Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 234, komentářů celkem: 429550, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 421 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Willy
ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116469090
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Může být ďábel spasen?
Vloženo Pátek, 14. srpen 2009 @ 20:17:20 CEST Vložil: Stepan

Dotazy čtenářů poslal nula

Podmínku spasení jasně definuje Bible 

"Vyznáš-li ústy svými Pána Ježíše, a srdcem svým uvěříš-li, že jej Bůh vzkřísil z mrtvých, spasen budeš Srdcem se zajisté věří k spravedlnosti, ale ústy vyznání se děje k spasení.“ (Římanům 10:9-10.)

Nevěřící se však ptá -Byl by spasen i ďábel pokud by tak učil?


Podobná témata

Dotazy čtenářů

"Může být ďábel spasen?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 40 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Může být ďábel spasen? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pátek, 14. srpen 2009 @ 21:39:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak Origenes tomu věřil. On tedy netvrdil, že ďábel být spasen může, on věřil tomu, že spasen bude. Odhadl bych to tak, že drtivá většina lidí ti odpoví záporně. I já bych se spíš přiklonil k záporné odpovědi. Mimochodem, ďábel nemůže věřit ve vzkříšení. Pokud k němu došlo, on to ví:-) Ale tyhle teologické otázky naprosto přesahují oblast mého zájmu.



Re: Re: Může být ďábel spasen? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pondělí, 17. srpen 2009 @ 12:00:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Mimochodem, ďábel nemůže věřit ve vzkříšení. Pokud k němu došlo, on to ví:-) --

:-) přesně,ale to ví-neví i učedníci,žena-ženy u hrobu? atd.


]


Re: Může být ďábel spasen? (Skóre: 1)
Vložil: bettymcdonald v Pátek, 14. srpen 2009 @ 21:43:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Nemůže. Ježíš zemřel za LIDI, ne za DUCHY. A ďábel by to nejspíš ve své pýše ani neudělal. Navíc se jasně píše o ohnivém jezeru, kde bude plavat se Smrtí a *****m - tudíž se s jeho obrácením nepočítá.

I.




Re: Re: Může být ďábel spasen? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Sobota, 15. srpen 2009 @ 20:33:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Par linku:
http://bohu-a.svetu.cz/20400-jezis-je-pan.html

http://bohu-a.svetu.cz/20194-vyznavat-svoji-hrisnost.html

http://bohu-a.svetu.cz/19770-zaludnost-cestiny.html

Atd...


]


Re: Re: Může být ďábel spasen? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pondělí, 17. srpen 2009 @ 11:50:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Nemůže. Ježíš zemřel za LIDI, ne za DUCHY--

takto to Bible nerozděluje píše třeba "každý kdo v něj věří"


--Navíc se jasně píše o ohnivém jezeru, kde bude plavat se Smrtí a *****m--

:-) plavat Smrt jsem ještě neviděl -to je nějaká paní s kosou či co?


]


Re: Může být ďábel spasen? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 17. srpen 2009 @ 11:14:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zlí duchové uznávají Kristovu moc i spravedlnost. To co nechápou a vzbuzuje u nich zuřivost a odpor je Jeho Milosrdenství. Představa oběti na kříži za hříšné červy jako jsme my předcházela prvotní vzpouře a pádu. Podobnému pokušení jsme vystaveni i my. Dát přednost králi se světskou slávou a mocí před Kristem. Jako Vyvolený národ v době ukřižování. Otázkou ospravedlnění ďáblů a možností jejich spásy (nebo spíš získání moci) se hodně zabývali intelektuálové v dobách romantismu. Nic dobrého to nepřineslo. Tenhle strom plodil špatné ovoce. Budiž nám to výstražným příkladem.



Re: Může být ďábel spasen? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pondělí, 17. srpen 2009 @ 11:55:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z mého pohledu dle Římanů 10:9-10  už spasen vlastně je -nejen věří přímo ví že jej Bůh vzkřísil z mrtvých  



Skutky 2,37 nn (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pondělí, 17. srpen 2009 @ 12:03:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemůže, protože nečinil pokání (a nebyl pokřtěn). Což zde mnohým též chybí, že ?


]


Skutky 2,37 nn (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pondělí, 17. srpen 2009 @ 12:04:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemůže, protože nečinil pokání (a nebyl pokřtěn). Což zde mnohým též chybí, že ?


]


Re: Skutky 2,37 nn (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pondělí, 17. srpen 2009 @ 13:05:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Nemůže, protože nečinil pokání (a nebyl pokřtěn).--
 
Jenže ďábel není Žid-v této pasáži hovoří ap. Petr k Židům,kteří měli Ježíše ukřižovat.

Možnost být pokřtěn neměli a dodnes nemají zdaleka ne všichni lidé na Zeměkouli


]


Re: Re: Skutky 2,37 nn (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Úterý, 18. srpen 2009 @ 10:25:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jako že je na Zeměkouli málo vody ?


]


Re: Může být ďábel spasen? (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pondělí, 17. srpen 2009 @ 12:50:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Dovolím si přispět se svou troškou do mlýna - Ďábel nemůže být spasen ani kdyby změnil smýšlení a nechal se pokřtít z jednoduchého a prostého důvodu. Mnohokrát se totiž rouhal Duchu Svatému, a tento hřích nebude odpuštěn, což on přirozeně dobře ví...



Re: Re: Může být ďábel spasen? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pondělí, 17. srpen 2009 @ 12:58:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Mnohokrát se totiž rouhal Duchu Svatému--

Jak například?


]


Re: Re: Re: Může být ďábel spasen? (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pondělí, 17. srpen 2009 @ 13:33:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Viz třeba farizejské výroky.


]


Re: Re: Re: Re: Může být ďábel spasen? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pondělí, 17. srpen 2009 @ 13:44:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Viz třeba farizejské výroky--

Například?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Může být ďábel spasen? (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pondělí, 17. srpen 2009 @ 13:58:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Proboha! Ty jsi ještě nečetl Bibli? :-0

Tak co tady vlastně pohledáváš? :-)

Marek 3,29-30 Kdo by se však rouhal proti Duchu svatému, nemá odpuštění na věky, ale je vinen věčným hříchem. 30 To pravil, protože řekli: „Má nečistého ducha.“





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Může být ďábel spasen? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pondělí, 17. srpen 2009 @ 14:46:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Proboha! Ty jsi ještě nečetl Bibli? :-0--

četl,proto se tě ptám:-)


--Marek 3,29-30 Kdo by se však rouhal proti Duchu svatému, nemá odpuštění na věky, ale je vinen věčným hříchem. --


To konstatuje Ježíš navíc výše je uvedeno "odpuštěni budou synům lidským"  O tom,že by se ďábel rouhal Duchu svatému tam není ani slovo- mluvili tak farizeové tzv. svobodnou vůli,kteří měli zato že je posednutý zlým duchem . Takže se znovu ptám kde se ďábel rouhal Duchu svatému?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Může být ďábel spasen? (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pondělí, 17. srpen 2009 @ 14:52:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Kde že se rouhal Ďábel Duchu Svatému? :-)

No přece v těch farizejích, ty nedovtipo. Jaký duch myslíš že za rouháním oněch lidí stál? To je ovšem nezbavuje odpovědnosti. Půjdou tam, kam ten, co je inspiroval...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Může být ďábel spasen? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Úterý, 18. srpen 2009 @ 11:00:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kde že se rouhal Ďábel Duchu Svatému? :-)

--No přece v těch farizejích, ty nedovtipo.--

:-) to je pěkná kravina,není tam napsáno že by byli posednutí zlým duchem,narozdíl třeba od prasat a jiných postav v NZ.Člověk má přece tzv. svobodnou vůli- sám se rozhoduje  

--Jaký duch myslíš že za rouháním oněch lidí stál?--
 
jejich vlastní,stejně jako u tebe

--To je ovšem nezbavuje odpovědnosti. Půjdou tam, kam ten, co je inspiroval...--
 
pěkně perverzní.Pokud je někdo posednutý není odpovědný za své činy .Farizeové byli tak vychování svým náboženstvým je pak přirozené že měli takové myšlení ,není třeba za tím hledat hned něco dábelského. 
Znovu se tedy ptám- kde se sám dábel rouhá Duchu svatému?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Může být ďábel spasen? (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Úterý, 18. srpen 2009 @ 12:13:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Já ale neříkám, že byli posedlí! Posedlý je ten, kdo už se vůbec neovládá, jako třeba tenhle:

2  Sotva Ježíš vystoupil z lodi, vyšel proti němu z hrobů člověk posedlý nečistým duchem. 3  Ten bydlel v hrobech a nikdo ho nedokázal spoutat už ani řetězy.4  Často už ho spoutali okovy i řetězy, ale on řetězy ze sebe vždy strhal a okovy rozlámal. Nikdo neměl sílu ho zkrotit. 5  A stále v noci i ve dne křičel mezi hroby a na horách a bil do sebe kamením. (Mk 5)

Všimni si, co říká apoštol Petr Ananiášovi - ten také nebyl posedlý:

 Ale Petr mu řekl: „Ananiáši, proč satan ovládl tvé srdce, že jsi lhal Duchu svatému a dal stranou část peněz za to pole?

Jednoznačně obviňuje Satana! Vina Ananiáše ovšem byla, že Ďábla poslechl. Stejně tak farizeové - mohli odmítnout Satanovo našeptávání. Ale neudělali to!

