Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 239, komentářů celkem: 429555, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 510 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Danny42

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116479456
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Co je pro nás přínosnější - svatí v nebi nebo svatí na zemi?
Vloženo Pátek, 07. leden 2011 @ 13:41:58 CET Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal rosmano

Filip. 1,21:

  Žít – to je pro mě Kristus, a umřít – to je zisk!  Zůstanu-li naživu v tomto těle, znamená to pro mě plodnou práci. Proto nevím, čemu
 dát přednost, neboť mě přitahuje obojí. Mám touhu odejít a být s Kristem, což je zdaleka nejlepší;  zůstat v tomto těle je ale
potřebnější kvůli vám.



     Apoštol Pavel i ostatní apoštolové preferovali jednoznačně společenství se svatými na zemi. Apoštol Pavel sám si byl velmi dobře vědom, že z jeho přítomnost zde na zemi mají křesťané užitek, a je proto pro ně potřebnější, aby zůstal zde na zemi ve společenství s vyvolenými, spasenými svatými a tím napomáhal plnému a hlubokému poznání Pána a zakotvení v něm.,
     Mohl je tak povzbuzovat, napomínat, vyučovat, radit, přimlouvat se za ně v modlitbách, obdarovávat duchovním požehnáním, které sám obdržel. obohacovat duchovními dary, aby každý křesťan dospěl k dokonalosti v Kristu.
     Byl si dobře vědom, že pokud odejde k Pánu, toto vše ustane, skončí. Nebude už svatým zde na zemi potřebný, nebudou mít z něho užitek, nebudou mít od něho pomoc. Proto je potřebnější zde na zemi.

     Pavel nikde nezmiňuje, že by po své smrti mohl být také věřícím přínosem. Nezmiňuje, že se bude nadále za nimi přimlouvat až do skonání světa. Sám také za takové přímluvy za svého života nežádal nikoho zemřelého - ani Marii, ani Štěpána, ani Jakuba a další. A ani jiné, kterým byl duchovním otcem, k ničemu takovému nepobízel. Ne že by o ně nestál nebo nechtěl pomoci, ale proto, ýe ke svatým v nebi nedoléhájí už nijakým způsobem boje, vřava, hukot a bolest toho světa.


    Římské katolictví oproti křesťanství vnímá tyto věci dost podstatně jinak.


Jak říká oko:

Svatí jsou s Kristem v nebi, pořád zůstávají naši bližní, součástí církve - teď navíc už s mocí od Krista nám pomáhat!

  
Vyplývá z toho, jakoby v nebi měli možnost ještě více než na zemi, protože navíc už s mocí od Krista, pomáhat.
Nevím, jací svatí to jsou, ale apoštol Pavel ne. Kdyby tomu tak bylo, musel by apoštol Pavel lhát. Anebo žít v obrovské nevědomosti a tuto nevědomost s pomocí Ducha svatého předávat dál. Což nepředpokládám, v tom případě by nemohl být apoštolem.
   Ta římskokatolická představa (a možná i pravoslavná, či dalších církví) není tedy založena na apoštolském učení. Je zcela v rozporu s apoštolským učením i praxí.

Zajímalo by mě, co si o tom myslíte vy?


Podobná témata

Zamyšlení

"Co je pro nás přínosnější - svatí v nebi nebo svatí na zemi?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 348 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Co je pro nás přínosnější - svatí v nebi nebo svatí na zemi? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 07. leden 2011 @ 14:11:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ježíšovi apoštolové, učedníci a svatý Pavel za svého pozemského života doufali že se jejich milovaný Mistr vrátí ve slávě a moci každým dnem a že nastolí Království. To že nám bude dáno tolik času vůbec netušili. O Nebi věděli jenom to že je krásnější než si umíme představit a že je tam dostatek příbytků. Tudíž ani nemohli plánovat co budou po příští 2 000 let dělat.




Re: Co je pro nás přínosnější - svatí v nebi nebo svatí na zemi? (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pátek, 07. leden 2011 @ 14:23:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajímavé zamyšlení, můžeme nad tím přemýšlet.

Co mi příjde ale nekorektní je šermování s apoštoly. Že něco Pavel nepíše (a je to pochopitelné vzhledem k tomu, že prakticky všichni dnešní svatí v té době byli buď naživu, nebo se ještě nenarodili). Těžko by mohl Pavel vybízet k prosbám Panně Marii v nebi, když ta v té době ještě zřejmě žila. Duch svatý musel této zkušenosti církev teprve vyučit - a učinil to velice záhy, jak víme z raně křesťanské literatury.



Re: Co je pro nás přínosnější - svatí v nebi nebo svatí na zemi? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 07. leden 2011 @ 15:19:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
"A on, až příjde, přinese světu důkaz o hříchu, o spravedlnosti a soudu: o hříchu, že nevěří ve mne."

"Až příjde zastánce, kterého vám pošlu od Otce, Duch Pravdy, jenž vychází od Otce, ten o mně vydá svědectví."

Kdo řekl táto slova? Komu? A proč?

O kom dnes tento Duch Pravdy vydává svědectví? Pouze o Pánu Ježíši.

Jiný duch vydává svědectví o někom jiném.

Ahoj leonet



Re: Co je pro nás přínosnější - svatí v nebi nebo svatí na zemi? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pátek, 07. leden 2011 @ 19:05:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Můžete se podělit svou zkušeností někdo, pro koho jsou přínosnější svatí v nebi než svatí na zemi?



Re: Co je pro nás přínosnější - svatí v nebi nebo svatí na zemi? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 08. leden 2011 @ 08:23:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Před nějakou dobou jsem tenhle rozdíl podrobně popisoval v článku společenství svatých.







Re: Co je pro nás přínosnější - svatí v nebi nebo svatí na zemi? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 08. leden 2011 @ 09:54:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já se domnívám, že k plnosti života je potřeba obojího.

Společenství se svatými v církvi putující na zemi
naplňuje život určitým způsobem (možnost konat dobré skutky, oběti, modlit se za bližní o Boží milost, aby v tomto životě neztroskotali).  Tato pomoc může být vzájemná, protože všichni kráčíme stejným směrem a pokud někdo klopýtne, druzí ho podrží, podepřou, aby neupadl. Vytváříme tak kolem Krista užší společenství církve putující. Ovšem to není všechno, to není celý obraz křesťanské víry!

Společenství církve putující s církví oslavenou v nebi
dává životu další rozměr, o který jsou někteří svou herezí ochuzováni. Náš Bůh je Bohem živých! (Mt 22,32) Tito živí jsou už spolu s Kristem v nebeské blaženosti (Fp 1,23), mají přímé patření na Boží tvář.
Vytvářejí s Kristem jednotu.
Kde dává on, dávají spolu s ním, protože součástí nebeské odměny je i podílení se na Kristově vládě, mají moc nad národy!!!
To znamená, že mají nárok na odlesk slávy, která přináleží Kristu. Není možno uctívat svatého Antonína bez Krista, není možno uctívat Matku Boží bez Krista. Tvoří přece jednotu, která je odleskem jednoty božských osob!
Ovšem jen Bohu přísluší klanění - což je cosi docela jiného, než úcta. Nelze se klanět Synu a přitom ignorovat Otce a Ducha svatého!
Klanění Bohu je v rovině vertikální, ve vztahu naprosté nerovnosti mezi tvorem a Stvořitelem.

Úcta ke svatým je pak v rovině horizontální, je vztahem mezi tvory, kdy uznáváme, že někteří nás už ve víře předešli, že už získali věnec nepomíjející. Stali se vítězi a vítězi náleží čest! 

Kristu byla přece Otcem dána veškerá moc na nebi i na zemi (Mt 28,18). Kristus tedy už nyní vládne jak na nebi, tak na zemi, ničím neomezován. Jeho moc, doprovázená udělováním darů, udělováním milostí, se však nejvíce projevuje především skrze jeho církev.

Kristův způsob vlády poznáme velice snadno - popsal nám ho v evangeliích.
(Mt 23,10-11)
Také si nenechte říkat 'Vůdcové', protože máte jednoho Vůdce, Krista.
Ale kdo je z vás největší, ten bude vaším služebníkem.

Kdo tedy dokázal být srdcem jako malé dítě, bude v nebeském království největší. Co to znamená, být v nebeském království největší? Znamená to mít podíl na Kristově vládě (Zj 3,21).

(Lk 24-30)
Tehdy také mezi nimi nastal spor, kdo z nich se zdá být největší.
On jim však řekl: "Králové národů nad nimi panují a ti, kdo nad nimi užívají moci, jsou nazýváni dobrodinci.
Ale vy to tak nedělejte. Naopak, kdo je mezi vámi největší, ať je jako nejmenší, a kdo je vůdce, jako ten, který slouží.
Neboť kdo je větší - ten, který sedí, nebo ten, který slouží? Zdali ne ten, který sedí? Ale já jsem mezi vámi jako ten, který slouží.
Vy jste se mnou zůstali v mých zkouškách
a já vám odkazuji království, jako ho můj Otec odkázal mně,
abyste jedli a pili za mým stolem v mém království a seděli na trůnech a soudili dvanáct pokolení Izraele."





Re: Co je pro nás přínosnější - svatí v nebi nebo svatí na zemi? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 08. leden 2011 @ 10:14:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Svatí jsou s Kristem v nebi, pořád zůstávají naši bližní, součástí církve - teď navíc už s mocí od Krista nám pomáhat!
Vyplývá z toho, jakoby v nebi měli možnost ještě více než na zemi, protože navíc už s mocí od Krista, pomáhat
."...

Rosmano pro jistotu k mému výroku nepřidal odvolávky na Písmo, ve kterých potvrzuji pravdivost svého tvrzení. Proč to udělal? Je z toho patrna snaha zjistit pravdu "padni, komu padni", nebo spíš snaha o manipulaci, o prosazení jen té "své pravdy"? I když ve skutečnosti znamená lež?

Janovo Zjevení popisuje Krista jako svrchovaného vládce:

(Zj 19,13-16)
Byl oblečen rouchem nasáklým krví a jeho jméno je Slovo Boží.
A za ním jela nebeská vojska na bílých koních, oblečená bílým a čistým kmentem.
Z jeho úst vycházel ostrý meč, aby jím bil národy. On je bude pást železným prutem; on bude také šlapat vinný lis hněvu a rozhorlení Všemohoucího Boha.
A na svém rouchu a na boku má napsané jméno: "Král králů a Pán pánů."


Všimněte si zvláště výrazu "pást železným prutem", kterým je vyjádřeno Kristovo vládnutí, Kristova moc.


Podívejme se tedy do Knihy Zjevení, zda o podílu svatých na Kristově moci opravdu nic neříká.
Opak je totiž pravdou:

(Zj 2,26-28)
Kdo vítězí a zachovává mé skutky až do konce, tomu dám moc nad národy.
Bude je pást železným prutem a budou rozbíjeny jako hliněné nádobí - jak jsem to i já přijal od svého Otce -
a dám mu jitřní hvězdu.

(Jitřní hvězda - je sám Kristus, nerozdělitelné společenství s ním).

(Zj 3,21)
Kdo vítězí, tomu dám usednout se mnou na mém trůnu, jako jsem i já zvítězil a usedl jsem se svým Otcem na jeho trůnu.

(Zj 20,4)
A spatřil jsem trůny a ty, kdo se na nich posadili, a byl jim svěřen soud. Viděl jsem také duše popravených pro Ježíšovo svědectví a pro Boží slovo a těch, kteří se neklaněli šelmě ani jejímu obrazu a nepřijali její znamení na svá čela ani na své ruce. A ožili a kralovali s Kristem tisíc let.


Domnívám se, že tímto jsem nezvratně dokázal, že Písmo se vyjadřuje dostatečně jasně o podílu svatých v nebi na Kristově vládě.

Jakékoli jiné učení, jakákoli jiná představa, není založena na apoštolském učení.




Re: Co je pro nás přínosnější - svatí v nebi nebo svatí na zemi? (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Sobota, 08. leden 2011 @ 20:14:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To se dá těžko porovnávat. Jako kdybys měl říct co je pro tebe důležitější. Život tady na zemi nebo to co přijde potom ? Na tom co je tady a teď záleží jaké bude to potom. Nejdřív musíme naplnit boží vůli tady na zemi. Svatí mezi námi jsou důležití hlavně pro lidi kteří Boha ještě neznají. Mohou na něho aktivně působit svým učením a hlavně příkladem. Tak jako svatý Pavel a apoštolové.



Co je pro nás přínosnější - svatí v nebi nebo svatí na zemi? (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Neděle, 09. leden 2011 @ 15:04:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
----Zajímalo by mě, co si o tom myslíte vy?----

Ahoj rosmano,
svatí na zemi ,nebo na nebi?  -   Obojí ! V rozporu s apoštolským učení torozhodně  není!

Matouš 27,52  hroby se otevřely a mnohá těla zesnulých svatých byla vzkříšena..



Židům 12,1-2  Proto i my, obklopeni takovým zástupem svědků, odhoďme všecku přítěž i hřích, který se nás tak snadno přichytí, a vytrvejme v běhu, jak je nám uloženo, s pohledem upřeným na Ježíše, který vede naši víru od počátku až do cíle.  Místo radosti, která se mu nabízela, podstoupil kříž, nedbaje na potupu; proto usedl po pravici Božího trůnu.


Bible Kralická  z roku 1613 : 

Židům 12,1-2  Protož i my, takový oblak svědků vůkol sebe majíce,odvrhnouce všeliké břímě,i snadně obkličujícínás hřích,skrze trpělivost konejme běh uloženého sobě boje,patříce na vůdce a dokonavatele víry Ježíše,kterýž místo předložené sobě radosti strpěl kříž,opováživ se hanby,i posadil se  na pravici trůnu Božího.


Samozřejmě se neklaníme "oblaku svědků",jak je zvykem v řkc,ale  jedinému Bohu, který nás spasil skrze Ježíše Krista.O"oblaku svědků  " dobře víme ,avšak našemu Pánu, buď sláva, velebnost, vláda i moc přede vším časem i nyní i po všecky věky. Amen.





Re: Co je pro nás přínosnější - svatí v nebi nebo svatí na zemi? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 12. leden 2011 @ 14:11:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
OKO píše: Jak se mohla narodit bezhříšná Marie z hříšných rodičů?
Pokud to nejde, úplně stejně se ptám:
Jak by se mohl narodit bezhříšný Ježíš z hříšné Marie?

Maria je hriešna, lebo sa narodila z hriešnych rodičov a každý kto je potomok Adama je hriešny. O tom Jasne svedčí Pavol...

Ježiš sa narodil bez hriechu aj keď mal hriešnu matku...Mária nie je bohorodička nič také nehovorí písmo, to iba katolicizmus potreboval ženu na trón ako božstvo podľa pohanského vzoru...
Ježiš je Boh a existoval aj pred tým ako Mária počala....Ježiš sa ako hotový bezhriešny Boh vtelil do tela Márie a prijal ľudské telo, ale bezhriešne telo...Preto je správne hovoriť o Božom vtelení a nie o Božom narodení a o Bohorodičke...

Ježiš ako Boh sa vtelil do Márie a vzal na seba bezhriešne ľudské telo:
Rímskym 8:3  Lebo čo nebolo možné zákonu, nakoľko bol slabý pre telo, (to vykonal) Boh, keď v podobe hriešneho tela a pre hriech poslal svojho Syna a hriech v tele odsúdil,

-------------
ďalej OKO píše:Janův křest byl křtem pokání za hříchy.
Potřeboval snad Kristus pokání za hříchy, když se nechal od Jana pokřtít?

Podle tvého uvažování zřejmě ano - úplně stejně, jako potřebovala jeho matka přinést hrdličku, coby oběť za hřích.

Ježišov krst je niečo iné ako Máriina starozmluvná obeť za hriech...

1. Krst nie je len obmytie z hriechu, ale krst je aj začiatok novej éry pre človeka, nové narodenie, môže byť spojený z darom Ducha sv.......Každému je jasné že Kristus nevyznával pri Jordáne svoje hriechy, ale krst bol pre neho začiatok verejného učinkovania a stotožnenie sa s ľudom, ale bez hriechu...

Máriina obeť za svoj hriech je niečo iné...Stačí si naštudovať starý zákon a každému je jasné, že išlo o obeť za hriech...Keby bola Mária bezhriechu, tak by nikdy neobetovala obeť za hriech...

Kristus nikdy nepriniesol žiadnu obeť za svoj hriech, Mária priniesla...   Prečo?????


ivanp




Re: Co je pro nás přínosnější - svatí v nebi nebo svatí na zemi? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 12. leden 2011 @ 18:21:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko Oko
na jednej strane tvrdíš že:
Mária je bez hriechu
a hneď nato píšeš:
Zákon stanovoval dobu očišťování a po jejím uplynutí přikazoval přinést jednu hrdličku nebo holoubě v oběť zápalnou Hospodinu a jednu v oběť za hříchy.

Vieš si predstaviť že by Ježiš priniesol obeť za svoj hriech???...ja by som takého spasiteľa nechcel

píšeš:Maria ovšem nebyla vázána tímto zákonem před Bohem:....
ak nebola viazaná týmto zákonom, tak prečo ho naplnila???

Ježiš nikdy nepriniesol obeť za svoj hriech, Mária áno a len OKO si naivne myslí že to robila zo slušnosti k zákonu...

ivanp



Stránka vygenerována za: 1.54 sekundy