|
Zaznamenali jsme 120854485 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Jan Pavel II. a inkvizice
Vloženo Středa, 28. květen 2008 @ 07:23:20 CEST Vložil: Bolek |
poslal Hyperion Stále dokola se tu vrací téma inkvizice. Opakovaně jsem tu vyjádřil
svůj obdiv k Janu Pavlu II. za to, že našel odvahu postavit této temné
stránce křesťanství. Ačkoliv nikdo soudný nepochybuje o tom, že
inkvizice byla projevem zneužití evangelia, zdá se mi být hloupé
neustále to katolíkům předhazovat. Nezapomínejme že se katolická
inkvizice moc nelišila od toho, co se dělo v zemích protestantských či
reformovaných. Historická realita inkvizice a náboženského
pronásledování a válek nám má zůstat varováním, kam až může dojít
překrucování Písma. Je však nesmyslné používat ji jako "zbraň" proti
katolicismu. Přečtěte si prosím na jeden z mnoha výroků Jana Pavla II.
k tématu inkvizice:
>>>33. Je rovněž správné, aby církev, zatímco se druhé tisíciletí chýlí ke konci, s jasnějším vědomím vzala na sebe hřích svých synů ve vzpomínce na všechny situace v průběhu dějin, kdy se vzdálili od ducha Krista a jeho evangelia, a namísto svědectví života, inspirovaného hodnotami víry, poskytovali světu podívanou na způsoby myšlení a jednání, které byly skutečnými formami protisvědectví a pohoršení.
I když je církev pro své spojení s Kristem svatá, nikdy nepřestává konat pokání: před Bohem a před lidmi vždy uznává za vlastní své hříšné syny. Věroučná konstituce Lumen gentium o tom říká: „V církvi však jsou i hříšníci, je zároveň svatá i stále potřebuje očišťování a jde trvale cestou pokání a obnovy.“
Bude třeba, aby Svatá brána jubilejního roku 2000 byla symbolicky větší než ty dřívější, neboť lidstvo, které dojde k jejímu prahu, nezanechá za zády jen století, ale celé tisíciletí. Je dobré, aby církev vykročila na tuto cestu s jasným vědomím všeho toho, co prožila v průběhu posledních deseti staletí. Nemůže překročit práh nového tisíciletí, aniž by zároveň nepobízela své syny, aby se v pokání očistili ode všech omylů, nevěrnosti, nedůslednosti a zpozdilosti. Uznat poklesky minulosti je aktem věrnosti a odvahy, který nám pomáhá, abychom posílili svou víru, a činí nás bdělými a schopnými čelit pokušením a obtížím dneška.
35. Další bolestnou kapitolu, k níž se synové církve nemohou vrátit jinak než s duchem otevřeným pro pokání, představuje tichý souhlas, projevovaný zvláště v některých staletích, s metodami intolerance a dokonce násilí ve službě pravdě.
Je pravdou, že správný historický úsudek se neobejde bez pečlivého uvážení dobových kulturních podmíněností, pod jejichž vlivem se mnozí mohli v dobré víře domnívat, že autentické vydávání svědectví pravdě znamená potlačovat nebo alespoň vylučovat názor druhého. Nejrůznější důvody často spoluvytvářely předpoklady intolerance a živily atmosféru vášní, z níž se dokázali vytrhnout jen lidé velkého ducha, opravdu svobodní a plní Boha. Ale ani uvážení polehčujících okolností nezbavuje církev povinnosti velmi želet slabosti tolika svých synů, kteří pokřivili její tvář a dokonce zabránili tomu, aby plně nahlížela obraz svého ukřižovaného Pána, nepřekonatelného příkladu trpělivé lásky a pokorné mírnosti. Z těchto bolestných rysů minulosti vyplývá pro budoucnost poučení, které musí vést každého křesťana k tomu, aby se pevně držel zlatého pravidla daného koncilem: „Pravda nevznáší svůj nárok jinak než silou pravdy samé, která proniká do lidské mysli jemně a spolu mocně“ <<< (Tertio Millennio Adveniente, apoštolský list z 10. 11. 1994, odst. 33, 35)
|
Podobná témata
|
|
Re: Jan Pavel II. a inkvizice (Skóre: 1) Vložil: BINENA v Středa, 28. květen 2008 @ 09:04:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | dík za info, je pro mě hodně důležité ,slyšet, že se církev snaží napravit minulost , i když bych jako od vedoucího jakékoli církve raději slyšela ne to , že je potřeba , aby církev něco na sebe brala , někam vykročila a něco uznala a podobně, ale raději z jeho úst slyšet, bereme na sebe, vykračujeme a uznáváme , protože odkud jinad to má být , když to neudělá ten, koho ti lidé uznali jako svou autoritu ./ osobně nesouhlasím s hyerarchii v církvi/papež, biskup ,arcibiskup , biskup........................ atak dále , proto to píšu tak krkolomě/ |
... ako sa to ludom podá (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Středa, 28. květen 2008 @ 09:36:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | :-))))) No to zavisi na tom ako sa to ludom podá. Predstavte si ze napriklad NSDAP ( priamo je zodpovedna za vyvrazdenie okolo 20 milionov ludi) sa zahoji jej smrtlena rana, ovladne media a postavi medialneho vodcu ktori ludom povie:
Bude třeba, aby Svatá brána jubilejního roku 2000 byla symbolicky větší než ty dřívější, neboť lidstvo, které dojde k jejímu prahu, nezanechá za zády jen století, ale celé tisíciletí. Je dobré, aby NSDAP vykročila na tuto cestu s jasným vědomím všeho toho, co prožila v průběhu posledních deseti staletí. Nemůže překročit práh nového tisíciletí, aniž by zároveň nepobízela své syny, aby se v pokání očistili ode všech omylů, nevěrnosti, nedůslednosti a zpozdilosti. Uznat poklesky minulosti je aktem věrnosti a odvahy, který nám pomáhá, abychom posílili svou víru, a činí nás bdělými a schopnými čelit pokušením a obtížím dneška.
A NSDAP bude veselo fungovat dalej ....v podstate na tych istych ideologickych zakladoch, len bude balamutit ludi omnoho viac sofistikovanejsim sposobom ..
NSDAP bola pre vrazdy, mucenia, potlacanie a obmedzovanie osobnej slobody zakazana. Katolicka organizacia (triezvy odhad obeti inkvizicie=68 milionov) prave naopak, vdaka plastiku "krestanskej cirkvi" posobi dalej, dalej ovlada media, statne aparaty viacerych krajin, manipuluje s vedomím mnozstva ludi, obmedzuje osobnu slobodu, slobodu prejavu, dostava bohate dotacie z vrecak danovych poplatnikov, kryví obraz Boha, evanjelia a rozklada evanjelikalne krestanstvo.
Trik je len v tom, ze NSDAP neberie na seba plastik krestanskej cirkvi ...
Pozri:
Cíle Iluminátu, dosadit na místo papeže svého cloveka, se zdá být dosaženo!
Odoláva Lisabonská zmluva voči európskym tlakom katolíckej cirkvi ?
K teme:
Shnilé ovoce falešného učení
Aký raj bol na zemi, keby vládla katolícka cirkev
Boj jezuitů proti valdenským v Itálii
Mediální propaganda katolicismu
Jezuitské náboženství - obludný systém okultismu
Fašismus a Vatikán
Lateránská dohoda
Gestapo a Tovaryšstvo Ježíšovo
Alberto Rivera: The force (sila)
Svědectví Charlotte, bývale jeptišky (sestra bola za odvahu prehovorit pravdu zabita )
Zednáři ve Vatikánu
|
]
[Chybí předmět] (Skóre: 1) Vložil: Hyperion v Středa, 28. květen 2008 @ 10:23:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Gojime, to jako srovnáváš NSDAP a katolickou církev?! No to snad nemyslíš vážně. Uveď nějakou relevantní odbornou práci, ze který vyplyne to šílené číslo 68 miliónů obětí inkvizice. Už jsem pochopil, že uvádět tobě zdroje je zbytečné, protože je stejně označíš za zkorumpované:-( Tak to tedy zkusme obráceně - uveď svůj zdroj prosím ty. Jen tě upozorňuji, že pokud se opravdu podíváš do děl historiků, budeš to svoje číslo muset zmenšit minimálně o tři řády, tj. vydělit tisícem.
|
]
Re: ... ako sa to ludom podá (Skóre: 1) Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Středa, 28. květen 2008 @ 17:15:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Gojime, ve svých výpadech vůči ŘKC zacházíš velmi daleko, dovolávat se soudnosti u tebe nemá cenu, tak to řeknu jinak a zatím slušně. Starej se také chvilku o sebe a zameť si před svým prahem.
Honza
|
]
Re: Re: ... ako sa to ludom podá (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Středa, 28. květen 2008 @ 20:08:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Noname, v infiltracii krestanstva zachadzate velmi daleko, a je zrejme ze vy si nikdy pred svojim vlastnym prahom nepozametate. Vyzera to tak, ze za chvilku budu moct za 68 milionov mrtvych pocas doby inkvizicie evanjelikalni krestania, teda ti ktorych ste vyvrazdovali, prenasledovali a likvidovali.
Len ked Vasi ludia z nasich zborov, cirkvi a spolocenstiev uplne odidu, je nadej ze sa prestane prekrucat evanjelium. Oddelenim od krestanstva by ste sa zaradili medzi "jedine prave a povodne cirkvi", tak ako su napriklad svedkovia jehovovi alebo cirkev jezisa krista svatych polednych dni ...Vy budete ale urcite najvacsi, ved budete pozivat miliardy z vrecak danovych poplatnikov, budete sediet v EU nad zakonmi a demokraciou a tym padom urcite bude nie len na dobrych pravnikov, medialne ovplyvnovanie verejnosti a dalsie vase intrigy. Pozri:
Ekumeničtí překladatelé cenzurují Ježíše
Dalej si dovolim upozornit na zaujimavy clanok
Marie, matka Ježíšova z ktoreho maly citat:
Mariina sláva a velikost
"Kecharistomené" je jen oslovením té, kterou Bůh svou milostí obdařil, tedy "milostí obdařená", a nikoli té, která by tuto milost měla sama v sobě, "milostiplná", jak se nesprávně překládá. A požehnaná je "mezi ženami" a nikoli "nad všechny ženy", jak nám opět neprávem přeložili v ekumenickém překladu. V čem pak je její sláva, velikost, kterou před nás tyto texty jako příkladnou staví, ukazují slova Mariina: "Hle, jsem služebnice Páně, staň se mi podle tvého slova“ (Lk 1,38) a slova Alžbětina: "Blahoslavená, která uvěřila, že se splní to, co jí bylo určeno od Pána." (Lk 1,45)
Simeon, Anna, mágové
Podobně je tomu i v prorockých oslavách Simeona a Anny. Ježíš je jejich předmětem nejvlastnějším a jediným. Právě tak se narozenému Ježíši klaní, své dary obětují mudrci (Mt 1,11n), opěvují ho andělé, klaní se mu pastýři. (Lk 2)
|
]
Re: Re: Re: ... ako sa to ludom podá (Skóre: 1) Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Středa, 28. květen 2008 @ 21:49:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Gojime, Oč ti jde, o diskuzi ? Těžko ! Obrátit ŘKC na svou víru ? Těžko! Vysvětlit katolické církvi v čem chybuje ? Pochybuji ! Řešit si své komplexy ? Možná. Tohle je odpověď kterou bych chtěl slyšet od tebe. Předpokládám však, že se jí nedočkám stejně jako na předchozí. Je fakt, že s tebou se bohužel - z mého pohledu - rozumně diskutovat nedá. Ostatně znám Tě už dlouho a myslím si, že tobě o diskuzi ani nejde. Moc Ti přeji dar tolerance, pochopení, dar moudrosti a další dary Ducha svatého, ne kvůli sobě, za léta bolševika jsem slyšel mnohem horší věci a navíc tě mohu kamsi, ač nerad poslat :-)) ani kvůli katolické církvi, té neublížíš, přečkala i lidi kteří kromě slov měli i moc. Přeji ti to kvůli tobě, protože když si představím co musíš prožívat aby výsledkem toho byly vkládané příspěvky, je mi tě upřímně líto. Já vím, že o to nebudeš stát a pravděpodobně mi odpovíš svým způsobem ale věř mi, že i za tebe se modlím aby ti Bůh dal to co nejvíc potřebuješ a čeho je ti třeba ví zase jen ON.
Honza
|
]
Re: Re: Jan Pavel II. a inkvizice (Skóre: 1) Vložil: Hyperion v Středa, 28. květen 2008 @ 09:49:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Napravit minulost bohužel nejde. JP II. se k otázce temné historie ŘKC vyjadřoval mnohokrát. Pokud tě to zajímá, opravdu doporučuji knihu When a Pope Asks Forgiveness (link). Já jsem vybral jen jeden (částečně náhodný) text. Aby nebyl článek příliš dlouhý, vynechal jsem odstavec 34, kde se mimo jiné píše:"Mezi hříchy, které vyžadují větší úsilí v pokání a
obrácení, patří zcela určitě ty, jež uškodily
jednotě, kterou Bůh chtěl mít ve svém lidu. V průběhu tohoto tisíciletí,
které se již chýlí ke konci, docházelo v církevním společenství mnohem více než
v prvním tisíciletí, „leckdy ne bez viny lidí z obou stran“, k bolestným rozkolům, které otevřeně protiřečí Kristově vůli a jsou
pohoršením světu.
Takové hříchy minulosti nám stále ještě bohužel dávají pocítit svou tíhu a
přetrvávají jako mnohá pokušení dodneška. Je nutné je napravit a prosit
přitom usilovně Krista o odpuštění." Právě uvědomění si, že rozdělení křesťanů bylo vždy způsobeno chybami na obou stranách, je velmi důležité. My míváme sklon dívat se na historii černobíle. Nevidět, kolik dobrého toho třeba ŘKC v minulosti pro evangelium udělala přece nejde. A stejně tak by bylo krátkozraké zavírat oči před chybami např. Luthera (a to nemluvím jen o jeho antisemitismu).
|
]
Re: Re: Re: Jan Pavel II. a inkvizice (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Středa, 28. květen 2008 @ 12:30:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Hyperion, infiltracia krestanstva katolicizmom, mazanie historie, klamstva a sofistikacie su realitou nie len na portali granosalis ale v historii ludstva vobec, najma od pociatkov rozmachu katolicizmu. To nemozes nijako popriet. Pokial ides ale na rovinu ze ty ako pro-katolik davas na jednu uroven znovuzrodenych krestanov s vrahmi v purpurovych botach, a tvrdis ze evanjelikalni krestania a katolici su to iste, musis byt jednoznacne absolutne neznaly historie alebo to tvrdis naschval, aby si zmiatol co najviac ludi....
Mne je uplne jedno co hra pred mediami nejaky nastrceny saso ktory mal v minulosti ruky namocene v predaji kyanidoveho plynu nacistom na pouzitie v koncentrakoch. Nie je ale jedno aku rolu hra neviestka napriklad pri vsetkych tych svinstvach na balkane, nie je jedno jej uloha v rozkladani biblickeho krestanstva a nie je jedno jej rola v rozsirovani ideologie New Age ....
Vrele odporucam prace profesora Erica Jon Phelpsa a som presvedceny ze ziadna kniha z tych ktore napisal sa nikdy v nasom regione neobjavi. Profesor Phelps asi najviac publikuje na strankach http://www.arcticbeacon.com/
Překrucování zpráv z Bosny, Hercegoviny, Černé Hory a dalších území bývalé Jugoslávie od roku 1990 jsou dennodenním chlebem různých novinářů majících co dočinění se záměry Vatikánu. Nejedná se však o nic nového, neboť tento “fenomén” římskokatolického a pak později i jezuitského umění nalézáme už také v historii. Tak byla zfalšována například posloupnost “papežů” v období od apoštola Petra (který byl ukřižován samotným Římem) až do zestátnění křesťanství císařem Konstantinem. Ten byl ve skutečnosti prvním celocírkevním papežem východní a západní církve dohromady.
Pokracovanie:
Jezuitský teror v Jugoslávii 1991 - 1995
Krátce potom vydala římskokatolická periodika zprávy o chystané komisi, která bude mít za úkol projít “své dějiny církve” a v rámci ekumenické spolupráce je znovu vyhodnotit. Byly to však jen opatrné zmínky šířené více v církevních kruzích než na veřejnosti.
“Rehabilitace staré inkvizice je pro Vatikán něčím jako jeden ze článků víry, protože inkvizice žije a dobře se jí daří v rámci demokratických svobod, i když jsou zde určitá omezení. ... (Catholic Herald, 13. ledna 1989).” (Michael de Semlyen: All Roads Lead to Rome?, str. 182-183)
Koncem měsíce října 1998 však papež Jan Pavel II. začíná upravovat pojetí o inkvizici a o prosbě za odpuštění:
“Poslední říjnový den promluvil papež Jan Pavel II. na závěr sympozia o inkvizici, které probíhalo ve Vatikánu a jehož se zúčastnilo na padesát odborníků z celého světa. Papež vyzval církev, aby se nedala ovlivnit »zprostředkovaným« zobrazováním minulosti, které je často naplněno emocemi a neumožňuje objektivní diagnózu. Za chyby minulosti nemůže přiznávat vinu pouze církev, zdůraznil, ale celá občanská společnost se musí dát vést »duchem odpuštění a usmíření«. Připomněl též svůj apoštolský list Tertio millennio adveniente, v němž žádá církev, aby se k této bolestivé kapitole vrátila s duší otevřenou k pokání.” (Katolický týdeník č.45, 8.11.1998)
Kdo tedy může “objektivně” stanovit diagnózu, když to veřejnost nesmí učinit, protože je plná emocí? Nevidíme zde opět snahu Říma nadiktovat si podmínky ke zveřejnění a odsouzení římskokatolických zločinů tak, aby mohl Vatikán do procesu zasahovat zcela libovolně a monopolně? Za jakou občanskou společnost se chce církev stále schovávat? Nevidíme v tom první náznaky toho, že nakonec bude hlavní vina na těch druhých, a nikoliv na církvi samotné? Při takovémto postupu lze předvídat, že to bude nakonec papežství samo, kdo po celou dobu starověku, středověku a novověku bojovalo za lidská práva a za odstranění a ukončení pronásledování “křesťanských” (neboli katolických) mučedníků. Takový přístup “církevního hodnocení” může nakonec skončit tvrzením Vatikánu, že to byly vždy reformační protestantské církve, které prováděly inkviziční procesy a které vyvraždily stovky miliónů nevinných lidských životů!
Právem stamiliónů lidských životů, které byly zamordovány tím nejbrutálnějším způsobem, se však ptáme: Lze zločiny proti lidskosti vůbec kdy vymazat a odpustit? U dětí římskokatolického systému - u fašismu a komunismu - ani na chvilku s odpovědí neváháme. Zločiny proti lidskosti vykonané v těchto režimech jsou nepromlčitelné! U těchto dvou systémů - vynálezů jezuitského řádu - nekompromisně požadujeme potrestání viníků. Ale ten systém, který tyto zlořády vymyslel, zavedl, podporoval a živil, ten budeme omlouvat? Ten necháme dál v poklidu žít a provádět jeho další novodobé plány? Tomuto gigantickému Baálovi a Molochovi se budeme naopak klanět, uctívat ho a považovat ho za svatého, čistého a nevinného? Budeme považovat za správné, abychom se hlavnímu původci nepromlčitelných zločinů proti lidskosti za všechna fakta z dávné i novodobé historie ještě dokonce omluvili? Stane se tím katolická církev konečně “svatá” i v očích veřejnosti? V žádném případě - zvláště ne té současné!
pokracovanie:
Katolizace přede dveřmi - spěme dál
|
]
Re: Re: Re: Re: Jan Pavel II. a inkvizice (Skóre: 1) Vložil: Hyperion v Středa, 28. květen 2008 @ 21:01:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Já nejsem pro-katolík. Jen nejsem tak zaslepený jako ty. Jistě, ani náhodou nepopírám, že posloupnost prvních papežů je mýtus. Já nedávám na jednu úroveň znovuzrozené křesťany a inkvizitory. Ti, kteří se podíleli na zločinech proti lidskosti, absolutně překroutili evangelium a zpronevěřili se mu. A už vůbec nepopírám, že ŘKC napáchala mnoho zla - nejde jen o inkvizici. Taky jsi si mohl všimnout, že se nijak nevyhýbám kritice katolicismu tam, kde se odchýlil od evangelia.
Ty tu jen vykřikuješ nesmysly a když tě člověk požádá o nějaký zdroj či pramen, napíšeš buď to, že žádný není, protože to katolíci zamaskovali, nebo ocituješ nějakého cvoka a podvodníka, např. Riveru.
majster sofistikacie portalu granosalis Hyperion
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Jan Pavel II. a inkvizice (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Čtvrtek, 29. květen 2008 @ 13:06:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Hyperion podla Tvojej reakcie vidim ze som Ta asi nahneval, prislo teda asi k urcitemu nedorozumeniu co ma osobne velmi mrzi. Ja viem a chapem velmi dobre s cim pracujes a s cim nie a osobne to naozaj velmi rad sledujem. Tak isto si nemyslim ze clovek ktory vie dobre vyvodzovat klamne logicke zavery je automaticky "zly" alebo "odsudenia hodny" :-))) To vobec nie, na dobru sofistikaciu treba mat znacne IQ, rozhlad, skusenosti a v neposlednom rade davku empatie. Bez toho sa dnes robi velmi tazko akykolvek biznis ....
Niekedy sem napriklad pisal pan Kadlec a bolo to desne. To sa nedalo ani citat. Sam suc znechuteny a zhnuseny som sa osobne vystazoval napr. Petrovi, (cloveku ktoreho si mimoriadne vazim a uplne mu doverujem), nakolko som bol nad Kadlecovou urovnou agendy zhrozeny.
Ty si naopak rozhladeny clovek, Tvoje myslienky, postrehy a z nich prameniace uzavery sa citaju velmi dobre a su prijatelne pre mnoho evanjelikalnych krestanov, napriklad Tvoja obhajoba apokryfnych z posledneho mesiaca ma proste uroven ...
Preto by som Ta chcel poprosit aby si si nemyslel ze sa na Teba pozeram nejako cierne alebo negativne alebo sa staviam do pozicie nepriatela. Prave naopak, rad Tvoje uvahy sledujem, mnoho nad nimi uvazujem a povazujem ich za velmi kvalitne a znacne premyslene ...
g.
|
]
Re: Re: Jan Pavel II. a inkvizice (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 28. květen 2008 @ 18:22:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | BINENA osobně nesouhlasím s hierarchii v církvi...
Hierarchie byla ale v církvi od začátku. Kristus řekl jen některým: Cokoli svážete (rozvážete)...Při řešení sporných a nejasných věcí se scházeli apoštolové a pak s autoritou církve vyhlašovali její postoj. I Pavel apeluje tím, že by měl právo rozkázat.
|
]
Re: Re: Re: Jan Pavel II. a inkvizice (Skóre: 1) Vložil: Willy v Středa, 28. květen 2008 @ 21:14:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Bineno,
hierarchie v Boží církvi (na začátku) nebyla nikdy. Ta vznikla až později kvůli úpadku církve. Autorita, kterou mohl uplatňovat apoštol Pavel, nebyla jeho vlastní, ale protože byl jedno s Pánem, to, co přikazoval, přikazoval Pán Ježíš skrze Pavla či spolu s Pavlem. Ale Pavel stejně jako Pán Ježíš raději pro lásku (např. Filemona) prosil.
Koho raději poslechneš - prosbu láskyplného přítele (dobrovolně z lásky k němu) nebo přikazujícího Pána (víceméně nuceně neboli proti své vůli z povinnosti)? Láska neuplatňuje svá práva, nýbrž miluje ostatní. Někdy je třeba uplatnit autoritu a Pavel se v takových případech rozhodl jasně, ale zřejmě ne lehce a bez bolesti. Když však mohl přijít s holí, raději otálel a dával tak příležitost a čas k pokání. Tož tak.
willy |
]
Re: Re: Re: Re: Jan Pavel II. a inkvizice (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 28. květen 2008 @ 22:05:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Willy hierarchie v Boží církvi (na začátku) nebyla nikdy. Ta vznikla až později kvůli úpadku církve. Kde jsi na to přišel?
Sk 15,2 Pavel
a Barnabáš s tím nesouhlasili a dostali se s nimi do sporu; proto bylo
rozhodnuto, aby ti dva a ještě někteří jiní z Antiochie šli do
Jeruzaléma a předložili tuto otázku apoštolům a starším.
Sk 15,6 Apoštolové a starší se tedy sešli, aby celou tu věc uvážili.
15,7 Když došlo k veliké rozepři,
povstal Petr a promluvil k nim: "Dobře víte, bratři, že si mě Bůh hned
na začátku mezi vámi vyvolil, aby ode mne pohané uslyšeli slovo
evangelia a uvěřili.
Co dodat, toto mluví samo za sebe. Snad jen, svěřil snad Ježíš klíče od nebeského království Willymu?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Jan Pavel II. a inkvizice (Skóre: 1) Vložil: Willy v Středa, 28. květen 2008 @ 23:00:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | oko,
a ty si myslíš, že apoštolové a starší jsou nějací "nadřízení" nebo "představení" v církvi? Pavel si to nemyslel - myslel so totiž tohle: Zdá se mi, že nás, apoštoly, Bůh postavil jako poslední, jako odsouzené na smrt, neboť jsme se stali divadlem světu, andělům i lidem (1K 4:9).
Starší jsou Duchem Svatým vybraní bratři, kteří mají dohlížet na stádo a být mu příkladem, nikoliv nad ním panovat, jsouce od Pána "obtíženi" takovým břemenem. Jsou to ve skutečnosti otroci Pána Ježíše, kteří mají vůči Němu zodpovědnost za místní církev, za to že ji správně vedou, že je o všechny Pánovy ovce dobře pastýřsky postaráno apod. Jsou jistě Pánem povoláni řešit případné sporné záležitosti s určitou rozhodovací pravomocí, ale není to vládnutí nad svatými v nějakém nadřízeném postavení, nýbrž výkon Boží správy a vlády v církvi. Pánovy požadavky na ně jsou tudíž také mnohem větší a přísnější, než na ostatní bratry. Pavel psal např. Timoteovi, aby ty starší, kteří hřeší, káral veřejně přede všemi. To jistě není nic příjemného, ale je to tak proto, aby se ostatní a vlastně všichni starší báli hřešit, protože by tím mohli "nakazit" ostatní svaté. Tož tak.
willy |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jan Pavel II. a inkvizice (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 29. květen 2008 @ 14:53:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Willy Princip hierarchie nijak neodporuje služebnému postavení vedoucích v církvi.
Lukáš 22,26
Avšak vy ne tak: Kdo mezi vámi je největší, buď jako poslední, a kdo je v čele, buď jako ten, který slouží.
O kompak se to asi hovoří, že je v čele, když hierarchie v církvi dle tebe nebyla?
Jen hierarchie má pravomoci vyřešit sporné věci. Dneska tomu říkáme UČITELSKÝ ÚŘAD CÍRKVE. Věříme, že Duch svatý ve své církvi působí neustále.
|
]
|
|
Re: Jan Pavel II. a inkvizice (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 28. květen 2008 @ 11:19:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Nezapomínejme že se katolická
inkvizice moc nelišila od toho, co se dělo v zemích protestantských či
reformovaných.
Opatrně řečeno. Vůbec se nelišila. Těžko se chytat faktů, ale je - li pravdou 200 000 obětí inkvizice v zemích protestantských (Švýcarsko, Německo, severské státy) tak je to šok. Ve srovnání s nejznámější španělskou inkvizicí (počet zdokumentovaných obětí snad několik tisíc).
Chceme - li hodnotit historii, bez pravdivých čísel to bude těžké.