Tak co? Stačí? Nechceš doufám, abych kvůli tobě prohledával satanistické stránky! Ostatně ty bys stejně řekl, že to nebyl Satan, ale jeho učedníci, kdo se rouhal. Vážně si myslíš, že když se Duchu rouhali Satanovi synové, že on sám to neudělal? Že učedníci předčili svého učitele? Ty naivko... :-)




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Může být ďábel spasen? (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Úterý, 18. srpen 2009 @ 12:45:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

A ještě - Ježíš říká na jednom místě svým učedníkům:


Matouš 10,20 Nejste to vy, kdo mluvíte, ale mluví ve vás Duch vašeho Otce.

V odpovědi na tvou otázku, kde se Satan přímo rouhal Duchu, trvám tedy na svém - v oněch farizejích! Mluvil z nich duch jejich otce (J 8,44)...




]


Re: Může být ďábel spasen? (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Pondělí, 17. srpen 2009 @ 14:24:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemůže býti spasen, neboť nebyl vyvolen. Haleluja



Re: Re: Může být ďábel spasen? (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pondělí, 17. srpen 2009 @ 15:14:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
U andělů není "vyvolení ke spáse", viz. můj příspěvek níže


]


Re: Re: Může být ďábel spasen? (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Pondělí, 17. srpen 2009 @ 15:56:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Tak tohle je nejlepší argument vůči spáse Satana:-)) Já se také přikláním k výkladu Bible (o které si myslím, že nemá patent na pravdu), kdy spasení jsou ti, jenž jsou Hospodinem vyvolení, ne pro to jaci jsou, ale protože to tak chce Hospodin. Dále se přikláním k tomu, že ten jenž nebude spasen, bude věčně trpět. Je to jako rovnice. Zadáme tam tyto "známe" a co nám z toho vyjde? Že Hospodin není hoden úcty, spíš je hoden opovržení. Něco je tedy špatně.
    Buď Hospodin nevyvoluje. Každý člověk je strůjcem svého štěstí. Nemyslím si, že tomu tak je. Viz můj článek "Jsem pány sami sebe?"
    Anebo věčné utrpení je nesmysl. Život zde na zemi je něco jako síto, kdo projde bude žít, kdo ne bude zničen, nebude jej. To by mi přišlo jíž trochu přijatelnější než věčné utrpení. Bůh si se svým stvořením může dělat co chce, ale abych já byl spasen a věčně bych se měl radovat s vědomím toho, že někde jsou bytosti, které věčně trpí mi přijde hodně úchylné.
    A pak je tu možnost spásy všech.
    A pak je tu možnost, že všechno je jinak....


]


Re: Re: Re: Může být ďábel spasen? (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Úterý, 18. srpen 2009 @ 10:23:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bůh je láska a pro hřích / každý / , který hříšníka odlučuje od Boha, zdroje života, nebude nikoho mučit nekonečné věky.
To by musel být člověk nesmrtelný a Bůh krutý a mstivý.
Lidé na věčnosti by nemohli prožívat štěstí, kdyby vedle nich existovalo věčné peklo s mučenými bytostmi, které milovali.

Představy lidí o pekle a potažmo očistci, jsou představy lidské a i Ježíš takových představ použil jako základ podobenství / třeba o Lazaru a boháčovi / a pokud taková podobenství vykládáme, třeba brát v úvahu celý biblický kontext, který hovoří i jiném, než zlém Bohu.

Bůh povolává každého a vyvolil jen jediného, svého syna a v něm je těch málo vyvolených z mnoha povolaných. Věříme li, že v něm je život věčný, nezbývá než věřit, že bez něho je jen život dočasný - do první a druhé smrti.
Co se týče Satana, jeho konec je posán ve Zjevení a o jeho  spáse tam není ani slovo.
Zbývá jen spekulovat, že Bůh ho nestvořil pro zahynutí, ale že si tuto volbu vyvolil sám, vědom si více  než člověk odkázaný jen na víru, neboť se stýkal s Bohem.

Myslím, jen se domnívám, že všechno to zlo, které prožíváme od počátku světa, slouží k tomu, abychom si uvědomili důsledky hříchu - života bez Boha a aby byl Satan "usvědčen" a zachována Boží spravedlnost, ale i milosrdenství spásy na straně druhé.
Potrestat ho a zničit hned, by nás obralo o tuto "zkušenost" a Bohu by v našich očích upřelo možnost prokázat spravedlnost / nebyl by spravedlivý, jen krutý /.
Těžko se nám uvažuje o duchovních bytostech, kterým přisuzujem jen to, co známe, ale můžem se domnívat, že inteligence těchto bytostí je daleko vyšší, nesrovnatelná s inteligencí naší, jejich "informace" je z první ruky - ony asi vědí víc, my jen věříme.


