Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 250, komentářů celkem: 429585, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 465 návštěvník(ů)
a 5 uživatel(ů) online:

Mikim
oko
rosmano
ivanp
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116498244
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: Kauzální víra
Vloženo Úterý, 17. červenec 2007 @ 07:07:08 CEST Vložil: bolek

Kritika bludů poslal jakobin

Kauzální víra
Nejsem teolog, ale i řadový věřící, ať chce či nechce, ať si toho je či není vědom, v rámci osobní zbožnosti určitou teologii vyznává a následně praktikuje. Mám pro vás otázku. Věříte kauzální vírou?
Princip charakterizovaný následujícími verši :…dbej na Hospodinova přikázání a nařízení, která ti dnes udílím, aby s tebou bylo dobře.
Hleď, dnes vám předkládám požehnání i zlořečení:11,27 požehnání, když budete poslouchat příkazy Hospodina, svého Boha, které já vám dnes přikazuji,
11,28 a zlořečení, když nebudete poslouchat příkazy Hospodina, svého Boha, sejdete-li z cesty, kterou vám dnes přikazuji, a budete-li chodit za jinými bohy, k nimž se nemáte znát   
nese jasné poselství- žij dobře, konej dobro, zachovávej přikázání a Hospodin bude na Tvé straně,  bojovat za tebe, porážet Tvé nepřátele, žehnat a odklánět nebezpečí, úrazy a nemoci.  Moje otázka zní: Platí tento princip pro novozákonního křesťana?

Mnozí takto věří, znám křesťany, kteří upadli do hříchu a báli se vyjít na ulici, protože čekali trest za hřích… ránu cihlou, pád stromu, úder blesku či sražení automobilem.

Jistě Vás napadne milión případů, kdy toto neplatí. Mafiáni, kteří se topí v majetku, nečestný ziskuchtivý kolega- rektální alpinista, který to ovšem dotáhne vždycky nejdál a naopak životy světců v chudobě, postech a mučednické smrti.  . A i samotná bible připouští, že to takhle mnohdy nechodí….73,12 Ano, to jsou svévolníci: bez starostí věčně kupí jmění. Rovnice hřích = trest (nemoc, ztráta zraku) byla předložena i Ježíši. Pane „Zhřešil on či jeho rodiče? „ ptali se lidé okolo slepého muže. Ježíšovu odpověď všichni známe, ani tak ani tak (jakto? oni nehřešili? ale ano, všichni zhřešili, praví Písmo, Ježíš jen jasně demonstroval nefunkčnost této rovnice). Tak to není. Jak to, že mnohé dnešní křesťany postihne nemoc a hned kladou Bohu otázku: „Bože proč? Co mi tím chceš Pane sdělit?“ Najdou se i duchovní (znám osobně), kteří když se dozvědí, že ten či onen dostal rakovinu, ochrnul, či měl dopravní nehodu, smutně pokývají hlavou a šeptnou tajnou informaci (zpovědní tajemství), o tom, jak ten dotyčný stál svévolně či měl nevyznaný hřích, takže se není čemu divit. Jak to, že mnozí dnešní křesťané mají v srdci obraz Boha-mafiána, který tvrdě vyžaduje poslušnost, jinak má širokou škálu trestů, kterými vzdorné dítko dostane v mžiku do latě? To, co píšu není výzva k hřešení, abychom zneužili fakt, že otec je dobrý, ani výzva, aby se křesťané přestali zpytovat. Jen důvodem by nemělo být to, že se nedaří. Zachováme víru v dobrého a milujícího Boha, když fíkovník nevypučí a réva nevydá výnos? Resp. dnešním jazykem…když ti zemře někdo blízký, když proinvestuješ moře času a peněz do projektu, který se nezdaří? když tvoje děti dostanou astma, tvoje žena potratí nebo se s tebou rozvede?, nebo v nezaměstnanosti?

 Nebo máme Boha jako trhovce, u kterého lze dobrým jednáním „nakoupit“ dlouhý, spokojený a „požehnaný“ život?

Někteří křesťané jakoby měli zájem, aby zmíněná rovnice platila. Nejistota plynoucí z faktu, že neštěstí může přijít do mého života jen tak - nepozváno je palčivá, a tak mají lidé tendenci se pojišťovat dobrým jednáním. Slyšela jsem jednu křesťanku mluvit o nevěřící příbuzné…“ona nemůže otěhotnět, protože žije s partnerem na hromádce a Pánbůh jí tak nepožehná, protože nežije podle Boží vůle“ (dokonce když pak dotyčná nakonec po letech otěhotněla, zmíněná křesťanka byla rozhněvaná na PánaBoha).  Jiná nevěřící žena, která žila s partnerem na hromádce onemocněla záhadnou chorobou a ochrnula, se doslechla od křesťanů, že to je trest Boží za to, že není vdaná.

Boží hněv se zjevuje proti každé nepravosti…říká Bible. Znamená to, že každé zlo je namístě potrestáno? Praxe, jak ji každodenně máme možnost sledovat, je jiná. Herodes  byl rozežrán červy, Ananiáš a Zafira padli po lži mrtví. Je to zkušenost s Bohem , ale nelze z toho vyvodit princip, protože tolik lidí už mělo padnout mrtvých a mělo být rozežráno červy, ale nestalo se tak.

Rozumějte. Věřím, že pokud se někdo chová neodpovědně, ponese si důsledky. Kdo kupříkladu žije promiskuitně,  bude nejspíš čelit možnosti nákazy pohlavní chorobou. Nevěřím však, že v momentě hříchu se dává do pohybu nějaká Boží moc, či je vysloven Boží příkaz k poškození věřícího. 

Když jsem samovolně potratila dítě, v mé mysli tato otázka (Bože proč?) vůbec nevyvstala. Jsem jedna z miliónu, kolik dětí se samovolně potrácí z nejrůznějších důvodů, které matky neovlivní. Přesto ke mně přispěchali „vidoucí“ a sdělovali mi „zjevené“ důvody.

Kolik je nemocí, kolik nehod, kolik dobrého i zlého denně dopadá na věřící i nevěřící? Zachováme v tom všem víru?

Mám za to, že pokud praktikuji své křesťanství tak, že se chovám slušně a čekám za to Boží požehnání, a naopak přicházejí-li do mého života neblahé události, kladu pak Bohu otázku, „kde hřeším?“, věřím tak jinému evangeliu.


Podobná témata

Kritika bludů

"Kauzální víra" | Přihlásit/Vytvořit účet | 31 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Ahoj Jakobínko, moc zajímavá studie. (Skóre: 1)
Vložil: likvid (agentura.vlcek@volny.cz) v Úterý, 17. červenec 2007 @ 18:59:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky, fakt dobrý.
Petr Vlček



Re: Kauzální víra (Skóre: 1)
Vložil: Liner v Úterý, 17. červenec 2007 @ 19:08:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Žd 12,6 Koho Pán miluje, toho přísně vychovává, a trestá každého, koho přijímá za syna.'
Žd 12,7 Podvolujte se jeho výchově; Bůh s vámi jedná jako se svými syny. Byl by to vůbec syn, kdyby ho otec nevychovával?
Žd 12,8 Jste-li bez takové výchovy, jaké se dostává všem synům, pak nejste synové, ale cizí děti.




Re: Kauzální víra (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 18. červenec 2007 @ 11:12:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Mnozí takto věří, znám křesťany, kteří upadli do hříchu a báli se vyjít na ulici, protože čekali trest za hřích… ránu cihlou, pád stromu, úder blesku či sražení automobilem.--
 
to jsou ty následky účelových církevních hříšních teorií,kterými poskvrňují nevinné,pak jim straší v hlavě takové věci mnohdy do koce života, alespoň že malé děti a chudí duchem jsou od takového třeštění ušetřeni.  



Re: Kauzální víra (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Středa, 18. červenec 2007 @ 15:32:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je vyborne tema, na ktere bych si rada precetla komentare bratru a sester, kteri uz to maji urovnane tak, ze to dokazi vysvetlit batolatum takovym zpusobem, aby ta batolata povyrostla. Sama mam zkusenosti posuzovat deni v zivote krestana podle spravnosti jeho pocinani, ale moc dobre vim, ze to neni pravidlo a snadno bychom se stali zakonici. Na druhe strane je pravdou, ze Buh nepozehna ty krestany, kteri ziji vedome v hrichu a tresta ty, ktere vychovava. Jsou to ale osobni veci  kazdeho krestana, jeho vztah s Bohem a jeden kazdy ma hledat Bozi vuli v osobnim zivote ne pro svuj prospech a dobre bydlo tady na zemi, ale pro rust ve vire a touze bit blize k Panu Jezisi. Spatne cineni a hreseni nas od neho vzdaluje. Posuzovat druhe jak a co udelali spatne a ze byli treba potrestani a jeste jim to rikat neni nasi povinnosti. Jedine pokud nam tak da nas Pan Jezis svym Svatym Duchem povedomost je upozornit a jedine tak by to melo ucinnost.



Libby (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 18. červenec 2007 @ 15:55:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--kteri uz to maji urovnane tak, ze to dokazi vysvetlit batolatum takovym zpusobem, aby ta batolata povyrostla.--

kdyby jste si dali pohov...tak jim zmožíte leda jejich starosti,které je pak budou strašit až do smrti .Nemluvňatům nikdo nic nevysvětlil a přesto znají věci Otce.  




Re: Libby (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Pátek, 20. červenec 2007 @ 10:39:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pane nulo, nemate to trochu popletene? Copak nemluvnata nerostou? A kdyby nebyla nemluvnata vychovavana a ucena a krmena spravnou potravou, tak co by se stalo? Da se zivot zastavit? Znate basen "Zivote postuj" od Frantiska Hrubina? Ma velice moudre ukonceni: "Zivote, diky zes nestal!
                                     Z kazde chvile se rodi tisice novych chvil.
                                     Kdybys byl stanul, byl bych mrtev, nebyl
                                                                                         bych zil.
                                     A ziji jen proto, ze jsem nikdy a nikde nemel 
                                                                                             stani.
                                     I ona chvile pukla zarem, diky zes nestal,
                                                                                      diky ti za ni!"
Doufam, ze vas tyto verse potesi, tak jak potesily mne a ze si uvedomite, ze nemuzete zustavat nemluvnatkem i kdybyste si to pral. Buh mluvi ke kazdemu. Nenecha vas na pokoji jen tak.


]


Re: Kauzální víra (Skóre: 1)
Vložil: eleonora v Středa, 18. červenec 2007 @ 21:13:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kauzální víre je evangelium charizmatických společenství. A mám li konkretizovat tak hlavně těch které mají dominantního vůdce. Uhánějí jednoho bezvěrce, aby z něj udělali apoštola pravidel. Pravidla, spravedlnost, prosperita, požehnání a další plusové záležitosti neustále kopou první ligu proti hříchům, nespravedlnosti, chudobě, prokletí atd. a pan dominantní jako sudí v černých trenkách zapíská a hned je jasné, kdo udělal chybu a jaký bude trest. Stačí pak jen hříšníka vyloučit a hra je zase v plném proudu a všichni vědi která hnida bránila postupu do finále. Pan sudí jen lituje, že nezahřmí a z nejvyššího reflektoru na hřišti nesjede výboj několika desítek tisíc voltů a hříšníka na mistě nepromění na briketu, aby bylo patrné kdo to tady vede. A to je ten kámen úrazu. Kdo to tady vede? I kdyby anděl z nebe.................budiž proklet. Evangelium kauzality. Uvěřte v Ježíše on vás očistí od vašich hříchů jenom takovým čistým, bezhříšným a poslušným ovečkám Ježíš žehná. Jakmile se ovečky projeví jinak než jako ospravedlněné, mající vlastní svobodnou vůli, názory, neuniformní pohled. Tady už má Ježíš zástupce Ježíš špinavou práci nedělá na to tady má sudího. A ten to tady vede. Ježíš je totiž zrovna v nebi a tyto věci musí někdo zodpovědně řídit a zodpovědně řídit to znamená stádu neodpouštět, co kdyby se znich stali kreténi ta líná břicha. To se musí radikálně zatrhnout. Jen já dovedu tým do finále. Ela




Re: Kauzální víra (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 19. červenec 2007 @ 01:57:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z tohoto slova mám velikou radost, jakobin.

