Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 217, komentářů celkem: 429664, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 302 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

cizinec
oko
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116528820
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala
Vloženo Čtvrtek, 27. srpen 2009 @ 14:37:17 CEST Vložil: Olda

Z hnízda poslal Nepřihlášený

Český rozhlas 6 v rámci pravidelného sobotního pořadu "Hovory o víře" představil posluchačům Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala. Pořad připravil Karel Vepřek.

18.7. hovořil Dan Drápal především o své cestě víry a genezi KS, 25.7. více o KS jako takových a na závěr pak zazněla svědectví několika bývalých členů KS.

Pořad si můžete na webu Českého rozhlasu přehrát

nebo stáhnout:

první část

druhou část


"Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala" | Přihlásit/Vytvořit účet | 63 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 27. srpen 2009 @ 17:24:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nepřihlášený
Zajímavý poslech - to se jedná o sektu nebo povolené křesťanské společenství, které vedl Dan Drápal?



Re: Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: Rosman v Čtvrtek, 27. srpen 2009 @ 18:36:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
řkc, kterou vede papež, je sekta  :-)


]


Re: Re: Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 27. srpen 2009 @ 19:26:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rosman
Nemyslela jsem to ve zlém. To svědectví, co tam dávali ti mladíci mě dost překvapilo. Rozhovor s Danem Drápalem byl na začátku velmi zajímavý.

Jinak já opravdu nevím o co se na Maninách jednalo. Je to Křesťanské společenství nebo sekta?  


]


Re: Re: Re: Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Čtvrtek, 27. srpen 2009 @ 19:36:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podívej se na debatu pod tímto článkem. Taky jsem nevěděl, co to jsou Maniny a tak jsem zeptal a dostalo se mi odpovědí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 27. srpen 2009 @ 20:23:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ssns
Tak ten článek jsem četla a abych pravdu řekla -  tomu moc nerozumím. Je ještě něco jiného o Maninách?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Čtvrtek, 27. srpen 2009 @ 23:26:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaelo, ne ten článek, ale tu debatu pod ním. Tam jsem se na Maniny ptal.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pátek, 28. srpen 2009 @ 11:02:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ssns
Joooooooo :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pátek, 28. srpen 2009 @ 11:53:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ssns
No, je to zajímavé. Duch vane kam chce a vznikají malá společenství a místní církve a Pán přidává k počtu bratří a počet bratří a sester roste každým dnem. Pak se po ovoci pozná, jaké to je společenství a také jak dlouhé má trvání a také je důležité, jestli se uzavře nebo otevře pro chválu Hospodina v jednotě. Do našich srdcí vidí Hospodin. Já o Maninách jinak nic nevím. Doufám, že pokračují v modlitbách a chvále dál.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Pátek, 28. srpen 2009 @ 14:43:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdá se, že Maninami prošlo opravdu hodně lidí, z nichž někteří pak nalezli svůj duchovní domov v rozličných denominacích. Už jsem se dočetl i o katolících, kteří uvěřili právě tam. Ale jak to tam pokračuje, opravdu nevím.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Sobota, 29. srpen 2009 @ 16:42:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ssns
Důležité je, když už se člověk setká s Bohem, jít za ním přímou cestou dál, klanět se mu a hledat jednotu s ostatními lidmi v klanění a chvále. Nehledat zmatek a neposlušnost, protože zmatek není od Hospodina a pak všechno ukáže čas.
Pán ke společenství církve která je Jeho, protože ji ustanovil, přidává v hojném počtu nové věříci a církev roste.
Které údy tvoří Tělo církve, to bych si netroufla říci. Duch svatý vane tam,  kam chce.
Já jsem si jenom jista, že plnost všech darů Ducha svatého najdu v římskokatolické církvi.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Pátek, 28. srpen 2009 @ 05:47:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě nezazněly hlasy z druhé strany spektra.Určitě se ozvou ti co řeknou: ze záhrobí. Možná. Křesťanská splečenství mají také dost stinných stránek a rubem rosjásaných a probuzených lící jsou tzv. NOVÁCI. Tedy vedoucí různých frakcí KS, kteří se v rámci opěvovaného probuzení začali realizovat v různých částech KS a postupně se infiltrovali i do mnoha konzervativnějších denominací. Drobný problém byl, že jejich hlavní duchovní kvalifikací bylo jen to, že chtějí být ti nejlepší. A tak se Maniny zařadily za dlouhou řadu jiných skupin, dnes všeobecně nazývaných Nová náboženská hnutí. Tato hnutí, ať už si to staří maniňáci připustí, či nikoli, mají velmi mnoho společných rysů napříč všemi jeho odnožemi a to i těmi nekřesťanskými, jen si to bratři nemohou nějak spočítat a připustit. To, co zde zaznělo byl pouze ryzí sentiment, ze kterého se může sice někdo dojmout, ale to bude asi tak vše. Pravda je daleko odmocněnější. To co zbývá, je udržet cosi, co sice kdysi mělo duchovní náboj, ten byl ale v rámci odbourání práva a nastolení trvalého duchovního sentimentu, mírně řečeno prokaučován, takže to, co zde vidíme a slyšíme je názorný pozůstatek. Dilema návratu do duchovního dětství zde stále visí jak ukazatel na cestu odkud jsme přišli. Otázkou zůstává bylo proč, když bylo to dětství tak úžasné nepřišla stejně úžasná dospělost. U KS se stala z dynamického rozvoje dětství jakási dynamická stagnace dospělosti a vrcholný výtěžek této dospělosti  je dovednost a poznání jak se nenechat manipulovat a to NOVÁKY alias dominantními vůdci, vyselektovaným učením, finanční politikou atd.. Podobné příspěvky budou pořád vzbuzovat v člověku touhu návratu do dětství. Domnívám se ale, že takto se nikdo nedostane ani k první a ni k druhé lásce. Kdysi někdo v nějaké manželské příručce popsal jak láska chladne a odchází. Ztráta lásky je výsledkem snahy víc přijímat než dávat. KS se naučily jak s hlasitým kázáním o dávání lidi obírat osobní svobodu, práva i identitu. Pokud bafuňáři KS nevynaloží více úsilí na poznání a zvrácení zmíněného obírání oveček a  sentimentálního trendu budeme se za čas nad takovými příběhy, jako je ten uvedený, rozplývat, asi jako nad Pyšnou princeznou o Vánocích.

