|
Právě je 427 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: oko ivanp rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116503869 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Teologie: Tělo, duše a duch
Vloženo Úterý, 15. únor 2011 @ 12:29:29 CET Vložil: Olda |
poslal kabrtdaniel Co učí Bible o tělu, duši a duchu?
Žalm 144:3 (Ekumenická Bible)Hospodine, co je člověk, že ho bereš na vědomí, co syn člověka, že na něj myslíš?----------------------------------------------------Co je člověk?Z čeho sestává?
Je některá jeho část nesmrtelná?
Tyto otázky mystifikovaly člověka celá staletí. Bible je ale schopna odpovědět na ně přesně a uspokojivě. 1 Tesalonickým 5:23Sám Bůh pokoje ať vás tedy plně posvětí a zachová celého vašeho ducha, duši i tělo bez úhony k příchodu našeho Pána Ježíše Krista.----------------------------------------------------Nejdříve si všimněme, že sestáváme ze tří základních částí:
- Tělo (hebrejsky: «basar»; řecky: «soma»). - Duch (hebrejsky: «ruach»; řecky: «pneuma»). - Duše (hebrejsky: «nephesh»; řecky: «psuche»).
A teď se podívejme, z čeho se každá z těchto tří rozdílných částí skládá.
1 Korintským 15:47První člověk byl ze země, z prachu.----------------------------------------------------Předně si všimněme těla.
Bible je popisuje jako vzaté ze země. Opravdu, naše tělo obsahuje stejné prvky, které se nalézají na zemi: kyslík, vodík, dusík, vápník, železo, fosfor atd.
Tato neuvěřitelná kombinace, obdařená schopností milovat a uvažovat, je zcela jistě mistrovským kouskem Stvoření!
Genesis 3:19Prach jsi a v prach se obrátíš!---------------------Žalm 103:14 (Ekumenická Bible)On ví, že jsme jen stvoření, pamatuje, že jsme prach.---------------------Genesis 18:27Pohleď prosím - odvažuji se mluvit ke svému Pánu, ačkoli jsem prach a popel.----------------------------------------------------«Prach» a «popel» jsou také termíny, které Bible používá k popisu těla a tím připomíná, že bylo na počátku vzato ze země.
Numeri 16:22Ó Bože, Bože duchů veškerého těla!----------------------------------------------------Druhou součástí naší bytosti je duch, nazývaný také dech (ve skutečnosti, řecký termín pro slovo duch je «pneuma», kořen znamenající «vzduch», jako např. ve slově «pneumatický»).
Duch je dech života daný Bohem. Když neživé tělo příjme tento dech, přijde k životu; a naopak, v okamžiku smrti, duch opouští tělo a navrací se k Bohu.
Duch je tedy zdrojem života a energie všech živých bytostí.
Genesis 7:15Přišli k Noemovi do archy. Ze všeho, v čem je duch života, přišli po jednom páru.---------------------Kazatel 3:19 (Ekumenická Bible)Vždyť úděl synů lidských a úděl zvířat je stejný: Jedni jako druzí umírají, jejich duch je stejný.----------------------------------------------------Duch, to jest dech života, oživuje všechno stvoření. Je to tentýž zdroj života pro člověka i pro zvířata.
Tohoto ducha bychom mohli porovnat s elektrickým proudem, napájejícím celé město.
Jób 33:4 (Ekumenická Bible)Boží duch mě učinil, dech Všemocného mě oživil.---------------------Zjevení 11:11Ale po třech a půl dnech do nich [dvou svědků] vstoupil duch života od Boha a postavili se na nohy.---------------------Ezechiel 37:5 (Ekumenická Bible)Toto praví Panovník Hospodin těmto kostem:
«Hle, já do vás uvedu ducha a oživnete.»----------------------------------------------------Když neživé tělo obdrží Boží dech (nebo ducha), ožije.
Genesis 2:7 (Bible Kralická)I učinil Hospodin Bůh člověka z prachu země, a vdechl v chřípě jeho dchnutí života, i byl člověk v duši živou.---------------------1 Korintským 15:45Tak je to i napsáno:
«První člověk, Adam, se stal živou duší.»----------------------------------------------------Spojením těla a ducha vznikne živá duše.
Proto nemůže být duše entita oddělená od těla. Duše je ta živá bytost sama.
Žijící duše je stvořena, když Boží dech života vstoupí do těla.
Žalm 130:5 (Ekumenická Bible)Skládám naději v Hospodina, má duše v něho naději skládá.---------------------Žalm 124:7 (Bible Kralická)Duše naše jako ptáče znikla [unikla z - pozn. překl.] osídla ptáčníků; osídlo se ztrhalo, i vynikli [unikli - pozn. překl.] jsme.----------------------------------------------------Jak vidíme, slovo «duše» popisuje živou bytost.
Tyto verše ukazují, jak zamlčený podmět «já» může být nahrazený výrazem «má duše» a jak výraz «Duše naše» vysvětluje zamlčený podmět «my».
Je-li tedy pravda, že z těla a dechu vzniká žijící duše, podívejme se na opačný proces...
Jób 34:14,15 (Ekumenická Bible)Kdyby měl [Bůh] na mysli jenom sebe a svého ducha i dech k sobě zpět stáhl, tu by všechno tvorstvo rázem vyhynulo, člověk by se obrátil v prach.---------------------Žalm 104:29,30 (Ekumenická Bible)(...) odejmeš-li [Hospodine] jejich ducha, hynou, v prach se navracejí.
Sesíláš-li svého ducha, jsou stvořeni znovu, a tak obnovuješ tvářnost země.----------------------------------------------------Když tedy žijící duše ztratí dech života, zůstane jen tělo bez života a obrátí se v prach.
Kam tedy jde Boží dech, ten duch života?
Kazatel 12:7 (Ekumenická Bible)A prach se vrátí do země, kde byl, a duch se vrátí k Bohu, který jej dal.---------------------Kazatel 8:8 (Ekumenická Bible)Není člověka, jenž by měl svého ducha v moci, nezadrží jej, nemá moc nade dnem smrti.---------------------Lukáš 23:46Ježíš hlasitě zvolal: «Otče, do tvých rukou svěřuji svého ducha!»
A když to řekl, vydechl naposled.----------------------------------------------------V okamžiku smrti se duch, dech života, prostě vrátí k Bohu, který ho na počátku dal jako dar života.
Lukáš 8:55Tehdy se její duch navrátil a ona hned vstala.---------------------Žalm 146:4 (Ekumenická Bible)Jeho duch odchází, on se vrací do své země.----------------------------------------------------Přirovnejme tělo k vypnuté žárovce, dech k elektrickému proudu a duši ke svítící žárovce.
Když proud vypneme, svítící žárovka (duše) přestane existovat, protože ji proud (dech) opustil. Zůstává jen vypnutá žárovka, to jest tělo bez života.
Židům 7:8Zde tedy přijímají desátky smrtelní lidé.---------------------Izaiáš 51:12 (Ekumenická Bible)Proč se tedy bojíš člověka, jenž umírá?----------------------------------------------------V okamžiku smrti přestane žijící duše existovat, tělo se obrátí v prach a duch, energie života, se navrát k Bohu.
