Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 1, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 172, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 382 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116543018
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: NEVĚDOMÉ HŘÍCHY
Vloženo Úterý, 06. říjen 2009 @ 17:39:07 CEST Vložil: Stepan

Kázání poslal gregorios777


Existence nevědomých hříchů velmi dobře dokazuje, že není možné, aby člověk byl spasen ze svých skutků. Protože i kdyby všechny své vědomé skutky činil s čistým svědomím, stále by zůstávala rozsáhlá oblast hříchů, o kterých ani to nejcitlivější lidské svědomí neví.

Proto uvádím úryvek z knihy bratra ze začátku 19. století v Anglii C.H. Mackintoshe - "Poznámky ke 3. Mojžíšově knize", kterou vřele doporučuji a kterou si můžete zdarma (spolu s jinými tituly) objednat na adrese:

ŠÍŘENÍ PÍSMA SVATÉHO
Nabočany 19
538 62 Hrochův Týnec

e-mail: sirenipismasv@atlas.cz



Oběť za vinu

...... Dříve si však všimněme velice význačného bodu ukázaného ve druhém verši 4. kapitoly:"Když by kdo zhřešil z poblouzení (z nevědomosti)". To nám ukazuje velice požehnanou pravdu související se smírčím dílem Pána Ježíše Krista. Když hledíme na toto smíření, vidíme mnohem více než pouhé uspokojení potřeb svědomí, i kdyby takové svědomí dosáhlo nejvyššího bodu vytříbené citlivosti. Je naší výsadou zde vidět to, co plně uspokojilo nároky Boží svatosti, Boží spravedlnosti a Božího majestátu. Svatost místa Božího přebývání a základ Jeho spojení s Jeho lidem by nikdy nemohly být odměřovány mírou lidského svědomí, i kdyby toto dosáhlo vysokého stupně. Je mnoho věcí, které by svědomí člověka přešlo - mnoho věcí, které unikají lidskému poznání - mnoho věcí, které srdce člověka vidí zcela v pořádku, jež však Bůh nemůže trpět. A jsou to věci, které by měly za následek, že by nemohl přistupovat k Bohu, být s Ním v obecenství a klanět se.
Proto, kdyby Kristovo dílo smíření bylo opatřením pouze pro hříchy, jež jsou v okruhu lidského chápání, shledali bychom, že jsme ještě velice vzdáleni od pravého základu pokoje. Musíme si uvědomit, že smíření za hřích bylo učiněno podle Božích měřítek - že nárokům Jeho trůnu bylo dokonale učiněno zadost - že hřích byl Božím způsobem odsouzen ve světle Jeho neproměnné svatosti. To dává duši hluboký, stálý pokoj. Bylo učiněno úplné smíření jak za hříchy věřícího učiněné z neznalosti, tak i za jeho vědomé hříchy. Kristova oběť položila základy poměru věřícího k Bohu a obecenství s Ním, a to podle Božích měřítek a požadavků s tím spojených.

Jasné porozumění těmto věcem má velkou cenu. Jestliže jsme tuto stránku díla smíření úplně nepochopili, nemůžeme mít trvalý, hluboký pokoj, ani správné mravní vědomí o rozsahu a plnosti Kristova díla a o pravé povaze našeho poměru k Bohu, který je na něm založen. Bůh věděl, čeho je třeba, aby člověk mohl být v Jeho přítomnosti bez jakékoli pochybnosti, a dokonale se o to na kříži postaral. Obecenství mezi Bohem a člověkem by bylo naprosto nemožné, kdyby s hříchem nebylo naloženo podle Božích myšlenek. Neboť i kdyby svědomí člověka bylo uspokojeno, vždy by ještě vyvstávala otázka:Stačí to Bohu? A kdyby tato otázka nemohla být kladně zodpovězena, nemohlo by obecentví nikdy existovat. Neustále by se v srdci vynořovala myšlenka, že se v denním životě vyskytují věci, které Boží spravedlnost nemůže trpět. My sice můžeme tyto věci činit "z nevědomosti", ale to by před Bohem na věci nic neměnilo, poněvadž Jemu je známo všechno. Všem těmto věcem byla Božím způsobem vzata příčina tou skutečností, že smíření za hřích bylo vykonáno nikoli podle naší "nevědomosti", ale podle Boží známosti. Jistota této věci udílí duši i svědomí hluboký pokoj. Všem Božím nárokům bylo vyhověno Jeho vlastním dílem. On sám se o to postaral, a proto čím jemnějším se stává svědomí věřícího pod spojeným působením Božího Slova a Ducha svatého, tím více poroste v známosti toho, co se podle Božích myšlenek hodí ke svatyni, tím jasněji bude rozeznávat vše, co se nehodí k Boží přítomnosti, a tím plněji a hlouběji a silněji bude rozumět neskonalé ceně té Oběti za hřích, která nejenom přesáhla všechny hranice lidského svědomí, ale také naprosto a dokonale učinila zadost všem požadavkům Boží svatosti.

Nic nemůže silněji vyjádřit neschopnost člověka vypořádat se s hříchem (A být tak spasen na základě skutků - pozn. Gregorios), než skutečnost, že existují "hříchy z poblouzení (nevědomosti)". Jak by se mohl vypořádat s něčím, co neznal, Jak by mohl vyřídit něco, co ani nikdy nevstoupilo do okruhu jeho svědomí? To by bylo jistě nemožné. Nevědomost člověka o hříchu je důkazem, že je naprosto neschopen ho odstranit. Jak se s ním může zabývat, když o něm ani neví? Nijak. Je právě tak bezmocný, jako je nevědomý.

Ale ani to ještě není úplně všechno. Skutečnost, že existuje "hřích z poblouzení", ukazuje velice jasně, jaká nejistota je vždy spojena s každým vyřízením otázky hříchu, tam, kde nebylo učiněno zadost žádným vyšším nárokům, než jaké klade třeba to nejcitlivější lidské svědomí. Na takovém základě nemůže být nikdy pevný pokoj. Vždy zde bude tísnivý pocit, že přece je něco v nepořádku. Jestliže srdce není uvedeno do pevného odpočinutí svědectvím Písma, že neúprosným nárokům Boží spravedlnosti bylo učiněno zadost, musí zde nezbytně být skličující pocit neklidu a každý takový pocit je překážkou našemu velebení, obecenství i svědctví. Jestliže si nejsem jist ohledně otázky urovnání hřícha, nemohu přinášet velebení, nemohu se těšit obecenství ani s Bohem ani s Jeho lidem, a rovněž nemohu být moudrým a působivým svědkem pro Krista. Nejprve musí být srdce před Bohem uklidněno, pokud jde o dokonalé odpuštění hříchů, než jsme schopni se "klanět v duchu a v pravdě". Jestliže na svědomí lpí nějaká vina, je srdce naplněno strachem, a strachem naplněné srdce nemůže být šťasným, velebícím srdcem. Jenom ze srdce naplněného tím sladkým a svatým pokojem, který dává Ježíšova krev, může vystupovat k Otci pravé a jemu vzácné velebení. Tatáž zásada platí i o našem obecenství s Božím lidem a o naší službě svědectví mezi lidmi. Vše musí spočívat na základě pevného pokoje, tento pokoj spočívá na základě dokonale očištěného svědomí a konečně toto svědomí se opírá o základ dokonalého odpuštění všech našich hříchů, ať už to byly hříchy známé, či z nevědomosti.

Pozn. Gregorios -  Církev a každý její úd, byl Kristovou krví před Bohem očištěn dokonale - až k samé Boží svatosti a spravedlnosti. Proto je Církev i každý jednotlivý (pravý) věřící "učiněn navěky dokonalým" tou JEDNOU Obětí (Žd 10,14) a je "posvěcen, očištěn obmytím vody skrze Slovo, je postaven slvný, nemající (žádné, ani té nejmenší možné) poskvrny ani vrásky, nebo cokoli takového, ale je svatý a bez úhony"(Ef 5,26-27).