Víc je mi ale smutno z toho, že postoje některých diskutujících si nijak nezadají s postojem inkvizice.
|
Re: Re: Jan Pavel II. a inkvizice (Skóre: 1) Vložil: Hyperion v Středa, 28. květen 2008 @ 20:18:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Oko, těch 200 000 je taky hodně přehnané. Já mám k dispozici celkem věrohodné statistiky. Pokud jde třeba o španělskou invizici, uvedl bych pár příkladů:
Tribunál ve Valencii
V letech 1566 - 1609 bylo zahájeno 3 075 inkvizičních soudů. Trest smrti (upálení) byl vynesen ve 2% případů.
Tribunál v Galcii
V letech 1560 - 1700 bylo zahájeno 2 203 soudů, k trestu smrti (upálení) vedlo 0,7% případů.
Celkový odhadovaný počet inkvizičních soudů (španělská inkvizice) je maximálně 150 000. K upálení došlo v 5 000 případech. Jistý problém je, že se často stávalo, že nebyl upálen odsouzený, protože nebyl dopaden, ale došlo k upálení zpodobnění odsouzeného. V některých případech je to dobře zdokumentované - např. u výše uvedených příkladů byla podobizna upálena v 2,1% (Valencia) a 1,9% (Galacie). Jenže jinde jsou upálení osoby a zpodobnění vedeny v jedné kolonce.
Mně ale nešlo o přesná čísla, i když mě vážně štve, když si někdo upravuje historii, aby se mu hodila do krámu (68 miliónů upálených je nesmysl i na Riveru). Šlo mi o to, že není fair omlacovat vám katolíkům inkvizici stále o hlavu. Všichni víme, že je to ohavná skvrna na štítě katolické církve (platí to samozřejmě i o protestantské inkvizici). Ale taky bychom všichni měli vědět, jak se k tomu církev postavila.
|
]
Hyperion: Já mám k dispozici celkem věrohodné statistiky ... (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Středa, 28. květen 2008 @ 20:24:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Hyperion: Já mám k dispozici celkem věrohodné statistiky ...
Gojim: :-))))))
p.s. Omluvam sa ze som skocil do katolickeho dialogu ale tak dobre som sa uz dlho nezasmial ...
|
]
Re: Hyperion: Já mám k dispozici celkem věrohodné statistiky ... (Skóre: 1) Vložil: Hyperion v Středa, 28. květen 2008 @ 20:48:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Gojime, na rozdíl od tebe se snažím hledat údaje v odborné literatuře! A mluvím o výzkumech vesměs nekatolických vědců. Ale dobře - pokud ti to přijde směšné, uveď prameny, které zpochybňují mnou uváděná čísla. A netahej sem prosím toho šílence Riveru.
|
]
]
Kdo zabil Riveru? (Skóre: 1) Vložil: Hyperion v Středa, 28. květen 2008 @ 22:27:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | >>>Uz ste ho raz zabili tak kde je problem? <<<
Jací "vy"? Především nevěřím tomu, že ho někdo vůbec zabil. Ale pokud by to náhodou byla pravda - co s jeho (potenciálními) vrahy mám jako já společného?
>>>
Alberto tiež tvrdil že Jezuiti mali špeciálny jed ktorí dávali svojím obetiam. Ten spôsoboval
nevyliečiteľnú rakovinu ale nezanechával po sebe žiadne stopy. Rok nato podľahol rakovine hrubého
čreva.<<<
No jo, od bláznů člověk slyší kde co.
|
]
Re: Kdo zabil Riveru? (Skóre: 1) Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Čtvrtek, 29. květen 2008 @ 15:08:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ahoj Hyperione, dovolím si doplnit Tvůj výrok: "No jo, od bláznů člověk slyší kde co." Dodávám a také nemá cenu jim něco vysvětlovat. Tak jsem rád za lidi jako jsi Ty a ještě mnozí další,( jmenovat nebudu mohl bych někoho vynechat). já vím, že máme v mnohém rozdílné názory ale to přeci nevadí. S oblibou říkám, že k Bohu vede spousta cest a všichni k němu směřujeme, nebo se o to aspoň snažíme směřovat, bude jen na Bohu jak naši snahu zhodnotí. Myslím si, že On bude hodnotit víc naší snahu, skutky, víru a pod., než příslušnost k určité církvi.
H.
|
]
Re: Re: Hyperion: Já mám k dispozici celkem věrohodné statistiky ... (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Čtvrtek, 29. květen 2008 @ 17:12:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Hyperion, toto je Tvoje velmi slabe miesto. Staci totiz, ak sa fakt najde jeden "blazon" ktory prelozi nejaku odbornu literaturu a vyzkumy "vesmes nekatolickych autorov", a si v haji. Prác a faktov, ktore si s Tvojimi znacne odporuju je dost a mnohe su v anglictine publikovane na internete.
Je mi luto ze cloveka ktoreho zabila rimska neviestka, lebo prehovoril pravdu ako svedok spinavosti ktore sa deju na najvyssich miestach vatikanskej hierarchie nervozne oznacis sialenca, ako by si sam vedel ze to tak nie je a ako by si sam vedel ze hovori zo svojho uhlu pohladu cistu pravdu.
Dovolil by som si Ta tiez upozornit, ze Riverove vypovede su sucastou knihy profesora Edmonda Parisa "Tajne dejiny jezuitov" ktory bol tiez zabity v sedemdesiatich rokoch lebo odhaloval jezuitsky teror na srboch pocas wwII.
|
]
Tajné dějiny (Skóre: 1) Vložil: Hyperion v Čtvrtek, 29. květen 2008 @ 19:33:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Gojime, tu knihu jsem četl a nevzpomínám si, že by tam bylo uvedeno, že inkvizice nechala upálit 68 mil. lidí. Pokud se pletu, uveď mi prosím číslo stránky. Ta kniha je ale tak obsáhlá, že se o ní nedá něco rozumného napsat v debatě na GS. Pokud ale chceš, můžeme si popovídat o nějaké konkrétní kapitole. Ani náhodou netvrdím, že je tam vše lež a klam. Ale já jsem chtěl odbornou literaturu, která potvrdí těch 68 mil. obětí.
Oba víme, že historii píšou vítězové. Oba víme, že v historii nenajdeme jistotu ale pouze více či méně pravděpodobné tvrzení. Na internetu najdeš spoustu věcí a hodně často jsou to nesmysly. Už jsem se dočetl, že Ježíš byl homosexuál, že byl ženatý s Merií Magdalenskou, že vůbec neexistoval. To, že má někdo nějaký titul (tady na GS nás nějaký ten vysokoškolský titul bude mít taky dost) ještě nic neznamená. Ale pokud máš nějaké důvěryhodné internetové stránky k tématu inkvizice (anglicky, francouzsky, česky, slovensky), dej mi klidně link.
Ano, mně je také líto každého člověka, kterého kdy katolická církev (nebo jiné církve či vůbec kdokoli) zabila. Podle informací, které jsem dosud získal, to ale není případ Rivery.
|
]
Re: Tajné dějiny (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pátek, 30. květen 2008 @ 13:36:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Hyperion, sam vies ze v historii sa pravdy tazko dopatras. Osobne nehladam historicke fakty podla internetu a toboz nie podla titulov pred a za menom nejakeho medialne znameho cloveka (cim som nepovedal ze vzdelanie je zla vec a historikov tym ako celok nespochybnujem) Snazim sa to robit nejako tak, ako sa to robi pri sudnych procesoch kde sa vysetruju rozne zlociny a prestupenia zakona.