Existuje ale nesmrtelná část člověka?
Po dlouhý čas bylo učeno, že je duše nesmrtelná; že po smrti člověka odchází do nebe, do pekla či jinam...
Souhlasí Bible s takovým učením?
Ezechiel 18:20 (Ekumenická Bible)Duše, která hřeší, ta umře.---------------------Matouš 10:28(...) ale raději se bojte Toho, který může duši i tělo zahubit.---------------------Jakub 5:20Ať ví že ten, kdo odvrátí hříšníka od jeho bludné cesty, zachrání duši před smrtí.----------------------------------------------------Bible mluví v tomto bodu jasně: duše je smrtelná.
Žádný člověk nemá v sobě od narození semeno nesmrtelnosti.
Žalm 78:50 (Ekumenická Bible)[Bůh] jejich duše neušetřil smrti.---------------------Ezechiel 13:19 (Ekumenická Bible)(...) usmrcujete duše, které neměly zemřít, a při životě chcete zachovat duše, které nemají žít.----------------------------------------------------Všimněme si, jak se ve druhém verši smtrtelnost duše týká dobrých i zlých.
Kde se tedy vzala tato nehorázná lež, učící o nesmrtelnosti duše?
Odpověď Bible vás možná překvapí...
Genesis 3:1-4Ten [had] řekl ženě: «Opravdu vám Bůh zakázal jíst ze všech stromů v zahradě?»
«Ovoce stromů v zahradě jíst smíme,» odpověděla žena hadovi. «Ale o ovoci stromu uprostřed zahrady Bůh řekl: “Nejezte z něj, ani se ho nedotýkejte, jinak zemřete”.»
Nato had ženě řekl: «Určitě nezemřete!»----------------------------------------------------Bůh varoval Adama a Evu, že neuposlechnutím propadnou smrti.
Had je ale podvedl a přesvědčil je, že jsou nesmrtelní!
2 Korintským 11:3Avšak bojím se, aby tak, jako ten had svou vychytralostí oklamal Evu, nebyly i vaše mysli svedeny od prostoty, která je v Kristu.---------------------Zjevení 12:9(...) ten dávný had, zvaný ďábel a satan, který svádí celý svět.----------------------------------------------------Od počátku až do dnešního dne se Satanovi daří lidi klamat ve víře, že jsou nositeli nesmrtelnosti.
1 Timoteovi 6:15,16(...) Král kralujících a Pán panujících, jenž jediný má nesmrtelnost.----------------------------------------------------Pamatujme si navždy: jen Bůh je nesmrtelný.
Člověk tedy není od narození nesmrtelný.
Největším přáním Boha ale je - sdílet svoji nesmrtelnost s námi!
Genesis 2:17Z toho [stromu poznání dobra a zla] nejez, neboť v den, kdy bys z něj jedl, jistě zemřeš.---------------------Římanům 5:12A proto, jako skrze jednoho člověka vešel do světa hřích a skrze hřích smrt, tak také smrt přešla na všechny lidi, poněvadž všichni zhřešili.----------------------------------------------------Bůh stvořil člověka jako kandidáta na nesmrtelnost.
Člověk ale svojí neposlušností zpřetrhal spojení s Bohem, unikátním zdrojem života a tím přístup k nesmrtelnosti ztratil.
Tím se stal bytostí smrtelnou.
Římanům 6:23Neboť odplatou za hřích je smrt, ale Božím darem je věčný život v našem Pánu, Ježíši Kristu.---------------------Jan 3:16Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jednorozeného Syna, aby žádný, kdo věří v něho, nezahynul, ale měl věčný život.----------------------------------------------------Darem svého života za nás nám teď Ježíš Kristus nabízí možnost uchopit nesmrtelnost vírou.
Tím je nesmrtelnost podmíněna spasením přes Ježíše Krista.
1 Jan 5:11-13A to svědectví je toto: že Bůh nám dal věčný život a ten život je v jeho Synu.
Kdo má Syna, má život, kdo nemá Syna Božího, nemá život.
Tyto věci píši vám věřícím ve jméno Božího Syna, abyste věděli, že máte věčný život.----------------------------------------------------Nesmrtelnost je proto Boží dar těm, kteří litují svých hříchů a přijmou Ježíše Krista jako svého osobního Spasitele a Pána svého života.
2 Timoteovi 1:10(...) skrze příchod našeho Spasitele Krista Ježíše, který zničil smrt a skrze evangelium vyvedl na světlo život a nesmrtelnost.---------------------Římanům 2:6,7On odplatí každému podle jeho skutků: těm, kteří vytrvalostí v konání dobra hledají slávu, čest a nesmrtelnost, věčným životem.----------------------------------------------------Pamatujme si, že nesmrtelnost přebývá jen v Ježíši Kristu.
Bez Něho se stáváme předmětem smrti a tím věčného zániku.
Deuteronomium 30:19Volám si dnes proti vám za svědky nebe a zemi: Dnes jsem vám předložil život a smrt, požehnání a prokletí.
Vyber si život.----------------------------------------------------Toto je Boží pozvání pro každého z nás.
Přirozenou nesmrtelnost nemáme. Záleží však jen na nás, jestli ji zdědíme.
Vírou můžeme uchopit věčný život, kerý je v Ježíši Kristu. Amen
|
Re: Tělo, duše a duch (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 15. únor 2011 @ 18:10:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."Duch je dech života daný Bohem.
Když neživé tělo příjme tento dech, přijde k životu; a naopak, v
okamžiku smrti, duch opouští tělo a navrací se k Bohu. Duch je tedy zdrojem života a energie všech živých bytostí."...
Ahoj. Jsem rád, že jsi toto téma otevřel. Hodně věcí jsi pojmenoval dobře. Uvědomuješ si ale, že máš zmatek v tom, co se správně nazývá ruach, co má skutečně všechno živé stvoření (dech života), co ale v okamžiku smrti neopouští tělo, ale zároveň s tělem zaniká? Tvůj úryvek (který jsem zvýraznil) tvrdí, že ruach zvířat se taky navrací k Bohu. A to není pravdou.
K Bohu se navrací jedině "nefeš"(nesmrtelná lidská duše), což je v podstatě nesmrtelný lidský duch a ruach.
Ruach je předně označení pro Boží konání (Boží vítr), tvůrčí Boží Duch, vznášející se nad vodami (Gn 1,2) tvůrčí Boží síla (nikoli Duch svatý, ale všechny tři Božké osoby, konající společně).
Bůh je skutečný umělec. všechno, co stvořil, je krásné a dobré a Bůh tvoří jen originály, nikdy ne kopie. A jako správný umělec se na svém díle podepisuje. Tento Boží "podpis" nazývá Písmo také "ruach" (dech života - Gn 6,3; Gn 7,22,), poněvadž každé stvoření vytvořil Boží ruach.
V člověku se tedy spojuje (překrývá) ruach těla, který smrtí zaniká, podobně jako u zvířat (inteligence, city, vůle atd.) a "ruach" lidského ducha (inteligence, city, vůle lidského ducha), který spolu s lidským duchem tvoří nesmrtelnou lidskou duši.