Podobná témata

Kázání

"NEVĚDOMÉ HŘÍCHY" | Přihlásit/Vytvořit účet | 16 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: NEVĚDOMÉ HŘÍCHY (Skóre: 1)
Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Úterý, 06. říjen 2009 @ 19:33:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu, myslím, že ten autor do Lv 4,2 vmýšlí něco, co tam není. Už sama skutečnost, že v souvislosti s takovým hříchem je stanovena oběť přece ukazuje, že ten hřích musí být lidským poznáním pochopitelná. Navíc se jedná o porušení nějakého ustanovení Zákona a ten je celkem jednoznačný. Hčích z nedopatření může být buď hříchem z nevědomosti, což podle mě není tento případ (nevědomostí myslím to, že by někdo udělal něco v rozporu se Zákonem, aniž by věděl, že to v rozporu je). Aniž bych chtěl zpětně promítat naše právní předpisy do té doby, myslím, že se jedná o případ, kdy člověk zhřeší bez předešlého úmyslu. Abych uvedl příklad dnešní: budeš rozdílně posuzován, pokud někoho zabiješ v návalu vzteku při hádce, a jinak pokud budeš jeho zabití /vraždu) týden plánovat a připravovat. Takovou obdobou je třeba ustanovení v Ex. 21,22 (Když se muži budou rvát a udeří těhotnou ženu, takže potratí, ale nepřijde o život, musí pachatel zaplatit pokutu, jakou mu uloží muž té ženy; odevzdá ji prostřednictvím rozhodčích.), které mimochodem ukazuje, že podle Zákona nebylo zabití plodu postaveno na roveň zabití člověka, takže ono protipotratové nezabiješ je zneužitím Desatera. Ještě lépe je to vidět o pár veršů výš.

Kdo někoho uhodí a ten zemře, musí zemřít. Neměl-li to v úmyslu, ale Bůh dopustil, aby to jeho ruka způsobila, určím ti místo, kam se uteče. Když se však někdo opováží lstivě zavraždit svého bližního, vezmeš ho i od mého oltáře, aby zemřel.

Když tedy někoho Izraelec praštil a zabil, ale zabít nechtěl, byl potrestán jinak, než když u něj byl úmysl zabít. Jak vidíš, Zákon byl v tomto ohledu velmi vyspělý.

Takže ten verš ukazuje na to, že i podle Zákona bylo rozlišováno plánované (cílené, promyšlené) porušení a porušení neplánované.



Re: Re: NEVĚDOMÉ HŘÍCHY (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 07. říjen 2009 @ 22:14:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ahoj Ssns,

mám na mysli toto:

"Jestli někdo zhřeší a učiní (něco proti) některému ze všech přikázání Hospodinových, což se nemá díti, ANIŽ TO VĚDĚL, přece se provinil a ponese svou nepravost..... Kněz tedy pro něho vykoná smírčí oběť (kaphar, očistí ho) za jeho NEÚMYSLNÝ (Z NEVĚDOMOSTI) přestupek, kterým pobloudil ANIŽ TO VĚDĚL, a bude mu odpuštěno" (Lv 5,17-18).


]


Re: Re: NEVĚDOMÉ HŘÍCHY (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 07. říjen 2009 @ 22:49:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Jinými slovy, když se někdo nevědomě (= že ten hřích je mimo okruh jeho svědomí, i když nemusí být mimo okruh jeho vědomí) dopustí hříchu proti "svatým věcem Hospodinovým," např. tím, že sestry nemají pokrytou hlavu, je tento hřích pokryt Obětí Kristovou a věřící neztrácí pokoj Boží (protože jeho svědomí ho neobviňuje), avšak přesto si tito věřící tuto nepravost na svatých věcech ponesou v podobě Boží nepřítomnosti.

