Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 437 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116472490
přístupů od 17. 10. 2001

Nabídky: Návrh ekumenického znění Modlitby Páně a Apoštolského vyznání víry
Vloženo Pátek, 03. duben 2009 @ 15:18:44 CEST Vložil: Olda

Z hnízda poslal Nepřihlášený

Teologická komise Ekumenické rady církví vytvořila návrh sjednocené ekumenické podoby znění Modlitby Páně a Apoštolského vyznání víry.

Nepodařilo se zatím dojít dál než k doporučení, které podporuje jejich společné zavádění při ekumenických shromážděních i v životě církví. Zatím však neuzrála doba, aby všechny církve v rámci ERC tyto texty přijaly jako závazné.

Modlitba Páně:
Otče náš, jenž jsi na nebesích,
posvěť se jméno Tvé.
Přijď království Tvé.
Buď vůle Tvá jako v nebi, tak i na zemi.
Chléb náš vezdejší dej nám dnes.
A odpusť nám naše viny,
jako i my odpouštíme našim viníkům.
A neuveď nás v pokušení,
ale zbav nás od zlého.
Neboť Tvé je království i moc i sláva na věky.
Amen.

Apoštolské vyznání víry:
Věřím v Boha, Otce všemohoucího, Stvořitele nebe i země.
I v Ježíše Krista, Syna jeho jediného, Pána našeho, jenž se počal z Ducha svatého, narodil se z Marie Panny, trpěl pod Ponciem Pilátem, ukřižován umřel a pohřben jest, sestoupil do pekel, třetího dne vstal z mrtvých, vstoupil na nebesa, sedí po pravici Boha, Otce všemohoucího, odkud přijde soudit živé i mrtvé.
Věřím v Ducha svatého, svatou církev obecnou, společenství svatých, odpuštění hříchů, vzkříšení těla a život věčný.
Amen.

Zdroj: www.srcce.cz


"Návrh ekumenického znění Modlitby Páně a Apoštolského vyznání víry" | Přihlásit/Vytvořit účet | 36 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Návrh ekumenického znění Modlitby Páně a Apoštolského vyznání víry (Skóre: 1)
Vložil: Nemesis v Pátek, 03. duben 2009 @ 23:18:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mám k tomu akorát 2 otázky:1: Ježíš jen umřel je třeba psát že sestoupil do pekel? Protože v biblickém pojetí je sestoupit do podsvětí (pekla) umřít. Když se ale napíše, že umřel a ještě sestoupil do pekel evokuje to představu pekla kde jsou čerti atd. To je naprosto nebiblické. JEdiné peklo je bud smrt, nebo ohnivé jezero při druhém příchodu Krista. Jiné peklo je lidská tradice2: Společenství svatých zní velmi tradicionálně. Z bible víme, že všichni křesťané jsou nazýváni svatými. Neexistuje elita, často nazývaná světci a patroni atd. To co se nazývá společenství svatých je Boží obecná církev. To, že to tu je připsáno ještě společenství svatých opět ukazuje na spíše lidskou tradici, než boží slovo.



Re: Re: Návrh ekumenického znění Modlitby Páně a Apoštolského vyznání víry (Skóre: 1)
Vložil: KatolikRimsky v Pátek, 03. duben 2009 @ 23:55:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ad 2: Použití výrazu "svatí" v Apoštolském vyznání víry je právě v souladu s biblickýcm významem slova "svatý". Je tím myšleno jednak skutečné společenství všech pokřtěných věřících a jednak také "společenství svatých věcí", tj. svátostí a ostatních duchovních dober, darovaných Bohem skrze Krista.


]


Re: Re: Re: Návrh ekumenického znění Modlitby Páně a Apoštolského vyznání víry (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Sobota, 04. duben 2009 @ 22:24:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ano, ale toto ste mali v tej ekumene trosku viac akoby "zvyraznit" alebo "zdoraznit", lebo potom ti "odluceni bratia" nepochopia o co vsetko su ako ochudobneni, ked to "spolocenstvo svatych" nepozivaju v plnosti, t.j. nemodlia sa k zomrelym a netesia sa ich priazni ... :-)


]


Re: Re: Re: Re: Návrh ekumenického znění Modlitby Páně a Apoštolského vyznání víry (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 05. duben 2009 @ 11:26:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já si myslím, že kdo opravdu hledá, najde. Takový dokáže pochopit. A ten, kdo nechce, ten nevidí ani věci očividné.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Návrh ekumenického znění Modlitby Páně a Apoštolského vyznání vír (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 05. duben 2009 @ 11:36:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, ved prave ... "odluceni bratia" by modlitby k "duchom zomrelych", skrze tuto formulaciu (spolocenstvo svatych) aj mohli pochopit, tam je fakt sanca. Prave preto sa na to pytam. No a my co sme ale heretici, potazme blazni, cvoci, pripady na psychiatriu a podobne to naozaj nechapeme a ani nie je sanca aby sme to nijako pochopili ... :-)))




K teme: SVOBODA V OHROŽENÍ!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Návrh ekumenického znění Modlitby Páně a Apoštolského vyznání (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 05. duben 2009 @ 12:14:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gojíme
Nevím kdo všechno jste ono "MY".
Ale většina křesťanů je si vědoma svého společenství v Kristu i podoby církve ze tří skupin: Církve putující, církve trpící a církve oslavené (v nebi). A život společenství se vyznačuje jedním naprosto charakteristickým znakem - schopností komunikovat mezi sebou různými způsoby.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Návrh ekumenického znění Modlitby Páně a Apoštolského vyz (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 05. duben 2009 @ 12:45:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ano, ved aj vestica ak vyvola ducha zomreleho, vlastne "komunikuje" a rovno zo "zivym duchom" ...  :-))





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Návrh ekumenického znění Modlitby Páně a Apoštolského (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 06. duben 2009 @ 12:40:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gojíme
v tomto s tebou souhlasím. Proto žádný katolík nikdy nevyvolává Duchy zemřelých. Mohl by se se zlou potázat - komunikovat se zlým duchem.

Prosba o přímluvu u Boha není vyvolávání duchů, ale výrazem víry, že svatí vládnou spolu s Kristem v jeho království. a protože Kristovo království je jak na nebi, tak i na zemi (Mt 28,18), i svatí se podílejí na vládě - ovlivňují dění na zemi (Zj 20,4).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Návrh ekumenického znění Modlitby Páně a Apoštolského vyz (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Neděle, 05. duben 2009 @ 20:18:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Nevím kdo všechno jste ono "MY"."

MY občas může znamenat i   :-))

H.


]


Re: Re: Návrh ekumenického znění Modlitby Páně a Apoštolského vyznání víry (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 05. duben 2009 @ 12:07:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sestoupil do pekel ...

Bible nám říká, že lidé po svém pádu ztratili výsadu mít společenství s Bohem a podléhali smrti. Tedy ani spravedliví se nemohli po své smrti vrátit hned k Bohu, ale museli čekat na příchod Vykupitele, až usmíří Boží spravedlnost tím, že vezme veškerou vinu lidstva na sebe.
Bible o tomto místě a stavu moc neříká, Pán Ježíš se zmiňuje o Lazarovi, který byl v "Abrahamově náručí" a kterého mohl uvidět boháč z pekelného utrpení (L 16,20-31).
Aby se toto odlišilo od pekla, nazýváme to někdy "předpeklí".
Tento stav nebyl ještě přímé patření na Boha, ale není to ani stav pekelných plamenů, protože spravedliví žijí v radostné naději na setkání s Bohem.

Pán Ježíš, když dokončil svou výkupnou oběť, "sestoupil do pekel" (ještě před svým vzkříšením), aby oznámil duším spravedlivých radostnou zprávu o jejich vykoupení.

To je skutečný význam "sestoupil do pekel".


]


Re: Re: Re: Návrh ekumenického znění Modlitby Páně a Apoštolského vyznání víry (Skóre: 1)
Vložil: fallkniven_f1 v Neděle, 05. duben 2009 @ 12:48:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pán Ježíš, když dokončil svou výkupnou oběť, "sestoupil do pekel" (ještě před svým vzkříšením), aby oznámil duším spravedlivých radostnou zprávu o jejich vykoupení.

Kontroverzní tvrzení, více možných výkladů této pasáže, neshodnou se ani teologové, takže vydávat tuto variantu za jedinou správnou je poněkud neseriozní


]


Re: Re: Re: Návrh ekumenického znění Modlitby Páně a Apoštolského vyznání víry (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 05. duben 2009 @ 12:56:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je zaujimave ... cize to predpeklie (v neupravenej Biblii tento vyraz nenachadzam) je nieco ako "ocistec" a to ze Jezis zostupil do pekiel znamena zrusenie komplet Mojzisovych prikazani o komunikacii so zomrelymi? (+lazar a Abraham?)
 

To je zaujimava konstrukcia. To potom ale znamena, ze carovanie je legalne a mozem zit ako chcem, lebo z toho ocistca ma dostane minca ktoru za mna zaplati nejaky katolik a ci my ducha zomreleho vyvola nejaka vedma alebo katolicky farar je vlastne jedno, ved peklo je podla Teba uz tym padom spasene ... :-)))

tak to su my novinky, no som proste rad z toho "ovocia" ktore "obohati" evanjelikalne cirkvi ktore vediete pomali ale iste do rima ...


]


Re: Re: Re: Re: Návrh ekumenického znění Modlitby Páně a Apoštolského vyznání víry (Skóre: 1)
Vložil: fallkniven_f1 v Neděle, 05. duben 2009 @ 13:08:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co to je "upravená" a co to je "neupravená" Bible? Prosím o příklad ... upravená = tahle, tahle a tahle .... neupravená = ta, tamta a tato


]


Re: Re: Re: Re: Re: Návrh ekumenického znění Modlitby Páně a Apoštolského vyznání vír (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 05. duben 2009 @ 13:25:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bibliu bolo potrebne "upravit" na katolicky sposob, nakolko sa v nej nehovorii o kralovnej nebies to, co hlasa katolicka organizacia a jej katechizmus.

odpoved na Tvoju otazku + info o tom je: Ekumeničtí překladatelé cenzurují Ježíše


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Návrh ekumenického znění Modlitby Páně a Apoštolského vyznání (Skóre: 1)
Vložil: fallkniven_f1 v Neděle, 05. duben 2009 @ 13:28:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mě nezajímá co říkají jiní ve tvým odkazu, mě zajímá který Bible ty považuješ za upravené? To nemáš vlastní názor ani na tohle a musíš si pomáhat odkazy?


]


Re: Re: Re: Re: Návrh ekumenického znění Modlitby Páně a Apoštolského vyznání víry (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 05. duben 2009 @ 19:23:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gojíme
Místo pobytu mrtvých, kam Kristus sestoupil, nazývá Písmo "peklo", "šeól", nebo "hades", protože ti, kteří tam jsou, jsou zbaveni patření na Boha. Až do příchodu Vykupitele je to osud všech mrtvých, jak zlých, tak i spravedlivých. Tím ale není řečeno, že jejich osud je stejný (podobenství o Lazarovi). A právě duše těchto spravedlivých, kteří očekávali Vykupitele, vysvobodil Ježíš, když sestoupil do pekel. S Očistcem toto nemá nic společného.
Ježíš nesestoupil do pekel proto, aby vysvobodil zavržené, ani aby zničil peklo zavržení, nýbrž aby vysvobodil spravedlivé, kteří ho ve smrti předešli.

Radostná zvěst byla hlásána přece i mrtvým, jak dosvědčuje Písmo (1. P 4,6).
Jakto, že takový znalec Písma, jako ty, má tak katastrofální mezery?

Sestoupení do pekel je úplné naplnění evangelia o spáse. Je poslední fází Ježíšova mesiášského poslání, nesmírně důležitá. Je to rozšíření vykupitelského díla na všechny lidi všech dob a míst, neboť všichni, kteří jsou spaseni, se stali účastnými vykoupení.

