|
Právě je 282 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: Willy
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 120248499 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Život církví: Pravá a falešná Církev
|
poslal gregorios777 Jakou formu má pravá Církev?
|
Život církví: Upozornění pro uživatele GS Brusli7
|
poslal Willy Toto upozornění jsem napsal a umístil formou oznámení v Katedrále. Nevím, bylo-li jeho adresátem přečteno, skutečností je, že na ně nebylo nikde nikterak adekvátně reagováno. Proto je umísťuji i sem na hlavní portál.
|
Život církví: ZRCADLO NAŠÍ EKUMENY
|
poslal Nepřihlášený Izajáš 1 1 Vidění Izaiáše syna Amosova, kteréž viděl o Judovi a Jeruzalému, za dnů Uziáše, Jotama, Achasa a Ezechiáše, králů Judských. 2 Slyšte nebesa, a ušima pozoruj země, nebo Hospodin mluví: Syny jsem vychoval a vyvýšil, oni pak strhli se mne. 3 Vůl zná hospodáře svého, a osel jesle pánů svých; Izrael nezná, lid můj nesrozumívá.
|
Vložil: Tomas v Pondělí, 15. červenec 2024 @ 20:39:50 CEST (343 čtenářů)
Více... | 4172 bytů | komentáře? | Skóre: 0
|
Život církví: Vojtěch Kodet - video 10 minut
|
poslal Willy Dvě největší Boží přikázání - Marek 12:28-34
|
Život církví: Kdo jsou tradicionalističtí katolíci?
|
poslal Nepřihlášený Tento článek si nečiní ambice být vědeckou studií ani podrobným popisem. Snaží se jen nastínit fenomén katolického tradicionalismu s jeho českým specifikem. Tradicionalistické katolíky není snadné popsat jako kompaktní a organizovanou skupinu, ale spíše jako hnutí, které má své typické představitele, resp. osoby, které jsou mediálně nepřehlédnutelné.
|
Život církví: Kompenzace pocitů méněcennosti - Pobožný Superman :-)
|
poslal Nepřihlášený Lidé mívají pocity méněcennosti kvůli rozličným příčinám. Někdo kvůli neatraktivnímu vzhledu, někdo kvůli malému vzrůstu. Někdo kvůli vadě řeči. Někdo kvůli svému původu. Někdo kvůli nízkému vzdělání. Dítě, student na škole může mít mindráky z toho, že nemá tak drahý mobil jako jeho vrstevníci. I když samotný mobil může být faktorem kompenzace nízkého sebevědomí.
V dospělém věku si lidé, zejména muži kompenzují svoje mindráky. Pořídí si velké auto, bojového psa, apod.
Co na to Ježíš a Pavel a další postavy v Bibli? Přiznám se, že do jisté míry je mně sympatické to jejich nonšalantní, ležérní chování. Nestarej se o zítřek, co budeš jíst, ani co si oblečeš, jak budeš vypadat. Podívej se na ptáky nebo lilie. Nestarají se a mají všechno. Tohle zbavuje úzkosti. Na druhé straně to může vést k zahálce. Asi by to chtělo něco mezi. Zlatou střední cestu. Starat se o zítřek, ale jen přiměřeně. Nepřehánět to.
Každopádně samotní věřící mužové v církvi trpí mindráky. Jsou to pozéři. Jak se to pozná? Pozná se to zejména v letničních církvích. Čím je více konkrétní pobožný muž více v zajetí svých vnitřních mindráků, tím více je kompenzuje bombastickými proklamacemi. Vypráví, co všechno mu "udělal Pán". :-) Dále se hodně nahlas modlí v jazycích. Aby každý viděl, jak mu bylo shůry dáno. :-) Dále se předvádí znalostí Bible. Cituje velice často z Bible a chce tím ohromit.
Nejvíce srandovní jsou ti pobožní bobci, co svoje mindráky kompenzují stejně jako lidi z běžného světa + speciální pobožné kompenzace.
Takže si
1. Pořídí SUV nebo jiné velké auto, ačkoli děcka už má dospělá a žije jen s manželkou. Jezdí v tom autě většinou sám. (Nebo si pořídí rovnou tryskáře jako Benny Hinn) 2. Pořídí si velkéh psa. Čím větší, tím lepší pocit. 3. Ve sboru je pastorem nebo starším sboru. 4. Mluví nahlas v jazycích. 5. Chodí dopředu a vydávát tzv. svědectví. 6. Cituje často z Bible. 7. Někteří byli v Nebi, Pekle, mluvili s Ježíšem apod.
Snad jsem na nic nezapomněl. :-)
|
Život církví: Čeští bratři - nástupníci Ochranova v dnešní době.
|
poslal oko Nedávno jsem byl na pohřbu mojí příbuzné.
