Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 1, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 172, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 269 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116543488
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Pokoj s Bohem a pokoj Boží.
Vloženo Úterý, 08. prosinec 2009 @ 20:05:59 CET Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

Na první pohled jedná a táž věc. Jenže není tomu tak. Podívejme se na místa, která o těchto dvou různých termínech hovoří.

Římanům 5,1: Ospravedlnění tedy jsouce z víry, máme pokoj s Bohem skrze Pána našeho Ježíše Krista.

Filipenským 4,7: A pokoj Boží, kterýž převyšuje všeliký rozum, bude střežit vaše srdce a vaše myšlenky v Kristu Ježíši.

Pokoj s Bohem.

Prvním veršem páté kapitoly apoštol Pavel zakončuje učení prvních čtyř kapitol listu do Říma. V těchto čtyřech kapitolách Pavel hovoří o hříchu v množném čísle.

A poslední verš Ř 4, 25 hovoří: Kterýž (Ježíš) vydán jest pro hříchy naše, a vstal z mrtvých pro ospravedlnění naše.
Z jiných míst Písem víme, že naše hříchy byly vymazány krvi Pána Ježíše Krista. A na základě této skutečností Pavel píše, „ospravedlnění jsouce z víry, máme pokoj s Bohem“. Což lze vysvětlit jedině tak, že naše svědomí nás již neobviňuje z hříchů a máme plnou svobodu, kdykoliv směle vstoupit do svatyně svatých skrze krev Ježíšovu, Žid. 10,19-22. Ještě srozumitelněji to vyjadřuje tento verš, Žid. 10,14: Nebo jednou obětí dokonalé učinil na věky ty, kteříž posvěcení bývají.

Tento pokoj s Bohem je náš vnitřní stav ducha, ten jsme obdrželi, když jsme uvěřili v Ježíše Krista a přijali jej. A proto nás naše svědomí již neobviňuje a ani nemůže, neboť ten záznam o naších přestoupení Zákona byl vymazán.

Kol. 2,13 – 14: Ano i vás, mrtvé v hříších a v neobřezání těla vašeho, spolu s ním obživil, odpustiv vám všecky hříchy. A smazav proti nám ten zápis záležející v ustanoveních, kterýž byl odporný nám. I vyzdvihl jej z prostředku, přibiv jej ke kříži. 

Proč je to stav ducha? Protože svědomí je jedna ze složek ducha.

Můžeme mít vědomí hříchu a to kdykoliv si uvědomíme, že jsme přestoupili něco z přikázání Písem, anebo podle vyučování nějakého morálního kodexu, nebo nějakých církevních zvyklostí. Pozor nezaměňovat se svědomím. Vědomí je záležitostí naší duše, kdežto svědomí záležitostí našeho ducha. A proto ti, kdo tyto dvě rozdílné věci nerozeznávají, jsou mnohdy na pochybách o svém spasení, přestože své hříchy vyznávají.

Písma nás jasně učí, že pokoj s Bohem je založen na oběti Ježíše Krista a na Jeho vzkříšení. A následkem toho je, že již nikdy nemůžeme ztratit pokoj s Bohem!

Pokoj Boží
.

Na rozdíl od tohoto pokoje s Bohem, nemusíme prožívat pokoj Boží. Proč?
Pokoj Boží je záležitostí společenství s Bohem, a je to opět záležitost našeho ducha. Společenství s Bohem je druhá složka našeho ducha.

Dejme tomu, že vědomě hřešíme a přestupujeme nějaké přikázání Písem. A to přesto, že nás naše intuice nabádá k jiné činnosti podle vůle Boží.

Tady musím vysvětlit tento další pojem, intuice je třetí složka našeho ducha a má funkci prostředníka Božího vedení pro náš život. Kdykoliv Boží duch, kterého jsme obdrželi při našem zplození Bohem, něco po nás žádá, promlouvá k nám skrze naši intuici.

A když ignorujeme tichý pokyn naší intuice a vědomě hřešíme, ihned ztrácíme společenství s Bohem, zarmucujeme Ducha Svatého ve svém duchu.

Proč? Proto, že nás v naší intuici nabádal, co máme dělat, a my se přesto vědomě rozhodli činit něco jiného, například co se líbilo naší duši, nebo tělu.

Nedivte se, že ihned ztrácíme společenství s Bohem a následně pokoj Boží.