Ježíš řekl Nikodémovi asi toto (parafrázuji): To je hezké, že se vám líbí uzdravování. Podle znamení jste poznali krále. Ale co budete dělat, až uvidíte znamení, které se vám líbit nebude? Až budu povýšen od země na kříž, ještě stále vám budu připadat jako Mesiáš?
Musíte se znovu narodit. Pak budete věřit, aťsedějecoseděje.

Ani se mi nezdá, že ta víra, kterou popisuješ, je jiné evangelium. Spíš je to náboženství bez evangelia. Bůh "tam" je, jurodivý Ježíš taky, ale není tam kříž.

Taky tu nevidím rozdílu mezi starým a  novým zákonem. Mít odvahu věřit naději proti naději, jít za Pánem, "i kdyby fíkovník nevypučel a réva nedala výnos", to je víra otců naší víry. 

A pokud je někdo, komu se něco stalo, pronásledován¨samozvanými "proroky", kteří přinášejí slovo, kde je chyba, pak jim ten míček musí vrátit tenisovým returnem a s pořádnou razancí. 

Před lety havaroval v Africe kamion a řidič i doprovod to nepřežili. Na afrických silnicích častá tragédie.
Ale protože ten kamion patřil do suity evangelizační kampaně Reinharda Bonnke, v Německu se vyrojilo hnedle několik proroctví o tom, že v týmu je hřích, a toto je varování. A Bonnke se rozčílil:
"Co si ti lidé o sobě myslí? Může tu být mezi námi hřích, ale oni si myslí, že nám to Bůh neřekne, místo toho někoho zabije, a pak to řekne jim, v teple evropského domova?
Ať si to sem přijdou zkusit, ať jedí, to co my, a spí tam, kde my, a poznají, co je to Boží vedení!"

Olin




Re: Re: Kauzální víra (Skóre: 1)
Vložil: eleonora v Čtvrtek, 19. červenec 2007 @ 08:52:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Už i Olin mezi proroky ?

Zdá se že jednotné prožitky ve tvém pojetí vůbec neexistují a každý musí mít své odlišné od toho druhého. S Jakobin máme totožné zkušenosti a čím víc čtu její starší články tím víc se s nimi ztotožňuji. Narozdíl od tvých, kde je programově naprosto nepředvídatelná pluralita která nejde dekódovat a rozeznat ským souhlasíš a ským nikoli. Jednota založená na tvých názorech mě nikam neposunula, kdežto poznatky Jakobin mi mnoho pomohly. V charihnutí je hlavní zkušeností znovuzrozrození a hned druhá dávka krmení je manipulace. A s touto symbiózou už se člověk do smrti nemusí rozloučit.

Pro tebe to evangelium není pro vedení těchto sborů ano.

Přistup k SZ a NZ v této věci vídím stejně


Neúspěch je též součástí boží zvěsti jak říkal mistr Jan Hus pravda navěky vítězí ----- i když na čas poražena bývá. Souhlasím.

Tuto problematiku už zde také někdo zmínil a jde o kombinaci kdy je manipulace naroubována na znovuzrození. Po tak velké duchovní zkušenosti mají boží děti zábrany smečovat na jak říkáš samozvané proroky protože jsou to jejich duchovní otčímové.
Když jsou ještě parkrát počastováni příběhem o Koráchovcích které pohltila země, není divu, že si nechtějí vysloužit prokletí vyloučeného hráče zvlaště když o tom jestli se dostanou do nebe rozhoduje pán v černých trenkách a s píšťalkou.

Je úžasné jak je to charihnutí jednotné. Tuto příhodu jsem již slyšela tolikrát.Ještě bys mohl zmínit tu od Yonggi Cho jak šly ty dívky na charizmatickou konferenci přes tu řeku.

Ela


]


Re: Re: Re: Kauzální víra (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 19. červenec 2007 @ 11:47:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Elo, já nehraju ve vašich válkách. Proto ti nemohu vyhovět. Když něco píšu, píšu to za sebe a ne za nějakou "politickou" stranu.

V mém případě máš smůlu, že jsem nejspíš starší a viděl jsem mnohem víc církví.
Je to právě v těchto dnech třicet let, co jsem začal studovat Bibli a přišel mezi křesťany. Vystřídal jsem různá církevní prostředí a spolupracoval s mnoha sbory. Jsem tedy o dost starší, než celé "charihnutí". Pamatuji, že mnoho let jsme o charismaticích ani nevěděli, že něco takového ve světě existuje. A myslíš, že manipulace v církvi nebylo? Ne, bylo jí víc a byla drsnější, než dnes, v "charihnutí."

Nezpochybňuji tvé osobní zkušenosti, protože je neznám a tys mi neráčila sdělit nic osobního. Pochybuji ale o tvých znalostech toho, co nazýváš "charihnutí".

Olin







]


Re: Re: Re: Re: Kauzální víra (Skóre: 1)
Vložil: eleonora v Čtvrtek, 19. červenec 2007 @ 16:15:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Začala jsem se zabývat Písmem v roce 1980 jestli to o něčem svědčí (zmiňuješ- li to, soudím, že ano) a prošla jsem šest denominací stačí to na obecný rozhled, nebo ne? Pokud bych předzvídala tvou odpověď určitě bych čekala něco v tom smyslu, že je chyba na mé straně. Nevidím smysl této debaty tak se loučím. Ela


]


Re: Re: Re: Re: Re: Kauzální víra (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 19. červenec 2007 @ 17:43:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já vím, že nevidíš smysl debaty. Proto se snažíš o monology.

Pokud jsi tedy přišla do kontaktu s církví v r. 1980 a byla jsi dospělá, a  prošla jsi šest denominací, jsi tady taky pamětníkem doby "předcharismatické". Proto by bylo zajímavé, kdybych mohl porovnat tvé osobní zkušenosti a znalost tehdejší situace. Jenomže já, narozdíl od tebe, chodím po virtuálním světě s otevřeným hledím a o tom, co vím, taky konkrétně mluvím. Nějakých generalizací se snažím vyvarovat.

Olin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kauzální víra (Skóre: 1)
Vložil: eleonora v Čtvrtek, 19. červenec 2007 @ 20:26:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mluvíš li konkrétně, nejsou to témata která by mmě zajímala. Chodíš-li s otevřeným hledím po virtuálním světě, co z toho vyplývá ?
Postavila jsem se souhlasně k něčemu, co otevřeně hovoří o tom jak jsou poškozováni lidé, kteří naprosto opravdově uvěřili a poté je nějaký dominátor zatáhl do bludu, že všechny boží věci jsou opravdové jen tehdy když jsou profiltrovány přes jeho psycho a pokud je dotyčná ovce nesežere tak jak jí jsou předložena, že je prokletá. Přečti si opět utrápeného charizmatika, abys nahlédl jak to vidí člověk z tradiční církve. Po charizmatickém braistormingu je mi protestanský základ víry podstatně blížší a faráři který zmíněný článek napsal po mnoha letech celkem rozumím i když kdysi dávno by si o mě zřejmě také pomyslel, že mám hlavu jen na čepici. Ela


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kauzální víra (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 19. červenec 2007 @ 21:40:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
   //otevřeně hovoří o tom jak jsou poškozováni lidé, kteří naprosto opravdově uvěřili a poté je nějaký dominátor zatáhl do bludu

 - to se jistě stávalo i v minulém století a bude se to stávat dál i v tomto a příštích stoletích, dokud bude na zemi církev.
Otázka je, kdo o tom mluví otevřeně. Ty jistě ne, a jen málo kdo z těch, kdo na toto místo chodí. Ještě ke všemu někteří lžou, jiní si vymýšlejí a další pomlouvají. Najít v tom blázinci otevřenou a poctivou řeč není snadné. A já se právě o to snažím, navzdory zlobě mnohých.

  //že všechny boží věci jsou opravdové jen tehdy když jsou profiltrovány přes jeho psycho a pokud je dotyčná ovce nesežere tak jak jí jsou předložena, že je prokletá.
 - promiň, ale to je výplod nemocné duše. Udělala bys mi radost, kdybys použila hlavu.

Olin



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kauzální víra (Skóre: 1)
Vložil: Rony v Čtvrtek, 19. červenec 2007 @ 22:31:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 
Je otázkou, co dělá vedení církve Křesťanské společenství, když trpí ostentativní veřejnou prokatolickou činnost, vulgární veřejné vystupování a manipulaci veřejného mínění svého regionálního vedoucího. Je s podivem, že nezakročí a nevyužije svých pravomocí k ukáznění svého regionálního vedoucího, aby nebylo jméno Křesťanského společenství takto hrubě zlehčováno a pověst KS bezpříkladně snižována. Je na pováženou, že nechává těmto výlevům Olina Kadlece volný průběh, což může být chápáno jako oficiální souhlas vedení Křesťanského společenství s takovýmto jednáním, potažmo že je takové jednání zcela v souladu s oficiální linií Křesťanského společenství.













]


Olin (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 19. červenec 2007 @ 07:22:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Taky tu nevidím rozdílu mezi starým a  novým zákonem.--
 
rozdíl je např. v počtu božích obětí - Ve SZ jde o milióny lidí včetně žen a kojenců,mnohdy hromadně zabijených (dnes se tomu říká genocida)   v NZ je to několik ojedinělých případů   



Olin 2 (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 19. červenec 2007 @ 07:27:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Pak budete věřit, aťsedějecoseděje--

pokud by se někdo skutečně znovuzrodil,právě že víra už by nebyla potřeba-měl by vlastní zkušenost.Taky ten který říká,že někam směřuje např. do nebe není znovuzrozen

Vítr vane, kam chce, jeho zvuk slyšíš, ale nevíš, odkud přichází a kam směřuje. Tak je to s každým, kdo se narodil z Ducha."



Re: Kauzální víra (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 19. červenec 2007 @ 10:47:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Principy Starého Zákona jsou obsaženy i v Novém Zákoně. V Novém Zákoně není na toto téma nic nového. Bible jako celek obsahuje v obou svých částech všechny možné případy hříchu a trestu.

Co se týče Božích dětí, i Nový Zákon zjevuje, jaké následky může mít trvalé, dlouhodobé hřešení. Zde nejde v první řadě o to samotné hřešení, neboť to je následkem NEVÍRY Božích dětí. Hlavním hříchem a kořenem všech dalších hříchů je NEVĚRA, neboť, když jsme ve VÍŘE v Pána Ježíše, žijícího v nás ( 2Kor 13, 5:"Sami sebe zkušujte, jste-li ve VÍŘE,... čili sami sebe neznáte, že Ježíš Kristus je VE VÁS?...." ) pak On sám naplňuje spravedlnost Zákona za nás ( Ř 8,4 ).

Následky dlouhodobé nevíry ( hřešení ), jsou v NZ popsány takto:"A protož kdokoli jedl by chléb tento a pil kalich Páně nehodně, vinen bude tělem a krví Páně. Zkusiž tedy sám sebe člověk a tak chléb ten jez, a z toho kalicha pí. Nebo kdo jí a pije nehodně, odsouzení sobě jí a pije, nerozsuzuje Těla Páně. Protož mezi vámi jsou mnozí MDLÍ A NEMOCNÍ A SPÍ ( = ZESNULI ) mnozí. Ješto kdybychom se sami rozsuzovali, nebyli bychom souzeni. Ale když býváme souzeni, ode Pána býváme poučováni, abychom se světem nebyli potupeni." ( 1Kor 11, 27-32 ).


Zde je popsána Boží výchova, která má za cíl uvedení nás k účasti na Boží svatosti ( Žd 12,5-11 ). Vidíme, že výsledkem námi neodsouzeného hříchu může být tělesná slabost, nemoc nebo dokonce předčasná smrt, tedy stejné následky, jaké popisuje starozákonní Dt 28. Na duchovní rovině to má za následek nadvládu duchovních nepřátel nad námi, naše neschopnost s nimi bojovat a náš obrazný útěk před nimi a jejich vítězství. To se v praxi projevuje duchovním obsazením našich duší a našeho těla nečistými duchy. Viz. Ananiášovo srdce, jakožto znovuzrozeného Božího dítěte naplnil satan ( Sk 5, 3 ). Tito nečistí duchové pak ovlivňují naše srdce, a dělají ho duchovně nemocným a v našem těle pak mohou působit destruktivně za účelem našeho onemocnění. Pochopitelně je nutno podotknout, že to obsazení hřešících Božích dětí nečistými duchy není totožné s posedlostí démony, popisovanou v Evangeliích u nevěřících lidí. Taková u Božích dětí není v Písmu popsána. Je to spíše příklad apoštola Jidáše, do něhož vstoupil ďábel ( Lk 22,3 // Jan 13,27 ). Je to jev, kdy místo aby z našeho břicha plynuly proudy Ducha svatého ( Jan 7,38 ), tak je pak naše břicho ( doslova naše břišní dutina ) a naše duše naplněna a obsazena nečistým duchem, dokud nedojde k vyznání hříchu, odpuštění a postupnému očistění a postupnému odchodu toho ducha. Uvědomme si, že naše vítězství a naše síla nad duchovními nepřáteli a všechna ostatní duchovní požehnání jsou pouze V KRISTU a pouze skrze poslušnost VÍRY ( Ř 16,26 ). Pokud jsme v NEVĚŘE ( ať již skrze nedůvěru nebo skrze nějaký trvalý hřích ), nejsme a nezůstáváme v Něm - v DUCHU ( Jan 15,4-7 ), ale jsme v těle, pak se nic z toho na nás v tom momentě nevztahuje, protože jsme MRTVÍ zaživa a naše skutky nejsou shledány PLNÉ před Bohem ( Ř 8,13 // Zj 3,2 ). ( Máme být ŽIVÍ ZA MRTVA - 2Kor 4,10-12 a nikoli MRTVÍ ZA ŽIVA - 1Tim 5,6 ).

Viz. :"Utíkejte smilstva. Všeliký hřích, kterýžkoli učinil by člověk, kromě těla jest, ale kdož smilní, proti svému vlastnímu tělu hřeší." ( 1Kor 6,18 ).

A také: "Zdaliž nevíte, že chrám Boží jste, a Duch Boží ve vás přebývá? Jestliže kdo chrámu Božího poskvrňuje ( = ničí, hubí, kazí, maří, ruší, usmrcuje ) toho zatratí ( = zničí, zahubí, zkazí, zmaří, zruší, usmrtí ) Bůh, neboť chrám Boží svatý jest, jenž jste vy." ( 1Kor 3,17 ).

Jde zde o nemoc nebo předčasnou smrt. Znám mnohé případy smilníků, kteří mají velmi nemocné srdce nebo dýchací ústrojí, což je pouze fyzický obraz jejich duchovního stavu ( jejich duchovního srdce a duchovního dýchání ).

Faktem je, že když se Bůh v jednotlivém případě již dotkne našeho těla ( třeba se řízneš do prstu v kuchyni, zlomíš si nohu apod.), tak jsme Jej naštvali již pořádně.

Boží hněv přichází na vzpurné syny:"Protož mrtvěte oudy své zemské, smilstvo, nečistotu, chlipnost, žádost zlou, i lakomství, jenž jest modlám sloužení. Pro kteréž věci PŘICHÁZÍ HNĚV ( = hněv, zuřivost, vášeň, trest, soud ) BOŽÍ na SYNY VZPURNÉ." ( Kol 3,5-6 )

A také:"Žádný vás nevoď marnými řečmi, neboť pro takové věci přichází HNĚV BOŽÍ na syny nepoddané. Nebývejte tedy účastníci jejich" (Ef 5, 5-6 ).


Také všude okolo vidíme jev, kdy bezbožníci hřeší a žijí si nad poměry. Takovým však jednou Pán řekne: "Rovzpomeň se, že tys vzal dobré věci své v životě svém... nyní pak tento se těší, ale ty se mučíš." ( Lk 15,24 ) Dnešní zdánlivé požehnání těchto lidí bude ve věčnosti vyváženo mnohem horším utrpením.

Pak mohou být případy lidí, kteří žijí ve svatosti Pána, a přesto je na ně dopuštěno neštěstí jako zkouška ( viz. Job ). Oni však z této zkoušky vyjdou ještě silnější.

Je také nutno rozlišovat, zda na nás něco přichází od Pána a s jeho svolením anebo zda je to pouze satanský útok, proti kterému se máme postavit. Proto je třeba v modlitbě zkoumat, zda to, co na nás přichází, jde od Pána nebo od satana ( 1Tes 2,18 ):"Protož chtěli jsme přijíti k vám, ( zvláště já Pavel ), jednou i podruhé, ale PŘEKAZIL nám satan."

Dále je třeba vzít v úvahu, že "Bůh navštěvuje nepravost otců na synech až do třetího až čtvrtého pokolení těch, kteří Ho nenávidí." ( Ex 20,5 ) Tudíž něco se může v životě příhodit, co má příčinu někde u našeho prapradědečka. Dejme tomu, že se narodí postižené dítě nebo dojde k potratu apod. Ale to je Boží spravedlnost, které se musíme podvolit, i kdyby nám ze střechy spadla na hlavu cihla. Faktem je, že nejen cihla, ale "ani vrabeček nepadá na zem bez vůle Otce vašeho." ( Mt 10,29 ) Proto nejsou na místě nějaké obavy nebo panika a nevycházení na ulici ze strachu ( naprostý nesmysl ), ale máme žít ve víře Jobově: "Byť by mne i zabil, což bych v něho nedoufal?" ( Job 13,15 ).

Také však jsou případy Božího milosrdenství, kdy za jednotlivý hřích nepřijde žádný trest ani na duchovní ani na fyzické úrovni. Bůh se prostě v tomto jednotlivém případě smiluje.

Každopádně nás apoštol Pavel vyzývá:"A protož viz DOBROTIVOST I PŘÍSNOST ( = příkrost, přísnost ) Boží. K těm zajisté, kteří padli, přísnost, ale k tobě dobrotivost, ač budeš-li trvati v dobrotě. Sic jinak i ty vyťat budeš." ( Ř 10,22 ). Z verše 10,23 je zřejmé, že onou DOBROTIVOSTÍ, je myšlena praktická, ovoce nesoucí VÍRA a pádem je myšlena nevěra.

Bůh je láska, je velmi milostivý, milosrdný a dobrotivý. Ale umí být i velice, velice přísný, pokud jde o naši výchovu a o jeho záměry s námi.

"Co chcete? S METLOU -li abych přišel k vám, čili s LÁSKOU a duchem tichosti? ( 1Kor 4,21 ).

Bůh tedy podle potřeby dávkuje lásku nebo metlu. To je Boží výchova. "Každou myšlenku bereme do zajetí v poddanost Kristu. Máme připravenu POMSTU ( řec. "trest", "trestající spravedlnost" ) proti každé ( vaší ) neposlušnosti, dokud nebude naplněna vašeho poslušnost." ( 2Kor 10,6 ). Z výše uvedeného Ř 10,22 je zřejmé, že Bůh se má ve všeobecnosti k věřícím Božím dětem DOBROTIVĚ a k nevěřícím ( hřešícím ) Božím dětem PŘÍSNĚ ( "píši těm, kteří předtím hřešili, i jiným všem, že přijdu-li opět znovu ( potřetí ), NEODPUSTÍM. Poněvadž usilujete zkusiti Toho, který skrze mne mluví, Krista..."). ( 2Kor 13, 2-3 ). To je přece logické. Jestliže budu jako dítě poslouchat své rodiče, jak nejvíce budu umět, tak proč by se na mě zlobili? Pokud budu hřešit, pak by bylo nelogické, aby se na mě nezlobily. Pouze v mimořádných případech se může stát, že projeví naprosté milosrdenství a odpustí mi bez trestu. Kdyby to však dělali vždy a pořád, co by ze mne bylo?

Mohu zde jako svědectví uvést dosud největší Boží výchovný zásah v mém životě. Asi deset dní poté, co mě Pán Ježíš jako Pravda osvobodil od hříchu ( hříchy, které mě předtím neustále obtěžovaly a svazovaly ), jsem zhřešil, ačkoli jsem již nemusel. ( Je rozdíl, když Boží dítě zhřeší, protože dosud není schopno hříchu odolat, a mezi tím, když zhřeší, přestože Pán v něm již dosáhl nad hříchem vítězství. Tedy je rozdíl mezi NESCHOPNOSTÍ a NEOCHOTOU ). Následkem toho hříchu z mé duše ( ne z mého ducha ) odešel Duch svatý a mé nitro naplnil nečistý duch ( smrt za hřích ). Pět dní trvalo, než jsem z toho byl očištěn. Asi čtrvtý den tohoto stavu, se mému synovi ( 18 let ) stalo něco, co se mu ještě nikdy nestalo. Řekl, že to byl nejhorší den jeho života. Když šel z internátu na vlak, tak najednou ve městě omdlel a spadl po zadu na zem, přičemž byl asi minutu v bezvědomí. Kdyby neměl na zádech batoh, spadl by přímo na hlavu. Když jsem se to dozvěděl, Pán mi řekl:"Protože ty jsi zranil Mého Syna v tobě, tak já ti ukáži, že mohu zase naopak zasáhnout tvého syna...." Uvědomil jsem si, že bych mohl mít na svědomí třeba i smrt svého syna. Myslel jsem, že se zblázním u vědomí tohoto Božího soudu. Uvědomil jsem si, jak jsem zranil a zneuctil Božího Syna v sobě. To byste nevěřili, jak rychle jsem se dal "do latě".... Takové jsou Boží výchovné zásahy.

Proto považuji článek Jakobin za poněkud podivný, když si klade otázku, zda bude mít poslušný věřící Boží požehnání, když bude chodit ve víře a zda za své hříchy nesklidí Boží hněv. Samozřejmě že většinou bude požehnán a samozřejmě, že většinou sklidí Boží hněv (Ř 10,22 ). Jak jinak by to mělo být. Snad naopak....?!












Re: Re: Kauzální víra (Skóre: 1)
Vložil: agur v Pátek, 20. červenec 2007 @ 12:05:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Článek o kauzální víře se mi libí. Působí na mě jako hledání toho, co je opravdové. To totiž není jednoduché a v Bibli je spousta věcí, které by mohli povrchního čtenáře zmást.
Naopak to, co tu prezentuje Greg, hraničí s fatalismem a fanatismem. Velmi dobře to dokládá svým osobním svědectvím, kdy Pánu Bohu klade do úst vlastní smyšlenky. Greg je spíše jedním z Jobových přátel, kteří o Bohu mluvili nevhodně, než znalec Písma a Boha. Pouhé citování veršu nestačí. Podle mého mu uniká smysl Písma. On již nehledá, již nalezl. Co však nalezl není nasledování hodné ba v masovém měřítku nebezpečné zřejmě vedoucí k inkvizici a upalování. Je ale pravdou, že jsem se s podobnými přístupy k Písmu a Bohu již setkal mnohokrát a stále setkávám. Asi by nám bylo hrozně, kdyby jsme žili v náboženském státě, kde by většina lidí myslela jako Greg.
Agúr



]


Re: Re: Re: Kauzální víra (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 20. červenec 2007 @ 14:04:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Agure,

neznáš Boha. Tedy nebo jej spíše považuješ za bodrého dědečka sedícího na obláčku. Spíše než tvé nejasné vyjádření bych uvítal biblickou argumentaci a poukázání na to, co je v mém kometáři špatně.

A nesmysly o inkvizici a upalování jsi si mohl opravdu ušetřit... Ostatně možná v budoucnu ještě zažiješ, kdo vlastně bude novou inkvizicí a kdo bude provádět nové popravy biblických věřících. Budou je provádět ti, kteří Bibli dávno nevěří ( anebo nikdy nevěřili ) a to na těch, kteří Pánovu Slovu zůslali věrní.


