Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 466 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116485008
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Kolko a co stojí pravda o rimskom katolicizme?
Vloženo Pátek, 23. říjen 2009 @ 09:45:56 CEST Vložil: Stepan

Katolicismus poslal Nepřihlášený

dovolim si poslať jednu veľmi zaujímavú diskusiu, ktorá sa končí podľa mňa veľmi zaujímavou otázkou, na ktorú nikto nedal odpoveď. Otazka bola: Preco kazatel vacsieho evanjelikálneho zboru nemoze svojím oveckam povedat o rimskom katolicizme pravdu?



Re: Reflexe Dana Drápala nad konceptem ´vykazatelnosti´ (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Pondělí, 19. říjen 2009 @ 11:34:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dnes už v církvach nie sú spolupracovníci s Stb nahradili ich Jezuiti,ktorí už nepoužívajú slovo vykazateľnosti ,ale používajú slovo ekumenizmus.Káždá štátom uznaná církev má vo svojom strede týchto ľudí.Používajú ešte bezohľadnejšie metódy, ako eštebáci.Ich hlavným cieľom je: nasmerovať protestanské církve pod moc Vatikánu.Dnes už zo žiadnej kazateľnice nie je počuť kritiku katolicizmu.

Všetci protestantskí kazatelia su totálne zastrašení./česť výnimkam/.

prečítaj: tajne.ueuo.com



Re: Re: Reflexe Dana Drápala nad konceptem ´vykazatelnosti´ (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 19. říjen 2009 @ 12:51:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud je to tak jak říkáte pak nechápu proč s tím něco neuděláte právě ve Vaší denominaci. Nebo proč jí nedoporučíte druhým jestli s tím něco děláte. Nějak si nemohu vzpomenout která z evangelických církví nemá státní souhlas. Pokud křesťan jste tak důvěřujte Bohu. Na Něho a na Jeho stádo jsou konspirativní teorie krátké, stejně jako všichni tajní i zjevní agenti. Zkuste s ním také trochu počítat.


]

Re: Re: Reflexe Dana Drápala nad konceptem ´vykazatelnosti´ (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pondělí, 19. říjen 2009 @ 14:48:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rudinec
Máš nést radostnou zvěst lidem, kteří neznají Hospodina.

Ale stejně, ti zastrašení protestantští kazatelé by mě zajímali - a čest výjimkám. To by mě zajímalo moc. :O)


]

Re: Re: Re: Reflexe Dana Drápala nad konceptem ´vykazatelnosti´ (Skóre: 1)
Vložil: Valdes v Čtvrtek, 22. říjen 2009 @ 20:04:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
suhlasim s rudincom, ale tento problem ma trosku sirsi kontext. polozme si jednoduchu otazku, preco kazatel vacsieho evanjelikalneho zboru nemoze svojim oveckam povedat o rimskom katolicizme pravdu? vedeli by ste mi odpovedat?


Podobná témata

Katolicismus

"Kolko a co stojí pravda o rimskom katolicizme?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 61 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Kolko a co stojí pravda o rimskom katolicizme? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 23. říjen 2009 @ 11:03:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zde je portrét jednoho takového jezuity.

Můžete ho navštívit a podiskutovat si s ním:

http://www.jesuit.cz/bulletin/?rok=2009&cislo=1&clanek=rozhovor


Kdo to máte blíž na Moravu, zde je seznam "infiltrátorů" i s jejich fotografiemi.

http://www.farnostvelehrad.cz/dokument/Jezuite-83/

Někteří z nich už přesáhli i věk 90 let, ale jsou svěží a ledacos pamatují.


A do třetice - něco o jezuitech skutečně:

Charakteristika řáduTovaryšstvo Ježíšovo (latinsky Societas Iesu) je největší mužský řeholní řád katolické církve bez paralelní ženské větve. V současné době má na celém světě necelých 20 tisíc členů. Na území České republiky působí v této době jen několik desítek jezuitů, kteří žijí v sedmi komunitách: v Praze, Brně, Olomouci, Českém Těšíně, Kolíně, na Velehradě a Svatém Hostýně. Zabývají se především pastorační prací mezi studenty a ve farnostech, vyučují, dávají duchovní cvičení a působí v médiích.
Více je zde:

http://www.jesuit.cz/charakteristika.php



Re: Re: Kolko a co stojí pravda o rimskom katolicizme? (Skóre: 1)
Vložil: Valdes v Pátek, 23. říjen 2009 @ 11:10:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko, naco to sproste zahovaranie, kazdemu cloveku co ma rozum musi byt jasne ze o takychto jezuitoch-pesiakoch nie je rec. 


]


Re: Re: Re: Kolko a co stojí pravda o rimskom katolicizme? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 25. říjen 2009 @ 08:42:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gojíme, sorry Valdesi,
Obávám se, že zásoba jezuitů v českých zemích je v mém komentáři vyčerpávající. Žádní další prostě už nejsou.


]


Re: Re: Re: Re: Kolko a co stojí pravda o rimskom katolicizme? (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 25. říjen 2009 @ 20:28:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko a myslím, že kdyby i přesto se našli, jistě o nich budou vědět ti co si je uvedl.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Kolko a co stojí pravda o rimskom katolicizme? (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Pondělí, 26. říjen 2009 @ 04:13:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vědět budou, ale jako správní spiklenci přece nepoví :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolko a co stojí pravda o rimskom katolicizme? (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Čtvrtek, 29. říjen 2009 @ 21:34:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Něco na tom bude :). Proč taky domnívat se, že ten druhý (v tom případě jezuita) by řekl o tom pravdu? To raději poslouchat v té věcí vlastní předsudky a toho zlého.


]


Re: Kolko a co stojí pravda o rimskom katolicizme? (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Pátek, 23. říjen 2009 @ 12:03:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
suhlasim s rudincom, ale tento problem ma trosku sirsi kontext. polozme si jednoduchu otazku, preco kazatel vacsieho evanjelikalneho zboru nemoze svojim oveckam povedat o rimskom katolicizme pravdu? vedeli by ste mi odpovedat?

Je tu ešte jedna možnosť,
V podmienkach registrácie je následovná veta:
e) vyhlásenie, že cirkev alebo náboženská spoločnosť bude plne rešpektovať zákony a všeobecne záväzné právne predpisy a bude tolerantná k ostatným cirkvám a náboženským spoločnostiam a
osobám bez vyznania.

Povedané inými slovami, keď bude nejaká cirkev učiť klamstvá.Nesmieme im to v žiadnom prípade vyčítať.
Inak zoberú dotácie.