Protože Bůh nemůže hřích pominout. Jeho milosrdenství může hřích odpustit, avšak Jeho svatost ho nemůže přejít. Tento nevědomý hřích je tedy odpuštěn, ale jeho následky (Boží nepřítomnost) vymazány nejsou.

Rčení "nevědomost hříchu nečiní" tedy tak úplně neplatí.


]


Re: Re: Re: NEVĚDOMÉ HŘÍCHY (Skóre: 1)
Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Čtvrtek, 08. říjen 2009 @ 18:20:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky, Gregu, ale nedává to moc smysl. Budu se držet toho tvého příkladu.

Písmo jasně stanovuje povinnost sester mít pokratou hlavu (1Kor 11,4nn). Pokud někdo toto ustanovení odmítá (třeba jako já z důvodů dobové podmíněnosti), pak se přece nejedná o hřích z nějaké nevědomosti - platí-li tedy toto ustanovení doslova tak, jak je tam napsáno.

Ty jsi tu už mockrát všechny upozornil na toto ustanovení. Každý, kdo aspoň jednou přečetl NZ o něm ví. Tudíž my, kteří pokraté hlavy nevyžadujeme (muži) a které si hlavu nepokrýváme (ženy) zcela vědomě porušujeme ustanovení Písma. Jistě znáš křesťany, kteří ustanovení o cizoložství považují rovněž za překonaná (jejich důvody teď nejsou podstatné) a nevidí rozpor mezi Evangeliem a mimo/před-manželským sexem. Jsou i oni vinni hříchem z nevědomosti? Podle mě je to stejné jako ty šátky. Písmo explicitně říká: NESMILNI a ŽENO MĚJ POKRYTOU HLAVU.

Zamysli se nad tím, Gregu, protože pak by skoro všechny hříchy byly v této kategorii. Někteří křesťané:

  • jsou milovníky Pána prstenů (ty v tom spatřuješ nečistého ducha),
  • odmítají pokrývku hlav u žen (ustanovení považují za dobově podmíněné),
  • schvalují mimomanželský sex, homosexuální "sňatky" (kladou důraz na lásku, nealegorický význam Písně písní a mluví o dobové sociální podmíněnosti),
  • jsou zastánci potratů (potrat nepovažují za vraždu),
  • věří v univerzální spásu (to podle tebe asi taky bude hřích, když se tím dělá z Boha lhář).
A tak bych mohl pokračovat do nekonečna. Opravdu můžeme mluvit o nevědomém hříchu, když se jedná o vědomé ignorování slov Písma z rozličných důvodů? Nevím přesně, jaký máš postoj k uctívání ikon v pravoslaví. Pokud to ale, jak tak odhaduju, považuješ za nečistou věc (tj. hřích, snad i modlářství), je to taky u nich hřích z nevědomosti, když věří vysvětlení svých duchovních?


]


Re: Re: Re: Re: NEVĚDOMÉ HŘÍCHY (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 08. říjen 2009 @ 19:00:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Myslim, ze zde muzeme hovorit o "hrichu ze spatneho pochopeni a aplikovani Pisma."

A ja osobne si myslim, ze vsichni zde muzeme vyznavat, ze tento hrich se muze stat a stava se i nam...

O tomto tematu (byt mozna neprimo) pojednavaji clanky "Vyznavat svoji hrisnost" a "Farizejska vdecnost." Linky jsou uvedeny v jednom z mych predchozich komentaru...

 


]


Re: Re: Re: Re: Re: NEVĚDOMÉ HŘÍCHY (Skóre: 1)
Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Čtvrtek, 08. říjen 2009 @ 21:51:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslim, ze zde muzeme hovorit o "hrichu ze spatneho pochopeni a aplikovani Pisma."

No Greg aspoň jeden z nich řadí k těm z nevědomosti. Ono ostatně špatné pochopení Písma je jiný výraz pro nevědomost. Já nevím, že ty pokrývky hlavy nebyly podmíněny dobou a kulturním kontextem, nevím, že je to věčné ustanovení, a tak hřeším tím, že je po ženách nevyžaduju a na přímý dotaz odpovídám, že nejsou potřeba.

A ja osobne si myslim, ze vsichni zde muzeme vyznavat, ze tento hrich se muze stat a stava se i nam...


No jistě. Je jen otázkou, jestli existuje (aspoň teoreticky) správné pochopení Písma (myslím teď nějakou komplexní teologii). Podívej, když já budu nějak popisovat modrou barvu od narození slepému člověku, mohu o ní mluvit v souvislosti s teplem (třeba pod vlivem letní oblohy), druhý zase v souvislosti se zimou (modrá se myslím technicky řadí ke studeným barvám). My jsme v pozici slepce a Písmo nám nezřídka dává oba pohledy (teplo i chlad). Ty víš, jak vypadá modrá a jsi ochotný aspoň připustit, že mně může asociovat teplo (nebo chlad - záleží na tom, jak ji vidíš ty). Ale teď si představ interpretaci slepců! Jeden bude volat, že je tu rozpor, druhý bude kouzlit se slovy, aby naše z jejich pohledu protichůdné výroky sjednotil.


O tomto tematu (byt mozna neprimo) pojednavaji clanky "Vyznavat svoji hrisnost" a "Farizejska vdecnost." Linky jsou uvedeny v jednom z mych predchozich komentaru...


Vyhledám, přečtu. Tvoje texty čtu fakt rád;-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: NEVĚDOMÉ HŘÍCHY (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 12. říjen 2009 @ 09:27:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Za hřích špatného pochopení a aplikování Písma jsou především zodpovědni lidé stojící ve vedoucím postavení.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: NEVĚDOMÉ HŘÍCHY (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Sobota, 24. říjen 2009 @ 21:38:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Casto ano, mnohdy ne...


]


Re: Re: Re: Re: NEVĚDOMÉ HŘÍCHY (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 12. říjen 2009 @ 09:26:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Ssns,

pokud by jsi považoval ustanovení o pokrývání hlavy za dobově podmíněné, znamenalo by to že zatímco v době apoštola Pavla žena s nepokrytou hlavou znesvěcovala (zneuctila) svoji hlavu, v dnešní době již žena s nepokrytou hlavou svoji hlavu neznesvěcuje.

To znamená, že by se musely nějak změnit duchovní podmínky - musel by se změnit Boží náhled na tuto záležitost. A kdyby tomu tak bylo, muselo by to  být někde v Novém Zákoně zachyceno v podobě zrušení tohoto příkazu někdy po roce 55, kdy byl psán 1Kor.

Ze své zkušenosti, díky rozlišení duchů, vím, že pokud si v ziě zapomenu na hlavě čepici a začnu se modlit, je ihned má hlava obklopena, zahalena nečistým duchem - znesvětil jsem se, protože jsem se modlil s pokrytou hlavou.

Úplně stejně je to, když se ocitnu v blízkosti sestry s naopak nepokrytou hlavou. Pouze s tím rozdílem, že to znesvěcení nevnímám v první řadě kolem své hlavy, ale v celém tom prostoru.

Je to subjektivní zkušenost, pro vás tedy nepodstatná, ale takto to vnímám a toto mé vnímání plně odpovídá Písmu.

