Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 378 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116461879
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je?
Vloženo Pondělí, 11. květen 2009 @ 22:14:43 CEST Vložil: Stepan

Katolicismus poslal cristiano

Při včerejších rozhovorech s jednou dívčinou obhajující modlitby k Panně Marii jsem narazil na několik poznatků, s kterými bych se rád s vámi podělil. Rozhovory na témata mariánského kultu jsou jedny z nejcitlivějších, proto i ty, kteří rádi argumentují katolíkům, že modlitby k Panně Marii nejsou v pořádku, bych chtěl vyzvat k opatrnosti a citlivosti při tomto tématu. Lidé, kteří mariánství vyznávají a jsou v tom kolikrát až po uši, jsou velmi citově vázání právě na osobu jejich nebeské Matky, ke které se i v těch nejtěžších chvílích obracejí.


Co tomu předcházelo. Jelikož jsem během uplynulého týdne hovořil se spolupracovníkem na témata mariánství, tak jsem v podstatě při rozhovoru s touto katoličkou vynesl na světlo otázky spolupracovníka, který doposud o mariánství neslyšel a jeho prosté otázky – které ač se to nezdá, mají zásadní dopad na život víry věřícího a jsou klíčové.

Vznesená otázka: „Když hovoříme o růženci, jak vnímáte poměr modliteb k Bohu Otci a Panně Marii. Je to téma, o kterém jsem hovořil se svým spolupracovníkem a vůbec tomu nerozuměl. Když se tak na to dívám, přijde mi to jaksi v nepoměru. Máme zde modlitební pomůcku, která nám pomáhá v orientaci s modlitbou a je trošku matoucí, že počet modliteb k Bohu je podstatně méně, než modliteb k Panně Marii, která není Bohem?“

Odpověď dívčiny byla: „Bůh je Láska, ale je nanejvýš spravedlivý. A naše nebeská maminka se za nás extra přimlouvá… je to naše přímluvkyně, řekla bych totiž, že je to u Boha takový souboj-spravedlnost-milosrdenství. A když budeme prosit o milosrdenství a zvláště Matku milosrdenství, tak to nebude odmítnuto… Když nějaké dítě udělá něco špatného, tak chce jeho taťka být spravedlivý (berme v potaz, že má sourozence) a spravedlivě ho potrestat, ale jeho mamka se za něj přimluví.“

Nejen, že jsem se odpovědi nedočkal, ale celá tato reakce mě vedla k zamyšlení nad tím, s čím jsem se už jednou před časem setkal. Je tomu přibližně dva a půl, co jsem četl knihu Charlese Chiniquiho a právě podobný úryvek jsem překládal a vyvěsil na portál granosalis. Tehdy mi bylo bojovníky za ekumenismus vyčítáno, že to jsou povídačky farářů a že nikdo nic takového ve skutečnosti neučí. Avšak tento případ dívčiny, s kterou jsem měl rozhovor, prokazuje, že se nejedná o povídačky, ale o skutečnou a běžnou praxi při zpracovávání smýšlení malých dětí, které jsou sváděny k mariánství místo, aby byly vedeny k čisté víře v Boha.

Možná někdo z katolických přátel zde vznese svou odpověď, jak to tedy v tom nebi funguje a proč teda na růženci je více modliteb k Panně Marii namísto k Bohu.

Cristiano


==============================================


Níže cituji z knihy Charlese Chiniquyho – Padesát let v církvi Říma.

Nic nemůže překonat péči, s kterou římskokatoličtí kněží připravují děti k jejich prvnímu přijímání. Dva až tři měsíce jsou každoročně věnovány tomuto účelu. Celý čas, děti mezi deseti až dvanácti lety, chodí do kostelů často, nejen aby se naučily své zpaměti učili povinné části katechismu, ale aby slyšeli vysvětlení veškerých stěžejních učení církve. Kněz, který u nás začal s výukou se jmenoval Rev. Mr. Moris. Byl nepřekonatelně laskavý k dětem a my jej respektovali a upřímně milovali. Jeho instrukce, které nám se zdály poněkud zdlouhavé byly proloženy zajímavými příběhy, proto jsme jej bedlivě poslouchali.

Katechismus nás učil jako přípravu před prvním přijímáním a bylo to základem k modlářství a pověrám, které církev Říma vydává jako náboženství Krista. Je to smyslem katecheze, která získává pro papeže a jeho představitele tak hluboký a intenzívní respekt, že mnohdy se dá říci až úctu, která je klíčem k moci a vlivu. S tímto katechismem Řím porušuje nejsvatější pravdy Evangelia. Je tomu tak, že Ježíš je odstraněn ze srdcí těch, za které On sám zaplatil tak velkou cenu, a tak Marie je dána na Jeho místo. Tato velká nespravedlnost nahrazení Marie za Ježíše je tak dovedně maskována, protože je vše tak krásně a barevně podáno, že je to velmi lákavé pro lidskou přirozenost, jako pro nuzné děti nějaká překrásná hračka.