Podmienky registrácie nových cirkví a náboženských spoločností
  • Cirkvi a náboženské spoločnosti registruje Ministerstvo kultúry Slovenskej republiky (cirkevný odbor).
  • Návrh na registráciu podáva najmenej trojčlenný prípravný orgán cirkvi alebo náboženskej spoločnosti, ktorého členmi musia byť plnoleté osoby.
  • Návrh podpíšu všetci členovia prípravného orgánu a uvedú svoje mená a priezviská, rodné čísla a bydlisko. Ďalej uvedú, kto z členov prípravného orgánu je splnomocnencom, ktorý je oprávnený konať v ich mene.
  • Návrh na registráciu obsahuje:
    a) názov a sídlo cirkvi alebo náboženskej spoločnosti;
    b) mená, priezviská, adresy, podpisy a rodné čísla členov prípravného orgánu;
    c) základnú charakteristiku zakladanej cirkvi alebo náboženskej spoločnosti, jej učenie, poslanie a územie, na ktorom hodlá pôsobiť;
    d) čestné vyhlásenia najmenej 20 000 plnoletých členov, ktorí majú trvalý pobyt na území Slovenskej republiky a sú občanmi Slovenskej republiky, o tom, že sa hlásia k cirkvi alebo náboženskej spoločnosti, podporujú návrh na jej registráciu, sú jej členmi, poznajú základné články viery a jej učenie a sú si vedomí práv a povinností, ktoré im vyplývajú z členstva v cirkvi alebo náboženskej spoločnosti, s uvedením ich mien, priezvisk, trvalého pobytu a rodných čísel (vzor čestného vyhlásenia poskytne na požiadanie cirkevný odbor);
    e) vyhlásenie, že cirkev alebo náboženská spoločnosť bude plne rešpektovať zákony a všeobecne záväzné právne predpisy a bude tolerantná k ostatným cirkvám a náboženským spoločnostiam a
    osobám bez vyznania.
  • K návrhu na registráciu sa prikladá základný dokument zakladanej cirkvi alebo náboženskej spoločnosti(štatút, poriadok, stanovy a pod.), z ktorého musí byť zrejmé:
    a) názov a sídlo ústredia cirkvi alebo náboženskej spoločnosti;
    b) orgány a útvary, spôsob ich ustanovenia a oprávnenia;
    c) spôsob ustanovenia osôb vykonávajúcich duchovenskú činnosť a ich odvolávanie;
    d) základné články viery;
    e) zásady hospodárenia, vrátane spôsobu určenia likvidátora pre prípad majetkového vyporiadania pri zániku cirkvi alebo náboženskej spoločnosti;
    f) spôsob schvaľovania základného dokumentu a jeho zmien;
    g) útvary, ktoré majú právnu subjektivitu a v akom rozsahu a kto je oprávnený v ich mene konať,
    h) práva a povinnosti členov hlásiacich sa k cirkvi alebo náboženskej spoločnosti.
  • Názov cirkvi alebo náboženskej spoločnosti sa musí líšiť od názvu právnickej osoby, ktorá už vyvíja činnosť na území Slovenskej republiky.



Hlasim se. Dobrovolne! (Skóre: 1)
Vložil: Petro v Sobota, 24. říjen 2009 @ 02:09:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobry den, ja se tedy dobrovolne hlasim k tem Jezujitum, abych mohl vezt ty protestentsk-ou pakaz k 
do naruci nasi jedine, katolicke cirkve.

Slibuji, ze skrze  vědecký http://ateismus.info jim pujdu po krku.

Nabidky prosim na konspirace  (zavinacc) gmail.com

A mimochodem, privital bych na granosalis.cz nejake ty ankety, fakt by mne zajimalo kolik ctenaru (a hlavne dskutujicich) GS veri tomu, ze napr. Fidel Castro je skryty jezuita a ze jezujite ve skutecnosti vedou slezske protestanty.

Usetrilo by mi to spousty casu. Vime?



Re: Hlasim se. Dobrovolne! (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Neděle, 25. říjen 2009 @ 09:52:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
abych mohl vezt ty protestentsk-ou pakaz k 
do naruci nasi jedine, katolicke cirkve.

Katolicizmus nie je cíkev je to ta najkrvilačnejšia sekta,ktorá ma na svedomí 68 000 000 vo väčšine kresťanov,ktorí sa "previnili" iba tým,že odmietli tie vaše diabolské výklady Slova Božieho. 


]


Re: Re: Hlasim se. Dobrovolne! (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 25. říjen 2009 @ 12:39:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen člověk roztomile hloupoučký dokáže takto zbaštit kdejaký historický nesmysl.


]


Re: Re: Re: Hlasim se. Dobrovolne! (Skóre: 1)
Vložil: kralovnanebies v Neděle, 25. říjen 2009 @ 13:01:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
hm ... a ako by si potom vysvetlil dejiny ekumenizmu? Veď to nie je normalne, aby napríklad nekatolík Černý oslovoval pápeža: Jeho Svätosť ... 


]


Re: Re: Re: Re: Hlasim se. Dobrovolne! (Skóre: 1)
Vložil: Marobud v Úterý, 27. říjen 2009 @ 21:16:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to podle diplomatického protokolu, tedy vysloveně světská věc. Toto oslovení náleží také patriarchům mnoha východních církví nebo třeba tibetskému dalajlámovi.


]


Re: Re: Re: Hlasim se. Dobrovolne! (Skóre: 1)
Vložil: noname v Neděle, 25. říjen 2009 @ 21:19:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jo, jo někteří lidé zbaští všechno, když se jim to hodí do krámu :-))))))  dokonce k tomu i přidají svoji oblíbenou frázi. Nu alespoň se máme čemu zasmát to nikdy neuškodí a občas ani nezbývá . . .
H.


]


Re: Re: Hlasim se. Dobrovolne! (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 26. říjen 2009 @ 08:17:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Možná ani sám nevíte že vycházíte z údajů Napoleonova ideologa a k jeho 50 milionům které si vycucal z prstu aby podpořil vyvraždění Francie jste pro jistotu pár přidal. Zkuste to porovnat s tehdejším počtem obyvatel. Potom třeba i s doloženými fakty jestli Vám to bude stát za námahu. Váš vlastní mozek předpokládám patří k těm věcem na které věříte. I když tu bude také jen do času.



]


Re: Re: Re: Hlasim se. Dobrovolne! (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Pondělí, 26. říjen 2009 @ 18:18:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten počet 68 000 000 je od vášho človeka Dr.Alberta Riveru.


]


Re: Re: Re: Re: Hlasim se. Dobrovolne! (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Pondělí, 26. říjen 2009 @ 19:21:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já jsem si vždycky myslel, že Dr. Albert Rivera byl něco jako Jára Cimrman. Tedy osoba, která sice nikdy nežila, ale plno toho napsala. Je ovšem naprosto nedohledatelná podle údajů, které jsou o ní psány ne obálkách jeho spisků. Je tak dokonale k nenalezení, že to skoro vypadá jako nějaká konspirace...



]


Re: Re: Re: Re: Re: Hlasim se. Dobrovolne! (Skóre: 1)
Vložil: ekumenickykrestan v Úterý, 27. říjen 2009 @ 08:19:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.christiantoday.com/
ano jasne ze nezila. ja nejakym riverakom len tak neverim.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hlasim se. Dobrovolne! (Skóre: 1)
Vložil: Rosman v Úterý, 27. říjen 2009 @ 19:21:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ty jako správný katolík zajisté věříš jen papežovi?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hlasim se. Dobrovolne! (Skóre: 1)
Vložil: ekumenickykrestan v Úterý, 27. říjen 2009 @ 20:54:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.christiantoday.com/
ja som protestant. a rivera neexistoval, ved to je napisane vo wikipedii


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hlasim se. Dobrovolne! (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Úterý, 27. říjen 2009 @ 20:58:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V české Wikipedii (http://cs.wikipedia.org/wiki/Alberto_Rivera) světě div se, píšou, že existoval, ale stejně tomu věřím jako jeho spisům :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hlasim se. Dobrovolne! (Skóre: 1)
Vložil: ekumenickykrestan v Úterý, 27. říjen 2009 @ 21:21:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.christiantoday.com/
jaaj, tak dobre. teda existoval ale aj tak mu neverim .. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hlasim se. Dobrovolne! (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Středa, 28. říjen 2009 @ 11:24:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já bych to řekl tak, že jeho texty neodpovídají tomu, jak katolická církev vypadá, spíš tomu, jak si fundamentalističtí protestanté představují, že vypadá.
Jestli někdo znáte úžasný spisek Cesta do nadpřirozeného světa (aneb jak se stal katolík adventistou), tak tam je to podobné, akorát že tam je popisovaný satanismus ne tak, jak vypadá, ale jak si to představují adventisté. čili obojí je pro mě důvěryhodné asi tak nastejno.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hlasim se. Dobrovolne! (Skóre: 1)
Vložil: ekumenickykrestan v Středa, 28. říjen 2009 @ 18:00:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.christiantoday.com/
 s tymi fundamentalistickymi krestanmi budu večne len problemy. len co vymysleli toho riveru (teda podplatili ho aby hovoril ako si oni predstavuju katolicku cirkev) tak neustale bojuju proti kristovej laske ktoru preukazeme tym ze sa pred svetom zjednotime. ta otazka je, co s nimi? pokial nevymyslime nejake riesenie, budu to robit stale. sposobuju len rozkoly ohanajuc sa bibliou ktorej nerozumeju. Uvedomuje si ekumenicka rada cirkví toto nebezpecensto vobec? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hlasim se. Dobrovolne! (Skóre: 1)
Vložil: Rosman v Středa, 28. říjen 2009 @ 19:04:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ekumenický křesťane,

myslím, že na nějaké řešení co s těmi fundamentalistickymih křesťany, se kterými jsou jen problemy. co neustale bojuju proti kristovej laske k zjednoteni pred svetom, co sposobuju len rozkoly ohanajuc sa bibliou ktorej nerozumeju, určitě přijdeš.
Jen se podívej do historie jak se to dělalo. Druhá možnost by byla hledat řešení v Božím slově. Ale nevím, co je ti bližší.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hlasim se. Dobrovolne! (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Středa, 28. říjen 2009 @ 20:07:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš pravdu, postrielať ich nemôžeme :-)
Já bych navrhoval dvě možnosti. Tou jednou je mírný nadhled a smysl pro humor, tou druhou, ukazovat lidem okolo něco lepšího.
Já jsem si do teďka vlastně ani neuvědomil, že by křesťanští fundamentalisté byli nějakou hrozbou - no, je fakt, že nežiju na jihu USA a u nás se do politiky nemontují, vlastně je docela dobře, že se od ní mnozí programově distancují - nevnímám je jako hrozbu ani jako konkurenci. Mám za to, že zkrátka kopeme každý jinou ligu a lidé, které jsou schopni oslovit oni, bych nebyl schopen oslovit já a naopak.
Na druhé straně je někdy zajímavé s nimi podiskutovat. Sám jsem si tenhle adrenalinový sport párkrát dopřál.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hlasim se. Dobrovolne! (Skóre: 1)
Vložil: ekumenickykrestan v Čtvrtek, 29. říjen 2009 @ 07:11:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.christiantoday.com/
ano brat ingmar, pravdu mas. Postrielat ich nemozme. som ale rad ze si si uvedomil, aky su fundamentalisti pre nas slusnych a normalnych krestanov hrozba. To je velmi dolezite a vidis sam ako ten svoj fanatizmus a nelásku siria a ako nicia jednotu ktoru chceme tak namahavo vybudovat. Ja som preto vdacny bohu za osobnosti, vzdelanych a slusnych a tvorivých ludi ktori su na postoch kazatelov, starsich a diakonov medzi protestantmi na prvom mieste brat ThDr. Pavel Cerny, brat kazatel Oldrich Kadlec, brat kazatel Petr Vlcek, básnik, prozaik, esejista a kazateľ cirkvi bratskej Cirkvi Bratskej Daniel Pastirčák, vedenie Apoštolskej Cirkvi v Čechách a na Slovensku, ekumenický portal KRESTAN DNES a v neposlednom rade osobnost svetoveho formatu kardinal Miroslav VLK, to su ludia ktori su pre nas zarukou ze slusnost, jednota a laska zvitazi ... Mna nepresvedcia nejake tie hlasy co ohovaraju mnoho z tychto vyznamnych hrdinov dneska, ze su to tajni katolici, jezuiti a slobodomurari a podobne. To su konspiracne teorie a fundamentalisticke nazory. Ved pozrite sa kolko lasky a porozumenia ekumenicka rada cirkvi uz dosiahla, a fundamentalisti len rozkoly, zlo a to ich neustále citovanie biblie.   http://cs.christiantoday.com/article/pavel-cerny-katolicky-a-protestantsky-pohlad-na-vyklad-ceskych-dejin-sa-lisi/13087.htm


]


Re: Kolko a co stojí pravda o rimskom katolicizme? (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Neděle, 25. říjen 2009 @ 19:44:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No já jsem členem jednoho evangelikálního sboru několik let byl a tam jsem se do katolíků rubalo docela často, tedy jestli tohle považuješ za pravdu o katolicismu. Na druhé straně i nějaký ten příznivec spikleneckých teorií a jezuitobijce by se tam našel.
Nepovažuji se za protestanta, tím méně za katolíka, ale přesto vnímám mezi těmito dvěma skupinami velké nedorozumění ze strany protestantů. Katolická církev představuje proud, který plyne a vyvíjí se po dva tisíce let. Na počátku v tom společenství několik lidí sepsalo svou zkušenost s Kristem a společenství se vyvíjelo dál. Prostestanté, a čím blíž k evangelikálům, tím ve větší míře, odmítají  (nebo se alespoň snaží) celý ten následující vývoj a v podstatě se snaží rekonstruovat, víru a praxi toho společenství na jeho počátku. Já se ptám, jestli tohle Bůh po nás opravdu chce, jestli za ty dva tisíce let nemáme být už někde trochu jinde.
Další věc je pro člověka, který neprošel ničím jiným než protestantismem, asi dost těžko pochopitelná, že totiž katolicismus není definován na základě věroučných bodů, nebo pouze na jejich základě (jestli je tu někdo katolík, pomozte mi to vysvětlit). Zkrátka, milý bráško v Kristu, kdyby katolíci měli ke katolicismu protestantský přístup, budou donekonečna debatovat o tom, jak je skvělé mít papeže a jak je strašně důležité chodit na mši, ke zpovědi, přijímat eucharistii apod., a jak půjdou do pekla ti ostatní, kteří tomu nevěří jako oni, ale už by jim nezbyl čas na to, aby to opravdu dělali kvůli něčemu jinému, než aby to dělali.
Je to podobné nepochopení, jako když STB v jakési zprávě o svědcích Jehovových referovala, že je sem nastrčili Američané, aby zdržovali lidi od budování socialismu. Zkrátka navenek to tak vypadalo, Svědkové se opravdu zavývali něčím jiným, ale ten důvod milá STB vůbec nepochopila. Stejně tak katolíci dělají plno věcí, které v Bibli nenajdeš, ale je to úplně normální a souvisí to s vývojem toho společenství. Jestli nějaké evangelikální společenství vydrží dva tisíce let, možná se budeš divit :-) jaké tradice se v nem vyvinou.
Zajímavá myšlenka z Karen Armstrong (History of God): Fundamentalisté se vyznačují mj. tím, že neuznávají roli času. Tj. ve vývoji společenství, ale i pokud jde o duchovní růst jednotlivce. Vše je buď černé nebo bílé a prostor pro vývoj tu nééééní.



