Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 433 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116477546
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku.
Vloženo Úterý, 14. únor 2012 @ 15:22:39 CET Vložil: Olda

Katolicismus poslal oko

Oficiální stanovisko katolické církve.

Narazil jsem na vyjádření našeho profesora teologie, Ctirada Václava Pospíšila, který se k titulu "spoluvykupitelka" vyjadřuje.

Snad tímto vnesu mezi nás jasno už jednou provždy a už jednou provždy tak umlčím všechny ty náboženské blouznivce, kteří stále dokola kvůli své vlastní konstrukci útočí na katolickou církev.



Hovoří C.V. Pospíšil:

Jako člen korespondent Mezinárodní papežské mariánské akademie cítím povinnost poněkud doplnit to, co v minulém čísle KT píše ve své odpovědi na dotaz čtenáře kolega Martin Weis.

V první řadě je třeba velmi důrazně podtrhnout, že Otcové, shromáždění na II. vatikánském koncilu, se záměrně tomuto mariánskému titulu (spoluvykupitelka - pozn. red.) vyhnuli. Rozhodně tím nemínili popírat Mariinu spolupráci na Kristově díle naší spásy.

Tuto skutečnost mnohem jasněji a srozumitelněji titíž Otcové vyjadřují tak, že o Marii hovoří jako o "velkodušné společnici" Vykupitele (LG 61). Koncil se tak vlastně staví na terminologickou pozici papeže Lva XIII., který se ve svých velmi četných mariánských a růžencových encyklikách vyslovoval o Marii jako o "první spolupracovnici Ježíše Krista na díle spásy".

Těmi dalšími Kristovými spolupracovníky na díle spásy máme být my.

Tím se jednak vystihuje povaha Mariina působení, která je s Kristovým vykupitelstvím nesrovnatelná, jednak se jasně ukazuje, že Maria je první učednicí Kristovou, a proto je pro nás všechny vzorem v tom, jak je třeba s Kristem spolupracovat.

Užívání tohoto titulu není vhodné především proto, že by tak mohl vzniknout dojem, jako kdyby Kristus nebyl tak docela jediným univerzálním vykupitelem lidstva.

Velmi citlivě je třeba vnímat také ekumenickou stránku zmíněné terminologie.

Mnozí bratři z jiných církví by nás mohli obviňovat ze zrady základní výpovědi Písma, která říká, že je pouze jediný prostředník mezi Bohem a lidmi, Ježíš Kristus (srov. 1Tim 2, 5).

Maria jako Matka jednoty všech křesťanů si rozhodně nemůže přát, aby byla uctívána takovým způsobem, který by se stavěl proti procesu sjednocování všech pokřtěných.

To, co bylo právě řečeno, velmi pěkně dokumentují následující slova kardinála Josefa Ratzingera:

"Odpověď Kongregace pro nauku víry zní, že to, co je zde míněno, je už lepším způsobem vyjádřeno v jiných Mariiných titulech, zatímco výraz "spoluvykupitelka" se příliš vzdaluje od jazyka Písma a Otců, a vyvolává tak nedorozumění. Dobrý záměr by se tak odíval do špatného slova. Pro věci víry je zásadní právě kontinuita s jazykem Písma a Otců; tímto jazykem nelze libovolně manipulovat"
(J. Ratzinger, Bůh a svět, str. 209).

V teologii jde o velmi citlivé hledání vyváženosti i pokud možno co nejjednoznačnějšího vyjadřování tajemství víry. Lze snadno pochopit, že ti, kdo se za užívání titulu "spoluvykupitelka" zasazují, mají dobrou vůli a přejí si, aby Maria byla co nejvíce oslavena a vyvýšena. Jenže v teologii se nemůžeme nechat vést maximalismem citů a pocitů, protože pokud možno nedvojznačná a srozumitelná vyjádření těchto tajemství vytvářejí předpoklad pro shodu pokřtěných ve věcech víry, a to je nesmírně důležité.

V duchu toho, co říká kardinál Ratzinger, bychom si měli všichni uvědomit, že výraz "spoluvykupitelka" by napříště neměl patřit do našeho slovníku.

Převzato odtud.


"´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku." | Přihlásit/Vytvořit účet | 106 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 14. únor 2012 @ 16:04:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proti soukromým názorům pana Pospíšila a současného papeže lze postavit soukromé (ono je to u papežů někdy těžké rozlišovat) názory předešlého papeže Jana Pavla II., který ten termín veřejně a s klidem používal. Pokud máš zájem, poskytnu odkazy na zdroje.



Poslední páté mariánské dogma určitě bude. (Skóre: 1)
Vložil: martino v Úterý, 14. únor 2012 @ 19:57:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V květnu 2002 schválil biskup v Amsterodamu- Haarlemu monsignore Josef Punt oficiálně mariánská zjevení, která se uskutečnila v Amsterodamu. V poselstvích svěřených vizionářce Idě Peerdemanové žádá Panna Maria výslovně vyhlášení nového dogmatu, které jí potvrzuje titul: Maria Spoluvykupitelka, Prostřednice a Přímluvkyně.
Kolik věřících podepsalo petici ve prospěch tohoto dogmatu?
Za posledních deset let to bylo kolem 7 milionů ze 150 zemí, k nim se pojí 550 biskupů a 40 kardinálů, ale také Matka Tereza a další. Je to největší hnutí toho druhu v dějinách církve.
SVĚTLO č. 32/2010, str. 5-6.



Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 14. únor 2012 @ 20:50:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Narazil jsem na vyjádření našeho profesora teologie, Ctirada Václava Pospíšila, který se k titulu "spoluvykupitelka" vyjadřuje.

Snad tímto vnesu mezi nás jasno už jednou provždy a už jednou provždy tak umlčím všechny ty náboženské blouznivce, kteří stále dokola kvůli své vlastní konstrukci útočí na katolickou církev.


  Oko, myslím, že je nefér takhle útočit na lidi, kteří tu konstrukci přijali ve zjevení a dál šířili. Vím, že se asi nějak snažíš vyvážit svoje útoky na protestanty a na víru Ježíši útokem do vlastních řad, ale ty "náboženské blouznivce" sis mohl odpustit.


  Uvědom si, že třeba my jsme vyrůstali na všelijakých zjeveních: Od mala jsme se děsili zjevení z Turzovky, hltali zjevení Paní z Růžového kříže či Neposkvrněné. Později jsme žili na zjevení Královny míru a četli každé její nové poselství a zařizovali se podle něj. A to jsme nedělali sami podle sebe, ale stejně se choval papež a kněží, kteří nás vedli, naši rodiče, sousedi... Všichni.

  Ty se snažíš tvářit, že u vás na Moravě je to jinak, ale přiznám se, že ti nevěřím, protože jsem zažil hodně farností a farářů a nikdy to se zjeveními extra moc jinak nebylo. Ale docela by mne to zajímalo, jestli to tam máte opravdu jinak a jestli všechna ta zjevení u vás berou lidé jinak.


  Zjevení "Paní všech národů" alias "Té, která byla kdysi Marií" neboli "Spoluvykupitelky" bylo integrální součástí našeho života. Můžeš si přečíst příspěvek Martina, že toto zjevení bylo schváleno místním biskupem. Je podle tebe i on "náboženským blouznivcem"? Moje rodina jeden čas konkrétně tímhle zjevením žila a ono udělalo svoji práci.


 

 V 34. poselství čteme: „Dobře se dívej a poslouchej… Stojím na zeměkouli před Vykupitelovým křížem jako Spoluvykupitelka, Prostřednice a Přímluvkyně. Skrze vůli Otce přišel na svět Vykupitel. K tomuto účelu použil Otec ženu. Vykupitel dostal právě od ženy maso a krev, tedy tělo. Kladu důraz na slovo »právě«. Od mého Pána a Mistra obdržel Vykupitel své Božství. Tímto způsobem se Paní stala Spoluvykupitelkou. Řekla jsem: Tato doba je naší dobou. To znamená, že Otec a Syn chtějí v dnešní době poslat do celého světa Spoluvykupitelku, Prostřednici a Přímluvkyni.“

Maria objasňuje: „Teprve při odchodu Pána Ježíše Krista začalo spoluvykupitelství. Teprve při odchodu Pána Ježíše Krista se stala Prostřednicí a Přímluvkyní. Teprve při svém odchodu dal Pán Ježíš Kristus národům Paní všech národů. Nastal čas, aby byl tento titul rozšířen po světě.“ (42. poselství) Rozšíření obrazu a modlitby k Paní všech národů jsou přípravou pro dogma, jehož vyhlášení bylo zjeveno vizionářce 31. května 1954 v jedné vizi.



Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 14. únor 2012 @ 21:15:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Je také dobré si oko k tématu uvědomit, že to, co vyjadřuje výraz "spoluvykupitelka" bylo už mnohokrát před tím vyjádřeno jinými slovy. Jde o obsah pojmu, ne o pojem samotný.

  Například:


Účast Matky v díle spásy popsal papež Pius XII. následujícími slovy: „Ona to byla, jež prosta i vlastního, i dědičného pádu a co nejúžeji spojena se svým Synem, téhož na Golgotě zároveň s obětí mateřských práv a mateřské lásky své Otci Věčnému obětovala jako nová Eva za všechny syny Adamovy, zhanobené žalostným pádem; a to tak, že jako tělem byla matkou naší Hlavy, stala se duchem pro nový původ své bolesti a slávy matkou jejích všech údů. Ona to byla, jež svými velmi účinnými prosbami dosáhla, že Duch Svatý božského Vykupitele, daný již na kříži, právě vzniklé Církvi v divotvorných darech byl udělen“ (Mystici corporis).

Papež Benedikt XV. toto tajemství rozvinul ještě více: „Tak velmi trpěla se svým trýzněným a umírajícím Synem a téměř spolu s ním zemřela, vzdala se svých mateřských práv k Synu a obětovala ho na usmíření Boží spravedlnosti, nakolik to jen pro ni bylo možné. Lze tedy oprávněně říci, že spolu s Kristem spasila lidský rod“ (list
Inter Sodalicia).

Matka Boží pravila sv. Brigitě: „Považ, dcero, utrpení mého Syna, jehož údy byly pro mne jako mé vlastní a jako mé srdce. [...] Když trpěl on, cítila jsem, jako by trpělo mé srdce. [...] Když byl můj Syn bičován a proboden, rovněž i mé srdce bylo bičováno a probodeno. [...] Proto si dovoluji směle říci, že jeho bolest byla mou bolestí, že jeho srdce bylo mým srdcem. Tak jako Adam s Evou prodali svět za jedno jablko, tak jsme i my – můj Syn a já – vykoupili svět jedním srdcem.“




Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 15. únor 2012 @ 11:14:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
rímsky katolicizmus je zmes písma, povery a tradície...tradícia sa zázračne premieňa na Písmo...stačí len dostatočný tlak z dola, hlas ľudu-hlas boží...a to čo je dnes len ako zbožné prianie veľkej väčšiny katolíkov sa pravdepodobne časom stane ,,pravdou,, ktorú odobrý aj ten ,,neomylný,, v Ríme....
v kauze ,,spoluvykupiteľka,, je trend daný a jasný...Ján Pavel ako silný zástanca nemal na to síl, ale pravdepodobne je to len otázka času...pretože tlak silnie...

otázka na našeho drahého Oka...

ak časom oficiálna cirkev vyhlási Máriu za spoluvykupiteľku, v zmysle že aj jej zásluhy sú potrebné k našej spáse, budeš to Oko rešpektovať, alebo budeš proti?

teraz si proti, ale ak bude vyhlásená dogma budeš musieť poslúchnuť...zrejme nebudeš mať s tým problém, lebo slepo veríš v to že v rímskom katolicizme pôsobí ,,učiteľský úrad cirkvi,,.. a žiadne protirečenie ti nerobí problém...tak ako sa vieš vysporiadať s tým že rímsky katolicizmus napr. najprv žehnal ženatým kňazov...a o pár storočí ich manželstvá nasilu rozvádzal a zaviedol celibát...nebudeš mať problém ani s tým, že dnes je katolicizmus proti ,,spoluvykupiteľke,,...aleo niekoľko rokov budeš obhajovať to že určite je ,,spoluvykupiteľka...a to preto že veríš viac Rímu ako písmu...

Oko spomeň si keď bude Mária ,,oficiálne Spoluvykupiteľka,, na tento tvoj článok...

ivanp



Jen soukromý názor C.Pospíšila (Skóre: 1)
Vložil: martino v Středa, 15. únor 2012 @ 12:04:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Osobně jsem přesvědčen, že se jedná o zjevnou manipulaci ze strany C.Pospíšila. Postrádám totiž odkaz na vyjádření Kongregace pro nauku víry, na který se odvolává C.Pospíšil. Tedy  kdy byl  dokument této kongregace vydán, zda je to opravdu dokument nebo jen nějaká odpověď někomu  a zda součástí dokumentu je i podpis papeže. Podpis papeže by pak znamenal závaznost učení pro členy ŘKC. Ale z obsahu, který zde byl zveřejněn, nic podobného nevyplývá.  Místo toho je zde zveřejněn jen odkaz na údajný soukromý názor kardinála Ratzingera  /J. Ratzinger, Bůh a svět, str. 209)./ Takže i když je ctěný pan profesor  korespondent Mezinárodní papežské mariánské akademie, jeho názor neberu jako objektivní, pro výše uvedenou manipulaci.



Re: ´´Spoluvykupitelka´´ by neměla patřit do našeho slovníku. (Skóre: 1)
Vložil: kabrtdaniel v Pátek, 17. únor 2012 @ 20:21:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Člověk je zcela špatný a Bůh jedině dobrý. V Božím spásném díle je jeho Slovo suveréní a jedinou výkonnou mocí. Bůh se člověka neptá, jestli by byl tak laskavej a úslužnej a udělal to či ono. Bůh člověku oznamuje, co udělá. Jonáš se dokonce proti Bohu vzbouřil a všichni víme, jak to dopadlo. Vyřčené Boží Slovo se vždy naplní a je úplně jedno, jaká je naše odpověď na ně. Vy katolíci až příliš přeceňujete to Mariino ano. Ona neudělala Bohu laskavost! Bůh si ji vybral a v ní své úmysly uplatnil. Nikdo s Bohem na jeho spáse nespolupracuje. Je to Duch Boží a Slovo jím vyřčené, které se v nás a kolem nás realizuje, když Bůh uzná za vhodné. Je to jen a pouze Boží svobodná milost, že si nás Bůh ke svému dílu používá. On nás totiž vůbec nepotřebuje.



Stránka vygenerována za: 0.83 sekundy