|
Právě je 464 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: oko Ivanp
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116495630 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Tohle bychom asi potrebovali
|
poslal Nepřihlášený
Izajáš 56
1 Toto praví Hospodin: Ostříhejte soudu, a čiňte spravedlnost; nebo brzo spasení mé přijde, a spravedlnost má zjevena bude. 2 Blahoslavený člověk, kterýž činí to, a syn člověka, kterýž se přídrží toho, ostříhaje soboty, aby jí nepoškvrňoval, a ostříhaje ruky své, aby nic zlého neučinila. 3 Nechť tedy nemluví cizozemec, kterýž se připojuje k Hospodinu, říkaje: Jistě odloučil mne Hospodin od lidu svého. Též ať neříká kleštěnec: Aj, já jsem dřevo suché. 4 Nebo toto praví Hospodin o kleštěncích, kteříž by ostříhali sobot mých, a zvolili to, což mi se líbí, a drželi smlouvu mou: 5 Že dám jim v domě svém a mezi zdmi svými místo, a jméno lepší nežli synů a dcer. Jméno věčné dám jim, kteréž nebude vyhlazeno. 6 Cizozemce pak, kteříž by se připojili k Hospodinu, aby sloužili jemu, a milovali jméno Hospodinovo, jsouce u něho za služebníky, všecky ostříhající soboty, aby jí nepoškvrňovali, a držící smlouvu mou, 7 Ty přivedu k hoře svatosti své, a obveselím je v domě svém modlitebném. Zápalové jejich a oběti jejich příjemné mi budou na oltáři mém; nebo dům můj dům modlitby slouti bude u všech národů. 8 Pravíť Panovník Hospodin, kterýž shromažďuje rozehnané Izraelovy: Ještěť shromáždím k němu a k shromážděným jeho. 9 Všecka zvířata polní poďte žráti, i všecka zvířata lesní. 10 Strážní jeho jsou slepí, všickni napořád nic neznají, všickni jsou psi němí, aniž mohou štěkati; jsou ospalci, leží, milujíce dřímotu. 11 Nadto jsou psi obžerní, nevědí, kdy jsou syti; pročež sami se pasou. Neumějí učiti, všickni k cestám svým patří, jeden každý k zisku svému po své straně. 12 (Aneb říká:) Poďte, naberu vína, a opojíme se nápojem opojným, a bude rovně zítřejší jako dnešní den, nýbrž větší a mnohem hojnější.
|
Vložil: Tomas v Středa, 03. duben 2024 @ 10:26:16 CEST (292 čtenářů)
komentáře? | Skóre: 0
|
Kontrasty: Což nevidíte, že Kodet stojí na svém základě?
|
poslal gregorios777 Zná Kodet Kristovo dílo kříže?
|
Kontrasty: Kdy slavit letos Velikonoce?
|
poslal magdalena07 Přátelé, Letošní svátky obětování beránka - vyjití z Egypta Židé slaví od 23.-30.dubna. Mesiánští Židé budou si připomínat Ježíšovu oběť ve stejné dny Pravoslavné církve slaví pesach společně s židovskými svátky Ostatní církve slaví Velikonoce od 29.března.-1.dubna Jsou to ale svátky jara a rovnodennosti se zajíčky, vajíčky a s pomlázkou , ale Ježíšovu oběť a slavné zmtrvýchvstání bychom si měli připomínat společně s mesiánskými Židy, pokud ovšem …už nemáme každý den jako sváteční , když víme ,komu patříme a kdo je náš Pán a Král Halelujah _________________ Magdalena
|
Kontrasty: Milovat ty, kdo s námi nesouhlasí.
|
poslal oko
Pokud člověk nemiluje Boha z vlastní vůle svobodně, nemůže být spasen. Je nutné, aby na sobě zakusil Boží lásku a rozhodl se chovat s
křesťanskou láskou k Bohu a bližním, protože druhého člověka nelze k
lásce přinutit, jelikož láska musí být nesobecká, aby byla spasitelná.
|
Kontrasty: New age desatero
|
poslal Nepřihlášený Tak aby rec nestala...
1. Uctivej si, cokoliv chces 2. Vytvor si symboly a tradice a klan se jim, treba krizum, socham, kostem, politikum, osobam, co se namane... 3. Placej neco boziho jen tak, mas predce svou hubu, mozna i prazdne modlitby se hodi 4. 6 dnu se flakej a 7. dne pracuj, zapomen na to, kdo te udrzuje pri zivote 5. Rodicum nic dobreho nedelej 6. Nenavid a zabijej 7. Cizoloz a premyslej chlipne, jsme predce z opic 8. Krad 9. Pomlouvej, nadavej 10. Zavid a dychti po cemkoliv
...a pak zkus zit stastne... vycitky svedomi se nak prekonaji...
|
Kontrasty: Nětco z Egypta...
|
poslal Nepřihlášený
Ahoj, ještě tady mám jedno zvláštní drsný - jenom 5 minut - na co jsem narazil, na přemejšlení - řekl bych, že se jedná o epileptický záchvat, ale v tomto případě je to něco jiného - takže zároveň předpokládám, že by mohla být proti tomu účinná zbraň modlitba a půst - můžete zkoumat i spoustu dalších videí a svědectví...
|
poslal Nepřihlášený
Tvůj čas je pouhopouhé prozatím, tvůj čas kéž se ve věčnost obrátí. Příteli chvátej, SOS, začni žít s Pánem ještě dnes. Příteli chvátej, není čas, šanci má přece každý z nás...
Příběh č. 1 Když stříleli na Vinnetoua, .... se obětoval, postavil se před něj a chytil kulku místo něho, aby mohl mladý V. žít... Potom mu vystrojili slavný pohřeb za jeho hrdinství.
Příběh č. 2 Když stříleli na Oldu Šetrnýho, Vinnetou se obětoval, postavil se před něj a chytil kulku místo něho, aby mohl Olda jeho bratr žít... Potom mu vystrojili slavný pohřeb za jeho hrdinství.
Příběh č. 3 Nedávno jedna paní skočila do vody pro topící se dítě...