Najvacsiu hodnotu na sude nema vytlacena kniha alebo medialna sprava. Skor naopak, take nieco ma pri procesoch a vysetrovani skoro nulovu hodnotu. Najvacsiu hodnotu ma kauzalne svedectvo s prihliadnutim na odbornost svedka. To znamena ze ak pod prisahou prehovori clovek ktori je priamo svedkom niecoho, s cim osobne prisiel do styku a na co je dokonca odbornik alebo je s tym nejako specialne spojeny ....jeho vypoved ma obrovsku vahu (aj ked prirodzene nemusi byt pravdivou)
Problem nastane ak to iste na sude tvrdia viaceri rozni svedkovia, ktori vedia dokazat ze s problemom su uzko a osobne spojeni. Chcel by sme tiež zdôrazniť, že svedectvá majú rôzne stupne dôveryhodnosti a znalosti. Kvalifikácia svedkov vo vzťahu k prípadu je ale nesmierne dôležitá. Jednoducho odmietnuť všetky svedectvá iba preto, lebo sa nepublikujú je sialenstvo a znamená to odrezať sa od množstva kvalitných a cenných zdrojov informácii.
O 68 milionoch (+-) obeti inkvizicie sa okrem Riveru zhoduju viaceri byvali vysokopostaveni katolicki duchovni, a viaceri ludia ktori sa s problematikou zaoberaju z nasadenim vlastneho zivota. Vacsinou, ak sa dostanu k pravde a uverejnia ju, tak maju nejaky incident a zomru.
Su to napriklad okrem spomenutych Paris a Riveru aj napr. Malachi Martin, z autorov a publicistou napriklad Eric Jon Phelps, Greg Szymanski, Jack Chick, ktori su v nasom regione prirodzene uplne neznami. Dalsi problem je aj svedectvo samotne, nakolko je skutocne otazkou svedomia pozadovat po niekom zainteresovanom svedectvo, ak vieme ze mu tym ohrozujeme zivot.
Toto je aj polemika jedneho z Top odbornikov na okultne spolocnosti, satanizmus, jezuitizmus a Iluminatov, Fritza Springmeiera, ktori o zhromazdovani svedkov napisal nasledovne: (omluvam sa za stylistiku prekladu, je to narychlo "zbuchnuty" preklad z jeho knihy : The Illuminati Formula Used to Create an Undetectable Total Mind Controlled Slave by Cisco Wheeler and Fritz Springmeier
Pamätáte sa, čo sa stalo viac ako 100 ľuďom ktorí mali známosti o Kennedyho vražde? Jim Marrs v jeho knihe Crossfire, ktorá sa týkala vraždy Kennedyho, na strane 103 píše, že mnohí ľudia ktorí boli kľúčovými postavami a vedeli o vražde, zomreli za okolností ktoré boli podobné vražde. Téma ktorou sa teraz zaoberáme, je práve tak citlivá pre elity ako vražda Kenedyho, pretože to len ukazuje na ich účasť na vytvorení falošného Krista, ktorého kresťania volajú Antikrist, ktorí je majster v manipulácii a programovaní (mysle).
Zoznam známych a hodnoverných svedkov.
Keby autori mohli povolať svedkov aby svedčili – čo urobiť nemôžu, pretože by to bol pre mnohých z nich rozsudok smrti, zoznam by zahrňoval:
1 člena rady pre zahraničné vzťahy, ktorí je tajne proti Novému svetovému poriadku. 1 človeka s National Security Agency, ktorí je proti Novému Svetovému poriadku. 1 administrátor CIA na vysokej úrovni. 2 Satanisti, ešte pod mocou kultu, ale na to aby otvorene hovorili, sú vo veľmi poľutovaniahodnej situácii. 4 bývalí Satanisti, 3 z nich sú očití svedkovia, teraz sú všetci kresťania. 2 bývalí lídri New Age ktorí pracovali na sprisahaní, obaja sa stali kresťanmi. 1 bývalí 33° slobodomurár, teraz kresťan. Rôzni kresťania ktorí pracovali s Billy Grahamom, Pastori atď. Viacerí terapeuti pracujúci s obeťami Satanského rituálneho zneužívania. Človek ktorí sa zúčastňoval zabezpečovania na Sacramento Crusade
|
]
Re: Re: Tajné dějiny (Skóre: 1) Vložil: Hyperion v Čtvrtek, 05. červen 2008 @ 09:44:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Už jsem tě o to žádal jinde, ale mohl bys u těch autorů uvést aspoň název publikace? Nejlépe tedy i stránku. Klidně si to přečtu vše (tedy kromě Chicka), ale obávám se, že mi bude trvat pár let najít, kde uvádějí těch 68 miliónů.
|
]
|
|
Re: Jan Pavel II. a inkvizice (Skóre: 1) Vložil: Elo v Čtvrtek, 29. květen 2008 @ 17:00:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Výborne, Hyperion. POdľa mňa ak kresťan jednej denominácie vie oceniť, dokonca verejne /pred svojimi.../ inú denomináciu: podľa mňa sa v nebi veľmi radujú. To je kúsok z toho, čo sa hovorilo o prvých kresťanoch: "Pozrite, ako sa majú radi..." Taký postoj je naozaj vzácny, a prebúdza v druhých podobnú veľkodušnosť /čnosť, ktorú u kresťanov naozaj treba prebúdzať, žiaľ... to by malo byť samozrejmé, ale.../ - Nekonal presne tak aj Pán Ježiš? Veď pred svojimi najväčšími fandami zo strany Židov, pred svojim národom, sa nebál dať za vzor Samaritána /na rozdiel od mnohých iných, ktorí o nich nevedeli povedať nič dobré.../, ocenil úprimný záujem Zacheja, človeka, ktorým všetci pohŕdali, a "odpisovali ho" ako veľkého hriešnika, pochopil a neodsúdil hriešnicu, ktorú chceli ukameňovať..., vyzdvihol a dal za vzor vieru pohanského stotníka, hoci formálne /vieroučne/ v nej boli snáď aj chyby. a zrejme to všetko nemal jasné, ale Pán videl jeho snahu a dobrotu... . Keby napr. taký Gojim a i. na všetko katolícke nevystavovali tie svoje antičlánky z dávnej histórie, keby dokázali povedať aj čosi dobré o pápežovi, Matke Terézii a iných, to by bol asi najväčší prínos ich horlivosti /žiaľ. ale doteraz podľa mňa nesprávnym smerom/. . Neviem, či ste sa dočítali o Jánovi Pavlovi, že on bol iniciátorom ospravedlnenia sa poľského národa Nemcom... ˇAno, nemýlim sa. POľskí biskupi napísali za čias krakovského biskupa Karola Wojtylu ospravedlnenie sa za previnenia Poloakov voči Nemcom v 2. svetovej vojne. Každého napadne, že to malo byť naopak. Ale biskup Wojtyla vedel, že ľudia sú ľudia, a aj keď sa ten väčší hriešnik neospravedlní, my by sme sa mali... Vzbudilo to, samozrejme, nevôľu mnohých, podľa práva možno, ale podľa lásky asi nie... . Otázka: Okrem predstaviteľa Katolíckej cirkvi sa ešte niekto ospravedlnil za previnenia svojich v minulosti? Mne sa zdá, že som kdesi čítal čosi o niektorej holandskej cirkvi, ktorá podporovala apartheid v Južnej Afrike. Viete ešte ktosi o niekom? . Na záver: Dávam do pozornosti malú stránku http://friedo.szm.sk/inkvizicia.html Je práve o inkvizícii. Dáva do správnej súvislosti fakty a legendy... Z niektorých minulých "prestrelkov" kresťanov alebo Cirkvi v minulosti si niektorí naozaj vyrobili znamenitý nástroj na streiľanie do svojich skutočných či domnelých protivníkov... Žiaľ, neustále sa tým ktosi živí aj medzi kresťanskými cirkvami a človek niekedy nevie, či dotyčný je taký horlivým kresťanom alebo to je len maska, pod ktorou sa skrýva buď nenávisť a opovrhovanie chybami druhým a na druhej strane tejto mince je zasa podvedomá pýcha a domnelosť svojej prevahy nad tými druhými /katolíkmi/...
|
Re: Re: Jan Pavel II. a inkvizice (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Čtvrtek, 29. květen 2008 @ 17:34:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Elo, to neznamena ze ak ta holandska cirkev nebola katolicka, ze bola aj krestanska ... Nerozumiem stale, preco by mali mat biblicki krestania stoj co stoj podiel na vasich vrazdach ??? Ak vam ide o to pospinit krestanov ktory ctia Bozi zakon vasimi vrazdami ... ste uboziaci. Tym krv z ruk vasej organizacie nikdy neodstranite, iba si uchlacholite lžami vase svedomie ...Stoji to ale za to ???
O přikázání “Nezabiješ” (2. kniha Mojžíšova, 20. kapitola, 13. verš) napsali nejváženější bohoslovecké kapacity a učitelé jezuitské morálky, kteří se pak většinou stali i generály řádu, například toto: “Abychom zachovali svou čest a nebo pomstili učiněná příkoří, můžeme svého odpůrce zabít, a to i úkladně.” “... nemůže se ten, kdo zavraždil svého nepřítele, jmenovat zákeřným vrahem, i kdyby to byl učinil tajně, neboť se od svého nepřítele může každý dočkat jenom toho nejhoršího ... i ten, který vraždí svého nepřítele, se kterým se ale již předtím smířil na základě dohody, že již nebude více ukládat o jeho život, nemůže být nazýván zákeřným vrahem, jedině že by s oním nepřítelem vstoupil ještě předtím ve vroucnější přátelství.” “... zavraždit člověka, byť i nevinného je dovoleno za jistých okolností, ... jako byl-li někdo těžce uražen, ... i když uražený jest mnichem nebo světským duchovním, je mu dovoleno svého protivníka zavraždit.” “Každý duchovní je oprávněn zavraždit beze všech ohledů toho, kdo by zamýšlel jeho a nebo řád hanobit pomluvou a nebo vinit ze zločinu.” Pomluvou a zločinem je však u jezuitů všechno, co se jim samotným nelíbí a s čím nesouhlasí. Právě proto musel například zemřít i Edmond Paris, z jehož knižní předlohy nejvíce čerpáme. “Kněz může v mnohých případech zavraždit utrhače na cti. Ano, někdy to dokonce i učinit musí.” “ ... je dovoleno zavraždit toho, kdo by u soudu svým křivým svědectvím uvedl nás (jezuity) v nebezpečí, abychom byli odsouzeni k smrti a nebo k jinému těžkému trestu. Je to pouhá obrana.” Křivé svědectví podle jezuitů je takové, které uvádí jezuity v nebezpečí. Nerozhoduje, zda je pravdivé nebo ne.
Pokracovanie:
Jezuité a Desatero přikázání
|
]
Re: Re: Re: Jan Pavel II. a inkvizice (Skóre: 1) Vložil: Elo v Neděle, 01. červen 2008 @ 18:15:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Gojim, zasa si doma u svojej obľúbenej témy proti RKC. Tá cirkev bola holandská a kredsťanskí, naozaj sa ospravedlňovala, ale až pri konci 20. storočia... . Vraždy v minulosti, a všelijaaké iné chyby, ak si aspoň trochu študoval históriu, spravidla súviseli s nejakými politikmi, panovníkmi, bohatými mocipánmi... Oni spravidla boli kresťania, vúčšinou katolíci /ajle občas aj iní.../, a nerobili to určite kvôli kresťanstvu, ale preto, že neboli dobrí kresťania, alebo sa za svoje kresťanstvo schovávali. Je mi to, aj nám všetkým, ľúto, že tak bolo. . Ale stavím sa, že rozličné nespravodlivosti podobného typu by sa robili aj vtedy, keby to neboli trebárs katolíci, ale boli by to aj nekatolíci, alebo pohania... lebo naozaj ľudia sú v podstate podobní. Druh náboženstva je len jedno závažie, ktoré ovplyvˇbzuje správanie človeka. Spomeň si napr. aj na husitov. Mali pekné ideály... Ale je známe, že na Slovensku, a ďaleko na východe narobili pekné šarapaty, a neboli žiadni svätci. Aj Kalvín je známy svojim súdmi a odsúdeniami mnohých na smrť, aj Luther svojim agresívnymi výrokmi ttrebárs na adresu Židov, roľníkov, ktorí povstali, a aj konkrétnych krokov... Každý má na rováši primerane... . Len RKC má tú smolu, že početne bola najmasovejšia v minulosti. Je to vec, myslím si, nielen samotnej RKC, ale z veľkej časti vec miešaania sa svetskej vrchnosti do záležitostí Cirkvi. A vieš, že Cirkev bojovala, ako vedela, a ako jej okolnosti dovoľovali, a ten zápas vybojovala nakoniec... Prechodne bola nútení použiť aj fintu byť sveskou mocou /podľa mna to v tej dobe s tými "vlkmi" v spoločnosti, asi inak nešlo.../. Jednoducho, bola to úroveň ľudí tej doby /aj v Cirkvi/, a dnes to posudzovať z hľadiska 21. storočia, je nespravodlivé. . Zober si to dnes. Je to ideálne? Koľko kritiky tu čítam na kde koho. Na prechmaty aj v cirkvách, jedných proti druhým , proti svetáckosti... Aká je morálka /napr. sexuálna.../ Neboli vtedy ešte svätejší než dnes?... Aj dnes sa ešte občas mieša ktosi, a duchovní sa prispôsobia... Spomeň si nielen na Pacem in terris, ale aj spoluprávu mnohých duchovných z nekatolíckych cirkví s režimom... Proste, sme ľudia, hriešnosť naozaj nie je monopolom žiadnej cirkvi. To už konečne uver... |
]
Re: Re: Re: Re: Jan Pavel II. a inkvizice (Skóre: 1) Vložil: Hyperion v Neděle, 01. červen 2008 @ 22:49:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Možná by měl někdo Gojimovi vysvětlit, že ŘKC jaksi nehlásá dogma o bezhříšnosti (resp. neposkvrněném početí) papežů, resp. biskupů a kněží. Každý papež, biskup i kněz v historii hřešil (některý méně, jiný natolik, že svými skutky popřel Krista a zpronevěřil se evangeliu.) Tomu, kdo zná Bibli, by to nemělo připadat divné. Izraelci, vyvolený národ, hřešil v jednom kuse, David, Bohem pomazaný panovník, se dopustil ohavných skutků (např. Chceš cizí ženu? Nech zabít jejího manžela.). A apoštolé? Znali Ježíše osobně a nedokázali s ním ani zůstat vzhůru. Petr, který měl v rané církvi nepopiratelně obrovský vliv a autoritu, Krista zapřel - když mu šlo o krk, tvářil se, že ani netuší, kdo je ten nějaký Ježíš, se kterým ho spojují. Raní křesťané? No, stačí se podívat, co vše jim je adresováno v Novém zákoně.
Právě reálnost hříchu u proroků, učedníků a dalších v Bibli je důležitá - mimochodem, v islámu je nepředstavitelné, že by nějaký prorok hřešil. Míra škody, kterou svým hříchem způsobím, je úměrná vlivu a moci, kterou mám. A katolická církev prostě měla větší možnosti - když se k moci někde dostali protestanté, chovali se stejně. Katolická církev se ústy svých představitelů i ústy normálních katolíků za hříchy svých předchůdců dokazála omluvit. Kolik znáš katolíků, kteří popírají zločiny katolické církve a které nic z minulosti této církve nemrzí? Já ani jednoho. Pokud se tedy katolická církev dokáže postavit čelem k temným stránkám své minulosti, měli bychom my nekatolíci o to více vidět, uvědomovat si a přiznávat, že tato církev udělala mnoho dobrého pro evangelium a křesťanství obecně.
Vezmi si třeba Torquemadu. Pro mnohé zosobnění ďábla. Ano, byl příčinou mnoha zla, zpronevěřil se evangeliu, ale když se na něj podíváme v kontextu doby, uvidíme, že nebyl ďáblem - sám žil asketicky, byl nezkorumpovatelný a dokonce reformoval inkvizici - bojoval proti falešným nařčením a úplatkářství a omezil mučení při výsleších. Žil podle evangelia? Podle toho, co víme, nežil. My ale nemáme právo soudit ho - soud je v rukou Boha. A absolutně nesmyslné je argumentovat jeho činy proti nějakému katolíkovi z 21. století.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Jan Pavel II. a inkvizice (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pondělí, 02. červen 2008 @ 19:28:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Hyperion, to si strasne poplietol, je rozdiel medzi biblickymi postavami ktore padli v pokani pred Bohom na kolena a je rozdiel medzi neviestkou ktora opakovane, stale, vzdy a dodnes prenasleduje biblickych krestanov, prekruca evanjelium, upravuje ho s podla svojej babylonskej tradicie, zavadza New Age/New World Order, ma prsty v krvavej satanskej politike (balkan), infiltruje krestanske spolocenstva, prahne po tazkych miliardach z vrecak danovych poplatnikov, ututlava pedofiliu a jej moralny vodca je momentalne byvali clen hitlerjugen, ktory hned ako sa papez Benedikt podporil v jednom z prvych prejavov Novy svetovy poriadok ...Co z toho je ako ovocie pokania, hyperion? Co to ma spolocne s biblickymi postavami ktore si vymenoval ???
Cíle Iluminátu, dosadit na místo papeže svého cloveka, se zdá být dosaženo!
Traja protipápeži
Shnilé ovoce falešného učení
Lateránská dohoda
Zednáři ve Vatikánu
Nury Riverová, vdova po Albertovi Riverovi, bývalom jezuitskom kňazovi, odmietla podplatenie Vatikánom.
Ekumeničtí překladatelé cenzurují Ježíše
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Jan Pavel II. a inkvizice (Skóre: 1) Vložil: Elo v Sobota, 07. červen 2008 @ 16:29:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Vďaka, Hyperion. Myslím, že si to vysvetlil lepšie, než by ssom to ja bol schopný vysvetliť. . Inšpiroval si ma v nájdení súvislosti medzi dejinami Starého zákona a dejinami Cirkvi, myslím teraz vôbec, akejkoľvek Cirkvi. Keď sa niekto pozastaví nad dejinami, ktoré opisuje Starý zákon, naozaj by mohol pri čítaní niektorých pasáží stratiť vieru /zrejme aj mnohí zanevreli preto na kresťanstvo, to som sa dozvedel od niektorých.../. . Presne tak, aj pri čítaní cirkevných dejín /majmä Katolíckej cirkvi. ktorá bola najdlhšie v "centre pozornosti", ale dalo by sa všeličo nájsť aj v každej inej cirkvi... A keby sa počet "zlých činov" počítal na člena, asi by neboli podstatné rozdiely, či áno?.../. . Starý zákon je predobraz Nového zákona. Žeby práve preto Boh dopustil, aby v Starom zákone zlyhávalo tak veľa kráľov, vodcov vyvoleného národa, že by tam bol tak veľa falošných prorokov a nehodných kňazov..., že predvídal, že presne tak sa to bude opakovať aj v novozákonnej dobe cirkevných dejín?... . A ďalej sa mi vnuká otázka: Nedopustil to Pán Boh snáď preto, že chcel tým povedať, že Boh nie je závislý dokonca ani na svätosti svojcih služobníkov na najvyšších miestach, tedy na predstaviteľoch tak vyvoleného národa alebo Cirkvi? . Je to naozaj zaujímavé: Boh napriek zlyhaniam "svojich" svoj cieľ dosiahne... POdobne ako po zlyhaní veľkej väčšiny izraelského národa. ktorý bol vychovávaný, pripravovaný na príchod Mesiáša: keď prišiel, väčšina národa ho neprijala, ale napriek tomu cez ten zvyšok sa Boží plán splnil. Pretože cez Ježiša a jeho apoštolov sa Božie učenie, Evanjelium, predsa len rozšírilo po svete, a teraz je predsa len kresťanov prakticky tretina ľudstva /kým judaistov je okolo 15 miliónov.../... . POdobne aj v Cirkvi napriek zlyhaniu pápežov, mnohých biskupov a kňazov, významných ľudí... predsa Cirkev nepadla, a v každej dobe sa napokon našli iní /často prekvapivo a nečakane ako napr. František z Assissi.../ cez ktrorých sa táto hriešna Cirkev obnovovala... . Ja osobne verím, že aj reformáciu Boh dopustil z toho dôvodu, že tým sledoval čosi dobré - obnovu Cirkvi. Hoci napriek tomu verím, že v Katolíckej Cirkvi Cirkev nikdy neprestala byť napriek spomenutým chybám jej predstaviteľov... . V tom je práve Boží pohľad, logika "tak vysoko nad ľudským ako je vysoke nebo nad zemou", že to čo sa nám zdá protikkladné a celkom protirečivé /z pohľadu stojacich na zemi.../ nemusí byť a zrejme ani nie je z pohľadu "zhora"... . Nemali by sme pri pohľade na všeko, aj na naše cirkvi, aj na naše rozpory predsa len trochu povzniesť na "krídlach viery" trrochu vyššie a pozerať sa na všetko viac týmto Božím pohľadom?...
|
]
|
|
|
|