Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 505 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116486208
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hromádce´?)
Vloženo Čtvrtek, 29. prosinec 2011 @ 08:47:25 CET Vložil: Olda

Etika poslal brusle7

Článek píši v návaznosti na diskusi s Okem , Cizincem a JMK v článku "Reformovat ŘKC - či odejít ? (IX)" z prosince 2011.


Tento článek začnu s dovolením citací diskusí, na niž navazuji:


Brusle:

V ŘKC se cítí všichni skoro dokonalí, když troufale cídí ostatní např. i se svátostmi, i když Kristus jasně říká např. o eucharistii : Jezte a pijte VŠICHNI...
Důskedkem této nadřazenosti vidí představitelé ŘKC a jejich vedené (manipulované) ovce u druhých, jež jsou dle nich  "horší než  jsou oni  sami" , překážky, i ke svátosdtem -  a zjevně jimi pohrdají  jako horšími (např. rozvedenými, lidmi jiné než heterosexuální orientace atd.). Nejvíce je však pohrdáno lidmi s vlastními svobodnými názory a pohledy na Evangelium, kteří se nebojí je otevřeně hlásat, i když nepřichází vhod a poukazují právě na nešváry výš.


Oko:

Pokud člověk žije ve veřejném hříchu (např nesezdaný "na hromádce"), nemůže přistupovat ke svátostem
.
Nejdřív musí učinit pokání a hříšný způsob života opustit.
Kněz, pokud to o něm ví, má povinnost nepodat.


Brusle:

Kristus neříká: Jezte a pijte kromě nesezdaných na hromádce, ale říká: VŠICHNI!!!
Což je život na hromádce (v tvém názvosloví) vždy hříchem? Je láska hříchem? Kde to Kristus říká? Neříká náhodou o mnohem vážnějších věcech, které člověka opravdu poskvrňují a ubližují druhým? Proč ŘKC vidí hříchy právě jen u druhých, ne u sebe ty své?


Oko:

Láska znamená odpovědnost za život milovaného, nerozlučitelný svazek před Bohem i před lidmi - nikoli nezodpovědnost sexuálního vztahu smilstva. Život na "psí knížku" není důstojný Božího dítěte a nemá s opravdovou láskou nic společného!

Už začínám chápat dobré důvody toho faráře, který tě nechtěl za katechetku, která by měla vyučovat děti!


Brusle:

Milý Oko,

se svým farářem rozhodně nešlo o toto téma, v němž i on byl naprosto lidský a chápavý, jak jde život u dnešních mladých lidí. Ale hlavně, že jsi Ty našel další  "důvod"...  (???)

I farizeové chtěli kamenovat ženu přistiženou při cizoložsví, nikoliv stejně vinného muže či své vlastní hříchy  -jejich hříchy se jim zdály menší než hříchy té cizoložné  dvojice, v čemž tkví jádro problému u Tebe a dalších (vidí hříchy druhých větší než své, i když Bůh jasně říká" nesuďte hříchy druhých, ale kajte se ze svých)...

Ale asi to nemá cenu Ti to vysvětlovat, spoléhám u Tebe na pomoc shůry časem...


Cizinec:

Ahoj Brusle.

  Ptala ses sice oka, ale napíšu ti k tomu něco. V mnoha věcech s tebou souhlasím (třeba zkušenost z ŘKC máme všichni zjevně téměř stejnou), ale občas jsou věci, které vidím hodně jinak. Tvůj ?vágní? (či jak to nazvat) vztah k manželství je určitě jednou z nich.

  Vydání se druhému, rozhodnutí, smlouva je pro mne v životě velmi důležitá. Nedokážu si "lásku" představit bez rozhodnutí, vydání se druhému. U tebe jsem několikrát zažil zvláštní opozici proti téhle věci. Jako by to pro tebe nic neznamenalo? Nerozumíš závaznosti, rozhodnutí?


  Jak tyhle věci bereš? Potkal jsem několik lidí, kteří uvěřili a přijali Krista a celkem brzo po uvěření jim Bůh ukázal chybu v tom, že žijí na hromádce a museli to řešit. Z tebe mám pocit, že žití na hromádce omlouváš jako normu a hřích je to pro tebe jen v očích druhých?

  Nebo to považuješ za hřích, sama žiješ v hříchu a nechceš z něj ven?


Brusle:

Ahoj Toníku,

mne vadí, že ŘKC si z normy "správného manželství" udělala normu k (ne)připouštění k Eucharistii. 

