Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 515 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116486355
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Efezanky.
Vloženo Pondělí, 27. únor 2012 @ 22:02:57 CET Vložil: Olda

Katolicismus poslal betma

Efezanky.

12
Učiť žene nedovoľujem, ani vládnuť nad mužom, ale nech je ticho ./1.Tim.2,12/

Podľa názoru niektorých ľudí, tento text (1.Timoteovi 2,12) znamená, že by ženy nikdy nemali v zhromaždeniach cirkvi vyučovať. Podľa iných vykladačov však sv. Pavol naznačuje, že sám ženy síce nenecháva vyučovať /v Efeze/, ale nechce tým povedať, že by ženy nemali mužov vyučovať nikdy Ved by si tym Pavol protirecil nielen slovami, ale aj skutkami.

Dokazy z Pavlovho zivota..:

Pavlova spolupracovníčka Priscila, ktorú Pavol doporučuje, učila veľkého kazateľa Apolla (Skutky 18,24-26). Okrem toho sa Pavol často zmieňuje o ďalších ženách, ktoré v cirkvi zastávali významnú funkciu. Féba bola diakonka (Rimanom 16,1). Mária, Tryfaina a Tryfosa boli Hospodinové služobnice (Rimanom 16,6.12), rovnako ako Euodia a Syntyché (Filipanom 4,2). Tak by sa zákaz vyučovania uvedený v 1. Timoteovi 2,12, týkal  jasne len Efezských žien, a nie žien všetkých.

Pokiaľ ide o to, že ženy majú byť ticho (ako uvádzajú niektoré preklady), nejde tu o mlčanie, ale skôr o postoj pokory a zdržanlivosti. K označeniu úplného mlčania má gréčtina iný výraz

Okrem toho, Pavol sám uznáva, že sa ženy na verejnosti modlili a prorokovali (1. Korinťanom 11,5). Ženy v Efeze však s najväčšou pravdepodobnosťou zneužívali, svoju novo získanú kresťanskú slobodu. Pretože boli tieto ženy krátko obrátené a neboli dostatočne vzdelané, nemali potrebné skúsenosti ani poznanie, a preto nemohli teda vyučovať tých, ktorí už mali dôkladné biblické vzdelanie (napr. obrátených Židov).


"Efezanky." | Přihlásit/Vytvořit účet | 97 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 28. únor 2012 @ 09:25:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V Pavlově době bylo drtivé většině žen upíráno vzdělání, neuměly číst ani psát. Většina z nich se vdala a v otázce vzdělání byla oproti svému muži v nevýhodě. Takový byl tehdejší model společnosti. Od ženy se očekávala starost o dům a rození dětí.

O takových ženách Pavel mluví, protože žena je svou osobností navíc zaměřena citově - srdcem, zatímco muž racionálně - hlavou, takže žena bez příslušného vzdělání a puzena citovým prožitkem by dokázala mnoha slovy neříct ve společenství třeba nic podstatného a její mluvení by bylo na obtíž.


Určitě Pavel nemluví v této souvislosti o ženách obecně.
"Nerozumí - li něčemu, ať se na to zeptá svého muže" - je dostatečně výmluvným svědectvím.
Netýká se to tedy např. ani žen svobodných s příslušným rozhledem (které navíc mohou svůj život zasvětit  Bohu - 1 Kor 7,34), a které mohou svými schopnostmi mnohé muže daleko převyšovat.

Velmi lehce se ve společenství pozná, jaké hřivny kdo od Boha dostal.


Vždyť i v Izraelském národě (a Pavel byl Izraelita!) byly významné ženy a prorokyně už i ve Starém zákoně!



