Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 405 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116464007
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Svoboda svědomí (Reformovat ŘKC - nebo odejít? - část II. )
Vloženo Středa, 21. duben 2010 @ 07:57:05 CEST Vložil: Stepan

Katolicismus poslal brusle7

Pokračování II. - Reformovat ŘKC - nebo odejít?  (Inspirace od bratra Noname - další samostatné téma).


Svobodu svědomí se snaží (někteří faráři ŘKC) vzít svěřeným farníkům tak, že  "své" ovečky za jiný pohled a názor veřejně hanobí a manipulují ostatními  farníky k podobnému hanění a odporu proti dotyčnému. Dělají to v zájmu "nápravy" dotyčného a "povinné" jednoty se stádem.

Pokud si dotyčná ovce nedá říci a stále trvá na svém pohledu ve svobodě svědomí a odmítá se omluvit a "napravit" ,  odstraní ji (vlci)  ze svého stáda...



Podobná témata

Katolicismus

"Svoboda svědomí (Reformovat ŘKC - nebo odejít? - část II. )" | Přihlásit/Vytvořit účet | 69 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Svoboda svědomí (Reformovat ŘKC - nebo odejít? - část II. ) (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 21. duben 2010 @ 09:24:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
v cirkvi musí byť poriadok, preto existuje určitá cirkevná hierarchia, ktorá má dbať na čistotu učenia.
Ale všetko nech sa deje slušne a v poriadku!1.Kor.14
lebo Boh nie je Bohom neporiadku, ale pokoja. Ako vo všetkých zboroch svätých 1 kor14

reformácia zaviedla pojem ,,zjavný hriešnik,, to je človek ktorý verejne hreší a nechce činiť z toho pokánie...v takom prípade je povinnosťou vedenia zboru napomenúť a poprípade vylúčiť....
iná vec je ak má niekto len iný názor ako vedenie zboru...v takom prípade pravda (i keď môže byť subjektívna) je viac ako svedomie ...tiež platí to, že môj názor, svedomie (tiež môže byť subjektívny) ktorý sa nezhoduje s vedením cirkvi ma oprávňuje odísť z cirkvi...

typický príklad nezhody medzi apoštolmi:

....Barnabáš chcel vziať aj Jána, prímenom Marka. Ale Pavel nástojil, aby ho nebral, pretože sa v Pamfýlii odlúčil od nich a nešiel pracovať s nimi. Povstal teda rozpor medzi nimi, takže sa rozišli. Barnabáš vzal Marka a odplavil sa na Cyprus. Sk 15


...alebo:

...Prv totiž, ako prišli niektorí od Jakuba, jedával s (bývalými) pohanmi. Keď však došli, uťahoval a oddeľoval sa, lebo sa bál tých, čo boli spomedzi Židov.  A spolu s ním pretvarovali sa aj ostatní (bývalí) Židia, takže ich pokrytectvo zachvátilo aj Barnabáša. Keď som teda videl, že nechodia rovnou cestou za pravdou evanjelia, povedal som Kéfasovi pred všetkými: Keď ty, (rodom) Žid, žiješ po pohansky a nie po židovsky, prečo nútiš (bývalých) pohanov zachovávať židovské zvyky? Gal 2



ivanp

ivanp

reformácia zaviedla pojem ,,zjavný hriešnik,, to je človek ktorý verejne hreší a nechce činiť z toho pokánie...v takom prípade je povinnosťou vedenia zboru napomenúť a poprípade vylúčiť....iná vec je ak má niekto len ako vedenie zboru...v takom prípade (i keď môže byť subjektívna)tiež platí to, že môj názor, svedomie (tiež môže byť subjektívny) ktorý sa nezhoduje s vedením cirkvi ma oprávňuje odísť z cirkvi...typický príklad nezhody medzi apoštolmi:



Re: Svoboda svědomí (Reformovat ŘKC - nebo odejít? - část II. ) (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 21. duben 2010 @ 10:54:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takové lži může věřit jedině člověk který v katolickém kostele nikdy nebyl. Tomu kdo alespoň jednou v životě zašel ze zvědavosti na nějakou mši mohlo jen těžko uniknout že se ho nikdo neptal co tam dělá, kdo je a jestli tam patří nebo ne.  To jestli se chce někdo se svými názory a myšlenkami svěřovat záleží výhradně na něm, dokonce i u zpovědi. Ještě jsem nezažil aby se mě zpovědník na něco vyptával. Vždycky jen trpělivě naslouchal tomu čím jsem se provinil. Pokud má někdo pocit že se k němu pan farář nebo ostatní ovečky nechovají tak jak by si představoval tak může jít na mši kamkoliv jinam, do sousední vesnice nebo městské čtvrti, do poutního nebo do řeholního kostela, tam kde ho neznají a neexistuje způsob jak by se mu v tom dalo zabránit. Už jsem párkrát viděl jak se některé ovečky chovaly hnusně ke svému pastýři a k sobě navzájem, někdy to bylo i na pár facek a ani já v tomhle ohledu nemám čisté svědomí. Ještě jsem ale neslyšel o tom  že by za to byl někdo potrestán jakýmkoliv způsobem, o exkomunikaci nemluvě.

Pokud chce někdo naši církev měnit nebo odcházet jinam a myslí to alespoň trochu poctivě tak by měl v první řadě alespoň říct v čem a kam.




Re: Svoboda svědomí (Reformovat ŘKC - nebo odejít? - část II. ) (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Středa, 21. duben 2010 @ 12:08:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Efeským 4, 11-14
To on rozdal své dary - apoštoly, proroky, evangelisty, pastýře a učitele - pro přípravu svatých k dílu služby, aby se Kristovo dílo budovalo, abychom nakonec všichni dospěli k jednotě víry a poznání Božího Syna, k dokonalému lidství, k plné míře Kristovy dospělosti.

Alespoň já považuji toto slovo za klíčové. V církvi (nejen řkc), ve shromáždění, kde není vůle k přípravě svatých (nás všech křesťanů) k dílu služby, pak je těžko reformovat či "reformacovat" a je lépe, jak psal Leonet, hledat podobně smýšlející a vytvořit skupinku. I když vás možná Call obviní z přelézání plotů ;-)

To je ale dneska pěknej den ! Haleluja, hosana !



Re: Svoboda svědomí (Reformovat ŘKC - nebo odejít? - část II. ) (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 21. duben 2010 @ 16:56:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Odcházet z církve kvůli nějakým chybám nebo dokonce hříchům druhých není moc rozumný nápad. Na to narazíš všude a stane se z tebe cestovatel, který bude pořád hledat tu jedinou a nejlepší církev.

  Docela by mne zajímalo jméno dotyčného a nedivil bych se, kdyby to byl ten, kterého jsem zažil před dvaceti lety v sousední farnosti. Tam byl farář, který dělal přesně to, co ty popisuješ - důkladně a systematicky likvidoval práci svého předchůdce, který pracoval hodně s mladými. Pomluvami rozeštval farnost na dvě velmi rozhádáné části.

  Vyvrcholilo to tím, že už ani pan biskup nemohl danou situaci přehlížet a nejednat jako dlouho předtím, takže pana faráře poslal škodit jinam a celou událost zametl pod koberec. Farnost se postupně uklidnila a po pár letech zůstala jen pachuť a nepříjemné vzpomínky. Dneska si na to možná nikdo ani nevzpomene.

  Takže co je pro tebe horké teď, bude za pár let třeba úplně studené.


  Pokud jde o hlas svědomí nebo dokonce hlas Boží a hlasy jiné: Tohle už řešil Jan Hus a dnes je z kacíře reformátor ŘKC. Takže máš i ty naději za nějakých 500 let ;-). No, teď vážně: poslouchat Boží hlas a svoje svědomí je mnohem důležitější, než se řídit hříchy druhých lidí.

  To je ostatně moje rada do tvojí situace: Nenech svůj život řídit hříchy druhých lidí.



Re: Svoboda svědomí (Reformovat ŘKC - nebo odejít? - část II. ) (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Středa, 21. duben 2010 @ 21:47:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj brusle7,

Reformovat ŘKC - nebo odejít?

Podobnou otázkou jsem se zabýval před více než 10 lety. Následně jsem odešel do CB (Církve Bratrské) a našel jsem tam domov.


Požehnání v Tvém hledání přeje


reformovaný



Re: Svoboda svědomí (Reformovat ŘKC - nebo odejít? - část II. ) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 23. duben 2010 @ 09:26:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."s Kristem jsem se osobněji  setkala až jako dospělá a "zamilovala se" , zbláznila se do jeho slov, lásky, Evangelia, konvertovala jsem  vnitřně jako plně dospělá "...

Ahoj Brusle.
Mohu tě ujistit, že toto je popis naprosto normálního vývoje každého aktivního křesťana. Postupné odkládání dětinské podoby víry je přirozený proces - a nutný. Bohužel u někoho tato víra vydrží až do stáří a tak se často odkládá jako nepotřebná a přežitá. Jako dospělí musíme dozrát z dětinského vztahu k Bohu do vztahu dětského. Snad mi budeš rozumět, jaký je v tom rozdíl.

Pořád dost dobře nechápu tvoji situaci, jak mohla vzniknout a jak může trvat. Vždyť v životě farnosti, alespoň u nás je naprostá svoboda. Sám si volím, nakolik se zapojím či nezapojím do aktivit farnosti. Pokud farář vyvíjí aktivitu v konkrétní věci, se kterou já nesouhlasím a osobní domluva mezi námi ztroskotala, zůstávám v této činnosti pasívní. Ať si sežene spolupracovníky jinde. To je snad jasný postoj i bez hádek. Nikdo mně nepředepisuje, jak trávit svůj čas, ani s kým spolupracovat. Kvůli tomu přece nepřestanu chodit na bohoslužby a nebudu vystupovat z církve. Faráři přicházejí a odcházejí, farníci zůstávají. A někteří lidé jsou nám bez zjevného důvodu sympatičtí, jiní ne. Když je ale Bůh postavil nám do cesty, bylo to určitě v jeho plánu. I v tom se skrývají skutky, které Bůh pro nás připravil a na nás je, abychom je vykonali jako křesťané, abychom se učili opravdové lásce ochotné k obětem, nikoli jen příjemnému citu.
Opravdu nenajdeš v celé farnosti skupinku lidí s podobnými zájmy, se kterými by ti bylo dobře?

Rád bych tě ještě upozornil na jednu skutečnost, kterou můžeš vypozorovat u všech, kteří zde odešli z ŘKC, třeba i u Toníka a Opa. Vesměs reagují argumentačně na úrovni a s určitým nadhledem na mnoho témat. Když však přijde na ŘKC, veškerý nadhled a odstup je ten tam. Jako když býku ukážeš rudý hadr. Jen si zpětně porovnej jejich komentáře jak argumentují, že mám pravdu.

Svědomí je totiž sviňa.
Zdůvodníš mu své rozhodnutí rozumově i citově a mělo by to pochopit a už mlčet. Ale ono se ozývá stále. I když ho zašlápneš, ten slabý hlásek tam pořád kdesi je a neumlká. A ty budeš muset stále před sebou i jiným dokazovat, jak že je ta ŘKC špatná, že jsi z ní musela odejít.  Že až teprve teď jsi dosáhla toho skutečného křesťanství. Neguješ tak svůj dosavadní růst. Budeš schopna objektivního posouzení čehokoli jiného, ale běda vzpomenout ŘKC! Stane se to tvou Achilovou patou, brňavkou, které běda se dotknout.



Stránka vygenerována za: 0.40 sekundy