Pro vás může být ustanovení o pokrytí hlavy dobově podmíněné nebo můžete najít i jinou výmluvu (třeba zduchovnění tohoto verše:"Bůh přece hledí k srdci"), jak si zdůvodníte legálnost nepokrytí hlavy (nebo jak si katolíci zdůvodní své nebiblické a starozákonní pokrytí hlav svého kléru, navíc podle vzoru pohanského boha - viz. mitra - nosil ji rybí bůh a jeho uctívači). Proto je tento hřích MIMO okruh vašeho svědomí (i když není zcela mimo okruh vědomí). Svědomí vás z toho neobviňuje a proto vás pokoj zůstává nedotčen. Protože však nemáte možnost vnímat duchy, nevíte ani o tom, že Boží přítomnost se s vámi rozloučila, takže ten pokoj je vlastně falešný. Ustanovení o pokrytí hlavy se lidské tělesné mysli zdá tak nedůležité, že je snadné ho odhodit, jako nepodstatné. Pouze duchovní mysl ho dokáže ocenit (1Kor 14,37).

S cizoložstvím nebo smilstvem bych to nesrovnával, protože tady každý ví, že jde o jasný hřích (a pokud v něm je, snaží se ho zdůvodnit třeba Davidovým a Šalomounovým mnohoženstvím, prostě opíjí se falešným učením, avšak v hloubi srdce ví, jak to je - pokud má Ducha) - kdo to neví, není s největší pravděpodobností ani znovuzrozené Boží dítě mající Ducha Kristova. Stejné je to s tebou zmiňovanými potraty a s homosexuálními sňatky.

U cizoložství a smilstva nejde tak lehce zamlžit smysl Písma lidskými výklady a odvysvětlováním jasných apoštolských příkazů.

U Pána prstenů a u univerzální spásy jde spíše o nedostatečně vycvičené duchovní smysly k rozeznání dobrého a zlého.

Uctívání ikon bych také zařadil do kategorie nevědomých hříchů. U pravoslavných je tento hřích zcela mimo okruh jejich svědomí. Kdyby věděli, že uctívají modly, určitě by to nedělali.

A to je to, co rozhoduje o vědomosti nebo nevědomosti o hříchu - pouze to, zda je v okruhu nebo mimo okruh svědomí.







]


Re: NEVĚDOMÉ HŘÍCHY (Skóre: 1)
Vložil: sola-scriptura v Úterý, 06. říjen 2009 @ 20:40:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Svědomí není daná věc, svědomí je věc vnějším vlivem ovladatelná. Vezmu-li příklad domorodce, jenž celý život zabíjel, určitě mu nepřipadá zabíjení špatné... Vemu li za příklad Žida, tak ten kdyby v sobotu pracoval jeho svědomí určitě není v dobrém stavu. Mně z toho plyne jediné... Že autoritou našeho svědomí má být Písmo svaté, co se hříchu týče, tak zákon. Proto máme desatero, jež má být měřítkem našeho počínání ať už žijeme v jakékoliv době. Nikdy není jasné, co je a co není dobré, tak moc jsme klamáni satanem!



Re: NEVĚDOMÉ HŘÍCHY (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Středa, 07. říjen 2009 @ 07:53:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Vyznávat svoji hříšnost:
http://bohu-a.svetu.cz/20194-vyznavat-svoji-hrisnost.html

