Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 170, komentářů celkem: 429696, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 550 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116582992
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Sobota a neděle, po třetí...
Vloženo Úterý, 08. prosinec 2009 @ 20:06:48 CET Vložil: Stepan

O Bibli poslal demagog

Napadá mne otázka. Proč Bůh Adamovi nepřikázal světit první den v týdnu, když tehdy přišel nový život, nové stvoření a nový počátek stejně jako u naší novozákonní neděle? Dále, když Ježíš mluví o době konce u Matouše říká: modlete, abyste nemuseli utíkat v sobotu... Proč, kdyby nebyla pro nás platná?


Tak takovéto otázky položil uživatel, který se podepsal nickem "niteo." Pojďme si je rozebrat společně.

http://bohu-a.svetu.cz/9991-sobota-a-nedele-po-treti.html

K přetení článku Vás srdečně zve Váš demagog.


Podobná témata

O Bibli

"Sobota a neděle, po třetí..." | Přihlásit/Vytvořit účet | 43 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 09. prosinec 2009 @ 09:42:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To není špatné vysvětlení. Jenom bych asi připustil možnost že Adam a jeho potomstvo sobotu přeci jen světili. Mohlo se to rozumět samo sebou i když to není uvedeno výslovně.

Stejně tak Ježíšův výrok se dá vyložit třeba i tak že použil slovo sobota ve významu svátek.

To píšu jen na doplněnou a jako vlastní názor, nechci tím říct že s článkem nesouhlasím.




Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: ekumenickykrestan (ekumenickykrestan@ekumenickykrestan.sk) v Středa, 09. prosinec 2009 @ 13:00:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.christiantoday.com/
pretoze kristus pan vedel, ze nasi cirkevni otcovia zmenia tu sobotu na nedeli. vzdyt on ten kristus pan byl prorokem..



Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: Marobud v Středa, 09. prosinec 2009 @ 13:08:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sobota a neděle je záležitost konvence. Viz datová čára, kde vlevo je neděle a vpravo sobota. Kdo má prvadu? Některé ostrovy v Pacifiku dokonce někdy měnily svou příslušnost k té či oné straně podle toho, ke komu měli blíž. A co lidé kteří pravidelně cestují před datovou čáru, kteří mají tu šestidenní týden, tu osmidenní? Co jim přikazuje Bůh? Prý staří námořníci to dělali tak aby se vyhli pátku (museli by mít půst) a měli dvakrát neděli (fasovali rum).



Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 09. prosinec 2009 @ 14:29:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
A Ježíš zde hovoří o sobotě ne proto, že my, křesťané, bychom se měli setkávat v sobotu, ale proto, že nikdo v té době prostě neděli ještě neznal. Chtěl-li Kristus, aby mu bylo rozuměno, musel používat pojmy, které jeho posluchači znali, né pojmy, které poznají zítra, pozítří či za rok.

  Nezlob se, ale když člověk obhajuje neobhajitelné, dojde až k takovýmhle spekulacím. Byl jsem léta v ŘKC, takže jsem takovýchto obhajob a konstrukcí slyšel desítky.

  Svůj postoj už jsem ti psal: Radši budu mít úctu k Božímu slovu a jeho názoru, víc, než k lidským nápadům, byť by vypadaly sebezajímavěji.

 
  Pak mám ještě otázku: Mohl bys definivat, co myslíš slovem "světit" nějaký den, ať už sobotu, nebo neděli?





Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 09. prosinec 2009 @ 15:12:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Demagogu,

ale ta pasáž je psána Židům a ne nám v Praze nebo v Brně. Je to psáno těm, kteří v té době, kdy přijde Antikrist k moci a bude pronásledovat Židy, budou V JUDSKU!



Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 09. prosinec 2009 @ 16:27:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sobota je označením pro sváteční den. Pro den zasvěcený Bohu. Pro křesťana je to neděle, den, kdy Kristus zvítězil nad smrtí.


(1 Kor 15,17-22)
A jestliže Kristus nebyl vzkříšen, vaše víra je marná - ještě jste ve svých hříších.
Pak tedy i ti, kteří zesnuli v Kristu, zahynuli.
Jestliže pak máme v Kristu naději pouze v tomto životě, jsme nejpolitováníhodnější ze všech lidí.
Nyní je však Kristus vzkříšen; stal se prvotinou těch, kdo zesnuli.
Poněvadž totiž skrze člověka přišla smrt, přišlo skrze člověka také zmrtvýchvstání.
Neboť tak jako v Adamovi všichni umírají, tak také v Kristu budou všichni obživeni.


