Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 231, komentářů celkem: 429547, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 428 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116466935
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Bludy se stávají zjevnými, Haleluja, sláva Bohu!
Vloženo Úterý, 18. leden 2011 @ 13:26:16 CET Vložil: Olda

Kritika bludů poslal oko

Je nám bližší pravda, objektivní skutečnost, nebo naše ego, které nám brání pravdu přijmout?


Mnozí z vás zde zkoušejí v argumentaci už všechno možné.
Pokoušejí se zpochybnit princip zástupnosti jednoho člověka druhým člověkem, poukazujíce na to, že jsou situace, kdy zástupnost prostě v něčem možná není. Ale to tu přece nikdo nezpochybňuje!


 
My zde řešíme konkrétní zástupnost ve vykonání uděleného trestu, v zaplacení dluhů.
Řešíme situaci, kdy se berou zásluhy z pokladu církve a zaplatí se jimi tresty časné, aby člověk takto očištěn mohl do nebe.

"Na dušičky vzpomínejme, z očistce jim pomáhejme. Budou na nás vzpomínat, až my budem umírat!"

Tak zpíváme my katolíci v jedné písni.
Všechny ty řeči o tom, jak mě třeba nelze zastoupit u manželky, jsou jen vata, děláním kouře, aby se zatemnilo a znepřehlednilo původní téma.



Zpochybnit zástupnost obecně, jakoby vůbec možná nebyla, však dost dobře nejde, protože na ní spočívá princip veškerého křesťanství.
Zástupná oběť Krista za všechno stvoření je prostě dána, je nezpochybnitelným faktem.
To je třeba si upřímně přiznat.
Samozřejmě jsou situace, kdy nás nikdo zastoupit nemůže. A bude to třeba i na Kristově soudu, kde každý bude souzen sám za sebe.

Právě v tomto to vaše agitační video „Dobrometr“ docela zákeřně lže.

Protože na našem soudu nás už Kristus zastoupit nemůže, on si po naší smrti už za nás nemůže stoupnout „na váhu“ (to je obrovsky nebezpečná lež).  Na lavici obžalovaných tehdy budeme stát už jen my sami,  protože Kristus bude přece stát na straně druhé, na lavici soudce!
To právě on nás bude soudit za naše hříchy, které tam sebou přineseme.


VE VAŠEM VIDEU VŠAK NESOUDÍ KRISTUS !!!

(udělat ovšem cosi takového my katolíci – to by bylo křiku, jak jsme nebibličtí, darmo domyslet!), ale soudí jakýsi imaginární bezejmenný soudce (úředník,) s pomocí váhy a Kristu je zde naopak podsouvána úloha jakéhosi vašeho „obhájce“, který„bere“ vaše viny na sebe (stoupá si za vás na váhu).


Ale tak to není, to by už bylo pozdě na Kristově soudu „honit bycha“.
Na soudu už nebude Kristus naším obhájcem, tím kdo by za nás snad vzal naše viny na sebe, ale bude už jen našim spravedlivým soudcem. U Kristova soudu nás už nikdo zastoupit nemůže (samozřejmě ani Kristus ne) a nebudeme ani souzeni v nepřítomnosti. Každý sám bude tehdy souzen za to, co udělal v těle, ať už to bylo dobré, nebo zlé.

(2 Kor 5,10).
My všichni se přece musíme ukázat před Kristovou soudnou stolicí, aby každý dostal odplatu za to, co dělal v těle, podle toho, co vykonal, ať už to bylo dobré nebo zlé.

Nikdo jiný za nás na váhu nestoupne!



My máme jen dvě možnosti:
1.)  Buď se včas v tomto životě ze svých hříchů Kristovou krví umýt (dokud je čas, dokud tato milost, tato Kristova nabídka trvá) a přijít k soudu už čistí (potom na naše hříchy už nikdo ani nevzpomene -Žd 10,17). Za našeho života platí, že v Kristu máme u Boha přímluvce, Ježíše Krista, který svou krví smývá naše hříchy, pokud jich dokážeme litovat a vyznáme je Bohu a církvi (J 20,23).

(1 j 2,1-6)
Synáčkové moji, toto vám píši, abyste nezhřešili. A kdyby někdo zhřešil, máme u Otce přímluvce, Ježíše Krista, toho Spravedlivého.

A on je oběť slitování za naše hříchy, a nejen za naše, ale i za celý svět.
A podle toho víme, že jsme ho poznali, jestliže zachováváme jeho přikázání.
Kdo říká: "Znám ho," a nezachovává jeho přikázání, je lhář a není v něm pravda.
Kdokoli však zachovává jeho slovo, v tom Boží láska opravdu došla k dokonalosti. Podle toho víme, že jsme v něm.
Kdo říká, že zůstává v něm, ten má také chodit tak, jak chodil on.


2.)  nebo přijít k soudu ušpiněni od hříchů a být za ně po právu souzeni.


Až po vynesení rozsudku –  tedy až po naplnění spravedlnosti následuje vykonání trestu – a až zde (pokud však u dotyčného odsouzeného nebyl hřích ke smrti a on nebyl už odsouzen k smrti  věčné - v takovém případě je jakákoli pomoc marná) je zase možné mluvit o zástupnosti, o pomoci od bližních splatit naše zbylé dluhy.
Až zde může být spravedlnost zase přemáhána láskou.




Staráme se v rodině o starou nemocnou tetu.
Je jí přes osmdesát a život jí znepříjemňují obtíže nemoci, doprovázející stáří. Prodělala dokonce už jednou i klinickou smrt a těší se už jen na jedno – na Krista a na své blízké, kteří ji k Bohu předešli.
Po celé dny se modlí. Nikoli jen za sebe, ale za rodiny svých synovců a neteří. Denně vyprošuje pro naše rodiny Boží požehnání a své tělesné utrpení obětuje v náš prospěch. Je takový život marným prodlužováním zbytečného utrpení, nebo je takový trpící a modlící se starý člověk pro rodinu pravým pokladem a požehnáním?
Co myslíte?

"Bludy se stávají zjevnými, Haleluja, sláva Bohu!" | Přihlásit/Vytvořit účet | 248 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Bludy se stávají zjevnými, Haleluja, sláva Bohu! (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 18. leden 2011 @ 13:57:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Svatá pravda. Ono i u té manželky se dá v ledasčems zastoupit a netřeba myslet jen na to jedno. :o))))) Existují i jiné skutky lásky jako je třeba pomoc s těžkou taškou. Když není zrovna po ruce manžel tak může pomoci sestře místo něho kterýkoliv bratr. U Vyvoleného národa dokonce zastupovali rodné bratry v jejich loži a plodili jim potomky když zemřeli. Ježíš Kristus zaplatil škodu a učinil zástupnou oběť za každého z nás. My máme vzít na bedra svůj kříž a jít za ním. Nějaký smysl to asi tudíž mít bude.



Re: Bludy se stávají zjevnými, Haleluja, sláva Bohu! (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Úterý, 18. leden 2011 @ 14:09:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Taky mi příjde, že to zmiňované agitační video nám nepředkládá ani Boha milujícího, ani Boha spravedlivého, ani Boha milostivého. Ukazuje nám bůžka protekcionistu, který své sektě slibuje nebe a ostatní posílá do ohňů pekelných. Ježíš Kristus bude naším soudcem, to on bude soudit živé i mrtvé.

Ukazuje se nám tu zcela absurdní zrůdnost:

Když někoho zastřelím a nějaký infantilní a nevinný člověk bude souhlasit, že za mě půjde k soudu, soud rozhodne o mé nevinně. A co víc, pošle do vězení ještě všechny v sále, byť nikoho nezabili. To je ale kardinální blbost.



Re: Bludy se stávají zjevnými, Haleluja, sláva Bohu! (Skóre: 1)
Vložil: svata_tradicia v Úterý, 18. leden 2011 @ 14:14:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.jezuiti.sk/
"Na dušičky vzpomínejme, z očistce jim pomáhejme. Budou na nás vzpomínat, až my budem umírat!" .... Pravda je oko, presne jak se to bude psát i v té upravené Sášové bibli. Prijede Cizinec pred kristapana, vedla kereho bude sedet Svata Panna Vecna a Panna mu rekne: Cizince kolikrát jses modlil Svatý Ruzenec" ? Cizinec odvetí: Ja se ruzenec nemodlil, já sem v neho neveril. Svata Panna sedící na bílem Trunu mu rekne: Ty Heretiku, nevíš že a našem soudu nás už Kristus zastoupit nemůže, on si po naší smrti už za nás nemůže stoupnout „na váhu“ (to je obrovsky nebezpečná lež), jak ti onehdá rikal oko a i Sáša v té upravené bibli? a na granosálisu? Páč s tebou do ohne věčného ...I Cizinec skončil v pekle a Svata Panna jeho úpení nevysliší ... Chvala Marii. Amen. 



Re: Bludy se stávají zjevnými, Haleluja, sláva Bohu! (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 18. leden 2011 @ 14:18:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
... A jich se stalo kněžími mnoho, protože jim smrt bránila jimi zůstat, ale on, protože zůstává na věky, má nepomíjející kněžství. Proto je také schopen dokonale spasit ty, kdo skrze něj přicházejí k Bohu, neboť je stále živ, aby za ně orodoval. Slušelo se totiž, abychom měli takovéhoto nejvyššího kněze - svatého, nevinného, neposkvrněného, odděleného od hříšníků a vyvýšeného nad nebesa. Ten nemusí jako tamti nejvyšší kněží každý den nejprve přinášet oběti za své vlastní hříchy a potom za hříchy lidu, neboť to udělal jednou provždy, když obětoval sám sebe.

  Kristus přece nevstoupil do svatyně udělané rukama (jež
je zobrazením té pravé), ale do samotného nebe, aby se nyní objevil před Boží tváří za nás. (protože Ne proto, aby obětoval sám sebe znovu a znovu, tak jako nejvyšší kněz každoročně vchází do nejsvětější svatyně s cizí krvítehdy by musel od založení světa trpět mnohokrát), ale nyní na konci věků se ukázal, aby svou obětí odstranil hřích jednou provždy. A jako je lidem uloženo jednou zemřít, a potom přijde soud, tak byl i Kristus jednou obětován, aby vzal na sebe hříchy mnohých, a těm, kdo ho očekávají, se podruhé ukáže bez hříchu, aby je spasil.


  Jinak je dobře, že tu ty bludy píšeš a zjevuješ a připadá mi dost trapné, když se za ně stydíš a tváříš se jako že nejsou - to mi nepřijde hodné člověka, který by se rád tvářil jako křesťan.

  K očistci a všem těm bludům okolo něj už jsem své psal.

  Pokud jde o tvojí nemocnou tetu: Moje babička na tom byla podobně. Mnoho let zůstávala doma a modlila se upřímně za nás a celou rodinu. Dodnes si myslím, že její modlitby jsou jeden z hlavních důvodů pro který jsem byl z těch bludů doufání ve stvoření a poslušnost klamným zjevením vysvobozen.

  Můj názor je tedy ten, že je důležité, aby se lidé za sebe modlili. Třeba pak někteří pochopí Boží milost a zástupnost Ježíše Krista na kříži a sílu slavné svobody Božích dětí.



Re: Bludy se stávají zjevnými, Haleluja, sláva Bohu! (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Úterý, 18. leden 2011 @ 16:15:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
      Máš pravdu Oko, bludy se stávají zjevnými. Haleluja. Nech se smířit s Bohem, protože dnes je den spasení, zítra může být pozdě.

      K věci - kde jsi přišel na to, že Soudná stolice Kristová je jedno a to samé jako soud před Bílým trůnem?
      Co ti říkají slova - Jeho krev nás očišťuje od každého hříchu - On zemřel za nás - kdo ve Mně věří, na soud nepřijde?
      Na soudu bychom byli odsouzení VŠICHNI. Díky Bohu za Jeho milost, jenž je v Kristu.



Re: Bludy se stávají zjevnými, Haleluja, sláva Bohu! (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 18. leden 2011 @ 16:27:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...jediné v čom má Oko pravdu je že ,,katolické Bludy se stávají zjevnými, Haleluja, sláva Bohu!
...v prvom rade hyperkatolícky blud je v tom že hlása očistec ako niečo biblické....slovo očistec sa ani raz nenachádza v biblii a nikomu z apoštolov ani v bujarom sne nenapadlo žeby čo i len náznakom spomenuli depozit duší, očistec...
po smrti je súd:
Židom 9:27  A ako je ľuďom uložené raz umrieť a potom príde súd,

ďalší blud spočíva v tom, že kresťania pôjdu na súd Boží:
každý kresťan vie že keď zomrie tak prejde zo smrti (bez medzipristátia v očisci) rovno do neba...
1 Ján 3:14  My vieme, že sme prešli zo smrti do života

tento svet bude súdiť Kristus.... Kresťania, tí ktorí budú žiť v čase druhého príchodu budú vzatí do vzduchu ku Kristovi a s Ním budú už stále, lebo nejdú na súd.

1 Tesalonickým 4:17  potom my, ktorí zostaneme nažive, budeme spolu s nimi uchvátení v oblakoch do vzduchu v ústrety Pánovi, a tak budeme stále s Pánom.

Kresťania sa však musia ukázať pred súdnou stolicou Kristovov, nie preto aby sa tam rozhodovalo o tom či budú alebo nebudú spasení ale súd bude posudzovať ich dielo v živote....

2 Korintským 5:10  Všetci totiž musíme sa ukázať pred súdnou stolicou Kristovou, aby každý prijal dobré či zlé ako odplatu za to, čo konal v tele, podľa toho, ako pracoval.

s tým súhlasí aj Pavlovo slovo:

 Korintským 3:11  Lebo nik nemôže položiť iný základ okrem toho, čo je položený, a tým je Ježiš Kristus.12  Či na tomto základe stavia niekto zlato, striebro, drahokamy, drevo, seno, slamu, 13  každého dielo vyjde najavo; ukáže to totiž (súdny) deň, ktorý to zjaví v ohni, a sám oheň sprobuje dielo každého, aké je.

...znovu tu platí to, že kresťania sú spasení a nejdú na súd pre verdikt o tom či budú alebo nebudú spasení...

kedže katolicizmus je pohanské náboženstvo s kresťanskými prvkami nemôže dôjsť ospravedlnenia zo skutkov, a na tom stojí a padá celý katolicizmus, ide o kameň úrazu:

....Rímskym 9:32  Prečo? Preto, že nie z viery, ale akoby zo skutkov (chceli dosiahnuť spravodlivosť). Narazili na kameň úrazu,
 keďže nepoznajú spravodlivosť Božiu a snažia sa uplatňovať svoju, nepoddali sa spravodlivosti Božej.

------
P.S.
...to video je ok...ide samozrejme o nedokonalú ilustráciu...vystihuje podstatu toho, že Kristovo ospravedlnenie je nám pripísané, pripočítané zdarma bez našich zásluh...
,,Kristus sa za nás stavia na váhu,,....Boh vidí Kristovu spravodlivosť keď sa pozerá na nás...

ivanp





Re: Bludy se stávají zjevnými, Haleluja, sláva Bohu! (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Úterý, 18. leden 2011 @ 16:37:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, prosím tě, a kterou z těch dvou možností volíš ty ? Jedničku či dvojku, Losnu nebo Mažňáka ?




Re: Bludy se stávají zjevnými, Haleluja, sláva Bohu! (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Úterý, 18. leden 2011 @ 19:25:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Koukám křesťané, že jsme to ale pěkni křesťani. Dnes nám začina týden modliteb za jednotu křesťánů a my místo abychom se za sebe navzájem modlili tak spíše hazíme špinu na víru toho druhého. Koukam, že v příspěvcích se valí sposta neprávdy a špiny o katolické víře, jako poslední dobou na celém GS. Vzdyťme se, to co zde prezentujeme přece není skutečná křesťanská víra. Je to karikatura.

Zhruba jsem proběhl komentáře a ani v jednom komentáři jsem nenašel ani jednu co by mi aspoň trošku připominál laskavou odpoveď na otázky které kláde oko ve článku.

Zamysleme se vzájem je způsob křesťana co tady na GS představujeme skutečný nebo se oprávdu je to karikatura naši skutečné víry.



Re: Bludy se stávají zjevnými, Haleluja, sláva Bohu! (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 18. leden 2011 @ 20:28:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Aha, oko, teď mi to teprve došlo, žes to video nepochopil.

  To video reaguje na běžnou představu lidí jak to bude vypadat po smrti. Babskou představu víry, která ilegálně existuje proti vůli vedení v jedné nejmenované organizaci. Ta představa říká zhruba toto:

  Až bude člověk po smrti, přijde před nebeskou bránu a tam na ně bude čekat sv. Petr a sv. Pavel a budou "měřit", zda je člověk dostatečný pro nebe. Na tu "dostatečnost" pak mají lidé různé názory, které prezentují jednotliví účinkující toho videa.

  A to video pak ukazuje základní životní pravdu: Přes hranice se člověk nedostává tím, co udělal, ale tím, kým je.


  Jinak by mne zajímalo, pokud jde o zástupnost:

  Pokud tě Ježíš zastoupil a zemřel kromě všeho stvoření i za tebe, v čem tě vlastně zastoupil?






Re: Bludy se stávají zjevnými, Haleluja, sláva Bohu! (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Úterý, 18. leden 2011 @ 20:40:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobrou noc, pánové, děkuji za milou společnost a příjemně prožitý večer.



Re: Bludy se stávají zjevnými, Haleluja, sláva Bohu! (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Středa, 19. leden 2011 @ 08:32:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, mě se nezdá obecně ta teorie o satisfakci. Je to dost protestantský a lutherský pohled. V tom je jádro zakopaného pudla, v tom je ta nepochopitelnost, s jakou se my díváme na dobrometr a zlořečíme mu a jiní ho velebí.

A podle mě už předpoklady jsou špatně.

Sv. Anselm (+ 1109) se první pokusil o soustavnou „teologii vykoupení“ — byla to však spíš meditace zbožného mnicha o propastné vzdálenosti a bezmocnosti hříšného člověka před Boží svatostí. Tato modlitba ustrnula v podobě jakoby právního zadostiučinění: Bůh se pro naše hříchy urazil, tato urážka je nekonečná, člověk ji nestačil odčinit, proto se musel Boží Syn vtělit a na kříži obětovat za nás, aby uraženému Božímu majestátu přinesl zadostiučinění k naplnění spravedlnosti. — Ale představa „uraženého Boha“, který vyžaduje zadostiučinění smrtí svého Syna, je cizí Novému zákonu. V citlivější formulaci (my jsme urazili Boha) může přinášet částečný pohled na tajemství vykoupení a spásy, ale může i vyvolat představu krutého Boha, oběti jako krvavé události, hříchu jako vševládné mocnosti.
Lutherova představa „výměny úloh“, že Kristus se stal arcihříšníkem, abychom my byli bez hříchu, je spíš básnickou metaforou než hlubším vhledem do skutečnosti vykoupení a spásy.http://www.teologicketexty.cz/casopis/2007-1/Vykoupeni-a-spasa-1.html

Mě se nelíbí předstata Boha, který ohlupuje sám sebe a posílá sám sebe na smrt, aby sám sebe usmířil.

Docela mě zaujal článek prof. Jakuba S. Trojana: http://www.krestanskarevue.cz/1_2007_Trojan_O_co_jde_v_me_knize.html

Vyjadřuje se tam to, co mám na jazyku. A co myslím pravoslavní chápají mnohem intenzivněji, než my.

Cituje tam závěry Klause Bergera, který ve své knize dochází k tomuto:

– Kříž vypovídá o dvojím: kdo jsme my lidé a kdo je Bůh. Lidé jsou vrazi anebo jejich oběti. Bůh je připraven ujmout se obětí a odpustit. Víra v kříž je všechno jiné než oslavení krutosti. Jde o proměnu nenávisti v lásku, Bůh neprodlužuje šňůru nenávisti.
– Důsledkem svědectví o Ježíši na kříži má být dnes compassio (spoluutrpení) a nikoliv juristicky pojatá myšlenka zástupnosti. V utrpení jiných lidí máme zahlédnout utrpení Ježíšovo. – Ježíšova smrt nebyla oběť v kultickém smyslu. Od Abrahama platil zákaz lidské oběti. – Neexistoval žádný Boží plán, podle kterého musel Ježíš trpět. Žádná temná osudová víra v předurčení. Jediná nutnost, která zde platí: bezbožné systémy jsou vražedné a zabíjejí nevinné. – Bůh nevydal syna hřebům a trnové koruně, Syn se netlačil do mučednictví. – Ježíš přinášel spásu celým svým životem, poslušností, plněním poslání, vstupem do tohoto světa a nikoliv až svou smrtí na kříži. Ta je pouze vrcholem jeho poslušného svědectví. Všechny jeho činy, vysvobozující slova, jsou zaměřena na hojnější život, který nám přál.



Re: Bludy se stávají zjevnými, Haleluja, sláva Bohu! (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 21. leden 2011 @ 14:21:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nakonec jedno malé odlehčení.



Stránka vygenerována za: 1.24 sekundy