Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 162, komentářů celkem: 429688, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 549 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Frantisek100
oko
martino

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116576218
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Menej zname informacie.
Vloženo Pátek, 31. prosinec 2010 @ 11:37:48 CET Vložil: Stepan

Ekumenismus poslal Nepřihlášený

Kalvín si dopisoval z Michaelom Servetom. Servetus mu písal ako je to s trojicou, a Kalvín vyhlásil že akonáhle to bude v jeho moci tak Serveta zabije.To sa mu nakoniec aj podarilo zariadiť, Serveta upálili. Tým že dali len málo dreva, bol mučený asi 5 hodín.Mimochodom Servet bol zručný lekár. Bol prvý kto objavil a vydal popis obehu krvi z pravej srdečnej komory do lavej. I ve Francii a Čechach to bylo zlozite.


Francouzští kalvinisté (hugenoté) napřed zdemolovali vnitřky katolických kostelů, kde nohama rozdupávali Tělo a Krev Páně zbylé z katolických bohoslužeb Večeře Páně a uschovávané na určitém místě v kostele.

Něco podobného se dělo v Česku v době husitské. Ti, co nevěřili v tajemství Těla a Krve Páně se chovali takto. Proto na akci existovala reakce.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


Málo čtu dějiny a některé kapitoly jsou málo známé. Ale jednou jsem listoval v Palackém a dozvěděl jsem se, ž v Praze bylo období, kdy na farách bylo hodně kalvínů a také násilnosti proti zařízení kostelů. Mladíci se v houfu procházeli kostelem jakoby nic a potom začali ničit lavice a sochy.
V chrámu Týn dal farář slít monstrance do dvou zlatých koulí a donesl je na Hrad pochlubit se, jak skoncoval s modlářstvím. Dnes by za to dostal paragraf za ničení kulturních památek.
Sochy na severním portálu chrámu Týn jsou dodnes z té doby bez hlav, které kalvínisti urazili.Jednou jsem o této epizodě četl výraz ´´kalvínské běsnění´´. Tak okolo let 1570. Proč o tom není ve školních dějinách? Že by proto, že to bylo krátké období? Zimní král, sbírky umění Rudolfa II a bitva na Bílé Hoře jsou všeobecně známé, proč není nic o běsnění kalvínských farářů a jejich příslušníků na radnici?

Podobná témata

Ekumenismus

"Menej zname informacie." | Přihlásit/Vytvořit účet | 163 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Staré letopisy české (Skóre: 1)
Vložil: eleonora v Sobota, 01. leden 2011 @ 11:07:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dyž počaly ty války v Čechách, v ty chvíle pan Zdeněk Konopišťský a Dobrohost (z Ronšperka) uvedli do Čech křížovníky a u sebe je měli. A bylo těch křížovníků Němců asi tři tisíce. A ti křížovníci na šatech svých kříže červené ze sukna vyšité nosili, aby je potom znali. Ti křížovníci nic nebrali za žold, jedině že mordovali Čechy pro krev boží všechno napořád, a dítkám utínajíce hlavy, házeli jimi po sobě jako míči; mordovali také babky a stařečky po špitálech, kohož jen kde chytiti mohli, a ruce své v jejich krvi umývali, majíce za to, že budou od všech hříchů čistí.

Ze starých letopisů českých.


Ela



Re: Menej zname informacie. (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Sobota, 01. leden 2011 @ 17:39:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hovorí sa o údajnom vyvražďovaní husitov ale sa nehovorí ako husiti ako prvi začali vyvražďovať katolíkov. Napr. Už v r. 1412 zavraždili upálením katolíckych kňazov v Žatci a v Klatovoch. Hovori o tom praca  českého historika prof. Pekařa,. Hus bol upálený až v r. 1415. A potom jeho stúpenci vraždili katolíkov ako na bežiacom páse, prof. Ráček odhaduje na 200 000.Bratricke tabory mali spolocne okrem pokladnic aj zeny, povedal jeden protestant.Prepadavali a vykradali klastory a vrazdili reholnikov.  To Jirásek nepísal, ani Vávra o tom nenakrúcal filmy. Okrem toho sa husiti vyvražďovali navzájom: Žižka bojoval s adamitmi, i Pražanmi, dokonca chcel Prahu zrovnať so zemou tak, aby z nej neostal kameň na kameni.



Re: Menej zname informacie. (Skóre: 1)
Vložil: rive v Sobota, 01. leden 2011 @ 18:23:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Že padaly sochy .... o tom Jirásek pochopitelně nepíše, protože je to svým způsobem je velké svědectví o opravdovosti - zapálenosti víry Boha ...  a to skoncovat s uctíváním a klaněním se sochám a soškám ... a o to určitě Jiráskovi moc nešlo, a když tak vybral jiné příběhy o zapálenosti víry, ty které byly poutavější - poetičtější
 
( Písmo svaté nám dává jasné svědectví, že vždycky, když Boží lid odpadl od Boha, souviselo to s tím, že si vlastníma rukama vyrobil napodobeniny boha, a různé sošky bůžků, ke kterým utíkali,věřili v jejich ochranu  ... navrácení k Bohu bylo spojeno vždy s bourání a ničením těchto soch)

Betmo ... Jirásek psal beletrii ....  .... co je beletrie, umělecká próza, o všem se nepíše, jen výběrově,
beletrie, jak bych ti to připodobnila, je to asi něco jako  poetické příběhy o svatých, blahoslavených, mučednících, autoři jejich příběhů píšou podobně jako Jirásek, výběrové věci... u příběhů o svatých jsou to jen kladné věci, pro poetičnost příběhů se mnohé kladné věci i vymýšlí, záporné věci se zcela  u příběhů o svatých přehlížejí, nebo se poeticky upravují :)))

rive



Re: Menej zname informacie. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 01. leden 2011 @ 18:24:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Řekl bych, že to je taková "tradice" určitého typu církve, na našem území začala tato tradice zřejmě mnohem dříve.

»Jakými slovy lze vyjádřit, co následovalo? Jak vyjádřit činy zla, jež se ujalo moci? Jedni nutili druhé, aby se připojili ke zlému učení, ti druzí bránili otcovskou víru. Jedni se připravovali učinit cokoliv, druzí se přichystali cokoliv (pro víru) vytrpět. Některé nelidsky mučili, jiným vykradli domy a další, staré muže!, vláčeli nahé v trní! Mladší kněze a diakony prodali Židům, ti, kteří jsou hodni Jidášova osudu a oběšení. Nemálo bylo služebníků oltáře, jak jsme ovšem již dříve řekli, počítalo se jich na dvě stě. Někteří měli hodnost učitelskou, jako onen Gorazd, který pocházel z Moravy a dobře znal oba jazyky slovanský i řecký, a jemuž Metodějova ctnost předala stolec, jenž zloba heretiků odstraněním tohoto člověka zbavila ozdoby. Také kněz Kliment, nejznamenitější muž, a Lavrentij (viz pozn. 5.), Naum a Angelár - tyto a mnohé jiné drželi svázané železnými okovy vězeních. Tam jim byla odepřena veškerá útěcha, příbuzní a známí si netroufali se k nim ani přiblížit. Nehledě na tíži okovů, nezanedbávali modlitbu. A když zpívali písně třetí hodinky, nastalo velké zemětřesení (Skut 16,26), okovy jim spadly a ti, kdo byli dosud svázáni, jsou osvobozeni, spoutáni nerozlučně již jenom láskou Kristovou. Otřáslo to i s obyvateli toho města, byli zaraženi onou událostí, divili se a nechápali význam tohoto Božího znamení. Jen se však přiblížili k vězení, spatřili, co se stalo se svatými, že jim spadly okovy a byli úplně osvobozeni, rychle se vydali ke knížeti a řekli: „Co to je? Jak dlouho se budeme protivit síle Boží? Dokud neuzříme světlo pravdy? Což nechápeme, že se stal zázrak? Nebojíme se Božích znamení?“ Ale jazyk heretiků se snaží pomlouvat zázrak (jako i farizeové pomlouvali zázraky, které tehdy konal Pán) a říkal: „To jsou zřejmé čáry a chytrosti mágů!“ A znovu spoutali svaté do ještě těžších okovů. Nerozumnému knížeti nebylo dáno pochopit (o co šlo). Jejich bezútěšné trápení ve vězení bylo horší než dříve. Minuly tři dny a znovu se modlili modlitbu třetí hodinky a stalo se to samé jako předtím: zemětřesení s hukotem s nebes a spadlé okovy. A opět protivníci Boha o tom knížeti nic neřekli, zase vystavili svaté tomu samému utrpení, které by si sami zasloužili podle soudu Pravdy. Když uplynulo deset dní, znovu shlédl Východ s výsosti na trpitele, ale necitliví heretici zůstali stejně zatvrzelí. Protože dostali od knížete povolení jednat podle svého uvážení, vyvedli je z vězení, uštědřili jim nelidské rány, neslitovali se ani nad šedinami, ani nad neduhy a nemocemi, jež předtím způsobila tělům svatých velká zloba jejich nepřátel. Kníže, jenž oněm heretikům sloužil, nebyl však v tu dobu přítomen, a proto o jejich posledních skutcích ani nevěděl. Kdyby tam byl, nemohli by se takto zachovat k vyznavačům pravdy. Přestože se Svatopluk tisíckrát přikláněl na stranu Franků, i když se choval jako dobytek a byl nemilosrdný, leč ctnosti svatých mužů a především Boha, který třikrát vykonal zázrak, se bál. Po oněch nelidských ranách věznitelé nedovolili svatým přijmout pokrm, ani nedopustili, aby někdo hodil Kristovým služebníkům kousek chleba. Předali je vojákům, aby je odvedli v Podunají každého jinam, odsoudili občany nebes k věčnému vyhnanství ze svého města. Vojáci - muži barbarští, byli totiž Němci, již od přírody suroví, což ještě umocnil příkaz heretiků. Chopili se světců a vyvedli je za město, svlékli je do naha a vlekli je pryč. Hanbu a utrpení spojili s mučením mrazivým vzduchem, který se do Podunají stále opírá. Ovšem i meče jim přikládali na šíje, jakoby je chtěli seknout, a k hrudi kopí, jakoby je chtěli proklát. To všechno měli vojáci přikázáno od nepřátel Božích. Když byli už dost daleko od města, propustili je a vydali se nazpátek.« Život Klimentův, úryvky z kap. 7 – 15.



Re: Menej zname informacie. (Skóre: 1)
Vložil: svata_tradicia v Sobota, 01. leden 2011 @ 18:41:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.jezuiti.sk/
tohlec to betma dobre píše, at je jí VždyPanna v očistci milostivá. Já jenom dodám, že my katolíci sme byli vždy v historií nevinne vyvraždováni a mučeni, ke príkladu takova Anglicka kralovna, kera suc oklamána protestantskýma heretikama se odmítla poddat Svatému Otci a dobrovolne odovzdat celou Aglii do rukou jezuitského svateho rádu. A vtedy neexistovala infiltrace jako dnes, kdy je uz Anglie konečne naše. Vtedy se ona OPOVAZILA voci nám nevinným katolikum dokonce bojovat !!! Ona nemnela lásku a nechtela s náma jednotu, vubec netouzila vrátit se do Rima. No je toto ta jednota, o kterej povidal kristus pan? NENI! A konec koncu stejne anglicane prohráli, vzdyt oni uz jako národ stejne moc neexistují, z ceho je vidno jak je Naše Královna Vesmíru mocná !!!!



Re: Menej zname informacie. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 03. leden 2011 @ 10:43:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejlepší způsob jak se s podobnými křivdami vypořádat je odpustit a požádat za odpuštění. Odpusť nám naše viny jako i my odpouštíme našim viníkům. Modlit se za sebe navzájem. V pravoslavném Rusku si pokud se nepletu takhle obřadně lidé navzájem a hromadně odpouštěli při příležitosti Kristova zrození. Ať Všemohoucí Bůh odpouští všem kalvinistům, ukazuje jim a na nich své milosrdenství a učiní s nimi to co sám chce a tak jak chce. Ne tak jak my ale tak jak chce Bůh, jak říkával Serafim Vyrickyj.
Buď Bohu chvála, dík a čest, chvalme ho a prosme všichni a nahlas. Pravoslavní, ti kteří se hlásí k odkazu mistra Jana Husa, Luthera i Kalvína. Každý kdo věří Ježíši Kristu a hlásí se k němu.



Stránka vygenerována za: 0.72 sekundy