Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 428 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
Dzehenuti

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116476671
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Křesťan a odporování zlu - válka a sebeobrana
Vloženo Úterý, 02. červen 2009 @ 21:36:54 CEST Vložil: Stepan

Etika poslal ssns

Debata pod nedávno uveřejněným článkem o problematice rozvodu mě povzbudila, abych se na vás obrátil s další otázkou ohledně praktického křesťanského života. Jaký máme jako křesťané zaujímat postoj ke zlu? Předem děkuji za komentáře

Zatčení Ježíše

Všechna čtyři evangelia nám podávají svědectví o zatčení Krista. Samotnému zatčení předchází u Lukáše poněkud tajemná pasáž: Řekl jim: "Nyní však, kdo má měšec, vezmi jej a stejně tak i mošnu; kdo nemá, prodej plášť a kup si meč. Pravím vám, že se na mně musí naplnit to, co je psáno: `Byl započten mezi zločince.´ Neboť to, co se na mne vztahuje, dochází svého cíle." Oni mu řekli: "Pane, tu jsou dva meče." Na to jim řekl: "To stačí." Především je nutné zdůraznit, že řecké slovo machaira nemusí nutně znamenat to, co si představíme pod pojmem meč. Vlastně je pravděpodobnější, že se jednalo spíš o dýku či větší nůž. Nezdá se totiž, že by učedníci tak rychle nějaký meč sehnali. Domnívám se, že dýku už měl Petr a někdo další u sebe. Odehrál-li se tento rozhovor bezprostředně před výstupem na horu, jak lze usuzovat z Lukáše, pak se zdá, že pro Ježíše bylo důležité, aby aspoň někdo z jedenácti učedníků byl ozbrojen. Z dalšího průběhu událostí (např. J 18,4) usuzuji, že Ježíš věděl, že bude toho večera zatčen, a onen "meč" měl posloužit pro lekci, kterou se rozhodl udělit svým apoštolům a jejich prostřednictvím i nám.

Po nějaké době se dostavil Jidáš s ozbrojeným doprovodem. Během zatýkání použil Petr svoji dýku a napadl jednoho ze zatýkajích. Ježíš však Petra i ostatní, kteří se zřejmě chystali svého mistra bránit, napomenul a dokonce vyléčil zranění, které Petr způsobil. Učedníkům bylo jasné, že se Ježíš nedočká nějakého spravedlivého soudu (jistě měli v paměti, jak to po zatčení dopadlo s Janem) a je tedy lidsky pochopitelné, že chtěli silou zabránit v zatčení. Byla by to asi vzhledem k logicky předpokládané přesile ozbrojenců marná snaha, takže by pravděpodobně dopadli jako Řekové u Thermopyl. Ježíš však jakýkoli odpor již v zárodku zakázal a dobrovolně se vydal do rukou stráží.

Ježíšova slova o odporu vůči zlu

Svým chováním během zatčení, soudu i popravy Pán ukázal, že nemluvil jen tak do větru, když se vyjadřoval k přístupu ke zlu a zlým lidem. A tak v Mt 5,39-40 čteme: Já však vám pravím, abyste se zlým nejednali jako on s vámi; ale kdo tě uhodí do pravé tváře, nastav mu i druhou, a tomu, kdo by se chtěl s tebou soudit o košili, nech i svůj plášť. Kromě toho se vyjadřuje i ke zvůli státní moci: Kdo tě donutí k službě na jednu míli, jdi s ním dvě. a hned dodává: Já však pravím: Milujte své nepřátele a modlete se za ty, kdo vás pronásledují,

Vojáci v NZ

Z výše uvedeného by se dalo usuzovat, že Ježíš mluvil jako přesvědčený pacifista, jak ho také chápal Gandi. Jenže setníka (Lk 7,2) dává Ježíš jako příklad velké víry a nijak ho nevyzývá, aby změnil profesi. Stejně tak Petr (Sk 10) nevidí u Kornelia jako nějaký problém, že je důstojníkem v armádě. Římské vojsko plnilo funkci dnešní armády i policie, ale jejich živobytím bylo prosazovat zájmy Říma silou.

