Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429672, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 270 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116532571
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Vstupme do Přítomnosti Boží
Vloženo Středa, 20. leden 2010 @ 15:18:45 CET Vložil: Stepan

Intimity poslal Nepřihlášený

Vstupme do Přítomnosti Boží


Bible na neděli - nedělní liturgie
24.01.2010
3. neděle v mezidobí - cyklus C
Máme-li při dnešním slavení eucharistie a samozřejmě kdykoli při bohoslužbě plodně a s užitkem zachytit Boží slovo, je nezbytně nutné, abychom pro ně vytvořili prostor ve svém nitru. V prvním čtení z knihy Nehemiášovy slyšíme, že společenství lidu povstalo, když mu znalec Písma Ezdráš předčítal z knihy Zákona. Svatý Lukáš poukazuje na spolehlivost nauky (slova Božího), neboť je zvěstována Kristem, Božím Synem v síle Ducha svatého. Vnitřní postoj se musí opírat o naše mlčení a ochotu naslouchat. To se nesmí nikdy zaměňovat s prázdnotou a pasivitou. Mlčení prozrazuje zvláštní vnitřní postoje, které vyvěrají z vnitřního bohatství: z živého vědomí, že jsme v Boží přítomnosti, že Bůh nám zjevuje svou tvář a svou spásu (srov. A. Donghi, Gesta a slova, Karmelitánské nakladatelství, 1995, str. 29). Abychom uměli naslouchat hlásání evangelia, připomíná nám byzantská liturgie mlčení velmi slavnostně: "Moudrost! Dejte pozor! Slyšme svaté evangelium!" Vstupme nyní do plodného dialogu s Bohem a nechme jej promluvit, aby se "dnes naplnilo toto Písmo..." (Lk 4,21) na nás.

KOMENTÁŘE k nedělním biblickým textům:
- "Stůl slova" od Aleše Opatrného: http://pastorace.cz/stul-slova
- Od různých autorů (převážně od A. Scarana): http://pastorace.cz/kazani
- Téma týdne - kratičké zamyšlení na každý týden na základě citátu z nedělních liturgických textů: http://www.vira.cz/tema_tydne/
LITURGICKÝ KALENDÁŘ: Dynamický liturgický kalendář od roku 1901 do 2099 naleznete zde: http://pastorace.cz/kalendar

VSTUPNÍ ANTIFONA
Zpívejte Hospodinu píseň novou, zpívejte Hospodinu, všechny země! Velebnost a vznešenost ho předchází, moc a nádhera je v jeho svatyni.
VSTUPNÍ MODLITBA
Všemohoucí, věčný Bože, veď nás, ať žijeme podle tvé vůle, abychom zůstávali stále spojeni s tvým milovaným Synem a přinášeli hojný užitek. Skrze tvého Syna...

1. ČTENÍ
Nehemiášova kniha popisuje obnovený život izraelského národa po návratu z babylonského exilu. Náš úryvek je zajímavým svědectvím o liturgii slova podle synagogální praxe: po úvodní chvále je hlásání Božího slova z Pentateuchu (tj. z jedné z knih Mojžíšových), po kterém následuje homilie.
Neh 8,2-4a.5-6.8-10
Kněz Ezdráš přinesl Zákon před shromážděné muže i ženy a všechny, kdo byli schopni rozumět. Bylo to prvního dne sedmého měsíce. Četl z něho na prostranství před Vodní bránou od svítání do poledne před muži a ženami a přede všemi, kdo byli schopni rozumět. Všichni poslouchali knihu Zákona s napětím.
Ezdráš, znalec Písma, stál na dřevěném výstupku, který pro ten účel zhotovili. Otevřel knihu před očima všeho lidu - stál totiž výše než všichni lidé - a když ji otevřel, všechen lid povstal. Ezdráš velebil Hospodina, velikého Boha, a všechen lid odpověděl se zdviženýma rukama: "Amen, amen!" Vrhli se na kolena a klaněli se Hospodinu až k zemi.
Četlo se v knize Božího zákona, překládali a vykládali ho, a tak pochopili, co se četlo. Místodržitel Nehemiáš a znalec Písma a kněz Ezdráš i levité, kteří poučovali lid, řekli všemu lidu: "Dnešní den je zasvěcen Hospodinu, vašemu Bohu, nebuďte smutní a neplačte!" Všechen lid totiž plakal, když slyšeli slova Zákona. Ezdráš jim řekl: "Jděte, jezte tučná jídla a pijte sladké nápoje a posílejte výslužky těm, kteří si nemohli nic připravit, neboť tento den je zasvěcen našemu Pánu. Nebuďte zarmouceni, neboť radost z Hospodina je vaše síla!"