]


Re: Re: Re: Kauzální víra (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 20. červenec 2007 @ 14:13:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Agure,

opravdu nevím milý chlapče, co bys dělal, kdyby Ananiáš a Zafira padli mrtví před tvýma očima. Co by tomu řekl ten tvůj duch humanismu....?


]


Re: Re: Re: Re: Kauzální víra (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Pátek, 20. červenec 2007 @ 23:06:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregory není to snad názorný příklad kauzální víry ? Touha aby se vesmírné mocnosti daly do pohybu a jasně ukázaly, kdo má pravdu, nějakým nadpřirozeným jevem ? Někde u charošů jsem zaznamenal pravidlo, že když na někom něco odsuzuješ pozvolna se to infiltruje do tvého života a poté nejsi lepší než objekt tvého odsudku. To bych řekl je přesně tvůj problém hříšníci už jsou pro tebe tak hříšní, že pro ně nemáš slova která by je z bahna hříchu vytáhla, ale častuješ je nehumanistickým, neliberálním, ale také naději neposkytujícím Božím Slovem a kdo by to čet ? Já ne Já to znám. Asi tě namíchne to Boží slovo neposkytující naději, ale není vše v Písmu jen pozitivní a jen dobrý šafář má patent na to jak BS používat. neříkám, že jím nejsi, ale některé články už konkurují Serafimovi jenom mají jinodenominační názvosloví. Farel





]


Re: Re: Re: Re: Re: Kauzální víra (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 29. červenec 2007 @ 17:35:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Fareli,

tématem byla kauzální víra a s tím souvisí otázka Božího trestu za hřích. Tomuto tématu jsem věnoval svůj komentář, takže logicky jsem vybral verše z Písma, které se toho týkají. Nemohu za to, že na tebe působí depresivně. Je to také Boží Slovo. Avšak, Boží děti ho asi nerady slyší...

Jinak mám většinu článků a komentářů spíše budujících. Tedy alespoň myslím...


]


Re: Re: Re: Kauzální víra (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 20. červenec 2007 @ 14:22:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


///Velmi dobře to dokládá svým osobním svědectvím, kdy Pánu Bohu klade do úst vlastní smyšlenky.///

Milý Agure,

ty jsi snad ani nečetl, co jsem psal, a kladu si otázku zda vůbec věříš v Boha, v to, že vše kolem nás se neděje náhodou, ale Božím řízením. Popisoval jsem svůj hříšný stav a to, co se v té době stalo mému synovi a ty jako by jsi tuto jasnou souvislost ani nebral v úvahu. Podle tebe to snad byla jen náhoda... Pak se zdá, jako bys ani nevěřil, že Pán Ježíš k nám skrze svého Ducha mluví, a zvláště jasně ve vypjatých a vážných situacích.


]


Re: Re: Re: Re: Kauzální víra (Skóre: 1)
Vložil: agur v Pátek, 20. červenec 2007 @ 15:11:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...ale četl

Podívej Gregu,
kdyby to, jak k tomu přistupuješ, bylo pravdivé, pak by jsi ty, již jen za bludy, které jsi ze svých úst vypustil tady na GS a za darebáctví, které si za svůj život napáchal řečmi nebo skutky na jiných lidech, musel těžce pykat. A až do čtvrtého pokolení by si to odskákala tvá rodina. Ty sám (a v tom nejsi sám), aniž si cokoliv z toho uvědomuješ, jsi živým důkazem, že to tak není. Tvá teologie je chybná.
Ananiáše a Safiru Petr již nikdy v Bibli nekomentoval, zřejmě o tom věděl méně než ty, který se tím oháníš.
Já myslím, že ty nejsi ani fundamentalista ani ortodoxní věřící, jsi „jen“ věřící, a to krapet popletený a zmatený. Avšak neboj, víra v Pána Ježíše Krista je spasitelná. Nauč se zpaměti Jan 3,16 a buď v pokoji.
S láskou Agúr


]


Re: Re: Re: Re: Re: Kauzální víra (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 20. červenec 2007 @ 15:22:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

///jen za bludy, které jsi ze svých úst vypustil tady na GS a za darebáctví, které si za svůj život napáchal řečmi nebo skutky na jiných lidech, musel těžce pykat.///

Milý Agure,

to je hezké, co zde píšeš, ale nejsi konkrétní, proto ani nevím, na co odpovídat.


]


Libby (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 20. červenec 2007 @ 11:57:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Pane nulo, nemate to trochu popletene?—
A kdybych měl tak co? Nejsou snad chudí duchem blahoslavení?
 --Copak nemluvnata nerostou?—
Samozřejmě,že ano, to jsem přece nikde nepopřel,pouze jsem vyšel z Ježíšových slov,že nemluvňata znají věci Otce,pak pokud je chcete něco učit  tak už to není z Otce
                                    "Zivote, diky zes nestal!
                                     Z kazde chvile se rodi tisice novych chvil.
                                     Kdybys byl stanul, byl bych mrtev, nebyl
                                     bych zil. A ziji jen proto, ze jsem nikdy a nikde nemel 
                                      stani. I ona chvile pukla zarem, diky zes nestal, diky ti za ni!"

--Doufam, ze vas tyto verse potesi—
sám to nepotřebuju milá Libby, zkuste těmito verši s potěšit třeba milióny hladových dětí v Africe,ať za těch tisíce nových chvil poděkují...

--Buh mluvi ke kazdemu.—
A to jste zjistila jak? Vy jste snad s každým člověkem na Zeměkouli o tom mluvila?
--Nenecha vas na pokoji jen tak.—
Pane jo- není to náhodou spíše komár s kým  si povídáte?  
 




Re: Kauzální víra (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Pátek, 20. červenec 2007 @ 23:28:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kauzální víra je hlavně doménou sekt jako jsou jehovisti apod. To čiň aby se ti dobře vedlo proznívá celým krédem těchto uskupení ( ale mohou to být klidně i charizmatici, či katolíci) protože cílem je, aby se ti dobře vedlo (pod sluncem) což byl dost starozákonní produkt. Jehovisti jsou současní židé z pohanů protože se domnívají býti spasení tím, co činí. U Jehovistů je to patrné nejvíce. Není snad přikázání kterého by se nechytli a nevydávali je za spasitelné ačkoli šlo pouze o návod jak prožít klidný život na zemi a do ničeho se nenamočit. Spása a věčný život s tím však nemá nic společného. Proto jim nic neříká Boží Syn. Je pro ně pouze prorokem který umřel na kůlu(i kříž je pro ně velké sousto). Kauzalita je velmi dobrá pro praktický život, kdy ti sousedův pes pije krev, ale ty víš, že kdybys ho zastřelil, že soused možná zastřelí tebe a tak máte velmi dobré vztahy i když máš pytle pod očima, ale Boží záležitosti, spása a věčný život se toho jen dotýkají. Farel



Re: Re: Kauzální víra (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Neděle, 22. červenec 2007 @ 00:48:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Joe, to je spíš úhybný manévr k jehovistům.
Myslím, že jakobin měla na mysli spíš osobní víru, kdy se křesťan, kterému se všechno daří, cítí být požehnaný a tedy ve všem v pořádku, a naopak ten, komu se něco stane, hledá teprve důvod ve hříchu.
Nejhorší je, když se něco stane člověku, který zrovna skutečně žije v problémech, anebo který má problémy ve sboru, tak ho začnou navštěvovat horlivci s "proroctvími" a "napomenutími" a mluví něco ve smyslu - "a když to nenapravíš, přijdou horší věci".

Takových příběhů už jsem v KS slyšel dost a nevěřím, že existuje církev, kde by se tato kauzální víra nevyskytovala.

Ostatně to má ještě primitivnější podoby: sbor roste = je zdravý. sbor neroste, tedy je tu hřích anebo neznovuzrozený kazatel.

Odkud to je?
Já myslím, že odpovědnost nás kazatelů jest, abychom učili lidi chápat Bibli, protože toto je snad nějaké pohanské reziduum, které jsme zdědili s kulturou, do níž jsme se narodili. V církvi se to pak vyskytuje v těchto podobách, anebo když přijde nějaká přírodní pohroma, tak se vyskytnou horlivci, kteří ji prohlašují za trest Boží. To přece není nic nového, provází to lidstvo po tisíciletí.

Olin


]


Re: Re: Re: Kauzální víra (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 22. červenec 2007 @ 11:41:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oline,
setkal sem se s názorem, že pokud společenstvo neroste tak něco neni v pořádku. Z Bible se mi nepodařilo tohle tvrzení ani potvrdit ani vyvrátit. Ty si myslíš, že to tak je, anebo neni?
אלעזר


]


Re: Re: Re: Re: Kauzální víra (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 24. červenec 2007 @ 15:40:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nazdar Eleazare.




Ja tomu neverim.
Podle mych zkusenosti a pozorovani neni rust a kvalita nebo zdravi cirkve v v retezci nasledek a pricina.

Rostou cirkve zdrave i nezdrave. Rust je zavisly zejmena na tom, zda vedouci vi jak na to, a zda je horlivy a cinorody, zkratka zda pro ten rust neco dela a to co dela dava smysl. Je snad jasne, ze to ze je vedouci schopny, jeste neznamena, ze je dobry a ze je k tomu povolan. Krome toho, a mozna v jeste vetsi mire, je rust zavisly na postoji tech lidi, co ve sboru jeste nejsou.

Kdy tedy sbor neroste?
  < kdyz je verejne mineni konsensualne proti a cirkev je vyhnana do izolace.

  < kdyz ma cirkev tak nesmyslne vedeni, ze se do izolace uchyli dobrovolne.

  < kdyz nema vedouci fortel: to muze byt stale jeste dobry farar, lidi rostou, slouzi, ve sboru je to, co ma byt, ale prekrocit hranice cirkve neumi lidr a nema tam ani nikoho, kdo by to umel. O takove cirkvi obvykle rikame, ze je tradicni, ale v tom nejlepsim smyslu.

  < kdyz jsou ve sboru spory, kazisveti, opozice, rozvraty, ulety, a je jedno, zda tu neplechu pacha vedouci nebo nekdo jiny vlivny. Takovy sbor treba i evangelizuje, lidi prichazi, ale i houfne odchazi nebo se sbor stepi.

  < kdyz ma sbor za sebou tezkou krizi nebo v nedavne minulosti nekam ujel. Dnes se z toho treba leci, ale rust kolikrat prijde az s novou generaci. 

  < a !!!!!!  kupodivu i tehdy, pokud rychle rostl v nedavne minulosti. Zjistil jsem, ze logisticke rovnice plati i v cirkvi. Zda se, ze Buh chce davat jak rust, tak odpocinuti od rustu. Pokud je to tento pripad, tak zastaveni rustu nebyva dlouhe.

A kdy je sbor zdravy?
  > na toto tema toho mame v Bibli hodne: kdyz v cirkvi rostou zdravi, samostatni sluzebnici Pane, kteri nezustanou bez ovoce.

  > kdyz je v cirkvi pokoj a lide se prirozene druzi, a pokud je nepokoj a zkousky, tak se druzi jeste vic.

  > kdyz lide miluji Pana Jezise a hledaji jeho cesty. Kdyz se maji radi i mezi sebou.

  > kdyz je cirkev otevrena: kdyz jeji clenove snadno zapadnou a najdou sluzbu i v jine cirkvi a naopak "cizinec" snadno najde misto v teto cirkvi.

  > kdyz je sbor schopny normalne spolupracovat s ostatnimi cirkvemi a kdyz jeho clenove jsou schopni prinaset svetu svedectvi a pomoc.

  > kdyz vedouci znaji Pana a nepanuji, nybrz slouzi, a kdyz jsou prirozene podporovani svym sborem



Jak vidis, zdravi cirkve a rust cirkve maji sice souvislost, ale ani jedno neni druhym podmineno. Rust muze i cirkev odporna. Umeni vest za sebou lidi maji nekdy i ti nejhorsi tyrani. Jejich spolecenstvi, at uz je to cokoli,  taky potom roste.

Prirozene bych si pral videt co nejvic zdravych a soucasne rostoucich cirkvi, nebot svet je velike pole.


Olin 


]


Stránka vygenerována za: 0.30 sekundy