Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 604 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116493441
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: Celosvětový představitel adventistů: Věříme v Boží stvoření v sedmi dnech
Vloženo Pátek, 17. červenec 2009 @ 14:03:43 CEST Vložil: Olda

Z našich církví poslal Nepřihlášený

Zaměřme svůj pohled na Bibli jako přesvědčivý důkaz naší víry, pokud jde o původ života, vyzývá předseda celosvětové Generální konference Církve adventistů sedmého dne Jan Paulsen. Reaguje tak na diskuzi v církvi o vzniku života. Ve svém prohlášení vyzývá především církevní administrátory, kazatele, učitele a publicisty, aby při své práci jasně vyjádřili a odráželi postoj církve ke stvoření. „Nesmíme dovolit, aby nás cokoli odvedlo od Bible při definování našich hodnot a pevného postoje k tomu, co zachováváme,“ řekl Paulsen.

Jan Paulsen se odvolává na oficiální dokument Stanovisko církve ke stvoření, který byl vydán a schválen Výkonným výborem Generální konference v říjnu 2004. Podle předsedy tento apel plně respektuje jednotu a odborné dovednosti učitelů, kazatelů a publicistů:


Tuto výzvu vám předkládám s vědomím stále trvající diskuze mezi vírou a vědou, zvlášť pokud jde o původ života a stvoření. Pro nás, jako pro společenství, bylo vždy maximálně důležité stát pevně při Bibli, jakožto jediného měřítka pro naši víru.

Postoj naší církve k otázce vzniku života je jasný a jednoznačný, i když je tomuto tématu věnováno poněkud mnoho prostoru v Základních věroučných výrocích Církve adventistů sedmého dne. Tento postoj je do detailu rozpracovaný v prohlášení, které vydal Výkonný výbor Generální konference. Pro připomenutí uvádím několik detailů tohoto znění:

• „Pevně stojíme za dokumentem s prohlášením o našem historickém i biblickém postoji víry týkající se doslovného šestidenního stvoření.

• Žádáme, aby přesné znění dokumentu bylo rozšířeno v rámci církve adventistů na celém světě za použití všech dostupných komunikačních cest v hlavních jazycích členů církve.

• Znovu potvrzujeme, že adventisté sedmého dne chápou na základě historických podkladů zaznamenaných v Genesis 1. - 11. kapitole, že stvoření proběhlo v sedmi doslovných dvacet čtyři hodiny trvajících dnech, které tak vytvořily týden shodný s týdnem, jenž známe dnes. Stejně tak chápeme potopu jako globální událost, která postihla celý svět.

• Vyzýváme všechny vedoucí pracovníky a pedagogy adventistických institucí na všech úrovních, aby pokračovali v obhajování postoje církve ke vzniku života. Společně s našimi adventními průkopníky a rodiči očekáváme, že studenti obdrží řádné, vyvážené a vědecky přesné vysvětlení, stejně tak jako potvrzení naší víry v doslovné sedmidenní stvoření. Rovněž vyzýváme, aby byli vyučováni porozumět a posoudit protichůdné filozofie o vzniku života, které dominují vědeckým diskuzím v současném světě.

• Naléháme na vedoucí představitele církve napříč celým světem, aby hledali cesty, jak vzdělávat členy, zvláště mladé lidi docházející do neadventistických škol, v otázkách týkajících se nauce o stvoření.

• Vyzýváme všechny členy celosvětové církevní rodiny, aby veřejně vyznávali a šířili pochopení biblických doktrín o stvoření, žijíce ve světle, radujíce se z našeho postavení Božích synů a dcer a chválíce našeho Pána Ježíše Krista – našeho Stvořitele a Spasitele.“

Apeluji na všechny členy zapojené v naší církvi, pracující v administrativě, kázající, učící a píšící, aby jasně vyjádřili a odráželi naše stanovisko jako společenství Stvoření. Jsme věřící společenství a svět víry je světem, ve kterém se Boží stvořitelská moc trvale a nepřetržitě ukazuje. Někdy mohou něco z toho odrážet i výsledky vědeckého bádání, ale často tomu tak není. Víra rozhodně není předmětem vědeckého zkoumání.

Těm, kdo učí na našich školách a univerzitách, bych rád sdělil, že mají náročné a často nesnadné povolání, ale přitom posvěcený úkol. Je to služba, která vám byla svěřena. Je zřejmé, že při této službě je z vaší strany zodpovědné, abyste vašim studentům ukázali mnoho objevů z různých vědních oborů. Studenti potřebují vědět, s čím se mohou potkat při svých povoláních a v životě. Je pochopitelné, že jako součást vašeho uplatnění budete také studentům odhalovat prvky a koncepty evoluce.

Jako váš kazatel na vás však apeluji, abyste v případě, když své studenty vedete z cesty, je i v bezpečí přivedli zpátky domů, dříve než skončí den. A jejich domov musí být vždy ve světě víry. Dlužíte to studentům, dlužíte to Bohu, dlužíte to jejich rodičům, církvi, dlužíte to sami sobě jako věřícím, kteří je bezpečně vedou přes obtížné momenty jejich cesty.

Tento apel přichází s největším respektem k vaší čestnosti a vašim profesionálním dovednostem. Jste ale také mými bratry a sestrami ve víře, a společně sdílíme oddanost Bohu, kterému bychom měli nakonec přinášet ovoce naší práce. Modlím se, aby Pán Bůh dal každému z nás sílu a věrnost.

Jan Paulsen, předseda GK CASD

Zdroj:www.casd.cz


"Celosvětový představitel adventistů: Věříme v Boží stvoření v sedmi dnech" | Přihlásit/Vytvořit účet | 15 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Celosvětový představitel adventistů: Věříme v Boží stvoření v sedmi dnech (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pátek, 17. červenec 2009 @ 16:15:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak v šesti (6) nebo v sedmi (7) ?



Re: Celosvětový představitel adventistů: Věříme v Boží stvoření v sedmi dnech (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Sobota, 18. červenec 2009 @ 11:24:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sice to moc nechápu. Světová potopa se mi zdá neuskutečnitelná. Ale co my vlastně víme přesně?  Viděl někdo atom či elektron ? A co je to čas ? Co jsme my lidé ? Tolik zla nezpůsobil na Zemi dosud žádný jiný tvor. Zpráva o stvoření je psána universálně a to nejdůležitější na ní je to, že za vším stojí Bůh. Plno věcí nechápu, ale třeba to pochopíme až v jiném světě u Boha. Dosud každé poznání člověk zneužil.




Re: Celosvětový představitel adventistů: Věříme v Boží stvoření v sedmi dnech (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Sobota, 18. červenec 2009 @ 15:08:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
" Znovu potvrzujeme, že adventisté sedmého dne chápou na základě historických podkladů zaznamenaných v Genesis 1. - 11. kapitole, že stvoření proběhlo v sedmi doslovných dvacet čtyři hodiny trvajících dnech, které tak vytvořily týden shodný s týdnem, jenž známe dnes". To snad nemyslí vážně, Hospodin přece není omezen nějakým časem.




Re: Re: Celosvětový představitel adventistů: Věříme v Boží stvoření v sedmi dnech (Skóre: 1)
Vložil: helena v Pátek, 28. srpen 2009 @ 10:03:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
vážení spolu,
od adventisty Paulsena můžeme, jakož i od jeho všech předchůdců, očekávat jen to jediné a to je to, co ze všech jejich aktivit vyznívá, a to co je "drží nad vodou"; třímat a hřímat v udržování tradice, židovské soboty! Šabatu! nikdy tam není nic, co by směřovalo jinam, protože oni na týdenním dnu odpočinku ustrnuli a tak nám chtějí předvést, že je to "velké VĚDA"! a také že je to stále to, co je odlišuje od druhých;
Kdo zná, tak ví že musí vyjít 3 hvězdy a pak je teprve konec ; no nám 3 hvězdy dávno již svítí a adventní holt musí čekat, že jim vyjdou; to co napsal pan Pulsen vypadá jako objevná výuka, ale kdo je zná vidí ty růžky, které tam trčí! již 164 let;