Toto je pro každého křesťana pevný bod, žádná jiná událost v historii lidstva si nezaslouží více aby byla slavena.

Bůh Otec je tak oslaven ve svém Synu (J 13,31-32;  J 14,13; J 17,1).



Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: skalaa v Čtvrtek, 10. prosinec 2009 @ 08:07:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
„A řekl jim: 'Sobota je učiněna pro člověka, a ne člověk pro sobotu' “Marek 2,27.On je tvorcom soboty ,Ježiš tu hovori o odpočinku pre koho je ,nielen pre židov, ale pre cele ľudstvo- pre každeho človeka.



Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pátek, 11. prosinec 2009 @ 04:31:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Moji mílí věřící,

                           vždyť je to tak jednoduché k pochopení i k pokoji. Nezlobím se na braty katolíky, že zavedli neděli jako den odpočinku. Vždyť to nebylo z nějakých sobeckých osobních zájmů, ale s cílem pomoci evangelizaci a šíření víry. Jak přesvědčit pohany, aby v neděli neuctívali boha Slunce, ale uctívali Boha v sobotu ? A tak zvolili určitou taktiku. Vždyť v neděli je důvod k uctívání. Pán Ježíš vstal z mrtvých  a potvrdil své Božství a dal příklad i nám věřícím. To byl asi hlavní důvod, proč se začala uctívat neděle čili první den v týdnu. Stejně tak i vánoce, aby se neuctívalo Slunce. Postupně se to vžilo tak, že na biblický příkaz o sobotě se nejen zapomnělo, ale dokonce se málem vymazal i z Desatera a vypustilo se slovo sobota. Jistě, že Bůh sobotu jako den odpočinku nezrušil. K takové změně by musel být dán jasný příkaz, protože je i v Desateru a byla požehnána i v ráji společně s manželstvím.

Já osobně jsem šťasten, že žijeme v době, kdy máme dva dny volna, a tak můžeme oba dny prožívat v pokoji, odpočívat a věnovat se i duchovním věcem. Co chceme víc?!!

Není tento rozpor mezi věřícími zkouškou lásky, přátelství, snášenlivosti ? Vždyť takoví, jací jsme, bychom nemohli obstát v nebi !!!! Hezký den.





Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: Niteo v Úterý, 15. prosinec 2009 @ 13:15:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Budu nyní reagovat na argumenty, které byly napsány.
1) Sobota nebyla určena pro Adama
Vzhledem k okolnostem, že Bůh sobotu ustanovuje na základě svého tvoření v 6 dnech po těchto 6 dnech tvoření, nedává mi moc smysl proč by tuto okolnost zatajoval Adamovi a proč by měla platit až za několik tisíc let, když byla stanovena nyní. Předpokládám tedy, že skutečně již Adam o sobotě věděl. Snad právě proto začíná toto přikázání slovem PAMATUJ - na něco co již bylo ale zapomíná se na to. Další argument, který mne přiklání k názoru, že sobota existovala ještě před desaterem, je fakt, že ještě nějakou dobu před vydáním zákona se o sobotě mluví jako o platné viz Exodus 16:23, kde se mluví o maně z nebe a také o tom, že sobota je dnem Hospodina - To vše před existencí zákona. To co stojí též za zamyšlení, ale spíše v kontextu toho zda sobota platí též pro nás je zvláštní vidění v knize Zjevení: Když se otevřel Boží chrám bylo vidět starozákonní truhlu smlouvy (o které víme, že obsahovala desky zákona, aronovu hůl a již zmiňovanou manu jako symboly).

2) Sobota je naplněná nedělí

Tento příměr dle mého názoru nemůže být pravdivý, i když chápu v jakém slova smyslu se tento výrok myslí. Jde zde o odlišnou podstatu soboty a neděle. Sobota je symbolem plnosti a dokonalého ukončení, dále symbolem odpočinku po období práce. Neděle je naproti tomu symbolem nového začátku, nového impulsu pro další život, započetím nového díla. Ve své podstatě od smrti Ježíše jako křesťané začínáme vcházet do tohoto odpočinku, ale "praví sobotní odpočinek má Boží lid teprve před sebou". Poté ale nezačne nová neděle, ale věčná sobota.