Tato nesmrtelná lidská duše se ve smrti odděluje od těla a navrací se k Bohu. Lidský ruach těla a ducha se vzájemně prolíná a proto jedině člověk ze všeho stvoření je nazýván duší v těle - "nefeš". Proto často u člověka trvá umírání hodně dlouho, že lidská duše nerada opouští tělo. Ruach těla a ducha se musí rozdělit.
Člověk byl stvořen pro existenci v těle, aby viditelně zjevoval neviditelného Boha. Bez těla bychom nebyli lidmi. Proto po vzkříšení dostaneme těla oslavená.
Duch (ruach) je dech života daný Bohem, ale mimo něj Bůh dává každému člověku nesmrtelného ducha (naše skutečné přetrvávající "já", naši osobnost. Dohromady to nazýváme lidskou duší, ve spojení s tělem pak "nefeš" - úplný člověk.
..."Spojením těla a ducha vznikne živá duše."... = nefeš.
Je třeba si uvědomit, že jak lidské tělo má přirozený ruach smrtelný (jako zvířata), tak lidský duch má nadpřirozený ruach ducha, který je nesmrtelný, má schopnost komunikovat s Bohem, dokáže milovat. Ruach těla a ruach lidského ducha vytváří spojení těla a ducha tím, že se vzájemně prolínají.
Ruach přirozený (třeba ruach psa) dokáže milovat své blízké. Ruach ducha dokáže milovat i své nepřátele.
|
|
|
Re: Tělo, duše a duch (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 15. únor 2011 @ 18:28:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."Bez Něho se stáváme předmětem smrti a tím věčného zániku."...
To si nevysvětluješ dobře. Lidská duše je nesmrtelná. Každá lidská duše, bez výjimky.
Život pro duši je společenství s Bohem, věčná blaženost.
Smrtí duše Bible rozumí věčné zavržení, věčné odloučení od Boha, nikoli zánik existence člověka. I v tom pekle bude mít člověk tělo a bude trpět jak fyzickými bolestmi, tak i duchovními.
Je pro tebe lepší
vejít jednooký do Božího království, než mít obě oči a být
uvržen do pekelného ohně,
kde 'jejich červ neumírá a oheň nehasne'.
|
Re: Re: Tělo, duše a duch (Skóre: 1) Vložil: Vapel v Úterý, 15. únor 2011 @ 20:22:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | to oko
Posloucháš se, nebo čteš si po sobě?
Protože píšeš nesmysly!
V čem máš pravdu, jen proto, že se držíš bible, pak už se držíš lidkého mámení, když se držíš bible, správně oponuješ, že u zvířat když zahynou, tak Kazatel je na rozpacích, jestli duch někam odchází když u lidí ano, že?
Ano, v NZ můžeme číst a vyvozovat ze čteného, že člověk je tvořen ze tří částí, ale když se podíváte na zprávu o stvoření člověka, tak tam nic o třech částech-formách není.
Tělo (prach, hmota, prvky země) + dech v chřípí (oživující duch) = v duši živou-člověk.
Člověk nemá duši, ale je duši živou, tak jako i zvířátka, vše co dýchá (dech v chřípí), tak je živé.
Protože jsme ve společenství s Bohem (stvořeni k obrazu Božímu) u zvířátek nic takového není, tak je logické, že ani při smrti zvířátek nemá proč něco někam odcházet. Ale u lidí to je zásadní, protože v Žlmech je jasně ukázáno, že duch se navrací k Bohu a On rozhoduje jestli jej zase vrátí a stvoří duši živou nebo ne. Když ne, tak to pro jedince znamená ztrátu společenství s Bohem, proto například máme hodně příkladů v Písmu, že lidé ač živí, tak v očích Boha jsou mrtví, tudíž nejsou "již za života" ve společenství s Bohem, tak jsou mrtví. A o těch, co jsou mrtví, ale za svého života se ničím neprovinili natolik aby ztratili společenství s Bohem, tak jsou v očích Boha ač mrtví jako živí. Proto můžeme číst ve SZ, že Bůh JHVH není Bohem mrtvých, ale živých-je Bohem Abraháma, Bohem Izáka a Bohem Jákoba, ale tito patriarchové v té době kdy to bylo Izraeli připomínáno, byli v Pánu, neníliš pravda, že?
Tož tak nějak.
Vapel
|
]
Re: Re: Re: Tělo, duše a duch (Skóre: 1) Vložil: kabrtdaniel v Úterý, 15. únor 2011 @ 21:44:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj vapel, vidím to stejně jako Ty... |
]
Re: Re: Re: Tělo, duše a duch (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 16. únor 2011 @ 09:51:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Když si přečteš můj komentář znovu a pozorněji, tak zjistíš, že já nepíšu o třech částech člověka. Není to tak těžké pochopit. Škoda, že editace komentářů nedovoluje graficky znázorńovat.
Je lidské tělo a je lidská duše (přesněji duše v těle). Lidské tělo je smrtelné, stejně jako těla zvířat. Lidská duše je však duch, stvořený Bohem a je je nesmrtelná. Naše JÁ tedy nikdy nezanikne, ale způsob života na věčnosti může být rozdílný. Člověk je přece přirozeně stvořen k životu ve vztazích, jako obraz našeho Stvořitele, který sám je vztahovostí Otce, Syna a Ducha svatého, oprostřed oblaku svědků (svatých v nebi) i andělů.
Věčný život tedy může být podle lidské přirozenosti ve věčné blaženosti, ve vztahovosti Boží, nebo věčný život může být ve věčném zavržení, ve věčné samotě. Taková existence se rovná duchovní smrti, je horší, než smrt sama a nejhroznější na tom je, že vědomí člověka zůstává v tomto stavu nelásky už navěky,.
Bůh stvořil i tvory duchovního světa - anděly. Na to často ve svých úvahách zapomínáme. Andělé jsou svou osobností duchové, ale mají také své psychické vlastnosti, mají rozum (vysokou míru inteligence), svobodnou vůli, schopnost milovat Boha i lidi láskou nadpřirozenou. Zjednodušeně tedy anděl je duch (osobnost) + Boží "podpis" Stvořitele (ruach) - vztahovost - anděl má v široké míře i psychické vlastnosti, které nejsou přímo jeho osobností, ale neoddělitelně k němu patří.
Těla zvířat mají svoji přirozenou smrtelnou "duši", svůj duchovní podpis Stvořitele (ruach). Tento přirozený psychický život je nezpochybnitelný, přestože je nehmotný. Zvířata projevují city (radost, strach, stres, prosazování své vůli a pod., mají také schopnost v přirozené rovině milovat a nenávidět), projevují i omezenou inteligenci (většinou se projevuje přizpůsobením situaci, překonáváním různých překážek k získání potravy, k maskování a pod.
Tělo člověka má naprosto podobné vlastnosti, jen v míře bohatší. I člověk podle těla má svoji mysl, city a vůli, své vlastnosti psychické, svou přirozenou smrtelnou "duši", která smrtí zanikne. Člověk byl však jako jediný z tvorů, stvořen k životu na hranici světa viditelného a světa duchovního (je duší v těle) a svým bytím zasahuje do obou světů. Svou duší komunikuje s Bohem a svým tělem má zjevovat Boha ve světě viditelném. Duše člověka má, podobně jako andělé, svoji nesmrtelnou osobnost (Bůh je nesmrtelný, člověk je k jeho obrazu Gn 1,26). Lidská duše je duch, který má neoddělitelně také své vlastnosti (ruach), podobně jako andělé. Je schopna milovat láskou nadpřirozenou i své nepřátele, má schopnost si uvědomovat existenci Boha a komunikovat s ním, je schopna hostit Boha v sobě! (J 14,23) Když člověk zemře, jeho inteligence duše, vůle a city duše - to všechno zůstává - jinak by člověk po smrti už nebyl schopen milovat Boha, ani bližní. Písmo učí opak.
"Lepidlo" těla a duše, ten "tmel," který je drží pohromadě, jsou právě psychické vlastnosti těla a duše (ruach tělůa a ruach duše), které jsou si velmi podobné, jen mají různou míru.
Toto jsou moje osobní názory, utvořené shrnutím informací, které jsem byl schopen nějak získat a vytvořit si tak svůj osobní názor. Asi se to člověk nedočte v žádném katechismu. Přiznávám, že moje poznání je omezené a jsem otevřen všemu, co by mě mohlo posunout někam dál.
Pokud máte někdo lepší vysvětlení těchto skutečností, takové, které neodporuje ani Písmu, ani zdravému rozumu, uvítám ho.
|
]
Re: Re: Re: Re: Tělo, duše a duch (Skóre: 1) Vložil: Vapel v Středa, 16. únor 2011 @ 15:49:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je lidské tělo a je lidská duše (přesněji duše v těle). Lidské tělo je smrtelné, stejně jako těla zvířat. Lidská duše je však duch, stvořený Bohem a je je nesmrtelná.
.....
to oko
Opět, čteš si po sobě? Protože to jsou neskutečné lidské bláboly! Kde jsi z biblického záznamu a hlavně ze stvoření Adama přišel na to, že je lidské tělo a je lidská duše (duše v těle)???
Nic takového ve zprávě o stvoření Adama i kdybych se rozkrájel nečtu!
Lidská duše je však duch... , to je další bomba. Nikde není ani náznak v Písmu, že by byla pravda, co jsi napsal! Duch způsobí když je vdechnut do chřípí těla-hmoty, že je stvořena duše živá neboli v duši živou (KB). Ano, tělo když živá duše-člověk zemře, tak se navrací v prach, ale o navracení duše k tomu kdo jej dal nic nečtu, co čtu tak je, že se po smrti duše živé navrací "duch" ne duše k tomu kdo jej dal! Ano mnohé překlady překládají duše nebo život vychází, ale kdo je nositelem života? Tělo? Ne! Duše? Ne, ta je stvořena spojením těla a ducha a pak je duše živá. Tedy nositelem života není ani tělo ani duše, ale oživující duch od Boha.
Prosím pozorněji číst a bibli ne lidské poudačky. :-)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Tělo, duše a duch (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 16. únor 2011 @ 16:40:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Prosím pozorněji číst a bibli"...
Tuto prosbu směřuj především do vlastních řad.
..."Lidská duše je však duch... , to je další bomba."...
Lidská duše je v podstatě duch spolu se svými schopnostmi (jak jsem už napsal).
..."Kde jsi z biblického záznamu a hlavně ze stvoření Adama přišel na to, že je lidské tělo a je lidská duše"...
Biblický záznam musíš nejenom číst, ale také při něm používat hlavu i srdce. Evidentně zatím nevládneš ani jedním.
Že je člověk tělo a duše, mluví Pán Ježíš (Mt 10,28).
Že je člověk stvořen k obrazu Boha (Gn 1,2). Bůh je duch. Obrazem Boha tedy asi nebude lidské tělo, ale duše. Protože lidská duše je obrazem Boha, nemůže být nic jiného, než také duch.
Proto čteš, že se po smrti duch člověka (nikoli duše) navrací k Bohu. Dokud je duch člověka v těle, je nefeš = duše v těle. Když se duše od těla oddělí, je už samotným duchem, jako andělé v nebi (Mt 22,30).
A andělé jsou přece duchové! Nebo ani to si nepřiznáš?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tělo, duše a duch (Skóre: 1) Vložil: kabrtdaniel v Středa, 16. únor 2011 @ 19:14:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj oko, můj názor je odlišný a jseš-li skutečně otevřený k diskuzi, pak Ti chci ilustrovat svou představu. Lidské tělo se pokusím připodobnit k počítači. Jsou tři složky, které jsou pro fungující počítač nezbytné.1) hardware - materiál, který sám o sobě je pouhou hromádkou železa a plastu 2) software - vnitřní systém schopný "přemýšlet", je naprosto závislý na hardwaru 3) elektrický proud - umožňuje hardwaru nastartovat jeho vnitřní procesy (software)
Elektrický proud je Boží dech, jenž vše oživil a neustále udržuje při životě. Hardware je tělo, a je-li zapojený do elektřiny, tedy s fungujícím softwarem (chemické, elektrické a jiné procesy našeho mozku a těla), pak je to naše duše. Volá-li k Bohu má duše, pak je to vše, co jsem.
Myslím, že duch člověka je Dech Boží, že je v lidské přirozenosti mít takovéto napojení na Boha. Nemluvím však o božském aspektu v nás. Je to Boží oživující moc, ne část Boha v nás. A tento dech lidský i zvířecí je stejný.
Přísloví 20,27 Lidský duch je světlo od Hospodina; to propátrá všechny nejvnitřnější útroby. Kazatel 3,19 Vždyť úděl synů lidských a úděl zvířat je stejný: Jedni jako druzí umírají, jejich duch je stejný, člověk nemá žádnou přednost před zvířaty, neboť všechno pomíjí.
Myslím, že to, co Bůh nabízí, není život tam a život onde, ale život a smrt. Jedno spočívá v napojení na Něj a druhý odtržení od Něj, tedy smrt, nevědomí, neexistence... Na konci zjevení Bůh říká, že zanikne smrt i všechny její říše, tedy utrpení v jakékoli podobě. Nový vesmír už utrpení nezná, tam pro peklo není místa. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tělo, duše a duch (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 17. únor 2011 @ 09:56:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj a díky za názor. Domníval jsem se, že toto téma zaujme více pozornosti. Vždyť odpověď na otázku "kdo vlastně jsme" je docela zásadní pro zaujmutí zásadního životního postoje.
Domnívám se že zde naprosto platí Pastýřovo tvrzení: "jmenovat jednotlivé apsekty lidské bytosti ještě neznamená, že se jedná o oddělené složky".
..."Na konci zjevení Bůh říká, že zanikne smrt i
všechny její říše, tedy utrpení v jakékoli podobě. Nový vesmír už
utrpení nezná, tam pro peklo není místa. "...
Toto je sice líbivý výklad, ale v rozporu s Ježíšovým učením o věčném utrpení, kde "červ neumírá a oheň nehasne".
(Zj 20,14) A Smrt i Peklo byly uvrženy do ohnivého jezera. To je ta
druhá smrt.
Smysl je následující: Bůh dosud používal smrti jako nástroje své trestající spravedlnosti. Teď však její poslání i moc končí (1 Kor 15,26). Druhá smrt znamená věčné zavržení (Zj 21,8). Konec v ohnivém jezeře neznamená zánik existence člověka, ale znamená věčné utrpení, pramenící z oddělení od Boha.
Vraťme se však k původnímu tématu. Připodobnit el.proud k účinku Božído "ruach" (dechu života) ve stvoření, je docela výstižné.
Software však není schopný "přemýšlet" bez elektrického proudu. Bez el. proudu sofrware ztrácí jakýkoli význam. Můžeš ho sice zálohovat na nosič, ale není živý. Software má význam jedině neoddělitelně spolu s el. proudem. Tedy různé aspekty, ale jedna činná složka.
To samé platí i o hardware. Změť polovodičového křemíku dostává smysl (dostává život) až v okamžiku, kdy jím protéká proud. I zde různé aspekty vytvářejí jedinou činnou složku.
Hardware ve spojení se software - obojí pod elektřinou, teprve vytváří fungující počítač.
Lidské tělo má podobné vlastnosti, jako tělo zvířecí, jen v různé míře. Nelze - li upřít zvířeti inteligenci, prosazování své vůle (umíněný osel), emoce strachu a pod. (a to vše zanikne smrtí těla zvířete), je nabíledni, že tak nějak podobně to bude i s člověkem. Lidské tělo je ten hardware pod elektřinou (ruach - dar života). Neoddělitelně. Je tělo - a jsou neviditelné vlastnosti a schopnosti těla (podpis Boha ve stvoření) neoddělitelně v jednom celku. Společně ve smrti i zanikají.
Nezaniká ovšem lidská duše, která je přece obrazem nesmrtelného Boha. Lidská duše je podstatou osobnosti člověka, je naším Já. Tato osobnost má (podobně jako tělo) také své vlastnosti (podpis Boha Stvořitele). Lidská duše má inteligenci, schopnost milovat a pod. - to vše smrtí těla nezaniká (je součástí nesmrtelného lidského ducha), ale odchází k Bohu (Fp 1,23).
Bůh je nesmrtelný duch, jeho obrazem tedy nemůže být nic jiného, než také zase jen nesmrtelný duch. Bůh si nás nezamiloval nekonečnou láskou proto, aby někdy dopustil náš zánik!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tělo, duše a duch (Skóre: 1) Vložil: Vapel v Čtvrtek, 17. únor 2011 @ 17:01:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jak vidím, když nejsi schopen rozpoznat, co je skutečnost a co je znázornění nebo podobenství abychom pochopili smysl, tak pak je mi jasné, že ti nedochází, že duše je celý člověk tělo a duch!
Jak můžeš věřit v milujícího Boha a přitom věřit, že by někoho nebo něco trápil věčně v symbolické geheně-druhá smrt???
Ale to se stává těm, kteří uvěřili lidským poudačkám a ne Kristu a Bohu v DS, že?! :-)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tělo, duše a duch (Skóre: 1) Vložil: kabrtdaniel v Čtvrtek, 17. únor 2011 @ 21:50:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Lidské tělo funguje jedině, má-li fungující hardware, software a je-li napojen na proud. Správně říkáš, že se nejedná o oddělené aspekty, protože chybí-li jeden z těchto aspektů, již se o myslící bytost nejedná.. Na konci však si protiřečíš, když jednomu aspektu, kterému dáváš význam pouze softwaru a ne softwaru + hardwaru + proudu, a totiž duši, přisuzuješ vlastnosti, které ostatní aspekty nemají. Nejen náš duchovní život je obrazem Boha. Obrazem Božím je celá naše bytost. Nespočívá pouze ve vzhledu, či v duchovních prožitcích, ale především spočívá obraz Boží v nás a té vztahovosti, o níž jsi mluvil minule. Bůh existující ve vztahu Otce, Syna a Ducha, stvořil člověka ke svému obrazu, ke společenství. Boha odrážíme svým jednáním vůči druhým, ne pouze svými vlastními vnitřními charakteristikami. Podpis Boha ve stvoření je v celé jeho struktuře a nádheře, ne v neviditelném éteru kolem něj. Inteligence není něco v nás, ale je to součástí nás, podobně jako software. Vypne-li však proud, software, tedy celá inteligence, či schopnost milovat se ztrácí.
Žalmy 115,17 Mrtví nechválí už Hospodina, nikdo z těch, kdo sestupují v říši ticha. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tělo, duše a duch (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 18. únor 2011 @ 08:32:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Neprotiřečím si. tento popis platí za života člověka.
Smrtí těla naše existence nekončí, ale dostává nový rozměr. Člověk je obrazem Boha. Bůh je nesmrtelný duch, smrtelné tělo tedy není jeho obrazem. Smrtelné tělo má Boha ve viditelném těle zjevovat, to je jeho smyslem. Viditelně naplňovat vztahovost lásky.
Obrazem Božím je jistě celá naše bytost, ale po smrti dostáváme tělo oslavené, podobné vzkříšenému tělu Krista. Je to tělo hmotné, ale je dokonalé a nesmrtelné a má už poněkud jiné vlastnosti, než tělo smrtelné. Člověk bez těla by nebyl úplným člověkem a tím by nemohl ani být dokonale šťastný. A člověk v Boží blízkosti přece šťastným je.
Ty máš své představy o posmrtném životě, do kterých ale promítáš realitu tohoto světa v běhu času. Posmrtný život ale už stojí nad časem, tam se na nic nečeká, všechno je přítomnost.
Tedy náš posmrtný soud na Kristově soudné stolici je vlastně i našim soudem na konci věků. Dá se to těžko pochopit, protože z našeho světa žádnou obdobnou zkušenost nemáme a nikdo si to dobře bez plynutí času nedokáže představit. Ale taková je věčnost.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tělo, duše a duch (Skóre: 1) Vložil: Vapel v Pátek, 18. únor 2011 @ 11:55:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Obrazem Božím je jistě celá naše bytost, ale po smrti dostáváme tělo
oslavené, podobné vzkříšenému tělu Krista. Je to tělo hmotné, ale je
dokonalé a nesmrtelné a má už poněkud jiné vlastnosti, než tělo
smrtelné. ......
A co toto:
1 K 1, 44 Rozsívá se tělo tělesné, vstane tělo duchovní. Jest tělo tělesné, jest i duchovní tělo. 45 Takť i psáno jest: Učiněn jest první člověk Adam v duši živou, ale ten poslední Adam v ducha obživujícího. 46 Však ne nejprvé duchovní, ale tělesné, potom duchovní. 47 První člověk z země zemský, druhý člověk sám Pán s nebe. 48 Jakýž jest ten zemský, takoví jsou i zemští, a jakýž ten nebeský, takovíž budou i nebeští. 49 A jakož jsme nesli obraz zemského, takť poneseme obraz nebeského. 50 Totoť pak pravím, bratří: Že tělo a krev království Božího dědictví dosáhnouti nemohou, aniž porušitelnost neporušitelnosti dědičně obdrží.
No, asi si poopravím pohled na vaše znalosti, že by jste jen papouškoval/a názory druhých, ale bez porozumění???
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tělo, duše a duch (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 18. únor 2011 @ 17:28:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jistěže moje znalosti "papouškuji" po druhých. A ještě jsem na to dokonce i hrdý. Já křesťanskou víru nevymyslel, já ji převzal!
Kristovo učení je v církvi stále živé právě pro toto nepřetržité předávání od apoštolů, až do dnešních časů. Tedy většinu toho, co zde vysvětluji, už závazně stanovily první koncily, vysvětlili to a zdůvodnili už dávní otcové církve v prvních stoletích. Toto teologické rozpracování pravd víry se nazývá patristika.
Abys správně porozuměl jednomu místu Písma, musíš znát i místa ostatní a souvislosti mezi nimi.
Už Kristus Pán učil, že vstane i naše tělo a bude proměněno (Mt 22,23). I zde pro správné pochopení musíš znát předchozí situaci. Saduceové nepopírali nesmrtelnost duše (Vzkříšení mrtvých není), nýbrž se domnívali, že na onom světě je člověk čistý, jako duch, osvobozený z vězení těla. Kristus s nimi však nesouhlasil.
Jestliže tedy mrtví nevstávají (i s tělem), ani Kristus nevstal! Nevstal - li Kristus, není Bohem a tedy nemůže ani dát svým následovníkům ospravedlnění. Bez těchto dvou pravd není odpuštění hříchů a tedy ani věčná spása pro zemřelé.
Když vstal Kristus, bude i naše tělo v tom následovat svého vůdce a svou hlavu.
Mluvit o Kristově vzkříšení a popírat vzkříšení věřících by bylo totéž, jako říkat, že vstane jen hlava, ale ne ostatní údy (Sv. Jan Zlatoústý - 4. století!)
Tělo tělesné (pozemské) je na zemi podrobeno živočišnému řádu: zrození, živení, růst a pod..., a často je na překážku duchovnímu životu. Tyto nedokonalosti všechny po smrti přestanou, až Bůh dá našemu tělu věčnou slávu, vstane tělo duchovní. Pak bude naše oslavené tělo plně ovládat Duch svatý: bude "zduchovnělé."
Tělu se tak dostane některých vlastností ducha a nebude už podrobeno zákonům hmoty.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tělo, duše a duch (Skóre: 1) Vložil: Vapel v Pátek, 18. únor 2011 @ 17:41:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nevím, ale rád se řídím tím, co je v bibli a tam také je varování, že máme zkoumat každý výrok, proto by jsi měl zkoumat i každý výrok vzešlý z těch Vašich koncilů, na které jsi tak hrdý, že je papouškuješ!? :-)
Bůh je Duch, jaké má tělo. Syn je stejné podstaty, jaké má tělo?
Co toto:
1 K 15,50 o jakém tělu se tu mluví? O duchovním? Určitě ne!
Pán vstal v jakém těle?
Ale věř si čemu chceš, všichni se budeme divit na psledním sůdě!!! :-))((
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tělo, duše a duch (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 18. únor 2011 @ 19:05:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."měl zkoumat i každý výrok vzešlý z těch Vašich koncilů"...
Hrdí jsme na ně snad právem. Jsou výsledkem práce Kristova živého těla, jehož jsme součástí. První koncil církve se konal v Jeruzalémě a řešil obřízku nežidů (Sk 15,6).
Bůh je duch, který pro nás přebývá v nepřístupném světle.
Co o něm víme, to nám zjevil Syn (J 1,18). Něco o Bohu svědčí i Starý zákon, Boha poznáváme také vlastní zkušeností a svědectvím zkušeností s Bohem od svých spolubratrů.
Otec plodí Syna, dává se Synu v Duchu svatém a Syn dělá skutky svého Otce (J 5,30) a dává se Otci v Duchu svatém. Dává se až na smrt. Otec pak následně sesílá Ducha svatého církvi (J 14,26).
Náš Bůh je Bohem vztahovým, jen proto může být zdrojem opravdové lásky a přitom nezávislý na čemkoli stvořeném.
Ježíš Kristus vstal v těle oslaveném, v těle proměněném, zduchovnělém, přesto v těle hmotném. Je plně Bohem a zůstává i plně člověkem.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tělo, duše a duch (Skóre: 1) Vložil: Vapel v Pondělí, 21. únor 2011 @ 16:18:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jak pak mu to jeho hmotné tělo dovolilo, že prošel dvěřmi???
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tělo, duše a duch (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 22. únor 2011 @ 09:57:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oslavené tělo má tyto schopnosti.
Ale je to přesto tělo hmotné (Ježíš s apoštoly po svém zmrtvýchvstání několikrát jedl, Tomáš vložil ruce do jeho ran).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tělo, duše a duch (Skóre: 1) Vložil: Vapel v Úterý, 22. únor 2011 @ 10:46:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale přeci i andělé brali na sebe hmotná těla, byla to jejich skutečná těla, stejně bylo to Ježíšovo tělo, které obětoval a nebo nějaké jiné? Protože po vzkříšení jej nepoznávali podle těla, ale podle toho, co říkal a jak jednal, ne?
Já ti rozumím, ale nic nenaděláš s tím, že vzkříšený Kristus byl již duch a jen se objevoval v připadě když jedl s učedníky v hmotném těle, ale když procházel dveřmi tak asi to tělo bylo jiné formy, ne? Vy si neuvědomujete, když trváte na tom, že jej viděli v jeho hmotném těle, tak vlastně říkáte, že nedošlo k obětování a tudíž stále trvá trest za hřích a nejsme vykoupeni. Protože když bylo skutečně Kristovo tělo obětováno tak se v tom již obětovaném těle nemohl objevovat, to dá rozum, že? :-)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tělo, duše a duch (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 22. únor 2011 @ 21:23:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vždyť to říkám jasně, Kristus se zjevil v těle oslaveném!
Eliáš je nezpochybnitelně u Boha taky se svým pozemským tělem.
Apoštol Pavel to vysvětluje: (Fp 3,21) Ten promění naše ponížené tělo, aby bylo podobné jeho
slavnému tělu, podle té moci, kterou je také schopen podmanit
si všechno.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tělo, duše a (Skóre: 1) Vložil: Vapel v Středa, 23. únor 2011 @ 10:58:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je snad ten z nebe, když máme být stejní jako on v těle z masa a kostí nebo je duch?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tělo, duše a duch (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pátek, 18. únor 2011 @ 19:44:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Abys správně porozuměl jednomu místu Písma, musíš znát i místa ostatní a souvislosti mezi nimi.
Abys správně porozuměl jakémukoliv místu Písmu a Písmu jako takovému vůbec, musíš znát Autora Písma a Autora a Dokonavatele víry v Boha/Písmo, které je Jím vdechnuté, což je možné jedině, když se narodíš znovu z vody, tj. z nepomíjitelného semene, jímž je živého a navěky zůstávající Boží Slovo - 1P 1:23 a z Ducha, tj. z Boha (J 1:13), který je Duch (J 4:24).
Je to stejné, jako když ti po někom něco vzkážu a ty nebudeš úplně dobře rozumět tomu, co ti ode mne vyřidíl nebo si prostě nebudeš jist, jestli dobře rozumíš. Koho se zeptáš, abys porozuměl? Mého vyslance nebo mne? Můj vyslanec ti může jen zopakovat, co ti už řekl, ale já ti mohu vysvětlit/osvětlit, co jsem myslel tím, co jsem ti vzkázal.
Můžeš znát Bibli nazpamět a recitovat ji zepředu dozadu a zpátky, ale pokud neznáš jejího Autora a nemáš Jeho život jako světlo, neporozumíš správně ničemu, co se v Písmu píše a nebudeš v tom Světle vidět světlo a mít z Něho život, rozuměj božský věčný život. Litera přece zabíjí, tělo nic neznamená, ale Duch dává život/obživuje (J 6:63). Tím světlem-životem je Kristus-Slovo (J 1:3), který se stal ve vzkříšení Duchem oživujícím (1K 15:45b), aby se stal životem věřících (Ko 3:4), jímž skrze Krista (J 6:57) žijí.
Tož tak.
willy
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tělo, duše a duch (Skóre: 1) Vložil: kabrtdaniel v Pátek, 18. únor 2011 @ 18:12:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Prosím Tě, jak jsi přišel na to, že se se obraz Boží týká smrtelnosti či nesmrtelnosti člověka? Já si to nemyslím, člověk není stvořen v Boží obraz tím, že je nesmrtelný. Ale tím, že Boha zobrazuje, že existuje ve vztahu s Ním, v napojení na Něj a jedná stejně jako On. Tedy toto přímé napojení je podmínkou naší holé existence. Bůh nestvořil další bohy, kteří by byli nesmrtelní sami o sobě. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tělo, duše a duch (Skóre: 1) Vložil: Vapel v Pátek, 18. únor 2011 @ 18:18:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | K obrazu Božímu také znamená to, že jestli svým životem jsme hodni být v jeho společenství, tak když zaplatíme hříchu smrtí, On si na nás vzpomene a vrátí ducha, kterého přijal při naší smrti a stvoří nový život. Kdybychom náhodou byli vyloučeni ze společenství s Bohem, tak již za života máme neklamnou jistotu, že Bůh si nevzpomene a nedá ducha a nebude život. Proto takoví již za života jsou v očích Boha mrtví-bez společenství s Bohem a ti druzí, po tom všichni toužíme, i když zemřou tak jsou v očích Boha stále živí, pozná se to pak i tím, že nás znovu stvoří tím, že nám vrátí oživujícího ducha, jak o tom například psal žalmista.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tělo, duše a duch (Skóre: 1) Vložil: JMK v Pátek, 18. únor 2011 @ 22:49:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proto je třeba absurdní tvrdit o katolících, že se modlí k mrtvým - jedná se o modlitbu k živým svatým.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tělo, duše a duch (Skóre: 1) Vložil: Photius v Sobota, 19. únor 2011 @ 09:57:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ja si dovolím ešte viac rozviesť tvoje vysvetlenie. Boh stvoril človeka na svoj obraz.Ten obraz znamená,že duša človeka bola stvorená ako Bohu-podobná.Hriechom však ľudská duša túto podobnosť stráca-jeho duša už nie je naplnená Božím svetlom(charis-milosťou) ale je ovládaná vášňami a cez tieto vášne slúži satanovi.Vierou v Ježiša Krista,krstom a prijímaním Eucharistie sa opäť duša stáva Bohu-podobnou.Svätci,ktorí svoji životom boli najviac naplnení Božou milosťou(cháris) a takto premiaňaní sa stali "prepodobnými"(titul svätca vo Východných cirkvách).V tejto podobnosti najviac vyniká presvätá Bohorodička,Panna Mária,ktorá dokonale splnila Božiu vôľu.Rozdiel medzi ňou a bežným človekom bez Božej milosti je asi taký ako medzi uhlíkom(napr.aj uhlím) a diamantom.Uhlie i diamant majú rovnaké chemické zloženie,ibaže diamant dokonale prepúšťa svetlo,uhlie ho neprepúšťa vôbec. Obracať sa k Panne Márii a svätým s prosbpu o pomoc nie je nič iné ako obracať sa priamo k Bohu,pretože oni si nič nenechávajú pre seba-rovnako ako diamant si žiadne svetlo nenecháva pre seba.A tým,že ich napodobňujeme,napodobňujeme samotného Boha.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tělo, duše a duch (Skóre: 1) Vložil: FAD v Sobota, 19. únor 2011 @ 10:12:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jenže nás nespasil diamant, ani uhlí, ale Pán Ježíš Kristus. Tak si v tom zkuste udělat jasno, ať není důsledek více, než příčina! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tělo, duše a duch (Skóre: 1) Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 19. únor 2011 @ 11:26:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Photie díky za vysvětlení. V podstatě s celým tvým příspěvkem souhlasím. Vidím to stejně.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tělo, duše a duch (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 21. únor 2011 @ 09:33:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Photius Naprosto souhlasím. Maria je diamantem, který naprosto dokonale propouští naše modlitby Bohu (Zj 5,8; Zj 8,4). Písmo přece svědčí, že svatí jsou spolu s Kristem (Fp 1,23), že Kristus je král (Mt 2,2; Mt 28,18);, že svatí mají podíl na Kristově kralování (1 Kor 6,2; Zj 2,26; Zj 3,21; Zj 20,4).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tělo, duše a duch (Skóre: 1) Vložil: Vapel v Pondělí, 21. únor 2011 @ 16:33:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To nikdo nepopírá!
Ale je otázka, kdy to, co čteme v NZ má nastat a jestli se to již děje, například SJ si myslí, že ano, já si to nemyslím a proto také krom jiného s nimi již přes 8 let nic nemám a chtít ani již nechci.
to oko, nechci ti brát iluze, ale texty ze Zjevení byly ve vytržení a to vytržení se neodehrávalo v reálném čase, ale v blíže neurčené budoucnosti. Tvrdit razantně, že ty texty ukazují, že již svatí jsou s Kristem v nebi je pošetilé a opovážlivé, může to tak být a taky nemusí, to nikdo dnes s jistotou nemůže tvrdit, kdo tak činí jeho víra není pevná!
Pavel v dopise Filipským hovoří o touze, přání, kdo by si nepřál být s Kristem, ale chcete říci, že již nastalo:
1 Tes 4, 15Máme pro vás slovo od Pána: My, kdo se dožijeme Pánova příchodu, nepředejdeme ty, kdo zesnuli. 16Ozve se burcující povel, hlas archanděla a Boží polnice, sám Pán sestoupí z nebe a tehdy jako první vstanou mrtví v Kristu. 17My živí budeme spolu s nimi uchváceni do oblak vstříc Pánu; potom už budeme s Pánem navždycky.
toto se už děje???