Církev říká NE! (Skóre: 1)
Vložil: martino v Úterý, 28. únor 2012 @ 10:36:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jan Pavel II.
„Církev nemá od Krista kompetence ke svěcení žen na kněžky“ !
Předmětem diskusí mezi různými teology se stala především otázka, zda je svěcení žen nemožné a nemyslitelné samo ze své podstaty, nebo "jen" z církevní tradice převzaté od apoštolů, nebo zda se jedná o disciplinární záležitost (podobně jako u kněžského celibátu) podepřenou dlouhou tradicí. Na dotaz, zda se má apoštolský list "Ordinatio sacerdotalis" považovat za konečné a platné rozhodnutí v otázce zamítnutí svěcení žen, dala Kongregace pro nauku víry pozitivní odpověď.
Vatikán. Všeobecný dekret o deliktu pokusu o svátostné svěcení ženy
Kongregace pro nauku víry v zájmu obrany podstaty a platnosti kněžského svěcení na základě zvláštní pravomoci udělené nejvyšší církevní autoritou (srov. kán. 30, CCI) na řádném zasedání z 19. prosince 2007 ustanovila:
Podle platného kán. 1378 CCI upadá do exkomunikace, vyhrazené Apoštolskému stolci a nastupující bez rozhodnutí představeného jak ten, kdo by se pokusil udělit svěcení ženě, tak dotyčná žena, která by se pokusila svěcení přijmout. Pokud ten, kdo by se pokusil udělit svěcení ženě nebo žena, která by se pokusila přijmout svěcení, je věřícím Kodexu kanonického práva východních církví, pak podle platného kán. 1443 tohoto Kodexu bude potrestán vyšší exkomunikací, jejíž odnětí je vyhrazeno Apoštolskému stolci (srov. kán. 1423, CCEO).
Tento dekret vstupuje v platnost dnem jeho vydání v L´Osservatore Romano.
William kard. Nevada
prefekt



Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Úterý, 28. únor 2012 @ 10:37:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ale nechce tým povedať, že by ženy nemali mužov vyučovať nikdy Ved by si tym Pavol protirecil nielen slovami, ale aj skutkami.

Dokazy z Pavlovho zivota..:

Pavlova spolupracovníčka Priscila, ktorú Pavol doporučuje, učila veľkého kazateľa Apolla (Skutky 18,24-26).


Ma to jeden háčik,úmyselne si zataila,že Priscilla a Akvila boli manželia.Akvila vyučoval Apola a nie Priscila jeho žena.



Skutky 18:2  A keď našiel istého Žida, menom Akvilu, rodom z Pontu, ktorý bol nedávno prišiel z Itálie, a Priscillu, jeho ženu, pretože bol rozkázal Klaudius, aby všetci Židia odišli z Ríma, pripojil sa k nim





Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Úterý, 28. únor 2012 @ 11:11:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdůvodnění Pavlova zákazu ženě učit a ovládat muže (2. Tim 2:12) je uveden v následujících verších 13-15 a mám za to, že tyhle verše jsou platné pro každou dobu, tedy i pro dnešek. Mám tedy zato, že Pavlovo nařízení není nějak časově, místně nebo sociálně omezené...




Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 28. únor 2012 @ 12:31:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Svatý Pavel vždycky posílal svoje listy konkrétním lidem v konkrétní situaci, což nic nemění na možnosti jejich obecného využití. Opět v konkrétní situaci. Věřím že ženám rozhodně není zakázáno konat dobro, pravdivě svědčit o Bohu a přinášet správné poučení.
Zajímavé je když se na tu věc podíváme očima těch kteří se prohlašují za naše nepřátele. Mnozí z nich říkají že žena má mlčet, když mluví pravdu a svědčí o Bohu, tak jako to například tady dělávala sestra Jaela. Ti samí lidé nám ale často přejí abychom světili kněžky. Bohu navzdory a pro naši škodu. To že je ve škole učily profesorky a učitelky často přitom ani nezaznamenají. Stejně jako ti kteří se nám snaží vymlouvat Svatého otce a duchovní otcovství církevních otců a ani si neuvědomují komu všemu říkají mistře nebo učiteli. Od řemeslníků až po umělce, plus pedagogům obého pohlaví.



Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: joker (www.klicnik.eu) v Středa, 29. únor 2012 @ 07:50:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Úloha žen v církvi roste úměrně tomu, jak klesá počet mužů. Stejně tak můžeme sledovat trend, kdy poroste množství rozvedených vůdců - jednoduše proto, že "muži jedné ženy" nebudou k dispozici. Je-li to tak správně, nechť si posoudí každý sám.

Pokud jde o poslední odstavec, pak obrat "s největší pravděpodobností" zcela zřetelně demaskuje spekulativní rámec celého povídání. Jediné, co můžeme dovodit je, že každá církevní obec byla jiná a řešila jiné problémy. 

Rovněž mi nejde do hlavy míchání diakonické služby s vyučováním.

Celé to na mě působí jako opsané z jiného článku, bohužel neúplně. 



Re: Efezanky. (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Čtvrtek, 01. březen 2012 @ 17:40:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pozrite sa aj na to, ako su lydia, Helena a ine zeny ticho,aj ked su tu rudincom a inymi napadane.


Rudinec "napáda" iba tých ktorí sa uchyľujú od Slova Božieho.

Lýdii a Helene sa to stáva iba občas, ty ale klameš pernamentne nad tvojimi klamstvami by aj sám diabol zaplakal.

Čo keby si namiesto písania lživých článkov a komentárov išla skôr velebníčkovi pozametať kostol

vyprať prádlo a uvariť niečo pod zub.

Bol by to ďaleko bohumilejší skutok za ktorý by ti hitlerjugen možná udelil aj rozhrešenie.








Ženy v církvi - vyučování a šátky (Skóre: 1)
Vložil: Grace v Pátek, 02. březen 2012 @ 11:22:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na toto téma stále nemám jasný názor.  Ve svém srdci toužím po tom, abych nikdy křesťanské muže neučila a abych mohla mít ve shromáždění šátek na hlavě bez obav.

Skutečnost ale dosud byla jiná. Učení mužů jsem se myslím dopouštěla v zápalu debaty, aniž bych to chtěla, a mnohých takových debat jsem litovala, protože mi později přišly z různých důvodů nesprávné. Učila jsem nadšeně v nedělní škole, protože jsem o to byla požádána a myslela jsem, že mám k tomu dar a vzdělání. Později jsem ale zjistila, že jsem často neučila se správným důrazem a litovala jsem mnohého. Zvláště chlapci v nedělních školách velmi touží po mužských vzorech, např. důraze na odvahu aj., a myslím, že jsou často zklamáni, když je muži neučí. Mám velké uznání pro zkušené pastory, kazatele nebo jiné povolané muže v církvi, kteří učí i v nedělní škole, místo aby to břemeno delegovali na jiné, často mladé a nezkušené dívky.

Pokud jde o šátky, chtěla jsem prostě poslechnout to, co je v Bibli, ale dlouho mi bránil strach (možná neoprávněný) z ostatních lidí ve shromáždění, kde se šátky nenosily, a názory na ně byly pohrdavé. Pak jsem se k tomu odhodlala na základě modlitby a názoru, že člověk se má více bát Boha a ne lidí a poslouchat Jeho ne své obavy. Nejvíce jsem se bála, že mnou budou sestry pohrdat, protože si budou myslet, že se nad ně povyšuji. Překvapilo mě, jak taková maličkost (něčí názor) dokáže porazit moji touhu prostě poslouchat Boží slovo. Bylo mi to opravdu divné.

Vím, že můj názor je jen jeden z mnoha a je formován mou zkušeností, proto říkám, že v tom nemám úplně jasno. Prostě bych jen chtěla poslouchat Bibli, protože se vždycky ukázalo, že moudrost v ní obsažená přesahuje můj rozum a je mi k dobrému.



Stránka vygenerována za: 0.54 sekundy