Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 232, komentářů celkem: 429548, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 427 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116467388
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: NESOUHLASÍM S DANEM DRÁPALEM
Vloženo Úterý, 11. květen 2010 @ 13:40:29 CEST Vložil: Stepan

Kritika bludů poslal BohemianAnonymus

Dne 8. 5. 2010 uveřejnil zde na GRANOSALIS bratr demagog článek s názvem „K tématu Boží vševědoucnosti“, z portálu „Bohu a světu“, který je zřejmě reakcí na můj článek SOUHLASÍM S BRATREM BUBIKEM uveřejněným zde 7. 5. 2010. Tématem se zabývám proto, že názor prezentovaný Danem Drápalem, je dosti rozšířený. 
 


Autor článku „K tématu Boží vševědoucnosti“ zde uvádí pasáž z Jr. 32: 31-39, kde z verše 39 vyvozuje skutečnost, že Bůh neočekával, že se Juda dopustí ohavností, kterými byl tedy  překvapen. Musím zde uvést některé důvody, proč prorok takto mluví. Prorok Jeremiáš působil v době děsivého odpadnutí od Hospodina. Hloubku tohoto duchovního propadu ilustruje tento fakt:  Hospodin by odpustil Sodomě, kdyby se v ní našlo 10 spravedlivých (1M. 18:32). V případě Judy (naprosto nepochopitelně, dostalo se jim na rozdíl od Sodomy poznání Boha!!!) byl propad tak děsivý, že Hospodin zvolil daleko mírnější měřítko: postačil by mu jeden, jediný spravedlivý!!! ALE I TEN SE NENAŠEL!!!
 
Jr. 5:1 „Proběhněte ulicemi Jeruzaléma, prohledejte jeho náměstí, jen se dívejte a přesvědčte se, zda najdete někoho, kdo uplatňuje právo, kdo hledá pravdu, a já Jeruzalému odpustím.“
 
Tento duchovní propad Jeremiáš vnímal jako fenomén kolektivního, národního  zhloupnutí, kterému podlehl jak lid, tak i politická elita (Jr. 10:8, 14, 21; 51:17), rovněž i kněží a proroci (např. Jr. 26:8, 9; 27:9; Jr. 28; Jr. 29:8). Proto prorok Jeremiáš zvolil ke komunikaci s hlupáky specifický slovník, aby jimi v jejich vlastním zájmu otřásl a nedolehly tak na ně Boží soudy.
 

K článku O Boží vševědoucnosti na portálu “Bohu a světu“:

V Bibli není nic uvedeno náhodou.
Jr. 1:12 „Bdím nad svým slovem, aby se uskutečnilo.“

Jr. 32:27 „Hle, já jsem Hospodin, Bůh veškerého tvorstva. Je pro mne něco nemožného?“

Ve světle výše uvedených faktů rozumím i tomuto verši:

Jr. 32:39 „To jsem jim nepřikázal, ba ani mi to na mysl nepřišlo, že se budou dopouštět takových ohavností, a tím svedou Judu k hříchu.“

 
Tedy tímto veršem (ani žádným jiným) nelze zpochybnit to, že Bůh zná i budoucí věci v životě každého!!! jednotlivce (Ž. 139:4n). Výše uvedené dva verše nás mají nastartovat k tomu, abychom i verš Jr. 32:29 pochopili správně.

 
Boží poznání je bez hranic, resp. nemá jiných hranic kromě samého Boha:

1Kor. 2:10, 11 „Nám však to Bůh zjevil skrze Ducha; Duch totiž zkoumá všechno, i hlubiny Boží. Neboť kdo z lidí zná, co je v člověku, než jeho vlastní duch? Právě tak nikdo nepoznal, co je v Bohu, než Duch Boží.“
 
Citát z článku:

Přesto si osobně myslím, že dopředu ví, že ten či onen člověk, tedy každý člověk, udělá něco, co jej takto překvapí. Počítá s tím. Ale již si osobně nemyslím, že by dopředu znal onu konkrétní věc. Ví obecně, že člověk   napáchá strašně moc ohavností, ale konkrétně, co to bude, to ho asi vždycky šokuje.
 
Ale osobně si nemyslím, že by Bůh, při stvoření Stromu Dobrého i Zlého, věděl konkrétně, co všechno Satan, když dostane moc, učiní. Obecně to jistě věděl, ale konkrétnosti ho překvapují. (konec cit.)

 
Zde musím jen zopakovat, co jsem uvedl ve svém předchozím článku:

U Boha neexistuje náhoda, tedy něco, co by neměl pod kontrolou, o čem by dopředu nevěděl, (Gn. 24:56; 45:8; 50:20 aj.), vše je Mu známo na prosto přesně – vše podléhá Jeho vůli (Mt. 10:29,30; Lk. 12:6,7; 21:18; Sk. 27:34).  Připustíme-li existenci náhody, tedy čehokoli, co by se vymykalo Božímu řízení, musíme pak nutně připustit i toto:
 
a) že Bůh není všemohoucí

b) že proroctví jsou platná jen do určité míry, kterou nikdo nedokáže určit – tedy jejich hodnota je pochybná

c) že existuje moc na Bohu nezávislá, do jejíhož působení právě tyto „náhodné“ jevy a skutečnosti spadají.

