Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 247, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 527 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116484635
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Dan Drápal: Nárůst počtu příznivců Církve Křesťanská společenství
Vloženo Neděle, 18. prosinec 2011 @ 14:48:02 CET Vložil: Olda

Charismatici poslal Nepřihlášený

Když jsem se dověděl, že při sčítání lidu se k Církvi Křesťanská společenství přihlásilo přes devět tisíc obyvatel České republiky, byl jsem velice překvapen (nebudu tajit, že příjemně). Skutečných členů máme kolem dvou tisíc. Pokud vím, současní vedoucí Církve Křesťanská společenství byli překvapeni neméně.

Nedokážu nějak uspokojivě vysvětlit, proč se k nám přihlásilo tolik lidí. Pochopitelně jsem o tom přemýšlel a ptal jsem se současných vedoucích Křesťanských společenství na jejich názor na tuto věc. Nabízím několik možných vysvětlení, která se vzájemně nevylučují.

Nejsem si ale jist, zda jsou platná všechna či jen některá (případně žádná), ani netuším, jak by se to dalo zjistit.

Pořadí těchto vysvětlení je čistě náhodné – neřadím je tedy dle předpokládané pravděpodobnosti.

1. Křesťanská společenství figurovala při sčítání lidu poprvé v roce 2001, nikoli v roce 1991, kdy teprve vznikala. V roce 2001 ještě fungovala jako občanské sdružení, nikoli jako státem registrovaná církev (tou se stala až v roce následujícím, tedy 2002). Proto je logické, že se k Církvi Křesťanská společenství roku 2011 hlásí mnohem více lidí než ke Křesťanským společenstvím v roce 2001.

2. Název „Křesťanská společenství“ zní dosti neutrálně a přitom – domnívám se – docela srozumitelně a sympaticky; možná se k nám přihlásili i někteří lidé, kteří se považují za křesťany, ale žádnou konkrétní církev pravidelně nenavštěvují.

3. Církev Křesťanská společenství pečlivě dbá na to, aby neměla tzv. „mrtvé duše“. Její pilotní sbor, Křesťanské společenství Praha, vzešel z Českobratrské církve evangelické. Jako vikář této denominace (v letech 1977 – 1990) jsem dobře poznal, že tato denominace dlouhodobě vykazuje mrtvé duše, a tušil jsem, že jednou dojde k drastickému propadu, jak jsme tomu svědky nyní. (Nutno ovšem poznamenat, že situace v Českobratrské církvi evangelické je v tomto ohledu ještě relativně dobrá ve srovnání s Církví husitskou.)

Proto nepovažujeme za členy ty lidi, kteří sice do našich sborů vstoupili, ale bez zjevného důvodu se po dobu delší tří měsíců nijak neúčastní sborového života. Nutno ovšem dodat, že tito lidé nejsou „vyloučeni“, jsou pouze „vyškrtnuti“. Nijak nehodnotíme kvalitu jejich zbožnosti či života – pouze konstatujeme, že nežijí v našem společenství. Proto se s nimi rozcházíme v dobrém. Našimi sbory prošla spousta lidí, kteří v nich nezakotvili – někteří z nich se k nám patrně hlásí, přestože se na životě našich sborů již nepodílejí.

4. Vždy jsem si hodně zakládal na tom, že nejsme církev financovaná státem, a to ze zásady. Je docela dobře možné, že tento postoj oceňují i někteří křesťané, kteří s námi nemají obecenství, a proto se k nám přihlásili.

5. Nepovažuji za vyloučené, že Církev Křesťanská společenství do jisté míry zpopularizovala i moje „mediální činnost“. Jsem jedním z mála křesťanů, kteří se pravidelně vyjadřují k dění ve světě i v naší zemi, a netajím se tím, že patřím do Křesťanských společenství. Mám pocit, že veřejná mediální vystoupení křesťanů jsou až na určité výjimky jaksi jalová, neslaná nemastná, „bez chuti a bez zápachu“, a lidé ocení jasné slovo (byť zůstává slovem menšinovým).