]


Re: Re: Re: Celosvětový představitel adventistů: Věříme v Boží stvoření v sedmi dnec (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Pátek, 28. srpen 2009 @ 10:31:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá heleno,
očekávat můžeš od kohokoliv, cokoliv.
Co bych očekával já od tebe nebo Didymose je, postoj, že pokud někdo věří ve znění a záznam písma dělá líp než ten kdo se jemu a nebo té víře vysmívá.
Ty však využíváš každé příležitosti k nasycení Tvé posedlosti psát proti adventismu.
Já nevím, jak to se stvořením bylo. Myslím, že člověk by technologický postup stvoření nepochopil ani při současných vědomostech moderní vědy. Ty sama nebo já například, nevíme co je gravitace, co je hmota a jak mohlo z nehmotného hmotné vzniknout. Přijímáme to vírou a matematici mají model, kterým se to chtějí dokázat a ten zas ani jeden znás nepochopíme, můžeme se naučit vzorečky, ale není nám dáno tak abstraktně uvažovat, jak to umí náš jiný bližní, člověk.
Je nám ovšem dáno uvažovat stejně jako Bůh a tak se také presentovat a odlišovat se od těch druhých, co to nechápou a nebo chápou špatně.
Více pokory z Tvé strany by Ti slušelo více. Pokory k tomu, kdo věří jinak, protože i ty jen věříš a místo proroků adventních věříš v Tvou inspiraco Duchem Božím a EGW to upíráš.
Mně nezajímá, do jaké míry Ty, EGW nebo Pulsen se blíží podobenství o stvoření světa Bohem v 6 dnech.
Jestliže Slovo Boží říká, že byl svět stvořen v 6 dnech a stvořen nebyl, pak je Bůh lhář, Bible není Bohem inspirované slovo a můžeme si tedy i Mesiáše představovat úplně jinak, než nám ho popisuje SZ a obhajují podle něj apoštolé.
A nebo je to také úplně jinak a Bůh nám přes toto podobenství, vzdálené technologickému postupu, che dát jiné poselství : že on je stvořitelem a současně tvůrcem nějakého pořádku, který dal lidem i přírodě pro dobro člověka.
A jestliže pak Mojžíš na základě této staré legendy o stvoření zapíše biblickou zprávu, která přetrvá věky a je základem víry v Boha stvořitele, tak i když to pravda není / Didymos píše, že Bůh není časem omezen a má pravdu / Bůh to tak ponechává.
Možná totéž platí pro adventní hnutí a EGW, platí to pro Luthera, platí to pro tvou skupinku.
To podstatné musíme vyznávat všichni - jsme hříšníci, kzterí potřebují Spúasitele a Spasitelem může být jen Stvořitel, nikoliv člověk a spoléhali na smlouvu, kterou jsem učinili, které se říká víra a na základě které budem spaseni
Ty ostatní odchylky, které mají jiné církve, Bůh ponechává, asi má větší nadhled, než my a lidem prosícím o chleba kámen nedává - a nemysli si, že jen pár vyvolených kolem Tebe nebo kolem mě, kteří prosí "opravdově" a jiank, než ostatní, ketrým se od Boha protzo nedostává nic a nebo jen kamene. To by zavánělo velikou pýchou.
Mně nechávají názory na technologii stvoření chladným - opravdovému stvoření neporozumím, ale obraz popsaný v Bibli, o těch 6 dnech, je asi nejvěrnější z hledislka toho, co od nás Bůh očekává - tak se nevysmívejme lidem, kteří mu věří, vysmíváme se tím i Bohu za to, že neuměl dát příklad lepší.
věřit doslově - jakmile začneme věřit s výjimkami a úptavami, můžeme dojít i k tomu, že těch Bohů bylo víc, že ten Starozákonní byl zlý a že Bůh nového zákona je úplně jiný, že Bůh SZ stvořil člověka tělesného a Bůh NZ stojí proti němu v opozici a stvořil člověka duchovního... ano to jsou obrazy a názory .
Hlásím se i já k této biblické zprávě z Genese, nerozumím ji, ale říká mi, kdo je mým mocným Stvořitelem který tvořil "slovem".