Jednoho dne mi kněz řekl, „Povstaň mé dítě. Popořadě mi odpovíš na mnoho důležitých otázek, které Ti budu pokládat.“ Postavil jsem se. „Mé dítě“, řekl, „Když provedeš něco zlého, kdo Tě prvně potrestá? Matka nebo otec?“ Po chvíli váhání jsem odpověděl, „Můj otec.“ „Odpověděl jsi správně, mé dítě,“ řekl kněz. „Je to skutečností, že otec je většinou více netrpělivý se svými dětmi a dříve je potrestá, než jejich matka.“ „Nyní, mé dítě, řekni mi, kdo Tě trestal nejčastěji? Otec nebo matka?“ „Můj otec,“ řekl jsem bez váhání. „Stále pravda, mé dítě. Mimořádná dobrota laskavé matky je vidět i ve vychovávání. Její údery jsou mnohem lehčí, než ty od otce. Dokonce když sis zasloužil potrestání, nestalo se někdy, že se postavila mezi Tebe a Tvého otce a vzala mu proutek, kterým Tě chtěl potrestat, a usmířila jej?“ „O ano,“ řekl jsem,“ matka mě velmi často zachránila od mnoha trestů… mnohokrát.“
„Tak je to, mé dítě, nejen u Tebe, ale ve všech případech. Nezachraňují vás často vaše matky od trestů, které máte dostat od svých otců? Odpovězte mi.“ „Ano pane,“ odpověděli všichni. „Ještě jednu otázku. Když Tě Tvůj otec přišel vyplatit, nevrhnul ses do něčí náruče, abys trestu unikl?“ „Ano, pane.. vícekrát když jsem něco provedl, vrhnul jsem se do maminčiny náruče, jakmile vidím otce, jak se mě chystá vyplatit. Tak upěnlivě za mne prosila, že jsem často unikl trestu.“ „Dobře jsi odpověděl,“ řekl kněz. Potom se otočil k dětem a pokračoval:

„Máte Otce a Matku v nebi, drahé děti. Váš Otec je Ježíš a vaše Matka je Marie. Nezapomínejte, že matčino srdce je vždy více citlivé a více nakloněné k soucitu, než Otcovo.“ „Často jsi se prohřešil proti Otci svými hříchy. Rozzlobil jsi jej proti sobě. Co se v nebi tedy stane? Tvůj Otec v nebesích bere proutek, aby Tě potrestal. Hrozí Ti, že budeš sražen Jeho trestem. Otevírá brány pekel, abys byl do něj svržen.. a byl bys dávno předtím zatracen, kdybys neměl milující Maminku, kterou máš v nebesích a která odzbrojila Tvého rozhněvaného a popuzeného Otce. Když by Tě Ježíš trestal podle Tvých zásluh, dobrotivá Panna Maria přispěchá k Němu a uklidní Jeho hněv. Je na místě mezi Ním a Tebou a zbraňuje Mu, aby Tě ztrestal. Ona se přimlouvá ve Tvůj prospěch a oroduje za Tebe a vyprošuje Ti prominutí… a Ona ho získá.“

Taktéž jako mladému Chiniquimu Ti možná říkali, že často se musíme utíkat do náruče své matky před trestem. Také, že ona bere jeho díl trestu a obhajuje jej tak dobře, že jeho otec ustupuje a odnímá trest. „Tak, mé děti, když vaše svědomí vám říká, že jste vinni a že Ježíš je na vás rozhněván, a jelikož máte dobrý důvod – strach z pekla – pospěšte k Marii. Vrhněte se do náruče dobré Matky, kde máte oporu v její svrchované moci nad Ježíšem a můžete si být jisti, že jste skrze ni zachráněni!“


"Jak to s těmi přímluvami Marie teda je?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 46 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

K růženci (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 12. květen 2009 @ 00:39:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nějaký katolík mě asi opraví, ale já v růženci vidím jen jednu jedinou část, kterou by snad bylo možné nazvat modlitbou k Panně Marii, a to sice úplně závěrečnou část (Zdrávas, Královno, matko milosrdenství, živote, sladkosti a naděje naše, buď zdráva! K tobě voláme, vyhnaní synové Evy, k tobě vzdycháme, lkajíce a plačíce v tomto slzavém údolí. A proto, orodovnice naše, obrať k nám své milosrdné oči a Ježíše, požehnaný plod života svého, nám po tomto putování ukaž, ó milostivá, ó přívětivá, ó přesladká, Panno Maria! Oroduj za nás, královno posvátného růžence, aby nám Kristus dal účast na svých zaslíbeních.). K Bohu je tam modliteb o dost více.

Ten tvůj kolega ale asi myslel tzv. zdrávasy (Zdrávas, Maria, milosti plná, Pán s tebou; požehnaná ty mezi ženami a požehnaný plod života tvého, Ježíš. ... Svatá Maria, Matko Boží, pros za nás hříšné nyní i v hodinu smrti naší. Amen.) To jsou ale přece jen žádosti o přímluvu. Podstatné je, že za jméno Spasitele se vkládají tzv. tajemství. Dlouhou dobu jich bylo 15, ale Jan Pavel II. přidal dalších 5. Existuje nějaké doporučení papeže, v který den se mají která tajemství říkat, ale moje zkušenost z katolíky, kteří se růženec modlí, je taková, že volí ta tajemství, která nejlépe vystihují momentální rozpoložení.

Osobně považuji růženec za perfektní příklad kristocentrické mariánské úcty a nemám nejmenší problém se ho s bratry katolíky modlit, i když tu závěrečnou modlitbu k Panně Marii bych nejradši vynechal. Tajemství jsou volena tak, že dohromady dávají průřez evangelijní zvěstí a jako nekatolík mohu mít výhradu jen k jednomu, a to sice 4. v tzv, radostném růženci (Ježíš, který tě, Panno, do nebe vzal). Je to jasná narážka na dogma o nanebevzetí, ale brtarům katolíkům nijak nevadí, když ji chápu jako formulaci víry ve spasení Marie skrze Krista. Někomu by asi mohla vadit i zmínka o Eucharistii (Ježíš, který ustanovil Eucharistii), ale osobně věřím v reálnou přítomnost těla a krve v darech a i když normálně mluvím spíš o večeři Páně, ten jejich katolický termín mi nijak nevadí.  První část zdrávasu je "opsána" z Bible, a ta druhá neříká nic nového. Ostatní části růžence jsou pak běžné křesťanské formulace (Otčenáš, vyznání víry ...)

----------

Jestli někdo říká věci podobné tomu, co je v těch posledních odstavcích, pak absolutně nechápe evangelium. Pokud by to snad mělo vyjadřovat postoj katolíků (počkám na jejich reakce), pak by to byla hrůza.



Re: K růženci (Skóre: 1)
Vložil: cristiano v Úterý, 12. květen 2009 @ 10:39:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://prokrestany.cz
"Zdrávas, Maria, milosti plná,..."

už jen tento začátek je zcela pro mě jako křesťana nepřípustný.

O kom je v Písmu psáno, kdo je plný milosti? Jednoznačně je to Pán Ježíš. Zápis je v evangeliu Jana 1:14  "A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy."

Pokud vím, je zásadní rozdíl mezi tím, říci "milosti plná" anebo jak znějí slova samotného Písma:
Lukáš 1:28  Když k ní přišel, řekl: "Zdravím tě, milostí obdařená, Hospodin s tebou! Jsi požehnaná mezi ženami!"

argumenty typu, že Marie byla milosti plná, protože čekala Ježíše, nedávají smysl, protože v tu chvíli kdy ji anděl tak oslovil, ještě Maria nebyla těhotná - anděl hovořil v budoucím čase o tom, co se stane.

Je tedy rouhavé a slávy utrhající Pánu Ježíši Kristu říkat něco takového o člověku. Ačkoliv byla Marie požehnaná mezi ženami a milosti obdařená,  plný milosti a pravdy je jen Bůh.

Cristiano


]


Re: Re: K růženci (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Úterý, 12. květen 2009 @ 10:50:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cristianovi nedošlo, že jeho citát je jiný překlad téhož místa z Lukáše?


]


Re: Re: Re: K růženci (Skóre: 1)
Vložil: cristiano v Úterý, 12. květen 2009 @ 11:08:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://prokrestany.cz
Lukáš 1:28  I všed k ní anděl, dí: Zdráva milosti došlá, Pán Bůh s tebou, požehnaná ty mezi ženami. (bible Kralická)
Lukáš 1:28  Přistoupil k ní a řekl: "Buď zdráva, milostí zahrnutá, Pán s tebou." (CEP)
Lukáš 1:28  Když k ní přišel, řekl: "Zdravím tě, milostí obdařená, Hospodin s tebou! Jsi požehnaná mezi ženami!" (NBK/21)
Lukáš 1:28  And the angel came in unto her, and said, Hail, thou that art highly favoured, the Lord is with thee: blessed art thou among women.(KJV)
Lukáš 1:28  A wszedłszy Anioł do niej, rzekł: Bądź pozdrowiona, łaską udarowana, Pan jest z tobą; błogosławionaś ty między niewiastami. (Biblia Gdańska)
Lukáš 1:28  A keď vošiel ku nej anjel, povedal: Raduj sa, obdarená milosťou! Pán s tebou, ty požehnaná medzi ženami!(Roháčkův překlad)
Lukáš 1:28  I vešel k ní a řekl: „Buď zdráva, milostí obdařená, Pán je s tebou. Požehnaná tys mezi ženami." (KMS)

Cožpak se všichni překladatelé spletli? :-)


]


Re: Re: Re: Re: K růženci (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Úterý, 12. květen 2009 @ 11:41:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nikdo se nespletl - proč by měl?

Otázka zní - když máš v počítači tolik překladů - proč jsi vynechal ten inkriminovaný, jehož znění zůstalo v růžencové modlitbě. jen proto?
Přijde mi tak jasně účelové nejprve vynechat jeden z překladů a následně ho prohlásit za rouhání nebo co...

Mezi slovy "milostí zahrnutá" a "milostí plná" není z hlediska jazyka žádný podstatný rozdíl a ve světle veršů jako "kalich můj po okraj plníš až oplývá" a "ne v míru dává Hospodin" by snad čtenáři mohlo být jasné, že jde o totéž. Konflikt mezi překlady sis prostě vymyslel.

Ale tomu se nedivím - účel je pro tebe všechno, svůj krajní odpor k objektivitě jsi již mnohorát osvědčil a znalcem jazyka a překladů Bible nejsi.


]


Re: Re: Re: Re: Re: K růženci (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 12. květen 2009 @ 16:12:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ačkoliv se mi čistě z lingvistických důvodů překlad "milosti plná" také moc nezamlouvá, naprosto chápu tvoji námitku, že je to jinými slovy totéž. To, že katolíci z toho vyvozují dogma o neposkvrněném početí, s tím nemá vůbec nic společného - samotná modlitba zdrávasu i vyjádření gratia plena je o mnoho mnoho starší než předmětné dogma. Pro mě ale naprosto nepochopitelné, jak někdo může označení "milosti plná" pro člověka považovat za rouhání, když úplně stejně se píše ve Skutcích o Štěpánovi, a tam je to dokonce natvrdo v řečtině.