Příběh č. 4 Ve filmu Most přes řeku Kwai prý za 2. sv. války nastala situace, kdy byl někdo z amerických zajatců z něčeho obviněn, a druhý místo něj řekl, že to udělal sám, aby toho prvního zachránil před vztekem japonských dozorců. Dostalo se mu toho, že ho japonský důstojník ubil lopatou, a pak bylo zjištěno, že ten obviněný byl nevinný. Na ten film koukat nebudu, ale je to ukázka hrdinství...
Příběh č. 5 Ten, o kterém se nesmí mluvit, se podle plánu narodil a žil tak, jak bylo o něm řečeno stovky let předem, totiž o Pomazaném Králi, a jako nevinný se obětoval za vinné. Nedostal od lidí pocty jako výše uvedení, ale byl nenáviděn a hrůzostrašně a nespravedlivě ukřižován. Jak bylo předpovězeno, třetího dne vstal z mrtvých. Potom se ukazoval mnohým, např. nevěřícímu Tomášovi. Když skončily jeho úkoly tady na Zemi, byl vzat do Nebe, aby se tam přimlouval před naším Stvořitelem za nás všechny, kteří Jemu a lidem ubližujeme. Vzal na sebe naše viny, abychom nemuseli trpět tak, jak zasloužíme, pokud o to někdo stojí. Brzy skončí tato doba Milosti, tedy ochrana před zlem, protože se naplní 6000 let od Stvoření Nebe a Země a přijde sedmý tisíc let odpočinku, podobně jako byl svět vytvořen v 6 dnech a pak následoval sedmý den odpočinku. Po skončení doby Milosti již nebude možné ji přijmout tak jako dnes, ale zlo se začne šířit všude po světě bez hranic a bez Přímluvce. Pán nám všem lidem dává poslední maximální šanci, abychom se s Ním sblížili, poznávali Jej a chtěli být s Ním, zažívali Jeho Lásku, Spravedlnost a Požehnání. Hned teď je tu šance i pro Tebe, je to to nejlepší, co Tě mohlo potkat, ideální pro ty, které to vůbec nezajímá.
Všichni, kdo chodí s Ním, potvrdí, že si neuměli představit, čím je to tak vzácné a jak moc je to výborné a krásné. Tento obrovský poklad nehledali, ale neodmítli. Je potřeba také projít různými zkouškami, které nás připravují na ten budoucí život, projít úzkou cestou. Kdo se neosvědčí, nemůže snést Boží přítomnost. Proto všichni podléháme Soudu, a Pán nás trénuje již tady na Zemi. Učíme se milovat našeho Stvořitele a lidi, kteří jsou v podstatě bezbranní proti pokušení. Nechápou, o co přicházejí, ale nikdo se nemůže povyšovat, všichni jsme nedostateční a zasloužíme nezaslouženou Boží lásku. I když se lidi nenávidí, vraždí, cizoloží a páchají různé zlo, všichni mají šanci. Pán působí na celém světě, aby Jej přijali a nalezli Jeho Záchranu. Také nechceme mít nikoho na svědomí, protože ti, kdo si špatně vyberou, budou hledat viníky, proč nedostali důraznější varování. Ti všichni dostávají svou odplatu a nakonec dostanou spravedlivý rozsudek, tedy věčnou smrt, nikoliv nějaké sadistické peklo. Je tu poslední šance utéct před hrozným Božím Soudem, nikoliv nespravedlivým, jak si leckdo myslí – přijmout Jeho milost a vydat se Jeho Cestou. Je to jenom jedna Cesta, i když se všude kolem nabízí mnoho variant... Dříve než Pán přijde pro své lidi, musí se stát ještě několik věcí, předem oznámených. Co Pán kdysi oznámil, že se stane, to se skutečně stalo – o tom všem si v detailech můžeme přečíst v Písmu. Můžeme si tam přečíst i o falešných prorocích a proroctvích, i falešných mesiáších, na které si musíme dát pozor, a kteří úspěšně svádí mnohé... Největší zkouška Božího lidu je ukázána v knize Zjevení 13 a 14. Má přijít nějaká diktatura, která bude vyžadovat modlářství pod trestem zákazu nakupování a prodávání pro všechny, asi všude na světě, malé i velké, bohaté a mocné... Před tím varuje třetí anděl s tím, že to přinese každému velký Boží hněv, a že receptem na záchranu je držet se Božích přikázání a víry Ježíšovy, tj. původního Desatera, které obdržel Mojžíš na Sínaji, nikoliv toho, kde je vypuštěn zákaz modlářství. V kapitole 16 je potom vykresleno, jak bude vypadat sedm posledních ran, které spadnou na bezbožné modláře. Ti, kteří Pána přijali, jsou od Něj běleni, čištěni, tříbeni, aby byli připraveni na to, co je pro lidi nemožné. Takže si vyber raději to nejlepší od Toho nejlepšího, který nás znal všechny ještě dříve, než jsme se narodili.
|
Kontrasty: Je zakázáno myslet??Františku ber vše jen vírou a bez přemýšelní!
|
poslal Frantisek100 Chtěl bych se zamyslet nad tím, co se na začátku dějin
člověka událo v ráji. Většina lidí, kteří neumí či nechtějí myslet se
spokojí s příběhem o zakázaném ovoci, který utrhla Eva, dala Adamovi a tak
pak bylo oba potrestáni omezením délky života a utrpením. Ale Bible to líčí
přece jen trochu podrobněji a stačí nad tím myslet. Ono je
to určité podobenství.
Člověk je stvořen a
je tvořen tak, že Bůh mluví v množném čísle.
Genesis 1, 26I řekl Bůh: „Učiňme člověka,
aby byl naším obrazem podle naší podoby. Ať lidé panují nad mořskými rybami a
nad nebeským ptactvem, nad zvířaty a nad celou zemí i nad každým plazem
plazícím se po zemi.“
Člověk by měl mít
podobu Boha. Pravděpodobně tím nemyslí
fyzickou podobu. A komu to říká a
s kým se domlouvá? Dostává celou planetu a má nad ní panovat, tedy
hospodařit. To je vážný úkol.
Nyní je první typ lidí v ráji v nějaké prostoru na
Zemi. A je podroben asi zkoušce. Obstojí v ní ?
·
15Hospodin Bůh
postavil člověka do zahrady v Edenu, aby ji obdělával a střežil.
· 16A Hospodin
Bůh člověku přikázal: „Z každého stromu zahrady smíš jíst.
· 17Ze stromu
poznání dobrého a zlého však nejez. V den, kdy bys z něho pojedl, propadneš
smrti.“
Věděli pak oba Adam i Eva, co je to smrt, když nikde dosud
neexistovala? Věděli, co znamená poznání
dobrého a zlého?
·
1Nejzchytralejší
ze vší polní zvěře, kterou Hospodin Bůh učinil, byl had. Řekl ženě: „Jakže, Bůh
vám zakázal jíst ze všech stromů v zahradě?“
· 2 Žena hadovi
odvětila: „Plody ze stromů v zahradě jíst smíme.
· 3Jen o plodech ze
stromu, který je uprostřed zahrady, Bůh řekl: ‚Nejezte z něho, ani se ho
nedotkněte, abyste nezemřeli.‘“
· 4Had ženu
ujišťoval: „Nikoli, nepropadnete smrti.
· 5Bůh však ví, že
v den, kdy z něho pojíte, otevřou se vám oči a budete jako Bůh znát dobré i
zlé.“ 6Žena viděla, že
je to strom s plody dobrými k jídlu, lákavý pro oči, strom slibující vševědoucnost.
Vzala tedy z jeho plodů a jedla, dala také svému muži, který byl s ní, a on též
jedl.
Jaký důvod měl had komunikovat takto s Evou? Žádné
zvíře nemohlo mít větší intelekt než první lidé. Kdo toto zvíře zneužil, aby
včas než se jim narodí děti, jim zpochybnil Boha. A proč Bůh oba nevaroval před
touto situací? Nestali se první lidé vábničkou na Nepřítele Boha? Ten
přispěchal, dokud byli jen dva, pak by to bylo složitější, a jeho působení je takové, aby lidé nevěřili
tomu, co Bůh říká. A ještě více. On jim
slibuje, že budou znát to, co zná Bůh. To je lákavější než nějaká vůně
zakázaného ovoce. Eva první utrhne, pojí
a nic se neděje, následuje i Adam, který určitě vše slyšel a byl s ní. Nepřítel Boží si uměl pro
komunikaci vybrat právě citovější ženu. Ale Adam to slyšel a nezakročil. I jemu
se ta řeč Nepřítele Boha asi líbila. Nyní vidí, že Evě se nic nestalo. Vezme i
také. Co se asi stalo v mysli lidí? Rozhodně se nestali chytřejšími, ale
přestali se Boha bát, přestali mu věřit a zakořenila v nich lidská pýcha.
Narušil se i jejich vzájemný vztah. Něco se pokazilo. Jinými slovy do
jejich mysli se dostalo to, co znamená pojem hřích. Narušení vztahu s Bohem,
svým Stvořitelem. Přestavme si, že bychom stvořili třeba něco jako chytrý stroj
a ona se postavil proti nám. To se může
stát, když se do stroje dostane škodlivý vir, čili program. Něco podobného se
stalo s člověkem. My neznáme celé tajemství události. Bůh nechce právě
stvořeného člověka zničit, ale musí udělat určitá opatření. Aspoň omezí trvání
jeho existence ztrpčí mu pozemský život. Ponechá člověka tomu, co se stalo.
Nebude zasahovat do lidských dějin, leda až v krajním případě. Ať celý
vesmír, nebesa a jiné bytosti
v něm, vidí, co strašného způsobuje Nepřítel Boha. A v tom světě žijeme.
Bůh člověka sice potrestal, protože Nepříteli Boha naletěl, ale
neničil a nezničí člověka. Má plán.
· 15Mezi tebe a
ženu položím nepřátelství, i mezi símě tvé a símě její. Ono ti rozdrtí hlavu a
ty jemu rozdrtíš patu.“
Nepřátelství mezi ženou
a kým ? Jaké její símě? Jak může něco
z ženy se postavit proti Nepříteli Boha?
Z ženy se narodil Pán Ježíš a na jeho početí se nepodílel
žádný muž, ale sám Bůh vložil do vajíčka část svých genů. Ježíš právem mohl
prohlásit, že je Syn Boží.
Tady je dost logiky k pravdě o nás a naší existenci.
Pán Ježíš přišel na svět, aby….
Můžeme uvažovat dál anebo je pohodlnější vše bez myšlení
přijmout? Ale proč pak ponechal Bůh člověku intelekt? Je zakázáno myslet???
Mám pocit, že někdo myšlení zakázal. Někomu prostě vadí. Komu??
|
Kontrasty: Co zjevil Bůh Petrovi ?
|
poslal rosmano Co zjevil Bůh Šimonovi Petrovi o Ježíši ? Je značně zvláštní, že Bůh o Ježíši zjevil Petrovi něco jiného, než Trinitářům, počínaje od 4. století po Kristu. A tedy i vám, trinitárním křesťanům.
Zdá se, že po uplynutí 300 let od časů Krista a Petra, zjevil Bůh v nebesích trinitárním křesťanům vyšší level než Petrovi.
Co zjevil Bůh Šimonovi Petrovi o Ježíši ? Že je kým ? Mk 8:29: A on se jich tázal: „A za koho mne pokládáte vy?“ Petr mu odpovídá: „Ty jsi Mesiáš.“ Mt 16:16: Šimon Petr odpověděl: „Ty jsi Mesiáš, Syn živého Boha.“ Ježíš mu na to řekl: „Blahoslavený jsi, Šimone Bar-Jona, protože ti to nezjevilo tělo a krev, ale můj Otec, který je v nebesích.
L 9:20: "A za koho mě máte vy?" zeptal se. "Za Božího Mesiáše!" odpověděl mu Petr. B21 L 9:20: Řekl jim: „Za koho mne pokládáte vy?“ Petr odpověděl: „ Za Božího Pomazaného. “ ČSP
|
Kontrasty: Ústy vyznání se děje k spasení???
|
poslal gregorios777
Je vyznání Pána podmínkou spásy?
|
Kontrasty: Vzácná stopa po Pánu Ježíši
|
poslal Frantisek100
- Zjevení
Janovo 22, 7Hle, přijdu brzo. Blaze tomu, kdo se drží
proroctví této knihy.“
- Zjevení
Janovo 22, 12Hle, přijdu brzo, a má odplata se mnou; odplatím
každému podle toho, jak jednal.