Re: Re: Kolko a co stojí pravda o rimskom katolicizme? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 26. říjen 2009 @ 10:00:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Klobouk dolů, zajímavé úvahy a zajímavý pohled zvenčí. Jen doufám a věřím že jesuitobijci v řadách opravdových evangelíků nejsou takoví hlupáci aby vycházeli ze současných konspirativních teorií propagovaných našim českým ateistickým bulvárem a pivními satanisty, z věcí jako je Leonardova šifra a podobně. I kdyby to na první pohled vypadalo tak že je to chválí. Ke svědkům Jehovovým bych dodal  že komunistům na vyšších místech zas až tak moc nevadili, i když se tak tvářili. Považovali je za neškodné politické protivníky kteří mohou být velice užiteční. Za takové kteří mohou vyvolávat hádky a rozpory mezi křesťany a kteří dokážou namíchnout ateisty svou vytrvalostí a ukázat lidu nesmyslnost a absurditu křesťanství. Krom toho jim nejspíš jejich tvrdé doláče vyměnili za bony k obrazu a hlavně kursu svému pokud nějaké opravdu dostávali a nebyl to jen další ideologický trik.

I nás dokázali použít pro osobní prospěch a Pánbůh jim to požehnej. Často nás žádali o službu na nějakou tu míli. Řada důstojníků využívala katolíky na štábech a jako osobní řidiče. Jako lidi kteří nedělají moc průšvihů, je na ně spoleh a v případě potřeby je mají v hrsti. Někteří počítali i s tím že když se k nám budou chovat laskavě tak jim to Bůh připočte k dobru nebo se za ně také přimluvíme. V čemž měli úplnou pravdu. Velitel naší brigády jezdíval často služebně do Příbrami a jeho šofér se zatím modlil na Svaté hoře a pak pro něho v určitou dobu přijel. Akorát musel nechat uvazku o kus dál a neparkovat na místním ostře sledovaném parkovišti.



]


Re: Re: Re: Kolko a co stojí pravda o rimskom katolicizme? (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Pondělí, 26. říjen 2009 @ 19:29:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pozor, bráško, řeč byla o evangelikálech (baptisté, Církev bratrská, Církev apoštolská, Církev adventistů, Křesťanské sbory...) Evangelíky, teda aspoň ty české bych do celé věci netahal, ti jsou stran katolicismu většinou rozumní, tedy alespoň ti, které znám.


]


Re: Re: Kolko a co stojí pravda o rimskom katolicizme? (Skóre: 1)
Vložil: rive v Úterý, 27. říjen 2009 @ 08:16:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím Ingmar

1) Čas je určitě v duchovním růstu člověka důležitá veličina .... čas hraje roli ve vývoji společenství .... ale otázka je jakou ...
a určitě ne černobílou  tzn. jasně pozitivní či jasně negativní  ...  ale zápornou mnohdy ( ochladnutí, zvlažnění), a proto chápu, že čas  není až tak zásadní veličina,  a tvrdit to, je ošemetné

2) Myslím si, že svou roli sehrává ve vývoji lidstva jiný mnohem důležitější fakt ( opomíjený?), je to ta nejdůležitější - rozhodující množina, která určuje duchovní vývoj, a to osobní vztah s Bohem .... jeho hloubka   ( stálé směřování člověka k Bohu -hledání Jeho vůle  ... Boží bázeň .... Boží moudrost .... )

3) Je to lehce vysledovatelné na celých  dějinách lidstva, i na životech jednotlivců a jejich rodinách, co je v životě člověka to nejdůležitější!!!, co se počítá, co na 100 procent ovlivňuje jejich vývoj : když člověk spoléhá na Krista, nechá se vést Jeho Duchem

 4) Je vysledovatelné např. i vývoji jednotlivých církvi, společenství, jak  je  ovlivněn tím, když se jejich "patriarchové" dotazovali Boha, hledali Boží moudrost, anebo, když podleli (slávě, hříchu, moci ..??, ) a jednali podle člověka, podle své vůle.

5) Vztah jednotlivého člověka k Bohu (svědectí života, modlitby, služba bližním) ... to je přístup, který ovlivňuje celou církev ... ale, samozřejmě... je to hlavně milost Boží, je to Bůh, který nedovolí (zaslíbení), aby přes  všechny ty lidské chyby, odpadnutí, lidské tragédie církev Kristova padla
(církev Krista je církev neviditelná, církev "všech" , kteří patří Kristu, nechají se vést Jeho Duchem a jsou ve všech církvích, sborech - napříč)

rive





rive


]


Re: Re: Re: Kolko a co stojí pravda o rimskom katolicizme? (Skóre: 1)
Vložil: rive v Úterý, 27. říjen 2009 @ 08:58:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč se ohlížet zpět, historie, špatná tradice, ty chyby již nelze vzít zpět, tady platí, to ty kdo procitli, " jdi a už nehřeš! .... jak je to s tím oráčem a brázdou, když se ohlížel za sebou?

rive


]


Re: Re: Re: Re: Kolko a co stojí pravda o rimskom katolicizme? (Skóre: 1)
Vložil: ekumenickykrestan v Úterý, 27. říjen 2009 @ 09:24:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.christiantoday.com/
ano hlboko s Tebou suhlasím drahá sestra v Pánovi rive. Prečo by sme sa mali neustále pozerať na také malichernosti ako je modlitba k Márii, očistec alebo omša? To predsa nie je podstatné, nemôžme sa obzerať za sebou. Dobre si to povedala. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Kolko a co stojí pravda o rimskom katolicizme? (Skóre: 1)
Vložil: Rosman v Úterý, 27. říjen 2009 @ 19:23:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
hochu hochu, co ty jsi za agent?


]


Re: Re: Re: Re: Kolko a co stojí pravda o rimskom katolicizme? (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Úterý, 27. říjen 2009 @ 20:55:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, to je taky jedna věc, pro kterou lituju a bráním katolíky, že se totiž vždycky najde mezi lidmi nějaký "historik" a bude jim předhazovat, co církev dělala ve středověku. Je zajímavé si uvědomit, že zhruba co 70 let se lidé v daném společenství komplet obmění. I kdyby se tu dnešní katolíci jako andělé vznášeli, vždycky se najde někdo, kdo jim tu historii bude připomínat. nejlíp někdo, kdo v žádném společenství není, nebo jehož společenství žádnou historii nemá, takže ještě nic pokazit nestihlo.


]