17. prosince 2011


Zdroj: http://dan.drapal.org


"Dan Drápal: Nárůst počtu příznivců Církve Křesťanská společenství" | Přihlásit/Vytvořit účet | 5 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Dan Drápal: Nárůst počtu příznivců Církve Křesťanská společenství (Skóre: 1)
Vložil: rive v Neděle, 18. prosinec 2011 @ 17:01:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hmm

add 3 celé to sčítání je tak trochu o Boží matematice, aspoň jsem si to ještě více uvědomila, když jsem si přečetla bod 3, 
jak to v KS chodí, a to že "aktivně řeší", když je někdo mimo společenství více než tři měsíce. Myslím, že je to celkem správný postoj - biblický.  A z toho hlediska tak nějak nejsou výsledky - čísla  pro ně vůbec důležitá - a přitom zrovna u nich jsou statistická čísla, tak silně pozitivní- protože KS v podstatě na nich nezáleží, pro jejich službu nejsou vůbec důležitá .... a tak se :))) objevují nadpřirozená čísla, že všichni říkají : )) nemožné  BOŽÍ MATEMATIKA - (PARADOX)  

add 2 Vím, jsem se setkala někde, už nevím přesně kde, v nějakém přehledu schválených projektů, kde jeden projekt byl napsán pod názvem Křesťanské společenství,  tzn. že někde na Moravě existuje mimo církev Křesťanská společenství  ještě i Občanské sdružení pod téměř totožným názvem, a to " Křesťanské společenství", které má také dost členů. Vím, že jsem si tehdy myslela, že jde o mně známou církev Křesťanská společenství, ale nebylo tomu tak, šlo o nějaký celkem aktivní občanský spolek s zcela podobným názvem - jehož cílem byla misie -  evangelizační nízkoprahové aktivity (ale už si přesně nepamatuji, jen ten název, že byl korespondující a šlo také o křesťany)

add 5  je zajímavé, že to není poprvé,  je to snad určitý fenomén?, že jsem se setkala už vícekrát, s podobnou reakci add 5, a to neopodstatněným přisvojováním si  osobních zásluh add 5 :))) zřejmě jde o určitou nevědomou deformaci z povolání - určitých osobnostních typů kazatelů ve starším věku,  ale :)))  kdo není nějako postihnutý svojí prací,

 navíc, ikdyž mám problém pochopit add 5 o mastnosti a zápachu, který daniel drápal kritizuje, co tím, zrovna ve svém případě myslí, nepopírám tvrzení, že Dan Drápal je snaživý v mediální činnosti


rive


 



Re: Dan Drápal: Nárůst počtu příznivců Církve Křesťanská společenství (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 20. prosinec 2011 @ 08:08:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ten bod 5. je fakt zajímavý...

  U nás se KSko za posledních deset let více jak zdvojnásobilo, navíc okolo něj vzniklo několik dalších církví o stejné velikosti, jako je samo. Ale to nejspíš nebude celorepublikový trend.



6. Důsledek Drápalovy doktríny přelézání plotů, parazitismu na ostatních církvích (Skóre: 1)
Vložil: Krytyk v Úterý, 20. prosinec 2011 @ 11:56:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ve výčtu ještě chybí důsledek Drápalovy doktríny přelézání plotů, kterou kdysi vyhlásil ve svém maninském sboru. Verbíři KS tehdy začali získávat sympatizanty charismatické teologie v etablovaných církvích a denominacích hlavně mezi mládeží a školili je pro tajnou činnost ve svých mateřských sborech. Cílem bylo získávat ve sboru další stoupence a při případném zisku většiny přivést sbor (popř. i celou církev) mezi charismatiky (podobně, jak bylo demonstrováno nepřátelské převzetí charismatiky na JB). 

Uplatňování této doktríny trvá dodnes a v některých sborech může být podle mého odhadu mezi 10 - 20% charismatických stoupenců. Pokud se tito tajní Drápalovi agenti při sčítání přihlásili ke KS, pak by to mohlo vysvětlit i celý nárůst. Tito stoupenci KS se totiž ani netají tím, že je jim teologie původně mateřské církve cizí a že jejich ideálem je teologie a praxe KS.

Doplnil bych tedy ještě bod 6. Důsledek Drápalovy doktríny přelézání plotů, t.j. parazitismu KS na etablovaných církvích a denominacích.




Stránka vygenerována za: 0.14 sekundy