- Zjevení
Janovo 22, 20Ten, od něhož je to svědectví, praví: „Ano,
přijdu brzo.“ Amen, přijď, Pane Ježíši!
Výraz přijdu brzo se vyskytuje jen u knihy Zjevení. Byl to
Janův sen, přání… ? Jan byl ve velice těžké situaci. Je to již stařec na
sklonku svého dlouhého života a zatím nepoznal mnoho radosti. Všichni
apoštolové zemřeli mučednickou smrtí a
on sám zažil také násilí, mučení, vyhnanství. To vše by se dalo vydržet, kdyby
člověk viděl, že vše spěje ke správnému konci. On se trápí i nad tím, jak
dopadly sbory v jeho okolí. Jen dva mu vyhovují. Určitě slyšel i o
masakrech křestanů v Římě. Co asi vše se honí v jeho hlavě. Není
divu, že už si přeje jen jedno. Aby Pán Ježíš se vrátil a nastolil pořádek,
spravedlnost potrestal nepřítele. Proto
také jeho představa navracejícího Pána Ježíše je zcela jiná od popisu ve Skutcích
apoštolů.
Tam je návrat Pána Ježíš vylíčen jinak
·
9Po těch slovech
byl před jejich zraky vzat vzhůru a oblak jim ho zastřel.
· 10A když
upřeně hleděli k nebi za ním, jak odchází, hle, stáli vedle nich dva muži v
bílém rouchu
· 11a řekli:
„Muži z Galileje, co tu stojíte a hledíte k nebi? Tento Ježíš, který byl od vás
vzat do nebe, znovu přijde právě tak, jak jste ho viděli odcházet.“
Učedníci dostali tedy představu, že Pán Ježíš se vrátí
v podobě, jako odešel. Jan ho vidí jinak se zbraní. Proč takový rozdíl.
Milujte přece své nepřátele.
Když kamenují Štěpána tak
v agonii umírání vidí Ježíše.
- 54Když to
členové rady slyšeli, začali na Štěpána v duchu zuřit a zlostí zatínali
zuby.
- 55Ale on,
plný Ducha svatého, pohleděl k nebi a uzřel Boží slávu i Ježíše, jak stojí
po pravici Boží,
- 56a řekl:
„Hle, vidím nebesa otevřená a Syna člověka, stojícího po pravici Boží.“
- 57Tu
začali hrozně křičet a zacpávat si uši; všichni se na něho vrhli
- 58a hnali
ho za město, aby ho kamenovali. Svědkové dali své pláště hlídat mládenci,
který se jmenoval Saul.
- 59Když
Štěpána kamenovali, on se modlil: „Pane Ježíši, přijmi mého ducha!“
- 60Pak
klesl na kolena a zvolal mocným hlasem: „Pane, odpusť jim tento hřích!“ To
řekl a zemřel.
Kromě Janova Zjevení
není nikde údaj o tom, že se Pán Ježíš vrátí brzo. Neměli ho ani první křestané
v Jeruzalémě. Bylo to však jejich přání, touha víra, že se vrátí. Odchodu
Pána Ježíše do nebe byli svědci asi jen apoštolové. Ti muži, kteří jim podávají
onu informaci, jsou asi andělé. Už jednou se objevili u prázdného hrobu Pána
Ježíše.
Proč by sdělovali tohle apoštolům, kteří se příchodu Pána
Ježíše nedožijí?
Možná ho apoštolové a
i jiní jako Štěpán a ti, co v Ježíše uvěřili, přece jen viděli. Kdy? Možná
se tak děje v umírání, o kterém mnoho nevíme. Takže každý, kdo
v Ježíše upřímně věří, uvidí ho přicházet.
A zamysleme nad tím, co by se změnilo, kdyby tehdy přišel
Pán Ježíš brzo? Existovala by ještě víra? Vniklo by to, co duchovně ovlivnilo
celou planetu? Pak by šlo spíše o lokání událost.
A co dál ??
Křesťanství bylo od samého počátku ohrožováno a dnes je to
spíše zevnitř než zvenčí. Křestané se mezi sebou vraždí a tím dokazují, jak
jejich víra je jen pozlátko na povrchu “nádoby“ , která je jen prach. A kdyby jen vraždili. Vymysleli
věci, které do křesťanství ani nepatří.
A láska? Krásný vzdálený cíl.
Včera se mi stala v
našem Penny taková zvláštní událost. Asi jsem se v duchu zlobil na Ukrajince.
Najednou ke mně u regálu přistoupí pán, kterého jsem nikdy neviděl. Usmívá se
na mne a já marně v paměti hledám, kam bych ho zařadil. Podává mi ruku a
přeje mi zdraví, lásku a Boží požehnání do nového roku. Jeho řeč je směsicí
ruštiny a ukrajinštiny. Přeji totéž a pevně tisknu ruku. To je ale krásný
Silvestr. Kdyby si tak ruku podaly válčící strany všude na světě. To je právě
semínko Boží lásky a tak vzácné.
Vzácná stopa po Pánu Ježíši.
|
poslal rosmano Panuje zde jeden politováníhodný nešvar. Vyskytuje se zde taková navzájem se poplácávající skupina, honosně se nazývající Kristovci. Pojmenování odvozují od Krista. Domnívají se, že tvoří vrchol křesťanství, duchov-nosti, poznání. Spojuje je také pocit a přesvědčení o své věrnosti a oddanosti Kristu.
Ve skutečnosti však slova Ježíše Krista ani neznají, v lepším případě je ignorují , jako by neexistovaly. Nebo je překrucují anebo je přímo negují nebo se jim vysmívají.