3) Ježíš mluví u Matouše o sobotě, protože neděli v té době nikdo neznal
Tento argument nelze uznat jako platný. Pokud bychom používali tuto logiku, dalo by se Ježíši vložit do úst cokoli co lidé v té době ještě neznali. Tímto způsobem bychom mohli říci, že se máme klanět Alláhovi, i když Ježíš říká že se máme klanět Hospodinu, protože v té době Alláha ještě neznali a přišel se svým prorokem o 600 později. Myslím, že většina uzná, že takto postupovat nelze.

Myslím si, že sobota a její principy zrušeny nebyly. Též se z uvedených důvodů nedomnívám, že by to byla záležitost pouze židů spjatá s obětním systémem, který byl naplněn na Ježíši Kristu, ale platí i dnes pro nás. Pokud chce někdo světit neděli jako svátek, tak mu to nevyvracím, protože vzkutku vzkříšení mělo pro nás velký význam. Možná se dá říct, že dokonce den jeho smrti má stejně důležitý význam jako vzkříšení, protože spasení je z oběti nikoli ze vzkříšení. Přesto všechno sobota stále zůstává a vyzívám vás k jejímu zachovávání.
Niteo



Re: Sobota a neděle, po třetí... (Skóre: 1)
Vložil: Niteo v Středa, 30. prosinec 2009 @ 17:23:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rád bych naši diskuzi z přehlednil.
 

Pro sobotu:
A Již Adam o ni věděl, pak předpokládám, že byla zvláštním časem i pro něj.
B Zákon vydaný na kamených deskách platí pro lidstvo až do teď (nelhat, nekrást...) v četně soboty.
C Naplněním soboty je sobota.
C2       Sobota obsahuje jiné principy než neděle
- Kdyby tomu tak bylo, byla by neděle v desateru a stvoření by se slavilo též v neděli  - neděle je pouze symbolem počátku ne i konce
 C3 Sobota je symbolem dokončení díla a následného odpočinku s Bohem, proto to není počátek, ale konec.
.
D Ježíš říkal, abychom se v době konce modlili za to abychom neutíkali v sobotu.
- D Tak bychom mohi Ježíši vložit do úst cokoli co dříve neznali a říci, že to tím myslel.
E Bůh zavřel chrám v pátek.
E2 Chrám se vztahuje hlavně k obětem ne k Bohoslužbě.
F Letnice se odehrály 50. den po velikonocích. Velikonoce se slavili ve čtvrtek (den před Ježíšovou popravou) to vychází nejlépe na pátek či sobotu.
 

Proti slavení Soboty v Sobotu:
A. Již Adam o ni věděl, že je zvláštním časem pro Boha, ale neměl si ji všímat.
B. O slavení soboty se píše až po vydání nařízení od Boha po přejítí rudého moře, před vydáním Zákona na kamených deskách – platí jen pro Izrael
C. Naplněním soboty je neděle.
C2 Neděle je symbol počátku i konce
D. Ježíš řekl v Sobotu, protože o neděli ještě nevěděli
E Bůh v sobotu zavřel chrám a v neděli jej otevřel ve smrti Ježíše
F Sesláním Ducha svatého o letnicích v neděli potvrdil Bůh sobotu.

Tak snad se v tom vyznáš. Myslím, že základní myšlenkový spor spočívá v tom, že ty si myslíš, že neděle obsahuje princip který má sobota a já tyto principy vidím odděleně jako počáteční a konečný. Budeš li chtít něco doplnit doplň. Nechám na čtenářích aby si udělali sami názor, které argumenty se přibližují více pravdě. Pro mne se jeví argumenty pro slavení soboty v sobotu zvláště body A, B, D jako pravděpodobněji pravdivé než protiargumenty na ně. Tvé zhodnocení naší debaty nechávám na tobě. Děkuji ti za to že můžeme mít odlišné názory a přesto se v lásce snášíme a společně hledáme pravdu.
Niteo




Stránka vygenerována za: 0.32 sekundy