Spravedlivá válka a sebeobrana

Kdybychom se důsledně řídili výše uvedenými slovy Krista, museli bychom se řídit principem nenásilí v soukromém i veřejném životě. Že takový přístup nemusí nutně skončit neúspěchem vidíme např. u Gandiho a Martina Luthera Kinga.

Z hlediska politického ovlivnil smýšlení křesťanů na dlouhá století Augustin svým učením o válce. Výchozím bodem jeho úvah je debata mezi vojáky a Janem:"Kdyby křesťanství všechny války zavrhovalo, tím spíše by bylo řečeno v evangeliu vojákům, žádajícím radu o spáse, aby odhodili zbraně a vůbec opustili vojenský stav. Místo toho je jim řečeno: nikoho neutiskujte, nikomu nekřivděte, ať vám stačí váš plat. Když jim přikázal (Jan Křtitel), aby se spokojili se svým platem, nezakázal jim konat vojenskou službu." (J 3,14) Asi nejlépe své učení shrnul v dopise jednomu římskému vojevůdci:"Nedomnívej se, že Bohu se nemůže líbit nikdo, kdo bojuje ve válkách. Byl mezi nimi svatý (král) David a mnozí jiní spravedliví oné doby. K nim také patří setník, který Pánu řekl: ‘Pane, nejsem hoden, abys vešel pod mou střechu, ale řekni jen slovo, a můj služebník bude uzdraven. Vždyť i já jsem člověk podřízený, ale mám pod sebou vojáky; řeknu-li jednomu: ‘jdi’, jde, a jinému: ‘přijď’, přijde, a svému služebníkovi: ‘udělej to’, a udělá to.’ A o tomto setníkovi Pán řekl: ‘Amen, pravím vám: Takovou víru jsem v izraelském národě nenašel u nikoho.’ (Mt. 8, 8 – 10)  Ve válkách byl i onen Kornelius, kterému poslaný anděl řekl: ,Tvé modlitby a tvoje almužny vystoupily před Boha …’ (Sk. ap. 10, 4—8) . Ve válkách byli i ti, kteří chtějíce se dát pokřtít, přišli ke sv. Janu (o kterém Pán řekl, že: ‘Mezi těmi, kteří se narodili z ženy, nepovstal nikdo větší, než Jan Křtitel’ - Mt. 11, 11)  Přednější místo mají ovšem u Boha ti, kteří opustivše všechny tyto pozemské věci, s největší zdrženlivostí čistoty jemu slouží. Každý ale má, jak praví apoštol, od Boha svůj vlastní dar: jeden pro to, druhý pro ono (1 Kor. 7, 7). Jedni tedy, za vás se modlíce, bojují proti neviditelným nepřátelům, vy zase bojujete proti barbarům viditelným. Kéž by byla ve všech jedna víra, protože pak by se nemuselo tolik bojovat a snáze by byl přemožen ďábel se svými anděly! Ale protože nyní nemůžeme žít jen se svatými a spravedlivými je nutné, abychom byli trápeni a zkoušeni, jako zlato v peci; pokušením mezi bloudícími a bezbožnými. A zajímavý je i tento názor: "A nikdo nemá nad druhým moc, leč byla-li mu dána s hůry. Není moci, leč od Boha. Spravedlivý muž proto může bojovat i na rozkaz bezbožného krále, aby byl zachován pořádek občanského míru. Pokud to, co král rozkazuje, je proti Božím přikázáním, ale voják o tom nemá jistotu, pak se král nespravedlivým rozkazem dopouští hříchu, ale voják, který jej poslouchá, je nevinný." Podobně o válce mluví např. i Luther.

Ačkoli Augustin neřeší přímo otázku, je-li správné použít násilí při obraně svého života, zdraví či dokonce majetku (to řešil např. Hippolyt Římský), není od věci předpokládat, že by odpověděl kladně, neboť uvedené argumenty jsou stejně tak použitelné. A tak KKC uvádí:Láska k sobě je základní zásadou mravnosti. Je tedy oprávněné prosazovat respektování svého práva na život. Kdo brání svůj život, není vinen vraždou, i když je donucen zasadit útočníkovu smrtelnou ránu: „Jestliže někdo při obraně vlastního života užívá většího násilí, než je nezbytné, je jeho čin nedovolený. Jestliže však reaguje na násilí s přiměřenou umírněností, pak je obrana oprávněná … A není nutné pro spásu duše, aby se někdo zřekl oprávněné obrany, aby se vyhnul zabití druhých: protože člověk je povinen se víc starat o svůj život než o život druhých.“ (2264) a Oprávněná obrana může být nejen právo, nýbrž i závažná povinnost toho, kdo je odpovědný za život druhých. Zachovat obecné dobro společnosti vyžaduje, aby byl nespravedlivý útočník zneškodněn. Z tohoto důvodu mají nositelé veřejné moci právo použít zbraní k odvrácení útočníka od občanského společenství svěřeného jejich odpovědnosti. (2265) Podobný přístup najdeme i u protestantských církví (např. anglikánů)

Jak tedy?


Ze strany nevěřících se setkávám v podstatě se dvěma podobami námitek. Někteří poukazují na naprostou nereálnost Ježíšových požadavků a i kvůli nim odsouvají křesťanství do kategorie "neškodné utopie", druzí pak namítají, že my křesťané jsme pokrytci, protože neustále kážeme Krista a lásku (vodu), ale když jde do tuhého a jsme ohroženi my, naši blízcí nebo i stát, zapomeneme na sladké řeči a třeba i prolijeme krev (pijeme víno).

Augustinovo vysvětlení se mi nijak zvlášť nezamlouvá, křesťanství nepovažuji za utopii. Jsem tedy pokrytec nebo mám nedostatek víry, když vím, že bych zlu (násilí) odporoval přiměřeným násilím (silou)?


Podobná témata

Etika

"Křesťan a odporování zlu - válka a sebeobrana" | Přihlásit/Vytvořit účet | 32 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Křesťan a odporování zlu - válka a sebeobrana (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 02. červen 2009 @ 22:21:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Ahoj ssns,

kdybych měl odpovědět prostě a jednoduše, řeknu, že jako křesťané máme ke zlu zaujmout stejný postoj jako Pán Ježíš, ale to by ses mne pak zeptal nejspíš - no, a jaký ten Ježíšův postoj tedy je? - a na to už odpověď jednoduchá není. Ale ani kdybys znal odpověď, nepomůže ti, protože, abys mohl tento Ježíšův postoj aplikovat či praktikovat ve svém životě, musel bys mít a žít Jeho život, neboť jinak by to bylo jen jakési prázdné napodobování Kristova jednání bez autority a moci Jeho života.

Křesťan je coby Boží dítě Bohem povolán žit božským životem, který dostal při znovuzrození spolu s Kristem v Duchu Svatém, v Němž k člověku přichází Kristus jako Duch oživující (1K 15:45b), aby Bůh mohl být a byl vyjádřen - ovšem ne skrze jednotlivce, ale skrze církev coby Tělo Kristovo. Když máš Krista a Kristus má tebe a žiješ skrze Krista (J 6:57) podle téhož principu, jakým žil Kristus skrze Otce, pak se nebudeš ptát na Jeho postoje, ale budeš je mít a znát (poznávat) ve svém nitru, a budeš-li chodit podle Ducha a necháš se vést Duchem Svatým (Ř 8:4,14), budeš spontánně jednat podle Pánových postojů, které se stanou tvými postoji. Tož tak.

willy




Re: Re: Křesťan a odporování zlu - válka a sebeobrana (Skóre: 1)
Vložil: Fabb v Středa, 03. červen 2009 @ 09:06:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy,
"Vaše slovo buď,ano,ano-ne,ne:co je nad to,je ze zlého".
Článek jasně hovoří o použítí násilí proti násilí,ale tvůj obsáhlý komentář je  nic neříkající blábol.



]


Re: Re: Re: Křesťan a odporování zlu - válka a sebeobrana (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 03. červen 2009 @ 13:39:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Fabbe,

nevím, co je na mém komentáři obsáhlého, ale pokud ti nic neříká, nech to být. Nicméně mám za to, že ti, kdo skutečně a pilně hledají Pána a Boží vůli proto, aby opravdu nalezli, jej ocení. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Křesťan a odporování zlu - válka a sebeobrana (Skóre: 1)
Vložil: Fabb v Středa, 03. červen 2009 @ 14:34:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stačilo napsát,nesmí se porušit přikázání!!!
Nebo je možno porušit a přidat obsáhlý seznam výjimek.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan a odporování zlu - válka a sebeobrana (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 03. červen 2009 @ 18:11:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A ty si o tom, Fabbe, myslíš co? Já nějak nevím, co s tím ...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan a odporování zlu - válka a sebeobrana (Skóre: 1)
Vložil: Fabb v Středa, 03. červen 2009 @ 22:10:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ssns,pokud postavím svou víru na svém lidském myšlení-základu,tak se dopustím kardinální chyby.Podstata víry je důvěřovat Bohu,tedy i Ježíši Kristu.Řekl-li Bůh skrze Krista,že nemám zabíjet,tak si nebudu vyhledávat různé záminky proto,abych mohl ospravedlnit zabití.Můj Bůh na mne nedopustí takovou zkoušku,která by mne přinutila porušit věrnost Bohu.Jelikož jsem křesťan,tak jsou pro mne tato slova Zákonem!!!!"Já však  vám pravím,abyste se zlým nejednali jako on s vámi...".
"........,že žádný vrah nemá podíl na věčném životě"."Kdo chce jít za mnou,zapři sám sebe,vezmi svůj kříž a následuj mne".
A lidsky vzato,co ti pomůže,když si zachráníš život zabitím a tak se připravíš o věčný život.Je to dobrá vloba?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan a odporování zlu - válka a sebeobrana (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 03. červen 2009 @ 23:17:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za upřímnost. Jsem opravdu rád, že jsi se držel toho, co jsi doporučil Billovi výše. Bez jakéhokoli negativního podtextu přiznávám, že já takovou víru nemám - bohužel. Nerad bych ti vkládal do úst něco, co jsi nenapsal, ale je správné interpretovat tvoje slova tak, že pro křesťana je nepřijatelné být policistou nebo vojákem? Já bych si to myslel, ale ten Kornelius /a vlastně i setníkú mi do toho nepasujou.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan a odporování zlu - válka a sebeobrana (Skóre: 1)
Vložil: Fabb v Čtvrtek, 04. červen 2009 @ 09:46:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 
>Já bych si to myslel, ale ten Kornelius /a vlastně i setník/ mi do toho nepasujou.<

Pokusím se vyjádřit ke tvé větě"ssns"-je obecně známo a přijímáno,že po uvěření Bohu a seslání Ducha Božího se člověk tzv. znovu narodí,staré umírá a je tu nový člověk.Bez vyzvání člověk opouští staré lidské zvyky a obyčeje a začíná žít život pod vedením Ducha Svatého.Ježíš nemusel vyzvat apoštola Pavla ke konkrétním nenásilným jednáním v jeho životě,to se totiž počneš měnit ty sám po uvěření Bohu,aniž si něco konkrétního naplánuješ.Bůh sám tě skrze Ducha vede,čistí a

přetváří.Jsem přesvědčen,že jmenovaní po znovuzrození již nemohli vykonávat žádnou práci,která by byla v rozporu s Božím Slovem.Krásný příklad-Pán povolává rybáře a ti opouští svoji živnost.

Kdo toho není schopen,není mne hoden,říká Pán.Co k tomu dodat?Když mám milovat svého Boha celým srdcem,celou myslí,celou vůlí a silou-co mám tedy prosazovat,když je mým životem Kristus.

Jen lidé,kteří jsou pod vlivem klamného ducha,vyhledávají verše v Bibli,které by ospravedlnily jejich lidské sklony a záměry.Bible obsahuje,obrazně řečeno,spoustu nosné vaty,ve které je uloženo vzácné Slovo života,ale je skryto před neupřímným člověkem.A jen sám Duch odhaluje vyvoleným pravý obsah.

 


    




]


Buďme konkrétnější ... (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 03. červen 2009 @ 16:35:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oceňuji, co jsi napsal, ale moc jsi mi nepomohl. Zkusím tedy konkrétní otázky:

Když tě na ulici někdo přepadne a bude tě chtít okrást nebo dokonce zabít, použiješ přiměřenou sílu (násilí), abys mu v tom zabránil? Kdybys byl povolán do zbraně na obranu vlasti při napadení cizím státem, narukoval bys s tím, že budeš možná muset střílet do lidí, byť příslušníků armády agresora? Já na obě otázky odpovídám kladně, ale věřím, že bych jednal vědomě v rozporu s Ježíšem.

Rozhodně děkuji, že jsi se zapojil do debaty. Obávám se, že k tomu moc lidí odvahu nenajde, což je podle mě škoda, protože o takovýchto věcech bychom se měli bavit přednostně.


]


Re: Buďme konkrétnější ... (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Středa, 03. červen 2009 @ 18:52:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ideální by bylo umět pokus o násilí likvidovat už v zárodku mocí toho, který je v nás. Tedy na násilí odpovídat ne vlastní silou. Zachariáš 4,6 : Ne mocí ani silou, nýbrž mým Duchem, praví Hospodin zástupů. Vždyť vojáci při zatýkání Ježíše couvli a padli na zem, jen vyslovil: Já jsem. Jan 18,6
Armádu a policii jsem, žel, zažil ještě jako nástroj komunistické zvůle, takže mám stále zkreslený obraz. Za totáče byla v Čechách distribuována kontraverzní brožurka, zabývající se úlohou polního kaplana v USarmy ve Vietnamu: Merlin Carothers - Dobrodružství za každou cenu. Praxe polních kaplanů je dnes běžná i v armádě ČR. Např. kazatel CB v Praze - Horních Počernicích tuto práci několik let vykonával. Ostatně o tom, jak "úspěšně" vojákoval v roce 1967 za Šestidenní války a jak ho Bůh zachránil, vydává svědectví Svatopluk Karásek v knížce Víno tvé výborné.
Sumasumárum se domnívám, že je lépe se neprat, ale umožnit Bohu, aby nás ochránil.


]


Re: Buďme konkrétnější ... (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Středa, 03. červen 2009 @ 19:16:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Já na obě otázky odpovídám kladně, ale věřím, že bych jednal vědomě v rozporu s Ježíšem.

A proc jako? Jezis nas vyzyva, abychom s ostatnimi jednali tak, jak chceme, aby jednali s nami. Jak bys chtel, aby s tebou jednal nekdo, koho prepadnes na ulici? Ja bych si asi pral, aby me umravnil.

Pokud jde o nastavovani druhe tvare, tak ja jsem vzdycky mel ten nazor, ze se jedna o demonstraci vlastni sily: mlat me, jak chces, se mnou to stejne nehne. Nastaveni druhe tvare je tedy projev odporu, act of defiance.

Dale, nektere Jezisovy vyroky jsou skutecne zabarveny implicitnim predpokladem, ze konec sveta nastane v radu mesicu nebo dokonce tejdnu. V takovym kontextu samozrejme ma smysl prodat vsechen majetek, vcetne domu, a rozdat ho chudejm (a taky se to napriklad kolem roku 1000, v dobe podobneho eschatologickeho besneni, delo). Nekteri verici dokonce sli tak daleko, ze prestali pracovat, protoze si rekli, ze Buh se urcite tech par dni do konce sveta postara (jak o tom ostatne mluvil i Jezis). Pavel jim pak musel napsat, ze takhle teda ne, ze kazdej at pracuje, protoze nikdo nevi, kdy presne ten konec sveta prijde. Pavel sam jednu dobu veril, ze se parousie sam dozije (1Tes 4), ale pozdeji dospel k zaveru, ze asi spis ne (Fp 1).

Ja se proto nedomnivam, ze Jezisovy vyroky jsou nejak nadsazene nebo nerealisticke. Naopak, v kontextu, v jakem byly predneseny, jsou zcela primerene a rozumne. My dnes ten kontext tak uplne nesdilime, protoze chapeme, ze "konec je blizko" muze taky znamenat nekolik tisic let, jak to ostatne vysvetluje i jedna epistola Petrova.

Ja s Augustinem souhlasim, pokud jde o ty vojaky. Jezis ani Jan je nezrazovali od jejich kariery, tudiz v nasi spolecnosti urcite institucionalizovane nasili (nebo alespon hrozba takoveho nasili) ma podle Boziho planu hrat nejakou roli. Totez plati pro mocenske struktury: ani o Sergiu Paulovi, ani o Erastovi z Korintu, ani o etiopskem dvoranovi se nedozvidame, ze by pod vlivem konverze odstoupili ze svych politickych/mocenskych pozic (presto, ze politicka moc neni nic jineho nez institucionalizovane nasili, jak jsem se poucil u Maxe Webera).

Aviaf


]


Re: Buďme konkrétnější ... (Skóre: 1)
Vložil: Fabb v Středa, 03. červen 2009 @ 22:18:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já na obě otázky odpovídám,záporně.Cena života je větší než majetek(viz interní nařízení bank při přepadeních)a to jsou pohané.


]


Re: Křesťan a odporování zlu - válka a sebeobrana (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 03. červen 2009 @ 21:18:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zlo, hřích máme nenávidět, ale hříšníka milovat.

Odporovat zlu je správné a prospěšné. Zcela v souladu s Ježíšovým učením.

Když dostal políček, řekl: "Jestliže jsem mluvil nesprávně, dokaž. Jestliže správně, proč mě biješ"?

Ten, kdo se zlu neprotiví, sám ho tím podporuje. Největší zločiny se stávají za tichého mlčení neodporující většiny.

Hájit se zbraní svou svobodu neodporuje křesťanství.



Re: Re: Křesťan a odporování zlu - válka a sebeobrana (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Středa, 03. červen 2009 @ 22:36:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hájit se zbraní svou svobodu neodporuje křesťanství.

Kdož sú Boží bojovníci a zákona jeho, prostež od Boha pomoci a doufejte v něho....:-)


]


Re: Křesťan a odporování zlu - válka a sebeobrana (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 04. červen 2009 @ 00:45:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ježíš pouze napomenul vojáky, aby neloupili a nevraždili nevinné lidi. K opuštění armády je nevyzýval, protože její existenci podporuje.

Přikázání "Nezabiješ" se týká pouze úmyslné vraždy. Netýká se nechtěného zabití nebo zabití v čestném válečném střetnutí. Jestliže budu policejní odstřelovač a dostanu příkaz k fyzické likvidaci nebezpečného pachatele, a já to učiním, pak je vše v pořádku. Právě tak v případě trestu smrti (avšak pouze v případě bezpečného dokázání viny).

Ve službě Pánu samozřejmě žádné násilí nepřipadá v úvahu (kromě vyvedení ze shromáždění nějakých jeho narušitelů).

Otázkou k diskuzi je však užití sebeobrany v našem občanském životě v případě napadení našeho nebo naší rodiny. Tam zatím opravdu nevím....





Re: Re: Křesťan a odporování zlu - válka a sebeobrana (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Čtvrtek, 04. červen 2009 @ 05:46:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
' K opuštění armády je nevyzýval, protože její existenci podporuje.' Ke svržení císaře nevyzýval, protože jeho božskou existenci podporuje.
'zabití v čestném válečném střetnutí' Ještě krůček. My se k těm svatým válkám dostanem!
'avšak pouze v případě bezpečného dokázání viny' Takže kat má právo posuzovat odsouzeného?
'Ve službě Pánu samozřejmě žádné násilí nepřipadá v úvahu (kromě vyvedení ze shromáždění nějakých jeho narušitelů).' Uf, takže ne trest smrti, pouze vyhnanství, až bude celá Evropa gresťanská. ;D


]


Re: Re: Křesťan a odporování zlu - válka a sebeobrana (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 04. červen 2009 @ 11:46:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ježíš pouze napomenul vojáky, aby neloupili a nevraždili nevinné lidi.

Nebyl to spíš Jan? (Lk 3,14)

Díky za komentář. Ono nezabiješ se samozřejmě týká vraždy (nemá třeba nic společného s trestem smrti, je-li tento tedy udělen na základě rozhodnutí svobodného soudu). Je navíc docela možné, že bylo chápáno ve smyslu zákazu zavraždit jiného Hebrejce.

