Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 273, komentářů celkem: 429608, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 440 návštěvník(ů)
a 5 uživatel(ů) online:

Willy
magdalena07
ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116508734
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Nepřijali pravdu.
Vloženo Pondělí, 18. říjen 2010 @ 21:07:29 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

2 Mojžíšová 19,5; 20,18-19. 23.
Protož nyní, jestliže skutečně poslouchat budete hlasu mého a ostříhat smlouvy mé,…

Veškerý pak lid viděl hřímání to a blýskání, a zvuk trouby, a horu kouřící se. To když viděl lid, pohnuli se a stáli zdaleka. A řekli Mojžíšovi: Mluv ty s námi, a poslouchat budeme; a nechť nemluví s námi Bůh, abychom nezemřeli.

Protož nevyzdvihujte ničeho k poctě se mnou; bohu stříbrných a bohu zlatých neučiníte sobě.

Ezechiel 20,24-25.
Proto že soudu mých nečinili, a ustanoveními mými pohrdli, a soboty mé poškvrnili, a že k ukydaným bohům svým zření měli. Pročež já také dal jsem jim ustanovení nedobrá, a soudy skrze něž nebudou živi.

2 Tes. 2,10-11.
A se všelikým podvodem nepravosti v těch, kteříž hynou, protože lásky pravdy nepřijali, aby spasení byli. A protož pošle jim Bůh mocné dílo podvodů, aby věřili lži. A aby odsouzení byli všichni, kteří neuvěřili pravdě, ale oblíbili sobě nepravost.
„pohnuli se a stáli zdaleka“ – odešli od Boha dál, protože se báli.

Těmito oddíly Písma vám chci přiblížit uvažování a chování určité skupiny lidí a jak jsem pochopil tento princip.
Hospodin připomíná Izraelskému lidu skrze Mojžíše, jak je vysvobodil z Egypta a říká jím: „Budete-li poslouchat hlasu mého“, následně sestoupil na horu a dal jim Desatero. Sestoupil ve své moci, aby s bázní poslouchali jeho hlas. A co udělal lid? Odešli od Boha dál, protože dostali strach. A řekli Mojžíšovi, „ať s námi nemluví Hospodin, mluv s námi ty, abychom nezemřeli.

Tak vždy hovoří člověk, který nepřijal „hlas Boží“.

Přijmout „hlas Boží“ znamená přijmout Ježíše Krista skrze víru, a pochopit, že on je ta zjevená Boží milost a pravda. Takový člověk chápe pravdu, a když mu Pán zjeví svou moc, tak se nestrachuje a neutíká od něho, natož aby prohlásil, že nechce poslouchat jeho hlas a raději bude poslouchat nějakého prostředníka.   

Co se stalo, když se Izraelci odtáhli od Hospodina a prohlásili, že raději budou poslouchat prostředníka? Dostali skrze Mojžíše zákaz vzdělávat si bohu stříbrných a zlatých. A několik dnů nato tento zákaz porušili. Teď bych vám doporučil přečíst si celou 20 kapitolu Ezechiela. A dejte si to do souvislosti s tím, co napsal apoštol Pavel Tessalonicenským.

Vnímavý člověk vyučený od Ducha rozeznává rozdíl mezi živým „hlasem Božím“ a literou Písma. Živý „hlas Boží“ vždy přináší život, přesto že se duše chvěje strachem ze smrti, a litera dává smrt, přesto že se to duši líbí.
Římanům 3,19.

Víme, že vše co Zákon praví, praví těm, kdo jsou pod Zákonem, aby byla umlčena každá ústa a aby se celý svět stál vinným před Bohem, protože ze skutku Zákona nebude před ním ospravedlněn žádný člověk, neboť skrze Zákon je poznání hříchu.

Proč tedy vlastně byl dán Zákon? Byl přidán kvůli přestoupením, jinými slovy, aby ho každý porušil. Dokud nebyl dán Zákon, lidé sice byli hříšní, ale nevěděli to. A tak Zákon každého uzavřel do smrti a všichni se stali přestupníky Zákona. Bez Krista jsou všichni synové smrti a nemají život Boží. Galatským 3,19-22.

A tak účelem vydání Zákona je jediná věc, aby každý hříšník zjistil, že skutečně je hříšníkem. Bez Zákona to nemusí vědět jistě, po vydání Zákona už nemůže pochybovat o své hříšnosti a že je bez Boha. Bůh je svatý a nemůže mít s hříšníkem nic společného, protože Bůh hned na počátku oddělil světlo od tmy. Galatským 3,21-22. 23-25.

Dokud nepřišla víra, byli jsme hlídání pod Zákonem, uzavřeni pro víru, která měla být zjevena, takže se Zákon stal naším vychovatelem ke Kristu, abychom byli ospravedlněni z víry. Když však přišla víra, nejsme již více podřízení vychovateli.

Bratři, nejsme děti služky, nýbrž svobodné! K té svobodě nás Kristus osvobodil. Stůjte tedy a nenechte se opět podrobit pod jho otroctví. Gal. 4,31-5,1.

Je mi moc líto těch všech, kteří říkají, že nemají své spasení ještě jisté, podle všeho toho, co jsem tady uvedl, žijete ještě pod otrockým jhem zákona a jste podřízení vychovateli. A tak celkem pochopitelně nemůžete mít žádnou jistotu, ale pouze samé nejistoty, kromě jediné jistoty a to své smrti.


Podobná témata

Zamyšlení

"Nepřijali pravdu." | Přihlásit/Vytvořit účet | 11 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Nepřijali pravdu. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 19. říjen 2010 @ 09:55:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Písmo nám ale také říká že nemáme soudit abychom nebyli souzeni a nezaplatili svůj dluh do posledního haléře a to o té třísce a trámu se možná vztahuje i na otrocká jha a syny a dcery služek.
Mojžíše si vybral sám Hospodin Bůh aby vyvedl z Egypta Vyvolený národ a aby s ním rozmlouval, stejně jako si vybral ke svaté službě syny Leviho a Aarona. Spravedliví mužové a ženy vyvoleného národa Zákon milovali a považovali za projev Boží přízně a vyznamenání nad všechny národy a skládali o něm žalmy a oslavné hymny. Přestože byli jen lidé a pravděpodobně ho někdy přestupovali. To že dítě zlobí ještě neznamená že nemůže ctít a milovat svoje rodiče a uznávat že mají pravdu.
Myslím si že nejsme povoláni k tomu abychom se nad někoho vyvyšovali a odsuzovali ho, i když je to jedno z největších pokušení které vychází z pýchy. Podle mého názoru se to týká i lidí jako byl třeba apoštol Jidáš, Poncius Pilát, Herodové nebo Anaáš s Kaifášem. Abychom si tak nevypěstovali ve svém oku břevno proti kterému by to jejich bylo jen třískou.



Re: Nepřijali pravdu. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 19. říjen 2010 @ 10:06:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Hezky napsané, leonete.

Což nevíte, bratři — vždyť mluvím k těm, kteří znají Zákon — že zákon panuje nad člověkem, jen pokud je živ?... I my jsme byli umrtveni Zákonu skrze tělo Kristovo, abychom se oddali jinému, tomu, který byl vzkříšen z mrtvých, abychom přinesli ovoce Bohu.



Re: Nepřijali pravdu. (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 19. říjen 2010 @ 15:30:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonete
Ty a já, oba dva a všichni tady na GS máme jedinou jistotu a sice tu, že zemřeme. Jsme vykoupeni a máme naději spásy.

Lukáš 18, 9  - 14
  • 9O těch, kteří si na sobě zakládali, že jsou spravedliví, a ostatními pohrdali, řekl toto podobenství:
  • 10„Dva muži vstoupili do chrámu, aby se modlili; jeden byl farizeus, druhý celník.
  • 11Farizeus se postavil a takto se sám u sebe modlil: ‚Bože, děkuji ti, že nejsem jako ostatní lidé, vyděrači, nepoctivci, cizoložníci, nebo i jako tento celník.
  • 12Postím se dvakrát za týden a dávám desátky ze všeho, co získám.‘
  • 13Avšak celník stál docela vzadu a neodvážil se ani oči k nebi pozdvihnout; bil se do prsou a říkal: ‚Bože, slituj se nade mnou hříšným.‘
  • 14Pravím vám, že ten celník se vrátil ospravedlněn do svého domu, a ne farizeus. Neboť každý, kdo se povyšuje, bude ponížen, a kdo se ponižuje, bude povýšen.“
Jsme na dráze a běžíme ke spáse.

Pán ti žehnej



Re: Nepřijali pravdu. (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Středa, 20. říjen 2010 @ 23:50:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Proč tedy vlastně byl dán Zákon? Byl přidán kvůli přestoupením, jinými slovy, aby ho každý porušil. "

Leonete, Zákon byl dán, aby ho lidé dodržovali, ne porušovali. To, že nejsme schopni ho dodržet, už je jiná věc. Je to dáno slabostí těla a našeho ducha (pozor ne Ducha sv.).

"Dokud nepřišla víra, byli jsme hlídání pod Zákonem, uzavřeni pro víru, která měla být zjevena, takže se Zákon stal naším vychovatelem ke Kristu, abychom byli ospravedlněni z víry. Když však přišla víra, nejsme již více podřízení vychovateli."

Leonete, zákon byl vychovatelem pro tebe než přišel Kristus? My pohané jsme neměli o zákonu ani páru, copak nevíš, že Pavel také psal pro křesťany z Židů? Už párkrát jsem tady psal, rozlišujme - nám, vám; my - vy. My jsme přijali Krista skrze víru a ne zákon, ten měl vychovávat Židy, ale nestalo pro jejich neposlušnost právě zákonu a to nejen Desatara. Zákon se nás pohanů začne dotýkat až poznáme Krista a přijmeme Jeho vůli. A dotýká se i našeho svědomí. Pan Ježíš řekl jasně "starým bylo řečeno, ale já vám pravím, kdo by požádal v mysli své...". Evangelium ve svém počátku bylo jen pro Židy (přišel do vlastních, na cestu pohan nechoďte) až po vypršení doby určené výlučně pro Židy se evangelium začalo šířit i mezi pohany (Petr - prostěradlo, Pavel - nejste hodni, obracíme se k pohanům). A my jsme nebyli dětmi služky - zákona a oltáře, ale přistoupili jsme k hornímu Jeruzalému, k Ježíši Kristu.

"Je mi moc líto těch všech, kteří říkají, že nemají své spasení ještě jisté, podle všeho toho, co jsem tady uvedl, žijete ještě pod otrockým jhem zákona a jste podřízení vychovateli. A tak celkem pochopitelně nemůžete mít žádnou jistotu, ale pouze samé nejistoty, kromě jediné jistoty a to své smrti."

Co je otrocké jho zákona? Nekradni, nezabíjej, necizolož, cti otce a matku, miluj Boha a bližního, nečiň modly, neměj jiného Boha? To jsi měl na mysli? Mám podezření, že nevíš o čem mluvíš.

1 Timoteovi 1:5  Ješto konec přikázání jest láska z srdce čistého a z svědomí dobrého a z víry neošemetné.
6  Od čehož někteří jako od cíle pobloudivše, uchýlili se k marnomluvnosti,
7  Chtíce býti učitelé Zákona, a nerozumějíce, ani co mluví, ani čeho zastávají.
8  Víme pak, že dobrý jest Zákon, když by ho kdo náležitě užíval,
9  Toto znaje, že spravedlivému není uložen Zákon, ale nepravým a nepoddaným, bezbožným a hříšníkům, nešlechetným a nečistým, mordéřům otců svých a matek, vražedlníkům,
10  Smilníkům, samcoložníkům, těm, kteříž lidi kradou, lhářům, křivým přísežníkům, a jest-li co jiného, ješto by bylo naodpor zdravému učení,

Konec přikázání je láska z čistého srdce, ptám se, jste všichni přesvědčení o čistotě svého srdce vždy a všude? Nebo se stane, že se objeví nějaká ta kaňka? Bůh nerozlišuje "lehký" a "těžký" hřích, Bohu je protivný každý hřích. A proto, když se te lásky nedostává píše Jakub

Jakubův 2:1  Bratří moji, nepřipojujtež přijímání osob k víře slavného Pána našeho Jezukrista.
2  Nebo kdyby přišel do shromáždění vašeho muž, maje prsten zlatý, v drahém rouše, a všel by také i chudý v chaterném oděvu,
3  A popatřili byste k tomu, jenž drahé roucho má, a řekli byste jemu: Ty sedni tuto pěkně; chudému pak řekli byste: Ty stůj tamto, aneb sedni tuto, pod podnoží noh mých;
4  Zdaliž jste již neučinili rozdílu mezi sebou a učiněni jste rozeznavatelé v myšleních zlých?
5  Slyšte, bratří moji milí, zdaliž Bůh nevyvolil chudých na tomto světě, aby bohatí byli u víře a dědicové království, kteréž zaslíbil těm, jenž jej milují?
6  Ale vy jste neuctili chudého. Zdaliž ne ti, jenž bohatí jsou, mocí utiskují vás, a oniť vás i k soudům přivozují?
7  Zdali oni nerouhají se tomu slavnému jménu, kteréž vzýváno jest nad vámi?
8  Jestliže pak plníte Zákon královský podle Písem: Milovati budeš bližního svého, jako sebe samého, dobře činíte.
9  Pakli osoby přijímáte, hřešíte, a Zákon vás tresce jako přestupníky.
10  Nebo kdo by koli celého Zákona ostříhal, přestoupil by pak v jediném, učiněn jest všemi vinen.
11  Ten zajisté, kterýž řekl: Nesesmilníš, takéť jest řekl: Nezabiješ. Pakli bys nesesmilnil, ale zabil bys, učiněn jsi přestupníkem Zákona.
12  Tak mluvte a tak čiňte, jakožto ti, kteříž podle zákona svobody souzeni býti máte.

Myslíš, že se to týká pouze "nesesmilníš a nezabiješ"?
rastan




Stránka vygenerována za: 0.20 sekundy