Oline, opakovaně jsem vyjádřil svůj obdiv k tvému smyslu pro smysl (ducha) doby v rámci historie. Zkus ho aplikovat na dnešek a nějak mi prosím vysvětli, kde se mezi křesťany bere tolik zaslepenosti, nevraživosti a až nesnášenlivosti vůči katolické církvi. Chápu, že v době reformace mohla některým dojít s touto církví trpělivost a že tak sklouzli k nehorázným výrokům. Ale proč dnes? Když se podíváš na webové stránky různých křesťanských sborů (znám tedy spíš ty zdejší a americké), pravidelně najdeš obsáhlou kritiku ŘKC. Proč ale? Proč se proti nim pořád vymezovat? Mně už to přijde jako nějaký komplex.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: K růženci (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Úterý, 12. květen 2009 @ 17:02:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
  Řeknu to slovy knihy z mých nejoblíbenějších: " Čím dál tím víc, jak se Legenda rozvíjí, získává čtenář stále přesnější obraz lidské rasy. Postupně sílí čtenářovo přesvědčení, že jde o plemeno, které může sotva být něčím jiným než výtvorem fantazie. Není to typ rasy, která by se mohla vyvíjet ze skromných počátků ke skvělé kultuře, která je líčena v těchto příbězích. Její schopnosti jsou příliš chabé.
 V tomto příběhu se přesvědčíme o omezené komunikační schopnosti, kterou lidstvo mělo k dispozici. Neschopnost člověka chápat a ocenit myšlenku jiného člověka se musela projevit jako blokáda nepřekonatelná ani množstvím mechanických prostředků."
                                   Cliffor Simak, City

To si myslím že je podstata věci a je to jazykem Bible hřích lidí, co je vede k předsudkům. ¨

Ale k dnešní situaci: jestliže křesťanství sto let po reformaci bylo nepřekonatelně rozdělené, dnes je roztříštěné. A ty střepy jsou poztráceny v světě, jenž je ke křesťanům většinou tolerantně lhostejný. To vyvolává různá pozdvižení mezi lidmi, kteří se s tím nechtějí zmířit. To nač upozorňuješ je jen jedno z nich. Je to asi žárlivost. Člověk třímá velmi malý střípek kalicha a sotva se rozhlédne, vidí,  že někdo jiný má střep o kousek větší, a hlavně interesantní. Někdo jiný by mohl uvěřit, že je to Ten Pravý Střep. To je nebezpečné, nicht wahr! Protože smyslem jeho života jest aby se všichni lidé sklonili před jeho střepem. Lidi se za to modlí, lidi kvůli tomu evangelizují, a někteří lidi asi usoudili, že nejdůležitější je pošlapat ty střepy, které jim konkurují.

Ono si to církev moc neuvědomuje, ale už dva tisíce let je situace taková, že křesťané se příliš nezdržují formováním tohoto světa. Ne že by to nedělali vůbec, ale víc formuje svět je. Ty pořádky, do nichž se rodíme, akceptujeme a pohybujeme se v jejich kontextu a mnozí si to ani neuvědomují. No a dnešním světem hýbe konkurence a boj mezi konkurenty.  Z tohoto hlediska nám katolíci těžce konkurují. ... ... ... zbytek si domysli. 

Ti nejstřelenější antikatolíci už odtud zmizeli a je to dobře. Zůstali jiní antikatolíci, ti kteří jsou schopni rozumně uvažovat a komunikovat. Alo o to víc to přece vynikne: je to jistý komplex. Třeba tento článek vložil Cristiano, celkem upřímný, rozumný chlapec, který považuje boj proti katolicismu za autentické vyjádření své víry. 

Naštěstí tento proces má taky svá pozitivní východiska, ačkoli nevíme, zda na ně dojde. Úplným roztříštěním církve ztratili církevní šéfičci valnou část své moci hlídat myšlení lidí. A tak zatímco jeden evangelík proti katolíkům svřepě bojuje, dva další se s nimi bratří a nikdo tomu nemůže zabránit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K růženci (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 13. květen 2009 @ 11:48:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
S těmi střepy se mi to líbí, je to výstižné přirovnání.


]


Rouhá se podle tebe Lukáš? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 12. květen 2009 @ 11:11:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Překladu tohoto místa jsem se tu už několikrát věnoval. Správnější je opravdu překládat "milostí obdařená" nebo "milostí zahrnutá". Termín "milosti plná" pramení v překladu Vulgáty. Nemáš ale pravdu, že Písmo nežíká o nějakém člověku, že byl "milosti plný". Ve Sk 6,8 se o Štěpánovi DOSLOVA říká, že je milosti plný (plérés charitos). Rouhá se snad tedy Lukáš, když takto mluví o člověku?


]


Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Úterý, 12. květen 2009 @ 10:52:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--proč teda na růženci je více modliteb k Panně Marii namísto k Bohu--

to celkem pěkně shrnul Einstein:


"Druhým zdrojem vzniku náboženství jsou city sociální. Otec i matka, pohlaváři větších lidských společenství, jsou smrtelní a chybující. Touha po nějakém vedení, po lásce a po opoře podněcuje vznik pojmu boha, který vyvěrá ze sociálního, pří­padně mravního pojetí. Takový bůh je bohem prozřetelnosti, bo­hem, který ochraňuje, určuje, co a jak má být, který odměňuje a trestá. Je to bůh, který - vždy podle toho kterého lidského rozu­mu - miluje a podporuje život kmene, lidstva, ba život jako takový, je to bytost, která člověka konejší v jeho neštěstí a v nesplněných tužbách, která střeží a uchovává duše zemřelých."

Matka bývá většině lidí citově bližší než otec,tudíž Nadmatka navíc lépe představitelná (různé sochy) atd je bližšší  



Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Úterý, 12. květen 2009 @ 12:02:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Je dobré si uvědomit, že v katolické církvi je více věcí, na které je potřeba brát ohled.

1. Oficiální učení katolické církve (dogmata, katechismus, kanonické právo)
2. Osobnosti se silnou autoritou, které naprostá většina bere (nebo by se dalo říci "žere")
3. Velmi autoritativní zjevení různých duchů různých jmen s celocírkevním dosahem (Paříž, Lurdy)
4. To, co se skutečně v katolické církvi učí
5. A na konci je člověk, který je pod vlivem těch předchozích bodů a nějak si to přebere.
(a asi budou nějaké další body)
 
  Členové ŘKC se budou vždy ohánět a dušovat bodem 1., i když tvoří tak 5% ŘKC a její praxe a o bodech 2.-5. které tvoří zbylých 95% ŘKC se budou často tvářit že neexistují a že je nikdy nepotkali.

  Učení o nelítostném a spravedlivém otci, přísném a trestajícím synu a hodné, milostivé a slitovné matce která je oba ukecá není v tom bodě 1. úplně jasně řečeno. (čímž se budou opět členové ŘKC velmi ohánět). Zato od bodu 2. až do bodu 5. je rozšířeno přes naprostou většinu církve - u nás jsem nepotkal římsko katolickou skupinu, ve které by se to učení v slabším či silnějším odvaru neučilo.

  Citoval jsem tu oku Sv. Alfonsa z Liguori: "Boží království je království spravedlnosti a milosrdenství. Bůh toto království rozdělil: sám si ponechal království spravedlnosti, a království milosrdenství svěřil Panně Marii a zařídil, aby veškeré smilování procházelo jejíma rukama".

  Tohle je dost přesně učení, které jsem zažil v ŘKC. Ta první část (rozdělení království) je lidový výklad i běžné vyučování kněží podporovaný zjeveními (která podporují papežové, vlastně se podporují navzájem) a silnými osobnostmi, ta druhá část (... veškeré smilování procházelo jejíma rukama) už je oficiální ŘKC nauka.



Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 13. květen 2009 @ 12:12:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mohu potvrdit, že růženec je modlitba kristocentrická. Je to modlitba rozjímavá, každý desátek má své "tajemství" z evangelia.

Je to rozjímání o životě Ježíše Krista, kde jednotlivé zdrávasy tvoří pro ono tajemství jenom "mantinely", aby se myšlenky nerozbíhaly. Pokud by růženec zůstal jen v rovině omílání zdrávasů, úplně by zratil svůj smysl.

Vůbec zde nelze mluvit o nějakém poměru modliteb k Bohu a k Marii, ale o modlitbách k Bohu skrze Marii.

Papež přidal tzv. růženec světla: Jednotlivá tajemství - Ježíš, který byl pokřtěn v řece Jordánu, Který hlásal Boží království a vyzýval k pokání, Který v Káni zjevil svou božskou moc, Který na hoře proměnění zjevil svou slávu, Který ustanovil eucharistii.

Chápu, že pro toho, kdo nezná rozjímavou modlitbu, to může být nesrozumitelné, ale to se dá změnit. Nejlepší je vlastní zkušenost.





Re: Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Středa, 13. květen 2009 @ 12:52:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Oko,
tvoje příspěvky mě čím dál tím víc utvrzují v tom,
že zde hlásáš jakési pohanské náboženství,
které s křesťanstvím nemá vůbec nic společného.
Je mi líto.
....ale o modlitbách k Bohu skrze Marii.
Vždyť v katolické liturgii při mši svaté všechny modlitby končí slovy:
....skrze Krista, našeho Pána. Amen.
(nebo se snad mýlím?)


]


Re: Re: Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Středa, 13. květen 2009 @ 14:37:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ne, nemýlýš.

  To je tak správně. Ale jak přistoupíš ke Kristu, když je to Bůh a navíc přísný a spravedlivý soudce? Nemůžeš k němu přistupovat přímo. Je potřeba mít někoho lidského, někoho, kdo ti rozumí, je slitovný a milosrdný, chápe lidské slabosti ale zároveň je bez hříchu aby mohl přistupovat k Bohu - A to je právě Panna Maria. A teď si představ, že Maria je Matka Ježíše, takže má k ježíši hned několikanásobný přístup, na rozdíl od tebe, hříšníku jeden. A navíc má na něj Maria páky, protože jak víš, člověk musí ctít svoje rodiče.

  Lu, je vidět, jak málo znáš to jediné správné učení a jak málo mu rozumíš.


]


Re: Re: Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 13. květen 2009 @ 15:15:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nad kterou z následujících věcí rozjímat je projevem pohanství?

Ježíš, který byl pokřtěn v řece Jordánu,
Který hlásal Boží království a vyzýval k pokání,
Který v Káni zjevil svou božskou moc,
 Který na hoře proměnění zjevil svou slávu,
Který ustanovil eucharistii
.


]


Re: Re: Re: Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Středa, 13. květen 2009 @ 16:24:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nad žádnou. Ale modlit se k Bohu skrze Marii je pohanství.
Křesťané se modlí k Bohu skrze Krista.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 14. květen 2009 @ 11:53:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Ale modlit se k Bohu skrze Marii je pohanství."...