Re: Re: Re: Kolko a co stojí pravda o rimskom katolicizme? (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Úterý, 27. říjen 2009 @ 18:42:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ad 1) No pozor, já jsem to asi s tím časem řekl moc ve zkratce, protože jsem předpokládal, že tak Armstrongové kniha bude notoricky známá. Ona tam s tím časem a fundamentalismem operuje v tom kontextu, že ukazuje, že Abraham, přestože se na něj my křesťané tu a tam odvoláváme, měl podstatn odlišné vidění Boha než my a způsoby, jakými ho uctíval. A že tedy fundamentalisté mají tendenci úlohu času podceňovat a myslí si, že existuje v každém čase jednou provždy platně nějaké to lidské curriculum vědomostí o Bohu, které lidé, chtějí-li být spaseni, musejí vyznávat, jediný správný způsob bohoslužby a jediná správná morálka... Že se to prostě v čase nemění. Podobně i v případě jednotlivce. Prostě buď tu jedinou pravou pravdu nezná a je zatracený, nebo ji pozná, k naší jediné pravé skupině se připojí a bude spasený. Hotovo, žádný vývoj není potřeba, protože ten předpokládá, že je každý v tom vývoji někde jinde, to je pak pluralita a to fundamentalista neuznává.
A teď konkrétně:
ad 2) Ano, souhlasím. Já jsem netvrdil, že čas je tím nejdůležitějším faktorem. Vztah i duchovní vývoj jsou pochopitelně to, proč to křesťanství "děláme", ale všimni si, že obojí, vztah i vývoj probíhá v čase a bez toho času prostě existovat nemůže. V momentě, kdy čas zanedbáš čas, vývoj neexistuje a vztah myslím taky ne.
ad 3) Souhlasím a podepisuji. Mimochodem, pokud jde o vedení Duchem, musím se podělit o to, co jsem si před pár dny uvědomil, nebo spíš jen formuloval. Kdysi jsem si za svých evangelikální časů podvědomě představoval vedení Duchem tak, že nás ten Duch žene před sebou po jediné možné úzké cestičce a jakmile z ní vybočíme, je malér. Teď jsem si to zpodobnil spíš tak, že Duch nás vede tak, že jde před námi, je nám momentálním i věčným cílem, k němuž směřujeme. A směřovat se dá mnoha způsoby, z různých směrů, přímo i klikatě, ale podstatný je ten celkový směr. Asi jako když na procházce za sebou tahám dceru na tříkolce. Ona má volná řídítka, takže za mnou může i kličkovat, přejíždět ze strany na stranu, dokonce jet i téměř vedle mě. Dělá na ní někdy psí kusy, ale já vím, že ztratit se nemůže, protože díky provázku je pořád někde nablízku a celkově vzato jede pořád za mnou. Jsme holt taková Boží batolata :-)
ad 4) Určitě, ale i tak bývá dost časo vidět, že zakladatel něčeho nového má nějakou vizi, často to bývá člověk mystického ražení, a první generace, která ho následuje, ještě ví, co dělá. Další generace už jen z větší či menší části opakují to, co dělali jejich předkové a ani nemusí nutně vědět, proč. Nebo jinak: zakladatel na něco přijde třeba i díky přímé zkušenosti s Bohem a další to po něm z velké části už jen opakují. Tohle je mimochodem pozorovatelné i v mém společenství (kvakeři), které má v tomto ohledu docela dobrý kredit. Prostě George Fox měl duchovní problém, tak si v tichu sedl a rozjímal. No a my to po něm děláme dodnes, přestože důvody k tomu, nebo i teologii můžeme mít klidně i velmi odlišné.
ad 5) Jo ten zázrak toho, že křesťanství vydrželo takovou dobu, že se to nerozhádalo tak, aby s tím všichni sekli a šli dělat něco rozumnějšího, ten dokáže myslím ocenit každý, kdo se snažil někdy dát za nějakým účelem dohromady nějakou skupinu lidí. Tohle já vždycky obdivuju, když ta skupina fakt funguje a drží pohromadě. A když to funguje dva tisíce let, je to fakt zázrak.


]


Re: Re: Re: Re: Kolko a co stojí pravda o rimskom katolicizme? (Skóre: 1)
Vložil: rive v Úterý, 27. říjen 2009 @ 20:16:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Add 1)  jsem pro pluralitu ... a doufám že i mnozí fundamentalisté   ... ale!!!!   nesmi člověka vést k tomu, aby nějakým způsobem méně důvěřoval Bohu,  aby jeho jednání ubíralo čest Bohu....  Pluralita nesmí vést  člověka tomu, aby se mohl chovat více svévolněji ...  a pluralita nesmí, to o čem Boží slovo říká, že je hřích , zlehčovat, že není hříchem.  Pluralita je mnohdy synonymem pro obhajobu neblického učení (např. manželské soužití homosexuálů  .....  křepčení s lebkou na červeném polštářku ....)

rive


]


Re: Re: Re: Re: Re: Kolko a co stojí pravda o rimskom katolicizme? (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Úterý, 27. říjen 2009 @ 20:39:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já se na to dívám z druhé strany. Ta pluralita mně ukazuje na to, že Bůh je prostě Bůh. Že je Někým, kdo je námi lidmi poznatelný a uchopitelný jen z části, že každý z nás z Něj zná přinejlepším jen malý střípek a ty střípky můžou být i velmi odlišné, ale přesto se doplňují. Zkrátka, jestliže si někdo myslí, že něco na 100 % poznal a zná o tom celou pravdu, může si být stoprocentně jist tím, že to něco rozhodně není Bůh. Třeba i taková Bible je velmi pluralistická kniha. Tam máš pohledy na Boha, které se nastřádaly v průběhu několika staletí a jsou opravdu velmi různé. To Boha nikterak nesnižuje, naopak to naznačuje jeho velikost a nekonečnost.
Aha, takže dáváš v případě homosexuálů přednost soužití nemanželskému? :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolko a co stojí pravda o rimskom katolicizme? (Skóre: 1)
Vložil: rive v Středa, 28. říjen 2009 @ 09:29:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ingmare   ... Chápu to tak, že pohled na Boha  - velmi odlišný střípek bude mít ten, kdo se bude dívat na Boha srdcem svévolným, pýšným  a  jiný střípek člověk upřímný a pravdivý ve svém hledání Boha.  A já jako člověk mnohdy při letmém setkání nemám šanci rozpoznat, jestli je to člověk svévolný (jdoucí hlavně za svou vůli)  nebo člověk hledající Boží vůli.  Co tam člověk, co tam člověčí střípky?  Boží Pravdu  stejnak nezměníš ani o píď    ...  Bůh je tentýž  včera dnes i navěky  ....  Protože svět svou moudrostí nepoznal Boha v jeho moudrém díle, zalíbilo se Bohu spasit ty, kdo věří, bláznovskou zvěstí


A co se týče homosexuality, tak si myslím, že Bible je doopravdy hodně pluralistická, aby jasně, mnoha způsoby  ukazovala na obcování lidí stejného pohlaví jako na ohavnost.  A právě v tom je  můj otazník, kam až ? je schopen člověk schovávající se za pluralismus jít , aby to ještě bylo o Kristu, o Jeho Duchu, o Bohu a Jeho bláznovské zvěsti.  Buď věříš nebo nevěříš.


rive


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolko a co stojí pravda o rimskom katolicizme? (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Středa, 28. říjen 2009 @ 11:39:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale mně nešlo o lidi svévolné, to je jasné, že ti se na Boha budou dívat jinak, ale můžeš mít i dva lidi, kteří Boha znají a žijí s ním a přesto ho z nějakých důvodů vnímají ve své situaci jinak. Třeba katolíkovi v jeho vnímání Boha pomůžou vnější rituály a svátosti. Já přijímám to, co ty rituály a svátosti vyjadřují, ale mě samotného by rušily a Boha by mi zastiňovaly. Je to můj problém. Čili ve výsledku věříme každý trochu jinak, praxi máme odlišnou diametrálně, ale směřujeme ke stejnému Bohu.
Ano, nastavení toho prahu, kam až lze zajít, je velmi těžká věc a myslím, že je to hodně na každém z nás, i když společenství nám v tom může taky hodně pomoct. Vnímáme ale oba, že Bible je lidské vyprávění o Bohu? Že o tom Bohu lidé vyprávěli pomocí prostředků, které jim jejich kultura skýtala, používali k tomu příběhy ze svého okolí a někdy tím netlumočili jen to, jaký je Bůh, ale i to, jací jsou oni a jejich prostředí. A teď je tedy na místě stanovit, co v Bibli jsou ty věčné neměnné pravdy a principy, a co jsou ty kulturní kulisy, v nichž se ten příběh odehrává. Jedním z těch hlavních principů, které Ježíš ztělesňoval, je podle mého vnímání bezpodmínečně přijímající láska. A já nevěřím, že by někoho od sebe odháněl jen proto, že se narodil trochu jiný.
Aby mohla být homosexualita hříchem, muselo by za ní být vědomé rozhodnutí,ne? A ty znáš někoho, kdo si jednoho krásného dne řekl, že se stane homosexuálem? A jestli je to tedy tak, že i ti, kdo se s tím narodili, jsou odsouzeni (věřím, že křesťany, ne Bohem) k tomu, aby to celý život potlačovali, kde je Boží spravedlnost? Jak to, že oni musejí a my nemusíme? Proč oni nemůžou být v tomhle směru sami sebou?
Koukni třeba na pěkné stránky jednoho mého známého: http://renatolings.com/ Je to pán, který mě naučil překládat. Hluboce věřící člověk, teolog, mystik (mimo jiné), ale ten vztah s Bohem se tedy asi podle některých lidí nepočítá...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolko a co stojí pravda o rimskom katolicizme? (Skóre: 1)
Vložil: rive v Středa, 28. říjen 2009 @ 18:47:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ingmare
Tvůj postoj nesdílím - nikde v Písmu není ani náznak toho, že  jestli je Bůh spravedlivý, tak určitě schválí a požehná obcování  mezi dvěma stejného pohlaví. 

rive


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolko a co stojí pravda o rimskom katolicizme? (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Středa, 28. říjen 2009 @ 20:18:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ono by to asi chtělo se obecněji pobavit o tom, čím je pro nás Bible, protože je možné, že vycházíme z jiných předpokladů. Mě Bible přivedla k Bohu, který lidi přijímá takové, jací jsou (čímž neříkám, že je dále nemění, ale o to teď nejde). To, že jsou tam verš, které odsuzují homosexuály, pochopitelně vím. Ale spíš mi vypovídají o tom, jak se na ni dívala kultura, v níž ty texty vznikly, než o tom, jak se na ni dívá Bůh.
Pochopitelně, kdyby moje náboženství bylo založené na rozebírání biblických textů, kdybych Boha znal jen zprostředkovaně skrze ně, pak bych samozřejmě opakoval to, co říkají ony. Já jsem ale měl možnost setkat se s Tím, o kom to všechno je. Vím, že jsem poodhalil jen maličký kousek, ale i tak vím, že Ho u nás trápí úplně jiné věci než tohle.


]


Re: Re: Re: Kolko a co stojí pravda o rimskom katolicizme? (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Úterý, 27. říjen 2009 @ 20:43:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já Ti, milá Rive, ještě řeknu ad 5) jedno tajemství, ale neříkej to moc nahlas, mohla bys někde narazit. Ona ta neviditelná církev sahá ještě dál. Oni jsou ti, kteří patří Kristu nejen v církvích a sborech. Kolikrát o tom ani nevědí, že Krista následují, ale to nic nemění na tom, že následují. Měl jsem možnost pár takových potkat.


]


Re: Re: Re: Re: Kolko a co stojí pravda o rimskom katolicizme? (Skóre: 1)
Vložil: rive v Středa, 28. říjen 2009 @ 10:31:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

proč, ta ironie?????????

1) Svědomí, „zákon v srdci“, je Bohem dán všem lidem. A to všem bez rozdílu rasy, společnosti nebo sociálního postavení. Také znám pár takových, kteří nepoznali Krista, a kteří žili  "šlechetně" podle svého nejčistšího svědomí, následovali hlas svého svědomí (svědomí - hlas Boha). 

 2) Jen Bůh ví (to my nevíme), jestli nepoznali Krista, protože o něm neslyšeli nebo ho odmítli jako Spasitele, protože se spolehají na svou ušlechtilost - svědomí - sílu své osobnosti.
A to je rozdíl - duchovní někdy lidským okem nerozeznatelný. Krista nasledovat znamená, být si vědomý, že své hříšnosti - nedokonalosti.

Takže ta neviditelná církev možná šahá i dál, ale nejsem teolog, takže moje možná je zcela nic, . ale určitě vím, že Církev Kristova už nesahá tak daleko, aby tam patřil, kdo Krista nepoznal, tím, že ho odmítl jako Spasitele.

rive


]


Re: Re: Re: Re: Re: Kolko a co stojí pravda o rimskom katolicizme? (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Středa, 28. říjen 2009 @ 17:26:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To vůbec nebyla ironie.

ad 1) Souhlas, ale co to je, poznat, nebo nepoznat Krista? Když se rozpomenu na své evangelikální časy, tenkrát jsem to podvědomě chápal jako "přijmou za vlastní nauku o Kristu nějaké křesťanské církve". Dneska se na to dívám jinak. Krista je podle mě možné následovat nevědomky. Všimni si, že Ježíš několikrát říká "následuj mne" (následovat je možné i nevědomky, můžu jít v něčích stopách a nevědět o tom), ale nikdy si neříká o to, aby ho lidé uctívali (to se dá nevědomky jen těžko).
ad 2) A další otázka je, co je to odmítnout Krista? Jakého Krista? Co když se někdo setkává stále jen s jeho pokřiveným obrazem? Ten je naprosto legitimní odmítnout. A co když způsob křesťanství, který má daný člověk kolem sebe, mu nemá co dát? Kristus by měl, ale to je rozdíl. Co když takový člověk pak následuje to své Kristem ovlivněné svědomí? Kdo jsme my, abychom to soudili?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolko a co stojí pravda o rimskom katolicizme? (Skóre: 1)
Vložil: rive v Středa, 28. říjen 2009 @ 19:13:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ingmare
u mě se Boží spravedlnosti nedovolávej .... já ti na ty tvé otázky neodpovím "tak nějak", aby to mělo lidskou logiku,
 protože moji odpovědi je VÍRA ....  já s tím nemám problém .... já VĚŘÍM Bohu - věřím Jeho Spravedlivosti ... ta je Dokonalá - je Boží,
 mimo jiné , že se budou všechny věcí dít spravedlivě, je také dané  tím, že  přece Bůh vidí do srdce každého člověka.... Bůh zná každého člověka  

rive


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolko a co stojí pravda o rimskom katolicizme? (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Středa, 28. říjen 2009 @ 19:58:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je právě ono, že ta spravedlnost je Boží. Náleží jemu a na nás není, abychom ty lidi soudili. Chovejme se k nim tak, jak se choval Ježíš k lidem, a jak se Bůh chová k nám, tj. bezpodmínečně přijímající láska. Tím, že kohokoli odsoudím, tím mu k Bohu nepomůžu. Ono se to nezdá, ale my vidíme řadu věcí velmi podobně.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolko a co stojí pravda o rimskom katolicizme? (Skóre: 1)
Vložil: rive v Středa, 28. říjen 2009 @ 21:16:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
MLuvíš jako moje kamarádka, hezká slova .... ale jsou jí prostředkem :(((, aby si před sebou obhájila skutečnost, že střídá chlapy jako ponožky.
 "Bezpomínečná příjímající  láska". ...  není  přece zavírání oči před zcela viditelným hříchem   ... jakýmkoli ... není vyjímka .

Nevím, co máš na mysli, ale Ježíš nikdy neřekl:  Já jsem láska, běž a hřeš    (obcuj, střídej chlapy)

rive


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolko a co stojí pravda o rimskom katolicizme? (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Čtvrtek, 29. říjen 2009 @ 04:23:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale já před sebou tímhle nic neobhajuju a věř tomu, že chlapy nestřídám :-) a bez ohledu na pohlaví to nikomu neschvaluju, o tom vůbec nebyla řeč. Na jiném místě se zastávám katolíků, ač jsem katolíkem nikdy nebyl, ale cítím, že se jim děje křivda. Já jen vím, že když homosexuál uvěří, nemá to vůbec jednoduché a řada z nich pak vyhledává nás kvakery, protože skoro všude jinde je křesťané diskriminujou. Protože se drží v Bibli několika okrajových zmínek o tom,  že je to ohavnost (jak jsem řekl, domnívám se, že jsou odrazem toho dobového pozadí, Bible totiž není kniha o tom, jak se vypořádat s homosexuály), ale ignorují, že Ježíš představuje Boha jako někoho, kdo neodežene pryč od sebe toho, kdo za ním jde a touží po něm (a o tom, jaký je Bůh, Bible je, kvůli tomu ji čteme).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolko a co stojí pravda o rimskom katolicizme (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pátek, 30. říjen 2009 @ 05:50:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tobě vadí slovo "obcování" ... je pro tebe hanlivé??  Že hned to vnímáš, že hned mluvíš o diskriminaci, hmm. Proč to tak motáš,je to snad záměr ?? Ohavnost je to obcování ...  já vnímám homosexuála, jako někoho, kdo není schopen, žít v manželství ... nedokáže navázat "vztah" muže a ženy, z kterého vzniká manželství a rodina s dětmi.
..

rive


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolko a co stojí pravda o rimskom katolic (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Pátek, 30. říjen 2009 @ 20:35:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne, vůbec nevadí. Mám za to, že původní význam toho slova je "mít společenství". O té diskriminaci mluvím proto, že jsem se takovými případy už několikrát setkal. že prostě věřící homosexuál nakonec skončil mezi kvakery, protože ho nikde jinde nepřijali.
To, že člověk není schopen žít v manželství a nevázat vztah muže a ženy a mít děti, nemusí nutně znamenat, že je to homosexuál. Buď to může být taková povaha, že s ním prostě nikdo nevydrží, nebo to může mít dané nějak zdravotně. Víš co je to třeba Klinefelterův syndrom? To je ztrojení pohlavního chromozómu. Muži pak místo XY mají XXY. Jsou neplodní a mají vyšší pravděpodobnost, že budou homosexuální. Je to stále ještě hřích? Za tyhle chromozomální odchylky nikdo nemůže léčit se to nedá, to by ti museli vyměnit všechny buňky v těle.
Já to vyhrotím: Myslíš tedy že Bible mluví i o Klinefelterově syndromu (který byl objeven až ve 20. století)?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolko a co stojí pravda o rimskom kat (Skóre: 1)
Vložil: rive v Sobota, 31. říjen 2009 @ 07:58:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ingmare

Píšeš  "nikdo s ním nevydrží", jaký omyl ....   vezměme  i tento procentuálně více pravděpodobný případ "nepřirozeného chování":
Chemie v mozku je narušena, protože v nadbytku jsou nějaké látky a některé chybí (zjednodušené - je to více diagnóz ) , a to se projevuje velmi nepřirozeným - zvláštním  sociálním chováním (podobně jak u homosexuálů)....  za tyhle odchylky v chemii mozku, jak píšeš, nikdo nemůže ......  a je to změněné atypické chování  "nikdo s ním nevydrží" hřích?   (např. fyz. nebo psych.  agrese)

Slepý od narození nikdy nemůže být letcem, nikdy to ....., a ještě nikdy  to a to....,  už to tak v životě mají, jiné - těžší, tím že některé věci nepoznají a přitom mohou a prožívají mnohdy plnohodnotnější život než lidé se zdravým zrakem.  A pro ty, kteří nejsou od narození tělesně uzpůsobeni pro manželství určitě existuje také naděje skvělého plnohodnotného života.  Křesťan homosexuál má větší naději, protože ví, v čem spočívá smysl jeho života, proto má i větší naději prožít plnohodnotný život. 

Život křesťana ve vědomém hříchu  (obcování) stejnak přináší své trpké ovoce, jedním z nich je skutečnost, že např. musí odmítnout, překrucovat Písmo svaté, že je to jen legenda, alegorie  ... a to je celkem zásadní věc ve směrování jeho života  Prostě nevím, jestli se na tom mnoho změní, když někdo uteče např. ke kvakerům, stále to bude život ve vědomém hříchu včetně důsledků....

rive









]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolko a co stojí pravda o rimskom (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Sobota, 31. říjen 2009 @ 21:31:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To já nevím, jestli je to hřích. Dostali jsme se k tomu, že bychom měli stanovit, do jaké míry člověk může za to, jaký je. Ona ta hranice existuje, ale myslím, že jednoznačně stanovit ji nedokážeme. Já bych z toho každopádně udělal vyústění, že druhé lidi soudit nemůžeme. Já bych tuhle věc nechal Bohu, který má tu výhodu, že narozdíl od nás do lidí vidí.
No to chápu, narodíš se s cukrovkou, tak pilot z Tebe holt nebude. Narodíš se jako levák, nebude z tebe zubař. Jestli ti dobře rozumím, tak pokračuješ ve smyslu "narodíš se jako homosexuál, nebudeš žít sexuálním životem". Budiž, ono by se to tak dalo brát, pokud by ti lidé byli zbaveni sexuálního pudu. Pokud se narodíš třeba jako ten cukrovkář nebo levák, tak tě už od dětství směřují, že tuhle práci prostě dělat nebudeš. No co, tak si najdeš něco jiného. Jenomže u toho sexu těch náhražek asi moc není, ne? Já třeba řeším, jak své čtyřleté dceři vysvětlit, že pravděpodobně, pokud se věda hodně neposune kupředu, nebude moct mít děti. Navíc její sestra ano, ona ne. Těžko najít nějakou náhražku v podobných oblastech.
Legenda ani alegorie nejsou "jen". Ony si nesou řadu významů za příběhem samým. Mám za to, že mně jako křesťanskému liberálovi mluví Bible do života víc, než kdybych ji chápal "jen" doslova.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolko a co stojí pravda o rim (Skóre: 1)
Vložil: rive v Neděle, 01. listopad 2009 @ 14:55:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ingmare

Tak jak říkáš, já bych tuhle věc také nechala Bohu.  Nevidím důvod to vnímat jinak , ani co se týče problému sexuálního pudu.

Nevím, proč bychom měli stanovovat, do jaké míry člověk může za to jaký je, myslím, že v tom přesahujeme své lidské kompetence vůči Bohu ( proto já dávám ten otazník).  Když už jsme se začali bavit o nevidomém, tak bych jen chtěla připomenout skutečnost, ze známého příběhu  o nevidomém muži v evangeliích, nevidomý  vůbec neřeší, proč je slepý , ale křičí Synu Davidův, smiluj se, je rozhodující  mít mysl (srdce) obrácené na Boha .... Bože smiluj se.

Pro čtyřletou holčičku je v tomto období nejdůležitější vidět jak tatínek, jak maminka řeší těžkosti v životě (jestli se obráceji velmi intimně  k Bohu v dobrém i zlém, jako k Někomu reálnému skutečnému), jaké hodnoty a životní postoje vůči Bohu, bližním jsou pro rodinu ty nejdůležitější.  Kolik lásky, pozornosti a pocitu bezpečí v rodině dítě zažívá.   A také si myslím, že je důležité, aby si tatínek, maminka v sobě tento fakt  určitého handicapu svého dítěte srovnali, nějak z tvé reakce vnímám, že to nemáš  sám v hlavě ještě  srovnané, určitě ne natolik, aby jsi o tom mohl "moudře" hovořit s prospěchem pro dítě.  Navíc je zcela normální, že dítě v dospělosti  to může mít v hlavě více srovnané než jeho rodič. 

rive



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolko a co stojí pravda o (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Neděle, 01. listopad 2009 @ 18:25:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No fajn, takže jsme se shodli, že homosexuály ani jiné "divné" soudit nebudeme?
Tomu slepému ten zrak očividně chyběl, i když jestli byl slepý od narození, nemusel mu chybět tolik, jako kdyby oslepl během života. Ale ten příběh není o problematice nevidomých spoluobčanů, ale spíš o tom, co udělal Ježíš. Má nám ten příběh nějak doplnit naši představu o něm. Čili otázka, proč byl ten člověk slepý v tom příběhu nemusí být relevantní, přestože, pokud jde o skutečnou událost, si ji ten člověk klidně pokládat mohl, i když to tam není napsané.
Myslím, že naše rodina je dost orientovaná na děti, a Bůh se jaksi samozřejmou součástí našeho života, na druhé straně si nemyslím, že by to samo o sobě dávalo odpověď na otázku, jak jí to vysvětlit. Ale on je ještě čas, třeba to nějak vyplyne.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolko a co stojí prav (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pondělí, 02. listopad 2009 @ 00:07:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Soudit chování druhých lidí nebudeme??    Ale upřímně je třeba dodat, že to teda není vůbec jednoduché, neodsuzovat druhé lidi. To se může člověk učit celý život, a stejnak,  když nebude ve střehu, tak velmi jednoduše k tomu sklouzne (asi jsem to měla napsat v první osobě  jednotného čísla).

Ale také vím,  ikdyž se to moc nenosí, že některým (?!), někdy (?!)  prostě řeknu:  Víš, ale němal by si ... to je hřích. 

rive

(Je třeba být opatrný, abychom hřích neobhajovali, nesnižovali jeho důsledky v našem životě , teda pozor na lži, někoho koho důvěrně známe - našeho ega (ego stará přirozenost,  ten náš vnitřní hlas, který se nechce podřídit Bohu)



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolko a co stojí (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Pondělí, 02. listopad 2009 @ 04:22:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Naprosto souhlasím a doplňuji, že jsem byl dříve takového toho obligátního křesťanského přesvědčení, že hřích, když něco (špatného) dělám. Dnes se domnívám, že my křesťané kolikrát hřešíme mnohem víc tím, že něco neděláme. Kdybychom se přestali pitvat v tom, co a jak se dá udělat a co jsme udělali špatně a prostě šli s Bohem dál, asi bychom udělali víc. Apoštol Pavel přece taky někde píše něco ve smyslu, že zapomíná, co je za ním a prostě jde vpřed za Kristem. Doporučuji odsud: http://www.kvakeri.cz/download text Teologie morálky. Nedávno jsem to přeložil a je to bomba. A mimo jiné je to i k tématu :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolko a co st (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pondělí, 02. listopad 2009 @ 23:39:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
já nehledám nové myšlenky  .... mně do života více promlouvá učení Písma svatého, než nějaké "osvícené" texty kvakerů, výklady, které jsou mnohdy v opozici vůči Božímu slovu ... a zřejmě, že kvakeři nejsou ani v pravém slova smyslu křesťané (ve svém životě nespoléhají na Boží vedení Duchem svatým)

A dar společenství bratří a sester, který jsem získala od Boha si vážím, jsem Mu velmi vděčná, za pevné místo, které v něm mám (je to už něco kolem 20 let), nehledám nic nového - nějakou "lepší" komunitu.

rive



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolko a c (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Úterý, 03. listopad 2009 @ 21:36:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Trpíš předsudky, ten text vůbec nepsal kvaker.
Kromě toho o komunitě nebylo řeči.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kolko (Skóre: 1)
Vložil: rive v Sobota, 07. listopad 2009 @ 18:31:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj ingmare

hmm, proč mě soudíš, zřejmě za mé osobní přesvědčení. 

Je to můj osobní postoj ke kvakerské litaratuře  .... měla jsem snahu být upřímná, řekla jsem ti pravdu, je to o mém postoji k "jinému" učení ,  taky jsem se dověděla o tvém postoji k Písmu, k lidem s takovými názory jako mám já,  tak se mi zdálo celkem fér mluvit zase o svém postoji  k Písmu, a o své zkušenosti.

rive


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Sobota, 07. listopad 2009 @ 20:20:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
OK, ale odsoudila jsi a nevěděla co. Tomu se česky předsudek říká, ne?
Ten text napsal dlouholetý reformovaný pastor skoro bych se vsadil, že tam protibiblického nenajdeš vůbec nic. Zrovna dneska můj tchán přednesl na jeho základě vytvořené kázání v jednom nejmenovaném evangelikálním sboru a byli tam nadšení.
Zadalší, to, co píšu do tohoto fóra, není nic jako "kvakerské učení". Já už jsem se to snažil vysvětlit v jiných tématech, která jsi pravděpodobně nečetla (sám s tím mám problém, toho fórum je příliš členité), že kvakeři nejsou další protestantskou církví, která zkompiluje z Bible nějaké opomínané verše, stvoří z toho "nové učení" a čeká od svých členů, že ho budou vyznávat a šířit. Kvakeři jsou jedním z mála společenství (vím ještě o unitářích a Obci křesťanů), kteří učení kodifikované nemají. Prostě to není společenství, v němž by se lidé sdružovali na základě odsouhlasení stejných věroučných článků. Je to společenství lidí, kteří zakusili, že je zde "něco" nad námi, mimo nás, co nás miluje a vede v našich životech. Většina to nazývá Bohem a mluví o tom křesťanským jazykem. Ale kvakerství se nedá naučit, nelze o něm ani nikoho přesvědčit. Kvakerem se ani člověk nestává tím, že uvěří, že to, co kvakeři říkají, může být teoreticky pravda. Je to náboženství zkušenosti.  Tím chci říct, že co zde píšu, není kvakerské učení, ale pohled jednoho z kvakerů. Kdokoli jiný může mít pohled podstatně jiný.
A zaposlední: Možná se nevyjadřuju dost pochopitelně, ale mou snahou není snížit Bibli, ale vyvýšit živého Boha nad statickou literu.


]


Re: Kolko a co stojí pravda o rimskom katolicizme? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 26. říjen 2009 @ 08:12:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podle toho co napsal se domnívám že autorovi vadí i jiné denominace než je ta naše a za optimální stav považuje to když se pereme a žereme mezi sebou sobě i světu na škodu a Pánubohu na ostudu. Třeba to není pravda ale vyznělo to tak. Nebo má strach z toho co sblížení přinese a že by mohl šlápnout vedle a spálit se. Nebo že bude muset čelit útoku temných sil, rozzuřených a vyprovokovaných. Podobné myšlenky mne také někdy napadají. Proto jsem ho vyzval k tomu ať celou věc objasní a ukáže svojí bábovičku když už tak kritizuje ostatní děti že je mají hnusné a mrzí ho že si nesypeme píseček do očiček a neltučeme se kyblíčkama.




Stránka vygenerována za: 0.63 sekundy