ŽALM 19
Odpověď:   Tvá slova, Pane, jsou duch a jsou život.
Hospodinův zákon je dokonalý, občerstvuje duši, - Hospodinův příkaz je spolehlivý, - nezkušenému dává moudrost.
Hospodinovy předpisy jsou správné, -působí radost srdci, - Hospodinův rozkaz je jasný, osvětluje oči.
Bázeň před Hospodinem je upřímná, trvá navěky, - Hospodinovy výroky jsou pravdivé, - všechny jsou spravedlivé.
Nechť se ti líbí slova mých úst - i smýšlení mého srdce, - Hospodine, má Skálo, vykupiteli můj!

2. ČTENÍ
Korinťané vnímali Boží dary příliš "lidsky": tyto dary byly "příležitostí" k nadřazenosti a rozdělení společenství. Apoštol proto ukazuje hlubší význam těchto darů: mají napomáhat službě druhým, jednotě církve. Správné používání a chápání darů nevede k rozdělení, ale k sjednocení.
1 Kor 12,12-30
(Bratři a sestry!) Jako tělo je pouze jedno, i když má mnoho údů, ale všechny údy těla, přestože je jich mnoho, tvoří dohromady jediné tělo, tak je tomu také u Krista. Neboť my všichni jsme byli pokřtěni jedním Duchem v jedno tělo - ať už jsme židé nebo pohané, otroci nebo svobodní - všichni jsme byli napojeni jedním Duchem.
Ani tělo se přece neskládá z jednoho údu, ale z mnoha. Kdyby řekla noha: "Nejsem ruka, a proto nepatřím k tělu," proto ještě k tělu patří! A kdyby řeklo ucho: "Nejsem oko, a proto k tělu nepatřím," proto ještě k tělu patří! Kdyby bylo celé tělo jenom oko, kde by byl sluch? Kdyby bylo celé tělo jenom sluch, kde by byl čich?
Takto však umístil Bůh každý z údů v těle, jak sám chtěl. Kdyby všechno bylo jen jeden úd, kam by se podělo tělo? Takto však je sice mnoho údů, ale jenom jedno tělo. Oko tedy nemůže říci ruce: "Nepotřebuji tě!", nebo zase hlava nohám: "Nepotřebuji vás!"
Spíše naopak: tělesné údy zdánlivě nejslabší jsou nejpotřebnější. A zrovna těm údům, které na těle pokládáme za méně ušlechtilé, právě těm v oblékání projevujeme větší pečlivost a údy, za které se stydíme, tím slušněji se zakrývají, kdežto údy ušlechtilé takové ohledy nepotřebují. Bůh sestavil tělo tak, že se údům podřadnějším věnuje větší pečlivost, aby nenastal v těle nepořádek, ale aby se údy vzájemně staraly jeden o druhý. Trpí-li jeden úd, trpí s ním všechny ostatní údy, je-li některý úd vyznamenán, všechny ostatní údy se s ním radují.
Vy jste Kristovo tělo a každý z vás jeho úd. Bůh ustanovil, aby v církvi jedni byli misionáři, druzí proroky, třetí učiteli. Někteří dále mají moc dělat zázraky, jiní dar uzdravovat, pomáhat, řídit, mluvit rozličnými jazyky. Jsou snad všichni misionáři? Jsou všichni proroky? Jsou všichni učiteli? Mají všichni moc dělat zázraky? Mají všichni moc uzdravovat? Mluví všichni jazyky? Umějí všichni ty řeči v neznámém jazyku pronesené vykládat?

