Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 517 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116489839
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Odpuštění.
Vloženo Úterý, 28. červen 2011 @ 22:06:13 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

Jestliže pak budeme vyznávat hříchy své, věrný je Bůh a spravedlivý, aby nám odpustil hříchy a očistil nás od všeliké nepravosti. 1 Jan 1,9.

Tak praví slovo Boží o odpuštění. A celý rozdíl mezi člověkem skutečně věřícím a nevěřícím je ten, že člověk opravdu věřící se těší z jistoty, že jeho hříchy jsou skutečně odpuštěny, zatím co křesťan podle jména stále jen prosí za odpuštění hříchů, ale nikdy nedochází jistoty, že mu bylo vskutku odpuštěno. Ukáži vám názorným příkladem, komu se takový člověk podobá.

Dejme tomu, že by můj chlapec něco provedl v mé nepřítomnosti, co se mi nelíbí. Když se vrátím domů řekne mi: „Tatínku, prosím, odpusť mi, dopustil jsem se v tvé nepřítomnosti zlého skutku a jednal jsem proti tvému zákazu.“ Vidím při svém chlapci známky skutečného pokání a pravím: „Je mi líto, že jsi to udělal, ale těším se z toho, že ses k tomu přiznal. Odpouštím ti.“

Chlapec odchází spokojen, neboť mu bylo odpuštěno. Ale příštího dne opět přijde a zase říká: „Tatínku, prosím tě, odpusť mi, dopustil jsem se v tvé nepřítomnosti zlého skutku a jednal jsem proti tvému zákazu.“

Odpovím mu: „Synu, což jsem ti neodpustil už včera?“

„Zajisté tatínku, ale přál bych si, abys mi to odpustil opět.“

„A proč chceš, abych ti to znovu odpustil?“

„Protože nemám jistotu, že jsi mi skutečně odpustil…“

Nevidíte, jak zneucťující pro toho otce by bylo takovéto stále prošení za odpuštění? Vždyť by to byl projev naprosté nedůvěry v otcovo slovo. Právě takovým projevem nedůvěry a zlehčením slova Božího je i to, když někdo stále kajícně prosí za odpuštění hříchů a stále se v zármutku vrací k své hříšné minulosti. Pořád se bije v prsa a vzdychá: „Má vina, má vina!“ a nikdy nedochází jistoty, že jeho viny jsou odpuštěny. To proto, že nevěří ve slovo Boží, které nás vede k jistotě. Písmo nás učí, abychom se v plné důvěře spolehli na prohlášení Boží. Jestliže nám Bůh odpustil, pak je otázka naší hříšné minulosti zcela vyřízena. Byli jsme vzbouřenci proti Bohu. Ale Bůh nás přijal na milost. Tím je celá naše hříšná minulost jako rebelů jednou provždy zahlazena.
Nyní jsme dítky Boží a můžeme se radovat ze svého nového postavení před Bohem. A můžeme říci s apoštolem“ „Kdo bude žalovat na vyvolené Boží, když sám Bůh nás ospravedlnil?“ (Ř 8,33) Jsme-li ospravedlněni před nejvyšší soudní instanci, kdo nás znovu obžaluje?

Avšak, drahý příteli, jestliže ti ještě nebylo odpuštěno, nechtěj ani usnout, dokud se tak nestane. Uspořádej si tuto záležitost věčnosti podle slova Božího! Bůh ti nabízí odpuštění hříchů skrze víru v Krista, který za tebe dostiučinil Boží spravedlnosti. Přijmeš-li je, a to tak, že se s plnou důvěrou spolehneš na Boží prohlášení o Kristu, ihned vstoupí do tvého srdce jistota, že ti bylo odpuštěno, že tvoje hříšná minulost je smazána a že jsi dítkem Božím.

Ovšem i jako dítko Boží budeš ještě hřešit a bude potřebí vždy znovu prosit za odpuštění. Zde ovšem již nejde o to, abys byl jako hříšník přijat na milost, neboť již jsi u Boha v milosti, nýbrž o to, aby ses jako dítko Boží těšil nezkalené radosti, plynoucí z obecenství s Bohem. Vždy znovu budeš hřešit a vždy znovu budeš své hříchy Otci vyznávat. Nicméně zásada evangelia platí i zde: Každý hřích vyznáváme jen jednou a věříme, že Bůh nám jej skutečně odpustí a že nás zároveň vysvobodí od poskvrny hříchem způsobené, abychom jako dítky Boží mohli i přes svou porušenost mít obecenství s Otcem a se Synem jeho Jezukristem.

Věrou stojíš! Ř 11,20.


Podobná témata

Zamyšlení

"Odpuštění." | Přihlásit/Vytvořit účet | 67 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 29. červen 2011 @ 10:04:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Řekl bych že máte pravdu. Naši zpovědníci také neradi vidí když někdo pochybuje o tom že se s Bohem opravdu smířil a pokouší se víckrát zpovídat z jedné a té samé věci. Může se ale stát to že chlapec neřekl úplně všechno. Druhý den třeba přijde a řekne já jsem tu vázu nerozbil náhodou ale hrál jsem si v pokoji s míčem přestože jsi mi to zakázal, popadl mě vztek a praštil jsem s ní o zem. Nebo že na nějaký hřích zapomněl, nebo jich má tolik že se na všechny nedostalo. I spravedlivý prý hřeší denně nejméně sedmkrát.  Proto nám kněz v úvodu každé mše říká :
Dříve než uslyšíme Boží slovo a budeme slavit Eucharistii, litujme svých hříchů…
A my hlasitě odpovídáme : Vyznávám se všemohoucímu Bohu i vám všem že často hřeším, myšlením, slovy i skutky a nekonám co mám konat. Je to má vina, má veliká vina.Proto prosím Matku Boží, Panu Marii, všechny anděly a svaté i vás bratři a sestry, abyste se za mě u Boha přimlouvali . A bijeme se přitom v prsa.
Další varianta je tahle:
K: Smiluj se nad námi Pane
L: Hřešili jsme proti tobě.
K: Ukaž nám, Pane, své milosrdenství.
L: A dej nám svou spásu.
Za odpuštění hříchů prosíme také pokaždé když se modlíme Otče náš i jiné modlitby, za sebe i za druhé. Co se mne týče tak si myslím že bych mohl o odpuštění prosit pořád, dnem i nocí a pořád by bylo proč. 




Re: Odpuštění. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 30. červen 2011 @ 08:13:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Musel jsem si to přečíst dvakrát, než jsem z kontextu pochopil, že se u toho chlace, který jde na další den znovu prosit za odpuštění, jedná pořád o tu samou vinu, o ten předvčerejší, už včera vyznaný a odpuštěný prohřešek.

Naprosto souhlasím, že jednou litovaná a vyznaná vina je také jednou provždy před Bohem smazána.

Ohledně skutečného odpuštění hříchů chci jen poukázat na nutnost pokání za hřích, bez pokání není odpuštění hříchů. Hříchy nestačí jen vyznat!

Pokání je činnost, kterou smazáváme své hříchy. Pokání vede zároveň k obrácení k Bohu. Je to zároveń postoj lidského srdce a je to zároveň také konání vyznáním.


Představte si, že by ten chlapec přišel za otcem a řekl: „Tatínku, prosím, odpusť mi, dopustil jsem se v tvé nepřítomnosti zlého skutku a jednal jsem proti tvému zákazu. Ovšem počítám, že mi odpustíš, protože mě máš rád a na zítřek si plánuji, že se toho skutku dopustím znovu a užiju si to. Však mě znovu odpustíš.“


V takovém postoji je naprostá absence pokání, jehož nedílnou součástí je i lítost nad hříchem, postoj lidského srdce, které si zlo oškliví a nechce v něm setrvávat.

Někteří zde se mylně domníváte, že lítosti není k odpuštění hříchů potřeba, a v tom se šeredně mýlíte.
Bez lítosti nad hříchem nemůže být ani odpuštění hříchu.

Další vážnou a nedílnou součástí pokání je vyznání hříchů Bohu i církvi!

Hříchy ke smrti, kterými jsme učinili z údů Kristova těla úd nevěstky (a tím církvi ublížili - je - li nemocný jeden úd, je nemocné celé tělo (1 Kor 12,26)) nestačí vyznat pouze Bohu, je třeba je vyznat také církvi, protože právě tak to Kristus ustanovil.
Pověřil Petra a apoštoly mocí svazovat a rozvazovat (Mt 16,18; Mt 18,18), - součástí této služby je i služba odpouštět jménem Krista a církve hříchy (J 20,23).
Tato moc se v církvi nepředává nijak jinak, než nepřetržitou řadou mocí Ducha svatého skrze vzkládání rukou.
Říká se tomu APOŠTOLSKÁ POSLOUPNOST.
Touto samou mocí je zároveń možné i zvlášť závažný a nelitovaný hřích naopak neodpustit (zadržet) a dokonce vyloučit takového ze společenství církve (anathema - 1 Kor 5,2-11; ).

Toto už ale nechávám na svědomí každého z vás. Bez této služby církve bych já osobně klidné svědomí neměl.



Stránka vygenerována za: 0.54 sekundy