S tím vojskem a policií si nejsem až tak jistý. Ježíš ani apoštolé nikoho k opuštění armády nevyzývali, ale je taky pravda, že nikdo z nich nehlásal zrušení otrokářství a přesto ti dnes většina křesťanů řekne, že je to nemotální a nekřesťasnké uspořádání. Co ty na to?


]


Re: Re: Re: Křesťan a odporování zlu - válka a sebeobrana (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 05. červen 2009 @ 00:02:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ssns,

máš pravdu, řekl to Jan Křtitel. Ten však byl přípravou pro příchod Páně a byl do jisté míry Jeho ústy neboť byl Duchem svatým naplněn již od života matky. Takže jeho Slovo, bylo i Slovem Páně, tak jako na mnoha jiných místech (viz. "Hle, Beránek Boží....).

Apoštol Pavel v listu Římanům 13,4 mluví o ozbrojených silách vlád, jako o nástroji Božím, určeným k pomstě proti zle činícím. A to je další jasné schválení armády a policie v této dispenzaci. Také samozřejmě nikde nevyzývá ke svržení císaře, jak by si mohl třeba "Vnd" myslet.

Peníze také nejsou špatné, jak si mnozí myslí. Bez nich by zde nastal chaos a anarchie. Avšak kořenem zla je MILOVÁNÍ peněz.

Právě tak armáda a policie je dobrá a potřebná, když se však užívá tak, jak se užívat má a ne když se používá proti bezbrannému civilnímu obyvatelstvu - k jeho vraždění, loupení a znásilňování.




]


Re: Křesťan a odporování zlu - válka a sebeobrana (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pátek, 05. červen 2009 @ 10:48:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
www.yoni.org.il

To ovšem nebyl křesťan :-)



Re: Re: Křesťan a odporování zlu - válka a sebeobrana (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 05. červen 2009 @ 21:00:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

A co jako?

Chceš snad zpochybnit Boží výroky o tom, že vlády jsou v určitém smyslu Božími služebníky právem nesoucí meč k pomstě proti zle činícím?


]


Re: Re: Re: Křesťan a odporování zlu - válka a sebeobrana (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pátek, 05. červen 2009 @ 21:55:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jan 18,36 ...moje království není z tohoto světa................moji služebníci by bojovali.....

Jsem rád, že království, jehož občanku mám v kapse, má trošku lepší zákony. A to zákony lásky. Toho Jonatana Netanjahú jsem zmiňoval proto, že asi o jediné armádě tohoto světa lze s čistým svědomím prohlásit, že v jejich řadách je Bůh.

...k pomstě... 1. Petr 2,14 Čtu dobře ? Nemá tam být ....aby trestali...? (Ach ta Kraličtina:-) Srovnej s Řím 12,19 (Mně patří pomsta, já odplatím, praví Pán).

A vlády kterých států ? Íráku, severní Koree, Číny, Kuby ?



]


Re: Re: Re: Re: Křesťan a odporování zlu - válka a sebeobrana (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 05. červen 2009 @ 21:59:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Lu,

ale Písmo nemluví o armádě Božího Království, ale o armádách a policiích světa.

Je jedno jestli Severní Koreje, Číny, Kuby nebo USA či NATO. Ostatně brzo sám poznáš, že armáda USA je ve stejné řadě s výše jmenovanými a možná ještě horší.

Až bude kázání Evangelia Ježíše Krista považováno za trestný čin.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan a odporování zlu - válka a sebeobrana (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pátek, 05. červen 2009 @ 23:07:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Až bude kázání Evangelia Ježíše Krista považováno za trestný čin.

Já už to jednou zažil. Soudruzi tomu říkali maření dozoru nad církvemi :-) Chlapci z Stb po mně chtěli, abych donášel na našeho pana faráře. Byla ve mně malá dušička, když se za mnou zavřela mříž u nich v kanceláři. Nejlepší obrana je útok. Je fakt, že komanč šel spíš po kvantitě. Tentokrát to bude víc o kvalitě (toho Evangelia). Taky jednou do mě řezalo pět goril, to jsem se zase pustil do křížku z jedním drogovým dealerem. Čoveče, to jsem jen ležel na zemi a modlil se. Obrana nepřicházela v úvahu. Už jsem se viděl doma. Zvláštní bylo, že mi krev tekla jen z prstu, to mi obnovili starý zranění.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan a odporování zlu - válka a sebeobrana (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 06. červen 2009 @ 10:24:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

No vidíš Lu,

jenže v budoucnu ty gorily na sobě budou mít uniformy armády EU a U.S. ARMY.

Už teď má EU směrnici, že žádná náboženská činnost nesmí vést k obvinění svědomí lidí. Takže kázání Evangelia bude bráno, jako rušení svobody svědomí.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan a odporování zlu - válka a sebeobrana (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Sobota, 06. červen 2009 @ 15:05:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu, můžeš sem dát odkaz na tu směrnici? To by přece bylo absurdní!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan a odporování zlu - válka a sebeobrana (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 06. červen 2009 @ 16:13:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ssns,

dnes na noční se to pokusím vyhledat. Ta kniha, kde jsem to četl má kolem 550 stránek.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan a odporování zlu - válka a sebeobrana (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 06. červen 2009 @ 16:20:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


A jinak Ssns, nevím, co je na tom absurdního. Satan se logicky bude snažit všemi prostředky zabránit kázání skutečného Evangelia v Duchu svatém. Vždyť například nyní v materiálech EU není ani zmínka o křesťanských kořenech Evropy.  To tam ti humanisticko-ateisticko-satanističtí bastardi záměrně vůbec nedali...

Čímž vůbec nemyslím dnešní organizované "evangelizace", kde za prvé ani není slyšet skutečné Evangelium (pouze nějaký zpitvořený paskvil) a za druhé to ani není v Duchu svatém.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan a odporování zlu - válka a sebeobrana (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 06. červen 2009 @ 16:25:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Cožpak nevidíš Ssns,

že všechno pomalu a nenápadně spěje k čipové totalitě, ke sledování kompletně všech lidí doslova na každém kroku? Rozrůstající se sítě kamerových systémů, platebních karet, biometrických dokladů a nakonec čipů pod kůží z nás udělá otroky totality, která tu ještě nikdy v historii nebyla.

Tedy pokud dříve nebude vytržení - čímž by se tomu ti věrní Kristovci vyhnuli (Zj 3,10).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan a odporování zlu - válka a sebeobrana (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Úterý, 09. červen 2009 @ 13:06:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No vidíš. A ten bratr Duda v té přednášce o manipulaci o pár článků výš, co poslala Skalaa, říká, že to bude duchovní, ne žádné hmotné čipy. Pak si vyber.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan a odporování zlu - válka a sebeobrana (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 09. červen 2009 @ 20:05:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Lu,

bludaři vždycky zduchovňovali Písma tam, kde šlo jasně o doslovný výklad.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křesťan a odporování zlu - válka a sebeobrana (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Úterý, 09. červen 2009 @ 05:54:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vidím to také tak. Však je ve Zjevení psáno: „ a nutí všechny, malé i veliké, bohaté i chudé, svobodné i otroky, aby měli na pravé ruce nebo na čele cejch, aby nemohl kupovat ani prodávat, kdo není označen jménem té šelmy nebo číslicí jejího jména.“ To se zdá být snadno technicky realizovatelné. Čip na čele či na ruce. Jan tohle popsal dost přesně.


]


Re: Křesťan a odporování zlu - válka a sebeobrana (Skóre: 1)
Vložil: Nemesis v Úterý, 09. červen 2009 @ 14:59:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že je jasné, že i Bůh lidi zabíjí. (třeba potopa a jiné). Analogicky je tedy možné, že je někdy správné někoho zabít nebo poškodit. Problém je v tom, že mi jsme lidé a On je Bůh. Když on rozhodne tak zná všechny příčiny i důsledky, tedy konečnou zprávnost nebo nesprávnost. My tyto důsledky nevidíme. Proto doporučuji násilí jen v případě rozkazu Boha jinak platí status quo - nastavit druhou tvář.



Stránka vygenerována za: 0.37 sekundy