Nad tím se zamysli. Uveď místo v Písmu, kde se to zakazuje a nazývá pohanstvím. Já svou víru získal skrze rodiče, i Kristus přišel na svět skrze Marii a necítil se kvůli tomu jako pohan.





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Čtvrtek, 14. květen 2009 @ 13:18:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Očko, ty vtipálku !
Moje nebožka maminka se jmenovala Ivana.
Luděk přišel na svět skrze Ivanu.
To však nikoho neopravňuje, aby se skrze Ivanu modlil k Bohu. Svatá Ivano, matko člověčí, pros za nás hříšné....

Žádané verše za chvilku.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Čtvrtek, 14. květen 2009 @ 14:55:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
  Motto:
1.Tes.4,13-18
Nechceme, bratři, abyste nevěděli o našich zesnulých. nemusíte nad nimi truchlit jako jiní, kteří nemají naději. Ježíš, jak věříme, zemřel a vstal z mrtvých; právě tak věříme, že Bůh přivede s Ježíšem k životu i ty, kdo zesnuli v něm.
....sám Pán sestoupí z nebe a tehdy jako první vstanou mrtví v Kristu.....

Jozue 23,7-8
Rozhodně se nesměšujte s národy, které tu s vámi ještě zůstávají. Jména jejich bohů nepřipomínejte ani při nich nepřísahejte, neslužte jim ani se jim neklanějte. Přimkněte se k Hospodinu, svému Bohu....

1.Sam 28,8
....Věšti mi prosím skrze duchy......

naproti tomu např.

Židům 7,22-25
A tak se Ježíš stal ručitelem mnohem lepší smlouvy.....Proto také může dokonale spasit ty, kteří skrze něho přistupují k Bohu, neboť je stále živ, aby se za ně přimlouval.









]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Čtvrtek, 14. květen 2009 @ 15:12:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
1.Kor. 10,20
Říkám však, že pohané nepřinášejí své oběti Bohu, ale démonům. A já nechci, abyste měli co společného s démony.

1.Petr. 4,3
Už máme dost toho marnění času, ve jakém si libují pohané: Života.... v nechutné modloslužbě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 15. květen 2009 @ 19:30:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lu
Tvá matka třeba je svatá, to já nevím. Ale rozhodně není matkou církve. Maria je matkou Krista, církev je Kristovo tajemné tělo. Chápeš v jakém bludu žiješ?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pátek, 15. květen 2009 @ 23:58:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,
buď si jist, že Maria také ne !

Nebo snad zastáváš názor, že Duch svatý a Maria spolu počali církev ?
To by ses pak jako úd církve musel narodit skrze Ducha a Marii !

P.s. Opatrně s těmi bludy, každá legrace někde končí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 17. květen 2009 @ 09:42:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale Lu! Opatrně s těmi bludy...

Duch svatý a Maria spolu přece počali Krista!

(L 1,30-35)
Anděl jí tedy řekl: "Neboj se, Marie, vždyť jsi u Boha nalezla milost!
Hle, počneš v lůnu a porodíš syna a dáš mu jméno Ježíš.
Ten bude veliký a bude nazván Synem Nejvyššího a Pán, náš Bůh, mu dá trůn jeho otce Davida.
Bude navěky kralovat nad domem Jákobovým a jeho kralování nebude konce."
Marie však řekla andělu: "Jak se to stane, když dosud nepoznávám muže?"
Anděl jí odpověděl: "Sestoupí na tebe Duch Svatý a zastíní tě moc Nejvyššího; proto také to svaté, co se z tebe narodí, bude nazýváno Syn Boží.


Tedy v čem konkrétně spatřuješ blud?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Neděle, 17. květen 2009 @ 11:51:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já ???

Oko, 15.května v 19:30:27 ses mě ptal:
    Chápeš v jakém bludu žiješ ?

Ne, nevím. Prozraď mi to, prosím tě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 17. květen 2009 @ 21:16:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kladeš rovnítko mezi svou matkou a matkou Krista Pána. Ta snůška tebou vytržených veršů nedává žádný smysl, jsi povrchní až běda.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda j (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pondělí, 18. květen 2009 @ 09:07:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jó, co mi chlapi o mateřství vůbec víme. Zrovna včera jsem poslouchal písničku Golgota od skupiny Bokomara. Dá se to najít na www.youtube.com.


]


Re: Re: Re: Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Čtvrtek, 14. květen 2009 @ 09:24:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Oko, když už musel papež přidat další desátky, kde je v Bibli název eucharistie? Neboli svátost oltářní?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 14. květen 2009 @ 10:09:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


--kde je v Bibli název eucharistie? Neboli svátost oltářní?--

Tady to máš v kostce vysvětleno,co se pod tím označením skrývá

http://cs.wikipedia.org/wiki/Eucharistie_(m%C5%A1e_svat%C3%A1)


I když bych čekal,že to jako bývalá katolička dobře znáš


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Čtvrtek, 14. květen 2009 @ 10:59:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Nulo, duchovní věci nebudu řešit s někým, kdo není znovuzrozený, tudíž tomu nemůže rozumět, i když si to bohužel myslí:-) - tedy aby bylo jasné = s tebou:-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 14. květen 2009 @ 11:31:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Nulo, duchovní věci nebudu řešit s někým, kdo není znovuzrozený, tudíž tomu nemůže rozumět, i když si to bohužel myslí:-) - tedy aby bylo jasné = s tebou:-)--

To už jsi několikrát psala,klidně si štatulkuj jak chceš,když si myslíš že ti to někam a v něčem pomůže,sama nakonec uvidíš co sklidíš.Ono jinak řečeno oko znovuzrozené tedy podle tebe je,když to s ním řešíš ,ale něco mu k tomu znovuzrození ještě k dokonalosti chybí např. správně nechápe Bibli - zřejmě to je nějaké znovuzrození druhé kategorie...  No a pokud znovuzrozený není,tak duchovním věcem nemůže rozumět  tudíž je zbytečné se s ním o tom taky bavit,pak by byla otázka proč to vlastně děláš.