Svou víru stavějí nikoliv na Písmu, na slovech Ježíše a apoštolů, ale na tradici (ze 4. a 5. století), která značně slova Ježíše a apoštolů překroutila.
|
Kontrasty: Tabito, vstaň! neb Willyho největší lež
|
poslal Nepřihlášený V Joppe byla nějaká učednice jménem Tabita, což v překladu zní Dorkas. Ta oplývala dobrými skutky a dáváním almužen. Stalo se, že v těch dnech onemocněla a zemřela. Umyli ji a položili do horního pokoje. Protože Lydda je blízko Joppe, učedníci uslyšeli, že je tam Petr, a poslali k němu dva muže s prosbou: „Rychle přijď k nám! “ Petr vstal a šel s nimi. Když tam přišel, zavedli ho do horního pokoje. I přistoupily k němu s pláčem všechny vdovy a ukazovaly mu košile a pláště, které Dorkas dělala, dokud byla s nimi. Petr poslal všechny ven, klekl si a pomodlil se. Potom se obrátil k mrtvé a řekl: „Tabito, vstaň!“ Ona otevřela oči, a když uviděla Petra, posadila se. Podal jí ruku a pozdvihl ji. Pak zavolal svaté a vdovy a ukázal jim ji živou. To se stalo známým v celém Joppe, a mnozí uvěřili v Pána.
Willy zde sebevědomě prohlásil, že Pán prostřednictvím Williho učinil zázrak všech zázraků - došlo zde údajně ke vzkříšení fyzicky!! mrtvého člověka, stejně tak, jako Pán prostřednictvím Petra vzkřísil Dorku o čemž zde zůstalo svědectví v kapitole Skutky apoštolů!
Je vůbec možné, že by Willy takto ohavně a drze lhal nevědomky?! Nemyslím si - tuto Willyho lež je stěží možné vysvětlit si jinak, než že se jedná o lež předem vykalkulovanou!! Může bohabojný křesťan takovýmto způsobem lhát o svém Pánu? Ne - ten kdo skutečně zná Pána, by si něco takového nikdy nedovolil. Pokud Willy nenastoupí cestu opravdového pokání, nečeká jej nic jiného, než zjištění, jak hrozné je upadnout do rukou živého Boha.
|
Kontrasty: I věda může být modlářství
|
poslal Nepřihlášený Ondrej Kušnierik: I věda může být modlářství
Tímto svým příspěvkem bych chtěl také připomenout dva pány, kteří již zemřeli, ale jejich odkaz nosím stále v hlavě i v srdci. Prvním z nich je doc. Vladimír Betina, který mě, coby šestnáctiletého svou přednáškou o vědě a víře přesvědčil natolik, že dodnes nesu dopady tvrzení, které tehdy uvedl, a jsem nimi poznamenán. Druhým je profesor Hans Rohrbach, kterého Betina ve své přednášce citoval a stavěl argumentaci, kterou od něj převzal. Oba pány bychom teologicky zařadit někde do k pietistickým kroužkům bádajících nad Biblí (Bibelkreisen). Chci se i já přidat k nim a poukázat na to, že věda není nic, co by přesahovalo člověka, že není přírodním zákonem autoritativně stojící někde nad člověkem! Moje skepse vůči vědě je poněkud hlubší než u obou výše uvedených pánů.
Tento můj příspěvek nepracuje s vědeckým důkazem, ale opírá se o skutečnosti uznávané vědou. Snad se bude někomu zdát neohrabaným textem, někomu zase hutnějším. Vědu v něm neodsuzuji, naopak, je potřebná a pokud ji vezmeme rohrbachovsky komplementárně k Bibli, budeme ji považovat za skvělý produkt lidské kultury, něco, co bylo pěstováno dlouho, starostlivě i pečlivě, a co lidstvu přináší své plody.
Neboť vědu nelze oddělit od lidstva. Věda náleží k lidstva a lidskosti. Bez lidskosti věda nemůže být. Základním nositelem vědy je člověk. Mimo lidstvo není prostor pro vědu. Věda je jen tam, kde existuje lidská bytost, a nikde jinde. Nejen, že věda je ontologicky svázána s lidstvem, ona sama je jeden z jeho produktů. Věda je produkována člověkem a byla vytvořena člověkem.
Věda vychází z lidského myšlení, které je výsledkem fyziologických reakcí probíhajících v lidských mozcích, kde se tyto děje přeměňují a ukládají jako paměť a do paměti. Myšlení, jako jedna funkce lidského mozku, je založeno na fyziologických reakcích probíhajících v mozkových buňkách a buněčných membránách. Správný mechanismus myšlení z fyziologického hlediska není dosud zcela vysvětlen. Nicméně se věří, že lidské pocity, myšlenky a chování jsou propojeny s mozkem. Mozek je složitá síť buněk přijímajících informace z vnitřního i vnějšího prostředí. Smysly slouží jako detektory vysílající impulsy do mozku jako orgánu myšlení. Úlohou mozku je registrovat a vyhodnocovat jednotlivé podněty a následné vyhodnocení ukládat ve formě paměti. Informace uložené v paměti umožňují orientaci a řízení akcí celého organismu. To vše je realizováno pomocí fyzikálních akcí a chemických reakcí! Fyziologická paměť však není zcela spolehlivá. Jejím nositelem jsou opět chemické reakce probíhající v mozkových membránách, snad rovnovážné a velmi trvalé, avšak přece jen vymezené. Člověk je zapomnětlivý a fyziologická paměť je svou podstatou subjektivní. Nemůže být oddělitelná od svého nositele, od svého subjektu, ke kterému je nerozlučně vázána. Přesto jeden zdroj fyziologické paměti je schopen komunikovat s jinými zdroji fyziologické paměti. Interakce mezi jednotlivými zdroji jsou možné: jeden zdroj může předávat část svého obsahu druhému, takže paměť je sdělitelná mezi různými zdroji. Komunikace mezi nimi je možná, protože u komunikujících subjektů probíhají vhodné fyziologické reakce.
Ještě jednou: komunikace paměťových dat není možná bez fyzikálních akcí a chemických reakcí probíhajících v mozku. Lidské bytosti si vždy uvědomovaly slabost svých mozkových pamětí a tedy i nutnost překonat, alespoň částečně, jejich dočasnost. A tak vynalezli vnější paměť. Jde o periferní aparát, kde jsou schopny uchovat nějakou část fyziologické paměti a později její obsah obnovovat při opětovném uplatnění kognitivního fyziologického procesu založeného na interakcích mezi smysly a mozkovými interakcemi.
Toto ukládání periferní paměti umožňuje komunikaci mezi fyziologicky myslícími bytostmi a jejich vzájemné vztahy. Pokud se používá pro popis uplynulých opakovaných akcí, nebo činností, a následně pro jejich vysvětlení s cílem predikovat tyto jevy (velmi často pomocí matematických metod) a současně je predikce založena na systematickém studiu předchozích podobných jevů a událostí, pak paměťový aparát, a s ním spojený systém, může být označen jako věda.
Věda používá určitou specifickou metodologii založenou na abstrakci. Tato metodika není promítnuta do tohoto dokumentu. Pokud jde o vědeckou metodologii, je třeba pouze zdůraznit, že je nemožné, aby se jakékoli vědecké metodické myšlení odehrávalo někde mimo lidský mozek. Pro vědu platí, že je sama o sobě druhem myšlení, tedy fyziologickým procesem působícím v materiálu živého lidského mozku. Nutným závěrem je, že věda je podmíněna fyzikálními a chemickými reakcemi, které v člověku včetně jeho mozku probíhají. Avšak pro všechny fyzikální a chemické reakce platí, že jsou řízeny a určovány zákony termodynamiky, což platí i pro fyzikální a chemické reakce probíhající v mozkové hmotě.
První termodynamický zákon implikuje, že běžný biologický mozek nemůže obsáhnout celou vnímatelnou realitu působící na smysly živého organismu. Vnímání reality se řídí fyziologickou kapacitou, jak jednotlivých buněk fungujících jako senzory smyslů, tak lidského mozku, který zpracovává signály přijímané z buněk senzorů. Jako jeden vysvětlující příklad je možné uvést, že mozek nedokáže vyhodnotit více elektrické energie, než je smyslově generováno, nebo jinými slovy není schopen registrovat větší počet vzruchů, než je generováno smysly. Navíc je také nemožné, aby smysly zaregistrovaly celou realitu. Registrují jen část reality, na kterou jsou citlivé, nic jiného. Lidský mozek je sice schopen abstrakce, ale abstrakce je fenomenálně založena na zmenšení, nikoli na zvětšení. Můžeme abstrahovat pouhou představu reality, ale to není realita samotná, jen abstrakce reality vytvářená lidským mozkem, která může existovat pouze v lidském mozku a nikde jinde. Věda je druh abstraktního myšlení, může tedy aktivně existovat pouze v lidských mozcích nebo být pasivně uložena v registrech periferní pamětí využívaných lidskými mozky.
Druhý termodynamický zákon ještě více omezuje možnost vytváření úplného a komplexního obrazu reality v podobě lidských myšlenek. Mechanismus vnímání a přechodu signálů do mozku a jeho zpracování probíhá s účinností nižší než 100 %. Ne vše, co člověk vnímá, je zakomponováno do obrazu reality, který představuje poznání reality, respektive poznání o realitě. Znalost reality umožňuje člověku orientaci v realitě a možnost ochrany před negativními dopady reality a kromě toho i možnost reagovat na dopady reality a rozvíjet schopnosti, jak dopady reality změnit nebo podmanit si na něj působící realitu a vzít si z ní zisk. Vědu lze považovat za podmnožinu znalostí o realitě. Je to spíše vysoce vyvinutý a sofistikovaný způsob, jak si podřídit realitu ve prospěch nositele znalostí.
Souhrnem všeho, co bylo řečeno výše, je, že věda má své omezení, a toto omezení je způsobeno limity myšlení jako fyziologického děje a procesu probíhajícího v lidském mozku. Věda nemůže překročit lidskou bytost a dehumanizovat se; je třeba zvážit, čím skutečně je: nástrojem praktického rozumu nebo zdravého rozumu.
Na tomto místě musíme zdůraznit skutečnost, že lidské bytosti nejsou podmnožinou vědy, ale opak je pravdou: věda je podmnožinou lidských bytostí. Je to proces probíhající pouze v lidském mozku. Jakákoli absolutizace vědy tedy není možná, a tedy ani přípustná! Brát vědu jako něco, co má platnost samo ze sebe, pro sebe či o sobě, je logický nesmysl. Opouští instrumentálnost vědy ve prospěch její absolutní platnosti. Ve skutečnosti je věda produktem lidské činnosti, lidského průmyslu a řemesel a dovedností; a abstrahovat ji od lidstva je vědecky zakázaná cesta. Přisoudit vědě vyšší postavení nebo moc nebo autoritu, znamená negovat termodynamiku a tím pádem i platnost vědy samotné. K této chybě dochází kvůli tendenci lidí odmítat své omezení a jejich touze získat neomezenou kontrolu nad realitou. Přejí si překonat a překročit své vlastní limity a vymezení. Abstrahují vědu, svoje vlastní myšlení, do rámce vševědoucího a všemocného bytí nebo alespoň vyšší autority. Věří, že tato abstrakce by jim mohla pomoci ovládat realitu, zejména ty síly, které jsou mimo jejich kontrolu.
Zkrátka, dělají z užitečného nástroje obyčejnou modlu. Je to něco, o čem se píše v Bibli: „oznamoval jsem ti všechno předem; dříve než co nastalo, jsem ti to ohlašoval, abys neříkal: ‚To udělala má modlářská stvůra, má tesaná a moje litá modla dala k tomu příkaz.‘ “ (Iz 48:5). Pokládat vědu jako něco, co dokáže řídit a ovládat svět samo o sobě, je stejně pošetilá modloslužba, jak ji popisují bibličtí proroci: Polovinu spálí pod masem, které bude jíst, upeče pečeni a nasytí se. Přitom se ohřeje a zvolá: „To jsem se zahřál, je mi teplo!“ Z toho, co zůstalo, si udělá boha, modlu, před kterou se hrbí a jíž se klaní a k níž se modlí a žadoní: „Vysvoboď mě, jsi přece můj bůh! (Iz 44:16n).
