|
Právě je 185 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 124682184 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Zoufalý stav naší důvěryhodnosti
Vloženo Čtvrtek, 09. duben 2009 @ 10:41:11 CEST Vložil: Olda |
poslal Nepřihlášený Představ si, že jdeš do nemocnice a chirurg ti místo slepého střeva
vyoperuje slezinu. Potom se dozvíš, že tentýž lékař vyndal z břicha
paní Johnsonové jiný orgán než měl a panu Smithovi amputoval pravou
nohu namísto levé. Jejda! Garantuji ti, že takovýhle šarlatán, by
přišel o svou licenci bez ohledu na to, jak příjemný byl k pacientům
v ordinaci. A nemohl by se přestěhovat do jiného města a otevřít si tam
chirurgickou ambulanci. Existují normy, které se vztahují nejen na
lékaře, ale také na dentisty, bankéře, učitele, právníky a dokonce i na
kosmetičky. Bohužel v našem podivném světě nezávislých církví
neexistuje nic takového jako platná norma (profesionálního) chování. I
kadeřník se musí podřídit pravidlům, ale někteří z našich kazatelů to
nedělají. Vymýšlejí si pravidla, jak se jim to zrovna hodí. Zářným
příkladem je Paul Cain, oslavovaný charismatický prorok, který se
v devadesátých letech objevoval na bezpočtu konferencí.
Ze služby
odstoupil v roce 2005 poté, co byl veřejně konfrontován třemi
významnými církevními vůdci. Mike Bickle, Rick Joyner a Jack Deere
proti Cainovi vznesli obvinění z homosexuality a alkoholismu.
Cain
uznal své selhání, odstoupil ze služby a souhlasil s „režimem
odpovědnosti“ stanoveným skupinou mužů, kteří jej znali. Ale o pár
týdnů později oznámil, že se stěhuje do Kalifornie za služebníky, které
Bickle, Joyner ani Deere vůbec neznali.
A ejhle! O 12 měsíců později církev v Kalifornii oznámila, že Cain je „obnoven“ a že je připraven zase kázat.
Bickle,
Joyner a Deere se zachovali správně. Vydali k tomu 21.ledna své
prohlášení, ve kterém v kostce stálo: „Nemůžeme s jistotou říci, že se
jedná o skutečnou (ryzí) obnovu. … Bude to ke škodě jak Cainovi tak
druhým, jestli začne sloužit předčasně a znovu spadne do svých starých
hříchů.“
Díky Bohu tady někdo požaduje vyšší standard v době, kdy
tolik křesťanů zabouchlo před biblickou morálkou dveře! Je na čase, aby
vůdci v našem hnutí ukázali přísnou stránku lásky a osvojili si
striktní opatření týkající se biblické obnovy.
Situace kolem Caina
je příležitostí k tomu, abychom se podívali na zoufalý stav
důvěryhodnosti našeho hnutí zblízka. Potřebujeme jasnější pokyny
k tomu, jak jednat při morálním selhání křesťanských vedoucích. Zde
jsou čtyři:
1. Odpuštění přichází okamžitě.
Boží milosrdenství je úžasné a Pán rychle odpouští vedoucímu, který
padl a činí pokání. Bůh nepožaduje po žádném hříšníkovi, aby se válel
v hanbě.
2. Osobní obnova je proces. Pokání není jen to, že člověk lituje své chyby.
U
vedoucího musí být vidět, že skutečně lituje toho, jak jeho hřích
ublížil druhým. Pokud vedoucí své pády popírá, opravdoví přátelé jej
musí usvědčit z hluboce zakořeněné pýchy, oklamání a
sebe-ospravedlňování.
3. Návrat ke službě by se nikdy neměl uspěchat.
Mnozí experti doporučují, že vedoucí, který padne, by měl odstoupit ze
služby alespoň na tři roky, aby mohlo dojít k úplnému uzdravení.
Některé denominace vyžadují pouze dva roky rehabilitace, ale někteří
z nezávislých církví požadují ještě méně. Výsledkem našeho uspěchaného
jednání je, že mnoho neuzdravených, nezdravých vedoucích dnes stojí za
kazatelnou.
J.L. Grady
4. Obnovení by mělo být spojeno s lidmi, kteří daného vedoucího znají.
Takový vedoucí může mít pokušení utéct na druhý konec země a najít si
nové přátele, kteří se nadchnou jeho charismatem a neuvidí tu temnou
stránku. Ale skutečné obnovení musí být spojeno se smířením s lidmi,
kteří byli jeho jednáním zraněni.
Vím, že si budou někteří
stěžovat, že odsuzuji. Pravda ale je, že znám několik služebníků, kteří
morálně selhali a pak se vrátili za kazatelnu ne když oni sami uznali
za vhodné, ale v Boží čas. Obnova je možná a měla by být naším cílem. Ale
já hodlám stát s apoštolem Pavlem, který od církevních vedoucích
vyžadoval boží charakter a varoval tehdejší křesťany, aby se vyhýbali
samozvaným „osamělým jezdcům“ té doby. Pokud dnes neurčíme hranice,
potrhlí proroci a tělesní „spolu-aktéři“ nás všechny strhnou dolů na
svoji úroveň.
|
Re: Zoufalý stav naší důvěryhodnosti (Skóre: 1) Vložil: Lu v Čtvrtek, 09. duben 2009 @ 16:25:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Žalm 51, 15 ....Tvým cestám pak budu provinilce učit, aby se hříšníci k tobě vraceli.... Copak to furt máte s tou kazatelnou, do kazatelny. Copak měl Ježíš nějakou kazatelnu. Není to pro vás jak ta hradba vozová :-)
|
|
|
Re: Zoufalý stav naší důvěryhodnosti (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 09. duben 2009 @ 21:12:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Já jen zírám, tady se řeší, kdy se mohou smilníci a podobní vrátit na kazatelnu.
Osobně bych byl spíš zato, aby takoví lidé měli až na další konečnou. Nedovedu si představit případ, kdy by se takový člověk měl vrátit, asi jen krajně kritickou nouzi.
|
|
|
Re: Zoufalý stav naší důvěryhodnosti (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Pátek, 10. duben 2009 @ 19:25:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Přemílám si to v hlavě a nejvíc ze všeho mě udivuje, že by znovuzrození křesťané byli ochotni ZAPLATIT nemalé peníze zato, aby mohli poslouchat z kazatelny žvásty nějakého kašpara, co nenechá jedinou sukni napokoji.
|
Re: Re: Zoufalý stav naší důvěryhodnosti (Skóre: 1) Vložil: Lu v Pátek, 10. duben 2009 @ 22:21:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Tím kašparem jsi doufám nemyslel krále Davida.
|
]
|
|
Re: Zoufalý stav naší důvěryhodnosti (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 10. duben 2009 @ 22:23:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
To je zajímavá otázka. Když pominu, že P.Cain i ostatní tři jmenovaní pánové jsou falešní proroci, tak Nový Zákon říká, že starší by měl být BEZÚHONNÝ. A když těžce zhřeší, tak již bezúhonný není a nemůže tedy stát v žádné autoritě.
Proti tomu stojí příklad krále Davida, který se dopustil úkladně vraždy a cizoložství a přesto nepřestal být mužem Božího srdce.
Nikde v Písmu SZ ani NZ nevidím žádné časové lhůty pro rehabilitaci ohledně další věřejné služby zhřešivších vedoucích či služebníků.
|
|
|
Re: Zoufalý stav naší důvěryhodnosti (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 10. duben 2009 @ 22:25:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
Je jasné, že v první řadě zde záleží na vedení Ducha svatého. Jestliže Duch svatý zhřešivšího věřícího nezavrhne pro další službu a pro Království, protože se neosvědčil, a dává mu po určité době opět své pomazání, tak kdo se proti Němu může stavět?
|
Re: Re: Zoufalý stav naší důvěryhodnosti (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Sobota, 11. duben 2009 @ 21:43:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Jenomže Gríšo, tady je problém gnozeologický. Jak poznáme, že to byl skutečně Pán, kdo dal prostopášníkovi 101 šanci, a že to nebyl zase útok těch druhých jako obvykle. U Davida to bylo něco jiného, mimochodem potrestán byl a ne že nebyl, byť relativně mírně. Byl král, a kdo bychtěl udělat palácový převrat, stím by si Itajovy žoldnéřské oddíly hravě poradili, ale Cain aspiruje na kazatele ve svobodné zemi, tam na jeho kázání chodit můžeš a taky nemusíš, to není povinné. A to je to, co mi vadí, ne že může v USA - zemi netušených příležitostí takové individuum kázat, proč ne, je svoboda. Ale že najde posluchače a sponzory pro svoje rejdy, to mě chladným nenechává.
|
]
Re: Re: Re: Zoufalý stav naší důvěryhodnosti (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 13. duben 2009 @ 21:33:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
Eleazare,
ale já neříkám, že nebyl potrestán. Byl potrestán dokonce sedminásobně víc, než čeho se dopustil. většina jeho synů byla zabita, jeho ženy byly dány jiným mužům, meč neodešel od jeho domu.
Ale nebyl zavržen pro další službu ani pro Království. Jeho královská koruna mu zůstala (na rozdíl od Saula - tomu zůstala jen de iure) - přesně podle Božího zaslíbení v Ž 89.
To, že Cain najde posluchače a sponzory, to není nic divného - synové světla jsou velmi, velmi naivní - stačí jedno Cainovo kázání o lásce (jedno zapůsobení na city) a má je.... A navíc - posluchače a sponzory nacházejí i mnohem horší případy.
|
]
|
|
|
|