]


Re: Re: Re: Re: Celosvětový představitel adventistů: Věříme v Boží stvoření v sedmi (Skóre: 1)
Vložil: helena v Sobota, 29. srpen 2009 @ 14:23:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
milý monseku,
já vím, že jako adventnímu se Ti vůbec nelíbí, když...
ale prosím Tě, když půjdeš k jádru věci tohoto článku, který je vyznamově zkontrolovám GK, jako se tak děje často;
dokonce jedna vaše vážená sestra, mi píše, že se modlí, aby GK rozhodla.../právo veta/
že by ausgerechnet zde, šlo o návrat ke Svatým Písmům a jeho nezpochybnitelným pravdám, to mi chceš Ty tvrdit?
ale to, co bylo předmětem mého psaní k tomuto tématu je:"Památník stvoření  JE  SOBOTA, dle adventismu"!
Tak to vím já a Paulsen to ví, proč to neví monsek?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Celosvětový představitel adventistů: Věříme v Boží stvoření v se (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Neděle, 30. srpen 2009 @ 09:48:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Monsek to ví a předpokládá, že definice památníku stvoření v adventismu vychází ze znění přikázání. Já vím, pro Tebe přikázání neplatí, ale vyhrazením dne, kdterý máš od všední práce oddělen dokonce tak, že můžeš a niokdo Ti nesmí bránit, rozjímat o Bohu ve zcela jiné dimenzi, než na základě příkazů a zákazů, tj ve smyslu, který prohlubuje Tvůj vztah, jsi obohacena.

Když dal Bůh lidem desatero, představovalo to někiolik zákazů a dva příkazy. Jedním je ctít rodiče a druhým je sobota.
Zákaz vraždy, krádeže, cizoložství je tak nízko nastavená laťka, že se nechce věřit, že by Bůh se spokojil jen s tímto, abychom byli spaseni.
Přesto ale farizeové a nejen oni, si dělaly zásluhy na plnění tohoto zákona. Jeden se zeptal Ježíše co má dělatř a vysvětlil mu vščchny své "zásluhy"...

Tak tohle je přesně to, co vkládáš / a nevím proč, když poměry v církvi musíš znát z vlastní zkušenosti / do úst a nebo "ústavy" adventistům - zákonictví.
 
Ty , stejně jaklo já, víš, že adventisté učí spasení z milosti a ze zásluh Ježíše Krista na základě smlouvy, kterou s ním podstoupíme. Píšeš opak. Ne neznalá, ale zasvěcena do učení i problémů této církve.
Víme, že zákon zákazů se nevztahuje na ty, co žijí láskou, protože láska nedovoluje krást, zabíjet a mluvit křivá svědectví, ale pokud podtuto tak nízce nastavenou laťku, která nezaručí spasení, sklouzneš, podlezeš ji, tak se na Tebe tento zákon vztahuje ! Přesto ale - kromě hříchu proti DSV - nejsi vyloučena ze záchranného plánu spasení.

Ty mluvíš o tom, že učíme spasení ze skutků zákona. Ale víš, že to tak není !

Je to jako s tím příkladem parku, kde je cedule - zákon - zakazující chodit po záhonech. Vztahuje se zákon na toho, kdo má kytky rád a neničí je ? Vztahuje, jen na něj nedosáhne stejně, jako nedosáhne na toho, kdo je rád nemá a nešlape je ze strachu. Ježíš nás ale na otázku "co mám činit mistře, abnych byl spasen"  poučuje, že strach ze zákona nestačí, že je třeba lásky. 

Zákon není jen deset bodů na dvou deskách, je to také příkaz milovat Boha a bližního a také návod jací máme být .
Nové přikázání o milování se vespolek, tak jako On miloval nás / učedníky, kteří se hádali / ale také jinými slovy v Bvlahoslavenství říká : buťe chudí duchem, tiší... protože Vaše bude království nebeské. Ježíš neříká buďte, ale když budete...
Zákon není jen příkaz nebo zákaz.

Myslím že sobota / den odpočinku / a ctění otce a matky je příkaz / nikoliv zákaz / který je vyřčen tak, aby se nebylo možno spokojit s tím, že neděláme opak, ale nechává prostor pro člověka, aby do tohoto vztahu mohl něco vkládat. Ctít a milovat chce víc, než hlídat hvězdičky počátku soboty a neomezuje se jen na sobotu. Za sobotu nebo ctění rodičů si nelze udělat čárku. I v tomto desateru je to příkaz jiný, než ty ostatní.
Má li zákon platnost v negativním slova smyslu - zákazech pro překročení minima, má jistě i význam v chápání toho, co vede k aktivnímu vztahu a někdo k tomu počítá sobotu . Nech prosím na adventistech, v jakém rámci si svůj vztah k Bohu vytváří.
Sobota byla dána člověku, pro jeho dobro, tak jim ji neber / i kdyby byla zbytečná /. Ani Ježíš ji lidem nebral, když říká modlete se, aby bvaše utíkání nebylo v sobotu.
Nechtěj být ježíšštější, než Ježíš. To není znevážení jeho jména, ale tím myslím osobu, která člověka nepřipustí k Ježíši aby s ním rozmlouval / nejen v sobotu / a hovoří do člověka místo Ježíše, hlasitěji, než on. Znak sektářů a fanatiků. Nech každého adventistu, aby si svůj vztah / třeba k sobotě / vyřešil sám mezi sebou a Ježíšem. Já myslím, že Ježíš věci, které mají vycházet ze vztahu a z lásky, žádným příkazem neovlivní - nechá na každém člověku, jak se rozhodne a co z lásky "dá".

Přemýšlí o tom a dospívají k názoru, že je to tak správné. A já si myslím, že sobota je mým památníkem stvoření podle mého vztahu k Bohu, nikoliv podle karikatury, kterou zde šíříš. Mám Boha za suverenního stvořitele nikoliv evolucí, zákonodárce a spasitele, milujícího otce ke kterému se mohu obracet každý den, nikoliv v sobotu. Sobota je tím minimem pro to, abych s ním mohl být nerušen. Já vím,. je to bludné - podle Tebe - a vtom je Tvůj blud. Obcházíš svět, abys našla lidi a učinila je podobné Tobě, útzokem na něco. Tím je k Bohu nepřiblížíš.

Nemohu tvrdit, že adventisté mají stoprocentní pravdu. Možná se mýlí víc, než si já myslím a připouštím, ale pořád je to církev, která vede lidi k Ježíši a mezi jinými církvemi jsem jinou, která by mně dala takové zázemí, nenašel. Neříkám, že není.
Nemohu ani tvrdit, že adventisté jsou jedinou správnou církví / natož pak, že musí být registrována a nebio musí žít z nebiblických desátků / stal bych se sektářem. Bůh má své lidi ve všech církvích a skupinkách a víc, než o prosazování lidového folkloru v podobě krojů nebo krojovaných názorů, jde o zjevování Božího charakteru na Ježíši Kristu, potažmo na jeho učednících, což znamená milovat a nespadnout přes krásné řeči pod laťku zákona / třeba křivým svědectvím , protže mezi "křesťany" se tolik nekrade ani nevraždí /