Cílem této úvahy není popření platnosti vědy. Pravý opak je pravdou. Věda je velmi užitečný vynález lidstva a lze ji spolu s domestikací zvířat, zvládnutí ohně, vynálezem kola a peněz považovat za geniální produkty lidské kultury. A se všemi těmito, včetně vědy, je třeba zacházet velmi opatrně a s použitím zdravého rozumu. Na druhou stranu by se Bible měla používat s vírou.
Zatímco věda je zaměřena na opakované jednání člověka při konfrontaci s poměrně blízkým prostředím, Bible je sbírkou a antologií spisovatelů, kteří vydávají svědectví o mimořádných činech Boží milosti. Z našeho lidského hlediska jsou jedinečné; udály se individuálně a nemají obdoby. Když jsou vzaty pro vědecký výzkum, musí být klasifikovány jako náhodné a nahodilé jevy s nevýznamnou a zanedbatelnou pravděpodobností výskytu, a jako takové nemohou být předmětem vědy. Pouze víra může rozpoznat jejich důležitost a význam. Pouhá víra jako Boží dar je může vidět a brát je jako pravdivá svědectví o možné vyšší autoritě, než je autorita přirozeného prostředí včetně člověka s jeho institucemi. A navzdory tomu, že k naplnění milosti došlo pouze jednou bez jakéhokoli opakování, je to nejdůležitější skutečný fakt ovlivňující celou realitu a dopadající na ni. A pro mě, jako věřícího, nezbývá nic jiného, než respektovat Dárce milosti a jeho suverénní autoritu a nepokoušet se nahrazovat tuto autoritu jakýmsi vědeckým poznáním, které oději do maskáče přirozeného zákona.
|
Kontrasty: John Wesley: jednou spasen, navždy spasen
|
poslal Nepřihlášený Kalvinisté, kteří popírají, že spasení je možné ztratit, přemítají o
tomto tématu udivujícím způsobem. Tvrdí nám, že žádná lampa [biblické] panny nemůže zhasnout; žádná plodina se nezadusí trním; žádná větev [vyrůstající z]
Krista nemůže být nikdy vyťata z důvodu neplodnosti; žádná milost
nemůže být nikdy odmítnuta a žádné jméno nemůže být vymazáno z Boží
knihy!
|
Kontrasty: Ježíš vysvětlil, co je nadpřirozeno a důkaz nadpřirozena
|
poslal Nepřihlášený Nedávno tu jeden uživatel "dokazoval" nadpřirozeno skrze aminokyseliny, kvantové jevy a entropii. Jenže to je jen hmota. Skrze hmotu nejde dokázat nehmotu. Skrze naturální věci nejde dokázat nadpřirozeno.
Ježíš jasně řekl, co je nadpřirozeno (Jan 14):
- Filip mu řekl: „Pane, ukaž nám Otce, a víc nepotřebujeme!“
- Ježíš mu odpověděl: „Tak dlouho jsem s vámi, Filipe, a ty mě neznáš? Kdo vidí mne, vidí Otce. Jak tedy můžeš říkat: Ukaž nám Otce?
- Nevěříš, že já jsem v Otci a Otec je ve mně? Slova, která vám mluvím, nemluvím sám od sebe; Otec, který ve mně přebývá, činí své skutky.
- Věřte mi, že já jsem v Otci a Otec ve mně; ne-li, věřte aspoň pro ty skutky!
- Amen, amen, pravím vám: Kdo věří ve mne, i on bude činit skutky, které já činím, a ještě větší, neboť já jdu k Otci.
Z toho textu vyplývá, čím Ježíš zavíral ústa pochybovačům. Skrze svoje nadpřirozené kousky, které dělal. A řekl, že kdo uvěří, bude činit to stejné nebo ještě větší věci. Tak buď vám to funguje, nebo nefunguje. Samé kecy a výmluvy. Když neumíš kouzlit, tak drž pusu! Pokud umíš křísit mrtvé, uzdravovat nemocné, chodit po vodě, dělat z vody víno, z jedné ošatky nakrmíš 5 000 lidí, atd., tak ti budu věřit pro tvé skutky. Ježíš řekl, že je možné věřit pro ty skutky. A já říkám, že budu věřit pro ty skutky. Beru bibli za slovo. Věřit pro ty skutky je možné a Ježíš to sám dělal. Kudy chodil, tudy kouzlil a dokazoval tím svoji nadpřirozenou moc. A říikal, že to samé budou dělat jeho následovníci. Děláte to?
Celou dobu tady vykecáváte o nadpřirozených destinacích jako nebe, ráj, očistec, peklo atd. O nadpřirozených postavách jako tři osoby Boha, andělé, démoni, atd. Nebo o různých zázracích jako je tvorba ženy z žebra muže, nebo rozestoupení moře, atd. A nic nemáte? Tak proč o tom mluvíte? To je jako by skupina "pekařů" 20 let v kuse mluvila o chlebu, pečení chleba, různých pekařských dobrotách, ale neměli ani jeden gram mouky.
Vy nemáte ani jeden gram mouky? Lhali jste nám?
|
Kontrasty: Osmé přikázání - platí nebo neplatí?
|
poslal Willy Nebudeš vydávat proti svému bližnímu falešné svědectví! (ČSP)
Proti svému bližnímu nesmíš vypovídat lživým svědectvím. (Pavlík)
Nepromluvíš proti bližnímu svému křivého svědectví. (BK)
Nelži o svém bližním. (NBK)
Nevydáš lživé svědectví proti svému bližnímu. (Jeruzalémská bible)
Nesvědči křivě na člověka! (Vladimír Šrámek)
Nevypovídej na svého druha jako křivý svědek! Pět Mojžíšových knih
Nevypovídej proti bližnímu svému jako svědek lživý. Český rabínský překlad
|
Kontrasty: Zrzaví lidé a pronásledování ze strany církve
|
poslal Nepřihlášený Lidé se zrzavými vlasy to nikdy neměli jednoduché a nemají ani dnes. Ostatně, zrzaví lidé to měli vždy složité. Dokonce se jich jeden čas lidé i báli, takže končili na hranici.
Zrzaví lidé mají zmutovaný pigmentační gen známý jako MC1R. Proto mají vyšší práh bolesti, větší citlivost na horko a chlad a větší množství vitaminu D v těle.