Kristus tedy sestoupil do hlubiny smrti, aby mrtví uslyšeli hlas Božího Syna. Ti, kteří uslyší, budou žít.
Ježíš, "Původce života" (Sk 3,15) "svou smrtí zbavil moci toho, který má vládu nad smrtí, totiž ďábla", a tak vysvobodil "všechny ty, kteří byli po celý život drženi v otroctví strachem před smrtí" (Ž 2,14-15).
Od té doby má vzkříšený Kristus "klíče od smrti a podsvětí" (Zj 1,18).

Kdo není úplným ignorantem Písma, nemůže tyto místa z Písma jen tak vynechat.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Návrh ekumenického znění Modlitby Páně a Apoštolského vyznání vír (Skóre: 1)
Vložil: fallkniven_f1 v Neděle, 05. duben 2009 @ 20:30:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Radostná zvěst byla hlásána přece i mrtvým, jak dosvědčuje Písmo (1. P 4,6). 
Jakto, že takový znalec Písma, jako ty, má tak katastrofální mezery?


Ano, to je ta kontroverzní, nebo spíše řekněme "obtížná" která připouští více možných výkladů, teologové se nepřiklánějí k žádnému, protože jsou všechny stejně pravděpodobné


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Návrh ekumenického znění Modlitby Páně a Apoštolského vyznání (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 06. duben 2009 @ 12:43:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím z čeho čerpáš. Nedoložils žádné jiné výklady. Katoličtí teologové v tomto mají jasno.

Nabídni jiný výklad (1. P 4,6) - posoudíme.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Návrh ekumenického znění Modlitby Páně a Apoštolského vyz (Skóre: 1)
Vložil: fallkniven_f1 v Pondělí, 06. duben 2009 @ 18:24:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím z čeho čerpáš. ..... Například NASV (a NIV) Study Bible, NKJV Open Bible, dále pak Biblické slovníky

Nedoložils žádné jiné výklady. ..... klidně doložím, až se dostanu k literatuře, teď jsem služebně mimo domov ...... i když si myslím že to bude zbytečné, protože jak říkáš "Katoličtí teologové v tomto mají jasno." a vzhledem k tomu, že oni v tom mají  jasno, tak není co řešit, že. Když mají v něčem jasno Římsko katoličtí teologové, tak na co další výklady, ne?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Návrh ekumenického znění Modlitby Páně a Apoštolského (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 06. duben 2009 @ 22:51:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud něco tvrdím a neumím si to obhájit, tak jsem za hňupa.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Návrh ekumenického znění Modlitby Páně a Apoštols (Skóre: 1)
Vložil: fallkniven_f1 v Pondělí, 06. duben 2009 @ 23:36:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
to byla sebekritika?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Návrh ekumenického znění Modlitby Páně a Apoštolského vyznání vír (Skóre: 1)
Vložil: fallkniven_f1 v Neděle, 05. duben 2009 @ 20:32:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Místo pobytu mrtvých, kam Kristus sestoupil, nazývá Písmo "peklo", "šeól", nebo "hades", protože ti, kteří tam jsou, jsou zbaveni patření na Boha. Až do příchodu Vykupitele je to osud všech mrtvých, jak zlých, tak i spravedlivých. Tím ale není řečeno, že jejich osud je stejný (podobenství o Lazarovi) Lazar nebyl v pekle, ale v lůně Abrahamově = v nebi.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Návrh ekumenického znění Modlitby Páně a Apoštolského vyznání (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 06. duben 2009 @ 12:53:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lazar byl "na klíně" Abrahamově (v lůně, náruči - podle různých překladů), ale ještě ne v nebi, v přímém patření na Boha. (V tom případě by se i boháč obrátil s prosbou přímo na Boha - a zavržení přece nemají společenství s Bohem).

Pokud by byl Abrahám s Lazarem už skutečně v nebi, k čemu by ještě potřebovali Kristovu výkupnou oběť?