Tak nevím nevím oko, ale přání je možná otcem myšlenky, ale realita je přece jen jiná, nemyslíš? :-))
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tělo, duše a duch (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 22. únor 2011 @ 09:54:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kdyby měl Pavel jen stín pochybnosti, že se hned po smrti setká s Kristem, tak by přece neřešil dilema, co je lepší. Jen si to pozorně přečti!
Kristus řekl apoštolům: Byla mi dána veškerá moc ...(Mt 28,18). Má snad někdo už veškerou moc a ty přesto ještě pořád neuznáš realitu jeho kralování? A Kristus slibuje: Kdo vítězí, tomu dám usednout na svém trůnu ... (Zj 3). Proč by měl na věčnosti být čas čekání?
Neuvědomuješ si, že věci eschatologické nemůžeš promítat do našeho světa v plynutí reálného času. Smrtí člověk přechází do věčnosti a my nemáme žádnou představu, jakou úlohu hraje čas z pohledu věčnosti. Čas ztrácí na věčnosti význam.
Když člověk zemře, setkává se s Kristem. Tehdy můžeš uslyšet i hlas polnice. Náš osobní soud je zároveň už také zřejmě soudem na konci věků, protože čas zde už není!
Je přece větším nesmyslem zemřít a "spát", čekat na konec světa - v případě zavržení pak být sešrotován jako robot, anihilován.
Zrovna tak by bylo nesmyslem - pokud soud probíhá ihned po smrti, ho znovu dublovat na konci věků. Vždyť by to byla fraška s předem známým výsledkem!
Jestliže Mojžíš a Eliáš jsou u Boha živí a při vědomí, zrovna tak Lazar a Boháčem a Abrahám, proč by to s námi mělo být jinak?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tělo, duše a duch (Skóre: 1) Vložil: Vapel v Čtvrtek, 17. únor 2011 @ 16:54:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko Proto čteš, že se po smrti duch člověka (nikoli duše) navrací k Bohu. Dokud je duch člověka v těle, je nefeš = duše v těle. Když se duše od těla oddělí, je už samotným duchem, ..... to oko Zase, čti si po sobě??? je nefeš=duše v těle!!! Tělo a duch (dechnutí do chřípí) = nefeš-duše živá, živý tvor, bytost. A jak to je u zvířátek? Nás i zvířátka oživuje stejný oživující duch. Nepopřeš, že v Písmu jsou jako duše pojmenováni jak lidé tak i zvířátka, tedy vše živé, co dýchá (dech-duch v chřípí), že? Proč potom nemají i zvířátka nesmrtelnou duši?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tělo, duše a duch (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 17. únor 2011 @ 19:07:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Prosím tě, je docela legrační, jak mě napomínáš z neznalosti souvislostí v Písmu a přitom každým svým slovem svědčíš, že Písmo je pro tebe zatím docela španělskou vesnicí.
(Stačilo by možná číst mé komentáře trochu pomaleji a pozorněji).
Dechnutí do chřípí - je život našeho těla a zároveň i život naší nesmrtelné duše. Obrazem Boha, který je nesmrtelným duchem, nemůže být nic jiného, než zase nesmrtelný duch.
Jedině samotného člověka nazývá Písmo "nefeš". Zvířecí dech života označuje Písmo výrazem "ruach".
Nefeš znamená, že se člověk naprosto odlišuje od všeho ostatního stvoření tím, že má nesmrtelnou duši. Jediný člověk ze všech tvorů zasahuje svým bytím do světa viditelného i do světa duchovního. Taky Bůh stvořil člověka docela jinak, než všechno ostatní stvoření, kde pouze řekl - a stalo se.
Písmo svědčí o Adamově prvotní samotě: nenašel nikoho sobě rovného (Gn 2,20).
Člověk má zjevovat Boha ve světě viditelném. Tím, že Adam dal jména všem tvorům, potvrdil nad nimi svou nadřazenost.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tělo, duše a duch (Skóre: 1) Vložil: Vapel v Neděle, 20. únor 2011 @ 23:28:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | to oko
Asi neumíš hebrejsky, co? Jinak by jsi nemohl psát to, co píšeš:
Jedině samotného člověka nazývá Písmo "nefeš". Zvířecí dech života označuje Písmo výrazem "ruach".
.....
Jak ti mám vysvětlit, že jak člověka tak i zvířata učinil či stvořil duši živou stejný oživující duch. Jak o člověku tak i o zvířatech se v Písmech píše jako nefeš.
Dechnutí do chřípí - je život našeho těla a zároveň i život naší nesmrtelné duše.
......
To není biblický, ale lidský konstrukt. Nikde v Písmu nenajdeš, že současně při vdechnutí oživujícího ducha do chřípí byla i tzv. nesmrtelná duše-život???
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tělo, duše a duch (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 21. únor 2011 @ 09:18:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Stejný oživovací duch (ruach - Boží stvořitelská síla, Boží vítr) stvořil člověka i zvířata. Stvoření je dílem Božího "slova," jeho konáním.
Všechny tvory dohromady (včetně lidí), kteří v sobě mají "dech života," označuje Písmo "ruach" (Gn 6,17).
Jedině člověka, který byl přece stvořen docela jinak, než všechno ostatní stvoření, označuje Písmo výrazem "NEFEŠ." (Gn 2,7)
Nefeš označuje bytost, oživovanou dechem života, který se projevuje také duchem (ruach). Výraz "ruach" označuje vzduch v pohybu, buď vanutí větru, nebo dech, který vychází nozdrami. Znamená tedy životní sílu a myšlenky, city nebo vášně, v nichž se tati síla projevuje. U člověka je to dar od Boha. Je to rovněž síla, prostřednictvím které Bůh jedná, jak při stvoření, tak v lidských dějinách, v proroctví, v Mesiášovi.
Aby se člověk podobal Bohu (Gn 1,26) - podobnost oslabuje význam obrazu tím, že vylučuje rovnost. Konkrétní výraz "obraz" v sobě zahrnuje fyzickou podobnost, jaká je mezi Adamem a jeho potomky. Podobnost s Bohem je přirozená vlastnost, kterou člověk předává svým potomkům.
Tento vztah k Bohu odděluje člověka od zvířat. Navíc předpokládá všeobecnou podobnost s Bohem v přirozenosti, to je rozum, vůli, moc: člověk je osoba.
Zmíněný vztah připravuje vyšší zjevení: účast na Boží přirozenosti, prostřednictvím milosti.
|
]
Re: Re: Re: Tělo, duše a duch (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Středa, 16. únor 2011 @ 15:55:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Watchman Nee to tak sice učí a proto je to někdy odrazový můstek k charismatikům, ale jmenovat jednotlivé apsekty lidské bytosti ještě neznamená, že se jedná o oddělené složky. |
]
Re: Re: Re: Re: Tělo, duše a duch (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Středa, 16. únor 2011 @ 16:07:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Aha, nevšiml jsem si, že je to adventistický článek :-) |
]
|
|
|
|