Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 267, komentářů celkem: 429602, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 446 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116506820
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Budou všichni lidé spaseni II - problém s peklem
Vloženo Pondělí, 11. květen 2009 @ 22:10:45 CEST Vložil: Stepan

O Bibli poslal ssns



Bible se nijak detailně nevěnuje popisování slastí a radostí, které čeka jí na ty, kteří na věčnosti spočinou v Boží přítomnosti (nadále budu používat slovo ráj), čímž se hodně liší od dalšách tzv. svatých písem jiné provenience (Korán, staroegyptské a starobabylonské knihy věnující se posmrtnému životu atd.) Předpokládám, že se setká se souhlasem drtivé většiny věřících rámcové vymezení ráje jako stavu (chcete-li místa) naprosté blaženosti, štěstí a lásky. Používám-li termín peklo, pak mám na mysli stav (místo) věčného zatracení a bolestivého (ať fyzického či psychického) trestání.

Může existovat ráj, existuje-li peklo?

Jakkoli se tato otázka může na první pohled zdát zvláštní, nalezneme pokusy o její zodpovězení napříč stoletími dějin teologického myšlení. V kostce lze problém vyjádřit asi takto: je možné, aby člověk zažíval ráj, ví-li, že existuje nespočet lidí na věčnost trpících v pekle? V nejužším kontextu jde o otázku, lze-li si vůbec představit, že jsem plný radosti a blaženosti, když jsou lidé, které jsem na zemi miloval (snad každý z nás má ve svém nejbližším okolí nevěřící rodiče, sourozence, ženu, manžela, děti ...) podrobováni věčným krutým trestům. Vzhledem k tomu, že Pán Bůh nám v Kristu ukázal, že máme jako sebe milovat všechny lidi, i ty, kteří nás třeba pro víru pronásledují, je nutno otázku chápat právě v tomto širším kontextu.

Navržená řešení

Změna pohledu

Toto vysvětlení je úzce spojeno se středověkem, ale dodnes je živé a setkáme se s ním i u novodobých teologů a kazatelů. Jeho zastánci argumentují tím, že v odsouzených lidech už spasení neuvidí svoji matku, bratra, přítele, souseda či prostě jen člověka, kterého nás Kristus učil milovat, ale zatvrzelce, který se bouřil proti Bohu. Spasení se tak budou dokonce radovat při pohledu (myšlence, vědomí), jaký osud ty, kteří se nesklonili před Spasitelem, potkal. Jakýsi obrázek si lze udělat při pohledu na nemálo středověkých obrazů, kde spasení s potěšením sledují z obláčku muka odsouzených, resp. se podívejte třeba sem. Jsem opravdu velmi rád, že tato představa není v dnešní době ani zdaleka tak populární jak bývala. Mluvil-li Kristus o bezpodmínečné lásce k nepřátelům, žádal-li odpuštění pro své vrahy a ty, kteří jim tleskali, je přece zcela absurdní považovat za součást věčné blaženosti radost nad věčným trápením druhých lidí. Je-li Kristus jedinou cestou ke spáse pro ty, kteří slyšeli evangelium, pak peklo není něco, co se týká jen úzké skupiny skutečných vyvrhelů lidstva!

Skutečnost, že už samotné povědomí o mukách odsouzených není slučitelné s všeobjímajícím štěstím, radostí a láskou těch, kteří Krista následovali, vedla k vysvětlení, které bych nazval

Ztráta paměti

Tuto tezi rozpracoval např. pan Craig ve své kritice univerzalisty Talbotta. Uznání skutečnosti, že je s biblickým poselstvím neslučitelné, aby lidé, kteří byli vedeni k všeobjímající bezpodmínečné lásce k druhým, prožívali bezbřehou radost a přitom věděli o trápení druhých, vedlo k vyjádření názoru, že o osudu zatracených nebudou spasení nic vědět. Příčinou této nevědomosti má být buď přímý zásah Boha (jakési promázání paměti), nebo naprostý úžas a totální pohlcení spasených Boží přítomností. Taková představa je však těžko slučitelná s Biblí, neboť např. jedno z míst, kterými se dokládá nauka o věčných pekelných mukách, říká přesný opak (Iz 66,24). Je-li trest věčných muk opravdu reálnou součástí evangelia, pak by takový zásah mimo jiné znamenal vlastně i zapomenutí na vlastní vykoupení spasených, na evangelium a vděčnost za Boží milost. Setkal jsem se i s tvrzením, že Bůh spasené ponechá ve vědomí, že všichni lidé nakonec došli spásy, i když tomu tak nebude. Považuji za nemístné spojovat věčnost v Boží přítomnosti s žitím v permanentní lži, a tak to uvádím jen pro úplnost.

Anihilace

Tento přístup k řešení otázky pekla v Písmu nalézá učení, že zatracené čeká jakási druhá smrt (někdy hned po soudu, u jiných autorů po dočasném protrpění trestů), tj. úplný zánik. Z větších církví, které se hlásí ke křesťanství, ho podle mých vědomostí vyučuje jen Náboženská společnost svědků Jehovových. Ale přísně vzato se tento výklad nevztahuje k otázce možnosti existence úplné radosti s vědomím věčně trpících.

Co tedy s tím?

Jednou z cest, kterou se např. vydala římskokatolická církev po druhém Vatikánu, je jisté zmírnění požadavků na spásu. A tak se mluví o anonymních křesťanech, o různém stupni náležitosti ke Kristu u muslimů, buddhistů apod. Doporučuji pročíst si třeba právě paragrafy dekretů tohoto koncilu o nekřesťanských náboženstvích. Mluvím-li o této otázce s křesťany, nezřídka jsem svědkem teoreticky popíraného náboženského relativismu. Na jednu stranu tvrdí, že Kristus je jediná cesta k Bohu, že nelze dojít spásy bez Něj, ale současně o ateistech a jiných nekřesťanech hovoří tak, že je možné, že Bůh, který vidí do srdcí lidí, přihlédne k nějakým polehčujícím okolnostem a milost jim daruje, i když Ježíše jako Krista nikdy neuznají.

Druhou cestou je křesťanský univezalismus, který v teorii a praxi tvrdí, že bez přijetí milosti nabízené člověku Bohem v Kristu nelze spásy dojít, ale současně dodává, že Písmo potvrzuje, že všichni lidé se dříve či později touto cestou vydají. Otázku relevantnosti takového přístupu bych rád s vámi probral v některém z příštích článků k tomuto tématu.

V neposlední řadě je jistě možné zastávat názor, který spadá do kategorie změny pohledu, ztráty paměti nebo anihilace. (viz výše) První dvě však považuji za jsoucí v rozporu se samotnými základy biblické zvěsti.