Chápeš tedy už, v čem spočívá ono "jádro pudla"?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Návrh ekumenického znění Modlitby Páně a Apoštolského vyz (Skóre: 1)
Vložil: fallkniven_f1 v Pondělí, 06. duben 2009 @ 18:27:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud by byl Abrahám s Lazarem už skutečně v nebi, k čemu by ještě potřebovali Kristovu výkupnou oběť?  .... přímá Boží intervence? Takový Eliáš a Enoch dokonce ani nezemřeli a Mojžíšovo tělo si Bůh vzal osobně. BTW - starozákonní svatí šli podle tebe do pekla?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Návrh ekumenického znění Modlitby Páně a Apoštolského (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 06. duben 2009 @ 23:11:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kam šli starozákonní svatí jsem už jednou vysvětlil výše. Zkus si to přečíst, ať se neopakuji. Bible pouze tvrdí, že Bůh si je vzal. Ale neříká kam.

Pokud tvrdíš, že kterýkoli z výše vyjmenovaných byl už za Ježíšova života v nebi, popíráš Ježíšova slova:
(J 14,6)
Ježíš mu řekl: "Já jsem ta cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne.

Popíráš smysl a význam Ježíšovy výkupné oběti.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Návrh ekumenického znění Modlitby Páně a Apoštols (Skóre: 1)
Vložil: fallkniven_f1 v Pondělí, 06. duben 2009 @ 23:56:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ežíš mu řekl: "Já jsem ta cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne.  třeba tam Eliáš a Enoch šli přes něj, kdo ví.

Popíráš smysl a význam Ježíšovy výkupné oběti  ...... ani ne, Bble mluví o Eliáši a Enochovi jasně, proč to tak Bůh udělal je jeho věc - BTW ten vedle Ježíše na kříži šel taky do nebe, ne do pekla ;o)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Návrh ekumenického znění Modlitby Páně a Apoš (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 07. duben 2009 @ 00:11:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten vedle Ježíše šel do nebe skrze Ježíšovu výkupnou oběť, v čem vidíš problém?

..." třeba tam Eliáš a Enoch šli přes něj, kdo ví."...

Pokud věříš Písmu, tak to víš. Eliáš i Enoch šli do nebe skutečně skrze Krista vzkříšeného.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Návrh ekumenického znění Modlitby Páně a (Skóre: 1)
Vložil: fallkniven_f1 v Úterý, 07. duben 2009 @ 00:37:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
v ničem, s tím že může už teď být někdo v nebi nemám problém já :o)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Návrh ekumenického znění Modlitby Pán (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 07. duben 2009 @ 22:57:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zase úplně od věci. Jako bysme nežili ve stejném světě.

Pročti jsi zpětně komentáře, o čem jsme se bavili.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Návrh ekumenického znění Modlitby (Skóre: 1)
Vložil: fallkniven_f1 v Úterý, 07. duben 2009 @ 22:59:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jako bysme nežili ve stejném světě. ..... nežijeme ..... naštěstí


]


Re: Re: Re: Re: Re: Návrh ekumenického znění Modlitby Páně a Apoštolského vyznání vír (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pondělí, 06. duben 2009 @ 16:06:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
no tak to uz potom vobec nechapem, kde beriete tu nejapnu drzost a rusite mojzisove prikazania ohladne vzyvania zomrelych ...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Návrh ekumenického znění Modlitby Páně a Apoštolského vyznání (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 06. duben 2009 @ 23:01:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Žijeme přece v nové smlouvě. Už Pán Ježíš měl tu "nejapnou drzost" a porušil Mojžíšovo přikázání o zobrazení Boha. Sám se stal živým obrazem Boha a chodil tak třiatřicet let po zemi. A nebo je i smysl tohoto přikázání jinak, než si jej vysvětluje Gojím, tak, jak jej vysvětlují katolíci? Mnoho věcí ti zbývá pochopit v duchu Nové smlouvy. Vždyť taky máš tu nejapnou drzost a klidně ignoruješ Mojžíšův příkaz obřízky! A spoustu dalších příkazů Starého zákona!