Byla ženou bratra mojí švakrové. Nebyla katoličkou, ale celá jejich rodina žije ve společenství Českobratrské církve ve městě Kyjov.
|
Život církví: Viděl jsem...
|
poslal Nepřihlášený
Jsem viděl na videu z Národního dne modliteb z nedávné doby jednoho poměrně známého kazatele. Byl zestárlý a sám
se dojímal svými slovy. Ale to, co říkal, bylo prožité s Pánem Bohem. Uvědomoval si vlastní nepatrnost a snažil se mluvit s pokorou a
bázní, a přiznával svou lidskost, co se prorokování týče.
Velice pěkné. Věřil jsem mu to.
|
Život církví: Za demokracie a kapitalismu je méně věřících než za socialismu
|
poslal Syntezator Za bývalého režimu bylo více pobožných. Nejvíce ateistů přibylo za demokracie a kapitalismu. A Češi znovu vedou, říká průzkum.
Počty hlásících se k víře v ČR klesají - i grafem
"Vývoj struktury obyvatelstva podle náboženské víry od roku 1991 vykazoval trvalý pokles podílu věřících osob. Během dvaceti let se jejich počet snížil na polovinu"
Další graf, který ukazuje, jak klesá počet pobožných a přibýbá ateistů za kapitalismu
Není tedy pravda, že by za komunistů bylo nejvíce ateismu ve společnosti. Je ho až za kapitalistů. Můžeme zkoumat, proč tomu tak je. Zda je to dáno konzumem, možností zábavy, rozvojem vědy, která vytěsňuje náboženství nebo pozorováním věřících.
|
poslal demagog Rád bych se zeptal, co je s notabene serverem, proc je uspanej a jestli se planuje jej ozivit. Dik moc. Demagog
|
Vložil: Tomas v Sobota, 10. červen 2023 @ 13:32:35 CEST (453 čtenářů)
komentáře? | Skóre: 0
|
Život církví: Izrael jako světlo národům.
|
poslal oko Rád bych zde poukázal na to, jak my, katoličtí křesťané, vnímáme z pohledu historie náboženství židů.
|
Život církví: Hovory k sobě II.
|
poslal oko Zaznívá tu zhusta a vytrvale kritika katolické církve. A opravdu byli v našich katolických řadách už všelijací borci; pomocníci VB, i nějaký ten lidový milicionář by se jistě našel. Tak, jako by se dnes jistě našel katolík, který si nechá hádat z ruky, z karet či z křišťálové koule. Obkládá se různými šutry, aby nasál jejich léčivou energii - ze stejného důvodu chodí jiný objímat stromy, dochází meditovat na jógu či do kurzů reiki, zabývá se numerologií, nebo si nechává sestavovat horoskopy u astrologa.
|
Život církví: Střípky katolické....
|
poslal oko Současné vnitřní schizma římsko-katolické církve.
Řekněme si to na rovinu: katolická církev je ve schizmatu od roku 1968, ne - li déle.
Je to důsledek původní nejednoty, kterou do církve vnesla sexuální revoluce a s ní spojené ideologie. Nemá cenu toto nazývat "širokým názorovým proudem" a lhát si do vlastní kapsy.
|
Život církví: Sekty / Církve / ŘKC (a Eucharistie
|
poslal brusle7
Wikipedie popisuje 4 konstitutivní znaky sektářství:
- autoritativní řízení, podřizování členů skupiny moci vůdce
- fundamentalismus, tedy úzkoprse dogmatický vztah k vlastnímu učení či pramenům
- uzavřenost vůči světu, přinejmenším ideová, ale v mnoha případech fyzická
- selekce informací, ať směrem ze světa vůči členům skupiny, tak ze skupiny vůči světu.
Ježíš založil jedinou církev. Proč jsou dnešní velké počty církví? Proč nejsme jedno dle přání Krista? Mnoho údů, pluralita a tolerance názorů, ale jedna církev?
Proč církve (včetně ŘKC) v praxi fungují jako sekty?
Mým volným a svobodným názorem je to, že církev založená Kristem jsme my všichni, kdo Kristu věříme a žijeme život v Něm.
I ohledně ŘKC eucharistie nyní vnímám Kristova slova jinak - t.j. "Vezměte a jezte/pijte VŠICHNi", nikoliv zákazy uvnitř například ŘKC (tj euchanristie jen pro vyvolené a s podmínkami).