"Budou všichni lidé spaseni II - problém s peklem" | Přihlásit/Vytvořit účet | 37 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Budou všichni lidé spaseni II - problém s peklem (Skóre: 1)
Vložil: timg v Čtvrtek, 25. prosinec 2014 @ 17:52:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lukáš 16:23 - A když v pekle pozdvihl v mukách oči, uviděl v dáli Abrahama a u něho Lazara.


1. Je zde velmi jasná zmínka o pekle  a  o  mukách.

2.  Není zde  zmínka o tom, že by Lazar uviděl toho boháče. 

Je tomu přesně naopak. Obrazně : když je nějaká společnost v noci  uprostřed světla rozsvícené  zahrady (rozuměj v Boží přítomnosti), pak přítomní již nedohlédnou  do dáli  nejčernější tmy.A  paradoxně , ze tmy lze dohlédnout  do dáli  (v tomto případě  na  společnost osvětlenou  zdrojem ).. Proto v tom podobenství boháč uviděl Lazara , ne naopak! O  to smutnější , ale   pro koho?..Přece pro samotného Boha, který si  nepřeje aby v odloučení  tak někdo zahynul , ale naopak si přeje  , aby byli všichni zachráněni a  poznali pravdu . Proto poslal svého Syna.





Re: Budou všichni lidé spaseni II - problém s peklem (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pátek, 26. prosinec 2014 @ 14:48:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Josepha Ratzinger v roce 1977 jako profesor vydal knihu Eschatologie - Tod und ewiges Leben. Je to učebnice pro teology zabývající se eschatologickými tématy, jako peklo, očistec, nebe, smrt, vzkříšení, nesmrtelnost duše atd.

Peklo    Jako první ze tří posmrtných stavů člověka profesor Ratzinger probírá v krátkosti peklo, onen důsledek svobody, „jež i zatracenému ponechává právo požadovat své zatracení"[2].    Existence skutečnosti pekla je neoddiskutovatelná - svědčí pro ni novozákonní výpovědi Ježíš Krista i jeho apoštolů. Na těchto svědectvích Církev staví i svá dogmatická vyjádření, v nichž mluví o existenci pekla a o věčném trvání jeho trestů.    V průběhu dějin teologie byly snahy o setření definitivnosti svobodné volby člověka odmítnout vlastní sebeuskutečnění ve vztahu s Bohem, a to pomocí učení o všeobecném smíření (apokatastasis, viz např. Órigenés), neboť představa věčného zatracení se zdála být neslučitelnou s milosrdenstvím sebeobětujícího se Boha. Avšak ve hře je skutečnost svobody: svobody nabízejícího se neodvolatelného Milosrdenství - Boha a svobody Jeho obrazu - člověka, který je pro svobodu stvořen a ke svobodě povolán. Ač skutečná svoboda znamená být schopen „svobodně" si zvolit dobro, přesto Bůh činí člověka od počátku natolik „svobodným", aby si člověk „ve svobodě" mohl zvolit i neuskutečnění vlastní svobody a popření svého vlastního určení a zacílení k Bohu. Důsledkem a důkazem skutečné a Bohem darované svobody člověka je právě ona neodvolatelnost „sebezatracení" ze strany člověka a „nemožnost" Boha konat spásu (tj. záchranu a „dotvoření") člověka kvůli jeho svobodnému rozhodnutí.    Profesor Ratzinger se také dotýká souputnictví lidské duše s Kristem sestupujícím do podsvětí, což lze vidět ve zkušenostech velkých mystiků Církve, kteří „sdíleli jeho temnotu a sloužili spáse světa tak, že zanechali jeho spásu pro jiné"[3]. Vůdkyní k vítěznému přechodu „údolím smrti" je pak naděje.      Očistec    Ze strany reformovaných (z hlediska samotné existence očistce) i ze strany východních církví (z hlediska definování skutečnosti očistce západní církví) se jeví problematickou skutečnost existence přechodného stavu mezi smrtí a vzkříšením v den posledního soudu, nazývaného tradičně očistec, v oficiálních věroučných textech Církve uváděného spíše jako poenae purgatoriae seu catharteriae („očistné tresty") nebo purgatorium.    Skutečnost očistce Písmo jen naznačilo (2. Makabejských, Sírachovec aj.), proto cesta k vyjasňování této skutečnosti čekala na svůj průběh v dějinách, což započínalo již v patristickém období (Tertulián, Cyprián, Klémens Alexandrijský). Toto vyjasňování v patristickém období přicházelo v návaznosti jednak na židovské chápání a lidovou řecko‑římskou religiozitu (Tertulián), jednak v dialogu s platónskou tradicí tehdejšího období (Klémens Alexandrijský). Postupně tak dostává své kontury přesvědčení, že mezi smrtí a vzkříšením existuje jakýsi „mezi-stav", „ve kterém dostává duše příležitost, aby splatila ‚poslední halíř‘[4], a tak se osvobodila pro vzkříšení"[5] (Tertulián), aby se očistila pro konečné společenství s Kristem v nebi (Cyprián) a aby celý člověk byl očištěn a proměněn do „pneumatické dokonalosti"[6]. Toto vše je v logické a přirozené kontinuitě zrání člověka, které nebývá dokončeno v okamžiku jeho smrti, avšak přesto ho nelze „přeskočit" a pominout. Očistný oheň, který dokonává své dílo až v naprostém přetvoření člověka k podobě Boha, se dle patristické tradice počíná již křtem, jenž je překročením prahu mezi životem a smrtí[7].    Profesor Ratzinger se dále ptá po podstatě očistného ohně, kterým člověk v očistném procesu prochází, a dospívá k „prostému" poznání, že „Pán sám je soudným ohněm, který člověka proměňuje"[8]. Intenzita a těsnost „nebeského milování" lidské bytosti s Bohem je tak velká, že aby se člověk v tomto intimním sebesdílení mohl takovému „věčnému milování" a objektu své lásky zcela a beze zbytku oddat, musí odevzdat vše, co má a čím je, aby byl schopen přijmout mocné a působivé „laskání" svého Miláčka, který je „oheň stravující"[9]. V tomto perichoretickém „pronikání" se navzájem není možné být neproměněn Tím, který proniká, odevzdává-li člověk vše, co má a co je. „Setkání s Pánem je proměnou, ohněm, jež jej přetaví do oné očištěné podoby, která může být nádobou věčné radosti."[10] V podobném duchu píše i apoštol Jan: „Víme však, že až se zjeví, že mu budeme podobni, protože ho spatříme takového, jaký je. Každý, kdo má tuto naději v něho, usiluje být čistý, tak jako on je čistý."[11]    Velký význam v tomto očistném procesu má také eklesiální aspekt, neboť „bytí člověka není uzavřenou monádou"[12], nýbrž je vztahovou existencí, pro-existencí. A vztahy mezi údy Těla jsou natolik účinné, nakolik jsou údy částí Kristova Těla, tj. Církve. Vzájemné působení jedněch údů na druhé, jak popisuje i apoštol Pavel v 1Kor 12,26, se pak děje skrze Krista, skrze účinný vztah s ním. Tomuto vzájemnému působení pak nepřekáží ani hranice smrti, již navždy zrušila Hlava Těla, tj. Kristus, svým vítězstvím na kříži: „‚Smrt je pohlcena, Bůh zvítězil.‘ Kde je, smrti, tvé vítězství? Kde je, smrti, tvá zbraň?"[13]      Nebe   Nebe je pak logicky výslednicí předchozího procesu očišťování. Je „konečným naplněním lidské existence skrze naplněnou lásku"[14], oním dokonaným „já v tobě a ty ve mně"[15], bezprostředním nazíráním na tvář svého vytouženého Miláčka[16]. Jak už bylo řečeno výše v souvislosti s očistcem, i nebe není „něčím", co teprve přijde, nýbrž je „něčím", co se počíná již zde, „tady a teď"[17], je křestní paschou. Nebe není ani mimo čas a prostor, ale ani „tam někde" a „tehdy". Je vstoupením Boha do stvoření (definitivně skrze Vtělení) a vtažením stvoření do Boha (tj. zbožštěním) - Bůh vstupuje do dějin, aby dějiny vyústily do věčnosti. Nebe je spočinutím stvoření v Bohu a Boha ve stvoření, kdy je „Bůh všecko ve všem"[18].    I zde je neoddělitelný prvek společenství: „Nebe nezná izolaci; je otevřeným společenstvím svatých a také naplněním všech lidských vztahů...,"[19] naplněním tužeb jednotlivce ve společenství s druhými, v jednom organismu stvoření.    O nebi lze říci, že je obdržením Odpovědi, po níž už není dalších otázek.[20]    



