @ 22:11:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Píšeš: Souhlasím s tím, že kdo miluje lež, ten není z Boha.

Odpovídám:
Souhlas je i na mé straně.


]


Re: Je křesťanovi dovoleno lhát? (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pondělí, 30. říjen 2006 @ 17:59:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Jan 7,1-10 (EKUM)

7,1 Potom chodil Ježíš po Galileji; nechtěl chodit po Judsku, protože mu Židé ukládali o život.
7,2 Byly blízko židovské svátky stánků,
7,3 a jeho bratři mu řekli: "Jdi odtud do Judska, aby tam tvoji učedníci viděli skutky, které činíš.
7,4 Nikdo přece nezůstává se svými skutky v ústraní, chce-li být známý na veřejnosti. Činíš-li takové věci, ukaž se světu!"
7,5 Ani jeho bratři v něj totiž nevěřili.
7,6 Ježíš jim řekl: "Můj čas ještě nenastal, ale pro vás je stále vhodný čas.
7,7 Vás nemůže svět nenávidět, mne však nenávidí, protože ho usvědčuji z jeho zlých skutků.
7,8 Vy na svátky jděte, já na tyto svátky ještě nejdu, protože můj čas se dosud nenaplnil."
7,9 To jim řekl a zůstal v Galileji.
7,10 Když jeho bratři odešli na svátky, tu šel také on - ale nepozorovaně, aby se o tom nevědělo.

Lhal Jezis? A povazte, ze nejstarsi rukopisy neobsahuji sluvko "jeste", takze to je zjevne pozdejsi interpolace. Jezis v nich rika: "Ja na tyto svatky nejdu", basta. A pak stejne sel.

Tak co?



Re: Je křesťanovi dovoleno lhát? (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 30. říjen 2006 @ 21:29:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Aviafe, nedělej z Ježíše Krista lháře!
Povšimni si toho, že Ježíš byl po křtu v Jordáně veden Duchem svatým na poušť a později zpět z pouště mezi lidi. Duch svatý určoval jeho ČAS. Proto, když Pán Ježíš odpověděl, že jeho ČAS se dosud nenaplnil, tak mluvil přesně a vůbec nelhal. Když jeho bratři odešli na svátky, tu šel také on. Proč? Protože se jeho ČAS naplnil. Ty jsi pravděpodobně ještě Aviafe nikdy nezažil vedení Duchem svatým, kdy Duch svatý vnuká člověku chtění a činění v pravý čas - ani předčasně ani pozdě. V Bibli jsou např. přikázání, která platí v každém čase, univerzálně, nezávisle na čase. Pak tam jsou však i rozličné pokyny a rady, které platí jen a pouze v pravý čas. Opravdoví charizmatici - svatí, ne ti, co si na charizmatiky jen hrají, vnímají vedení Duchem svatým podobně jako ho vnímali bibličtí proroci.
Zkus přemýšlet, prosím, samostatně. Tyto věci se totiž na teologických fakultách neučí, ty se učí tzv. na kolenou.
Ahoj
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


]


Re: Je křesťanovi dovoleno lhát? (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Úterý, 31. říjen 2006 @ 00:48:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Tva odpoved je zcela mimobezna k problemu.

Situace je tady celkem jednoznacna: z textu nevyplyva, ze nejdriv Jezis neco rekl, a pak si to rozmyslel. Naopak, z textu plyne, ze svuj vyrok ("nepujdu") rekl prave proto, aby tam pozdeji mohl jit, ale potaji. Proste to mel od zacatku promysleny. Neni-li to lez, je to prinejmensim lest.

Podpurnym argumentem, ze nejsem sam, kdo to tamhle chape, je prave i fakt, ze tato pasaz byla evidentne poupravena pozdejsimi prepisovateli. Nejstarsi rukopisy to "jeste" neobsahuji, novejsi uz ano (proto treba v KJV ho najdete, ale v NRSV uz ne - KJV je prelozena z pozdnich rukopisu). To byl prave ten duvod, proc jakysi pisar-filuta vlozil do textu slovicko "jeste" - ve vete "Ja na tyto svatky (jeste) nejdu" - protoze i on jasne videl, ze Jezis v teto pasazi tak trochu lze. A protoze se to neslucovalo s jeho obrazem Krista, text nalezite "opravil". Kez mu za to Buh pricte ran podle Zj 22:18. ;-)))

Proto tu prestan mlzit o Duchu svatem a sklon se pred autoritou Pisma.

Mimochodem, ja nechodim na zadnou teologickou fakultu, vsechno, co vim, vim bud primo z cetby Pisma nebo od lidi, kteri znaji Pismo mnohem lepe a dukladneji nez ja. Vlastni hlavou samozrejme premejslim - prave proto kladu obcas otazky, ktere jsou ti neprijemne - ale na druhou stranu nikdy nepohrdam temi, jejichz poznani je dal nez moje.

