Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 510 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116486260
přístupů od 17. 10. 2001

Tvorba: Jednota Ducha ve svazku pokoje
Vloženo Sobota, 29. říjen 2011 @ 18:53:12 CEST Vložil: Olda

Zamyšlení poslal Willy

Na začátku 4. kapitoly svého dopisu Efezským je apoštol Krista Ježíše a vězeň v Pánu, Pavel, prosí, aby žili způsobem hodným Božího povolání, o němž mluví v předchozích kapitolách, a aby se s veškerou pokorou a mírností, s trpělivostí navzájem snášeli v lásce a pilně zachovávali jednotu Ducha ve svazku pokoje.

V 1. kapitole 1. Timoteovi posílá Timotea do Efezu, aby nařídil jistým lidem, aby neučili odchylným naukám a nezabývali se věcmi, které vedou spíše k hloubání, než k Boží správě, která spočívá na víře, přičemž cílem tohoto nařízení je láska z čistého srdce, z dobrého svědomí a z upřímnosti (nepředstírané) víry. Od toho se někteří odchýlili a obrátili se k prázdnému mluvení. Chtějí být učiteli Zákona, a nechápou ani to, co říkají, ani to, o čem se tak jistě vyslovují.

Ve 4. kapitole 2. Timoteovi jmenuje několik spolupracovníků, kteří Pavla opustili a pak říká, že ho při jeho první obhajobě opustili všichni. A nakonec Pán Ježíš skrze apoštola Jana právě vůči církvi v Efezu pronáší výrok: "Ale to mám proti tobě, že jsi opustil svou první lásku. Rozpoměň se, odkud jsi spadl, učiň pokání a začni jednat jako dřív." Pro ty, kdo tak učiní a vítězí má odměnu v podobě práva jíst ze stromu života, který je v Božím ráji. Podotkněme, že se jedná o právo jíst ovoce stromu života, jímž je především Boží láska.

Takže tu máme Pavlovu prosbu k Efezským v duchu Pánova nového přikázání: milujte se návzájem, jako Já jsem miloval vás. Po té následuje potřeba poslat do Efezu Timotea, aby nařídil jistým lidem, aby neučili odchylným naukám, které vedly lidi k něčemu jinému, než aby se milovali navzájem, abychom v závěru zjistili, že Efežští tím, že opustili Pavla respektive Pavlovu službu, spolu s ní opustili i svou první lásku. A nebyla tam vyjímka jako v jiných sborech, kde se neprovinili všichni.

Jak ale tohle souvisí se zachováváním jednoty Ducha ve svazku pokoje? Hodně! Nebudu-li totiž milovat ty, s nimiž mám tuto jednotu zachovávat, pak ji prostě zachovávat nebudu, poněvadž mi bude chybět ta správná a jedině Bohem přijatelná motivace. A tím, že nezachovávám Pánovo nové přikázání, dávám najevo, že nemiluji Pána. Naopak milováním se navzájem neboli zachováváním Jeho přikázání dávám najevo, že Ho miluji a pak pro mě není těžké být pilný v zachovávání jednoty Ducha ve svazku pokoje, protože pak mám s Pánem i se svatými pokoj; tutéž mysl, tytéž city a shodnou vůli. Jaký pokoj může mít ten, kdo nemiluje věřící, bratry a sestry? Snad jedině falešný, Pánův však nikoli.

Efežští svatí, s nimiž si dal Pavel tolik práce, včetně jejich starších, možná proto, že byli jeho srdci nejbližší, v té nejdůležitější věci selhali. Opustili nejprve Pavla, jeho službu, a jako následek tohoto opuštění opustili i svou prvni lásku; a všechno, co měli dělat, dělali jakousi setrvačností. To se však Pánu nelíbilo a nelíbí se mu to jistě ani dnes, protože je tentýž - včera, dnes a navěky. Proč se Mu to nelíbí? Protože bez první lásky nemohou zachovávat jednotu Ducha ve svazku pokoje, na níž Mu tolik záleží. Ale Pán je neopustil a přichází se řešením = pokáním = změnou smýšlení a jednání.