Nám lidem se některé věci mohou jevit jako náhodné; Heisenbergův princip neurčitosti který limituje naše poznání hmotného světa pro nás platí – ne však pro Boha; z Božího hlediska náhoda neexistuje; pro Boha Heisenbergův princip neurčitosti neplatí již z toho důvodu, že Bůh Stvořitel nemůže být stvořením jakkoli omezen, nebo své stvoření do detailu neznat.
 
K tomu musím doplnit toto:

Vševědoucnost a všemohoucnost jsou dva navzájem provázané pojmy. Připustíme-li jako fakt, že je Bůh „omezeně vědoucí“ pak je též nutně i „omezeně mohoucí“ neboť nemůže řídit skutečnosti, o nichž neví, což znamená, že není suverénní, nýbrž se o moc s někým dělí.
 
JE-LI TEDY NAPADÁNA BOŽÍ VŠEVĚDOUCNOST, JE TÍM NAPADÁNA I JEHO VŠEMOHOUCNOST.

Věci se mají tak, že pokud Bohu kvalitu, která Mu náleží, upřeme, nevědomky ji přisoudíme satanu.
 
Jakákoli relativizace Boha a Jeho Slova, tedy úvahy o tom, DO JAKÉ MÍRY BŮH VĚCI ZNÁ A MŮŽE JE OVLIVNIT, JE CESTOU VEDOUCÍ DO PEKEL.

Tím se ovšem otvírá nekonečně veliký prostor pro jalové debaty o tom, co Bůh  JEŠTĚ VÍ, a co UŽ NEVÍ. Do tohoto oboru úvah spadají i naprosto nesmyslné úvahy o tom, že Bůh, který je všemohoucí, MOHL své všemohoucnosti využít k tomu, aby se v tomto ohledu omezil. K úvahám tohoto typu nedává Bible žádný prostor. 
 
Jsem rád, že v diskusi bylo upozorněno na portál „Bohu a světu“. Tím se mi dostalo příležitosti k tomu, abych upozornil na to, že jeho informace je nutné filtrovat.

BohemianAnonymus
 
 
 
 

Podobná témata

Kritika bludů

"NESOUHLASÍM S DANEM DRÁPALEM" | Přihlásit/Vytvořit účet | 6 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: NESOUHLASÍM S DANEM DRÁPALEM (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Středa, 12. květen 2010 @ 22:59:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Dekuji bratru BA za kritiku meho clanku.

BA v clanku uvedl odkazy, ktere se - nami venovanemu tematu - primo netykaji (napr. Gn. 24:56; 45:8). Za klicove misto nasi polemiky asi lze oznacit tento odkaz: Mt. 10:29,30;

Jsou totiz dva ruzne pojmy, ktere bratr BA ve svem prispevku smesuje dohromady: Bozi Vule a Bozi dopusteni. Z Bible je na mnohych mistech zcela jasne receno, ze ne vse, co se deje, se deje podle Bozi Vule (tj tak, jak si Buh preje, aby se delo) - jinak by modlitba z Otcenase "dej se vule tva" pozbyvala smyslu, ale prave z Boziho dopusteni. Ilustrovat to lze napriklad na uvodu prispevku bratra BA, ktery analyzuje dobu proroka Jeremiase.

Abychom si ukazali, co to znamena "Bozi dopusteni", podivejme se na knihu Job. Ve versi 1,12 Buh dava Satanovi moc nad Jobem, ale zaroven ji omezuje. Satanovi nerika, co presne ma s Jobem udelat, nedava mu seznam pohrom, kterym ma Joba vyzkouset, ne, to nechava na nem. On pouze svoji Vuli koriguje Satanovu moc, svou vuli koriguje sve dopusteni. Satan tu neni pouze Bozi Loutka, kterou si Buh sam vede, jak chce, ale je tu popsan jako plne samostatna bytost (t.j. bytost se svobodnou vuli). Ba dokonce naopak, satan zde pouziva Bozi Moc (Job 1.16, 2.3)

Jestlize Jezis rika, ze ani vlas nespadne bez dopusteni Otce, rika tim, ze ani vlas nemuze spadnout, jestlize jej Buh neodevzda pod moc satanovu. Coz vsak neznamena, ze je to Buh, kdo urcuje, jakym zpusobem satan onen vlas poskodi, aby spadnul z hlavy a ani tim nerika, ze to Buh vi ci urci dopredu.

Tim je take receno, ze Buh je mocnejsi nez satan. Coz vyvraci argumentaci bratra BA oznacenou pismeny A, B, C.

Zopakuji teze z meho clanku, ktere bratr BA neuvedl:
1) Buh je dobry, Svaty, oddeleny od Zla
2) Je li Buh dobry a oddeleny od Zleho, pak mu na mysl nemuze prijit nic Zleho, nebot je prave od zla oddeleny.
3) Nemuze - li Bohu prijit na mysl nic zleho, pak z toho plyne, ze z jednani Zla je prekvapen, protoze je neceka.


Buh neni nejaky nehmotny, nemenny, prvotni princip, ktery netouzi, nemiluje, nehneva se, nesouciti. Takovato predstava odpovida reckemu filozofickemu mysleni, ne judaistickeho. Bible predstavuje jineho Boha.

Kdyz vykladame Bozi vlastnosti, musime vychazet z tradice Judaismu, ne z reckeho filozofickeho mysleni. Nesmime chapat Vsemocnost ci Vsudypritomnost, a jeji provazanost, recky t.j. pohansky, ale judaisticky. T.J stritkne a ciste tak, jak jej predstavuje Bible. A Bible predstavuje Boha, ktery se rmouti, lituje, citi bolest. Ktery je i prekvapovan. Jinymi slovy, to, ze Buh bdi nad svym slovem, a ze pro nej neni nic nemozneho, neznamena, ze Buh neni prekvapovan. V kontextu recke filozofie by to mohl byt rozpor, v kontextu judaismu nikoliv. Protoze i kdyz existuje sila nezavisla na Bohu, oddelena od Boha (t.j. zlo), neznamena to, ze je silnejsi nez Buh. Naopak, je to Buh, ktery moc te sily, koriguje. Protoze ona muze pusobit jenom tam, kde ji to Buh umozni. Jinymi slovy, Zlo pusobi vne Bozi Ohrady (Job 1, 10), odvazano od retezu (Zj 20,1), jak zlý, zuřivý pes, který kouše každého, kdo se ocitá v jeho blízkosti, není - li oddelen od neho ohradou.

Souhlasim s tim, ze "V Bibli není nic uvedeno náhodou." Proto neverim tomu, ze i Jr 32,39 by byl takto zformulovan nahodou. Nikoliv. Je tam takto zformulovany prave proto, ze jej Buh chtel mit takto zformulovany. Prave takto. Jestlize BA zde argumentuje nizsi inteligenci prvotnich  prijemcu, pak i tuto nizsi inteligence prvotnich prijemcu mohl Buh pouzit sveho nastroje prave proto, aby Jermijas zformuloval svuj citat tak, jak jej zformuloval. Je treba vychazet z toho, co je psano. Ne z toho, co psano neni. Buh vyznava, ze zadne Jeho Slovo se k nemu nevrati s pradznou, ale ze zdarne vykona, k cemu je poslal. Takze zadna formulace v Pismu neni "nahodna" (pri cemz vlastne bratr BA horlil proti existenci nahody, ne?)

Stejne tak muzeme posuzovat i Žalm 139,4 n. Musime vychazet z toho, co tam je psano, nebot tak, jak je to psano, to neni nahodne, ale zamerne. Jeste nemam slovo na jazyku, vyznava Zalmista, a ty uz je Pane znas. Avsak slovo samo o sobe existuje drive, nez prijde na jazyk. Slova totiz nevznikaji na jazycich, ale v srdcich. Cimz nerikam, ze Buh obsah srdce nevi dopredu. Ja to nevim, jestli vi nebo ne. Ja jenom vim, ze rekl: To, co jste udelali, jsem vam neprikazal, ba dokonce jsem si ani nedokazal predstavit, ze to udelate...

A takto muzeme jit i po dalsich zde uvedenych odkazech. Mozna bude stacit jenom jeden takovyto priklad.

Otazka zni: Vymyslel Buh holocaust, Osvětim, plynove komory? Jestli ne, pak tu existuje sila oddelena od Boha. A co takhle pokuseni na pousti. Napsal Buh scenar, jakymi pokusenimi ma byt Jezis vystaven skrze satana? Ale pak by za pokusenim nestal satan, ale Buh, a v Pismu stoji, ze Buh nikdy nepokousi ke zlemu.

A predzvedel Buh holocaust? Anebo se jednalo o neco, co si dobry Buh, oddeleny od zla, nemohl ani predstavit? A jestlize je predzvedel, neprivolal je svym predzvedenim?  Dnes si myslim, ze obecne nacismus a holocaust predzvedel, konkretni detajly ho vsak prekvapily a zdesily. Ze byl opet zdesen, ceho vseho je clovek (a satan stojici za nim) schopen.

Vsechno mame filtrovat, zkoumat, ne pouze blog bohu-a.svetu.cz, ale i nazory bratra BA.

Jeste bych rad pozadal br BA, aby priste, az bude kritizovat muj clanek, aby k nemu uvedl i odkaz, bylo by to fer...

Cely muj puvodni clanek je zde: http://bohu-a.svetu.cz/19471-o-bozi-vsevedoucnosti.html



Stránka vygenerována za: 0.28 sekundy