Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 416 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Danny42

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116475010
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Putnicke miesta.
Vloženo Sobota, 13. srpen 2011 @ 08:21:01 CEST Vložil: Stepan

Katolicismus poslal betma



List Kongregace pro klérus vyjasňuje poslání poutních míst


Vatikán.
Prozřetelnost i dnes používá poutních míst ke konverzím a k útěše mnohých. Jejich význam proto nemá být přehlížen, naopak správci těchto míst by měli využívat všech příležitostí, od katechezí, kázání a zpovědí až po sakrální umění, aby nabídli duchovní pomoc i náhodnému příchozímu. Tak uvádí list Kongregace pro klérus určený rektorům poutních míst její prefekt, kard. Mauro Piacenza.

I v situaci rozšířeného sekularismu zůstávají poutním místa privilegovanými místy, na kterých člověk zakouší láskyplnou a spásnou Boží přítomnost, místy, kde se může usebrat a obnovit duchovní síly. List vatikánského úřadu se proto podrobněji zastavuje nad pastorační úlohou poutních svatyní, vycházeje z kanonické definice (kan. 1234, § 1), podle níž centrem jejich působení má být hlásání Božího slova, důraz na liturgický život, zejména svátost eucharistie a pokání a zdravé pěstování lidové zbožnosti.

Dokument podotýká, že lidová zbožnost, v níž se vyjadřuje zbožnost osobní i nejrůznější kulturní tradice, byla vždy podporována papeži a koncily. Nicméně tam, kde se vzdálí „zdravému náboženskému smyslu“ má být dbáno na její očištění. „Pouze je-li zakořeněna v původní katolické tradici, může lidová zbožnost být locus fidei, plodný nástroj evangelizace, v němž také prvky domorodé kultury mohou nacházet místo a důstojnost,“ čteme v listu. Úkolem rektorů je zároveň dbát na primát liturgického kultu, který nemůže být ničím nahrazen.

Dokument dále klade důraz na permanentní přítomnost kněží připravených přijmout a povzbudit věřící a zejména vyslechnout svátostnou zpověď. „Aby byla zachována svoboda každého věřícího a usnadnila mu upřímnost při svátostném vyznání, doporučuje se, aby na vhodných místech byly připraveny zpovědnice vybavené mřížkou.“ V listu se také upozorňuje, že při poutních svatyních, jakožto místech pravého obrácení, by měla být posílena formace zpovědníků, zejména pokud jde o přístup k těm, „kdo nerespektovali lidský život od početí do jeho přirozeného konce.“ Podobně se zdůrazňuje permanentní vzdělávání zpovědníků v oblasti morálky, bioetiky. Také v otázkách manželství se mají vyvarovat v rámci svátosti smíření soukromých učení, osobních názorů a hodnocení, které není ve shodě s vírou a učením Církve.

Třetí část dokumentu se věnuje eucharistii, jako vrcholu křesťanského života a zdroje skutečné proměny lidské existence. „Důstojnost eucharistické slavnosti má být vhodně zdůrazněna prostřednictvím gregoriánského chorálu, polyfonie či lidového zpěvu, ale také výběrem ušlechtilých nástrojů, jako jsou píšťalové varhany, stejně jako liturgických oděvů a další liturgické výbavy,“ stojí v listu. Dokument vybízí k důslednému sledování rubrik a liturgických norem, neboť – čteme dále – každá z nich má hluboký teologický smysl. Zároveň se zdůrazňuje, že kněž není pouhým vykonavatelem rubrik. Naopak, jeho vnitřní účast na slavených tajemství posiluje eucharistickou víru věřících. List Kongregace pro klérus opakuje také doporučení eucharistické adorace mimo mši svatou, mnohokrát formulované Benediktem XVI. V té souvislosti upozorňuje na umístění svatostánku, který má být dobře identifikovatelný a stát na význačném místě.

Poslední část listu upozorňuje na stále rostoucí počet návštěvníků svatyní a mluví o dynamice evangelizace. Zvláštní pozornost má být věnována lidem přicházejícím ve složitých lidských a duchovních situacích, s chabým povědomím o církevním společenství. Právě pro ně se ukázaly jako vhodné noční duchovní programy, jako adorace a modlitební bdění.

List Kongregace pro klérus v závěru přitakává také všem tradičním charitativním činnostem poutních svatyň a chválí i další kulturní a umělecké akce, které přispívají k tomu, aby se poutní místa stávala centry kultury, vysoké i lidové, a přispívala ke kulturní křesťanské orientaci.
http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=15007


Podobná témata

Katolicismus

"Putnicke miesta." | Přihlásit/Vytvořit účet | 32 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Putnicke miesta. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 13. srpen 2011 @ 08:56:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...nič také ako ,,pútnické miesta,, písmo a prvá cirkev nepoznala...je to výmysel katolicizmu...prevzaté z pohanstva kde každé božstvo bolo viazané na konkrétne miesto...tzv. teritoriálny duchovia...naopak Ježiš nám jasne hovorí o tom že nezáleží na konkrétnom mieste a spôsobe ale záleží na duchu...tým Ježiš zrušil pre kresťanov všetky pútnické miesta včetne Jeruzalema...  

Ján 4...Naši ot­covia sa mod­lievali na tom­to vr­chu, a vy hovoríte, že v Jeruzaleme je mies­to, kde sa treba mod­liť. 21 Ježiš jej po­vedal: Ver mi, ženo, že ide hodina, keď ani na tom­to vr­chu ani v Jeruzaleme nebudete sa mod­liť Ot­covi. 22 Vy sa mod­líte a ne­viete čomu; my sa mod­líme a vieme čomu, lebo spása je zo Židov. 23 Ale ide hodina a je teraz, keď praví mod­liteb­níci budú sa mod­liť Ot­covi v duchu a v prav­de, lebo aj Otec hľadá takých mod­liteb­níkov, ktorí by sa mu tak mod­lili. 24 Bôh je duch, a tí, ktorí sa mu mod­lia, musia sa mod­liť v duchu a v prav­de.  

ivanp



Re: Putnicke miesta. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 14. srpen 2011 @ 07:39:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ústředním tématem poutě mladých v Madridu je formování ve víře.

Zde papež klade největší důraz na volání dnešní doby.



Re: Putnicke miesta. (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 14. srpen 2011 @ 16:01:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajímalo by mně jak ti co odmitájí jakékoliv poutě jak se divájí na skutečnost, že v Písmu je více žalmu označováno jako poutní písně? To již neplatí? A co si myslíte o tom verši: "Blaze člověku, jenž sílu hledá v tobě, těm, kteří se vydávají na pouť." (Žalm 84,6 ČEP) V kvalitnějším překladu je ten verš takto: "Blahoslavený je člověk, jehož síla je v tobě, který je odhodlán putovat." (ČSP) To Boží blahoslavenství bylo zrušeno?



Re: Putnicke miesta. (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 14. srpen 2011 @ 20:05:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kjubiku,

a mají ty vaše poutě něco společného s jarmarky, kolotočemi a odpusty?



Re: Putnicke miesta. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 17. srpen 2011 @ 17:40:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Možná by neškodilo připomenout co vlastně znamená pouť a posvícení a jaký je mezi tím rozdíl. Posvícení je výroční den posvěcení místního kostela a pouť svátek patrona kterému je zasvěcený. Tam kde mají například kostel svatého Václava, vysvěcený ve stejný den tak mají pouť a posvícení zároveň, na svátek svatého Václava. Na svátek patrona je zvykem že příslušný kostel navštěvují farníci ze sousedních farností a to je ta pouť. Někdy se stávalo že několik obcí slavilo posvícení společně a císař Josef II. zavedl takzvané císařské posvícení v neděli po svatém Havlu pro obce kde měly natolik starý kostel že výročí posvěcení bylo zapomenuto.



Re: Putnicke miesta. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 29. srpen 2011 @ 08:50:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen tak na okraj.

Pro ty, co argumentují Ježíšovou přítomností na svátcích v Jeruzalémě.

Ježíš žil po celý svůj pozemský život, až do své smrti pod židovským Zákonem a byl povinnen ho plnit a jako jediný ho také beze zbytku naplnil.

My už nic takového dělat nemusíme. Zde je vidět, jak ŘKC plně přebírá starozákonní způsoby, praxi i učení. Tělesnost namísto duc*****sti. Fyzické chrámy, pozemská zaslíbení, kněžstvo i jeho speciální obleky a v neposlední řadě Zákon. Prostě judaismus jako vyšitý... Nechápou, že všechny tyto věci v NZ přešly na duchovní úroveň. Že nyní je jen duchovní chrám, duchovní zaslíbení, duchovní kněžstvo a duchovní zákon (Zákon Ducha).

Písmo to od příchodu Krista nazývá synagogou satanovou (Zj 3,9// Zj 2,9).



Stránka vygenerována za: 0.31 sekundy