Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 181, komentářů celkem: 429682, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 293 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116556565
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Reformovat ŘKC nebo odejít - část III
Vloženo Sobota, 24. duben 2010 @ 16:13:14 CEST Vložil: Stepan

Katolicismus poslal Kojard

 

Vážení,

rád bych tímto článkem reagoval na články reformovat ŘKC či odejít. Jestli je ŘKC možno reormovat, to nevím, ale myslím si, že asi spíše ne. Pokud vím ŘKC bojuje se svými slabostmi od počátku. Její vůdcové (kněží, biskupové)a tím pádem i prostí věřící, jsou neustále sváděni světem . Příčin to má několik.

Např:


  1. Po konstantinově Ediktu Milánském – Křesťanství bylo postaveno na roveň ostatních pohanských kultů a přestalo býti pronásledováno a dokonce se stalo postupem času náboženstvím státním, vstupovalo do církve dost lidí, kteří v ní viděli možnost jak udělat kariéru. Tito věřící vnesli do církve své pohanské myšlenkově postupy a filozofie a tím ji zbavili biblické přímočarosti. Víra se stala příliš složitoua místy nesrozumitelnou.

  2. Ve středověku rozhodovali o církvi synkové šlechtických rodů. (Majetek dědil nejstarší syn, prostřední šel do služby k nějakému významnému pánovi, no a nejmladší šel do kláštera, aby sloužil Bohu. Podle významu šlechtického rodu, pak tito synkové získávali církevní úřady. Nebylo neobvyklé, že synek se stal biskupem a vzdělání a svěcení se dohánělo dodatečně. Mnohdy se nedohnalo. Je jasné, že sišlechtičtí synkové chtěli zachovat svou životní úroveň i v církevním úřadu.Nad prosté lidi (nejen nevolníky) se vyvyšovali už jako šlechtici a jejicch duchovní stav je v této nadřazenosti utvrzoval ještě více.

     Bůh si často povolával muže i ženy, kteří církev napomínali a vedli ke změně, ale odpovědí církve bylo nejdřív nepřátelství a odpor vůči těmto lidem (mnozí byli vyslýcháni Inkvizicí, jestli nejsou heretici). Po smrti byli prohlášeni za svaté, ale neřády v církvi vesele pokračovaly.

Tento duch nadřazenosti duchovenstva nad obyčejnými věřícími přetrvává v ŘKC do dneška.

A že je úcta ke kněžím v ŘKC víc než veliká musí dosvědčit každý katolík, protože každý se s různým velebníčkováním rozhodně setkal.

     Nejhorší ale je, že kněží v podstatě odpírají svým ověčkám krev Páně. Pán Ježíš v Evangeliu sv. Jana říká, že kdo nebude jíst jeho tělo a pít jeho krev, do Božího království nevejde. Kněží přijímají Tělo i Krev při každé mši, ale věřící dostane jen tělo. Já vím, že se to různě zdůvodňuje(jako že Kristus je v Eucharistii živý, takže s Tšlem příjímáme i Krev aj), ale faktem zůstává, že jsou to jen okecávačky, Faktické důvody proto, aby věřící přijímali pouze Tělo Páně, za normální situace neexistují. Občas sice věřící dostane i Krev ale jen někdy, při významných svátcích apod.

     Kristus přece chtěl, aby si věřící mezi sebou sloužili a ukázal to na otrocké práci mytí nohou. Připadá vám že úcta vzdávaná papeži, biskupům a kněžím tomu odpovídá?

     Petrovi řekl: Pas mé ovce, pas mé beránky, neřekl mu : Buď mým knězem a přinášej mi oběti. Ačkoliv kněžství dobře znal.

Já jsem uvěřil, když mi bylo 12. Do 45 let jsem byl praktikující katolík.Měl jsem ale problém třeba s Mariánskou úctou. Zdálo se mi, že Maria na sebe strhává příliš pozornosti na úkor Ježíše. Když totiž člověk volá Maria, nemůže současně volat Ježíši. To by Maria,služebnice Boží, jak ji známe z Evangelia, nedovolila. Ona vždy stála po jeho boku, ale nikdy se mu nestavěla na roveň.

Pak jsem začal srovnávat to co o církvi říká Nový zákon a to, co vidím v ŘKC. Nesedělo to. A tak jsem odešel.

Bůh mě přivedl do Apoštolské církve, ikdyž já jsem si myslel, že zakotvím v KS nebo Církvi bratrské.

ŘKC půjde skutečně zreformovat až poté co začne vážně číst NZ a podle něj se zachová. Pak bude semper reformanda (sama sebe vždy skutečně reformující).

Brusle, já nevím,jestli máš odejít či zůstat. Srovnej si Evangelium a vlastně celý NZ s tím, co vidíš v ŘKC a podle výsledku se zachovej.

S pozdravem Kojard


Podobná témata

Katolicismus

"Reformovat ŘKC nebo odejít - část III" | Přihlásit/Vytvořit účet | 88 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Reformovat ŘKC nebo odejít - část III (Skóre: 1)
Vložil: Rachel v Neděle, 25. duben 2010 @ 09:08:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kojard
Pak jsem začal srovnávat to co o církvi říká Nový zákon a to, co vidím v ŘKC. Nesedělo to. A tak jsem odešel.
Jsi fakt znalec Bible, a to jsi teď v jaké sektě prosím tě?




Re: Reformovat ŘKC nebo odejít - část III (Skóre: 1)
Vložil: Rachel v Neděle, 25. duben 2010 @ 09:20:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kojard
Aha, ve 45 jsi prozřel a přeskočil do Apoštolské církve, Mám se, co učit. Jsi moudrý muž. A ty ses vydal za Bohem nebo za lidmi? Zajímavě to ve svém článku píšeš a řešíš lidi, takže lidé jsou tvým kámenem úrazu. A proč  vlastně řešíš lidi? a synky šlechticů. Ty se nemodlíš k Bohu? Takový nezasvěcený člověk, který čte články na GS, co si má myslet.

Je tu nějaký Kojard a ten místo aby se modlil, tak řeší synky šlechtických rodů a nadřazenost duchovenstva. Ty chceš být někomu nadřazen? To se nedivím, že ti pak něco nesedí, to asi přeletíš ještě více církví.



Re: Reformovat ŘKC nebo odejít - část III (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Neděle, 25. duben 2010 @ 11:47:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji za zajímavé pokračování.

Vše jsem už podrobně a dost intimně rozepsala v částech I. a II.

Nechci odejít od Krista, ale blíže Krisru a jeho lásce.



Re: Reformovat ŘKC nebo odejít - část III (Skóre: 1)
Vložil: salom v Neděle, 25. duben 2010 @ 13:02:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kojard mas hlad v srdci po pravde a klades si otazky.Zide se taky rodili do nabozenskeho systemu stejne jako ja a ty a mnoho ostatnich do Katolickeho systemu a dalsich "pravych"cirkvi a osvicenych nabozenstvi. Jezis prisel a vyvadi lidi z "mrtvych" nabozenstvi a cirkvi a vsichni se musime narodit znovu duchovne. Hledej klepej a bude ti otevrenno-) Pan ti zehnej



Re: Reformovat ŘKC nebo odejít - část III (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Neděle, 25. duben 2010 @ 13:33:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Dobrý a pravdivý článek, Kojarde. Mám podobné zkušenosti. Ty útoky Rachel ignoruj, podle způsobu argumentace je to Jaela:-)))) - na tu jsme mnozí přestali dávno reagovat:-)

I.



Re: Reformovat ŘKC nebo odejít - část III (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 26. duben 2010 @ 09:07:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestli opravdu toužíte po stavu před Milánským ediktem tak byste se mohl odstěhovat do některé z mnoha zemí kde nás vraždí a vypalují Boží kostely. Minulý týden jich lehlo popelem nejméně dvacet a možná i víc. Takových zemí je víc než dost. V Africe, v Asii i v jižní a střední Americe. Tam byste se nemusel bát že potkáte karieristy a upřímně řečeno v Evropě také ne. Na západě by o Vás napsali cosi v tom smyslu že jste před 30 lety znásilnil až tři nebo i dvacet tisíc ministrantů a u nás byste jako člověl s jednou či několika vysokými školami živořil za minimální mzdu a nadávali by Vám do černo...ků, zvrhlíků, pokryteckých svatoušků co mají sex až po svatbě a chtěli by zakazovat vraždit děti. Nebo rovnou do čertů jako Pánu Ježíšovi. Pan papež, biskupové a kněží pro nás znamenají právě tolik jako znamenaly osoby které pro nás vychoval Pán Ježíš v 1. století našeho letopočtu, nic víc a nic míň. Málokdo z nás si to ale uvědomuje a chováme se k nim stejně zle a nevděčně jako mnohé ovečky z prvotní církve k apoštolům a učedníkům. Oni nám odpouštějí a myjí nohy. Symbolicky na Zelený čtvrtek i prakticky během celého roku.
Krev Pána Ježíše pijeme čím dál tím častěji, v tom máte pravdu. V poslední době ne jenom namáčením ale i tak že postupně přistupujeme ke kalichu. Neznám liturgické zvyklosti v AC ale předpokládám že pojetí symbolu a podstaty Nové smlouvy tam bude natolik odlišné že mi přijde absurdní až nepravděpodobné že by někdo  v touze po svaté Krvi a bližším kontaktu s eucharistickým Kristem odešel právě tam. Spíš bych předpokládal že si vyberete nějakou tradiční evangelickou církev s přijímáním pod obojí, i když i tam se liší samotná podstata. Tenhle důvod mi opravdu nesedí.
Stejně jako přehnaná úcta k Ježíšově matce. Mohu sám na sobě ke své škodě, hanbě a hříchu dosvědčit že se dá dlouhá léta úcta k Panně Marii úspěšně ignorovat a nemusíte si vůbec prakticky všimnout že existuje, pokud sám aktivně nesbíráte informace. Jediné s čím přijdete bez vlastního přičinění do styku je modlitba Růžence před začátkem mše ve venkovských farnostech. Ten jak známo sestává z apoštolského vyznání víry, modlitby Otče náš k Bohu Otci kterou nám dal sám Pán Ježíš, chvály Otce, Syna a Ducha Svatého a z modlitby Zdrávas. Ta se skládá jak známo ze dvou pozdravů. Jeden opakuje v Bibli zapsaná slova archanděla Gabriela a druhý svaté Alžběty. Modlitba kočí krátkou prosbou o přímluvu. Během Růžence rozjímáme o událostech kolem Ježíšova narození, mučednické smrti a vzkříšení. Vede nás k Otci, Synu i Duchu Svatému. Pokud Vám nevyhovuje tak se ho nemusíte zůčastnit nebo stačí přijít až před začátkem mše.
Podle stanoviska našich pastýřů postačuje ke spáse to co je v Bibli a to jakým způsobem navážeme kontakt s živým Bohem, Pannou Marií, anděly i svatými je naše soukromá záležitost. To je také jeden z mnoha důvodů proč se svého stáda držím oběma rohama i všemi čtyřmi kopýtky i když jsem spíš černá ovce se špatnou vlnou která sežere spoustu dobrého a kvalitního jetele a dává jen málo brynzy nevalné kvality. Právě taková pro které přišel Ježíš na svět a ze které jeho svaté Srdce přetéká radostí kdykoliv se dá najít.
Pánbůh s Vámi a zlo pryč, ať už jste kdekoliv a z jakéhokoliv důvodu. Stejně jako s námi.



Re: Reformovat ŘKC nebo odejít - část III (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pondělí, 26. duben 2010 @ 11:44:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

Že jsi odešel z ŘKC je určitě dobře. Jen myslím, že je škoda, žes nešel spíš do té Církve bratrské. Do církve, která pojímá desátky jako povinnost by podle mne neměl člověk radši chodit. Jestliže nedokážou rozpoznat novozákonní od starozákonního, co všechno jim ještě uniká? :-o



Re: Reformovat ŘKC nebo odejít - část III (Skóre: 1)
Vložil: Revival v Úterý, 04. květen 2010 @ 15:30:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Reformace znamená úvést do původní podoby. Jenže římskokatolická církev je věrná své podobě od počátku - to vám potvrdí každý římsko-katolický teolog. Reformací současné podoby byste sice dostali někou jednodušší strukturu a liturgii, ale podstata by zůstala stejná. Církev založená na člověku, jejíž hlavou je papež. Zkuste raději navázat na biblickou církev, jejíž hlavou je Kristus.



Stránka vygenerována za: 0.53 sekundy