Re: Re: Budou všichni lidé spaseni II - problém s peklem (Skóre: 1)
Vložil: timg v Pátek, 26. prosinec 2014 @ 22:25:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Martino díky za vklad.O projitím  ohněm jsou zmínky v písmu, nakonec i Pán kázal v pekle.Zde mi žel  jde více  o nadpis článku ( bez otazníku) a  tak druhou smrt , o které píše ssns i v dalších článcích.Zpět k otázce : budou všichni lidé spaseni?Odpověď: Kdo nebyl zapsán v knize života, byl uvržen do hořícího jezera ( ve kterém je vhozena už i smrt a její říše) A co znamená  hořící jezero? Druhou smrt - Konec - Věčnost.


]


Re: Budou všichni lidé spaseni II - problém s peklem (Skóre: 1)
Vložil: martino v Sobota, 27. prosinec 2014 @ 15:41:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ssns Bible se nijak detailně nevěnuje popisování slastí a radostí, které čekají na ty, kteří na věčnosti spočinou v Boží přítomnosti    Martino Ani nemůže, neboť to převyšuje veškeré naše chápání a tak to popisuje i Písmo sv. takto: Co oko nevidělo a ucho neslyšelo, co ani člověku na mysl nepřišlo, připravil Bůh těm, kdo ho milují. 1.Kor.   ssns  V nejužším kontextu jde o otázku, lze-li si vůbec představit, že jsem plný radosti a blaženosti, když jsou lidé, které jsem na zemi miloval (snad každý z nás má ve svém nejbližším okolí nevěřící rodiče, sourozence, ženu, manžela, děti ...) podrobováni věčným krutým trestům. Vzhledem k tomu, že Pán Bůh nám v Kristu ukázal, že máme jako sebe milovat všechny lidi, i ty, kteří nás třeba pro víru pronásledují, je nutno otázku chápat právě v tomto širším kontextu.   Martino Nemám s tím problém. Písmo sv. napomíná: „Miluj Hospodina, Boha svého, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou myslí.“ (Mt 22, 37) Stejně tak: Kdo miluje otce nebo matku víc nežli mne, není mne hoden“ Mt (10,37). ssns dobře ti rozumím a také to tak podobně jsem to dlouho vnímal. Ale u Boha není a neexistuje žádné trápení, úzkost nebo bolest, tak ani tam již nemůže být naše uvažování o tom, proč nějaký můj drahý a milovaný člověk je na věky zavržen. Tam u Boha je vše prostoupeno Bohem, jeho láskou, slávou a společnou věčností s ním. Je dobře, že to připomínáš. Vyřešil jsem to denní modlitbou za bratra a sestru. Více udělat nemohu. Činím tak snad 30 let a nyní jsem se od sestry dozvěděl, že byla v na Svaté Hoře, v Medjugorji, v Římě, připravuje se na pouť do Svaté země atd. Vše v tichosti, nic jsem nevěděl. Co z toho plyne? Máme dnes nějaké obavy nebo úzkost o své drahé, modleme se vytrvale a neustávejme tlouci na Boží Milosrdenství. Je málo těch co se na smrtelné posteli vrátili k Bohu? Komunisté Husák, bývalý nenáviděný ostravák komunista Mamula a mnozí další, stejně tak nikdo z nás neví o zázracích, které Bůh učiní na naše naléhání v modlitbě v posledním okamžiku člověka. Milujme Boha a důvěřujme MU.   timg Zpět k otázce : budou všichni lidé spaseni?     Martino Samozřejmě, že nebudou. Nikoliv proto, že by si to Bůh nepřál, naopak, poslal vlastního Syna, aby každý člověk mohl být spasen. Bez vykupitelské oběti Krista by to nebylo možné. Prostě Bůh to tak určil, ale zároveň vložil do srdce člověka svobodnou vůli se rozhodnout pro Boha nebo proti Bohu. Třetí alternativa věčnosti není. Buď v Pekle, nebo v jeho Království. Peklo i Království Spasitele jsou věčné! On nás o tom sám ujistil v Písmu sv.   "Jděte ode mne, prokletí, do věčného ohně, připraveného ďáblu a jeho andělům!" (Mt. 25, 41). Že Spasitel nepřijde pro všechny lidi je jasně a srozumitelně řečeno opět v Písmu sv. Syn člověka přijde v slávě svého Otce se svými svatými anděly, a tehdy odplatí každému podle jeho jednání. (Mt 16,27)   Spasitel nás upozorňuje že spasen nebude ten kdo dnes věří, ale ten kdo věří a vytrvá až do konce. 1 Korintským 6:9-10 Což nevíte, že nespravedliví nedostanou do dědictví Boží království? Nebluďte! Ani smilníci ani modláři, cizoložníci, rozkošníci ani homosexuálové, zloději ani hrabivci, opilci, utrhači ani lupiči neobdrží Boží království za dědictví. Zjevení Janovo 22:15 Venku zůstanou psi, kouzelníci, smilníci, vrahové a modloslužebníci i každý, kdo miluje a činí lež." Atd.atd.



Re: Re: Budou všichni lidé spaseni II - problém s peklem (Skóre: 1)
Vložil: timg v Sobota, 27. prosinec 2014 @ 20:22:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky ,ano, to sedí.


]


Re: Budou všichni lidé spaseni II - problém s peklem (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 28. prosinec 2014 @ 19:30:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ssns,

píšeš to z velmi humanistické pozice. Jedna věc je jasná. Všichni, ať už ti, kteří v Gehenně nebudou, tak dokonce i ti, kteří tam budou, budou vědět, že je to SPRAVEDLIVÉ. Tím naprosto odpadnou nějaké problémy s věčnou radostí spasených v kontrastu s utrpením nespravedlivých. 

Dnes asi těžko někdo lituje lidské zrůdy, které znásilnili a zabili malé děti. Asi nikdo nemá problém s jejich trestem, ani s doživotním. Podobně tomu bude i v otázce věčného zatracení. Nebude nikdo, kdo by nevěděl, že je to spravedlivé. 

Myslím, že za celou dobu trvání lidstva, kdy na zemi doposud žilo celkem asi 20 miliard lidí, není z toho počtu více než 2-3% skutečných Božích dětí. Což je tak 400-600 milionů. Toto budou příslušníci Boží Královské rodiny. Budou zde však lidé-pohané, kterým tito Boží králové budou vládnout. A tato množina lidí bude mnohem početnější. Odhaduji to tak na 17-18 miliard lidí všech věků. Ti budou zachráněni před věčným zatracením pouhým MILOSRDENSTVÍM, protože sami se chovali MILOSRDNĚ. "Milosrdenství vítězí nad soudem." (Jakub). Bůh je spravedlivý - viz. soud nevěřících pohanů před Trůnem velebnosti Kristovy v Mt 25,31-46, kteří mnozí mylně považují za soud Božích dětí...

Zbytek jsou synové zlostníka - lidské zrůdy, vrazi bez svědomí, falešní učitelé a proroci - vůdčí činitelé falešných náboženství, ať s křesťanským nátěrem nebo bez něj, okultisté apod. 



Re: Re: Budou všichni lidé spaseni II - problém s peklem (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 28. prosinec 2014 @ 20:18:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregorios777 píše:


Dnes asi těžko někdo lituje lidské zrůdy, které znásilnili a zabili malé děti. Asi nikdo nemá problém s jejich trestem, ani s doživotním. 

V kriminále je nepsaným pravidlem to, že vrah dítěte (apod.) je nedlouho po uvěznění zabit ostatními vězni. A myslím, že ani s tímto by nikdo neměl mít problém. Já ho tedy nemám...


]


Re: Re: Re: Budou všichni lidé spaseni II - problém s peklem (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pondělí, 29. prosinec 2014 @ 14:41:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš zajímavý pohled Gregu. Kdyby Ježíš uvažoval jako Ti vězni, tak už jsme všichni mrtví. Jestli si myslíš, že Ježíš nepřišel povolat vrahy dětí k pokání a schvaluješ jejich zabití jinými vrahy, pak hlásáš nějaké falešné evangelium.


]


Re: Re: Re: Re: Budou všichni lidé spaseni II - problém s peklem (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 29. prosinec 2014 @ 20:17:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bylina píše:

Máš zajímavý pohled Gregu. Kdyby Ježíš uvažoval jako Ti vězni, tak už jsme všichni mrtví. Jestli si myslíš, že Ježíš nepřišel povolat vrahy dětí k pokání a schvaluješ jejich zabití jinými vrahy, pak hlásáš nějaké falešné evangelium.

Pravděpodobnost, že se obrátí normální člověk ke Kristu je 1:100. Pravděpodobnost, že to udělá asociální zrůda, která nemá svědomí, je tak 1:1000. Takže s tím problém nemám. Těmto lidem přísluší trest smrti. Alespoň v civilizované společnosti se tak děje.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Budou všichni lidé spaseni II - problém s peklem (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Pátek, 02. leden 2015 @ 17:04:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gregu, Pokud v Sodomě a Gomoře bylo více než 10tisíc lidí, tak jsi méně milosrdný než Bůh. Bůh by při 10spravedlivých nechal celé město být a možná by stálo do dnes. Nerozumím tvým počtům.
Tam kde není trest smrti, tak tam není civilizovaná společnost? Jak se tvé svědomí staví k justičním omylům? Nebo se v těch civilizovaných společnostech nestávají? 
Osobně nejsem rád, že naše společnost je benevolentní k hříchu, vězení má být vězení a ne ozdravný pobyt, mentální nemoc má být považována za přitěžující okolnost, ne polehčující (pokud existovala podezření na diagnózu před zločinem)....ale nikdy nebudu pro trest smrti, protože soudci a kati nejsou neúplatní a neomylní. Proto tento rozsudek chci nechat na Bohu. ...a především je čas milosti.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budou všichni lidé spaseni II - problém s peklem (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 02. leden 2015 @ 17:25:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
JirkaB píše:


Jak se tvé svědomí staví k justičním omylům?

Trest smrti by mohl být uložen pouze v jasném případě, kdy byl zločin spáchán prokazatelně. 


ale nikdy nebudu pro trest smrti,


V rozporu s Písmy...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budou všichni lidé spaseni II - problém s peklem (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Pátek, 02. leden 2015 @ 18:57:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gregu, pokud umíš rozhodnout co je to prokazatelně. Není problém právě ve slovu prokazatelně? Možná jsem zbabělec, ale bál bych se někoho odsoudit k trestu smrti. Prokazatelně. Žijeme v době, kdy je země sledován ze satelitů, monitorováno vše a nikdo neví ,kdo se sestřelil letadlo nad Ukrajinou, kam se ztratilo druhé letadlo...to je divné. Co je to prokazatelně. Kolik prokazatelných rozsudků smrti bylo zpětně vyhodnoceno jako chyba.

Nebudu pro trest smrti. V čem je to prosím v rozporu s Písmy? Na jaké pasáži stavíš?

Osobně mně velmi oslovuje příběh Pán a cizoložnice. Ve své podstatě, jednal v rozporu s Písmy a svým psychologickým tlakem donutil v rozporu s Písmy jednat všechny ty, co mu ji dovedli (kurzíva znamená nadsázka). Kdo jsi bez viny, první hoď kamenem. Ale podle Písem měla zemřít, šutrem do ní. 
Neříká nám Pán milosrdenství chci? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budou všichni lidé spaseni II - problém s peklem (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 02. leden 2015 @ 19:10:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jirko, v zásadě s tebou souhlasím, ale světské soudy nesoudí podle evangelia, ale podle zákona. A zrušení trestu smrti přišlo až skrze mocný nástup humanizmu v Evropě. A také od té doby stoupla kriminalita. Není se čeho bát. Když mě chytí, strávím zbytek života ve vězení, ale v základních věcech zajištěn. Ani nemusím pracovat. Trest smrti je v pořádku, ale jen po řádném soudu, ne z ruky vrahů. Vždyť zákon je vychovatelem ke Kristu a hříšník, dokud nečiní pokání, se má bát trestu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budou všichni lidé spaseni II - problém s peklem (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Pátek, 02. leden 2015 @ 20:36:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mě spíš poděsila úvaha, že i když uvěří 1:1000 tak to za to nestojí a šup s nimi na popraviště.  Osobně jsem proti trestu smrti, protože lidské soudy nesoudí podle pravdy. Soudci, policisté, poslanci...nejsou křesťané a nelze od nich očekávat spravedlnost. 
Proti trestu smrti nejsem z titulu jeho nespravedlivosti, ale z titulu potenciální korupce a možnosti justičního omylu.
Proto klidně 100x doživotí, a vězení jako vězení, ne jako ozdravovnu. Jak jsem již psal v tomto vláknu. Souhlasím s tím, že se hříšník má bát trestu. 
Grega jsem se ptal, kde jsem proti Písmu, když osobně nejsem zastáncem trestu smrti. To je pro mne důležitá otázka. 
Co se týká statistiky, tak tam bych byl Karle opatrný. Mohli bychom sklouznout k tomu, že bychom brali ohled na statistiku a ne na Písmo. Statistika je potvůrka, pokud dobře položíš otázku můžeš si předem vybrat odpověď. Pro zmenšení kriminality by bylo pak možná nejvhodnější právo Šaria. Tam je opravdu třeba se bát trestu. Jsi si jist, že nástup kriminality byl spojen se zrušením trestu smrti? Jsi si jist, že státy, kde trest smrti je, mají méně vražd než jiné srovnatelné, kde trest smrti zrušili? Byla to opravdu vazba zrušení trestu smrti/růst kriminality? Nebo to byly důsledky něčeho, ale kořen je jiný?
Jinak náš trestní systém považuji za humanistický a velmi nesprávný. vězení by mělo být vězení. Zvolil jsi si hřích, tím jsi se vzdal tzv.občanských práv. Ale nikomu bych nešahal na život. Lidé by se měli bát trestu a nesmíření (ať od státu či od Boha)
Otázka, kde jsem proti Písmu byla upřímná, vím o sobě, že jsem slabý a podle těla pacifista. Takže mohu být takto ovlivněn. Netvrdím, že zastánci trestu smrti hřeší, ale vím, že Greg je se svými výroky na toto téma mimo Krista. Bylo to jeho tvrzení, že u zrůd uvěří tak maximálně každá tisící. Já pro tu jednu, nechám žít všech tisíc. A díky "běžným" justičním omylům bych trest smrti neriskoval u nikoho V naší kotlince jsme experti na justiční vraždy. 
Jak by jsi to podle Písma řešil. Je zrůda, který zabil dítě, nebo ženu, nebo i opilý řidič? Kdo je zrůda žena co zabila mladého kluka ve škole, nebo doktor co ji pustil? Je zrůda feťák, který pro drogu zabil starou babičku nebo ten, kdo drogu vaří? Nebo oba? Koho potrestat smrtí a koho ne? Podle mého toto umí rozsoudit jen Pán a ten to rozsoudí a já nechávám soud v Jeho rukou. Tresty až do trestu smrti bych nechal na lidech, ale dál bych to nechal na Bohu. 
Víš bydlím v Losinách, tady začala zvěrstva s čarodějnicemi. Pokud by Pán věřil v hostii jak ŘKC, tak by vyzdvihl víru té chudé vdovy, která tak věřila v hostii (Krista), že ji dala kravce, aby se uzdravila. A temní lidé ji zabili a mnoho dalších. A dnes se tu koná slavnost a pálí se čarodějnice. Když jsem to viděl, tak se mi udělalo zle. Jeden rok tu pálili dokonce na obrovské fatře figurínu. Myslíš, že jsme dnes jiní? Nejsme. 
V prvotní Církvi to bylo jiné. Tam lidé nebyli dobří, byli také zlí, ale jinak a možná ne tolik. Ale možná pravda byla pravdivější/zřejmější. Nebo se spíš mýlím. Na kříži byli dva, jeden se rouhla a jeden činil pokání. Myslel jsem tím pouhé Pavlovo prohlášení, že je Říman, a jaký nastal fofr...lovo něco znamenalo. Dnes americký prezident lže pod přísahou a nikomu to nevadí...Proto nemám důvěru v justici, politiky,...proto chci absolutní trest nechat na Bohu. On JE spravedlivý. 
Může to být ovšem humanistický pohled, pak uvítám odkazy na slovo, abych byl napraven.
Snad mne nebudeš považovat za liberála :-)
Pokoj tobě jirka






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budou všichni lidé spaseni II - problém s pek (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 02. leden 2015 @ 21:08:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jirko,

pro trest smrti je už Zákon, který nebyl zrušen. Skončil pouze jako domnělý prostředek k ospravedlnění ( Nemůžeš se vymlouvat na dobu Milosti, protože ta je ve skutečnosti ještě více přísná, než Zákon - viz. třeba usmrcení Ananiáše a Zafiry). To za prvé. Za druhé - NZ - Římanům - Máme poslouchat světské autority, protože jsou to Boží služebníci, kteří ne nadarmo nesou MEČ , pomstě proti ZLE činícím. A ten také mohou použít. I ke stětí zločince. Myslíš si snad, že jakékoliv světské rozhodnutí soudu je mimo Boží kontrolu? 




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budou všichni lidé spaseni II - problém s (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Sobota, 03. leden 2015 @ 09:07:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gregu, děkuj za vysvětlení. Už jsem pochopil jak uvažuješ. Bůh je svrchovaný vládce, proto se nemůže stát nic mimo Jeho kontrolu. V tomto máš samozřejmě pravdu.
Předpoklady z kterých vycházíš jsou správné. O závěrech si nejsem zcela jist. Tvé závěry ignorují, že okupační vládce je satan a že svět je plný věcí, které si Bůh nepřeje. (což nijak neomezuje Jeho svrchovanost a nic se mu nevymklo kontrole). 
Tvoje citace o meči, byla velmi oblíbená u katolíků i luthera i u židů, kteří ji ovšem neznali. Všichni velmi rádi přenechávali vraždy bratří světské moci. Jenže ono je Gregu také psáno, pokud vlády dělají co mají, pak jsou služebníky. Což současné vlády nejsou, sám to říkáš. Díky trestu smrti bylo zavražděno mnoho bratří a do dnešního dne je stále vražděno. Bůh v kterého věřím to má pod kontrolou a nazývá to zlem a ty co to páchají postihne soud. Takže má to pod kontrolou, ale lidé konají zlo, které nejde vzít zpět. Proto nejsem pro trest smrti, jelikož vím, že lidé zneužijí vše. Rozhodnutí soudu není mimo Boží kontrolu, ale to neznamená že je spravedlivé, správné a není hříchem. 
Tvá výpověď o zákonu. Zase píšeš správně, že zákon nebyl zrušen, ale tvoje závěry... Nezlob se ne mne, ale pokud chceš obhajovat trest smrti na základě Zákona, tak to nemáš vůbec jednoduché. Doufám, že pečlivě volíš nakupované produkty - oblečení. Stejný zákon totiž praví, že nebudeme osívat pole dvojím semenem, nosit bavlnu i kůži. Máš oblečení čistě jednodruhové? Žádná směska bavlny a umělých vláken? Na botech žádná kombinace textilu a usně? Pokud ano, tak porušuješ zákon a čeká tě trest.
Gregu nic neomlouvám novou smlouvou, takový bloud nejsem. Nová smlouva je daleko přísnější než "neohrabaná" stará. Chceš pod trestem smrti aplikovat definici vraždy podle Pána Ježíše? kdo se již hněvá na svého bratra..Kdo se již podíval na ženu chtivě....Od počátku tomu tak nebylo, to pro tvrdost vašich srdcí...
Gregu, já neobhajuji hřích, není dobré, že lidi ztratili bázeň před Hospodinem, ale tu bázeň ztratila policie, soudci, poslanci...všichni, proto je velmi nebezpečné jim nechat meč. 
Můj předpoklad (pro tvrdé tresty bez trestu smrti)  vychází asi z toho že si nedokáži představit dobrý zákon od lidí. Ten nebyl nikdy, Pavel v otázce meče jen ukazuje křesťanům, aby se varovali hříchu. Tam Pavel neřešil, zda trest smrti ano či ne. Víš Gregu, kdo by udělal tu hranici kdy trest smrti ano a kdy ne? Pro všechny vrahy? Je vrahem ten kdo zabil, nebo ten kdo vraždu objednal? Podle Písem, ten kdo objednal má vyšší vinu. Takže trest smrti dostane vrah i objednatel? Ožralý řidič smete školačky a zabije nebo zavraždí? Řekneš zabil, neměl úmysl. Opravdu? Nedá se říci, že když někdo leze za volant ožralej má úmysl zabít? Člověk, který ví, že je psychicky nemocný si dá alkohol a zabije někoho autem? Výrobce, distributor drog...nebo lidé v methanolové aféře...zabití nebo vražda? Pokud míchám takové svinstvo tak podle mne vražda. Že jejich cílem nebylo zabití, ale jenom peníze z prodeje drog, alkoholu, cigaret,...podle Písem pokušení přichází, ale běda těm, skrze koho přicházejí.
To jsou otázky, na které neumím odpovědět, zdá se mi, že definovat vraha jenom na toho, kdo šel a přímo zavraždil je málo, navíc vysoké riziko zneužití moci...jsem proti. Vlna katolicko-protestantských pogromů na židy byla způsobena zneužitím moci ať Říma nebo Luthera. Vždyť židé kradli děti, a dělali s nimi ohavnosti. Když někdo šáhne na dítě tak je zrůda a zaslouží si smrt. 
A navíc miluju příběh o cizoložnici. Pán byl milosrdný nad zákon. 
Prosím, nemysli si, že tím hovořím o toleranci s hříchem. Tolerance s hříchem a milosrdenství nemají nic společného, to jsou odlišné kapitoly. Pán s tebou Jirka 





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budou všichni lidé spaseni II - probl (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 03. leden 2015 @ 20:15:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj JirkoB

velmi si odporuješ. Buď Bůh vládne nade vším nebo nevládne vůbec. Největším zločinem ve vesmíru bylo ukřižování nevinného Božího Syna. A přesto se stalo přesně to, co Boží ruka PŘEDULOŽILA. 


26  Postavili se králové zemští, a knížata sešla se vespolek proti Pánu a proti Pomazanému jeho.
27  Právěť jsou se jistě sešli proti svatému Synu tvému Ježíšovi, kteréhož jsi pomazal, Herodes a Pontský Pilát, s pohany a lidem Izraelským,
28  Aby učinili to, což ruka tvá a rada tvá předuložila, aby se stalo.(Sk 4,26-28)



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budou všichni lidé spaseni II - p (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Sobota, 03. leden 2015 @ 20:50:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gregu, máš pravdu, v tomto se naše víra liší. Já věřím v Boha, který má vše pod kontrolou, nepřeje si pronásledování jeho služebníků, to že jsou pronásledováni ovšem neznamená, že to nemá pod kontrolou. V tom se lišíme. Tato odlišnost mi objasnila tvůj postoj ke "zrůdám", tak jak to vidíš ty se nemůže stát chyba (zlo, hřích) popravou, proto trest smrti je možno provozovat i s nedokonalou vládou.
Pak podle tebe pronásledování bratří, jejich zabíjení je v souladu s Boží vůlí. Já si to nemyslím, proto se lišíme v této otázce. Děkuji za vysvětlení.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budou všichni lidé spaseni II (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 03. leden 2015 @ 21:28:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jirko,

Bůh buď vládne nebo ne. Pokud vládne, pak VŠE, co se stalo do této se*****y byla předem nadekretovaná Boží vůle. Ať už aktivně provedená nebo pasivně dopuštěná. To, že některé věci svým lidským rozumem nechápeme, neznamená, že vše není podivuhodná Boží moudrost. V tom se opravdu lišíme. Vidíš to příliš antropocentricky. Přičemž je potřeba teocentrický pohled...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budou všichni lidé spaseni II - problém s (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Sobota, 03. leden 2015 @ 10:20:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě poznámka. Na toto téma se mi líbil film/svědectví z prostředí amišů. 


]


Re: Re: Re: Budou všichni lidé spaseni II - problém s peklem (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Pondělí, 29. prosinec 2014 @ 15:59:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gregoriosi. Já třeba s tím problém mám, tedy s tím, že vrah dítěte je zabit ostatními vězni. Nemám problém s věčným utrpením těch, kteří nepřijali milost Pána.
Vrah dospělého je menším hříšníkem než vrah dítěte? Čím je to dáno? Tím, že se dítě nemůže bránit? Z čeho ty soudíš/rozsuzuješ? Jirka


]


Re: Re: Re: Re: Budou všichni lidé spaseni II - problém s peklem (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 29. prosinec 2014 @ 20:13:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
JirkaB píše:



 Já třeba s tím problém mám, tedy s tím, že vrah dítěte je zabit ostatními vězni. Nemám problém s věčným utrpením těch, kteří nepřijali milost Pána.
Vrah dospělého je menším hříšníkem než vrah dítěte? Čím je to dáno? Tím, že se dítě nemůže bránit? Z čeho ty soudíš/rozsuzuješ? Jirka

Vzpomeň si, co říkal Ježíš o tom člověku, který ublíží dítěti... Ty s tím máš problém, protože jsi humanista. Já ne. Takže, kdyby existoval trest smrti, tak bych s ním problém pro tyto zrůdy neměl. Vzhledem k tomu, že trest smrti není (což je nesprávné), nemám nic proti tomu, když ho vykonají vězni.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Budou všichni lidé spaseni II - problém s peklem (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Pondělí, 29. prosinec 2014 @ 20:57:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Omlouvám se, myslíš Matouše 18:6-7, nebo jinou část Písma? Matouš 18:6-7 mluví o něčem jiném, tak to nevím.
Jinak si první, kdo mne nazývá humanistou. Je to pro mne "osvěžením", zatím mne nazývali fanatikem, zákoníkem, sektářem, farizeem, jednou dokonce satanem...ale humanistou ne. Ještě mi chybí liberál. 
Omlouvám se za odbočku. Myslím si, že v pravděpodobnosti obrácení jsi přílišný optimista. 1:100 považuji za nereálně vysoké číslo. Na druhou stranu si myslím, že u "zrůd" ten rozdíl od normálních nebude nijak vysoký. Myslím, že jsou pravděpodobnosti srovnatelné, jelikož spasení neplyne z naší dokonalosti a z našich skutků (nejsem kalvinista, věřím ve svobodnou volbu člověka). myslím si dokonce, že "spravedlivý" se do nebe dostane hůře než zrůda. Zrůda si spíše uvědomí svoji hříšnost a oddělenost od Boha než spravedlivý člověk. Osobně mám kliku, že jsem jako zrůda uvěřil. (nikoho jsem nezabil, nezavraždil, nekradl, ale moje srdce nebylo dobré).
Ty věříš, že každý kdo vysloví "formulku" víry - např. J 3:16 bude mít podíl v nebi? Kdo zůstane jen u "formulky" nebude vládnout,ale bude "jen" spasen? Pokud ano, pak chápu ten vysoký odhad a možná i ten rozdíl mezi jednotlivými odhady.
 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budou všichni lidé spaseni II - problém s peklem (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 02. leden 2015 @ 17:22:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
JirkaB píše:

ale humanistou ne. Ještě mi chybí liberál. 

Od humanisty k liberálovi už je jen krůček...


 Na druhou stranu si myslím, že u "zrůd" ten rozdíl od normálních nebude nijak vysoký. Myslím, že jsou pravděpodobnosti srovnatelné, jelikož spasení neplyne z naší dokonalosti a z našich skutků (nejsem kalvinista, věřím ve svobodnou volbu člověka). myslím si dokonce, že "spravedlivý" se do nebe dostane hůře než zrůda. Zrůda si spíše uvědomí svoji hříšnost a oddělenost od Boha než spravedlivý člověk. 

Hm. Kolik už jsi poznal zrůd? Ty si neuvědomují nic. Nemají svědomí a jsou neresocializovatelní. Jsou to naprosto bezcitní tvorové. Mezi nimi nemá Bůh mnoho vyvolených. Jak říkám - tak jednoho z 1000, aby pravidlo potvrdilo výjimku...

Ty věříš, že každý kdo vysloví "formulku" víry - např. J 3:16 bude mít podíl v nebi? Kdo zůstane jen u "formulky" nebude vládnout,ale bude "jen" spasen?

To právě nevěřím. Mnoho jich vyslovilo tuto formulku a přesto mají satanského ducha. Jsou to falešní učitelé a proroci. Ta formulka nikomu nepomůže. Tak jako žádný jiný rituál. Vyznání Ježíše obdobné jako "šaháda" nic neřeší. Ten.kdo řeší je Bůh, tím, že někoho povolá z temnoty do světla. Což je pro člověka nemožné, ale u Boha je to možné...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budou všichni lidé spaseni II - problém s peklem (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Pátek, 02. leden 2015 @ 17:47:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš pravdu nepoznal. Jsem za to vděčný Bohu. Přiznám se, že stále nechápu ten poměr 1:1000. I kdyby mezi nimi byl ten jediný, tak to za to přece stojí? Ne za zabití dítěte! Ale za to, že jej do konce života budeme živit. Živíme umělce, sportovce, politiky...tak zvládneme i ty co bručí za vraždu, i kdyby ten jediný uvěřil.
V případě "zvlášť odporných" zločinů bych uvítal rozsudky v násobcích doživotí, aby i po n amnestiích byla ochráněna společnost. To platí i pro duševně nemocné, žádná polehčující okolnost... Věznice bych stavěl u kamenolomů a vězňové by pracovali. To samé i nemocní (přiměřeně diagnóze). Věznice pro vězně, ne ozdravovny. Třeba i s omezenou milostí (při útěku) jak je psáno o Šimeim (1. královská 2)
Ale i kdyby uvěřil jediný, tak to za to stojí, a to teď vůbec nemluvím o justičních omylech.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budou všichni lidé spaseni II - problém s peklem (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 02. leden 2015 @ 17:54:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
JirkaB píše:

tak zvládneme i ty co bručí za vraždu, i kdyby ten jediný uvěřil.

Já nemluvím o všech vrazích, třeba, kteří zabili v afektu nebo ve rvačce. Mluvím o zrůdách, jako byli třeba Stodolovi apod. O zrůdách, které vraždí plánovitě, pro peníze nebo dokonce pro potěšení...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budou všichni lidé spaseni II - problém s peklem (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Sobota, 03. leden 2015 @ 17:05:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak jsem se na Wikipedii podíval na Stodolovi. Pokud je pravda co se tam píše, tak ještě více se utvrzuji v tom, že trest smrti ne. Práce policistu a soudních lékařů, pokud je opravdu takové kvality jak článek popisuje, tak těmto lidem nechci svěřit život člověka.
Nerozeznání vražd, odsouzení nevinných za přepadnutí...
My lidi prostě neumíme vynést spravedlivý soud. To je důvod, proč jsem proti trestu smrti. Nechť jej vynese Pán, On je spravedlivý.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budou všichni lidé spaseni II - problém s peklem (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 02. leden 2015 @ 17:55:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale i kdyby uvěřil jediný, tak to za to stojí

Opět jen humanistické hledisko, jakoby spása byla závislá na člověku... Podívej - Bůh si své vždycky najde, ať jsou kdekoliv...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Budou všichni lidé spaseni II - problém s peklem (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Pátek, 02. leden 2015 @ 21:03:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Asi si nerozumíme. Nevím kdo jsou Stodolovi a spása i když je nezaslouženým darem, tak určitým způsobe na člověku závislá je. Nejsem kalvinista. Ale to nemá nic společného s tím co jsem psal, nebo jak jsem tě pochopil.
Pochopil jsem tě, že podle tebe uvěří každá 1000 "zrůda", ale schvaluješ popravu všech. Chápu tě dobře, že ta jedna stihne činit pokání před provedením rozsudku, takže bude zachráněna a 1:1000 platí. Já to pochopil, že tě ta 1 nezajímá, a že ji obětuješ. Souhlasíš s vraždou spoluvězni, defakto souhlasíš s hříchem. Nebo nevíš, že se máš podřizovat každému zřízení? Je darování života (místo popravy doživotí) v rozporu s křesťanstvím? Naše zřízení se rozhodlo, netrestat smrtí, ty s tím nesouhlasíš, proto povoluješ spoluvězňům vraždu? Jsi si jistý, že je to v souladu s Boží vůlí? Z ruky spoluvězňů je to vražda, ne vykonání soudu.
Proč nesouhlasím s trestem smrti jsem psal výše. Nevěřím v objektivitu a spravedlnost lidských soudů. Pro ne i jediný justiční omyl je dostatečný argumentem pro vězení místo popravy. Vězení, ne ozdravný pobyt. Pán s tebou


]


Re: Re: Budou všichni lidé spaseni II - problém s peklem (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 28. prosinec 2014 @ 20:21:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregorios píše:

Zbytek jsou synové zlostníka - lidské zrůdy, vrazi bez svědomí, falešní učitelé a proroci - vůdčí činitelé falešných náboženství, ať s křesťanským nátěrem nebo bez něj, okultisté apod. 

A samozřejmě - lidé bez milosrdenství.




]


Re: Re: Budou všichni lidé spaseni II - problém s peklem (Skóre: 1)
Vložil: timg v Neděle, 28. prosinec 2014 @ 21:39:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gregorosi,

ano, píše se tam o 2.příchodu a  o soudu  u Božího trůnu.- Co je psáno na konci?  - a  spravedliví půjdou do věčného . ( A ne  do" 1000 "království.)




]


Re: Re: Re: Budou všichni lidé spaseni II - problém s peklem (Skóre: 1)
Vložil: timg v Neděle, 28. prosinec 2014 @ 21:52:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregoriosi , oprava:  do věčného života.


]


Re: Re: Re: Budou všichni lidé spaseni II - problém s peklem (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 29. prosinec 2014 @ 19:05:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Timg píše:


ano, píše se tam o 2.příchodu a  o soudu  u Božího trůnu.- Co je psáno na konci?  - a  spravedliví půjdou do věčného . ( A ne  do" 1000 "království.)

No, vždyť ano - je věčný život ve věku Milosti, ve věku Věčnosti (ten je zdarma) a věčný život v "budoucím věku", což je věčný život v Království 1000, který je třeba si zasloužit konáním Boží vůle (Mt 7,21-23). Budoucí věk není věčnost, protože jak je psáno, v budoucím věku bude ještě možné získat odpuštění hříchů. To ve Věčnosti již možné nebude, protože ani hřích tam nebude. 



]


Re: Re: Re: Re: Budou všichni lidé spaseni II - problém s peklem (Skóre: 1)
Vložil: timg v Pátek, 02. leden 2015 @ 21:43:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
18,30 Aby nevzal v tomto času mnohem více, budoucím pak věku míti bude život věčný.


]


Re: Re: Re: Budou všichni lidé spaseni II - problém s peklem (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 29. prosinec 2014 @ 20:08:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Timg píše:



ano, píše se tam o 2.příchodu a  o soudu  u Božího trůnu.- Co je psáno na konci?  - a  spravedliví půjdou do věčného . ( A ne  do" 1000 "království.)


http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=9608&mode=&order=0&thold=0

http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=12498&mode=&order=0&thold=0




]


Re: Re: Re: Re: Budou všichni lidé spaseni II - problém s peklem (Skóre: 1)
Vložil: timg v Pondělí, 29. prosinec 2014 @ 22:17:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gregoriosi, tam píšeš:

"..... žádného není, kdo by opustil dům, neb bratří, neb sestry, neb, otce neb, matku, neb manželku, neb dítky, neb rolí, pro Mne a pro Evangelium, aby nevzal stokrát tolik nyní v času tomto...... A V BUDOUCÍM VĚKU ŽIVOT VĚČNÝ."
(Mk 10,29-30).

Tento věčný život nyní ještě NEMÁME


Máme život věčný Gregu , my přece žijeme v tom  budoucím věku . Ano, vždyť Pán tam jasně rozlišuje  věky,  když říká : nyní v času tomto (kdy ještě nebylo dokonáno ) a v budoucím věku (po vzkříšení , což je dnes, ve věku království ) život věčný.

Proto se i jinde píše: Chci abyste věděli, že MÁTE život věčný.

Ne tisíciletý . Gregu  po dnu Páně přece  čas již nebude, a tak  ne věk (ve smyslu času), ale věčnost.




]


Re: Budou všichni lidé spaseni II - problém s peklem (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Pondělí, 29. prosinec 2014 @ 20:15:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Prosím o váš názor na toto téma:http://neuveritelnaodhaleni.cz/kazani/jako-bylo-za-dnu-noe.html
není tam žádna propagace kteréhokoliv denominace křestansk církve. I když to pochází z adventistického vebu.



Stránka vygenerována za: 0.31 sekundy