]


Re: Může být ďábel spasen? (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pondělí, 17. srpen 2009 @ 15:12:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nebyl, protože on žije v realitě tzn. v přímé Boží přítomnosti. Pravidla hry znal a přesto zpyšněl a chtěl být jako Bůh. Jestliže anděl zhřeší tzn. poruší daná pravidla ( a věřím, že je znají, protože Bůh je spravedlivý a neodsoudí nikoho jen tak, z plezíru) pak nemůže být spasen, protože spasení je z víry ! U andělů není víra, ale realita v Boží přítomnosti. Uvedený verš se týká jen lidí a není určen pro anděly  



Re: Re: Může být ďábel spasen? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pondělí, 17. srpen 2009 @ 15:46:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 --pak nemůže být spasen, protože spasení je z víry !--

to jsou věci..takže apoštolové kteří žili v realitě tzn. v přímé Boží přítomnosti  spasení být nemohou protože zřejmě nevěří  

--Uvedený verš se týká jen lidí a není určen pro anděly--

to tam napsáno není ale není   


]


Re: Re: Re: Může být ďábel spasen? (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Úterý, 18. srpen 2009 @ 06:06:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Učedníci viděli nejprve člověka - Ježíše z Nazaréta. Později poznali, že je Božím Synem. Zjevil jim to nebeský Otec, ne "tělo a krev". Museli tomu uvěřit zrovna tak, jako tomu věříme my. Museli v jedné chvíli přijmout Ježíše jako Mesiáše Izraele, jako Božího Syna. Mnoho jiných Židů Ho odmítlo a neuvěřili v Ježíše jako svého zaslíbeného Mesiáše .  Realitou mám na mysli "nebeský prostor", který je vlastní Boží přítomnosti. My, ani apoštolé, v něm nežijeme a nežili. Andělé žijí v realitě nebe, v přímé přítomnosti Boha bez jeho inkarnace ( vtělení) . Proto u nich kategorie jako je víra neexistuje, ani vidí. Bůh dává stvoření svobodu rozhodování a mnozí se rozhodli ( i přeze všechnu reralitu) Boha neposlouchat a byli vykázáni mimo Boží službu. Bůh není jen láska, ale je také spravedlivý. Nemůže ani Satana a démony odsoudit ihned i když Ježíš již vybojoval vítězství. Musel by totiž řešit i náš hřích a de facto ukončit své jednání i s lidmi. Protože nechce, aby kdo zahynul, ale všichni přišli k pokání ( 2 Pt.3:9) tak "výkon trestu" odsouvá i když je Sata "už odsouzen" na Golgotě. Protože je Bůh láska, dává lidem šanci ke znovuzrození i za cenu toho, že tady provozuje svou činnost již odsouzená kohorta padlých andělů. Na druhou stranu je nemusíme poslouchat a jim podléhat, protože jsme v Kristu - Vítězi.


]


Re: Re: Re: Re: Může být ďábel spasen? (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Úterý, 18. srpen 2009 @ 10:58:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Víra neznamená jen pžijetí skutečnosti bez důkazu - podstatou víry je důvěra, smlouva - přijetí  Ježíše nejen za mesiáše a Božího Syna, ale jako "zástupce" hříšníka na kříži, možnost vložit na něj svůj hřích a přijmout s ním účast na věčném životě. tato smlouva vychází z poznání, že jsem hříšník a potřebuji Spasitele, a pak, jestliže s ním vírou udělám "smlouvu" , žiju vírou v tuto realitu, ačkoliv jako člověk mám obyčejné starosti a problémy, od kterých nejsem osbvobozen.
Satan také věří / protože viděl /, ale třese se.
My věříme, ačkoliv jsme neviděli - museli jsme přijmout tento systém jako spravedlivý vírou, "dozrát" do něho. Proto také myslím, že Bůh nikoho k víře nepřivádí skrze divy a úkazy, ačkoliv je jich "schopen".


]


Re: Může být ďábel spasen? (Skóre: 1)
Vložil: garwin (garwin@seznam.cz) v Pátek, 13. listopad 2009 @ 08:21:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V tomto smyslu se různé názory vyskytovaly i u tzv. apoštolských otců, např. Ignatius ve svém Listu do Smyrny v kapitole šesté píše: "Let no man deceive himself. Both the things which are in heaven, and the glorious angels, and rulers, both visible and invisible, if they believe not in the blood of Christ, shall, in consequence, incur condemnation(převzato z http://www.earlychristianwritings.com/text/ignatius-smyrnaeans-roberts.html), tj. volně přeloženo:

Nechť nikdo sám sebe neklame. Jak bytosti, které jsou v nebesích, nádherní andělé a vládci, viditelní i bytosti viditelné(na zemi), když nevěří v krev Kristovu, jsou odsouzeni. Ignatius zřejmě věřil, že spásná krev Kristova má důsledky i pro anděly. Pochopitelně pravdu má Písmo.



Stránka vygenerována za: 0.23 sekundy