Farizejská vděčnost:
http://bohu-a.svetu.cz/17456-farizejska-vdecnost.html



Re: NEVĚDOMÉ HŘÍCHY (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 07. říjen 2009 @ 08:24:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Byl jednou jeden otec, říkejme mu třeba pan Novák a ten měl několik dětí. Snažil se z nich vychovávat slušné a Boha bojné lidi. Proto jim odmalička kladl na srdce řadu věcí. Že se mají často modlit, konat dobré skutky, vzdělávat se v Písmu svatém i ve světské škole, milovat Boha i své bližní, poslouchat Boha i rodiče a jiné Bohem dané či dopuštěné autority (jako je třeba král, starosta  nebo paní učitelka). Jednou přišel dřív z práce a nevěřil svým uším. Byl svědkem zlé a zuřivé hádky svých dětí. Kdyby se přely o to kdo z nich je nejlepší tak to by dokázal pochopit. Skutečnost ale byla o dost horší. Jedno dítě křičelo na ostatní že nepatří do rodiny a otec je vyhodí na ulici nebo zabije. Před časem něco provedlo a od té doby snaživě plnilo povinnosti a občas přidalo něco navíc. To ho prý ospravedlnit nemůže. Ten kdo křičel předtím udělal to samé a bylo mu to fuk. Nikomu nic dobrého neudělal ani nedal. Bohu nikdy nemůžeme dát to co by si od nás zasloužil. Nemůžeme s ním ani obchodovat a určovat ceny. Můžeme dát jen to čeho jsme schopní a k čemu ochotní (mezi tím bývá často propastný rozdíl) a spoléhat na Kristovu oběť a milosrdenství. Kajícný skutek z dobré vůle ale svou cenu má a to velikou. Je psáno i to že to co rozdáme nám Bůh oplatí mnohanásobně, ne jenom jednou. Na věčnosti a často i hned. Tyhle věci nesežerou moli a nezrezaví bez užitku. Žehná našemu životu a chrání nás před zlem. Nejlepší je konat  skutky vlastním srdcem a rukou ale i peníze jsou lepší než zakopat svoji hřivnu místo aby jí člověk dal směnárníkům na úrok. Spory o to jestli je lepší modlitba, půst či dobrý skutek mi připadají absurdní a myslím že z nich nemá radost ani Pánbůh. Málokdo z nás si dokáže pamatovat všechny vědomé hříchy, natož ty nevědomé. Na závěr u zpovědi obvykle dodávám a spoustu dalších.
Člověk může být spasen výhradně z Boží lásky a milosrdenství. I skutky jsou ale třeba a taky posty. N aty zapomínáme nejčastěji a nechápeme jejich význam.




Re: NEVĚDOMÉ HŘÍCHY (Skóre: 1)
Vložil: eleonora v Středa, 07. říjen 2009 @ 08:51:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen dotaz jestli je kniha nějak nově upravena ke vztahu k dnešnímu jazyku mám doma vázané vydání s stylem písma a la cyklostyl a i když je patrné, že člověk, který tyto věci psal byl nad mnohé obdařen moudrostí a poznáním, myslím že komplikovanější čeština a hutnost obsahu vede k velmi obtížnému čtení a chápání obsahu.

Jinak bych pana Mc Intoshe zařadila mezi povinnou četbu, co do základů křesťanství, protože obsahuje nenápadnou, ale současně nezbytnou zvěst o tom proč se mnohá současná společenství (která si říkají křesťanská) nemohou líbit Bohu. Po velkém tématu Watchmana Nee o ukřižování hříchu a hříchů otvírá tento člověk téma, které odmítá militarizaci dobrovolnosti, která současně vládne v charizmatických skupinách a tak je činí Bohu nepřátelské, protože neodráží Kristův charakter.

Eleonora



Re: Re: NEVĚDOMÉ HŘÍCHY (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 12. říjen 2009 @ 09:48:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Eleonoro,

ta kniha je (alespoň pokud jde o mne) zcela srozumitelná.


]


Re: NEVĚDOMÉ HŘÍCHY (Skóre: 1)
Vložil: JanMiloslav v Středa, 07. říjen 2009 @ 11:45:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je nevědomým hříchem cenzůrování podobných příspěvků jako je tento?

 video: http://cs.gloria.tv/?media=34609

Jane Bürgermeisterová, křesťanka žijící ve Vídni, má velkou odvahu. Podala právní obvinění.......vaše organizace WHO zneužívá svou organizační strukturu, personál a služby, aby zveličovala nebezpečí viru prasečí chřipky, a tím ospravedlnila právě takové plošné očkování nevyzkoušenou a neotestovanou vakcínou. WHO poprvé v dějinách nařídila všem svým členům, aby nepřetržitě obsluhovali „Místnost pro kontrolu pandemie“ jako reakci na včera v médiích ohlášené případy prasečí chřipky, a je bezprostředně připravena vyhlásit „pandemii“. Tato „Místnost pro kontrolu pandemie“ je zřízena za účelem sledování šíření pandemického viru, a tudíž je vybavena superpočítači napojenými na veškeré bezpečnostní síly vlád členských států Spojených národů. Tato „Mistnost pro kontrolu pandemie“ je místem, odkud vzejdou veškerá prohlášení o „pandemii“, a já bych byla vděčná, kdybyste mohla zveřejnit seznam lidí, kteří pracují v této kontrolní místnosti.
Když WHO totiž vyšle takovéto „prohlášení“ presidentu Obamovi, budou po celé zemi rozmístěny jednotky FEMA a DHS (bezpečnostní síly), tzv. „Protipandemické oddíly“. Guvernérům všech států USA bude sděleno, že budou do praxe zavedena opatření zákona Model State Emergency Health Powers Act (MSEHPA). To znamená, že všichni Američané musí souhlasit s plošnou vakcinací, jinak budou obviněni z hrdelního zločinu. Nebylo by lepší, doktorko Chanová, abyste prostě požádala lidi, kteří to odmítnou, aby nosili chirurgickou roušku, pokud je zde opravdu reálné nebezpečí pandemie? Proč činit nátlak na vakcinaci pod hrozbou zastřelení? Zákon praví, že každý, kdo odmítne očkování anebo se staví proti nucenému přemístění do připravených „karanténních zařízení“, může být vystaven „legální“ střelbě a může být zabit. (Ospravedlněné „smrtelné donucení“). Jste si jistě vědoma těchto skutečností. Je to tak krutý scénář, že Vy ve svém postavení veřejného činitele musíte mít pádné důkazy, že se jedná o extrémní nebezpečí pro lidskou populaci a musíte mít ověřené a nepochybné zdůvodnění, že Vaše akce budou skutečně zaměřeny proti této hrozbě, a že je dobrý důvod, proč prostě nedoporučíte nosit chirurgickou masku lidem, kteří se nechtějí nechat očkovat. Zprávy médií naznačují, že nový kmen prasečí chřipky je uměle vytvořená kombinace, která obsahuje geny ptačí, lidské a prasečí chřipky z několika různých kontinentů. Existují tedy důvody, které nás mohou vést k domněnce, že pochází z nějaké laboratoře, a to spíše z laboratoře na výrobu biologických zbraní. Nebylo by pro WHO lepší, aby poskytla odbornou pomoc při vyšetřování laboratoře, která vyrobila a vypustila tento syntetický virus, a poté ji pohnala před soud? Neměla by raději lidem doporučit nosit roušky, než vyhlašovat plošný očkovací plán?....http://www.youtube.com/watch?v=B0l49QS1y0I
http://www.theflucase.com/



Re: NEVĚDOMÉ HŘÍCHY (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pátek, 09. říjen 2009 @ 14:05:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já to chápu tak, že můžu konat nějaký hřích aniž bych tu záležitost jako hřích viděl. Je to otázka "míry víry" . Souvisí s tím tužba žalmisty  Ž 139:23  " Bože, zkoumej mě, ty znáš mé srdce, zkoušej mě, ty znáš můj neklid,koumej mě". Já někdy "preventivně" vyznávám "nevědomý hřích" i když si myslím , že ho nemám. Třeba pýchu. Říkám Pánu, že jí nechci, že jí vyznávám jako "nevědomý" hřích a že chci být pokorný před Jeho tváří. Myslím si, že jí nemám, ale mít jí přeci jen můžu. Nevidím jí třeba proto, že nejsem tak vnímavý hlasu Ducha sv. A tím . z Boží milosti, můžu být uchráněn nějakého problému, který by z pýchy mohl vzniknout. Jde spíš o aplikaci než o důkaz toho, že není možné být spasen za skutků. I když Mekintoše mám a studoval jsem ho ještě za totality. Jde o autora z řad exkluzivních křesťanských sborů ( darbysti) 



Stránka vygenerována za: 0.24 sekundy