Co nebo lépe řečeno Kdo je touto jednotou Ducha, kterou je třeba zachovávat a to tak, že pilně, a ve svazku pokoje? Touto jednotou je Sám Pán Ježíš Kristus jako naše jednota, za níž se modlil v 17. kapitole ev. Jana. Když jsme v Něm, jsme-li v Duchu, pak máme a zachováváme jednotu Ducha. Jsme-li mimo Něj, jsme-li v těle (duši), pak tuto jednotu nemáme a nemůžeme ji tudíž ani zachovávat. On se stal jako poslední Adam Duchem oživujícím (1. Kor. 15:45b), který žije v našem duchu a dává nám svůj život, takže můžeme žít Jeho život, jak prohlásil apoštol Pavel: žít pro mne znamená Kristus... To znamená, že zachovávání jednoty Ducha ve svazku pokoje, je otázkou života. Žijeme-li svůj život (zřejmě jako Efežští), nejsme s to, zachovávat Pánovo přikázání a jednotu Ducha. Žijeme-li skrze Něho, skrze Krista (Jan 6:57) tím, že Ho jíme (i pijeme z Jeho Ducha a dýcháme vzýváním Jeho jména), pak Jeho život v nás vyprodukuje a vypůsobí všechno, co Bůh chce. Konec konců přece právě Pánu Ježíši Otec vydal svědectví, že je Jeho milovaným Synem, v němž našel zalíbení (pro Jeho způsob Otci podřízeného života) a Jeho jediného také máme poslouchat (L 3:22, Mk 9:7-8). Náš vlastní přirozený život se Bohu nikdy líbit nemůže a nebude, což dal jasně najevo tím, že nás nechal ukřižovat s Kristem. Skrze kříž Golgoty s námi prostě skoncoval jednou provždy! Halellujah! Amen.

Tak co, začneme poslouchat nebo si dál budeme dělat, co chceme, vědouce, že nepatříme sami sobě, ale bylo za nás zaplaceno výkupné?! Učiníme pokání, změníme smýšlení a staneme se vítězi pro Pána, nebo budeme patřit mezi poražené, kteří s žádnou odměnou v budoucím věku počítat nemohou?! Apoštol Pavel je jistě dobrým příkladem a vzorem správného Božího služebníka a Pavel před svým odchodem věděl, že Pán má pro něho korunu (věnec) spravedlnosti. A chvála Pánu nejen pro něho, ale i pro všechny, kdo milují Pána a Jeho zjevení (příchod). Kéž je to i náš případ. Amen.


"Jednota Ducha ve svazku pokoje" | Přihlásit/Vytvořit účet | 48 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 30. říjen 2011 @ 09:36:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Jsme-li mimo Něj, jsme-li v těle (duši), pak tuto jednotu nemáme "...

Sebestředné plky náboženského blouznivce, který si stále ještě plete duši s tělem.

Který volá po jednotě Ducha, kterou evidentně nikdy nezakusil.


Pak jsou to všechno jen vyprázdněné fráze Písma bez původního náboje, bez původního obsahu.


Apoštol Pavel je pro nás jistě vzorem správného Božího služebníka (jako i ostatní svatí v nebi) - ovšem je pro nás také vzorem ve své ryzosti a opravdovosti své víry, ve své pokoře jak vnímal svoji osobu (jako nejmenší z bratří).



Re: Jednota Ducha ve svazku pokoje (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 30. říjen 2011 @ 14:00:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
..."Jsme-li mimo Něj, jsme-li v těle (duši), pak tuto jednotu nemáme "...

  Willy, ty si pleteš tělo a duši jako si někteří pletou duši a ducha, nebo cos tím myslel? Mělo tam být "..., jsme-li v těle nebo duši, pak tuto jednotu nemáme ... " jak tomu tvém textu rozumím?



Stránka vygenerována za: 0.33 sekundy