]


Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Čtvrtek, 14. květen 2009 @ 18:46:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Vzhledem k tomu, že Ježíšova matka Marie byla pannou jen do Jeho narození, a potom s ní Josef normálně žil, jak jasně vyplývá z jediného možného překladu slova "heos" (Mt 1,25), tak ti, co se modlí k "Panně Marii", se modlí k Ďáblu! Čemuž se není co divit, když už "Nebeskou královnu" Ištar prakticky nikdo neuctívá. :-)) Musela si přece najít nějaký vhodný převlek, a ideální masku!!

Skočili Satanovi na špek všichni, kteří tak činí...

emeth.tk



Re: Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Čtvrtek, 14. květen 2009 @ 18:59:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-)))
P.Marie se soužitím se svým manželem stala ďáblem?
 
Náš archanděl se zřejmě opil nektarem.


]


Re: Re: Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pátek, 15. květen 2009 @ 11:51:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Kdo můžeš pochopiti, pochop! :-)

Žádná Panna Marie neexistuje. Kdo se to tedy zjevuje pod tímto jménem v Medžugorje i na dalších místech? Převlečený Ďábel! Za dob apoštola Pavla se vydával za anděla světla (2. Korintským 11,14), po smrti Jeříšovy matky Marie se vydává za i za ni, dělaje z ní věčnou pannu, a oblbuje miliony lidí po celé světě...


 emeth.tk


]


Re: Re: Re: Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 15. květen 2009 @ 21:06:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý anděli.

"Převlečený ďábel" se chová značně kontraproduktivně. Medjugorie (a další místa) se staly především MÍSTEM MODLITBY.


KDO MŮŽEŠ POCHOPIT, POCHOP.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Sobota, 16. květen 2009 @ 09:17:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  To je pravda. Teda ale jen kus pravdy. Nečistí duchové se chovají vždycky kontraproduktivně, na rozdíl od Božích andělů.


  Na křesťanském portále by snad bylo dobré také uvést jakého charakteru jsou modlitby a k čemu vedou, aby kdo může pochopit, pochopil.



  Maria, Matko naše, Královno, Tobě se úplně obětujeme.
Na důkaz své oddannosti zasvěcujeme Ti dnes své oči,
své uši, svá ústa, svá srdce, sebe sama docela.

  Protože náležíme Tobě, dobrá Matko, chraň, vychovávej a používej nás.

  Jsme Tvé děti a Tvé vlastnictví. Amen.


  Ó, přečisté Srdce Mariino, přeplněné dobrotou, projev svoji lásku k nám.
Plamen Tvého Srdce, Maria, kéž sestoupí na všechny lidi.
My Tě bezmezně milujeme. Vtiskni do našeho srdce pravou lásku, ať po Tobě toužíme.

  Ó, Maria, dobrotivá a pokorná srdcem, vzpomeň na nás, když zhřešíme.
Ty víš, že všichni lidé hřeší. Ó, dej, ať se skrze Tvé přečisté a mateřské Srdce
uzdravíme z každé duchovní nemoci. Dej, ať vždy můžeme vidět dobrotu Tvého mateřského Srdce
a ať se skrze plamen tvého Srdce obrátíme. Amen.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Sobota, 16. květen 2009 @ 09:38:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ano, přesně tak, taky je dobré zazpívat si medžugorskou hymnu:

http://www.verite.cz/index2.php?sekce=Medz_hymna&menu=modlitby

nebo mariánské modlitby:

http://www.verite.cz/index2.php?menu=modlitby&sekce=ruzenec

a modlitby k dalším svatým - tamtéž - www.verite.cz

Mezi všemi se objeví i modlitby k Pánu Ježíši a Duchu Svatému, ale je to v poměru 3:6 ve prospěch svatých a Panny Marie. Kdo můžeš pochopit, pochop....

Irena


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Sobota, 16. květen 2009 @ 21:35:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Teď jsem byl na pohřbu svého stejdy.

  Ten poměr jsem tam přesně nepočítal, ale zhruba bych odhadl, že Královna zvítězila na body 9:2 :-(


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 17. květen 2009 @ 10:07:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Královna Bohu přece nekonkuruje.

Pokusím se to vyjádřit v podobenství:

Většina lidí dneska už rozumí základnímu přenosu informací radiem či televizí. V principu se vždy jedná o nosnou vlnu, na kterou jsou naladěny jak vysílač, tak i přijímač. Až tato nosná vlna se pak následně moduluje užitečným signálem, informacemi, vlastním obsahem vysílání.

Tak nějak podobně fungují i mariánské modlitby. Jako nosná vlna, jako příslušný televizní kanál přímo k Bohu.

Místa modliteb jsou doprovázena také zázraky uzdravení těla, ale daleko častěji zázraky uzdravení duší, obrácení lidí k Bohu. Tato místa se tak stala privilegovaným prostorem setkávání s Boží láskou.

Ale nejen to. Dokáže někdo z vás smysluplně vysvětlit, jak to, že tělo Bernardety Soubirous 130 let po smrti pořád nepodléhá rozkladu? Že stále vypadá, jako by zemřela teprve včera?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Neděle, 17. květen 2009 @ 10:21:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Oko, to potvrzuje i moji zkušenost, napsal jsi to hezky. Mariánské modlitby, sochy, obrazy a další věci v tom náboženství jsou jen komunikačním kanálem s bohem. Znal jsem velmi dobře ten komunikační kanál a používal, obousměrně.

  Zcela nepochybuju o tom, že na zázračných místech působí veliká nadpřirozená duchovní boží moc. Je zjevné, že tam vládne veliká a mocná Neposkvrněná Královna, která připravuje na svět cestu svému Synu. Královnu vidělo mnoho lidí, Syna zatím málo, ale v tuhle chvíli už je stamiliony lidí připraveno přijmout toho Syna a podle všecho to vypadá, že jeho příchod na svět je už docela blízko, možná, že ho my zažijeme.


  Trochu problém v naší komunikaci mezi sebou je, že jako křesťané máme jiného Boha a k němu vede jiná cesta a jiné komunikační prostředky. Na první pohled máme některé stejné pojmy, ale jádro celé věci je jiné. Podobnost některých pojmů je pro lidi, kteří neznají podstatu těch systémů a neznají ty, co za tím stojí, trochu matoucí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Sobota, 16. květen 2009 @ 11:20:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Ale oko - copak třeba mormoni nebo jehovisté se nemodlí? A z Boha nejsou ani jedni, ani druzí! I muslimové se modlí...


emeth.tk


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 17. květen 2009 @ 09:45:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." A z Boha nejsou ani jedni, ani druzí!"...

Nesuďme, abysme nebyli souzeni. Aby nás nakonec celníci a hříšníci nepředešli do Království...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pondělí, 18. květen 2009 @ 09:54:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Běžní hříšníci mají daleko větší šanci, že se obrátí a vejdou, než děti bludu. Zkus přivést jehovistu nebo mormona na správnou cestu! Uvidíš, že se budou bránit zuby nehty. Spíš obrátíš muslima, než přesvědčíš tyhle sektáře... 

2. Jan 9 Kdo zachází dál a nezůstává v učení Krista, nemá Boha; kdo zůstává v jeho učení, i Otce i Syna.


 emeth.tk 

 





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 19. květen 2009 @ 10:55:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V tomto jsem opatrný. Protože učení Krista je předně milovat Boha a také milovat Boha ve svém bližním. To zůstává podstatou jeho učení. Tedy i spravedlivý jehovista, či mormon, dokonce i ateista nás může předejít skrze projevenou lásku k bližním (Mt 25,34-40).


]


Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 18. květen 2009 @ 14:15:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Modlitba Zdrávas se skládá ze 3 částí. První část cituje slova archanděla Gabriela při zvěstování, druhá pozdrav svaté Alžběty naplněné Svatým Duchem ve chvíli když jí samodruhá Panna Maria přišla navštívit a svatý Jan Křtitel se radostně pohnul v Alžbětině lůně. Třetí je naše osobní prosba Svatá Maria Matko Boží pros za nás hříšné nyní i v hodinu smrti naší amen. V Lukášově evangeliu je po zvěstování i takzvaný Magnificat-chvalozpěv Panny Marie a předpověď že jí budou blahoslavit všechny národy. Nevidím důvod proč ta slova nenaplnit. Panna Maria se o nás stará průběžně v osobním životě ve kterém nám pomáhá z četných průšvihů a malérů do kterých nás vede pýcha a hřích i poselstvích pro mnoho lidí na místech které si vyvolila. To jestli zjevením někdo věří nebo ne je věc jeho svědomí. Dokonce i u nás u katolíků. Vedení církve k nim nikdy nevydalo závazné stanovisko a to jak se k nim postavíme ponechává na nás. Řada lidí si jich téměř ani nevšimla pokud se o ně z vlastní iniciativy nezačala zajímat. Rouhat se svaté Bohorodici jak říkají naši ortodoxní bratři a sestry bych ale nikomu nedoporučoval. Slavný a obávaný citát o hříchu proti Duchu Svatému vyslovil Ježíš poté co se začaly trousit zvěsti že je ďábel a ovládá nečisté duchy svou mocí. Pán Ježíš nemá rád když někdo tupí jeho matku. O tom by mne nenapadlo pochybovat. Jestli se zjevuje i evangelíkům, pravoslavným nebo komukoliv jinému tak mu to přeju a i kdybych měl nějaké pochybnosti tak nehodlám napadat ani Ji ani jeho.



Re: Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pondělí, 18. květen 2009 @ 15:40:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
,,Rouhat se svaté Bohorodici jak říkají naši ortodoxní bratři a sestry bych ale nikomu nedoporučoval. Slavný a obávaný citát o hříchu proti Duchu Svatému vyslovil Ježíš poté co se začaly trousit zvěsti že je ďábel a ovládá nečisté duchy svou mocí. Pán Ježíš nemá rád když někdo tupí jeho matku,,

Nepoznám človeka ktorý by sa rúhal Márii, hriech proti Duchu sv. nemá nič s Máriou ale iba s Ježišom, pretože hriech proti Duchu sv. je hriech proti Bohu...hriech proti Márii je hriech proti človeku
ivanp


]


Re: Re: Re: Jak to s těmi přímluvami Marie teda je? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 19. květen 2009 @ 10:48:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pán Ježíš je nejen Bůh, ale i člověk. Na to mnozí zapomínají.


]


Stránka vygenerována za: 0.37 sekundy