Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 259, komentářů celkem: 429594, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 429 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

oko
ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116503437
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Svedkovia viery
Vloženo Sobota, 20. listopad 2010 @ 11:06:52 CET Vložil: Olda

Historie poslal ivanp

Svedkovia viery

Měšťanem býval na Horách Kutnách, ale proměniv náboženství, dal se do Litomyšle; za nímž, když se manželka jeho dáti nechtěla a on pro navštívení jeji se navrátil, prozradila ho. I byl jat a od kališných kněží tak dlouho trápen, až slíbil při manželce zůstati a kněží poslouchati. Učinilť to ale proti svědomí; protož v neděli potom když kněz po kázání monstrancí vynesl a na oltář postavil, lid pak na kolena padaje, tomu se klaněl, Ondřej plápolajícího vnitř ohně zadržeti nemoha, velikým hlasem vzkřikl: "Mlč, kněže, já mám mluviti," a obrátiv se k lidu, řekl: "Ach, nač přicházíte, nejmilejší? Čemu se klaníte? Bohu z chleba stvořenému? Ach, Bohu živému, nebeskému, na věky požehnanému se klanějte!"


Kněz k lidu aby mu mluviti nedal, ale aby toho nešlechetníka lotra, Pikharta, jali. Zděsili se nejprv všickni, ruky nevztáhl žádný; až pak našli se, kteří obořivše se naň, pěstmi ho bili, hlavou o sloup tloukli a ukrvaveného do žaláře vlekli. Přiveden dne třetího na rathauz a před radou i kněžími tázán, zdali by chtěl to, co prve mluvil, i dnes mluviti? On k tomu se přiznal a že nic není tak nesnesitelného jako Antikristovo modlářství, mluvil.

Zas otázán, z čího by ponuknutí o takové věci se pokoušel? Odpověděl: "Z čího ponuknutí Abraham od modlářů odstoupiti, Boha živého vzývati se pokusil?" A když řekli: "Zjevně musíš povědíti, kdo tobě k tomu radí, abys takové věci činil?" On zase: "A kdo radil Danielovi, aby se proti modlářství stavěl?" Až oni s křikem "Mlč, víme o tom lépe než ty, netřeba se nám od tebe učiti. Ale víme, že ty zde máš tovaryšstvo, o němž když dobrovolně povědíti nechceš, povíš z mučení."

A hned ho zas do žaláře vésti a po malé chvíli mučiti poručili. A nemohše nic vymučiti, odsoudili jej jako zatvrdilého na oheň. Kněží rychtáře prosili, aby když bude veden, mluviti mu nedopouštěl, aby snad řečmi svými lidu nenakazil. Rychtář tedy Ondřejovi řekl, nechce-li úst zacpaných míti, aby se ode všeho mluvení zdržel. Což on slíbil i splnil a na vší té cestě nic nemluvil, toliko tiše se modlil. Teprv když hlava hořela, zvolal: " Ježíši, Synu Boha živého, smiluj se, smiluj se nade mnou hříšným!" a více nic.

Kněží pak obrátivše se k lidu, řekli: "Vidíte, již vzývá Ježíše, v kteréhož, dokud živ byl, věřiti a jeho svátosti ctíti nechtěl." Stalo se léta 1511.

vložil ivanp


"Svedkovia viery" | Přihlásit/Vytvořit účet | 20 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Svedkovia viery (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Sobota, 20. listopad 2010 @ 19:02:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pěkné svědectví, ivane. Podle slohu a slovní zásoby bych se vsadil, že jsi to nepsal ty. Mohl bys prozradit z jaké knihy to je?



Re: Svedkovia viery (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 22. listopad 2010 @ 09:51:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jan 6,53nn
"Amen, amen, pravím vám,
nebudete-li jíst tělo Syna člověka a pít jeho krev,
nebudete mít v sobě život.
Kdo jí mé tělo a pije mou krev, má život věčný
a já ho vzkřísím v poslední den.
Neboť mé tělo je pravý pokrm a má krev pravý nápoj.
Kdo jí mé tělo a pije mou krev, zůstává ve mně a já v něm.
Jako mne poslal živý Otec a já mám život z Otce,
tak i ten, kdo mne jí, bude mít život ze mne.
To je ten chléb, který sestoupil z nebe
- ne jako jedli vaši otcové, a zemřeli.
Kdo jí tento chléb, živ bude na věky."
....
Když to jeho učedníci slyšeli, mnozí z nich řekli: "To je hrozná řeč! Kdo to může poslouchat?"
....
Od té chvíle ho mnoho jeho učedníků opustilo a už s ním nechodili.
....
1 Kor 11,23
Já jsem přijal od Pána, co jsem vám také odevzdal:
Pán Ježíš v tu noc, kdy byl zrazen, vzal chléb, vzdal díky, lámal jej a řekl:
"Toto jest mé tělo, které se za vás vydává, to čiňte na mou památku."
Stejně vzal po večeři i kalich a řekl:
"Tento kalich je nová smlouva, zpečetěná mou krví;
to čiňte , kdykoli budete píti, na mou památku."
Kdykoli tedy jíte tento chléb a pijete tento kalich,
zvěstujete smrt Páně, dokud on nepřijde.
podobně Lk 22,14nn nebo Mt 26,28 resp. Mk 14,24
"Pijte z něho všichni.
Neboť toto jest má krev, která zpečeťuje smlouvu a prolévá se za mnohé na odpuštění hříchů."

Ani mnozí učedníci nedokázali snést pravdu a opustili kvůli tomu Ježíše. Měšťan Ondřej byl ve svém rouhání zarvrzelý a odmítal nabízenou milost od utrakvistů ale nakonec se tváří v tvář smrti přeci jenom pravděpodobně obrátil. Odpočinutí věčné dej mu ó Pane a světlo věčné ať mu svítí. Ať odpočívá ve svatém pokoji. Amen.



Re: Svedkovia viery (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 22. listopad 2010 @ 22:02:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Je jeden člověk a řvoucí dav lidí. Ten člověk má nějaké vyznání svojí víry. Dav ho zavře do kriminálu, mučí, člověk své vyznání neodvolá. Dav kříčí: Zabít, upálit, ukřižovat. Dotyčného lynčují, ponižují, plivají, smějí se mu. Dávají mu návodné otázky, vyzvídají, kdo ho vyslal. Když něco odpoví, umlčí ho.

  Nakonec dav řve ještě více: Zabít, upálit, ukamenovat, ukřižovat. Takže ho nakonec dovedou až na hranici, tam ho zmučeného postaví a hranici zapálí.

  A dotyčný člověk se odvolá k Ježíši, pak zemře.



  A stejně se najdou někteří, kteří mají natolik ocejchované svědomí a zvrácené myšlení, že nepoznají kdo se chová jako Ježíš a patří mu a kdo je na druhé straně a chová se jako svět. Je dobré to vědět, ukazuje to na sílu, zvrácenost a moc té bezbožnosti světa i lidí, kteří jsou pod její mocí.



Re: Svedkovia viery a výzva (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Úterý, 23. listopad 2010 @ 01:50:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jeden měl svou víru a chtěl, aby každý měl tutéž. Nebral do úvahy mnohost vyznání, i když vidět mnohost mezi katolíky a utrakvisty. Dnes se uznání mnohosti mazývá ´´mnohost paradigmat´´, to středověk neznal. Zbytky tohoto přístupu se vyskytly ještě ve XX. století. A dnes , viz hesla jako ´´nic než národ´´, nebo ´´Blut und Boden´´ (naše stejná krev a půda), nebo ´´proletáři všech zemí spojte se´´.
Čili kdyby uznal, že si každý může představovat co chce, nebyl by lynčovaný a mohl by SVÉ POJETÍ vyznávat po zbytek života.



Re: Svedkovia viery (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 23. listopad 2010 @ 11:16:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Líčení je to dosti zaujaté, ale proč by být nemohlo. Když si čtete nějaké zaujaté líčení dějin katolické církve, tak se taky necháte (když se tomu poddáte) nekriticky strhnout a nechápete, proč jen ti protestanti byli tak nechápaví a nenechali si své omyly pokorně vysvětlit.

Nějaký měšťan konvertoval, bez manželky se přestěhoval, pak se k ní vrátil a proti svědomí se tvářil, že "kněží poslouchá". Pak při adoraci podle své nejlepší víry a s horlivostí a zápalem konvertitů narušil adoraci a začal si hrát na "mesiáše", který to lidem vysvětlí. Další průběh se dal očekávat. Za výtržnost byl zatčen, souzen, u soudu se vykrucoval, respektive se tvářil, že je Božím prorokem. Další průběh byl zcela předvídatelný své době.

Když se na to podíváme analyticky, máme tu dvě skupiny lidí:

Jedna skupina upřímně věří v to, že se Ježíš Kristus zpřítomnuje pod způsobou chleba a vína.

Druhá skupina upřímně věří, že eucharistický Ježíš je jen hnusným modlářstvím urážejícím Boha.

Minimálně jedna z těchto skupin se tedy mýlí, neboť se jedná o jasnou kontradikci. O to je tento spor vyhrocenější, protože nikdo nepředpokládá, že by se mýlil on...a tedy naprosto "správně" logicky uvažuje, že se mýlí ten druhý.

Ani jedna skupina nerespektuje tu druhou. Argumentovat Argumentum ad misericordiam, že ten, kdo umřel, ten měl pravdu, není korektní.

Daný měšťan se zachoval zcela neadekvátně a zcela neadekvátní byl pochopitelně i jeho trest. Jeho smrt byla zbytečná a na vině není on se svoji prostou a upřímnou vírou, kterou vyznal ostatně i v hodině poslední, ale indoktrinace bludnou naukou, která mu naprosto nekriticky zaslepila oči. A to tak moc, že mu byla jedno jeho manželka, kterou po sobě zanechá, prostě se cítil v právu a spravedlivý. Podobné postoje mají i teroristé. Ti také věří své pravdě, které je třeba se zastat a svědčit o ní za každou cenu. Přitom stačilo z adorace odejít.

Proč nejste vy vidět každou neděli na mši, neskáčete kněžím do řeči a nenarušujete adorace? Proč nevtrháváte do kostelů a nevyhazujete eucharistický chléb a víno? Proč přihlížíte tomuto "modlářství"? A ještě se tu hlásíte k tomuto měšťanovi? Proč nejednáte jako on? Katolíci stále adorují před eucharistickým Ježíšem, používají stále stejné monstrance....kde jste vy? Navíc vám už o nic nejde, jistě vás nikdo nepopraví za narušení mše. Tak kde je chyba? Že by zase jen to pokrytectví? Nebo si už pomalu uvědomujete, že nemáte nic v rukávu, čím byste takové jednání ospravedlnili?



Stránka vygenerována za: 0.21 sekundy