Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 231, komentářů celkem: 429547, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 434 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116467018
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Pokušení odklonu od ŘKC- aneb ´duchovní boj´ svědomí... (XII.)
Vloženo Pondělí, 16. leden 2012 @ 11:56:56 CET Vložil: Olda

Zamyšlení poslal brusle7

Pokušení (odklonu od ŘKC) - aneb "duchovní boj" svědomí...

Vzpomínám si, jak jsem  v polověřícím prostředí  mých rodičů (a v silně náboženském prostředí příbuzných ze strany mé matky) dlouho tápala. Dlouho jsme nebyla na žádné straně -  věřila jsme v "kohosi" nad námi, ale skutečné jednání praktikujících představitelů členů  ŘKC (pokrytectví v mnoha oblastech) mi bránilo přijít a praktikovat v tomto společenství svou víru.


Obrat nastal až zhruba v polovině třetí dekády   mého života, pod vlivem zásadních okolností osobních i okolních, v překlenutí a "pochopení" i těchto skutečností.

Je na místě zde poděkovat několika významných osobnostem v mém okolí, kteří se chovali čestně - a to zejména vzácného  příkladu 1-2 pastýřů, kteří mi duchovně velmi pomohli a postupně mi i mnohé radili a svěřili (studium teologie, výuku nábožeství, mnoho dalších oblastí). Prožila jsem zhruba 15-20 aktivních let uprostřed ŘKC a v mylném domnění, že Bůh chce, abych s Ním Krista + nauku ŘKC  hlásala, podporovala, svědčila...

Toto mé svědectví bylo násilně ukončeno jedním (zřejmě duševně polonemocným) knězem ve farnosti , bez udání důvodu - jen v záminkách - a to tvrdými zákazy jakéhokoliv mého působení ve farnosti a okolí - s oporou v církevním zákoně, kde kněz má absolutní moc ve farnosti - a ani papež ji nemůže zlomit.  (Násilné rozbití rozsáhlých dětských společenství atd. atd. -   lidské rozbití toho, kde nebylo obrany slabších proti mocenské lidské zlovůli...)

Další etapa: Mé hledání, svědectví v jiné formě - hledání zda "reformovat a zůstat, či odejít?"

Dodnes (po 5-6-ti letech nového hledání ) nemám na tuto otázku jednoznačnou odpověď. Duchovní boj, cesta. Kritika ŘKC - a zároveň obavy o ni a její členy. I mé obavy a hledání,  jakou formou zůstat uvnitř a nepodílet se na zlu - což právě nejde. Velké hledání, abych Krista nezklamala (jednou či druhou variantou), při odklonu od ŘKC... nebo právě s ní...

Jde o prosté sdílení, hledání - kde dofinitivní rada přijde, věřím, shůry...!


"Pokušení odklonu od ŘKC- aneb ´duchovní boj´ svědomí... (XII.)" | Přihlásit/Vytvořit účet | 109 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Pokušení odklonu od ŘKC- aneb ´duchovní boj´ svědomí... (XII.) (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pondělí, 16. leden 2012 @ 12:26:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ještě jsme zapomněla dodat, že až v posledním období zhruba 2-3 let přehodnocuji a srovnávám rozdíly učení ŘKC a učení Krista přímo...



Re: Pokušení odklonu od ŘKC- aneb ´duchovní boj´ svědomí... (XII.) (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Pondělí, 16. leden 2012 @ 12:57:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


---- Mé hledání, svědectví v jiné formě - hledání zda "reformovat a zůstat, či odejít?"

Dodnes (po 5-6-ti letech nového hledání ) nemám na tuto otázku jednoznačnou odpověď.----


-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zj 18,4
  A slyšel jsem jiný hlas z nebe: „Vyjdi, lide můj, z toho města, nemějte účast na jeho hříších, aby vás nestihly jeho pohromy.


 Nebo snad slyšíš: Zůstaňte v tom městě a pokuste se ho reformonat (když víte ,že má prohnilé základy.) A co když v solný sloup se změní,ten který zpět se ohlédne?




Re: Pokušení odklonu od ŘKC- aneb ´duchovní boj´ svědomí... (XII.) (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 16. leden 2012 @ 14:02:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
O takové kombinaci jsem ještě neslyšel a to ani v žádné jiné denominaci. O tom že by někdo věřil v cosi vyššího nad námi a zároveň  praktikoval svou víru v kolektivu s autoritativním vedením. Naše Církev má tu zvláštnost že může přijít kdokoliv a kamkoliv a nejčastěji není evidován ani počet věřících. Života farnosti se aktivně zúčastní jen ten kdo se sám přihlásí. Může být eventuelně i vyzván k nějaké drobnosti, pokud sedí v kostele někde vepředu ale dost často také slušně odmítne a nikdo ho nenutí. Mnozí lidé také navštěvují různá společenství, zvlášť ti kteří chodí na mši i ve všedno. Poutní místa a řeholní farnosti, nebo chodí přes léto do kostela na chalupě a v zimě v místě svého bydliště. Jiní zas z nějakého důvodu chodí jinam trvale.
Neumím si představit ani to o co by se měl se svým farářem přít člověk který spory nevyhledává, i když se to občas někde stát může . Který chodí na mši, modlí se a pomáhá a není na svého duchovního otce drzý, nesnaží se ho poučovat  a neškodí svým spolufarníkům. S takovými lidmi už jsem se setkal ale jejich okolí často projevuje neuvěřitelnou trpělivost které upřímně řečeno nerozumím. Možná je to dáno i tím že lidé tohoto druhu nebývají z psychického hlediska na čelný střet ale snaží se postavit proti sobě druhé.
To co tu postupně popisujete vypadá celkově čím dál tím méně věrohodně.



Re: Pokušení odklonu od ŘKC- aneb ´duchovní boj´ svědomí... (XII.) (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 16. leden 2012 @ 14:10:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není tak jednoduché rozhodování, které máš před sebou, podívej se do Zjevení 2,18 až 29 a konkrétně na verše 24 a 25. "Vám ostatním v Thyatirech, kteří nemáte to toto učení, kteří jste, jak oni říkají, nepoznali hluboké věci satanovy, pravím: Nekladu na vás jiné břemeno; pouze držte pevně co máte, dokud nepříjdu.
Thyatiry tady představují katolickou církev.



Re: Pokušení odklonu od ŘKC- aneb ´duchovní boj´ svědomí... (XII.) (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 16. leden 2012 @ 23:34:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Brusle.

  Shodou okolností jsem v ŘKC dělal několik let s malými dětmi. Doma mám stovky fotek z velmi zajímavých akcí a na tu dobu rád vzpomínám. Přímou zkušenost jako ty nemám, i když vím, že v sousední větší farnosti skončilo několik společenství velmi podobně, jak popisuješ, zásahem jednoho faráře.

  Já jsem se tedy do nějakého extra konfliktu s knězi či hierarchidí nikdy nedostal, ani jsem k tomu nikdy neměl důvod a ani dnes nemám. Dokonce ještě poté, co jsem uvěřil v Ježíše Krista a ztratil jsem tu římskokatolickou nenávist a odpor ke všemu křesťanskému a k víře v písmo a Ježíšova slova, tak náš pan farář byl na naší svatbě. Měli jsme svatbu katolicko-evangelickou a pro oba faráře to muselo být dost těžké: Přesto dostáli tomu, co ta obě náboženství vyžadují.

  Na lidi, se kterými jsem pracoval a kteří se nám věnovali, vzpomínám rád. Ti, co žili v celibátu se později začlenili do běžných struktur ŘKC, ti, co ne, narazili tak, jako ty.


  Pro moje poznání tedy nebyla důležitá nějaká špatná zkušenost s lidmi, ale zkušenost osobní. Mohu ti poradit stejně, jako eleazar: Zkus se trochu více zamyslet nad tím, co jsi prožila, nad zákonitostmi. Kdybys fungovala tak, jak popisuje poutnick či oko - dělala ovčí kompars či přikyvovala poslušně těm nahoře - neměla bys podle mne problém. Něčím jsi nejspíš toho faráře rozzlobila, že v tobě uviděl nebezpečí.


  Vím, že to vypadá, že se shodneme vzhledem k ŘKC, ale řekl bych z toho, co píšeš, že to je jen vnější zdání.

  Moje pozice byla a je jiná. Já jsem respektoval, respektuji a ctím lidi, se kterými jsem žil a pracoval. Nerespektuji to učení lidských tradic, které je zvrácené a zatěmňuje evangelium Ježíše Krista, ruší Boží zákony a převrací morálku lidí, jak to tu mnozí pod jeho vlivem velmi názorně na mnoha příkladech ukazují.

  U tebe mi připadá postoj opačný: To učení, které zatemňuje evangelium i písmo stále "žereš" a ráda bys podle něj žila ale jsi rozzlobená/rozladěná z lidí, kteří se nezachovali podle svých představ ... ale ti se tak nezachovali právě proto, že jsou pod vlivem toho učení a jeho praxe a slouží mu.

  Máme tedy podobná východiska, ale úplně jiný základ pro ně. Mě z babylonu vyvedla víra Ježíši bez nějaké extra negativní externí zkušenosti, tebe právě ta negativní externí zkušenost.


  Podle mne jsi na rozcestí.

  Pokud chceš dále věřit a sloužit těm lidským tradicím a nápadům, nezbývá ti, než se pokorně vrátit.

  Pokud chceš sloužit Ježíši, čeká tě pokání z mrtvých skutků a složení tvé důvěry místo v lidské nápady ve Slovo.

  Rozhodování to jistě není snadné. Když se rozhodneš tak, budou ti jedni tleskat a druzí, co ti doteď pochlebovali, tě budou nenávidět. Když naopak, čeká tě dost těžká cesta. Ale je taky dost zajímavá.

  Toník



brusle7 vědomě lže? nebo je tak nevědomá? (Skóre: 1)
Vložil: martino v Úterý, 17. leden 2012 @ 10:24:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sledoval jsem krátkou výměnu mezi okem a oponentem brusle7. Oko psal naprosto přesně. Člověk který “vyroste“ tak, že odmítá názor svého faráře a místo, aby postupoval v souladu s CIC odpadne od ŘKC protože se stává schizmatikem a zatvrzelým heretikem,  upadá do „exkomunikace latae sententiae“ bez vyhlášení a to již svým skutkem.
Pokud diskutující brusle7 píše toto:
„Toto mé svědectví bylo násilně ukončeno jedním (zřejmě duševně polonemocným) knězem ve farnosti , bez udání důvodu - jen v záminkách - a to tvrdými zákazy jakéhokoliv mého působení ve farnosti a okolí - s oporou v církevním zákoně, kde kněz má absolutní moc ve farnosti - a ani papež ji nemůže zlomit. (Násilné rozbití rozsáhlých dětských společenství atd. atd. - lidské rozbití toho, kde nebylo obrany slabších proti mocenské lidské zlovůli...)“
Pak měla jednat, neboť ji to její povinností informovat svého biskupa. Diskutující brusle7 byla v ŘKC jak píše 15-20 let a vůbec neví, že farářem ve farnosti je biskup. Biskup je totiž dle církevního práva farářem každé farnosti. Kněz je pouze jeho pomocník, kterému je dočasně svěřena péče a starostlivost o věřící. Pokud zde diskutující brusle7 napíše takovou pitomost jako:
„s oporou v církevním zákoně, kde kněz má absolutní moc ve farnosti - a ani papež ji nemůže zlomit“
pak vědomě lže nebo hlásá nepravdu na základě své vědomé nevědomosti.
Budu upřímný. Kdybych byl laik ve farnosti, kde by byla mojí spolusestrou diskutující brusle7, jednal bych v souladu s CIC a to velmi razantně. Pan farář jistě nebyl duševně polonemocný, jak se nás snaží diskutující namluvit, když tak dlouhodobě a trpělivě snášel nevědomost své ovečky, doufaje, že se vzpamatuje a půjde do sebe a začne se konečně vzdělávat Písmem sv. a učením Církve. Když se tak nestalo a nastala pravděpodobně situace shnilého jablíčka v bedýnce zdravých jablíček, musí se to shnilé prostě vyhodit ven, když si zatvrzele trvá na svých nesmyslech, řečeno obrazně. Pokud by brusle7, cítíc se poškozená jednáním faráře, byla skutečná členka ŘKC, předala by svůj případ do kompetence faráře diecéze, to je místního biskupa. Pokud to brusle7 nevěděla, pak to byla nevzdělaná katolička, pokud to věděla, pak si byla vědoma své veřejné prohry.



Re: Pokušení odklonu od ŘKC- aneb ´duchovní boj´ svědomí... (XII.) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 18. leden 2012 @ 11:12:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Brusle.

Myslím si, že by ses měla zamyslet už nad názvem tohoto vlastního článku: Pokušení odklonu od ŘKC.


Slovo "pokušení" používáme zpravidla ve významu "svádění ke hříchu."



Jak už sám název článku napovídá, odklon od ŘKC je hříchem.
To jsou tvoje slova.



Re: Pokušení odklonu od ŘKC- aneb ´duchovní boj´ svědomí... (XII.) (Skóre: 1)
Vložil: lewis v Čtvrtek, 19. leden 2012 @ 09:22:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
Jsem v ŘKC asi 20 let, aktivně v ní pracuji a setkávám se s desítkami duchovními. Tolik k mé "kompetenci".
1. konflikt mezi farníkem a knězem (hlavně novým knězem) není nic výjimečného. Hlavně, když je ve farnosti zaběhnutý určitý život, a nově příchozí duchovní má zcela odlišné představy. Pokud sám sebe vidí jako "proroka", který musí vše staré a špatné napravit, je na malér zaděláno.
2. Kněz opravdu není ve farnosti svrchovaným pánem, a ze strany biskupství je zapojení farníků do rozhodování o ekonomice i pastoraci podporováno (viz ekonomická a pastorační rada ve farnosti). Znám případ farnosti, která intenzivně využívala faru. Novému faráři se to nelíbilo, a část aktivit nevovolil na faře provozovat. I farnísi si jeli stěžovat k biskupovi, aby farářovi nařídil zpřístupnění fary. Biskup to opravdu udělal, s krásným dovětkem: "A když vám neotevře, tak si ty dveře klidně vyražte".
Věci vždy pomůže, když se za stěžovatele postaví farnost. Stěžovatelů je spousta, a často je těžké najít ve sporech míru zavinění a řešení problému.
3. Spor mezi církevní autoritou a "řadovým" křesťanem se dá nalézt ve všech církvích, a připadá mi, že mechanismus je všude stejný. Co už tady bylo v komentáři napsáno, pokud nezměníš své smýšlení, může se to stávat i v dalších církvích.
4.Má rada na závěr. Drž se Ježíše Krista, jenom jeho. A nehledej svou útěchu nikde jinde, než u Něj. Církev, duchovní, tvoji bratři a sestry i ty sama jsou vždy předmětem zklamání, pokud k nim upneš nějakou naději. Jestli to dokážeš, děkuj Bohu a chval Ho, zato, co prožíváš, protože to je veliká milost. Nech ve svém životě shořet vše, co je ze slámy, aby to ryzí mohlo zazářit.



Milá brusle7 (Skóre: 1)
Vložil: martino v Čtvrtek, 19. leden 2012 @ 11:49:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Re: Re: Re: Re: Re: brusle7 vědomě lže? nebo je tak nevědomá? (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Středa, 18. leden 2012 @ 20:37:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Kán.381
§ 1. Diecéznímu biskupovi prísluší v jemu sverené diecézi veškerá rádná, vlastní a
bezprostrední moc,
kterou vyžaduje výkon jeho pastýrského úradu.
Kán.515
§ 1. Farnost je urcité, natrvalo zrízené spolecenství krestanu v místní církvi,
sverené pod vedením diecézního biskupa do pastoracní péce farári, jako jejímu
vlastnímu pastýri.

Kán.532
Ve všech právních vecech jedná farár jménem farnosti, podle ustanovení práva.

Ohledně těchto paragrafů mi bylo mi nadřízenými vysvětleno, že biskupové při ustanovování farářů pověřují touto bezprostřední mocí místní faráře pro každou místní farnost, kde je farář "prodloužená ruka biskupa" a vykonavatelem této bezprostřední moci.
(Nakolik byli nadřízení vzájemně loajální a nechtěli NIC, co se nehodilo, řešit, je samozřejmě otázkou další úvahy.)
 

Martino ŘKC:
To snad nemyslíš vážně brusle7. Prskneš sem několik Kán., a to má být důkaz o pravdivosti tvého tvrzení zde pod názvem : Pokušení odklonu od ŘKC- aneb ´duchovní boj´ svědomí...
Domníval jsem se, že nás všechny uzemníš, zahrneš faktickou argumentací, jak tvůj spor vznikl, jakých otázek a problémů se týkal, jak si postupovala, abys nemohla být obviněna z pomluvy a úmyslu poškodit dobrou pověst faráře. Očekával jsem závěry farního společenství reprezentovaného Farní radou. Očekával jsem dopis biskupovi odeslaný právě Farní radou, neboť ta shledala, že tvá výtka vůči faráři je opodstatněná a na faktech podepřená.
Jistě uznáš, že Církev musí dbát na dobro a právo všech a nebude se zabývat duševním a duchovním traumatem jednotlivce, který si umanul, že bude veřejně poškozovat dobrou pověst druhého člověka. Vycházím totiž ze skutečnosti, že jsi se nezmínila o tom, že tvůj názor podporuje většina farnosti, proto se domnívám, že se jedná jen revoltu jedné osoby, která se cítí jako malé děcko, být ublížena. Že ti zde zatleskají občas nějací odpadlíci, to je přeci pochopitelné. Hledají jak uklidnit své poškozené svědomí, což se jim nikdy nepodaří, jen návratem do Církve.
To, že jsi svůj příspěvek nazvala duchovním bojem, neboť jak jsem pochopil, někdo tě zastavil a to včas, neboť kněz zastupuje biskupa, je pověřen plnit věrně jeho pastýřskou službu a nedopustit myšlenkovou improvizaci různých lidí, které sv. Pavel označuje jako poblouzněné, a na jiném místě dodává, kterým je třeba zavřít ústa. Tvé doslova poťouchlé otázky, které zde ventiluješ občas ventiluješ, jako masturbace apd., mě přesvědčují, že jsi dosud nevyzrálá v křesťanství, dost nafoukaná a ješitná, když po kauze s farářem se zabýváš veřejně, otázkou zda zůstat v domě, nebo vyjít mezi vlky. Ty jsi nikdy v Církvi nebyla a ani dosud nejsi, pokud se zabýváš takovou kalkulací, protože jinak bys věděla, že od Krista se nedezertuje. Mrzí mne, že nemám pro Tebe lepší zprávu. Na ty zaslané Kán., ti odpovím večer nebo zítra, abys mne nepodezřívala ty nebo ostatní, že to ignoruji.



Stránka vygenerována za: 0.70 sekundy