Všichni, kdo slyší Boží hlas a následují Božího Syna, jsou jedna opravdová a pravá Kristova Církev.
|
Život církví: Co je to být uvnitř náboženství?
|
poslal Nepřihlášený Věřící člověk vždy nějakým způsobem praktikuje svoji náboženskou víru. Jeho náboženská víra má konkrétní projevy:
1. Modlí se 2. Čte Bibli a další náboženskou literaturu 3. Chodí do kostela, sborů 4. Propaguje svoje náboženství v internetových diskusích 5. V osobním kontaktu provádí tzv. svědectví nebo evangelizaci
Tyto znaky naplňují všichni zdejší věřící, tudíž je úsměvné, když několik uživatelů o sobě prohlašuje, že nepraktikují náboženství, nýbrž nějakou údajně nenáboženskou alternativu, prý jsou posvěcení a znovuzrození a náboženství už ke svému životu nepotřebují. Je to tak absurdní, že více absurdní to být ani nemůže. Argumentují tím, že v jejich životě došlo v jistý okamžik k dramatickému zvratu, údajně je oslovil samotný tvůrce vesmíru, vybral si je, posvětil, znovuzrodil a oni od té doby jsou svatí, spasení apod.... Jejich proklamace ovšem dokazuje jediné - že do náboženství pouze zabředli hlouběji, nebo přešli do jiné větve. Obvykle se to týká přechodu od katolické verze náboženství do protestantské verze.
Ano, Katolíci mají svá specifika a své historické nánosy, ale to neznamená, že pouze oni praktikují náboženství. Náboženství se věnují všichni, kdo vyznávají stejnou ideologii a čtou stejné náboženské knihy. Je irelevantní, o jakou verzi se jedná. Z pohledu vnějšího pozorovatele je to jedno. Chápu, že někteří touží po exkluzivitě a samotné slovo náboženství v nich vyvolává negativní konotace. To však nic nemění na tom, že pouze zabředli do jiné odnože téhož náboženství. Proklamace těchto jedinců o distancování se od náboženství jsou falešné. Nedistancovali se od náboženství, provozují ho dál. Je chybou ostatních, pokud na podobné proklamace o nenáboženskosti jejich náboženství přistupují.
|
Život církví: Pouť jako setkání s Bohem?
|
poslal brusle7
Jako malé dítě v 60.-70. letech minulého století jsem se vždy moc těšila, když jsme šli s rodiči na nějakou vesnickou pouť, nebo nějaká "pouť" přijela 1x ročně i přímo do našeho města. Tehdy to znamenalo především houpačky, kolotoče pro malé i velké (tzv. "řetízák") a zajímavě lákavé střelnice s motivací ke střílení ze vzduchovky za různých podmínek a s různými lákadly.
Nejlepší byly poutě, kde bylo hodně příbuzných a tetiček, strýců, bratranců, sestřenic apod. (maminka pocházela z 11-ti dětí, tak stále někde u nich nějaká pouť střídavě byla), které nám dětem dávaly kromě základní částky od rodičů 10 Kč na dítě ještě další korunky, takže o neomezenou zábavu bylo postaráno a v partě dětí jsme je prohoupaly, prostřílely, nebo protočily hlavně na řetízáku s různým škádlením a "blbnutím". Tehdy stála jedna atrakce 1 Kč, až kolem puberty pak přišlo zdražení na 2 Kč atd.
Až mnohem později, s dospělostí, jsem se dozvěděla - či začala vnímat, že poutě jsou organizovány křesťany jako "setkání s Bohem", ale já se tam s Bohem nesetkala. Naopak tam byl vždy hluk, hlasitá hudba, plno lidí, buřty, párky, pivo, stále více obchodů a lákadel až ve smyslu tržnic... A Bůh byl kde?
V pozdnější dospělosti jsem pochopila, že pouť jako setkání s Bohem nejsou tyto poutě ve smyslu spíše cirkusu, hluku a tržnic, ale že jde o úplně jinou pouť - o pouť srdce... O pouť ve smyslu odchodu na samotu, do hlubin svého srdce, k osobnímu setkání s Bohem v tichu a mlčení...
Jaké máte vzpomínky a zkušenosti s poutěmi Vy ostatní? Budu se těšit na sdílení.
|
Život církví: Jak lidé vnímají katolickou církev.
|
poslal oko Nejčastěji je katolická církev vnímána obecně jako papež (Vatikán) s kolegiem biskupů a kněží. Obyčejní věřící už v tomto obraze splývají v jakési "mlze".
|
Život církví: Střípky katolické II.
|
poslal oko Čím jsme ve smrti, tím budeme navždy.
|
Život církví: Střípky katolické...
|
poslal oko To, co tu v dialozích běžně vídáme, se dá jen stěží nazvat porozuměním. Nám, katolíkům, je zde např. naprosto absurdně vyčítáno od zmatených lidiček jakési "modlářství" - což je ale ve skutečnosti také jen hlubokým nepochopením katolické víry. A mnohé jiné ....
|
|
|