Zpěv před evangeliem
Aleluja. Pán mě poslal, abych přinesl chudým radostnou zvěst, abych vyhlásil zajatým propuštění. Aleluja.
EVANGELIUM
Evangelium nám ukazuje Ježíše, který učí v moci Ducha, jenž v něm působí díky křestnímu pomazání. Ježíš však není pouhým "hlasatelem" slova: on skutečně přináší nový život. Kristovým příchodem totiž začíná "jubilejní rok", který byl ve Starém zákoně rokem "milosti" a odpuštění dluhů chudším. Avšak tento nový jubilejní rok přináší ještě větší dary: osvobození z nejrůznějších pout, navrácení zraku, radostnou zvěst v plné síle.
Lk 1,1-4; 4,14-21
Už mnoho lidí se pokusilo sepsat vypravování o událostech, které se dovršily mezi námi, jak nám je odevzdali ti, kdo byli od počátku očitými svědky a služebníky slova. A tak, když jsem všechno od začátku důkladně prozkoumal, rozhodl jsem se i já, že to pro tebe, vážený Theofile, uspořádaně vypíšu, aby ses tak mohl přesvědčit o spolehlivosti té nauky, v které jsi byl vyučen.
Když se Ježíš vrátil v síle Ducha do Galileje, pověst o něm se roznesla po celém kraji. Učil v jejich synagogách a všichni ho velmi chválili.
Ježíš přišel do Nazareta, kde vyrostl, a jak měl ve zvyku, šel v sobotu do synagogy. Povstal, aby předčítal z Písma. Podali mu knihu proroka Izaiáše. Otevřel ji a nalezl místo, kde stálo:
"Duch Páně je nade mnou, proto mě pomazal, poslal mě, abych přinesl chudým radostnou zvěst, abych vyhlásil zajatým propuštění a slepým navrácení zraku, abych propustil zdeptané na svobodu, abych vyhlásil milostivé léto Páně."
Pak zavřel knihu, vrátil ji služebníkovi a usedl. A všichni v synagoze na něho upřeně hleděli. Začal k nim mluvit: "Dnes se naplnilo toto Písmo, které jste právě slyšeli."


MODLITBA PO PŘIJÍMÁNÍ
Všemohoucí Bože, ty nás živíš tělem a krví svého Syna, aby rostla naše účast na tvém životě; dej, ať z tohoto svátostného pokrmu čerpáme stále novou sílu. Skrze Krista, našeho Pána.
K ZAMYŠLENÍ
Kristus přišel v těle a je zároveň věčný Bůh. My lidé máme možnost vstoupit do vztahu a společenství s Bohem prostřednictvím slova, jeho slova. Jako křesťané dostáváme mocí Ducha svatého privilegium učinit toto slovo přítomným a živým. Bůh k nám promlouvá slovy Písma a my, když mu nasloucháme, mu stejným slovem odpovídáme. Je to úžasný dialog času a věčnosti, omezeného lidství a nekonečného Božství, který se odehrává ve společenství církve. Jak jsou šťastní rodiče, když z úst svých dětí slyší slova, která je sami naučili! Tam, kde je rozhovor, kde si partneři naslouchají, rozumí si a chápou se, tam se realizuje ráj. "Milostivé léto Páně."

TEXTY K ROZJÍMÁNÍ NA TENTO TÝDEN
PONDĚLÍ  25. 1. Obrácení sv. Pavla
Sk 9,1-22
Mk 16,15-18
Komentář:
Sk 9,1-22
Ananiáš přichází, poslušen Hospodina, za Šavlem, i když o něm neslyšel nic dobrého. Jsem i já ochoten/ochotna přistupovat k druhým bez předsudků - jako k těm, kteří se potřebují (a třeba právě skrze mne) setkat s Boží láskou, s Božím uzdravujícím dotykem?

ÚTERÝ  26. 1. památka sv. Timoteje a Tita
2 Tim 1,1-8
Lk 10,1-9
Komentář:
2 Tim 1,1-8
Při čtení tohoto dopisu, dýchajícího bratrskou láskou a starostí o toho, kterého Pavel vedl ve víře, mohu vzpomenout a modlit se za ty, kteří jsou svěřeni mně, i za ty, kteří pro mne byli či jsou "Pavly" v mém životě.

STŘEDA  27. 1.
2 Sam 7,4-17
Mk 4,1-20
Komentář:
2 Sam 7,4-17
Postavit dům Hospodinu tak, jak chtěl David, mohlo být i pokušením: vymezit pro uctívání Boha určitý prostor a čas místo toho, aby se celý život, každá jeho chvíle proměňovala v Boží chválu. Má můj Bůh své místo jenom v kostele, nebo je se mnou v mém každodenním žití?

ČTVRTEK  28. 1.
2 Sam 7,18-19.24-29
Mk 4,21-25
Komentář:
2 Sam 7,18-19.24-29
David při všem tom, co se mu jako králi povedlo, zůstává pokorný před Hospodinem, nepřičítá si tyto úspěchy jako své zásluhy, ví, že ke všemu svému konání potřebuje Boží požehnání. Příklad hodný následování i pro mne.

PÁTEK  29. 1.
2 Sam 11,1-4a.5-10a.13-17
Mk 4,26-34
Komentář:
2 Sam 11,1-4a.5-10a.13-17
David chce zamaskovat svůj hřích a toto "maskování" nakonec skončí hříchem ještě větším - vraždou Chetity Uriáše. Jak zacházím s hříchem ve svém životě? Nesnažím se jej také maskovat?

SOBOTA  30. 1.
2 Sam 12,1-7a.10-17
Mk 4,35-41
Komentář:
2 Sam 12,1-7a.10-17
Jak často se mi stane, že "vzplanu velkým hněvem", když slyším o nějaké špatnosti! Dokážu se však v takové chvíli zahledět do vlastního svědomí a připustit, že i mně může být adresována věta: "Ty jsi ten muž"?

***
KOMENTÁŘE k nedělním biblickým textům:
- "Stůl slova" od Aleše Opatrného: http://pastorace.cz/stul-slova
- Od různých autorů (převážně od A. Scarana): http://pastorace.cz/kazani
- Téma týdne - kratičké zamyšlení na každý týden na základě citátu z nedělních liturgických textů: http://www.vira.cz/tema_tydne/
LITURGICKÝ KALENDÁŘ: Dynamický liturgický kalendář od roku 1901 do 2099 naleznete zde: http://pastorace.cz/kalendar

- www.vira.cz -



Zvu Vás k zamyšlení nad Slovem Živého Boha.
Klanějme se Hospodinu, našemu Otci až k zemi.
Radost z Hospodina, je naše síla.


Podobná témata

Katolicismus

"Vstupme do Přítomnosti Boží" | Přihlásit/Vytvořit účet | 9 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Vstupme do Přítomnosti Boží (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 20. leden 2010 @ 15:33:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Omlouvám se, vypadl mi nick. Jaela



Re: Vstupme do Přítomnosti Boží (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Pondělí, 25. leden 2010 @ 20:44:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky Jaelo, jdu si sem na chvíli odpočinout. Doufám že zas něco pošleš. Nějaký záblesk světla a míru mezi temná mračna, hromy a blesky.



Re: Vstupme do Přítomnosti Boží (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Úterý, 26. leden 2010 @ 14:19:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Jaelo ,
ano, milostivé léto Páně bylo vyhlášeno,zdeptaní byli propuštěni na svobodu,slepým byl zrak navrácen a radostná zvěst přinesena.

 Je to moc krásné, že to vše můžeme prožívat dnes v Boží přítomnosti, to je moc dobře.     Díky Jeho milosti za vše    v.




Re: Vstupme do Přítomnosti Boží (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Úterý, 26. leden 2010 @ 18:07:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano,Jaelo.

Vstupme do Přítomnosti Boží   -  Božího království.



Stránka vygenerována za: 0.26 sekundy