Aviaf


]


Aviafe, nedělej z Ježíše Krista lháře! (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 31. říjen 2006 @ 16:16:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Aviafe, nedělej z Ježíše Krista lháře!
On se ani Tobě ani nám - běžným ulhaným smrtelníkům nepodobal! Vím, že každý člověk má tendenci uvažovat stylem: "Podle sebe, soudím Tebe" - a tedy i Krista. Zde je to však rouhání, neříkám rouhání Duchu svatému, ale rouhání Kristu.
I když doplňkové slůvko "ještě" vypustíš, automaticky z toho nevychází, že Ježíš lhal.
K vysvětlení, které jsem Ti podal minule, doplním dalším. Čti prosím pozorně.
Jan 2.kapitola, následující verše:
1 Třetího dne byla svatba v Káně Galilejské. Byla tam Ježíšova matka;
2 na svatbu byl pozván také Ježíš a jeho učedníci.
3 Když se nedostávalo vína, řekla Ježíšovi jeho matka: "Už nemají víno."
4 Ježíš jí řekl: "Co to ode mne žádáš! JEŠTĚ NEPŘIŠLA MÁ HODINA."
5 Matka řekla služebníkům: "Udělejte, cokoli vám nařídí."
6 Bylo tam šest kamenných nádob, určených k židovskému očišťování, každá na dvě až tři vědra.
7 Ježíš řekl služebníkům: "Naplňte ty nádoby vodou!" I naplnili je až po okraj.
8 Pak jim přikázal: "Teď z nich naberte a doneste správci hostiny!" Učinili tak.
9 Jakmile správce hostiny ochutnal vodu proměněnou ve víno - nevěděl, odkud je, ale služebníci, kteří vodu nabírali, to věděli - zavolal si ženicha
10 a řekl mu: "Každý člověk podává nejprve dobré víno, a teprve když už se hosté napijí, víno horší. Ty jsi však uchoval dobré víno až pro tuto chvíli."
11 Tak učinil Ježíš v Káně Galilejské počátek svých znamení a zjevil svou slávu. A jeho učedníci v něho uvěřili.
V této skutečné historické události Pán Ježíš nejdříve slovy JEŠTĚ NEPŘIŠLA MÁ HODINA odmítl udělat zázrak. Pak ho udělal, proměnil vodu na víno.
Ježíš Kristus zde, podobně jako v minulé historické události, opět NElhal.
Duch svatý mu vnukl v pravý čas, v pravou hodinu, kdy má udělat počátek svých zázračných znamení.
Když Aviafe nevěříš v existenci Ducha svatého, tak pohrdáš i autoritou Bible, která o existenci osoby Ducha svatého mluví.

Ahoj
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


]


Re: Aviafe, nedělej z Ježíše Krista lháře! (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Úterý, 31. říjen 2006 @ 22:19:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
To, ze mu Duch svaty neco vnukl v tom uryvku NESTOJI! Nestoji to ani v tom z kapitoly 7. Prestan prznit Bozi slovo. Cti v nem to, co tam stoji, a ne to, co tam chces videt.

Tam, kde Jezise primo vedl Duch svaty, tam to evangelista napsal - jako u toho vyvedeni na poust. Ale u cesty na slavnost stanku a u svatby v Kani se o Duchu nemluvi, takze by se sluselo, abys to respektoval a prestal z Boziho slova delat slovo Halikovo.

Slovo Bozi musime zkoumat dukladne a to vetsinou vyzaduje klast si neprijemne otazky.

Aviaf


]


Re: Aviafe, nedělej z Ježíše Krista lháře! (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 31. říjen 2006 @ 23:24:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
To, že Pána Ježíše, který byl Mesiášem, čili pomazaným Duchem svatým, vedl vždy a všude Duch svatý je samozřejmá věc. Ta byla pro čtenáře zdůrazněna v okamžicích křtu a pokušení na poušti, pak se o ní mlčí, neboť Evangelia jsou psána stručně. Avšak ona nepřestala. Když Duch svatý vedl starozákonní proroky Mojžíše, Eliáše, Elizea, tak o to více vedl Mesiáše. Aviafe, Vy příliš spoléháte na omezený lidský rozum, na tu malou "bedničku". Proroci a o to víc Mesiáš-Kristus, který byl ještě k tomu vtěleným Bohem Synem, nespoléhali na omezenou lidskou "bedničku".
Je psáno, že litera zabíjí, ale Duch oživuje. Duch svatý proto oživuje Písmo svaté, neoživuje ho duch nečistý, duch homosexuality, kterou Vy zde na Granu často doporučujete.
Když Duch svatý vede při zbožné četbě litery Bible Libora Halíka, pak literu oživí a tato litera je pak nejen Slovem Božím, ale i slovem Halíkovým. Být naplněn Duchem oživeným Slovem Božím je pro každého křesťana, i pro mě - Libora Halíka, výbornou věcí.
Přeji Vám, abyste se zřekl nečistého ducha homosexuality a mohl být pak naplněn Duchem svatým.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


]


Re: Aviafe, nedělej z Ježíše Krista lháře! (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Středa, 01. listopad 2006 @ 00:14:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
To, že Pána Ježíše, který byl Mesiášem, čili pomazaným Duchem svatým, vedl vždy a všude Duch svatý je samozřejmá věc.

