Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 415 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116474724
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Víra ze slova a jeho potvrzení a víra ze skutků a obětí.
Vloženo Čtvrtek, 24. březen 2011 @ 12:48:34 CET Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal cizinec

"Dobrý den." ozvalo se v telefonu. "Hledal jsem na internetu firmu na výrobu vozíků. Rád bych od vás odebral třista kusů, pokud budete umět vyrobit to, co potřebujeme. Mohli bychom se někde setkat?"

Domluvili se na čtvrtek ve tři v kavárně Slavie.

Přišel těsně před třetí, vytočil číslo, ozval se telefon u vedlejšího stolu. Usmál se a přisedl si.



"Dobrý den. Vávra. Jsem rád, že se poznáváme".

Domluvili se na výrobě počáteční série pěti kusů.

"Pro výrobu od vás budu potřebovat zálohu."

"Není problém, to se můžeme domluvit."

Schůzka skončila. Druhý den přišel mailem souhrn schůzky s jednotlivými body, mailem potvrdil přijetí objednávky. Záloha přišla na účet třetí den.

Podíval se do obchodního rejstříku, ověřil si základní údaje o firmě i o panu Vávrovi. Zběžně prošel internet.

Pro vyrobené vozíky přijel vlastní kamion, přesně podle domluvy.


******

Uvěřil krátce po třicítce a byla to pro něj velká změna života. Před tím se věnoval jenom sportu, na věci, které by ho přesahovaly nijak nemyslel.

Petr mu přímo učaroval. Charismatická, silná osobnost s jasným slovem. Po jeho kázání byl doslova nadšený. Všude okolo potkával stejně zaměřené lidi. Konečně měl pro co žít.

Petr ho velmi brzy vyburcoval i pro práci na ulici. Stál a rozdával reklamní letáky, povídal si s lidmi, hrál na kytaru. Nejdřív jednou za týden, později byl na ulici obden. Chodili ve službě i od dveří ke dveřím. Pomáhal na duchovních cvičeních, o víkendu, skoro celou dovolenou. S Petrem se dostal i do rozhlasu.

Uplynulo několik let. Když získal dědictví po babičce, dal svůj podíl do skupiny k Petrovi: Co by s ním přeci dělal jiného? Svět je zkažený a musí zachránit co nejvíce lidí.

Lidi se jim ale zachránit moc nedařilo. Vlastně zhruba tolik lidí, co bylo zachráněno, zase mizelo někam neznámo kam. Zkoušel to zjišťovat, ale ti lidé mizeli jakoby v mlze. Tak se zeptal přímo Petra.

"To se jen pročišťuje Církev," řekl na to Petr. "Těch, co odchází si nevšímej. Nikdy k nám nepatřili".

Najednou začal zjišťovat, že si s Petrem moc nerozumí. Někde se proslechlo, že Petr, ač žije sám, poněkud nestandardně využívá ženskou část osazenstva skupiny. Dokonce viděl nějaký rozsudek o alimentech, ve kterém figurovalo Petrovo jméno.

Zeptal se ho na to přímo.

"Tak ty mi takhle nedůvěřuješ?" opáčil Petr. "Nejsi už mezi věrnými? Jak to, že posloucháš pomluvy?" Dostal kázání, jaké nikdy.

Zpražený šel domů. Hlavou se mu honilo všechno, co zažil.

Ztrácel víru. To pročišťování se dostalo až k němu.

To bude ďábel, říkal si. Zkouší mne, zkouší mojí víru.

Ale musí věřit. Musí věřit co má síly. Už obětoval tolik, tolik svého života, že není možné, aby ta víra neměla pravdu. Ztratil všechny přátele okolo sebe, ztratil i sám sebe, neměl nic než Petra. Kdyby přestal věřit, neměl by nic.

Není možné, že by Petr neměl pravdu. Obětoval už příliš mnoho. Všechno. Musí věřit.

I když je teď sám...

******


  Víra ze slova a jeho potvrzení

 
  Víra ze slova je základní a normální vztah, který vzniká mezi lidmi. Poznávacím znamením té víry je to, že víru potvrzuje ten, kdo je vydavatelem slova, kterému příjemci slova mají uvěřit. Příjemce pak vidí potvrzení vydaného slova, což způsobuje, že slovu věří.
 
  Víra funguje tak jako v tom prvním případě na začátku článku. Pokud nějaký člověk vydá slovo (přijdu ve tři do kavárny Slavie) a následně své slovo potvrdí skutkem a opravdu přijde, vzbudí v partnerovi důvěru. Každé další slovo, které vydavatel slova potvrdí tím, že to slovo splní, vzbudí další víru v jeho protějšku, příjemci slova.

  Římanům 10, 17:
  Víra je tedy ze slyšení a slyšení skrze slovo Boží.
 
  I křesťanská víra je víra ve Slovo a ze Slova. Bůh je vydavatelem, autorem a původcem svého slova a člověk je příjemcem toho slova, věří tomu slovu. Bůh je pak ten, kdo své slovo potvrzuje u člověka, který danému slovu věří nebo se chystá uvěřit.
 
  Některé výklady Boží víry říkají, že Bůh je totožný se svým slovem, že Boží slovo je zároveň skutek, který se děje. Podle toho je také Boží slovo možné poznat.

  Marek 16, 20
  A oni vyšli a kázali všude a Pán jim pomáhal a potvrzoval slovo znameními, která je doprovázela.
 

  Dalším znakem této běžné víry potvrzené skutkem vydavatele je to, že slovo vydavatele je obvykle možné ověřit jiným nezávislým způsobem, například záznamem v rejstříku, svědectvím lidí okolo člověka, který je vydavatelem slova, kterému se věří.
 
  Podobně funguje křesťanská víra. Slovo, které Bůh vydává je možné ověřit svědectvím lidí, kteří s Bohem žijí a Boží mocí, kterou Bůh dává k životu v církvi.
 

  Víra roste tak, jak je slovo dotvrzováno a dosvědčováno skutky vydavatele. Lidé, kteří slyší něčí slovo a vidí jeho skutky, které jsou v souladu s tím slovem, věří postupně více a více a jejich víra roste.
 
  Takto funguje víra Ježíši Kristu, který své slovo potvrzuje v životě lidí, kteří mu uvěřili.
 
 
 
  Víra ze skutků a obětí

  Náboženská nebo také fanatická víra funguje jiným způsobem. Jejím základním znakem a rozdílem proti běžné víře je to, že víru nepotvrzuje skutky ten, kdo je autorem vydaného slova, ale víru potvrzují skutky příjemci slova, ti, kteří vydanému slovu věří či mají uvěřit. Další lidé se pak řídí příkladem příjemců slova, vidí jejich skutky, napodobují je a jsou nositeli, kteří slovo a víru svými skutky a příkladem předávají dále.

  Síla náboženské víry pak nesouvisí s potvrzením slova jeho vydavatelem, ale je přímo úměrná výši nákladů (skutků, činů, času, slov, obětí...), které pro dané slovo věnovali příjemci slova.
    
  Na vydavateli slova a jeho skutcích v případě silné náboženské víry téměř nezávisí. Vydavatel slova může dělat cokoliv, své slovo vůbec nemusí potvrdit, dokonce může jednat v přímém rozporu se slovem, které vydal a kterému příjemci věří a příjemci budou přesto danému slovu věřit dále.
 
  Příkladů uvedených ve druhém příběhu najdete ve světě habaděj. Klasickým příkladem podobné víry jsou myšlenky komunistů, kdy je zcela jedno, že bylo provedeno dle vydaného slova Marxe, Engelse a Lenina již desítky kvalitních pokusů o levicový ráj na zemi se stále stejným výsledkem. Příjemci toho slova dál a dál věří, že se "jenom někde stala drobná chyba" a to tím více, čím více obětovali pro "dobro" dané myšlenky.
 
  Fanatická víra založená na skutcích a obětích příjemců, bez potvrzení vydavatelem, nemá s křesťanstvím nic společného. Taková víra se pozná snadno i z jiného pohledu: je přísně virtuální, mimo realitu, vydané slovo je často koncipované tak, že ho není možné nezávisle ověřit a nemožnost ověření je obvykle dokonce základem takové víry.
 
  V systému podobné víry jsou i samotné pokusy o ověření vydaného slova v zásadním rozporu s danou vírou, systém je postaven tak, že je zakázáno vydané slovo ověřovat a možnost ověření slova je brána jako útok na jádro dané víry.
 
 
 
  Dětská víra a dar víry
 
  Článek byl hlavně o rozdílu mezi vírou křesťanskou a vírou fanatických kultů. Pro pořádek jen dodám víru, která je pro křesťana nejdůležitější, víru dětskou nebo také dar víry.
 
  Když se dítě narodí, má absolutně bezmeznou, nelimitovanou důvěru ke svým rodičům bez toho, že by slyšelo byť jen jediné slůvko, kterému by mělo věřit.
 
  Stejně funguje při svém zlomu a novém narození Boží víra.


******
    
  A jaká je tvoje víra?
 
  Je to náboženská víra, založená na tom, co všechno uděláš svými skutky a obětmi, víra, která Boha ke své víře ani nijak extra nepotřebuje?
 
  Je to víra Boží, která potřebuje od Boha potvrzení jeho slova, aby rostla?
 
  Nebo je to bezmezná víra a důvěra dítěte, které se narodilo svému Otci?


Podobná témata

Zamyšlení

"Víra ze slova a jeho potvrzení a víra ze skutků a obětí." | Přihlásit/Vytvořit účet | 24 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Víra ze slova a jeho potvrzení a víra ze skutků a obětí. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 24. březen 2011 @ 14:30:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/



Re: Víra ze slova a jeho potvrzení a víra ze skutků a obětí. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 24. březen 2011 @ 19:52:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku
Dobře vystihnuté, dobře vysvětlené.
Myslím, že zde nebudeme v rozporu.

To Boží potvrzování jeho vlastního slova já nazývám osobní zkušenost s Bohem.

A klidně se také budu hlásit k tomu, že Boží slovo je zároveň skutek, který se děje. Je nevyžádanou součástí života. Tedy nikoli mrtvá litera, zavřená kniha na stolku, ale skutek Ducha svatého, který působí a slovo oživuje. Co je živé, to se děje a následně nutí člověka (ve kterém je vztah hořícího srdce) konat.

Nerozumím moc sovislosti dvou posledních vět. Taková víra, která potřebuje cosi potvrzovat, snad ani není živou vírou. Kdo s Otcem žije, je s ním stále a i když oba dva zrovna mlčí, je jim spolu dobře.

Křesťan má obrovskou výhodu: Nikdy není sám. A to je zkušenost, nikoli plané teoretizování.





Re: Víra ze slova a jeho potvrzení a víra ze skutků a obětí. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pátek, 25. březen 2011 @ 11:55:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Možná ti špatně rozumím, ale pokud ne, nesouhlasím s tebou ohledně odstavce "Víra ze skutků a obětí." Vynechme ten odstavec o komunistech, protože jsi, nepletu-li se, mluvil celou dobu o víře a náboženství. Komunismus je paranáboženství a fakt bych to sem netahal - úplně stejně sem nepatří jiné paranáboženství, tj. Friedman a jeho Chicagská škola s dlouhou řádkou "úspěchů" podobných těm komunistickým (Chile, Rusko, Argentina, Polsko ...)

Síla náboženské víry podle mě souvisí s potvrzením vydavatelem (Bohem) i příjemcem (křesťanem). Myslím, že dokonce ani není možné tyto dva jevy oddělovat. Vezmi si třeba lidi, kteří byli ochotni podstoupit příšernou smrt jen proto, že odmítli zapřít Krista. My do jejich srdcí nevidíme. Jsem přesvědčen na základě vlastní zkušenosti (ale jedná se autoprojekci), že Bůh jim k takovému konání dodával sílu - myslím opravdu Bůh a ne jejich víra. Leč ze strany Boha (vydavatele) se dočkáme potvrzení až při vzkříšení. Do té doby nám tu zůstávají skutky, které můžeme interpretovat různě, ale jsou to skutky a oběti. Poznal jsem (a ty určitě taky) dost lidí, kteří se znovuzrozením změnili v někoho naprosto jiného - začali konat skutky, které by je před tím ani nenapadly, a přestali konat to, co konali před tím a kvůli čemu byli i odsouzeni do vězení. My věříme, že je proměnil Bůh a že ta změna je působení Krista v jejich před tím mrtvém duchu, ale objektivně vzato vidíme jen ty skutky a potvrzení zase přijde až v budoucnosti. A tak bych mohl pokračovat dlouho.

Moje víra tedy roste se skutky a obětmi druhých a paradoxně i mými vlastními. Já nemohu empiricky dokázat, že ve mně žije od určitého okamžiku Pán. Věřím tomu, ale právě fakt, že pozoruju změny, jak jsem přetvářen, tj. skutky, vede k růstu té mé víry.

To, že v našich životech působí Bůh, tj. vydavatel, je naše interpretace ve víře, která se ale upevňuje a sílí, když vidíme, že druzí jsou na tom stejně. Ale na potvrzení vydavatelem si všichni počkáme. Nezapomínej, že stejně jako my mluví i ti, kteří následují jiné bohy. 



Re: Víra ze slova a jeho potvrzení a víra ze skutků a obětí. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 25. březen 2011 @ 23:08:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Dovolím si článek doplnit několika zásadními body:

1) Víra - tedy zachraňující víra je dar od Boha - Ef 2:8

2) Víra, kterou má věřící věřit je spolu s láskou v Kristu - 1Tm 1:14, 3:13

3) V konečném důsledku je víra Kristus coby schopnost věřícího věřit/důvěřovat Božímu slovu a podle Božího Slova a Boží víry (Mk 11:22) jednat. Jde o to, že cokoli věřící dělá, ať slovem či skutkem, to má činit ve jménu Pán Ježíše Krista (Ko 3:17), tzn. že skutky víry nejsou moje vlastní, nýbrž Kristovy skrze mne vykonané. Tak jako Kristus nečinil své vlastní skutky, nýbrž Otcovy (J 5:36, 9:4, 10:25,37). Podle Ef 2:10 jsme Boží dílo, stvořeni v Kristu Ježíši k dobrým skutkům, které Bůh předem připravil, abychom v nich žili/chodili. A jelikož Kristus je náš život, kterým žijeme, pak to znamená, že ty dobré skutky, v nichž máme žít, ani enmohou být naše vlastní, poněvadž nežijeme svým vlastním životem, ale Krista/Kristovým.

Připomněla se mi teď taková ministory. Kdysi jsem si koupil v křesťanském knihkupectví takovou malou placku s obrázkem, srdíčkem a anglickým nápisem: Mám Krista v mém srdci. Po nějaké době si té placky všimla jedna sestra v Kristu, zjevně se jí libila a nesměle naznačila, že ji chce darovat. Bez velkého rozmýšlení jsem ji odepnul a sestře podal. Moc a moc celá rozzářená děkovala, ale já jsem jí řekl: mě neděkuj, poděkuj Pánu Ježíši. Kdyby to bylo na mně, já bych ti jí nedal.

Tož tak.

willy



Re: Víra ze slova a jeho potvrzení a víra ze skutků a obětí. (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Sobota, 26. březen 2011 @ 09:42:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zase mi přišel dopis z finančního úřadu. Moje žena při každém takovém dopisu začne šílet: "To jsou určitě dopisy od exekutorů !" Při mé podzimní návštěvě na finančáku jsem zjistil, že dlužím daně za rok 200?. Návštěvu jsem uskutečnil na základě dopisu ohledně úroků od úřednice, která mě při předchozí návštěvě ubezpečovala, že už nic nedlužím. No tak jsem zjistil že dlužím ;-) A ještě mi sělila, že k úrokům dostanu z kraje roku další dopis. Úroky nelze totiž asi sdělit najednou a v jednom dopisu. Na oddělení vymáhání jsem přislíbil, že dlužené daně + úroky zaplatím do konce března, činí to necelých 12 tis. peněz. Dvojku jsem už zaplatil. No a pak přišel onen výše zmíněný dopis. Ze šílení své manželky jsem byl už naštvaný a tak jsem se včera v práci modlil, aby mě na poště čekala dobrá zpráva. Aby onen dopis s dodejkou byla ne špatná, ale dobrá zpráva. No byl to ten druhý formální dopis ohledně úroků, takže žádná exekuce ;-)

Proč to celé píšu. No protože mi manželka dneska ráno prozradila, že její jedna kolegyně doma někdy v únoru uklízela a našla zapadlou obálku s 10 tisíci a mé ženě je darovala. Moje žena z toho už zaplatila ony pověstné brikety a čtyři zbývající tisíce poslala na finančák. Takže ještě není konec března a už mám polovinu dluhu zaplacenou. A obě platby, tedy původ peněz,do dnešního rána tajila.

P.s. Můj miláček ještě řekla, že máme zaplacenou necelou polovinu. Já jsem tvrdil, že už přes polovinu. Takže jsme se ještě, místo vděčnosti, pohádali ;-)



Stránka vygenerována za: 0.26 sekundy