Ve starém Egyptě dokonce zrzavé lidi obětovali a pohřbívali zaživa, aby se vyhnuli smůle, ve středověku byli zrzaví lidé upalováni za čarodějnictví. Španělská inkvizice v dobách vrcholné slávy zrzky jednotně považovala za Židy. Byli obáváni a tvrdilo se, že se po smrti vrátí jako noční tvorové s tesáky. Proto se jejich těla pálila. Ve středověku to měli zrzci skutečně nejobtížnější.
Zrzavých lidí se však týkají i výzkumy seriozní. Studie týmu z univerzity v Louisville se například zabývala tím, zda pociťují jinak bolest. Výsledek? Zrzaví lidé snáší bolest hůře a vyžadují více analgetik k jejímu mírnění. "Na vině" je patrně opět MC1R, které se vyskytuje též v nervových buňkách a ovlivňuje právě citlivost na bolest.
Nedávno také médii proběhl výsledek výzkumu realizovaného na sedmi tisícovkách lidí z Česka a Slovenska zaměřující se na odlišnost zrzavých lidí od těch nezrzavých co do zdravotního stavu. Výsledek ukazuje, že rusovlásky trpí více zdravotními problémy, než ženy s jinými barvami vlasů. Dospělé zrzky měly například větší náchylnost k nemocem pohybového aparátu, srdce a cév, neurologickým potížím a různým typům rakoviny - především vaječníků, dělohy, tlustého střeva či děložního čípku.
Jiné výzkumy prokazují, že zrzaví bývali i neandrtálci před 40 tisíci lety a vznik zrzavosti v populaci mohl být důsledkem míšení neandrtálců a Homo sapiens sapiens.
Ač není běžně brán výskyt zrzavých vlasů jako patologický jev, existuje několik případů, kdy bývá získaná, zrzavost průvodním jevem nemocí či genetických poruch. Jedna z variací albinismu, především u lidí v Africe a na Nové Guinei ústí v zrzavé vlasy a narudlou kůži.
V historii to zrzaví lidé mnohdy neměli vůbec jednoduché. Kvůli pověrám jim totiž šlo mnohdy o život! Ve středověku byly zrzavé ženy často považovány za čarodějnice a nezřídka končily na hranici. Za znamení čarodějnice se ostatně považovaly právě pihy či mateřská znaménka. Nechvalně proslulý manuál pro lov čarodějnic Kladivo na čarodějnice pak píše o zrzavých lidech také jako o vlkodlacích či upírech. Z posledního zmíněného ostatně byli podezíráni i ve starověkém Řecku - možná kvůli špatným reakcím světlé, citlivé pleti na slunce.
Autor textu: Vlnity_Stromokocour, alias Treska_v_majoneze, mám 47 let, jsem ze Slovenska a sleduji vaše forum.
|
Kontrasty: Absence empatie
|
poslal Frantisek100 Nedávno jsem zažil tuto situaci. Jedna paní z vedlejšího
paneláku je vážně nemocná. Čeká ji transplantace, jinak asi nepřežije. Několik
nás jsme se s ní přátelsky bavili, smáli se, prostě normální setkání. Náhle
se tato paní zmínila o otravných
telefonátech. Někdo chce s ní
hovořit o Bohu a zve se k ní domů. Druhá paní se zeptala, zda to nejsou
jehovisté. Prý ten pán tvrdil, že jehovista není. Pokud přijde, tak ho manžel
shodí ze schodů. Rozčilený hlas jen dokazoval, jaký odpor má nemocná paní
k duchovním věcem. Mrzelo mne to a nevěděl, co na to říct. Uvědomil jsem
si, jak mohou chybovat údajní křestané, když si záměrně vyberou nemocného
člověka, aby ho získali pro Boha. Bohužel dosáhnou opaku. Nevím, kde sehnali
její telefonní číslo. Možná je to někdo z okolí, nevím. Cítil jsem
se nepříjemně.
A vzpomněl jsme si na ještě jeden případ, který mi vyprávěla
paní, které se to týkalo. Jejich rodina zažila těžkou událost, při které
zahynul nezletilý syn. Několik dní po této události rodina seděla před domem, když jedna paní se
u nich zastavila a spustila: „Já vás
seznámím s Bohem“ Bohužel její vyjádření truchlící rodina pochopila ve
smyslu, kdybyste věřili, tak se vám tohle neštěstí nestalo. Reakce manžela byla
strašná a ani si ji nedovolím opakovat. Časem tuhle rodinu potkalo další
neštěstí, ale zájem o Boha nikdy neprojevili.
A položme si otázku, zda jsou podobná jednání v souladu
s Kristem. Nesvědčí spíše o absenci empatie?
|
Kontrasty: Katedrála, dokud tady bude Willy, bude sloužit Bohu a našemu Pánu Ježíši Kristu
|
poslal Nepřihlášený Willy Katedrála, dokud tady bude Willy, bude sloužit Bohu a našemu Pánu Ježíši Kristu, abychom přemýšleli a rozjímali nad Božím Slovem, abychom Slovo poslouchali a zachovávali; a také lidem, kteří Boha hledají či potřebují, i když Ho třeba momentálně nehledají. Willy a jeho názory s tím nemají nic společného.Tož tak.
Katedrála, dokud tady bude Willy, bude sloužit Bohu a našemu Pánu Ježíši Kristu.. Willy a jeho názory s tím nemají nic společného. NEJSI NIC, tak se podle toho chovej! Bůh to nebyl, Bůh tě nevaroval! Františku, se vší vážností před Bohem, Jehož beru za svědka, že jsi Daniela zle pomluvil, aniž bys k tomu měl důvod! PRO TEBE A SATANA V TOBĚ ZDE V KATEDRÁLE NENÍ MÍSTO !!! LŽEŠ - CELOU DOBU VE SVÝCH POSLEDNÍCH PŘÍSPĚVCÍCH JENOM LŽEŠ !!! Co tu ještě pohledáváš,Františku!Umíš česky? Pro tebe a Satana v Tobě tady není místo.
|
Vložil: Tomas v Čtvrtek, 24. srpen 2023 @ 10:26:28 CEST (955 čtenářů)
Více... | 1724 bytů | 1 komentář | Skóre: 0
|
|
|