Prosba o přímluvu u Boha není vyvolávání duchů, ale výrazem víry, že svatí vládnou spolu s Kristem v jeho království. a protože Kristovo království je jak na nebi, tak i na zemi (Mt 28,18), i svatí se podílejí na vládě - ovlivňují dění na zemi (Zj 20,4).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Návrh ekumenického znění Modlitby Páně a Apoštolského vyz (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Úterý, 07. duben 2009 @ 08:12:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko neklam, Jezis neporusil nijaky Mojzisov zakon a nestal sa obrazom Boha na sposob obrazov tradicie rimskeho katolicizmu. Je odporne ze takto dehonestujes Jeho Spasitelske dielo a prekrucas Jeho vyznam. Na zaklade tejto chorej katolickej teorie potom mozem aj zabit, ukradnut, cudzolozit ... (tak ako sa to aj v historii tejto sekty vzdy robilo) proste preto lebo ty tvrdis ze aj Jezis poruzil desatoro ...  Jezis nedal ucednikom NIJAKE instrukcie ktore by sa aspon trosku ponasali na tradiciu velkej devky.

Sam si si s tym seolom protirecil a vidis jasne ze teoria o nom je v absolutnom protiklade s vasim "legalizovanym spiritizmom" s ktorym ste sa snazili zmiesat biblicke evanjelium.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Návrh ekumenického znění Modlitby Páně a Apoštolského (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 07. duben 2009 @ 22:55:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale milý Gojímko.
Jen se nečerti. Nastavil jsem ti zrcadlo. Nelíbí se ti vlastní obraz?

Já netvrdím, že Ježíš porušil Desatero (on byl bez hříchu) ale pranýřuju tak tvé zcestné výklady Desatera o nezpodobňování Boha (kterými nás katolíky s oblibou častuješ), protože právě z nich vyplývá, že Ježíš, jako viditelný Bůh zákaz zpodobňování Boha (podle tvého výkladu) porušil.


]


Re: Návrh ekumenického znění Modlitby Páně a Apoštolského vyznání víry (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Pondělí, 08. červen 2009 @ 10:30:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Apoštolské vyznání víry:
Věřím v Boha, Otce všemohoucího, Stvořitele nebe i země.
I v Ježíše Krista, Syna jeho jediného, Pána našeho, jenž se počal z Ducha svatého, narodil se z Marie Panny, trpěl pod Ponciem Pilátem, ukřižován umřel a pohřben jest, sestoupil do pekel, třetího dne vstal z mrtvých, vstoupil na nebesa, sedí po pravici Boha, Otce všemohoucího, odkud přijde soudit živé i mrtvé.
Věřím v Ducha svatého, svatou církev obecnou, společenství svatých, odpuštění hříchů, vzkříšení těla a život věčný.
Amen.

Toto vyznanie viery je nebiblické z toho dôvodu,že v ňom chýba najdôležitejšia doktrína Biblie, a to:
že P.Ježíš Kristus zomrel za naše hriechy.



Re: Návrh ekumenického znění Modlitby Páně a Apoštolského vyznání víry (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Pondělí, 08. červen 2009 @ 10:38:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Apoštolské vyznání víry:
Věřím v Boha, Otce všemohoucího, Stvořitele nebe i země.
I v Ježíše Krista, Syna jeho jediného, Pána našeho, jenž se počal z Ducha svatého, narodil se z Marie Panny, trpěl pod Ponciem Pilátem, ukřižován umřel a pohřben jest, sestoupil do pekel, třetího dne vstal z mrtvých, vstoupil na nebesa, sedí po pravici Boha, Otce všemohoucího, odkud přijde soudit živé i mrtvé.
Věřím v Ducha svatého, svatou církev obecnou, společenství svatých, odpuštění hříchů, vzkříšení těla a život věčný.
Amen.

Toto vyznanie viery je nebiblické z toho dôvodu,že v ňom chýba najdôležitejšia doktrína Biblie a to:
že P.Ježíš Kristus zomrel za naše hriechy.



Stránka vygenerována za: 0.24 sekundy