Farel


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 28. srpen 2009 @ 11:09:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Proč se ti vůdci jmenují Nováci? To je podle jejich zakladatele?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Pátek, 28. srpen 2009 @ 11:12:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne novák, aby nadut jsa upadl v pokušení ďáblovo. :-))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Pátek, 28. srpen 2009 @ 11:15:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sorry, potupení ďáblovo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 29. srpen 2009 @ 00:11:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Jo, aha!

  Já už jsem myslel, že je to nějaké české specifikum.


]


Re: Re: Re: Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Čtvrtek, 27. srpen 2009 @ 19:48:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Církev, Holubičko, církev, opravdová církev.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 27. srpen 2009 @ 20:17:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lu
No však církev je jedna a má mnoho údů. Když říkáš církev, nemám důvod ti nevěřit, nevím o co jde.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: Rosman v Čtvrtek, 27. srpen 2009 @ 20:32:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
o církev


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Čtvrtek, 27. srpen 2009 @ 20:41:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zkus třeba tyto stránky: www.kaes.cz . Pokud ten odkaz nebude fungovat, musíš ho opsat. Tyto divy mi ještě moc nejdou :-)


]


Re: Re: Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 28. srpen 2009 @ 17:47:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rosmane
Říci o naprosto majoritní církvi katolické, že je sektou, může jen člověk roztomile hloupoučký. Ale nevadí, je to milé.

A navíc máš vyjímečně pravdu, ŘKC je opravdu ta samá "sekta", o které se mluví ve Sk 24,5; Sk 24,14; Sk 28,22; -Jen je dneska za tu dobu o trošku větší - povyrostla.


]


Re: Re: Re: Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pátek, 28. srpen 2009 @ 18:23:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko
Skutky apoštolů 16, 55A tak se církve upevňovaly ve víře a počet bratří rostl každým dnem.
Katolická církev je živá a počet jejich členů stále roste. Kristus ji postavil na skále a brány pekelné ji nepřemohou.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 29. srpen 2009 @ 09:44:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Jaelo
Naprostý souhlas.
Taky žiju uvnitř katolické církve (a jsem tomu rád). Nevadí mi, když ji někdo ze zášti nazývá sektou. Vždyť ji tak nazývali už před děma tisíci roky. Jenže tehdy byla Kristova církev malá, dneska má římskokatolická církev přes miliardu věřících.

Jak moc musí být člověk proti ní zaujatý, když ji pojmenuje sektou!

U nás se říká, že: "Zlost mu nedala mířit".


]


Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Čtvrtek, 27. srpen 2009 @ 19:45:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Prosím, poslechněte si ty pořady. Tady se naší země dotýká Bůh.

Oba hlavní aktéry rozhovoru znám osobně. Připadá mi, že Karel kladl otázky schválně naivněji, než ve skutečnosti sám je. Danovo svědectví je úžasné. Konečně jsem přímo od něho slyšel, jak uvěřil Pánu Ježíši. I já jsem jeden z těch, kteří do toho sborečku v ulici Na Maninách byli (na vlastní žádost) přivedeni. Dobře je tam popsána první láska, služba starým babičkám. Je zajímavé, že ty dámy, co řekly Danovi evangelium, též nebyly žádné mladice. Ten pořad mi dává velkou naději, že druhá láska přichází. Jen jsme si udělali takové třicetileté charismatické kolečko pouští.
Trochu dramaturgicky nechápu závěrečná antisvědectví. Ale nikterak příliš, zdá se mi, neuškodila.
Díky Dane, díky Karle.



Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Čtvrtek, 27. srpen 2009 @ 20:05:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za odkaz. Nedávno jsem se tu na ty Maniny ptal, takže mi to přišli vhod. Ale v rámci těch Hovorů o víře je tam hodně zajímavých povídání.



Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: rive v Čtvrtek, 27. srpen 2009 @ 21:00:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 To co se zde na gs - či v rozhlasové relaci popisuje, že se dělo na "maninách" se dělo podobně na mnoha místech v celém Československu. Znám spoustu svědectví z té doby napříč denominacemi, jsou : ))) zvláštní, že jsou "navlas" podobná. Lidé se scházeli horlivě po domech ve skupinkách. ....vlažní se stávali horliví (tak nějak vedením Božího ducha - zázrakem - jak  o tom hovoří v relaci bratr DD), zázrakem přicházelo ke Kristu spoustu ateistů .... byl tu velký hlad po Bohu ... intenzivně a  :(( nekriticky se četla duchovní literatura (samizdatová) .... atd ..rive 



Re: Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 28. srpen 2009 @ 00:20:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


JO Rive, bylo to krásné. Jen to mělo tu vadu, že to bylo hodně ovlivněno (i když ne pohlceno) Hnutím víry a jejich evropskými učiteli (hlavně z Německa).


]


Re: Re: Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pátek, 28. srpen 2009 @ 08:21:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj G777

Ne všechno přiletělo ze západu!!
 
Vzpomínám si na svědectví, která zase hovořila o větru z východu. Bylo to učení - směřování zase hodně podobné tomu, které tady na gs představuješ ty  - hodně specifické - zvláštní úzkostlivé zákonické předpisy: Kdy pořád jich není málo a vznikají nové a nové. Kdy pořád skoro všechno je špatně.  Najednou to tu bylo, ze dne na den tolik zákonických pravidel, že se některým blahem  z toho zamotala hlava (např. nesměly se vůbec kupovat potravinové, hygienické výrobky obsahují na obalu formulku "new" , jenže tohle slovo bylo snad na každém výrobku).  : ((( Tato cesta duchovního elitářství způsobila izolovaní se bratří - odchod, "zakopáni hřivny" (bratři se zavřeli do svých obývacích kobek a jsou si pro sebe a bývalé spolubratry, kteří zákonické učení nepřijali vnímají jako odpadlíky)

rive


]


Re: Re: Re: Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 29. srpen 2009 @ 08:03:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ahoj Rive,

mně ale žádné takové "new" zákonictví připisovat nemusíš. S takovými a podobnými extrémy nemám nic společného.


]


Re: Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 28. srpen 2009 @ 17:51:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máme společenství manželů uvnitř katolické církve už přes třicet let. Dodnes se scházíme po domech, podnikáme občas i nějaké akce a jsme si jako rodina.


]


Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pátek, 28. srpen 2009 @ 12:05:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

3x ženatý "český apoštol" Dan Drápal okem Písma:

1. Timoteovi 3 Nuže, biskup má být bezúhonný, jen jednou ženatý, střídmý, rozvážný, řádný, pohostinný, schopný učit, 3 ne pijan, ne rváč, nýbrž vlídný, smířlivý, nezištný. 4 Má dobře vést svou rodinu a mít děti poslušné a počestné; 5 nedovede-li někdo vést svou rodinu, jak se bude starat o Boží církev?


Matouš 19,9 Pravím vám, kdo propustí svou manželku z jiného důvodu než pro smilstvo a vezme si jinou, cizoloží.

Marek 10,11-12 I řekl jim: „Kdo propustí svou manželku a vezme si jinou, dopouští se vůči ní cizoložství; a jestliže manželka propustí svého muže a vezme si jiného, dopouští se cizoložství.“



Re: Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Pátek, 28. srpen 2009 @ 13:38:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Míšo, že je to jen slepá závist protože ty máš jen jednu ženu?


]


Re: Re: Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pátek, 28. srpen 2009 @ 14:02:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Vtipné. :-)

Nemohu si pomoci, ale Písmo by se mělo dodržovat. Nebo snad ne? :-0

Jan 14,23 Ježíš mu odpověděl: „Kdo mě miluje, bude zachovávat mé slovo, a můj Otec ho bude milovat; přijdeme k němu a učiníme si u něho příbytek.


]


Re: Re: Re: Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Pátek, 28. srpen 2009 @ 14:25:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No co já vím tak D.D. konvertoval a jedno manželství už měl nějak za sebou a druhé bylo nalomené, takže se nějak dolomilo. No a třetí mu odsouhlasilo staršovstvo, jinak by se prý neženil. Mě tak ty motivy a průběh (až na to staršovstvo), nějak ani nevadí, život přináší různé vývrtky. Spíš mě mrzí, že když už bylo všechno jakoby v richtiku, že to nevyšlo ani po třetí. Ale jak se říká, když uděláš kompromis jednou, tak už ho pak děláš pořád a to asi to strašovstvo nevědelo a tak ty strašné strašlivosti dělalo ňák po libosti, no a pak se jim to nějak vyvalilo. No.

EF


]


Moralitky pana Drápala na téma manželství a rodiny (Skóre: 1)
Vložil: Alan v Pátek, 28. srpen 2009 @ 16:26:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To co mě nejvíce zaráží na působení pana Drápala, jsou jeho opakující se moralitky na téma manželství a rodina:

"Posilujme rodinnou solidaritu a rodinná pouta. Rodina není nadarmo terčem útoků současných socialistů a „humanistů“. " - http://dan.drapal.org/index.php?id=226

"Bývaly doby, kdy manželství bylo soudržnější díky vnějším tlakům, mimo jiné i ekonomickým. Tyto tlaky dnes již pominuly a mnohdy je dokonce ekonomicky výhodnější žít „na hromádce“ nebo jako „svobodná matka“. Nepovažoval bych za správné snažit se znovuobnovit úctu k manželství a rodině jakýmkoli vnějším opatřením či dokonce tlakem. Lidé, kteří si zůstanou věrní, budou v menším podezření, že tak činí jen z nějakých utilitárních důvodů. Můžeme vzpomenout na knihu Job, v níž se Bůh vlastně Satanovi Jobem chlubí. Satan zpochybňuje Jobovu motivaci a bude jistě zpochybňovat i motivaci, která vede upřímné křesťany k zápasu o jejich manželství."

"V klasických církevních manželských slibech si manželé slibují věrnost do konce života, to, že spolu vydrží v dobrém i ve zlém, že se budou navzájem podpírat, dokud je smrt nerozdělí. V těchto slibech neklade muž ženě nebo žena muži žádné podmínky; naopak, svým manželským slibem druhého obdarovává."

 - http://dan.drapal.org/index.php?id=243

"O čtrnáct let později jsem s velkou bázní a třesením dal do kázně, respektive vyloučil ze sboru, jednoho muže, který opustil ženu a dvě děti kvůli milence. Byl to syn presbytera a kdysi celopražsky známý vedoucí evangelické mládeže. Když jsem ho dával do kázně, byl jsem celý roztřesený. Však jsem to taky dost schytal. Částečně právem – nejednal jsem zcela podle církevních řádů. Tehdy jsem onomu muži napsal slušný, ale upřímný dlouhý dopis, v němž jsem mu popisoval, co dělá, a proč já dělám to, co dělám."

- http://dan.drapal.org/index.php?id=169

"Krize se nevyhýbají ani křesťanským manželstvím. Dokonce jsem slyšel, že v Americe se křesťané rozvádějí ještě více než nekřesťané. Toto zjištění už mne ovšem tolik nešokuje. Nekřesťané se totiž mnohem méně žení a vdávají, takže bychom srovnávali nesrovnatelné. Relevantním srovnáním by bylo, jak dlouho spolu vydrží jednotlivé páry, ať jsou sezdané nebo nesezdané."
"Viděl jsem to v životě mnohokrát. Viděl jsem to u lidí, kteří po léta vypadali jako lidé Boží. Zdálo se, že Boha znají, že ho milují a že s ním žijí. Pak se rozvedli – a někdy takřka přes noc začali mluvit velmi tvrdě. Jakoby to ani nebyli oni. Kéž nás taková setkání motivují k tomu, abychom o to usilovněji hledal Boha. „Pane Bože, jen ať se mi to nestane! Nechci, aby mi takto ztvrdlo srdce!“ Otec nám nijak nezastírá, že budeme platit daň. Daní za to, že nám neztvrdne srdce, bude bolest. Ano, odmítnutí druhým bolí. A bude bolet. Nezlepší se to. A bude to možná trvat dlouho. Toto přitakání bolesti ti ale paradoxně bude dodávat naději – pro tebe samotného i pro tvého partnera. A pokud před tou bolestí neuhneš, čeká tě patrně mnoho nádherných setkání s Ježíšem. Prožiješ jeden ze základních křesťanských paradoxů: tam, kde se bude navenek zdát, že jsi na tom opravdu bídně, budeš zakoušet, jak jsi blízko Bohu. Budeš se postit na poušti – a budou ti sloužit andělé." "Vraťme se ke krizi manželství. Věřím tomu, že manželství ustanovil Bůh a že je to nádherný Boží dar. Po staletí, ba tisíciletí mu pomáhaly různé vnější berličky – všelijaké ideologie a světonázory, materiální uspořádání společnosti. To vše nyní padlo. OD TOHOTO ČASU JE MANŽELSTVÍ ČISTĚ VĚCÍ VÍRY. Manželství bez Ježíše šlo vždycky těžko – nyní už bez Ježíše nepůjde vůbec. Se svým partnerem vydržíš, pouze pokud Ježíše opravdu miluješ."

- http://dan.drapal.org/index.php?id=102


]


Re: Moralitky pana Drápala na téma manželství a rodiny (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Pátek, 28. srpen 2009 @ 18:34:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No myslím, že tohle jsi si mohl odpustit. Jakože nemám rád klišé o vytrženém kontextu, tak tohle je přímo rej internetových vyhledávačů, na toto klišé účelově zaměřené. Nemáš na to program? Možná ti víc vyhovuje, když se o něčem neví, než když se někdo sdělí se svými niternými pocity, prožitky a postoji. I kdybych měl proti D.D cokoli, zcela jistě by to nebylo o tom, že na sebe něco nenapráskal. Dokonce si myslím, že byl z celého vedení KS nejmíň KS. A tak mají větší vinu ti, kdo u jeho hlasitých pochyb byli a nabízeli zaručená, nebo instantní řešení a pak když se něco nepovedlo, jen zaujali postoj moudrého mlčícího, jen s přehledem nezúčastněného, rádce.  Kdyby totiž všichni ostatní tolik nedominovali a neměli tolik pravdy, jak ji stále prezentovali a množili a zabývali se víc hnojem, než viditelnými úspěchy, asi by  bylo celkově víc vykydáno a nemuselo se nic řešit.

Tož tak synku  Farel




]


Re: Re: Moralitky pana Drápala na téma manželství a rodiny (Skóre: 1)
Vložil: Alan v Neděle, 30. srpen 2009 @ 02:18:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ad "vytržený kontext": zda jde o reprezentativní citace nebo svévolné poskládávání vytržených větiček nechť posoudí každý sám - proto jsem také všude uvedl odkazy na příslušné články na Drápalovic stránce.

"Možná ti víc vyhovuje, když se o něčem neví, než když se někdo sdělí se svými niternými pocity, prožitky a postoji." - nechápu, buď jsem nedovtipnej nebo je to výstřel mimo mísu. Babo suď.

"I kdybych měl proti D.D cokoli, zcela jistě by to nebylo o tom, že na sebe něco nenapráskal." - můj komentář se nevzahoval k tomu, zda DD něco napráskal na sebe, ale jak svými moralitkami práská kolem sebe. Škoda, že se mi nepodařilo nikde najít jeden z jeho pastýřských listů, kde radil ženě očividně ztrápené nevydařeným manželstvím, aby vytrvala navzdory všemu a nerozváděla se.

Na to je české přísloví "káže vodu a pije víno"




]


Re: Re: Re: Moralitky pana Drápala na téma manželství a rodiny (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Neděle, 30. srpen 2009 @ 08:54:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kontext je vytržen z toho, že ho zřejmě neznáš. Protože kdyby ano věděl bys, že to jsou jeho zkušenosti a přes ty člověk těžko přeleze, aby radil něco jiného.

Babo suď  je zase o tom, že pokud vynáší něco ze svého soukromí logicky by měl být hájenej, protože se s tebou sdílí o něčem, co jiný pečlivě tají. Vůdců, co doma dominují a vydávají to za bezva manželství tu máme neurekom, takže pokud nějaký duchovní vedoucí hovoří o svých neúspěších předpokádám, že je to proto, aby ostatní byli úspěšní.

Práskání moralitkami je víceméně o tomtéž jako bod 2. Je to spíš výpověď o tom jak se chovat, aby člověk nedopad hůř než on.

Víno pije jako že se třikrát rozved jo? Hm, dobrá dedukce.

F.


]


Re: Re: Re: Re: Moralitky pana Drápala na téma manželství a rodiny (Skóre: 1)
Vložil: Alan v Neděle, 30. srpen 2009 @ 12:23:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Osobně jsem přítomen přednášce Dana Drápala o manželství na Maninách a byla to síla - připomnělo semi slovo Pána Ježíše na adresu zákoníků, že vznášejí na lidí taková břemena, jichž se ani nedotknou.

Bylo by dobré, kdyby měl někdo k dispozici onen Drápalův pastýřský list (dříve visely na webu KS) o manželství a rozvodech a zveřejnit ho tu.

Prostě postrádám sebereflexi.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Moralitky pana Drápala na téma manželství a rodiny (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Neděle, 30. srpen 2009 @ 14:22:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na Maninách ? Myslíš tím KS kdekoliv nebo přímo Na Maninách ? V druhém případě by to bylo už dost let. Někdy před rokem 1991.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moralitky pana Drápala na téma manželství a rodiny (Skóre: 1)
Vložil: Alan v Pondělí, 31. srpen 2009 @ 01:27:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím na Maninách v druhé půli osmedesátých let

ale ozvěnu té přednášky opakovaně slyším i v řadě soudobých článků DD


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moralitky pana Drápala na téma manželství a rodiny (Skóre: 1)
Vložil: Mithrandir v Pondělí, 31. srpen 2009 @ 10:22:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nerozumím: co bylo špatně na nějaké přednášce o manželství na Maninách před dvaceti lety?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moralitky pana Drápala na téma manželství a rodiny (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Pondělí, 31. srpen 2009 @ 12:51:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Asi ta ozvěna ne ? My co chodíme často do skal jsme na ní zvyklí :-))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Moralitky pana Drápala na téma manželství a rodiny (Skóre: 1)
Vložil: charismatik v Pondělí, 31. srpen 2009 @ 09:49:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslíš ten Skandální pastýřský list? Ten je tady na granu na http://granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=2320:

  Skandální pastýřský list Tady vám posílám ukázku, jak někteří křesťanští vůdci  manipulujou s druhými křesťany. To bych nevydejchal... 31. pastýřský list červen 2003 Milí sourozenci, tento pastýřský list je koncipován jako dopis ženě, která navázala vztah s nevěřícím mužem. Můžete ho v případě potřeby použít jako šablonu pro nějaký vlastní dopis v podobné situaci, mírně jej pozměnit dle potřeby, nebo jen použít některé myšlenky v něm obsažené. (Dá se také pozměnit na situaci, kdy nevěřícím partnerem je žena a věřícím muž.) 

Uvítám také nějakou „zpětnou vazbu" - vhodné argumenty či případná upozornění, která jsem neuvedl. Dan Drápal   Milá Andreo, není to dávno, co jsi uvěřila v Ježíše Krista. Uvědomila sis, žes žila bez Boha, a že jen Bůh, který nás stvořil, může dát skutečný smysl našemu životu. Poznala jsi, že je to náš hřích, co nás odděluje od svatého Boha, a že Ježíš Kristus jediný je schopen vyřešit problém našeho hříchu - a také to udělal. Přijala jsi ho jako svého Spasitele a Pána a na znamení tohoto kroku ses dala pokřtít. Uvěřila jsi na základě Božího slova. Někdo Ti zvěstoval evangelium, ale ten, kdo Ti ho zvěstoval, poznal Ježíše Krista díky Písmu. Písmo nám zjevuje Krista, a Písmo se stalo normou našeho života. Toužíš po životním partnerovi a nyní jsi navázala vztah s nevěřícím mužem, který Krista nezná a Kristu nepatří. To, že toužíš po životním partnerovi, je zcela přirozené. Bůh stvořil člověka jako muže a ženu a vložil do nás touhu po životním partnerovi. Když jsme se stali Božími dětmi, byli jsme velice obdarováni, Nicméně na druhé straně jsme přijali určitá omezení. Písmo nám jasně říká: „Netáhněte jha s nevěřícími" (2 Ko 6:14). Ano, na tomto místě se mluví skutečně o partnerském vztahu, tedy o manželství. Manžel či manželka byl někdy v novozákonní řečtině označován jako syzygos, tedy ten, kdo je zapřažen do společného jha. Kromě toho píše apoštol Pavel v 1 Korintským 7:39, že žena se může vdát za koho chce, „ale jen v Pánu", tedy za věřícího člověka. Nebudu Tvým soudcem - jsem Tvůj bratr, nikoli soudce. Nebudu Ti ani vyčítat Tvé rozhodnutí. Nemohu také zcela vyloučit, že vztah, který jsi navázala, bude pro Tebe možná docela uspokojivý, i když na druhé straně, vzato čistě statisticky, tyto vztahy zpravidla dobře nedopadají. Nejprve Ti chci napsat, proč si myslím, že nám Pán Bůh toto omezení dává. Vstoupit do manželství bylo vždycky riskantní, a v současné době je to ještě riskantnější než kdykoli dříve. Po pádu člověka, kdy vstoupil do světa hřích, se rodíme se sklonem k hříchu, a rodíme se do světa, ve kterém hřích vládne. Takovými základními hříchy jsou sobectví a pýcha. Když jsme se obrátili k Pánu, byla sice přiložena sekera ke kořeni tohoto hříchu, ale neznamená to, že obrácením jsme se automaticky všeho sobectví a hříchu zbavili. Jako Boží děti děláme denně stovky drobných rozhodnutí, zda budeme následovat touhy svého srdce či těla, či zda budeme následovat Pána Ježíše Krista. Manželství je nejnáročnější vztah, jednak pro to, že je to na celý život, jednak proto, že se svým partnerem trávíme ty nejsoukromější a nejintimnější chvíle svého života, kdy je příležitost ke vzájemnému zranění přirozeně největší. Dnešní doba žije ve velikém bludu, že „srdci se nedá poroučet" a že láska je především cit, který na nás nějak padne, ať chceme či nechceme, a který vlastně ani nemůžeme ovládat. Nadto svět ani pořádně nerozumí tomu, co to vlastně láska je, a zaměňuje lásku za zamilovanost či zalíbení v druhém člověku. Populární časopisy a naprostá většina filmů a televizních pořadů nemluví o tom, že láska se projevuje především ochotou k oběti, neví o tom, že láska je do značné míry věcí naší volby, našeho rozhodnutí, a že je to něco, co se můžeme (a musíme) učit. Píši to proto, abys nepodlehla klamu, že nejsi zodpovědná za navázání toho vztahu. Není to něco, „co se Ti prostě stalo". „Asi na mne Amor kých...", zpívá se v jedné písničce. Ne, ten vztah jsi navázala Ty, bylo to Tvé rozhodnutí, za něž jsi zodpovědná, i když jsi třeba pouze reagovala na pozvání či impuls vycházející od té druhé strany. Možná si říkáš, že je to úžasný člověk, a že ve sboru bys takového asi nikdy nenašla. To je něco, co Ti nemohu a ani nechci vyvracet. Vím o tom, že omezením na církev máme skutečně volbu zúženou, a že mimo církev jsou často lidé, kteří v mnohém vykazují určité kvality, jež se v církvi snadno nehledají. Muži v církvi nejsou vždy gentlemanští a dvorní, zdaleka ne vždy jsou to dobří baviči a společníci, a mnozí z nich mají docela křupanské manýry. To, že Tě okouzlil někdo nevěřící, není něco, co bych Ti vyčítal nebo čemu bych se nějak divil. Pokud nás ale Písma v této věci omezuje, bude k tomu asi nějaký důvod. Mám za to, že alespoň trochu těm důvodům rozumím, a prosím Tě, abys je zvážila. Lidé v církvi mohou být společensky neohrabanější, méně vzdělaní a atraktivní, ale pokud mají skutečný vztah k Pánu Ježíši Kristu, mají přece jenom jednu podstatnou výhodu. Jsou ochotni se měnit a s ostatními věřícími mají určitý společný základ, z nějž mohou vycházet, na nějž se mohou odvolávat, k němuž se mohou vracet. K tomuto základu patří mimo jiné určité společné hodnoty, jako je například věrnost, která je v základním partnerském vztahu velmi důležitá. Pokud jsi vůbec kdy nějaký živý vztah k Pánu Ježíši Kristu měla, pak Ti přece nemůže být lhostejné, že Tvůj partner nemá žádný vztah k Božím dětem, že ho nezajímá Bible, že necítí potřebu modlitby. (Možná mi řekneš, že ho Bible alespoň trochu zajímá a že jste si z ní dokonce spolu četli, ale ruku na srdce: je mu chlebem života? Je mu knihou, z níž poznává našeho nádherného Spasitele? Je mu normou pro jeho rozhodování? Víš dobře, že na tyto otázky odpoví záporně.) Milá Andreo, zkušenost ze všech světadílů potvrzuje, že počáteční zamilovanost je něco, co vydrží nanejvýš tak asi dva roky. Ty dva roky (a někdy je to, bohužel, mnohem méně) mají dva lidé na to, aby začali vztah vážně budovat. Zatímco okouzlení mezi věřícím a nevěřícím není nic nesnadného a neobvyklého, společné budování manželství je nejen nesnadné, ale téměř nemožné. Mám-li něco budovat, musím mít nejprve nějaký stavební záměr, nějaký plán. A ten plán souvisí s hodnotami, které zastávám. Pro znovuzrozeného člověka je nejvyšší hodnotou, abych dělal radost Bohu; Tvůj nový přítel ale tuto hodnotu nesdílí a ani sdílet nemůže. Proto nemáte společný základ, na kterém byste mohli stavět. Tady nejde o to, že „mu nevadí", jestli budeš chodit do sboru. Tady jde o to, že věci, které pro Tebe jsou, (nebo snad už jen byly?) tolik důležité, mu moc neříkají. Pokud máš za to, že se Ti něco budovat daří, pak mám obavy, že už něco ve Tvém životě hraje důležitější úlohu, než Bůh. Špatná zpráva je pak ta, že hraje-li něco v našem životě důležitější úlohu než Bůh, pak to není nic jiného než modla. Tou modlou může být ten nový partner, nebo partnerský vztah jako takový, nebo něco jiného. V tom případě bude lepší si to poctivě přiznat. Přiznat si, že Boha opouštíš, je lepší, než si namlouvat, že dále věříš, ale už jinak. Klíčové je, jak moc Tě baví číst Písmo. Pokud už jsi ho odložila, pokud už necítíš ani touhu, ani potřebu ho otevřít, je opravdu zle. Ale ze zkušenosti dobře vím, že mnozí lidé se i dále deklarují jako věřící. Bůh Abrahamův, Izákův a Jákobův však už jejich životy přímo neovlivňuje. Ten sebeklam považuji za nebezpečnější než „čistokrevné" odpadnutí. Ten sebeklam je totiž takové plíživé odpadání, z nějž je sice také možno činit pokání, ale je to o hodně těžší, než když si člověk hned zkraje přizná, že Boha vlastně opustil a přestal s Ním počítat. Není vyloučeno, že si říkáš: vždyť já svého partnera chci k Bohu přivést, ale chce to čas a citlivost! Víš, milá Andreo, těch situací už jsem zažil bezpočet, ale ve valné většině nekončívají dobře. Naopak, znám pár případů, kdy někdo udělal radikální rozhodnutí a se svým nevěřícím partnerem se rozešel, a ten pak následně uvěřil - někdy dokonce poměrně brzy. Nechci však, abys na to spoléhala, protože znám i případy, kdy to tak prostě nedopadlo. Pokud si ale říkáš, že ho chceš k Bohu přivést, pozoruj sama sebe, jak se vyvíjí Tvůj vlastní vztah k Bohu. Možná si říkáš něco jiného. „Ach, je to tak těžké, zůstat sama!" Chci Tě ujistit, že Ti v tom rozumím. Zdaleka ne každý z nás má od Boha dar zůstat sám, a většina z nás přirozeně po partnerovi touží. Jak už jsem psal v úvodu, rozhodně Tě nikdo nemůže a nechce odsuzovat za tu touhu. Na druhé straně Tě chci jenom upozornit na to, co opouštíš, abys něco jiného získala. V Písmu je jeden verš, který hovoří k této situaci: Dvojí zlo spáchal můj lid: Opustili mne, zdroj živých vod, a vytesali si cisterny, cisterny rozpukané, jež vodu neudrží (Jer 2:13). Dlouhodobě je skutečně bezpečnější a lepší „pálit se" s Bohem než být v partnerském svazku bez Boha. Když k Bohu voláme, dá nám vydržet agónii nenaplněné touhy po partnerovi. Tento dopis píši s vědomím, že Tě patrně nepřesvědčím. I když bych velice rád. Mám obavy, že si život značně zkomplikuješ, ale na druhé straně Tvým rozhodnutím (které považuji za špatné), ten život nekončí. Chci Ti vyjádřit, že jsem stále připraven Ti dle svých možností pomáhat, a to i tehdy, když od Boha odpadneš a společenství opustíš. Mám sladké zkušenosti s těmi, kteří se po trpkých zkušenostech vrátili. Nepřestanu se za Tebe modlit. Tvůj…


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moralitky pana Drápala na téma manželství a rodiny (Skóre: 1)
Vložil: Alan v Pondělí, 31. srpen 2009 @ 13:45:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To muselo být ještě něco jiného - týkající se rozvodu


]


Re: Moralitky pana Drápala na téma manželství a rodiny (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Neděle, 30. srpen 2009 @ 11:49:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten třetí odstavec z úvah D.D., ač bez kontextů, stojí za přečtení.

Farel mi udělal překvapivě velkou radost. Je vidět, že i s ním se dá mluvit. Škoda, že jeho postoje zde prezentované neobsahuje Skrytá tvář. Snad až v druhém dílu. Zajímavá je zvláště věta, že D.D. byl z celého vedení KS nejmíň KS.


]


Re: Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pátek, 28. srpen 2009 @ 14:17:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
3x zenaty cesky apostol Dan Drapal by si mal zobrat k srdcu slova Pana Jezisa:"Naco mi hovorite Pane,Pane, ked nerobite, co kazem." Ked to porovnam so sv. Terezkou, ci laikmi zijucimi tuto jej malu cestu,uvedomujem si, ze ked ma niekto dar pekne rozpravat o Bohu, este nemusi byt spaseny, ked nedodrzuje prikazania. Vzdy si treba vsimat zivot takychto apstolov, lebo Pan Jezis povedal."Po ovoci ich poznate." Zelam naozaj uprimne panovi Drapalovi, aby sa kajal a obratil, lebo aj jeho Pan miluje, a chce, aby sa zachranil.


]


Re: Re: Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: zellwegs v Pátek, 28. srpen 2009 @ 17:53:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, konečně moudré slovo !
Ještě kdyby se k tomu vyjádřil Gojim tak to nebude mít chybu.

zell


]


Re: Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Pátek, 28. srpen 2009 @ 23:07:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, tak tu máme zapeklitý probém. Katoličtí biskupové mají celibát a tudíž ustanovení z 1Tm nenaplňují a nekatoličtí jsou zase tu a tam ženatí podruhé, potřetí ...:-) Leč, Mikaeli, pokud jde o to jednou ženatý, může se jednat o ustanovení proti polygamii. Ono to totiž doslova zní: být jedné ženy manžel. Leč v kontextu s dalšími verši, z nichž některé jsi uvedl, bych řekl, že vykládat to jako poprvé ženatý není od věci.

No když vyloučíme všechny celibátníky a rozvedené, moc biskupů nám nezbyde. Co s tím?


]


Re: Re: Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 29. srpen 2009 @ 00:09:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Snad tak hrozné to není. Někdy ty zprávy vypadají děsně, ale pořád je půlka manželství, které drží a mezi nimi je celkem slušné množství mužů, kteří mají jednu ženu a dobře vedou svojí rodinu - i když tohle je podmínka podstatně silnější, než ta první o tom "jedné ženy".

  "Problém" křesťanství, který vidím, je ten, že Ježíš "přišel zachránit nemocné a ne zdravé" a tak lidi, kteří přicházejí do církve, jsou velmi často posekaní a různě rozbití včetně rozvodů. U nás třeba tak každý druhý, který přichází. A z toho se pak podle biblických měřítek vybírá fakt blbě.


]


Re: Re: Re: Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Sobota, 29. srpen 2009 @ 15:07:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já jsem reagoval na odsudek ohledně pana Drápala na základě toho, že je potřetí ženatý, což tedy nevím a mám to jen odsud. Mě zase k biskupství v tom seznamu chybí ty děti.:-)

Já ti v tomhle fakt nevím. Povinnost celibátu pro starší a presbytery je jen dočasný lidský předpis, který mi navíc přijde hloupý. Písmo a tradice jednoznačně umožňují ženaté starší a tudíž nějaký povinný celibát pro mě není otázkou. Kdybych měl nějakou krizi v manželství, nešel bych to řešit s někým, kdo žije v celibátu. Chápu, že do církve přicházejí lidé různí a to, co se stalo, nejde odestát. Je samozřejmě možné a správné pokusit se napravit škody a třeba se s bývalou ženou usmířit, omluvit se za to, že se člověk choval jako hovado, což možná k tomu rozvodu vedlo. Mos hezky to tu popsal svého času Lu. Trochu s rozpaky koukám na lidi, kteří se už jako křesťané rozvedou a zase ožení. Ale i tady to ponechávám na Bohu a všemožně se vyhýbám tomu, abych měl nějakou "funkci" v jakémkoli sboru a musel takové věci rozhodovat a rozsuzovat:-))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 01. září 2009 @ 17:32:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, s tím vyhýbáním se to docela chápu.

  Zase na druhou stranu: Do církve přidává lidi Bůh, my za to až tak moc nemůžem. Těžko mu nějak vyčítat, co přidal a že těm lidem, které přidal dal nějaké dary a ustanovil nějaké služby.

  Já už jsem tu jednou psal: Dokážu si tu podmínku pro vedoucího (biskupa a pod.) v církvi představit takto: Biskup může být ten, kdo dobře vede svoji firmu, má spořádané zaměstnance a poctivé svědectví od světa. Nebo: Biskup může být ten, kdo dobře vede svůj úřad a má spokojené a pracovité úředníky. Podstatou té podmínku "jednou ženatý se spořádanou rodinou" je přece to, "aby byl schopen dobře vést církev".

  Znám více lidí, kteří jsou rozvedení a mají spořádané druhé (třetí) manželství. Prostě byli napoprvé moc mladí, moc nezkušení, nalítli nějakému podvodníkovi (podvodnici) či cokoliv jiného.


  Křiklavý případ je třeba Petr z příběhu spasení - je ženatý potřetí, šťastně, skoro 30 let. První žena ho podváděla, měl tedy jasný důvod se rozvést, druhá svatba byl truc z mladické blbosti, manželství vydrželo šest týdnů. Kdybys měl v církvi člověka, který by byl dva roky spořádaně ženatý s miminkem a pak Petra, koho bys podle biblických pravidel ustanovil starším?

  No, jsem rád, že některé věci mohu nechat někomu, kdo má větší hlavu ;-)


]


Re: Re: Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 29. srpen 2009 @ 09:58:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."No když vyloučíme všechny celibátníky a rozvedené, moc biskupů nám nezbyde. Co s tím?"...

Ahoj ssns.
To bys ale musel vyloučit i apoštola Pavla a i některé Ježíšovy učedníky. Nevím o tom, že by byli všichni ženatí. Nebo na ně to ustanovení o biskupech neplatí?
Důležité je, jak pravý smysl 1. Tm chápala prvotní církev - tradice, ze které Písmo vyšlo. Ta je zakotvena dodnes v pravoslavné církvi ve smyslu: Jen jednou ženatý může se stát biskupem - a samozřejmě svobodný. Být ženatý není podmínkou pro úřad biskupa. Již vysvěcený biskup (svobodný) se ale už ani v pravoslavné církvi nemůže oženit.




]


Re: Re: Re: Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Sobota, 29. srpen 2009 @ 14:57:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Otázečka je, Oko, který z těch jmenovaných byl podle Písma biskup? Ač při ustanovování biskupů a kněží jistě působí Duch svatý, je to pořád ovlivněno člověkem a tudíž nedokonalé. Apoštoly si vybral Kristus čistě podle Božích měřítek, která ani neznáme, a tudíž s tím nemají podmínky pro biskupy nic společného.

Pokud není podmínkou manželství a schopnost vést rodinu, pak těžko selektivně rozhodnout, že být "muž jedné ženy" takovou podmínkou je.

Jinak u pravoslavných se po přijetí do kléru (vysvěcení) nemůže ženit ani hypodiakon, diakon a kněz. Kněz se prostě před vysvěcením musí rozhodnout, jestli bude patřit k černému (mnišskému) či bílému duchovenstvu.


]


Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pátek, 28. srpen 2009 @ 14:34:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zatiaľ som si vypočul iba prvú časť. Som povzbudený. Pán je nevypočítateľný, a ľudsky ťažko nám posúdiť, prečo použije práve toho, a nie iného človeka. Zaujala ma o.i. skúsenosť p. Drápala. Tvrdil, že akosi prirodzeným vývojom veci sa z toho pôvodného prakticky spontánneho hnutia vyvinula denominácia....

Chcem povedať na konto tých, ktorí vyčítajú KC, že sa po čase zinštitucionalizovala. To je tiež prirodzený vývoj vecí. Jednoducho v počiatkoch každého hnutia je viac eufórie, ľudia, ktorí sú na začiatku, sú opravdiví "idealisti" v dobrom zmysle slova, nadšení, zaujatí vecou, záleží im na tom. No po čase tam vstupujú aj iní, ktorí už nie sú takí, lebo jednoducho tých nie je nekonečný počet, a ľudia aj nevydržia žiť nesutále v pôvodnej "eufórii". Preto prirodzene treba sa tejto situácii prispôsobiť, a tak sa postupne vytvárajú určité pravidlá, z viacerých možných alternatív treba vybrať len niektorú, atď.

Presne tak si to predstavujem aj v dejinách cirkvi. S prísunom mnohých pohanov, a so vznikom rôznych siekt, ktoré Krista tiež zaradili do svojho systému učenia, no po svojom a skreslene, Cirkev musela vyvodiť dôsledky a rozlišovať, kto je ten, čo o Kristovi hovorí... Nestačilo, že hovorí a basta... Preto to nástupníctvo apoštolov... Teda vedenie cirkevných obcí muselo byť vo verných rukách...  A tiež s nástupom slobody sa dohrnulo do Cirkvi mnoho ľudí s iným duchom a cieľom, a navyše zasahovali svetské vrchnosti, a preto prirodzený vývoj vecí si vyžiadal zvýšiť autoritu biskupov, nielen v očiach veriacich, ale aj v spoločnosti vôbec...



Re: Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 28. srpen 2009 @ 23:58:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Já myslím, že to vidíš dobře, Elo.

  My jsme uvěřili Kristu před dvaceti, třiceti lety a přijali od něj povolání. Takže teď jsme časově v podobné situaci, jako křesťané a církev 50., 60. let prvního století, kdy psal Pavel ty jeho dopisy do Korintu, Timoteovi a tak.

  Takže zatím si musíme vystačit se živou vírou Kristu Ježíši, novým narozením z ducha a chozením v duchu, křtem v Duchu svatém a duchovními dary, drobnými problémy se sektáři a tak. Řešíme takové problémy jako proměnu lidských životů a víru Bohu, moc k záchraně a odpuštění, Boží zbroj do těžkých duchovních situací a tak.

  První biskupové a vymyšlené speciality v učení nás tedy čekají asi tak za 50-80 roků, pak nás čeká papež a kompletní struktura církve, ale to bude až tak v roce 2389.


]


Re: Re: Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Sobota, 29. srpen 2009 @ 04:14:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Určite časom objavíte aj iné veci ako teraz usudzujete a vytvoríte si svoje vlastné tradície, ktoré nemusia byť zlé. No o tých biskupoch, kardináloch alebo pápežovi pochybujem veľmi. Pretože skutoční biskupi ako nástupcovia apoštolov sú už na správnych miestach... Ale u Boha nič nie je nemožné...


]


Re: Re: Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 31. srpen 2009 @ 20:54:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A už máte diakony (Sk 6,5) nebo zatím teprve losujete apoštoly (Sk 1,26)? :-D


]


Re: Re: Re: Re: Církev Křesťanská společenství očima Dana Drápala (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 01. září 2009 @ 17:15:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, apoštoly losujeme.

  Bereme to podle sportky, to se hodí, protože oni mají dobře propracovaný náhodný generátor a je tam zajištěno, že nikdo (ani vyšší moc) nebude podvádět.

  Každý ze 49 mužů v církvi dostane jedno číslo a při výročním losování sportky na den letnic je v druhém tahu vybráno šest apoštolů a prémiové číslo je papež.

  Diakony budou vybírat apoštolové, až budou mít moc práce, papež je bude schvalovat.


]


Stránka vygenerována za: 0.39 sekundy