Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 238, komentářů celkem: 429554, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 443 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116478131
přístupů od 17. 10. 2001

Tvorba: Cíl evangelia – ztráta.
Vloženo Pondělí, 15. březen 2010 @ 21:30:21 CET Vložil: Olda

Zamyšlení poslal leonet

Marek 14,3.9: Když byl v Betanii v domě Šimona malomocného a byl u stolu, vešla žena, která měla alabastrovou nádobku pravého, velmi drahého nardového oleje; rozbila tu nádobku a vylila na jeho hlavu.
Amen, pravím vám, kdekoli po celém světě bude vyhlašováno evangelium, bude se také na její památku mluvit o tom, co tato žena učinila.

Od té doby by měla příběh evangelia provázet tato událost. Tady je na místě otázka proč dal Pán takový příkaz.

Všichni bychom měli dobře znát tento čin Marie. Velice podrobné vylíčení této události máme ve 12 kap. Jana. Došlo k ní krátce po vzkříšení jejího bratra Lazara. Nemohlo jít o bohatou domácnost, neboť sestry se samy musely starat a obsluhovat. (Lukáš 10,40) A přesto Marie, jedna ze sester, měla alabastrovou nádobku s mastí v ceně tří set peněz a vydala ji na Pána. Lidský rozum soudil, že to bylo skutečně příliš mnoho a dala Pánu více, než bylo vhodné.

Je příznačné, jak se Jidáš ujímá vedení a podporován ostatními učedníky, vyhlašuje, že čin Marie byl ztrátou.

Marek 14,4-5: Někteří se mezi sebou rozhořčovali: K čemu je ta ztráta oleje? Vždyť se ten olej mohl prodat za víc než tři sta denárů a dát chudým! A hněvali se na ni.

Dáme-li si tato slova dohromady, měla by nás vést k uvažování o tom, co znamená jedno z nich, to slovo „ztráta“.
Ztráta, mimo jiné, znamená dát více, než je třeba.

Proč Pán chce, aby výsledek kázání evangelia byl stejný jako to, co udělala Marie? Neboť touží po takových lidech, kteří přicházejí k němu a jsou ochotni ztratit sebe pro něho. To on hledá.

Podívejme se na tuto událost z hlediska Jidášova a ostatních učedníků (Matouš 26,8-9).

Všech dvanáct učedníků to považovalo za ztrátu.

Pro Jidáše, který nikdy nenazval Ježíše Pánem, bylo ztrátou všechno, co bylo dáno jemu. Jidáš tady zastupuje svět. Pro svět je naše služba Pánu i naše vydání se, jen ztrátou.  A přesto cílem evangelia je nás naučit tuto ztrátu umět opravdu ocenit. Jidáš cítil, že je to ztráta, a mohlo se raději pomoct chudým, aby se měli lépe. Tak vždy usuzuje svět.

Pohled ostatních učedníků se však nijak nelišil od Jidášova. Ovšem nám především záleží na tom, co říkají ostatní křesťané, kteří by měli rozumět.  

Říká-li nám něco svět, na to se neohlížíme. Přece jen tady byl nějaký rozdíl, Marek 14,10. Jidáš hned potom odešel k předním kněžím, aby jim ho vydal.

Tady bych si dovolil uvést příklad z Lukáše 10,38-42:

Marta měla plno práce s obsluhováním. Její sestra Marie se ale posadila k Pánovým nohám a poslouchala jeho slovo. Martě se to nelíbilo a tak vyčítavě řekla Pánu: Nezáleží ti na tom, že mě má sestra nechala sloužit samotnou? Na to ji odpověděl: Děláš si starosti a znepokojuješ se mnoha věcmi, jedno je však potřeba. Marie si vybrala dobrý díl, jenž jí nebude odňat.

Kolikrát jste se už setkali s podobnou výčitkou. Stalo se vám, že vám někdo řekl, že marníte svůj čas, když klidně sedíte a téměř nic neděláte?

Což nevidíte, jak je vás všude zapotřebí? Proč něco neděláte? Jaká je to ztráta času, energie a peněz, když jen sedíte a neděláte nic velkého!
A přesto vidíme, že Pán pochválil Marii a tím napomenul Martu.

Nemám v úmyslu hlásat nečinnost a omlouvat povýšený postoj k potřebám světa. Právě naopak. Doufám, že vám je jasné, že Pán Ježíš schválením toho, co udělala Marie, ukázal základ pro konání veškeré služby pro Pána.

Tímto základem je, že vám dovolí dát mu vše, co máte i sebe sama jemu a to je víc než dost. Otázkou tady není zda bylo pomoženo světu, ale zda je Pán spokojen. Našeho Pána až tak moc nezajímá nepřetržitá práce pro Něho, neměří naše viditelné výsledky, ale zda jsme u Jeho nohou a zda jsme Ho pomazali mastí.

Mohl ukázat na příkladů mnoha Božích služebníků, jak po dlouholeté nepřetržité službě pro Pána dospěli k poznání této vzácné pravdy. 

Co vlastně dělala Marie? Z pohledu světa a jiných křesťanů jen seděla a poslouchala. A podle slov Pána Ježíše, dělala to nejlepší co mohla.

Přestaňte se dívat na sebe očima jiných lidí, ať už světa, nebo bratří. Dívejte se na sebe očima Pána Ježíše, dívejte se na Něho a Jeho se ptejte, co má pro Něho největší cenu. On chce, abychom se řídili zásadou „ztráty“.

Jestli máte možnost sežeňte si knihu „Jednoho jest potřebí“ od
J.A. Komenského.

