Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 234, komentářů celkem: 429550, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 431 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Willy
gregorios777
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116468244
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: V Jeho jménu.
Vloženo Úterý, 21. září 2010 @ 22:30:00 CEST Vložil: Olda

O Bibli poslal oko

Neustále se zde potýkáme se základním nepochopením smyslu biblických výrazů.

V knize Genesis se uvádí, že Adam dal jména všem ostatním tvorům (Gn 2,20). Pak už v padlé přirozenosti dal dokonce i jméno své ženě (Gn 3,20). Porušil tak Hospodinův záměr rovnosti mezi mužem a ženou.
Dát někomu jméno, znamená v řeči Bible si ho podmanit, stát se jeho pánem.
Už znát něčí jméno znamená mít nad ním navrch.
(Gen 32,28-30) Tehdy řekl: "Tvé jméno již nebude znít Jákob, ale Izrael, Boží bojovník, neboť ses potýkal s Bohem i s lidmi a zvítězil jsi!" Jákob ho žádal: "Pověz mi prosím své jméno." On však odpověděl: "Proč se mě ptáš na jméno?" A požehnal mu tam. Jákob pak to místo nazval Penuel, Boží tvář, neboť řekl: "Viděl jsem Boha tváří v tvář a byl jsem zachráněn!"

Ve Starém zákoně mělo jméno hlubší význam, než dnes.
Jméno bylo součástí duše, tělem, jímž se duše projevovala. Ve jménu bylo cosi skutečného, podstata pojmenované osoby. Proto byla u Izraelců tak obrovská úcta k Hospodinově jménu, že se ho ani neodvažovali vyslovovat!
Jméno znamenalo totéž co moc a síla. Dostat nové jméno znamenalo dostat novou moc a nové požehnání (Gn 17,5; 32,28; 41,45) anebo ztrátu moci (2Kr 23,34; 24,17). Vyhlazení jména znamená naprosté zničení, protože znamená zničení duše.

Tento zvláštní názor na jméno u starého Izraele musíme mít na paměti, chceme-li pochopit, co znamená jméno Hospodinovo.
Jméno Hospodinovo je výraz, kterým SZ označuje podstatu Boží, jejíž součástí je jméno.
Znát samu podstatu Boží = znát jeho jméno. Totožnost jména a podstaty je taková, že jménu je připisována schopnost jednání.
Vzývat jméno Hospodinovo = apelovat na jeho osobu, přednést mu těžkosti přímo.
Řekne-li se, že někdo mluví ve jménu Hospodinově, znamená to nejen, že mluví s Božím souhlasem anebo v souhlase s jeho vůlí, nýbrž jako „moc mající", v Boží síle (Žl 118,10-12). 
Jméno Ježíše Krista, jméno nad každé jméno, jež Ježíši dal Bůh (Fp 2,9),
znamená ve smyslu toho, co bylo řečeno o jménu Hospodi­novu, nejvyšší moc, hodnost a slávu, ale vždy nějak ve vztahu k lidem.
Jméno Ježíše Krista je zpřítomnění a representace toho, čím Kristus je pro nás.

Odtud výraz „uvěřit ve jméno jeho" (J 1,12; 2,23; 3,18; 1J 5,13).
Ve Jméno Ježíše Krista, t. j. s jeho osobní silou, byly činěny divy, vymítáni ďáblové, uzdravo­váni nemocní (Mk 9,38n; 16,17; L 9,49; 10,17; Sk 3,16; 4,10). Ve Jméno Ježíše Krista se scházeli věřící (1K 5,4), nemocní byli mazáni olejem (Jk 5,14).
Prosby ve jménu Kristovu měly zvláštní za­slíbení (J 14,13; 16,24). 
Na jméno Ježíše Krista byl udělován křest [Sk 2,38; 10,48].
Zvláštní pozornosti zasluhuje křestní formule „ve jméno Ježíše Krista" (nikoli ve jménu J. K.) Znamená to ve smyslu křtít tak, jak to Ježíš přikázal (Mt 28,19)
„Shromáždit se ve jméno Kristovo'". (Mt 18,20)
znamená „shromáždit se s ohledem na Krista a jeho spasitelné dílo, t. j. tak, že příčinou, cílem jejich shromáždění je Kristus" Nesmíme však zapomínat, že ve smyslu sz významu jména jde o osobní setkání, o oslavení Krista jako Spasitele.  (čerpáno z Biblického slovníku.)


"V Jeho jménu." | Přihlásit/Vytvořit účet | 14 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: V Jeho jménu. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 22. září 2010 @ 16:18:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...dík za pravdivý článok...len by ma zaujímalo či cirkev je tam, kde sa dvaja protestanti stretnú v Kristovom mene...

ivan 



Re: V Jeho jménu. (Skóre: 1)
Vložil: svata_tradicia v Středa, 22. září 2010 @ 16:34:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.jezuiti.sk/
Oko, pros tady nic nepises o tom ako sa ucednici schadzali v prvych storociach vo Svatom Mene Panny Marie? Proc jenom Hospodina spominas? Proc neopisujes Bohatstvo Tradice Svate Cirkve Rimske, kere protestanti nemaji, ponevac zavrhli Pravou Katolickou víru? 



Re: V Jeho jménu. (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Středa, 22. září 2010 @ 20:59:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když už jsem u těch jmen, pochlubte se, chlapi. Kdo z vás dával či dává ženám ve svém okolí (kamarádkám, kolegyním v práci apod.) nějaká "jména"? Případně jak moc se ujali a jek se s nimi jejich nedobrovolné nositelky identifikovali?



Re: V Jeho jménu. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 23. září 2010 @ 16:57:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko píšeš:

. Každý právoplatně pokřtěný člověk (Mt 28,19) je křesťanem, protestanty nevyjímaje.

...to ma teší, ale ako to ide spolu s tým keď katolícky katechizmus tvrdí že spása nie je mimo (katolícku) cirkev?

par.846: Koncil „na základe Svätého písma a Tradície učí, že táto putujúca Cirkev je nevyhnutne potrebná na spásu.

ivanp



Re: V Jeho jménu. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 25. září 2010 @ 00:24:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Neustále se zde potýkáme se základním nepochopením smyslu biblických výrazů.

  To je velmi pravdivá věta.

  I celý článek je hezky napsaný. Měl jsi pocit, že to "v Ježíšově jménu" někdo chápe jinak?



Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy