Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 258, komentářů celkem: 429593, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 436 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Mikim
Danny42
ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116502254
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Pavlův zápas
Vloženo Sobota, 27. listopad 2010 @ 14:14:58 CET Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal Willy

Ko 2:1-4 Chci, abyste věděli, jaký zápas vedu pro vás a pro ty, kdo jsou v Laodiceji, i pro všechny, kteří mne ani osobně/mou tvář v těle neviděli. Zápasím o to, aby byli povzbuzeni ve svém srdci a navzájem spojeni v lásce byli dovedeni do celého bohatství PLNÉ JISTOTY POROZUMĚNÍ, k plnému poznání Božího tajemství, Krista/tajemství Boha, Otce Kristova/tajemství Boha Otce a Krista, ve kterém jsou skryty všechny poklady moudrosti a poznání. TOTO ŘÍKÁM PROTO, ABY VÁS NIKDO NEMÁTL ZDÁNLIVĚ PŘESVĚDČIVÝMI ŘEČMI!

v. 8 Hleďte, ať vás někdo neodvede jako zajatce skrze filozofiiprázdný svod podle tradice lidí, podle živlů světa, a NE PODLE KRISTA.

v. 18-19 Ať vás nepřipraví o vítěznou cenu nikdo, kdo si libuje v poníženosti a uctívání andělů, kdo vstupuje do toho, co viděl/neviděl, bezdůvodně se nadýmá pod vlivem svého tělesného smýšlení a nedrží se Hlavy, z níž celé tělo, podporováno a drženo pohromadě klouby a spoji, roste Božím růstem.

Pavel zápasil za svaté v Kolosách a Laodiceji a dokonce za ty, kteří ho ani osobně neviděli, aby byli dovedeni do celého bohatství PLNÉ JISTOTY POROZUMĚNÍ a K PLNÉMU POZNÁNÍ BOŽÍHO TAJEMSTVÍ - KRISTA. Aby je nepřipravil o vítěznou cenu nikdo, kdo se nadýmá pod vlivem tělesného smýšlení a NEDRŘÍ SE HLAVY! Věřící si mají hledět, aby je nikdo neodvedl od Boha skrze filozofii a prázdný svod podle tradice lidí a NE PODLE KRISTA!

Pavlova slova odpovídají i Slovu Pána Ježíše v Matouši 24:3-5 o znamení posledních časů: Když seděl na Olivové hoře, o samotě k němu přistoupili učedníci a říkali: „Řekni nám, kdy to bude a jaké bude znamení Tvého příchodu a skonání věku?“ Ježíš jim odpověděl: „DÁVEJTE SI POZOR, ABY VÁS NĚKDO NESVEDL. Neboť mnozí přijdou v Mém jménu/na základě Mého jména a budou říkat: ‚Já jsem Kristus‘ a svedou mnohé."

Podle některých zde to vypadá, jakoby byl Pavlův zápas marný, zbytečný anebo nepatřičný. Ale věřím, že skuteční praví znovuzrození věřící, kteří jsou Pánovi a mají v sobě Boží/Ježíšovo svědectví, vědí, o čem apoštol Pavel psal. A debata pod články týkající se spásy svědčí o tom, že tento zápas probíhá i nyní tady na GS před našima očima a je zjevné, kdo je kdo! Tedy ti, kdo tu svádí a ti, které chtějí/mají svést. Ti, kdo mají jistotu spásy a ti, kteří je od ní chtějí (možná nevědomě) odvést.

Kéž se nad námi Bůh smiluje a dá nám milost postavit se na Jeho, tj. Boží stranu v tomto zápase a nenecháme se svést/odvést od jistoty naděje, kterou v Kristu Ježíši máme a k níž jsme byli povoláni. Amen.

Milost našeho Pána Ježíše Krista se všemi vámi sváděnými, abyste se nenechali svést. Amen.


Podobná témata

Zamyšlení

"Pavlův zápas" | Přihlásit/Vytvořit účet | 77 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Sobota, 27. listopad 2010 @ 17:59:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Tedy ti, kdo tu svádí a ti, které chtějí/mají svést. Ti, kdo mají jistotu spásy a ti, kteří je od ní chtějí (možná nevědomě) odvést.

Willy, nevíme, kdo bude spasen.



















Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 27. listopad 2010 @ 19:37:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
(Kol 2,8)
Dejte si pozor, aby vás někdo neunesl filosofií a marným klamem založeným na lidské tradici, na principech světa, a ne na Kristu.


Takže krátkozrace odepíšeme jakoukoli filosofii? Opravdu apoštol Pavel odsuzuje filosofii obecně, nebo jen tu část "filosofie", která je postavena podle ustanovení lidských? Je totiž i ta část filosofie, která je podle Krista! Je třeba umět rozlišovat!

Kraličtí to přeložili takhle:
Hleďtež, ať by vás někdo neobloupil moudrostí světa a marným zklamáním, uče podle ustanovení lidských, podle živlů světa, a ne podle Krista.



Smysl tohoto verše je tento:
Kdyby ti, kdož byli již osvobozeni od vlády tmy, ti, jimž Kristus dal svobodu (Kol 1,13) Krista poté zapřeli a vrátili se ke starým bludům, upadli by znovu do otroctví (Gal 4,8; Gal 5,1)..



Pro tuto možnost upadnout znovu do otroctví nelze u člověka mít jistotu, že už teď za života je jistojistě spasen
.
To nám říká Písmo také ústy apoštola Pavla.



Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 29. listopad 2010 @ 09:24:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tdy na Granu se někdo vydává za Ježíše Krista který sestoupil na zem aby se ujal svého Království a svedl tak mnohé ?




Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Sobota, 04. prosinec 2010 @ 01:11:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Musím protestovat proti těm, kteří zde hájí formuli „Jednou spasen, navždy spasen.“ Netvrdím to, že jistota spasení neexistuje, ale to, že je podmíněná – a to setrváním v Kristu až do konce. Sám apoštol Pavel rozlišuje mezi spásou přítomnou (2Kor. 6:2; srov. Iz. 49:8n) a eschatologickou (Ř. 13:11). Jak jsem již napsal, počátkem spasení je vstup na úzkou cestu a počátkem boje, který má být řádně dobojován (Mt. 10:22; 2Tm. 4:7). Ovšem z tohoto boje lze i dezertovat, jak vidíme z příkladu Démase (2Tm. 4:10). Jeho tragický příklad nám budiž výstrahou. Ten, kdo si povýšeně myslí, že mu nic takového nehrozí, žije v pýše. Jestliže si myslí že stojí, ať si dá pozor na to, aby nepadl (1Kor. 10:12). Musíme si uvědomovat možná rizika a být bdělí, nebo Satanu naletíme (1Pt. 5:8).
 
Boží pohled je absolutní, neboť Bůh, Tvůrce času a časů proniká svým pohledem všechny časy naráz a vidí tedy naši budoucnost již jako minulost.

My však svoji budoucnost neznáme; pro nás je jistota spasení podmíněná – a to setrváním v Kristu až do konce. Proto se musíme neustále zkoumat, zda jsme ve víře (2Kor. 13:5). Jen ten, kdo vytrvá až do konce bude spasen (Mt. 10:22). 
 
Pokud tvrdíme, že svoji budoucnost známe, osobujeme si nutně Boží pohled – a to je velice na pováženou. Známe-li budoucnost svoji, proč bychom neměli podle tohoto schématu znát budoucnost třeba našeho nevěřícího souseda?

Na Boží straně je jistota – stále vztažená ruka k záchraně. Na naší straně pak nejistota: pustíme-li se Boží ruky (v čemž nám Bůh nebude bránit), dostaneme se tak mimo jistotu. Bůh nebude nikoho zachraňovat proti jeho vůli.
 
Největší nebezpečí těch, kteří uvěřili formuli „jednou spasen, navždy spasen“ je falešná jistota, že se přes všechny zkoušky přenesou automaticky vítězně a potažmo to, že jakýkoli boj je již předem vyhrán, i když se budou momentálně nacházet mimo Krista. To je velmi laciné, navíc je to nebezpečný blud. Vyhráno budeme mít až po ukončení bojů.
 
Např. v knize L. P. Křesiny „Boží správy věků“  se lze dočíst na str. 535 toto, cituji:

„Nemohu se tady rozšiřovat o předmětu „věčná jistota spasení“. Jen stručně tu prohlásím, že jsem ve svém životě byl svědkem mnoha pádů a hříchů věřících lidí. Důkaz, že to byli spasení lidé byl v tom, že když padli, opět povstali. Když se zatoulali, opět se navrátili, a všichni si směli činit nárok (moje pozn.!!!) na Boží opatření milosti a odpuštění v Kristu Ježíši, jak je sdělil apod. Jan ve své 1. ep. 1,9-2,2.“
 
Ti, kteří padli a nikdy potom nepovstali, kteří se zatoulali a nikdy se již nevrátili, jen dokázali, že kdysi na čas učinili laciné vyznání…“ (konec cit.).
 
Mám za to, že tato interpretace je pochybená z těchto důvodů:

1) jakékoli „zatoulání“ nelze bagatelizovat, neboť lidská existence je nejistá a náš život může kdykoli nepředvídatelně skončit. Tedy těch, kteří by se podle tohoto textu vrátit mohli a měli, i těch, kteří učinili laciné vyznání. 
 
2) ten, kdo ví o Kristově oběti a přesto se „zatoulá do světa“ si tuto oběť zneváží – a proto se nutně nemusí vrátit !

3) my si vůči Bohu nemůžeme nárokovat vůbec nic, protože vše co  máme, máme z Boží milosti.
 
Dále viz:

Vyvolení, povolání, spasení

BA



Re: Pavlův zápas (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 08. prosinec 2010 @ 09:13:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy.
Ještě by mě docela potěšilo tvé chlapské přiznání, že jsi se zde zmýlil.



Stránka vygenerována za: 0.42 sekundy