Já vím, že to jsitě všechno myslíš dobře a máš skutečný zájem o člověka. Nepoznal jsem mezi křesťany nikoho, kdo by chtěl pro toho druhého něco špatného a proto věřím i Tobě,
Každý jsme něčím v životě poznamenán a ty asi nejsi nejmladší, takže "máš nárok".
Přesto si ale myslím, že na to jdeš špatně. Promiň, ale já  - možná je to moje chyba - nedokážu z tvého psaní odstranit poddtón zklamání, které přenášíš na druhé. Já asi dělám zase chybu jinou.
Takže Tě zdravím.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Celosvětový představitel adventistů: Věříme v Boží stvoření (Skóre: 1)
Vložil: helena v Neděle, 30. srpen 2009 @ 13:52:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
drahý monseku,
zase jsi mnohomluvný a pleteš si křesťanství i spásu s psychoterapií, tak si jí raději někde zaplať v kurzech a nepředváděj mi tu adventismus se vším všudy, díky;
Pojmenovávej, jestli můžeš, věci pravými jmény, ano adventisté dodržují starý zákon v novozákonní době a zvl 4té přikázání a někteří možná i to 5té i jiné, ale dodržujete a příchozí tomuto dále vyučujete, máte to ve stanovách a co je jak jistě čteš, pro některé to nejhorší, že na to vybíráte peníze a nikoli málo, monseku! Je to opravdu nebiblický "hnůj" a nediv se, že lidé protestují!
Pan Paulsen se zase snaží využít každého momentu překvapení k doktrinaci, to děláte vžycky, ani se nepředstavíte, to je také, vaše specialita, jako např ten nový NET 2008 "Discoveries 2008", kde oslňujete divy světa, abyste získlali další "blbečky" ovečky, kteří vám budou platiti, cestovní výlohy pro pány, jakož i Whiteová po světě směle jezdila za vaše né za své, a pravdu nevozila, neb máte stále málo penízků, víš o tom?!
Jinak jsi dost legrační, když si myslíš, že obcházením světa já, získávám něco, pro sebe! Rač se probuditi z adv snů a nefantazíruj, je to silně trapné!
Odstraňuj si z mého psaní co chceš, ale raději se více věnuj bludům páně Paulsena, který vám velí a nás chce poučovat o tom co každý, kdo umí číst, dobře ví, neb to může kdykoli dohnati! To je ta pravá úroveň všech vašich seminářů a jejich cíl, necitovat Písmo Sv, ale vykládat ho duchem prorockým paní Bílé a pěkně pomlaskávat při konsumaci, ale raději být vámi bych nebyla tak hlučná, je to nápadné a podezřelé a hrozné!
a vůbec jsi dost ..., když říkáš o Písmu Sv, které čtu a káži, byť Tobě se to nezdá, že je karikaturní, ještě tam dej svůj "stil a risy" a budeme doma;
 asi Tě mám ráda, ale to nic neubírá na faktu, že bludaříš
zlobí mně pomalý internet, tak nevím, jestli to projde, jsem zase daleko


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Celosvětový představitel adventistů: Věříme v Boží stvoř (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Neděle, 30. srpen 2009 @ 14:24:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No vidíš heleno, podle ovoce poznáte je.. nebo to neplatí ? 
Pokud se psychoterapie týče, tak radím, že nejlepší psychoterapií proti zlobě a zatrpklosti je láska, kterou kterou nalezneme teprve až v nás zapůsobí opravdový Duch Boží.
Nikdy jsem nevěřil, jak snadné je Ducha Božího i v této diskusi rozeznat.
Zdravím Tě :)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Celosvětový představitel adventistů: Věříme v Boží s (Skóre: 1)
Vložil: helena v Úterý, 01. září 2009 @ 02:03:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
milý adventní monseku,
když s Tebou je to těžké,
Ty si pleteš lásku se zlobou
a sobotu a vepřové, máš za zprávy z Ducha Svatého, to je těžké a moc, měl by ses víc modlit a studovat Písma! h


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Celosvětový představitel adventistů: Věříme v Bo (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Úterý, 01. září 2009 @ 10:35:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
heleno, zdravím Tě,
každý si pleteme něco jiného, poklesne li pozorovaný objekt pod úroveň našich rozlišovacích schopností.
Sobotu s vepřovým si možná pleteš Ty.
Já jsem svůj vztah k sobotě definoval jako člověk žijící na dvou kontinentech a občas nucený tuto vzdálenost překonat během několika hodin a vrátit se nebo přeskočit časové pásmo, jako dar od Hospodina člověku, kterému dal ústavu, které jsou pořízena mravní kriteria / láskak Bohu a k bližnímu /. Lidem vyšlým z Egypta musel být dán příkaz formou zákona zákazů a vedeni Duchem byli Izraelité postupně "civilizováni" pro přijetí nové smlouvy.. přes všechny peripetie odpadnutí a návratů, přes všechny nánosy zákonictví.
Sobota  byla dána jako den odpočinku od světských starostí pro uvažování nad touto "ústavou" - o vztahu s Bohem a i když v Bibli nebyla Ježíšem ani apoštoly zdůrazňována, zrušena nebyla. Takže někdo ji zachovává a jiný ne. Někdo světí neděli - i já, když jsem v Americe světím Evropskou neděli. V tom to ale není.
Já vidím důvod pro zachování soboty, nikoliv v pouhém příkazu svěcení dne sobotního, ale v poslušnosti Bohu před poslušností člověku, pokud se týče otázky sobota/neděle.
Jako den vyhrazený člověku - dnes možná víc časově zaneprázdněnému, než dřív, to vidím jako dar, který by se měl vrátit Bohu i přesto, že s Bohem žiji a rozhodujoi se /a někdy dost zásadně / každý den. Bůh je pro mně Stvořitel a tím pádem může být i Spasitel, který mně jako tebe, spasil z milosti, ne pro tu sobotu nebo vepřové.
Mohl bych žít bez soboty stejně jako bez modlitby, bez styku s bratřími, ale byl bych ochuzen já, o požehnání ze soboty, z modlitby, z vlivu bratří asester, z radosti..a nakonec i z přítomnosti Boží v mém životě.
Sobota nevadí mně, vadí ale těm, kteří žijí svůj život - některým - to je ale jejich zbytečná starost.
ANo, sobota je pro mně dnem odděleným, ale oddělit si ho musím já pro Boha - v Americe jindy, než tady a pokud si ho neoddělím, ochuzuji se sám - za zachovávání soboty spasen nebudu, stejně jako za to, že jsem nikoho nezabil.

S vepřovým je to podobné, to, že se ochuzuješ nezdravým stravováním, Ti dosvědčí i lékař, ale platí to i o nestřídmosti, alkoholu, drogách. Bůh toto označil za nečisté, zajímavé, že se dle žalmů dožívali židé 60 i 80 let v době, kdy byl věk průměrný kolem 30. nebylo to jen vepřové, ale i příkazy, které dnes chápeme za součást  hygieny a nediskutujeme o nich.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Celosvětový představitel adventistů: Věříme (Skóre: 1)
Vložil: helena v Úterý, 01. září 2009 @ 14:28:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
milý monseku,
Žalm 95, který se opakuje v Žid,3,11...že nevejdou v odpočinutí mé! Protož Duch Sv praví verš  7+8 DNES uslyšite-l hlas Jeho, nezatvrzujte srdcí svých! Bůh v Genesis odpočinul po své práci stvoření a nyní dále nás novozákonní zve do Svého odpočinutí opravdového, s Bohem v Ježíši Kristu, po vykonané spáse na Golgotě! Starý Izrael, jako lid Staré Smlouvy, nepochopil duchovní význam zákona obecně a zvl 4.tého přikázání a NEVEŠEL, i když sobotu týdenní nadále dodržoval i mnozí, tak dnes, podle nich to nadále dělají!
A vejití do Jeho odpočinutí a pravého pokoje, po vykonané spáse, opět nechápou a mluví o dnech a lidských oddělených dnech, jako Ty a nechápou, že mohou vejít do věčného odpočinutí s Kristem ve dni své, to není žádná imaginace, jak by ses domníval, ale opět faktum!  spásy duše! TO je ten svátek, který zůstává lidu Božímu novozákonnímu, DEN SPÁSY! Žid 3, 7; DNES , uslyšite-li hlas JEHO...
O lidském odpočinku to již dávno není, na to máš noc a spánek, každý den, ale to co jsi se měl naučit ze st zákona, je to to duchovní vejití do Kristova odpočinutí, kde se nemáš opozdit! Žid 4,11;
A pokud jde o shromažďování, tam máš možnost jako apoštolové, každý den kázali v chrámě i po domech, podle Skutk5,42; tak sobota, neděle, pondělí, úterý jako dneska! Tak směle do toho!
A vepřové a zdravá strava, ale monseku, to je o Leviticu, žádné zdraví, to jsou čisté a nečisté pokrmy, to je rituálek, kterého se držíš, když se budeš cpát lojem z hovězího, tak je to jako s vepřem a jeho sádlem, mám krásné knihy jak paní Bílá opisovala o "zdraví", měla totiž chytrou sekretářku a Ty máš koho? páčko h


]


Re: Celosvětový představitel adventistů: Věříme v Boží stvoření v sedmi dnech (Skóre: 1)
Vložil: skalaa v Pondělí, 20. červenec 2009 @ 20:28:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


  Dobra stranka E.G.Whiteovej v mp3:

 http://www.dobrypastyr.cz/audio_knihy.htm

 Videa na  zamyslenie pre hľadajucich:

 http://en.sevenload.com/users/skalaa/videos

 http://www.freewebs.com/paprsek/index.htm

 http://uloz.to/hledej/?q=EDuda  12 dielov videa od E.Dudu-Velmi dobre.

 http://video.google.com/videoplay?docid=-4098012322690076720  plus 11videi



Re: Celosvětový představitel adventistů: Věříme v Boží stvoření v sedmi dnech (Skóre: 1)
Vložil: Sokol v Úterý, 21. červenec 2009 @ 12:06:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemyslím si, že by adventisté byli v tomto směru nějak dogmatičtí, to by pak asi těžko zveřejnili článek (např.): http://www.creationsabbath.net/resources/articles/a-historical-review-of-the-creation-debate.html , který umožňuje nakouknout do zákulisí debat o otázkách týkajících se (všeobecné) evoluce versus (speciálního) stvoření uvnitř této církve.

Naopak, mi osobně je velmi sympatické, že adventisté svým: http://www.creationsabbath.net/ vyvažují toto (např.): http://www.cofe.anglican.org/darwin . Moc bych se nedivil, kdyby se "někdy v dohledné budoucnosti" stala SOBOTA JAKO PAMÁTNÍK STVOŘENÍ "vnějším znamením" těch, kteří zastávají speciální stvoření (ať již kreacionisté staré Země, k. mladé Země, progresivní kreacionismus, kreacionismus typu fiat) vůči teistickým evolucionistům, jejichž "vnějším znamením" může být NEDĚLE.

Pak by adventisté trošku předběhli dobu ...

Některé indície nasvědčují tomu, že je ta doba už blízko (http://assembly.coe.int/Main.asp?link=/Documents/WorkingDocs/Doc07/EDOC11297.htm ). Jen prosím nezaměňovat "lidový" kreacionismus s naukou o stvoření ...

Já bych se k této akci 24. října klidně přidal.



Re: Re: Celosvětový představitel adventistů: Věříme v Boží stvoření v sedmi dnech (Skóre: 1)
Vložil: kozel-Emil v Středa, 22. červenec 2009 @ 16:09:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Sokole,

tak to je pech. 24.října je setkání uživatelů Grana. / již historicky druhé / Asi mu dám přednost.

Emil


]


Stránka vygenerována za: 0.22 sekundy