Marek 14,6-8: Ježíš řekl: „Nechte ji. Proč ji působíte těžkosti? Vykonala na mně dobrý skutek. Vždyť chudé máte vždycky s sebou, a kdykoli chcete, můžete jim dobře učinit; mne však nemáte vždycky. Učinila, co mohla; předem pomazala mé tělo olejem k pohřbu.“

Jen se podívejte jaké výsady se dostalo Marii. Vylití masti představovalo něco, co musela Marie učinit před pohřbem, protože později by už neměla možnost.

Několik dní potom šly některé ženy brzy ráno, aby pomazaly jeho tělo. Povedlo se jím to? Ne. Jen jediná žena pomazala Pána a to byla Marie. Ostatní to neudělaly, protože vstal.

Proto se domnívám, že i u nás dnes rozhoduje čas. A pro jednoho každého z nás platí: „Co dělám pro Pána právě dnes?“
Již jste poznali, jakou cenu má ten, komu sloužíte? Je to milost Boží, otevře-li nám oči, abychom viděli jakou má cenu.

O Marii Pán řekl: „Ona což mohla, to učinila.“ Znamenalo to, že dala všechno, co měla. Nenechala si nic pro budoucnost.

I naplněn jest dům vůni té masti.
Jan 12,3.


"Cíl evangelia – ztráta." | Přihlásit/Vytvořit účet | 5 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Cíl evangelia – ztráta. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 16. březen 2010 @ 08:12:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z téhle události vychází svátost nemocných které se dřív říkalo poslední pomazání. Také si na ní vždycky vzpomenu když někdo někomu vyčítá jakékoliv výdaje ke cti a slávě Boží a pro povzbuzení lidské víry. Vyvolený národ vždycky dal to nejlepší co měl na stavbu Chrámu a na liturgické předměty. Zlato, vzácné dřevo i svoje vlastní umění a pot. Krásně zdobený bude i Nový Jerusalém. Přesto bychom neměli zapomínat že i ten nejkrásnější kostel je jenom rám nebo váza a dílo lidských rukou a že znamená hodně ale zároveň také vůbec nic. Stejně jako umělecky zdobená vazba Písma z pravé kůže a zlatá ořízka.




Re: Cíl evangelia – ztráta. (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Úterý, 16. březen 2010 @ 09:52:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na druhou stranu, olej a maziva obecně existují (mimo jiné) proto, aby se jimi mazaly povrchy. Většinou jako ochranná impregnace před otěrem, povětrnostními vlivy, vzdušným kyslíkem, ztrátou vlhkosti atd. atd.
A pro mě tento příběh znamená, že výdobytky tohoto "civilizovaného" světa nemusí být vždy zlé, ale prostě slouží svému účelu. Jejich cena je úměrná výrobním nákladům a poptávce, a z tohoto příkladu jsem si pro sebe odnesl, že nominální hodnota těchto výdobytků není to nejdůležitější.
Osobně si myslím, že je důležitější spíš správné a efektivní zacházení, ale to bych nikomu nevnucoval.



Re: Cíl evangelia – ztráta. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 16. březen 2010 @ 17:12:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
V Bibli lze nalézt jistý princip, který je možno nazvat "nejdřív ztráta, potom zisk".

Pán Ježíš se sám tímto principem řídil. Ztratil, zmařil sám sebe, aby mnohé získal. A učinil to z lásky k Bohu Otci a k nám. O tom je evangelium. Příběh o činu Marie, jeho zhodnocení Pánem a Jeho příkaz, aby se po celém světě mluvilo v souvislosti s evangeliem o Mariině činu, ukazuje tu naši část příběhu evangelia. Lásku Marie k Pánu Ježíši, která nelituje pro Pána ničeho a činí, co může, aby Mu svou lásku vyjádřila. A tím si Pána Ježíše získala - svou láskou, kterou opětovala Kristovu lásku, jíž si Pán Ježíš získal Marii.

Když byl Pán v jejich domě a mluvil před Lazarovým vzkříšením, nemohla dělat nic jiného, než poslouchat u Jeho nohou. Nechtěla přijít o nic z toho, co říkal. Umím si Marii velmi dobře představit, jak doslova visí Pánovi na rtech, aby ji neuniklo jediné Jeho slovo a s pohledem upřeným do očí Toho, Koho vskutku miluje. Když byl Pán Ježíš pozván se svými učedníky na večeři s již vzkříšeným Lazarem, měla Marie nachystanou libru (327 g) čistého nardového oleje, aby jím pomazala Pána k pohřbu, tzn. že věřila a rozuměla narozdíl od Ježíšových učedníků (ti uvěřili a porozuměli mnoha věcem až po Pánově vzkříšen) Pánovým slovům, že musí být zabit a být pohřben. A Pán to otevřeně ocenil a přikázal, aby se na památku Marie mluvilo při kázání Božího evangelia o jejím činu jako vzoru pro věřící ohledně vyjádření lásky věřících k Pánu, tj. opětování Jeho lásky k nám.

Tož tak.

willy






Re: Cíl evangelia – ztráta. (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Úterý, 16. březen 2010 @ 18:02:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mohl ukázat na příkladů mnoha Božích služebníků, jak po dlouholeté nepřetržité službě pro Pána dospěli k poznání této vzácné pravdy. 

Ta věta by asi měla správně znít: Mohu ukázat na příkladu mnoha Božích služebníků......

Vím, že to bude znít jako drbárna, ale konkrétně kterých ?



Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy