Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 429 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116465422
přístupů od 17. 10. 2001

Grano Salis: Před čím zachraňuje křest?
Vloženo Sobota, 29. leden 2011 @ 13:06:01 CET Vložil: Olda

Katolicismus poslal oko

Je nám milejší ta "naše" víra - i když je s rozumem v rozporu?

Tak jsem po usilovném a dlouhotrvajícím vysvětlování Písma "sklidil"ovoce.
Prý jsem katolický gramofon. Pokud je diskuse nad smyslem veršů Písma pro někoho gramofonem, tak s tím asi skutečně nic nenadělám.

Říkal jsem si, že když upozorním na zcela zjevné skutečnosti v Písmu, tak přece není možné, aby to normální inteligentní člověk nepochopil.


Neuvědomil jsem si přitom jednu věc.
To, že někteří z vás skutečně "vsadili" všechno na svou víru, která (z mého pohledu) i když není zrovna košér a křesťanství v různé míře deformuje, je jediná jistota, kterou máte.
Tyto omyly, byť míněny v dobré víře, však zavádějí smysl křesťanství docela jinde.

Neuvědomil jsem si, že opustit takové své podoby víry, znamená zároveň si připustit, že kus života jsem žil v omylu a spoléhal na věci, které vlastně nebyly pravdou.
Cosi takového si přiznat, je pro člověka tak obtížné, že je to téměř neproveditelná věc.

Proto mně často připadalo, že se všechny mé logické argumenty jakoby odrážely, jakoby jste byli někteří uzavřeni v ochranném obalu svých představ, v takové kukle svého nerozborného přesvědčení, v kokonu. Rozporovaná místa Písma neměla šanci proniknout silný krunýř představ.

Přitom vaše "víry" jsou podstatně rozdílné!

Dokonce tak hodně, že jeden třeba věří v Boha ve třech osobách a druhý v osobě jedné! Jediné co vás spojuje, v čem jste dokonale jednotní, je averze vůči římskokatolické církvi.

Křesťanství má takovou vlastnost, že jediný omyl v základním článku víry rozruší celý věroučný systém, i křesťanský život.

Malý příklad z historie.
Začátkem 5, století představený konstantinopolského kláštera Eutychos začal hlásat blud monoteismu.
Tato hereze zastávala mínění, že v Kristu existuje jen jedna přirozenost Božího Syna v jedné osobě. Lidská přirozenost se prý proměňuje v božskou, ztrácí se v ní, rozpouští.
Eutychos to myslel dobře, božská přirozenost je nekonečně silnější, než přirozenost lidská.
Tento absolutní nedostatek logičnosti (je nekonečný rozdíl mezi božstvím a lidstvím a v důsledku toho je proměna lidství v božství logický nesmysl) byl však vyvážen značnou náboženskou silou.. 

Nikoli všechno, co vypadá zbožně, zbožné také je.
Milující milovaného nepohltí, ale respektuje.

Při diskusích s vámi mně často vyvstane na mysli právě případ zbožného Eurycha.
Pochopil jsem, že sám, i když logickou argumentací, nemám u vás stejně téměř šanci v takovémto případě uspět.

Mám tedy otázku pro vás - už "spasené", které prý  mrtvé v hříších a neobřízce vašeho těla spolu s ním obživil, když vám odpustil všechny vaše hříchy při ospravedlnění vírou jako Abrahámovi.

A to všechno už před křtem, pouze na základě víry!!!

Otázku skromnou, ale možná trochu všetečnou:
Když už jste byli znovuzrozeni dávno před křtem, obřezáni obřízkou Kristovou, očištěni od všech svých hříchů - před čím vás měl potom zachránit křest?

O této záchraně mluví přece apoštol Petr.
(1 Pr 3,20-21)
když jednou za Noémových dnů Boží trpělivost vyčkávala, zatímco se stavěla archa, v níž bylo jen několik (to jest osm) duší zachráněno skrze vodu.

Podobným způsobem také nás nyní zachraňuje křest - nikoli odstranění tělesné špíny, ale odvolání dobrého svědomí k Bohu - skrze vzkříšení Ježíše Krista,

Za Noemových dnů bylo skrze vodu osm duší zachráněno pro další život na zemi. Skrze vodu potopy dostali dar dalšího života.
Křest nás také znovuzrozuje - zachraňuje pro život Božích dětí na zemi. Skrze vodu křtu dostáváme dar věčného života.

Tak tomu rozumím já. A vidím v tom podobnost, o které mluví apoštol.

Odpovíte mi na mou otázku, před čím zachraňuje křest takového člověka, který je už údajně  "znovuzrozený", který už byl údajně očištěn od hříchů, má mít obřezáno srdce Kristovou obřízkou?

Před čím by mohl křest takového člověka ještě dál zachraňovat?


"Před čím zachraňuje křest?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 138 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Před čím zachraňuje křest? (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Sobota, 29. leden 2011 @ 13:23:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

A před čím zachraňoval křest Ježíše Krista? :-)



Re: Před čím zachraňuje křest? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 29. leden 2011 @ 14:21:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj oko.

  Gramofon se od magnetofonu liší tak, že magnetofon alespoň zaznamená co se kolem děje a co kdo říká. A člověk se od gramofonu a magnetofonu ještě trochu liší, je schopen informaci zpracovat.

  Kdysi dávno jsem měl ZX spektrum, takový malý osmibitový počítač. Na něm jsme měli program, jmenoval se tuším Lisa. Ten uměl komunikovat s lidmi. Uvnitř měl asi tisíc vět a podle vstupních slov a jednoduchého algoritmu vyhazoval jednotlivé věty, takže to vypadalo, že komunikuje a reaguje na to, co člověk říká. Tenkrát mi bylo sedmnáct, ten program se tvářil jako holka a bylo to zábava. Dnes je mi čtyřicet a už mi taková komunikace tak zábavná nepřipadá, a to ani s Jaelou, která se tváří jako ženská.

  Normální člověk se liší i od počítače a jeho stylu komunikace.

  Schválně: Je ti nepříjemné, když tu nějaký protestant stále dokola vytahuje něco z ŘKC, čemu nerozumí, furt dokola to omílá a ani porozumět nechce, neustále se tě snaží přesvědčit co bys ty měl a neměl a co děláš špatně, přesto, že ani není schopen pochopit co děláš a myslíš, a ani nechce. Je ti to příjemné, vítáš to, budeš si s ním povídat?

  Pokud má někdo nějaké rozpory v písmu a vsadil všechno na svojí víru, tak je zřejmě dost poblázněný nějakou sektou a těžko mu někdo pomůže, na to je třeba Boží zásah. Zvláště pokud vsází na svoji víru desítky let.



  Teď k tématu. Křest nás zachranuje podobně jako potopa světa. Potopa spláchla to staré, nepřátelské Bohu. Zničila všechno okolo archy, celý ten hříšný svět, oddělila lidi v arše od minulosti k novému začátku. Jako pohřeb ve křtu.

  Potopa nijak nezachraňuje člověka od toho, co je uvnitř něj.

  Toník



Re: Před čím zachraňuje křest? (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Sobota, 29. leden 2011 @ 14:23:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten křest ve Jméno Ježíše Krista je o oko o poslušnosti Bohu.


-----Dokonce tak hodně, že jeden třeba věří v Boha ve třech osobách a druhý v osobě jedné!---


1. Jan 4,2  Podle toho poznáte Ducha Božího: Každé vnuknutí, které vede k vyznání, že Ježíš Kristus přišel v těle (v osobě JK), je z Boha; 
 
1. Timoteovi 3,16  Vpravdě veliké je tajemství zbožnosti: Byl zjeven v těle (v osobě JK), ospravedlněn Duchem, viděn od andělů, hlásán národům, došel víry ve světě, byl přijat do slávy.

                                                                                                      



Re: Před čím zachraňuje křest? (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 29. leden 2011 @ 14:55:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,
ty nás tady klameš, ty nečteš ani díla o křtu od svých spolubratří. To se děla? Styď se!
Vždyť ty převrácíš i učení své církve.

http://www.bible-cz.org/bibl-litC/304C.htm  

Zájemci, podívejte se na i na další místo: http://www.biblickedilo.cz/ckbdweb/polozka.aspx?pid=94&kid=128 

Tak nevím, jestli se tvé učení dozvi váš učitelský úřad, aby tě nevyloučili.




Re: Před čím zachraňuje křest? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 29. leden 2011 @ 16:19:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Odpovíte mi na mou otázku, před čím zachraňuje křest takového člověka, který je už údajně  "znovuzrozený", který už byl údajně očištěn od hříchů, má mít obřezáno srdce Kristovou obřízkou? Před čím by mohl křest takového člověka ještě dál zachraňovat?"...




Mimo Toníka, který se alespoň namáhal s odpovědí, jste všichni ostatní moji otázku ignorovali a nějak se snažili vykroutit.



Re: Před čím zachraňuje křest? (Skóre: 1)
Vložil: Hujer (dedayaga@centrum.cz) v Sobota, 29. leden 2011 @ 19:04:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak se piše velke č. čau děcka dneska uždu spat tak čau!!!



Re: Před čím zachraňuje křest? (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Sobota, 29. leden 2011 @ 19:19:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
//Je nám milejší ta "naše" víra - i když je s rozumem v rozporu?//

To je jen dobře, že je víra s rozumem v rozporu:-) Tak to má být. 

Celým svým srdcem důvěřuj Hospodinu, nespoléhej se na vlastní rozumnost. /Př 3:5/
Nejsouť zajisté myšlení má jako myšlení vaše, ani cesty vaše jako cesty mé, praví Hospodin. /Iz 55:8/




Re: Před čím zachraňuje křest? (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Sobota, 29. leden 2011 @ 20:17:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No záleží, čemu říkáš křest. Když jsem kdysi nastoupil do jedné práce a dostal jsem první sloužitější zakázku, tak šéf říkal, že to pro mne bude křest...;-)
Já křest, v křesťanském slova smyslu, chápu jako veřejné vyznání svého rozhodnutí pro Ježíše Krista. Křest je proveden tak, že je člověk ponořen do vody (dobrovolně se nechá ponořit) a křtíci říká: "Křtím tě ve jméno Otce, Syna i Ducha svatého."
Někde jsem slyšel, že v muslimském světě (sev. Afrika) může muslim klidně chodit do církve, vyznávat Ježíše jako svého Pána a Spasitele. Až když je pokřtěn, tak mu teprve tehdy začne pronásledování od jeho bývalých muslimských souvěrců.



Re: Před čím zachraňuje křest? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 29. leden 2011 @ 21:23:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Před čím zachraňuje křest?

Já to vidím asi takto:
Před mocí hříchu, před starou tělesnou přirozeností - vyznáním a připomínáním, uvědomováním si ztotožnění s Kristem v jeho smrti.
 
Hřích má 2 aspekty

1) skutky hříchu, které jsme páchali před obrácením k Bohu, protože jsme hříšníci - ty nám jsou odpuštěny přijetím Ježíše za svého Pána, ospravedlněním z víry a očištěním Ježíšovou krví. - Tak se Bůh vypořádává s našími hříchy

2) Moc hříchu, zákon hříchu, který v nás působí, protože jsme hříšníci
S hříšníkem se vypořádává Bůh tak, že ho usmrtí a místo něho stvoří nového člověka. Usmrtí spolu s Kristem a dává člověku nové srdce, nového ducha, který si už nelibuje v hříchu, chce se líbit Bohu. Usmrcení spolu s Kristem se událo už 2000 let tomu. Začíná to mít pro nás smysl, když tomu uvěříme. Usmrcení, ponoření do Kristovy smrti se děje vírou. Vyznáním Ježíše svým Pánem se člověk s ním ztotožní - v jeho smrti i zmrtvýchvstání.  Křest je vnějším vyjádřením ztotožnění se s Kristem v jeho smrti.

Důležitý je ten význam slova křest - ponoření do Krista. Když člověk není vírou ponořen do Krista, do jeho smrti, byť by se i 100 krát potápěl ve vodě s odříkáním náležité křtící formule, před ničím ho křest nezachrání. Křest je vnější vyjádření toho, co se vnitřně s člověkem stalo. Ale běda když se  vnitřně před křtem s člověkem nic nestalo - pak je křest k ničemu.

Křest je veřejné rozloučení se starým životem, s hříchem. který naší smrtí s Kristem přestává mít nad námi moc.
Kdo zemřel, nad tím již hřích nemá moci. Mrtvého člověka již hřích nepokouší. Kdo lhal, kradl, kláněl se modlám, smilnil - jakmile zemřel, přestaly tyto hříchy mít nad ním moc. Křest je vyznáním tohoto.

Apoštolové o tom mluví tak:
Křtem jste spolu s Kristem pohřbeni. S Kristem ve křtu jsme zemřeli světu, principům světa. Zemřeli jsme a náš život je s Kristem ukryt v Bohu.
S Kristem jsme ve křtu zemřeli hříchu. Pokřtěni do Krista znamená pokřtění do jeho smrti. Křtem jsme s ním pohřbeni do smrti,  Křtem vyjadřujeme to, že naše staré já bylo ukřižováno s ním, aby hříšné tělo pozbylo moci, abychom již dále nesloužili hříchu. 7(Kdo zemřel, je přece zbaven hříchu.)abychom – tak jako byl Kristus vzkříšen z mrtvých Otcovou slávou – i my vkročili do nového života.
5Jsme-li s ním ztotožněni ve smrti, jistě s ním budeme ztotožněni i v jeho vzkříšení.


Všude v Písmu je zachováno a zdůrazněno pořadí - Kdo uvěří a pokřtí se, bude spasen.

Primární a rohodující je víra. Vírou jsme ospravedlněni, vírou jsou nám odpuštěny hříchy, vírou ziskáváme přístup do té milosti, ve které stojíme. Přijetím vírou živého Božího slova jsme znovuzrozeni k novému životu, vírou se ztotožňujeme s Kristem v jeho smrí i vzkříšení. A víra je ze slyšení slova, ze slyšení Evangelia zvěstovaného v Duchu svatém. Skrze toto nepomíjivé slovo jsme znovuzrozeni, spaseni. A to vše se děje před křtem. I když ten má také svůj význam - viz výše.

Viz Případ Kornélia,
 Petr o tom mluví: Apoštolové a starší se tedy sešli, aby tu věc zvážili. Po velikém dohadování vstal Petr a promluvil k nim:
Bratři! Sami víte, že Bůh z nás už dávno vybral mě, aby pohané slyšeli slovo evangelia z mých úst a uvěřili. Bůh, který zná lidská srdce, jim tehdy vydal svědectví, když jim dal Ducha svatého tak jako nám. Vírou očistil jejich srdce (nikoli křtem) a neučinil žádný rozdíl mezi námi a jimi.

NEJDŘÍV  vírou v to, co zvěstoval Petr, očistil Bůh srdce posluchačů v Korneliově domě. (tohle jeodpuštění hříchů a znovuzrození). Anděl o tom řekl Korneliovi toto :   uviděl anděla. Stanul před ním a řekl: ‚Pošli do Joppy a nech zavolat Šimona zvaného Petr. Skrze to, co ti poví, budeš spasen ty i celý tvůj dům!‘ Už v ten moment, vírou tomu, co zvěstoval Petr, byl Kornelius spasen, znovuzrozen.To je nade vší pochybnost.  PAK až na potvrzení toho očištění a živé  víry, spasení, seslal na ně Ducha svatého. (tohle je křest Duchem svatým) To je také nade vší pochybnost. Na základě toho Petr poznal, že Bůh neudělal žádný rozdíl mezi nimi a apoštoly. To je také nade vší pochybnost.  A PAK TEPRVE až byli pokřtěni. UŽ JAKO OČIŠŤĚNÍ, ZNOVUZROZENÍ, SPASENÍ A POKŘTĚNÍ DUCHEM SVATÝM. TO JE TAKÉ  NADE VŠÍ POCHYBNOST.


Není také náhodou, že apoštolové jednoznačně viděli prioritu ve zvěstování slova před čímkoli jiným, i před křtěním.:
Např:
 „Není správné, abychom se přestali věnovat Božímu slovu a sloužili u stolů.
"Kristus mě totiž neposlal křtít, ale kázat evangelium,.."     "Běda mi, kdybych nekázal"  
Kázáním evangelia v moci totiž lidé ziskávají spasitelnou víru, spasení a znovuzrození. Křest má význam jako další fáze pro uvědomování si našeho postevení v Kristu a účinné boj se starou přitozeností.



Re: Před čím zachraňuje křest? (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Sobota, 29. leden 2011 @ 21:36:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To že křest zachraňuje mi připadá jako takový vedlejší účinek o kterém jsem nikdy nepřemýšlel. První co mě napadá je že je to vstupenka do života a život sám. Připadá mi že svým významem zastiňuje početí a porod. Očišťuje od dědičného hříchu a od všech dalších jestliže není člověk hned pokřtěný. Od všeho zlého co pochází z těla, ze světa i od ďábla.



Re: Před čím zachraňuje křest? (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Sobota, 29. leden 2011 @ 21:49:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když je náš rozum v rozporu s vírou tak bysme si měli vzít příklad z Panny Marie. Když jí navštívil archanděl Gabriel a řekl že počne syna přestože nepoznává muže tak neřekla cože nebo to není možné ani se nedala do smíchu jako Sára ale zeptala se jak. Takhle se můžeme ptát i my když nám něco není jasné. Třeba když se nám zdá že je v Bibli nějaký rozpor. Můžeme se ptát Boha nebo božího posla ale není důvod proč pochybovat. Když zažil Ježíš poslední a největší hrůzu jaká může člověka potkat než zemřel na kříži tak se ptal Otce proč ho opustil. I v takovou chvíli mluvil s ním. Neříkal proč mě Bůh opustil ani si nestěžoval. Toule zkouškou prošli někteří mystikové a říká se tomu duchovní noc.



Re: Problém pro římské katolíky (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 30. leden 2011 @ 19:13:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,

ten problém je pro vás římské katolíky dost vážný, řekl bych přímo kardinální.

Moc se ti ani nedivím, že mermomocí cpeš do křtu vodou všechno, co Bůh s člověkem dělá při jeho záchraně, spasení a že všechno jsi vsadil na tu jednu kartu, ač je nad slunce jasnější, že ty teorie se snažíte držet za cenu polopravd, nepravd a překrucování Božího slova či jeho ignorance. Nic jiného ti totiž oko nezbývá, toho jsem si vědom. Nic jiného vám římským katolíkům nezbývá.


Opustit takovou svou podoby víry, znamená zároveň si připustit, že kus života jsem žil v omylu a spoléhal na věci, které vlastně nebyly pravdou.
Cosi takového si přiznat, je pro člověka tak obtížné, že je to téměř neproveditelná věc.
To jsi napsal ty. A to se vás ve 100% týká.

Ale zdaleka nejen to. Opustit tyto nepravdivé teorie ve vašem případě, kdy jste byli pokřtěni 7. den svého života, by znamenalo připustit a přiznat, že jste nikdy Bohu neuvěřili, nikdy jste vírou ospravedlněni nebyli, nikdy vám vírou nebyly odpuštěny hříchy skrze Ježíšovou prolitou krev, nikdy jste Boží milostí spaseni nebyli (což dokonce bezelstně přiznáváte).  V prvních šesti dnech života, před vaším křtem, jste to těžko mohli stihnout.  A ve skutečnosti to tak je, jak zřetelně dáváte najevo své tápání  v těchto základních věcech (viz tvé překroucené výklady ke Korneliovi - chápu, že se těžko můžeš oko do Korneliova příkladu napasovat, nic takového jsi neprožil). a to díky systému, do kterého jste se nevlastní vinou dostali, že vás jako nemluvňata pokřtili a namluvili vám, že ve křtu jste získali vše (tedy s výjimkou spasení).
Takže v tom tkví  důvod vehemence, s jakou obhajuješ neobhajitelné, pokřivené, nebiblické teorie o začátku života s Bohem - ospravedlnění z víry, odpuštění hříchů, znovuzrození, spasení, , přístup k Boží milosti, křtu Duchem, ponoření v Krista ve křtu.

Chápu, že se jinak k tomu stavět nemůžeš. V tom je ta tvoje svoboda.









Re: Před čím zachraňuje křest? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 30. leden 2011 @ 20:10:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jinak k tématu je dost dobrý článek Pavla Steigera, který tu před nedávnem vložil Fera. Dovolím si ho zde zkopírovat:


Každý rozhovor o pojetí křtu přináší zneklidňující otázky. Připouští bible možnost spásy pro nepokřtěné? Která forma křtu je ta pravá? Někteří zastávají křest dětí, jiní jenom dospělých. Má se stát křest zdrojem napětí a rozdělení? Jde nám o význam křtu nebo o formu křtu? Jde o zvuk slova nebo o význam slova? Tak jako slova mají svůj zvuk a význam, tak i tělesné úkony mají svou formu a význam. Co nás zachraňuje? Forma? Pokropení vodou, potopení do řeky? Nebo význam těchto úkonů?

Zapomeňme na tradici, podívejme se do bible. Petr to řekl úplně jasně:
Stavěl se koráb (Noemova archa) v němž bylo z vody zachráněno jenom osm lidí. To je předobraz křtu, který nyní zachraňuje vás. (Pt 3:20-21)

Vidíme tedy, že křest nás zachraňuje stejně jakobychom vstoupili do korábu před potopou. Tělesné potopení, ani pokropení nás nemůže zachránit, protože nás do žádného korábu samo o sobě nevstoupí. A Petr to potvrzuje:
Nejde v něm (hovoří o zachraňujícím křtu) zajisté o odstranění tělesné špíny, nýbrž o dobré svědomí, k němuž se před Bohem zavazujeme na základě vzkříšení Ježíše Krista. (Pt 3:21-22)

A zde to máme! Kropenka, křtitelnice nebo řeka bez vnitřního závazku, bez pochopení významu tohoto tělesného úkonu pokropení nebo ponoření se promění v obyčejné šplíchání, kde ze sebe smýváme jen tělesnou špínu. Vždyť Petr říká: »Nejde v něm zajisté o odstranění tělesné špíny ...«

Křest je vnitřní závazek, tj. být »potopen« v Ježíši Kristu, být v něm ukřižován i vzkříšen. Noemova archa je předobraz Ježíše Krista. V něm musíme být uschováni před pohromou jako Noe a jeho rodina před potopou. Do Ježíše nevstoupíme fyzickým vodním obřadem. Do Ježíše vstoupíme vědomým vnitřním závazkem. Křest, tj. potopení do Ježíše Krista nás zachraňuje a v tomto smyslu musí být pokřtěn každý, aby byl spasen. Zachraňuje nás v srdci dokonaný význam křtu, nikdy ne samotný tělesný úkon křtu nebo dokonce jeho forma. Jako novorozeně jsem byl pokřtěn. Ptám se Petrovou logikou: Šlo mi o dobré svědomí k němuž jsem se před Bohem zavazoval? Vždyť mi bylo jen 7 dní. Nepamatuji si zhola nic! O žádném osobním závazku ke Kristu nemohlo být ani řeči. Že by mě zastoupili rodiče? Stalin i Hitler se narodili v křesťanských rodinách a byli pokřtěni. Že by je takový křest zachránil? K tělesnému křtu jsem přistoupil až v 37 letech, teprve poté, co jsem přijal Ježíše Krista za svého osobního Spasitele a Pána a byl pokřtěn v Ježíši Kristu Duchem svatým. Až když jsem byl bezpečně usídlen v korábu Ježíše Krista, teprve potom jsem šel pod vodu, abych řekl okolostojícím bratrům a sestrám v Kristu, že jsem také v Kristu a Jemu jsem se veřejně zavázal. Tělesný křest vodou ať kropením nebo potopením není podmínkou spásy, ale důsledkem spásy. »Hle, jsem spasen, proto se nechávám pokřít.« Nespasený může být pokřtěn třeba stokrát a docílí v nejlepším případě jen obmytí tělesné špíny, jak řekl Petr. Nejde o tělesnou formu, rituál, ale o vnitřní porozumění významu křtu. Jak by potom mohl být spasen Lotr na kříži?

Někteří teologové učí o křtu touhy a o křtu krve. První se týká dobrých lidí, kteří žili podle svědomí, ale neměli příležitost poznat Krista ani křesťanství. Křest krve prý patří těm, kteří podstoupili pro Krista smrt, aniž mohli být pokřtěni vodou. Lotr si spásu za své dobré skutky nezasloužil, ani nezemřel za Krista, přesto "vstoupil" do Krista na kříži a na tělesné pokřtění mu nezbyl čas. Vírou se potopil do Krista a tím prošel tím opravdovým křtem. Vždyť slovo křest je odvozeno od Kristova jména ne od vody. V řečtině sloveso křtít baptizo, znamená jednoduše potopit. Abychom byli zachráněni, musíme být potopeni, namočeni v Kristu, musíme jím být prosáknuti. V tom vězí rozdíl mezi rituálem a vírou.

Pro mnoho křesťanů je tělesný křest záruka spásy. Bůh křest od spasených vyžaduje, ale Petr říká, že bez vnitřního závazku je to jen koupel. Jakýkoliv tělesný úkon chápaný jako nutnost spásy je čistokrevné pohanství, které anuluje Ježíšovu očistu. I chození do kostela je ve své podstatě neutrální činnost. Stejně tak pokropení svěcenou vodou nebo potopení ve křtitelnici nebo v řece je samo o sobě a ve své podstatě jen tělesný úkon. Co Bůh počítá je náš duchovní závazek, který s těmito tělesnými úkony spojujeme.

Bible hovoří o třech křtech, které popisuje na mnoha místech podrobně:
Já vás křtím vodou k pokání (Jan Křtitel); ale ten, který přichází za mnou (Ježíš Kristus), je silnější než já nejsem hoden ani toho, abych mu zouval obuv; on vás bude křtít Duchem svatým a ohněm. (Mt 3:11-12)

Kdo bude pokřtěn Duchem svatým a kdo ohněm? Duchem svatým jsou křtěni všichni věřící od Letnic až do druhého příchodu Ježíše Krista. Křest ohněm je budoucnost pro všechny nevěřící a naplní se s druhým příchodem Ježíše Krista. Dnes se velmi často hovoří o křtu Ducha svatého. Jakou úlohu má Otec, Syn a Duch svatý? Ježíš řekl:
Amen, Amen pravím vám, kdo přijímá toho, koho pošlu (Ducha Svatého), mne přijímá. A kdo přijímá mne, přijímá toho, který mne poslal (Ježíš byl poslán Otcem). (Jan 13:20)

Tento verš plně vystihuje funkční hierarchii v Boží trojjedinnosti. Představme si trojdílnou teleskopickou anténu. Zasunutá anténa vypadá jakoby měla jen jednu část. Víme však, že další dva díly jsou zasunuté v prvním. Když vytáhneme druhý díl, zdá se, že je anténa složená ze dvou částí, avšak víme, že uvnitř druhého dílu je zasunut díl třetí. Takhle si zjednodušeně představuji Boží spolupráci. Otec vyšle Syna a Syn vyšle Ducha svatého. Syn potom »zasune« Ducha svatého i s věřícím do sebe to je ten spásonosný křest. Otec potom »zasune« do sebe takto naplněného Syna a všichni jsou v jednom. Zde jsou verše, které toto potvrzují:
Až přijde přímluvce (Duch Svatý), kterého vám pošlu od Otce, Duch Pravdy, jenž od Otce vychází, ten o mě (Ježíš) vydá svědectví. (Jan 15:26)

Duch Svatý je instrumentální, v 7. pádě! Jsme přesvědčeni osobním svědectvím, totiž Bohem Duchem Svatým. Ježíš nás Duchem Svatým pokřtil, potopil, do sebe, do svého těla, do své církve.
V ten den poznáte, že já jsem ve svém Otci, vy ve Mně a Já ve vás. (J 14:2O)

Nechme se přesvědčit Duchem Svatým, aby nás Ježíš s Jeho pomocí zasunul do sebe a tak jsme byli všichni jednotni i v Bohu Otci. Musíme být pokřtěni, to jest "Pokristováni" ne "podvodováni." Voda, ať pokropení nebo potopení je předobraz duchovního usídlení v Kristu.

  Křest       Pavel Steiger




Re: Před čím zachraňuje křest? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 30. leden 2011 @ 22:53:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Oko,

  Mimoděk jsi opět narazil na jádro toho rozdílu mezi tím, co tu pouštíš a tím co známe my.

  Všimni si, jaký hlavní argument mají ti, co nejsou spaseni proti těm, co spasení v Ježíši Kristu přijali: ten argument se jmenuje . To je ten nepřítel, se kterým dokud se člověk nevypořádá, má problém. Proto tady ti lidé stále dokola a dokola píšou: Jo, Ježíš nás spasil, ale záleží na tom co udělám, co řeknu. Co když selžu, co když odpadnu?

  Křest miminka od takovéhle věci nezachraňuje - všichni, kteří se tohodle nepřítele bojí a kterým tenhle nepřítel brání přijmout věčný život, byli jako miminka pokřtěni. I já.

  Tenhle nepřítel je něco, před čím člověka může zachránit jenom změna, které říkáme "znovuzrození".

  Potopa člověka nezachrání od toho, co je uvnitř. Snad leda kdyby trvala hooodně dlouho....

  Toník



Re: Před čím zachraňuje křest? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 31. leden 2011 @ 08:07:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To že by mohl někdo dělat vážný a kardinální problém zrovna ze křtu by mne opravdu ve snu nenapadlo. Zrovna včera jsme u nás křtili jedno malinké děťátko. Při takové příležitosti se za ně všichni modlíme, stejně jako za rodiče a kmotry, chystáme se mu pomáhat na cestě víry a pokaždé také obnovujeme svůj vlastní křestní slib. Nahlas a veřejně vyznáváme svou víru a zříkáme se ducha zla, všeho co působí a všeho čím se pyšní. Své děti křtí drtivá většina všech křesťanů. Pravoslavných i evangelíků. Jestli chce někdo čekat na souhlas dítěte tak to respektuji, i když bych k tomu rozhodně nikomu neradil. Dělají to baptisti a dokonce i někteří katolíci.
Kdysi jsem znal jednoho člověka který se až do určité chvíle prohlašoval za satanistu. Sbíral a kopíroval nejrůznější články z internetu které popíraly existenci Boha a snažily se dokázat že Bible je pravým opakem pravdy. Křest malých dětí byla jedna z věcí která mu velice vadila. Několikrát se mi to pokoušel vyčítat a říkal že je to porušením svobody a práv člověka. Dokonce snad někde okopíroval nějaký článek který popisoval pokropení studenou vodou jako strašlivé mučení které má celoživotní traumatické následky. Zároveň tvrdil že nemáme právo svým dětem vykládat o Bohu. Že je naší povinností počkat až se samy rozhodnou. Obvykle jsem mu říkal že pochybuji že bude čekat až si jeho děti samy řeknou na co mají chuť dřív než je nakrmí jestliže bude někdy nějaké mít nebo že je nebude učit mluvit dokud si nevyberou mateřský jazyk. Nejen samým chlebem živ je člověk ale každým slovem které vychízí z Božích úst. A ať je nezapomene posílat na náboženství aby vytvořil rovnocenné podmínky a vyvážil ateistickou propagandu.
Modleme se za to aby se děti těch kteří v dobré víře čekají na souhlas rozhodly přijmout co nejdřív. Aby je naplnil Duch Svatý a pomohl jim udělat správné rozhodnutí. Mnohé děti ateistických rodičů musí i u nás počkat až do 18 když nemají jejich souhlas. Někdy z toho vznikají strašlivá dramata kdy jejich rodiče šílí zlostí a křičí na ně že by je raději viděli mrtvé nebo jako sodomistické prostituty než jako křesťany. A někdy pak po čase přijme Krista a chodí do kostela celá rodina. Modleme se i za takové lidi.



Stránka vygenerována za: 0.73 sekundy