Jiste ho Duch tedy vedl i v tom, co ma odpovedet bratrum v J 7:8. A to bylo v rozporu s tim, co pak Jezisovi - podle tve interpretace - vnukl o par dni pozdeji.

Ja uz jsem k tomu rekl vsechno, co jsem rict chtel a dal uz bych se opakoval. Kazdopadne nehodlam prekrucovat Bozi slovo a ruzne se domejslet, jak se mi to hodi.

Aviaf


]


Re: Aviafe, nedělej z Ježíše Krista lháře! (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 01. listopad 2006 @ 00:35:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Avšak překrucuješ Boží slovo a domýšlíš se, jak se Ti to hodí. Chceš udělat z Božího Syna lháře, a tak se Ti to hodilo.


]


Re: Aviafe, nedělej z Ježíše Krista lháře! (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Středa, 01. listopad 2006 @ 08:14:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Zmylil jsem se.

Omyl sice neni hrich, ale neopodstatnena sebejistota (=pycha) je.

Kez mi Pan odpusti.

Tomas aka Aviaf


]


Re: Aviafe, nedělej z Ježíše Krista lháře! (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Středa, 01. listopad 2006 @ 08:37:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jeste dobre, ze se aviafe kajes. Seraphim ti to spravne vysvetloval. Pan Jezis v tech pripadech, ktere uvadis nelhal. Vzdy rikal, ze neni jeste jeho cas. Musis to tak chapat a neprekrucovat. Doporucuji zpytovat svedomi proc sis to tak myslel. A jeste chci dodat, ze takove debaty ktere se zabyvaji tematem "co kdyby se stalo", jsou spatne a vyhni se jim. Az prijdes do situace, ktera je potreba resit, nech se vest Svatym Duchem, ktery ti ukaze spravnou cestu, spravne reseni. A uz ted si vytvarej ten intinmi vztah s nim, abys byl schopen rozpoznat hlas Svateho Ducha od jinych hlasu. Cao L.


]


Re: Aviafe, nedělej z Ježíše Krista lháře! (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 01. listopad 2006 @ 12:42:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Aviafe, už jsem si zvykl, že děláš z Pána Boha lháře a sadistu. Přesně v intencích liberalismu. Chtěl jsem se zeptat, ty věříš v Ježíše Krista?


]


Re: Aviafe, nedělej z Ježíše Krista lháře! (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 01. listopad 2006 @ 13:45:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Tomáši Aviafe,
jestliže je Tvé pokání opravdu upřímné, pak Tvůj život přinese dobré ovoce.

Pokud Tvé pokání je pouze strategické a hrané na mě a na ostatní čtenáře Grana Salis, tak dobré ovoce neponeseš a dále budeš šířit rozličná rouhání o živém Bohu a zpochybňovat Jeho svatá přikázání.
Svatý Jan Křtitel na saduceje, kteří činili pokání jen naoko volal: "Plemeno zmijí, neste ovoce pokání!"
Svatý apoštol Petr varoval čerstvě pokřtěného Šimona mága, že jeho pokání nebylo upřímné takto:
9 Jeden muž, jménem Šimon, který tam žil, už dlouhou dobu svou magií uváděl v úžas samařský lid; říkal o sobě, že je v něm božská moc.
10 Všichni - prostí i významní - mu dychtivě naslouchali a říkali si: "On je ta božská moc, která se nazývá Veliká."
11 Poslouchali ho ve všem proto, že na ně dlouhý čas působil svou magií.
12 Ale když uvěřili Filipově zvěsti o Božím království a o Ježíši Kristu, dávali se pokřtít muži i ženy.
13 Tu uvěřil i sám Šimon, dal se pokřtít, byl stále s Filipem a nevycházel z úžasu, když viděl, jak se tu dějí veliká znamení a mocné činy.
14 Když apoštolové v Jeruzalémě uslyšeli, že v Samařsku přijali Boží slovo, poslali k nim Petra a Jana.
15 Oni tam přišli a modlili se za ně, aby také jim byl dán Duch svatý,
16 neboť ještě na nikoho z nich nesestoupil; byli jen pokřtěni ve jméno Pána Ježíše.
17 Petr a Jan tedy na ně vložili ruce a oni přijali Ducha svatého.
18 Když Šimon viděl, že ten, na koho apoštolové vloží ruce, dostává Ducha svatého, nabídl jim peníze a řekl:
19 "Dejte i mně tu moc, aby Ducha svatého dostal každý, na koho vložím ruce."
20 Petr mu odpověděl: "Tvé peníze ať jsou zatraceny i s tebou: Myslil sis, že se Boží dar dá získat za peníze!
21 Tato moc není pro tebe a nemůžeš mít na ní podíl, neboť tvé srdce není upřímné před Bohem.
22 Odvrať se proto od této své ničemnosti a pros Boha; snad ti odpustí, co jsi zamýšlel.
23 Vidím, že jsi pln hořké závisti a v zajetí nepravosti."
24 Šimon na to řekl: "Modlete se za mne k Bohu, aby mne nepostihlo nic z toho, o čem jste mluvili." (Skutky apoštolů, 8.kapitola)

Šimon mág na jeho varování nedbal. Z církevních dějin je známo, že založil svou sektu a apoštolovi Petrovi se velmi protivil, když kázal evangelium v pohanském Římě.

Přál bych si z celého srdce, aby Tvé pokání bylo upřímné.
Jsem však realista. Proto podobně jako když prvotní křesťané opatrně vyčkávali, zda obrácení jejich pronásledovatele Saula (ap.Pavla) bylo opravdové, tak budu vyčkávat i já.
Zda-li je Tvé pokání upřímné, či není, to posuď sám. Mně i čtenářům Grana až čas plně odhalí pravdu. Co je ve Tvém srdci, to z něj časem (dříve či později) vyteče, dle pořekadla: "Co na srdci, to na jazyku".

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


]


Re: Aviafe, nedělej z Ježíše Krista lháře! (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Středa, 01. listopad 2006 @ 21:51:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Tennyson napsal, ze "je vice viry v poctivych pochybach, nez v pulce kreda." Ja s nim souhlasim: jen ten, jehoz vira stoji na pevnych zakladech, ma odvahu klast si tezke otazky a svou viru dukladne zkoumat znovu a znovu. Odvaha pochybovat je znamenim viry.

Nedomnivam se proto, ze jsem jakkoli zhresil, kdyz jsem poukazal na to, ze uvedena pasaz (J 7:1-10) je problematicka, ani kdyz jsem oponoval Serafimovi, jehoz pokusy o vysvetleni se mi i ted zdaji velmi chabe.

Ale behem vecera jsem se o vec blize zajimal, dival jsem se do sve studijni Bible, do Henryho komentare, do biblickeho komentare Boringova a Craddockova, nasel jsem i par zajimavejch odkazu na internetu a ukazalo se, ze jsem ve svych prispevcich vyse tvrdil vic, nez nakolik jsem mel pri svych znalostech pravo. To byla pycha a tou jsem vinen. Mel jsem to nejdriv prozkoumat a pak teprve mluvit.

Ja verim v Krista, vyznavam usty, ze je Pan, a v srdci verim, ze ho Buh vzkrisil z mrtvych (R 10:9). Neni to vsak slepa vira, ktera se chyta hned vseho, co kde slysi - to bych musel verit i na cervenou karkulku a na Batmana. Je to vira, ktera vzesla ze zakladu Pavlova napomenuti Tesalonickym: vsecko jsem zkoumal a toho dobreho - evangelia - jsem se z Bozi milosti rozhodl drzet (1 Te 5:21). Protoze se to osvedcilo, budu to tak delat i dal. Ale - da Buh - s vetsi pokorou.

Aviaf


]


Re: Je křesťanovi dovoleno lhát? (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Úterý, 31. říjen 2006 @ 23:06:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je-li pravda, že v originále Ježíš řekl " "Ja na tyto svátky nejdu", pak to přece nijak nevylučuje, že tam později půjde. Jedná se o vyjádření přítomnosti a byla pravda, že v době, když byl tázán, tam skutečně třeba nešel. Kdyby tam bylo napsáno "nepůjdu", pak už je to horší, ale měli bychom mít na paměti, že tyto drobné jazykové odchylky mohou být při překladu silně zkresleny a ani autoři výroků v Bibli nebyli vždy přesní a zjednodušovali.

Sám za sebe bych řekl v případě, že by byla teoretická naděje, že se ještě rozmyslím: "Nemám v úmyslu na tyto svátky jít.", "Asi na tyto svátky nepůjdu" apod., což by člověku dávalo možnost své rozhodnutí změnit. Změna názoru či rozhodnutí obecně není lež (v SZ bychom jich i u Boha našli asi dost), ale přesto dávám přednost takto opatrným formulacím a působí na mě dost špatně, když někdo tvrdí něco a později to nedodrží, protože se rozhodnul jinak, aniž bych to označoval za lež.

Zpět k Ježíši a tomu příběhu: Pokud tam Ježíš jít chtěl, ale chtěl to utajit, pak naopak odpověděl velmi moudře, aby ani nelhal, ani nevyzradil své plány. To je přesně ta moudrost, kterou jsem již několikrát v této souvislosti zmiňoval.


]


Re: Je křesťanovi dovoleno lhát? (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Úterý, 31. říjen 2006 @ 23:27:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
No, ve vsech prekladech, kterejm rozumim a ktery jsou moderni, je ta formulace takova, ze tam proste neplanuje jit vubec. Z cele pasaze taky vyplyva, ze tu vetu rekl prave proto, aby tam, mohl jit potaji: nejdriv ho bratri ponoukaj, at jde do Jeruzalema verejne, aby tam verejne pusobil. On jim na to rekl, ze tam vubec nepujde, protoze tam - jak z nasledujiciho kontextu vyplyva - chtel jit potaji. Cili ta jeho lzicka (mala lez) mela za cil vodpalkovat jeho bratry. Mohl jim rict: na tyhle svatky nechci jit verejne nebo neco na ten zpusob.

Dalsi vec je, jestli si Jezis musel neco rozmejslet. Byl Buh, tak snad vedel, co dela, ne? V celym Janove evangeliu si je Jezis jistej svym poslanim i vztahem k otci. A najednou se nedokaze rozhodnout jestli pujde na vobycejnej svatek?

Aviaf


]


Re: Je křesťanovi dovoleno lhát? (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 01. listopad 2006 @ 01:35:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Ježíš je a byl Bůh, avšak vtělený do lidského těla. Tím získal po dobu 33 let dokud žil na Zemi patřičná lidská omezení. Protože se nám lidem chtěl podobat ve všem kromě hříchu, stal se v jistém čase současně člověkem. Narodil se a byl kojencem, pásl hříbátka, lezl po čtyřech, učil se chodit po dvou atd. atd. První zázrak učinil až v Káni Galilejské na svatbě. To se stalo po jeho křtu v dospělosti v Jordánu a po následném vedení Duchem na poušť, kde ho ďábel pokoušel. Obstál v pokušení, a proto z pouště vyšel v moci Ducha svatého a začal konat zázraky. Zázraky nekonal svou mocí, ale mocí Ducha svatého, na jehož vedení byl ze svého předchozího sebeomezení odkázán podobně jako na vedení Duchem svatým byli odkázáni proroci Mojžíš, Eliáš, Elizeus. Duch svatý obvykle vede v temnotě víry, tzv. krok za krokem jako s pomocí malé svíce v naprosté tmě. Je to proto, aby člověk žil z víry a ne z rozumu, ne pouze z toho co jeho fyzické smysly vidí, slyší, hmatají a co paměť pamatuje i třídí. Víru Bůh odměňuje, neodměňuje tzv. praktický materialismus. Viz Židům, celá 11.kapitola. Ježíšova Boží moc, odlišná od moci prorocké byla poprvé zjevena pouze Petrovi, Jakubovi a Janovi na hoře Proměnění - hoře Tábor. Ostatní apoštolé si museli počkat na plné zjevení jeho Božské moci, nekonečně převyšující moc prorockou, až po jeho zmrtvýchvstání.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


]


Re: Je křesťanovi dovoleno lhát? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 30. říjen 2006 @ 18:30:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já myslím, že ano, ale jedině v případě ohrožení života. Nevěstka Rachab:

Ale ta žena muže odvedla, ukryla a řekla: "Ano, ti muži ke mně přišli, ale já jsem nevěděla, odkud jsou. Když při setmění zavírali bránu, ti muži odešli. Nevím, kam šli. Rychle je pronásledujte, ať je dostihnete." Ona však je vyvedla na střechu a skryla je v pazdeří, které měla na střeše složené; (Jozue 2:4-6)

Lež, pro záchranu života. Možná bych připustil lež i umírajícímu - pokud bych věděl, že mu to uškodí. Já osobně bych ale chtěl vědět kolik mi ještě zbývá života...

Karels



Re: Je křesťanovi dovoleno lhát? (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pondělí, 30. říjen 2006 @ 19:50:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Odhadoval bych, ze ti zbejva jeste asi tak padesat let. Staci?

Aviaf


]


Re: Je křesťanovi dovoleno lhát? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 30. říjen 2006 @ 19:52:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to je optimistická předpověď...


]


Re: Je křesťanovi dovoleno lhát? (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pondělí, 30. říjen 2006 @ 20:02:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Možná bych připustil lež i umírajícímu - pokud bych věděl, že mu to uškodí.