Kristus tuto normu jako podmínku přijímání jeho Těla a Krve nedává a nevztahuje k čistotě jen v této oblasti, kterou si ŘKc jako speciální podmínku vyčlenila k traumatizaci nedokonalých v této oblasti (své hříchy cídí méně přísněji než hříchy druhých).  Kontrastem toho je např. tolerance k pedofilii kněží na dětech.


Cizinec:

Aha. Už to chápu. Myslím, že jsem se na to už jednou ptal.

  Chápu, že tě postoj pokrytectví rozčiluje. Ono je docela zajímavé, když si člověk porovná
příspěvek oka výše bagatelizující situaci nemanželských dětí kněží proti tomu, co napsal výše tobě, je to zvláštní kontrast. Jakoby nějaké hříchy vadily a jiné byly pro svatost v pohodě.

  Oku je dost těžké porozumět. I když si psal se mnou a já mu vysvětloval, že lásku je možné nejlépe prožít ve smlouvě, v sebevydání, ve trvalém, věčném závazku druhému, neustále mi oponoval ve stylu "lásku je možné žít je ne svobodě" či "lásku je možné prožívat jen když můžeš svobodně odejít a hřešit" a podobně a teď tu najednou píše úplný opak, že "Láska znamená odpovědnost za život milovaného, nerozlučitelný svazek před Bohem i před lidmi".

  Nežiji na hromádce. Slovo hromádka rozlišuji jen jinak než ŘKC.

  Myslíš tím to, že mnozí v ŘKC neuznávají "nesvátostné manženství" a považují ho za hromádku?


JMK:

Já okovi rozumím, cizinče. Ono je to totiž třeba říci celé: lásku je možné nejlépe prožít ve smlouvě, v sebevydání, v trvalém, věčném závazku druhému...ale ze svobodné volby.

Smlouva, závazek, sebevydání...to lze učit buď svobodně, nebo z donucení, z nemožnosti volby. Pak už se jedná o otroctví. A proto oko zdůrazňuje potřebu svobody k tomu, aby bylo možné milovat - a dobrovolně se pak své svobody vzdávat pro druhého.


Brusle:


Úvodem ještě znovu raději sděluji, že nežiji na hromádce, a to ani z hlediskla "zákonů v ŘKC".

Jinak: Mne vadí především, když se druzí lidé pletou jiným lidem do jejich osobních rodinných vztahů tam, kde má být respektováno soukromí.
(Naopak do soukromých vztahů samotných kněží se farníci plést nesmějí, ty jsou tabu, z toho i ty některé i dokonce velmi ohavné - násilné na bezbranných dětech.)

Toto téma by bylo na samostatný článek jinak, pokud počkáš s odpovědí.



Takže , navrhuji toto téma otevřít znovu zde  v samostatné diskusi.


Co považuje ŘKC "za hromádku", to  je myslím vše mimo svátostné manželství (ale jehož "podmínky" jsou pro mnohé nereálné).

Ježíš chtěl pro lidi reálné dostupné věci, fungující v lásce pro bližní,  nikoliv trápení.

Osobně si myslím, že Ježíškovi šlo o trvalé zodpovědné vztahy vzhledem ke stabilitě, jež je  ideální pro potomky vzniklých ze vztahů.

Proto vážně přemýšlím nad současným trendem "dlouhodobého partnertsví" či nad "dalšími sňatky lidí, zejména kvůli stabilitě a ZÁZEMÍ PRO DĚTI", že rozhodně nemusí být hříšné (a dokonce trestané nepřipouštěním ke svátostem), o čemž ani  Kristus nikde ve vztahu s tímto "hříchem" nemluví.



"Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hromádce´?)" | Přihlásit/Vytvořit účet | 191 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hromádce´?) (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 29. prosinec 2011 @ 09:19:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Díky za otevření diskuze.




  Když jsem byl v ŘKC a bavili jsme se o manželství, tak si vzpomínám, že někteří kněží považovali i nesvátostné manželství za nerozlučitelné, za stejně pevné, jako svátostné. Většinou to byli lidé, kteří brali věci více srdcem, než vnější formou.


  Když se dívám na svazky lidí, tak mnoho lidí neuzavírá manželství ve stylu "vydržíme spolu v dobrém i zlém až do smrti, k tomu nám pomáhej Bůh" ale v naivní naději "Vytrváme spolu v dobrém dokud budeme mít naději", jak jsem to popisoval v jednom článku. Už na začátku jejich vztahu je zcestný předpoklad "Já si chci zachovat sám sebe, svoji svobodu, individualitu, své zájmy, koníčky, k nim si přidám ještě manželku-manžela a když nám to v dobrém půjde, tak budeme spolu a když ne, půjdeme od sebe. Ale samozřejmě doufáme, že to půjde jen dobře".

  Navenek samozřejmě takovou věc nepřiznají, ani to, že nechtějí vydat sami sebe jeden druhému, ale chtějí jen brát, ale z jejich postoje ke smlouvě a závazku je to zjevné.


  Pokud má takový "nezávazný" či lépe řečeno "nevázaný" postoj člověk k druhému člověku, který by mu měl být nejbližší, jaký asi má postoj k Bohu? Chápe smlouvu s Bohem v Kristu? Chápe její váhu, vydání života? Chápe tělo a krev Ježíše Krista? Nejspíš ne, proto je i logické, že nepřistupuje k večeři Páně. Takže se vůbec nedivím, když vedoucí takto rozhodnou.

  (Jiná věc je, jestli vůbec sám vedoucí chápe tělo a krev Páně, závaznost smlouvy v Kristu a nerozhoduje jen podle vnějších pokryteckých pravidel, to bych nechal stranou, to je na samostatnou diskuzi)







Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hromádce´?) (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 29. prosinec 2011 @ 09:26:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Pak jsou tu svazky/manželství druhá, třetí, když ta "první" takto uzavřená zkrachují. Tam to asi budu vidět podobně.

  Popisoval jsem tu příběh Marušky a Honzy, dvou komunistů, kteří prošli hrůzami života bez Boha, jejich příběhy jsou jedno velké peklo. Oba teď žijí ve třetím manželství, uzavřeném na radnici. Třicet let jsou spolu, starají se o sebe, v nemoci, ve zdraví, v dobrém i ve zlém. Už když jejich manželství začínalo, byla to hrůza, kterou si málokdo dokáže představit.

  Před pár lety zažili pokání, uvěřili Kristu a vydali mu život. Představa, že nepůjdou k večeři Páně proto, že žijí ve třetím manželství, je úplně zcesty.

 



Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hromádce´?) (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 29. prosinec 2011 @ 12:25:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přijímání Krve a těla Páně má statut obětního hodu!

Přistupovat k jakékoli oběti brání i mnohem banálnější záležitosti, jako např. nečistota (Lv 7,20), a to ať se na ní díváme jak ze starozákonního pohledu, tak z novozákonního. Osobně jsem se několikrát Večeře Páně neúčastnil, jelikož bych za svojí čistotu nemohl ručit; to se prostě stane :-(

Jestliže někdo obhajuje přijímání všech lidí (modelový případ zvrhlík z 1K), tak je to velmi špatné svědectví o tom, jak málo si váží toho, že Ježíš nám nabídl Své Tělo a Krev, případně, že mu chybí základní znalosti či schopnosti rozlišování mezi svatým a poskvrněným.



Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hromádce´?) (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 29. prosinec 2011 @ 13:13:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přiznám se, že nějak nechápu smysl sporu, vždyť první list do Korintu vcelku úplně vysvětluje postoj církve jak k manželství, tak i ke smilstvu a účasti na památce. O tom, že smilstvo je hřích proti Bohu a jím ustanovenému manželství nikdo nepochybuje, viz Skutky 15,29 a příklad z 1Kor. 5,1-5.13 - Odstraňte toho zlého ze svého středu!
Věřící, který žije ve smilstvu (z cizí ženou, z cizím mužem, podvádí svého manžela, či ženu, atd.) má být vyloučen z církve, a pak nemůže nastat problém, zda přijímá nehodně chléb a víno při památce.
A ostatní případy jsou přece jasně definované v 11 kap. 1 Kor. veš 27: kdo by tedy jedl ten chléb nebo pil kalich Páně nehodně, bude vinen proti tělu a krvi Páně. Ať člověk zkoumá sám sebe, a takto ať z toho chleba jí a z toho kalichu pije. Dál Pavel píše proč jsou mnozi slabí a neduživí a mnozí usínají. Protože přistoupili k památce a neodoudili sami sebe. Pavel tady nechává rozsuzování na konkrétním člověku, neboli ten, kdo je zodpovědný za svou hodnost, či nehodnost je člověk sám. Tady nepřísluší jiným soudit člověka za jeho "nehodnost".
Takže pokud kněz řkc někomu nedovolí se zůčastnit přijímaní chleba a vína a tento nebyl předtím vyloučen z církve, činí něco, co mu nepřísluší. Přesahuje svou pravomoc.
Můj názor na svobodné, žijící na hromádce: Pokud jsou si věrni a slíbili si věrnost před Pánem  ve svých srdcích, je to totéž, jako kdyby byli manželé.



Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hromádce´?) (Skóre: 1)
Vložil: Hany87 v Čtvrtek, 29. prosinec 2011 @ 23:15:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na RKC vam tedy vadi to, ze vam nekdo rika, jak mate zit, ale on sam chybuje a mozna to nevidi?

Nehodlam nekoho omlouvat. Ve jmenu Krista se v minulosti delo tolik hanebnosti a deje i dnes, ze je to k placi. At uz pedofilie knezi a snahy zametat veci pod koberec (tak to vypadalo v mediich a kdo vi jak to bylo doprvady), az po obycejnou pychu cloveka.

Klidne si k prijmani chodte, kdyz myslite, ze na to mate pravo, ale pozor at nejite a nepijete nehodne!
Buh chape nasi slabost, ale nikoli nasi svevoli.
Budme k sobe uprimni.



Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hromádce´?) (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pátek, 30. prosinec 2011 @ 08:06:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Dodatek ke článku :

Ještě mne tak napadlo, že samotná církev žije v obrovském "rozvodu a rozštěpení" na mnoho částí - proti vůli Kristově - a přesto si to (ŘKC)  jako překážku k Eucharistii nedává (nejdříve se vzájemně smířit, sjednotit - a pak jít ke stolu Páně). 

Chce to ale na druhých lidech ve partnerských vztazích -   i když tam to často bývá podobně těžké ( a až často v té situaci zatím nereálné, jako v církvi nyní...)




Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hromádce´?) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 30. prosinec 2011 @ 09:21:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Naprosto nerozlišujete věci podstatné.

Manželství je smlouva, uzavřená veřejným slibem.
Nelze žít ve smlouvě, která ještě nebyla uzavřena a podepsána.  Taková smlouva nemá platnost.

To je obecná pravda, která se vztahuje i na smlouvu s Bohem.

Lidé, žijící ve světě viditelném, hmotném,  musí smlouvy uzavírat vždy  zjevným způsobem.



Smlouva s Bohem se uzavírá také zjevně křtem do Pánova jména, obléknutím Krista (Gal 3,27). Nelze se jinak stát křesťanem!

Nemůže tedy být pravdou, že si člověk jednoho dne uvědomí, že je znovuzrozený, že má vyměněné kamenné srdce za srdce masité - jen se sám ohlupuje.

I Kristova obřízka srdce se děje až ve křtu zjevným viditelným způsobem (Kol 2,10-14).



Pokud člověk svobodně uzavřenou smlouvu poruší - má hřích.

Smlouva však platit nepřestává. Nelze ji zrušit a uzavřít novou platnou smlouvu. Takový život je životem ve lži.



Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hromádce´?) (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 30. prosinec 2011 @ 20:26:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
RKC považuje manželstvo namiesto zmluvy za sviatosť...a v niektorých prípadoch bez mihnutia oka dokáže zrušiť, anulovať manželstvo ako keby neexistovalo...je to paradox...na jednej strane nedotknuteľnosť, posvätnosť, nerozlučiteľnosť, sviatosť a inokedy vyhlási manželstvo za neuzavreté a dá ho jednoducho zmiznúť ako Coprfild 

katecizmus 1629 Z tohto dôvodu (alebo z iných dôvodov, ktoré robia manželstvo neplatným a neuskutočneným od začiatku ) Cirkev môže po preskúmaní prípadu kompetentným cirkevným súdom vyhlásiť „nulitu manželstva“ (nullitas matrimonii), to značí vyhlásiť, že manželstvo nikdy nejestvovalo. V tomto prípade sa zmluvné strany môžu zosobášiť, ale sú povinné plniť prirodzené záväzky vyplývajúce z predchádzajúceho spojenia.

ešye dobre, že iný paragraf hovorí o tom že manželstvo nemôže byť nikdy rozviazané:

katechizmus 1640 Manželský zväzok ustanovil teda sám Boh, takže platne uzavreté a manželským úkonom zavŕšené manželstvo (matrimonium ratum et consummatum) medzi pokrstenými nemôže byť nikdy rozviazané. Tento zväzok, vyplývajúci zo slobodného ľudského činu manželov a zo zavŕšenia manželstva, je neodvolateľnou skutočnosťou(2365) a dáva vznik zmluve zaručenej vernosťou Boha. Cirkev nemá moc vysloviť sa proti tomuto ustanoveniu Božej múdrosti.


ivanp




Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hromádce´?) (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pátek, 30. prosinec 2011 @ 21:12:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Souhrnně k  dalším reakcím oka zde pod článkem:


Vzdala jsme to vyvracení, nerozumíme si takto písemně.