Jak se cítíte, když vás vaše dítě neposlechne a vy víte, že by mělo, neboť znáte následky jeho neposlušností? Cítíte smutek z jeho nedůvěry a neposlušností. Vaše dítě vás zarmoutilo. A dokud to dítě nepozná a nepochopí, co učinilo a opět nezačne poslouchat, jste zarmoucení.

Tak je to i pokojem Božím, až si uvědomíme svou neposlušnost a vyznáme jí, a začneme opět poslouchat pokyny Božího Ducha skrze naši intuici, obnoví se i pokoj Boží.


Podobná témata

Zamyšlení

"Pokoj s Bohem a pokoj Boží." | Přihlásit/Vytvořit účet | 18 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Pokoj s Bohem a pokoj Boží. (Skóre: 1)
Vložil: prozaik v Středa, 09. prosinec 2009 @ 07:51:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A proto nás naše svědomí již neobviňuje a ani nemůže

Ale může a občas to dělá - viz třeba  1.Jan3,20  nebo  Jer.17,9.


A proto ti, kdo tyto dvě rozdílné věci nerozeznávají, jsou mnohdy na pochybách o svém spasení, přestože své hříchy vyznávají.

svědomí, společenství s Bohem, intuice...


No právě - v tom bych byl opatrnější. Kousek pravdy na tom je, ale nedělal bych z toho žádné pravidlo nebo "schéma". Drtivá většina lidí je dnes těžce deformovaná řeckým a humanistickým pohledem na člověka, proto tak často operují s různými psychologickými pojmy a vůbec jim nedochází, že biblický ( někdo by řekl "hebrejský" ) pohled na člověka je jiný.

Bible hovoří o duši jako o něčem, co se odráží i na tělesných funkcích, stejně jako přiznává tělesným orgánům duševní rozměr. Myšlenky se rodí v srdci člověka (Gen. 6,5, Gen. 8,21, Mar. 7,21, Luk. 24,38). Ledví (bedra) jsou jakoby sídlem odvahy. Střeva zas radosti a slitování. Duše je obrazně přítomna v krvi. Stejně tak biblické pojetí touhy a strachu neodděluje duševní od tělesného. Poskvrna těla je zároveň poskvrnou duše. Protože duše a tělo tvoří jednotu, tak vzkříšení těla je i vzkříšením duší. Tělo bez duše je prach. Proto jsou mezi skutky těla uvedeny : cizoložstvo, smilstvo, nečistota, chlípnost, modloslužba, čarování, nepřátelství, svárové, nenávisti, hněvové, dráždění, různice, sekty, závisti, vraždy, opilství, hodování, a těm podobné věci. (Gal. 5,19...). Všimni si, že to jsou vlastně činy "duše".

Ohánění se intuicí jako projevem "Ducha" znám právě i od lidí, kteří žijí podivnou, pocitářskou "víru" s mnoha příměsemi New Age, pozitivního myšlení, atd. Od té doby jsem k tomuto "inuitivnímu vedení" docela skeptický. I když připouštím, že u člověka se zdravou vírou skutečně může být intuice jeden z komunikačních kanálů mezi Božím a jeho duchem.




Re: Pokoj s Bohem a pokoj Boží. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 09. prosinec 2009 @ 14:19:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Při podobných úvahách si pokaždé vzpomenu na celníky, nevěstky a pohany kteří byli často negramotní a přece poznali Krista a naslouchali Jeho slovům a na farizeje kteří po dlouhá staletí rozebírali Písmo a přeli se o slovíčka a pak volali ukřižuj a na kříž s ním. Stejný postup vede obvykle ke stejnému výsledku a ovoci. K pocitu vlastní důležitosti a výjimečnosti a k tomu že začneme odpírat jiným spásu. K tomu že se chceme povyšovat nad Kristovu církev a v konečném důsledku i nad Boha samotného. To je tou nejhlubší podstatou každého hříchu od časů Adamových po dnešek a nejspíš i bude dokud hřích neskončí příchodem Krista. Že začneme vydávat vlastní zvůli za vůli Ducha. Tohle nebezpečí hrozí každému, bez ohledu na to jestli je katolík, evangelík nebo pravoslavný. Nebo jestli se snaží najít Boha svou vlastní cestou.




Stránka vygenerována za: 0.24 sekundy