Hehe, musis si ty svoje prispevky po sobe cist, nez je posles. Ve vyse citovane vete jsi napsal, ze je dobre umirajicimu cloveku lhat do oci, pokud mame jistotu, ze mu tim ublizime. Takze lez je v poradku, pokud usmrcuje. Hezke ;-)))

Aviaf


]


Re: Je křesťanovi dovoleno lhát? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 30. říjen 2006 @ 20:10:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No to jsem si všiml až teď, zřejmě mě rozhodil ten článek... :) ne, tím to není, nebyl jsem pozorný... - to by byla eutanázie...

Karels


]


Re: Je křesťanovi dovoleno lhát? (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Úterý, 31. říjen 2006 @ 06:58:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lhát by křesťan určitě neměl nikdy. Za lhaní však nebudiž považováno zamlčení nějakých faktů, zejména je-li to třeba pro 'dobrou' věc. Myslím, že kdo má dostatek moudrosti, v naprosté většině situací dokáže použít takové formulace, aby nepříteli nevyzradil, co vyzradit nemá, a zároveň nemusel vědomě lhát.

Rovněž je třeba podotknout, že není správné označovat za lež něco, co si člověk prostě nepamatuje, splete se a řekne to jinak. Ovšem, pokud se to stává často a navíc si trvá na svém, pak to v pořádku také není. To zmiňuji proto, že jsem se s označením lež v podobných případech setkal.



Re: Je křesťanovi dovoleno lhát? (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Úterý, 31. říjen 2006 @ 15:04:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Takže, jdyby jsi byl členem odbojové skupiny a vyšetřovatel Gestapa by se tě zeptal, kolik je ostatních členů skupiny, jak se jmenují a kde bydlí, to by mne zajímalo, jaké formulace bys použil, abys nevyzradil to co nemáš a přitom abys nelhal. Jsem žádostiv....


]


Re: Je křesťanovi dovoleno lhát? (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 31. říjen 2006 @ 15:44:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Holandští křesťané Ten Boomovi (viz známá knížka Corrie Ten Boom "Útočiště") i když nelhali, tak zachránili některé Židy za 2.světové války před Gestapem. Asi to jde i za války nelhat.

Sám jsem na vojenské základní službě v době komunismu, v době míru (tzv. studené války), zažil, že lhát není potřeba. Že stačí mlčet tam, kde by řečení pravdy posloužilo tajné policii. K mlčení je však potřeba větší odvahy a větší víry v Boha než při lhaní. Kdo mlčí, ten riskuje, že z něj pravdu vymlátí mučením. Ale MNOZÍ KŘESŤANŠTÍ MUČEDNÍCI ANI PŘI MUČENÍ NEPROMLUVILI, nevyzradili nikoho. Duch svatý je posiloval. NEVYZRADILI NIKOHO. VÍC MILOVALI BOHA A SVÉ BRATRY NEŽ SVÉ ZDRAVÍ A NEŽ SVŮJ ŽIVOT. Vše je vlastně o hloubce naší lásky k Bohu. Ke lhaní člověk Boha opravdu nepotřebuje, proto bezbožníci v časech tísně většinou lžou. StBáci to lhaní však stejně pomocí řady agentů odhalili.


]


Re: Je křesťanovi dovoleno lhát? (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Úterý, 31. říjen 2006 @ 21:22:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To není otázka lhaní a nelhaní, ale to zda bych vydržel jejich mučení. Vyhýbavých odpovědí bych si mohl vymyslet na tisíce, to záleží na situaci. Spíš si myslím, že bych nevydržel to, co by následovalo...

Třeba by ses mohl chovat, jako když omdlíváš a do toho mluvit v jazycích, nebo prostě dělat to, co bys cítil. Nelze přece radit obecně, to je právě o té moudrosti, kterou jsem zmiňoval, a která by se projevila nebo neprojevila až v praxi. Taky nikdy není zaručeno, že by náš konec nebyl podobný tomu, jako den ukřižování pro Ježíše.

Navíc tato diskuze byla asi spíš o lhaní v běžném životě bez extrémního tlaku. A také o tom, co bychom dělat měli, a ne co bychom dělat schopni byli nebo skutečně udělali.


]


Re: Je to normální ? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Úterý, 31. říjen 2006 @ 21:24:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lidi, to je tak strašný fanatismus, až je mi z toho zlé. Někdy člověk prostě musí zalhat, aby nezpůsobil větší zlo. Kdyby za války přišli k někomu gestapáci a zeptali se, zda můj soused neskrývá žida a já budu mlčet, tak tím vlastně vyjadřuji souhlas a zbudím podezření.Není lepší říci, že nevím, i když to vím ?
A vůbec, copak Pán Ježíš na otázku, které je největší přikázání neřekl snad, že je to o milování člověka a Boha. Miluj Boha svého a bližního svého jako sebe samého. Já myslím, že tím ukázal na to, že máme zvažovat, co je v dané situaci menší zlo a co je dobro. Když vím, že svým pravdivým svědectvím člověku ublížím, tak přece budu mlčet, když to půjde, anebo prostě vyslovím nepravdu. Vždyť to činím z lásky ke svému bližnímu, aby se mu nic zlého nestalo. A můj soused, který skrývá žida, je mi bližší než gestapák.
Podobně to platí i o jiných přikázáních. Nezabiješ! Ale co mám dělat, když mne a moji ženu přepadnou zloději a zločinci, kteří navíc budou chtít moji ženu znásilnit. Mám-li zbraň, tak budu prostě i zabíjet, abych svoji ženu a i sebe zachránil. A tak by se mohlo pokračovat dál.
Seraphimův přístup je strašný a odvádí lidi od víry v Boha. Normální člověk si řekne, že jsme jako křesťané úplné a totálně praštění a že než takhle skončit, to je lepší nevěřit.
Prosím vás, uvažujete někdo normálně ?
To chcete lidi odvést od Boha ?
Křesťan má být ochoten pomáhat bližnímu a ne myslet jen na sebe, aby náhodou nepřišel do pekla. Vždyť vlastně tím jen dokazujeme, že milujeme vlastně sebe a pro svoji záchranu zradíme i své bližní.
Prostě dodržet desatero není možné. Ani snad Pán Ježíš to nikde nezdůrazňuje.
Zlobte se mne nebo ne, ale napsal jsem to, jak mi to přišlo na srdce.



Re: Je to normální ? (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Úterý, 31. říjen 2006 @ 22:51:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lidi, to je tak strašný fanatismus, až je mi z toho zlé. Někdy člověk prostě musí zalhat, aby nezpůsobil větší zlo. Kdyby za války přišli k někomu gestapáci a zeptali se, zda můj soused neskrývá žida a já budu mlčet, tak tím vlastně vyjadřuji souhlas a zbudím podezření.Není lepší říci, že nevím, i když to vím ?

Odpověděl bych třeba otázkou: "A jak to mám vědět?", aniž bych se považoval za fanatika.
Nebo (zdá se mi) mnohem lépe: "To bych taky rád věděl. Vím, že je hledáte a rád bych vám pomohl."

Toto není žádná lež a byla by naděje, že odvedu pozornost jinam. Jistotu však nemáme nikdy a tvrdit, že neskrývá, by mi připadalo z pozici gestapáka nápadné také.


]


Re: Je to normální ? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 01. listopad 2006 @ 05:15:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"To bych taky rád věděl. Vím, že je hledáte a rád bych vám pomohl."
A opět lžeme anebo rádi pomáháme gestapákům ?


]


Re: Je to normální ? (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Středa, 01. listopad 2006 @ 06:18:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale, ale Františku, kde v tom prosím Tě vidíš lhaní? Rozeberu to:

"To bych taky rád věděl." - je to OK, pokud by byla pravda, že bys to rád věděl, a neplyne však z toho, že bys to nevěděl.

"Vím, že je hledáte" - to víš proto, že Ti to gestapák řekl...

"a rád bych vám pomohl" - rád bych mu pomohl poznat pravdu a uvědomit si, že to, co dělá je špatné. Neříkám mu tedy explicitně, v čem bych rád pomohl, a na mysli, když jsem to včera psal, jsem měl právě toto.

Psal jsem to tak, jak jsem to cítil, tak aby to nebyla lež, ba dokonce aby to byla pravda, ale zároveň tak, že jsem doufal, že na to nějaký čtenář Granosalis naletí tak, jak bych to čekal od toho gestapáka, a dá mi tak přiležitost to vysvětlit.
Nebo stále trváš na tom, že ten výrok obsahuje lež?


]


Re: Je to normální ? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 01. listopad 2006 @ 06:52:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak je to OK


]


Lhaním k Bohu lidi nepřivedeme (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 31. říjen 2006 @ 23:44:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Lhaním k Bohu lidi nepřivedeme, Františku100. Trochu se o to pokoušeli někteří čelní představitelé strany KDÚ-ČSL, ale pohořeli. Jistě znáš české pořekadlo: "Lež má krátké nohy". Je moudré, zkus se jím řídit.

Přeje Ti
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


]


Re: Je to normální ? (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Čtvrtek, 02. listopad 2006 @ 16:23:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Cítím to naprosto stejně a s celým tímto příspěvkem souhlasím.


]


Aviafe, nedělej z Ježíše Krista lháře! (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 01. listopad 2006 @ 00:26:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Aviafe, na této stránce diskutující. Ty jsi "pěkně" vykutálený!
Když jsi Krista obvinil z jedné lži, třeba to od Tebe a od těch Tvých, kteří za Tebou stojí (stoupenci homosexuality, které zde na Granu často obhajuješ) nebylo tak zcela nevinné, jak se na první pohled zdá.
Pokud obviníš Syna Božího z jedné lži, z jedné nedůvěryhodnosti, z jedné nepravdomluvnosti, pak si lze logicky odvodit, že možná lhal, když mluvil o potrestané Sodomě, že možná lhal, když mluvil o věčném Pekle ve kterém jsou a budou hříšní lidé.
Ono by se to Tobě a Tvým homosexuálním přátelům náramně hodilo, kdyby Kristus občas lhal, viď !
Jenže on Ježíš Kristus, Syn Boha živého, nikdy nelhal.
Takže to, co řekl o Sodomě je pravda a to, co řekl o Pekle je také pravda.
Smůla, co?
Poradím Ti jediné konstruktivní řešení. ČIŇ POKÁNÍ, ZMĚŇ SVÉ SMÝŠLENÍ A BUDEŠ SPASEN. Bez toho spasen nebudeš.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Aviafe, nedělej z Ježíše Krista lháře! (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Středa, 01. listopad 2006 @ 06:23:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Budu cinit pokani.

Aviaf


]


Re: Aviafe, nedělej z Ježíše Krista lháře! (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 01. listopad 2006 @ 13:48:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Tomáši Aviafe,
jestliže je Tvé pokání opravdu upřímné, pak Tvůj život přinese dobré ovoce.

Pokud Tvé pokání je pouze strategické a hrané na mě a na ostatní čtenáře Grana Salis, tak dobré ovoce neponeseš a dále budeš šířit rozličná rouhání o živém Bohu a zpochybňovat Jeho svatá přikázání.
Svatý Jan Křtitel na saduceje, kteří činili pokání jen naoko volal: "Plemeno zmijí, neste ovoce pokání!"
Svatý apoštol Petr varoval čerstvě pokřtěného Šimona mága, že jeho pokání nebylo upřímné takto:
9 Jeden muž, jménem Šimon, který tam žil, už dlouhou dobu svou magií uváděl v úžas samařský lid; říkal o sobě, že je v něm božská moc.
10 Všichni - prostí i významní - mu dychtivě naslouchali a říkali si: "On je ta božská moc, která se nazývá Veliká."
11 Poslouchali ho ve všem proto, že na ně dlouhý čas působil svou magií.
12 Ale když uvěřili Filipově zvěsti o Božím království a o Ježíši Kristu, dávali se pokřtít muži i ženy.
13 Tu uvěřil i sám Šimon, dal se pokřtít, byl stále s Filipem a nevycházel z úžasu, když viděl, jak se tu dějí veliká znamení a mocné činy.
14 Když apoštolové v Jeruzalémě uslyšeli, že v Samařsku přijali Boží slovo, poslali k nim Petra a Jana.
15 Oni tam přišli a modlili se za ně, aby také jim byl dán Duch svatý,
16 neboť ještě na nikoho z nich nesestoupil; byli jen pokřtěni ve jméno Pána Ježíše.
17 Petr a Jan tedy na ně vložili ruce a oni přijali Ducha svatého.
18 Když Šimon viděl, že ten, na koho apoštolové vloží ruce, dostává Ducha svatého, nabídl jim peníze a řekl:
19 "Dejte i mně tu moc, aby Ducha svatého dostal každý, na koho vložím ruce."
20 Petr mu odpověděl: "Tvé peníze ať jsou zatraceny i s tebou: Myslil sis, že se Boží dar dá získat za peníze!
21 Tato moc není pro tebe a nemůžeš mít na ní podíl, neboť tvé srdce není upřímné před Bohem.
22 Odvrať se proto od této své ničemnosti a pros Boha; snad ti odpustí, co jsi zamýšlel.
23 Vidím, že jsi pln hořké závisti a v zajetí nepravosti."
24 Šimon na to řekl: "Modlete se za mne k Bohu, aby mne nepostihlo nic z toho, o čem jste mluvili." (Skutky apoštolů, 8.kapitola)

Šimon mág na jeho varování nedbal. Z církevních dějin je známo, že založil svou sektu a apoštolovi Petrovi se velmi protivil, když kázal evangelium v pohanském Římě.

Přál bych si z celého srdce, aby Tvé pokání bylo upřímné.
Jsem však realista. Proto podobně jako když prvotní křesťané opatrně vyčkávali, zda obrácení jejich pronásledovatele Saula (ap.Pavla) bylo opravdové, tak budu vyčkávat i já.
Zda-li je Tvé pokání upřímné, či není, to posuď sám. Mně i čtenářům Grana až čas plně odhalí pravdu. Co je ve Tvém srdci, to z něj časem (dříve či později) vyteče, dle pořekadla: "Co na srdci, to na jazyku".

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


]


Stránka vygenerována za: 0.55 sekundy