Naprosté nepochopení věci.

Kristus řekl: Jezte a pijte VSICHNI (to je v Evangeliích jasně napsané - přímé přání Krista).



Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hromádce´?) (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Sobota, 31. prosinec 2011 @ 10:19:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přijímání eucharistie může vést člověka k životu nebo také ke smrti když přijímáš bez smíření s Bohem. Přečti si co o tom říká ve svých listech svatý Pavel. Jestliže žiješ ve smilstvu tak zanech svůj dar před oltářem a dej si svůj život do pořádku a pak teprve přijď. Jestliže cizoložíš tak toho nech.



Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hromádce´?) (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Neděle, 01. leden 2012 @ 18:53:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Brusle,

to, že řkc nepřipouští nekatolíky k eucharistii je podle mne i velká milost a ochrana. Mnozí lidé by si šli klidně "kousnout" a vůbec by netušili, že se účastní něčeho duchovně nebezpečného, magického a vzhledem k Bohu, který není učiněn lidskýma rukama, i rouhavého. Jsem stoprocentně pro, aby mše byla jen pro poučené a věřící katolíky. Nechtěj to měnit.



Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hromádce´?) (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 02. leden 2012 @ 11:43:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V ŘKC se cítí všichni skoro dokonalí, když troufale cídí ostatní např. i se svátostmi, i když Kristus jasně říká např. o eucharistii : Jezte a pijte VŠICHNI...
Důskedkem této nadřazenosti vidí představitelé ŘKC a jejich vedené (manipulované) ovce u druhých, jež jsou dle nich  "horší než  jsou oni  sami" , překážky, i ke svátosdtem -  a zjevně jimi pohrdají  jako horšími (např. rozvedenými, lidmi jiné než heterosexuální orientace atd.). Nejvíce je však pohrdáno lidmi s vlastními svobodnými názory a pohledy na Evangelium, kteří se nebojí je otevřeně hlásat, i když nepřichází vhod a poukazují právě na nešváry výš.

Něco tak pokorného, skromného a láskyplného se hnedtak nevidí. Zkuste trochu respektovat také svobodu druhých a nezavdávejte jim příčinu k tomu aby Vámi pohrdali. Pochybuji že by apoštolové ocenili ve svých sborech to čemu říkáte hlásání svobodných názorů. Co Bůh spojil to člověk nemá rozdělovat. Jestli se tak přeci jenom stane, z Vaší viny nebo bez ní tak se můžete usmířit s Bohem a Eucharistii přijímat. Nebo si chodit pro částečné rozhřešení, jestliže cizoložíte. Pokud jste svobodná a žijete na hromádce se svobodným člověkem tak není důvod proč byste neměli přijmout svátost Manželství.
Láska a sex není jedno a totéž, přestože se nám to někteří lidé snaží vnutit. Milovat můžeme a máme celý svět, i svoje nepřátele.



Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hromádce´?) (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Úterý, 03. leden 2012 @ 04:47:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ježíš byl mnohem shovívavější k cizoložné ženě, než např. k navenek dokonalým farizeům, což právě ŘKC nechápe.



Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hromádce´?) (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Úterý, 03. leden 2012 @ 04:59:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Postup a uvažování ŘKC z praxe:
Člověk, který se v 18-ti letech nezrale zmýlí a uzavře manželství s někým, kdo ho pak třeba ve 20-ti  opustí, má být trvale sám bez rodiny, nebo pokud uzavře nové manželství a má v něm děti, je doživotně ŘKc nepřipouštěn k echaristii jako žijící ve veřejném hříchu , pokud z nového svazku v nové rodině neodejde, bez ohledu na zájmy dětí atd. ("politika" ŘKC).  ŘKC tento "hřích" totiž neodpouští... a nabádá k rozbití hnízda dětem v těchto případech... jen tak by prý mohl dotyčný jako "čistý" k Eucharistii... Atd...



Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hromádce´?) (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 03. leden 2012 @ 09:09:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě mne tak napadlo, že samotná církev žije v obrovském "rozvodu a rozštěpení" na mnoho částí - proti vůli Kristově - a přesto si to (ŘKC)  jako překážku k Eucharistii nedává (nejdříve se vzájemně smířit, sjednotit - a pak jít ke stolu Páně). 

K tomu není co dodat. Smiřte se, sjednoťte a pojďte ke stolu.



Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hromádce´?) (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 03. leden 2012 @ 10:37:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě tu máme jeden zvláštní aspekt, Bohu žel nijak neobvyklý. Co si myslet o člověku který sám svátost Eucharistie neuznává, nebo jí s odpuštěním považuje za něco zlého, stejně jako nás a zároveň nám vyčítá že jí někomu odepíráme ? Komu nebo čemu tedy vlastně sám věří a v důsledku slouží ? Vědomky a nebo nevědomky ? Kdo přeje těm kteří se odmítají smířit s Bohem aby buď přijímali svatokrádežně a ke smrti Kristovo Tělo a Krev a nebo aby přjímali s odpuštěním falešnou a modlářskou svátost ? Jaké důvody ho k tomu vedou ?



Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hromádce´?) (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Čtvrtek, 05. leden 2012 @ 11:42:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Willy, plně s Tebou souhlasím, co píšeš výše:
(návaznost na nekompromisnost ŘKC na druhé manželství):

"Kéž by byla řkc stejně nekompromisní k jednou a mnohokrát jejími kněžími spáchaným zločinům v podobě sexuálního zneužívání a znásilňování dětí, která z těchto manželství vzešla, což vede ke zničení života těch dětí a víry jejich rodin. Kéž by tyto zločiny řkc odsoudila a vydala jejich pachatele spravedlivému potrestání místo jejich krytí, bránění průchodu spravedlnosti a dalšímu ohavnému ubližování dětským obětem zločinů kněží řkc, která tím světu svědčí, že se Svatým Bohem nemá nic společného v čele s tím, kdo to mohl změnit ve svém minulém a ještě více současném úřadě, ale neudělal to. Tož tak."



Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hromádce´?) (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Čtvrtek, 05. leden 2012 @ 12:00:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Oko, čtu Tvoje řádky a kroutím hlavou:

"Podobně člověk, který má vlastní vinou život v troskách, musí vždy volit menší zlo. Tam už lidsky ani nebývá dobrého řešení. Hřích nese sebou devastující následky. Jen Bůh to dokáže zase spravit. Ale po svém."

Myslíš, že jde v manželství vždy o vlastní vinu toho druhého, když ho například druhý partner podvádí, týrá atd? Proč tuto vinu podsouváš i nevinnému partnerovi? A proč by nevinný partner nemohl znovu založit novou rodinu? Opravdu znáš problematiku, že  paušálně (tak jako ŘKC) podsouváš vinu všem, jimž se manželství hroutí?

Druhé stabilní manžekství je často záchranou dětí z prvního manželství ( a často pak vyrůstají dohromady i s dětmi z druhého manželství v normální plné rodině), taktéž i záchranou nevinného partnera (aby se z toho nezbláznil), NIKOLIV JEHO HŔÍCHEM!!! (Hříchem by bylo nabádat k rozpadu i nové stabilní rodiny).

Opačně  to vidí jen nezralí a nemoudří lidé + ŘKC (kteří se sami cítí dokonalejší, pokud zrovna jim první  manželství vyšlo OK, nebo v něm nikdy nežili).

Oko, proč si aspoň nepřiznáš, že opravdu nadřazuješ domnělé hříchy druhých nade své - ad citace v návaznosti na rozpady manželství?



Re: Eucharistie a čistota, překážky ŘKC (´soužití na hromádce´?) (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Čtvrtek, 05. leden 2012 @ 14:09:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dodatek - dotaz:

Mk 10, 11 Odpověděl jim: „Kdokoli zapudí svou manželku a vezme si jinou, cizoloží proti ní. 12 Také žena, která opustí svého muže a vdá se za jiného, cizoloží.“


Ale co ten  z manželů, který nikoho dobrovolně neopustil, ale až jako opuštěný našel sobě a dětem nový domov a nové výchovné prostředí potřebné pro děti?



To je ten "SMRTELNÝ HŘICH  a VINA" (???) bránící celoživotně přijímání Eucharistie dle ŘKC?  :-(



Stránka vygenerována za: 1.02 sekundy