poslal leonet Pokud jste to ještě nevěděli, byl Ježíš ukřižován na prostředním kříži, spolu se dvěma jinými zločinci. Ovšem jen málo lidí ví, že popis této události od evangelisty Lukáše má kromě faktografického významu i význam čistě symbolický.
Lukáš 23,32 - 43: Spolu s ním byli vedeni na smrt ještě dva zločinci. Když přišli na místo, které se nazývá Lebka, ukřižovali jej i ty zločince, jednoho po jeho pravici a druhého po levici.
Ježíš řekl: „Otče, odpusť jim, vždyť nevědí, co činí.“
O jeho šaty se rozdělili losem. Lid stál a díval se. Členové rady se mu vysmívali a říkali: „Jiné zachránil, ať zachrání sám sebe, je-li Mesiáš, ten vyvolený Boží.“ Posmívali se mu i vojáci; chodili k němu, podávali mu ocet a říkali: „Když jsi židovský král, zachraň sám sebe.“ Nad ním byl nápis: „Toto je král Židů.“
Jeden z těch zločinců, kteří viseli na kříži, se mu rouhal: „To jsi Mesiáš? Zachraň sebe i nás!“
Tu ho ten druhý okřikl: „Ty se ani Boha nebojíš? Vždyť jsi sám odsouzen k stejnému trestu. A my jsme odsouzeni spravedlivě, dostáváme zaslouženou odplatu, ale on nic zlého neudělal.“ A řekl: „Ježíši, pamatuj na mne, až přijdeš do svého království.“ Ježíš mu odpověděl: „Amen, pravím ti, dnes budeš se mnou v ráji.“
Jestli se nezaujatě zamyslíte nad tímto Lukášovým zápisem, měli by jste si všimnout zvláštní symboliky. Ježíš visel na kříži uprostřed a zločinci vedle něj. Jeden z těch zločinců ho urážel a druhý ho za to káral slovy: „Ty se ani Boha nebojíš?“
Možná si to neuvědomujete, ale podobně na tom jsou všichni obyvatelé země. Jedni urážejí Boha svou ignorancí a odmítáním jeho Syna Ježíše. A druzí jím říkají, že by se měli bát Boha. Jen málokdo si uvědomuje, že tím, kdo rozděluje lidstvo (zločince) je Ježíš v jejich středu a to, jak se kdo k němu zachová. Zda ho uráží a odmítá nebo zda si přiznává svou vinu a své spravedlivé odsouzení. Jen jeden z těchto dvou zločinců oslovil Ježíše jako kajícník, uvědomující si svou ztracenost s prosbou o to, aby si na něj Ježíš vzpomněl, až přijde ve své královské moci.
Nejkrásnější je Ježíšova odpověď pokání činicímu zločinci. Ten si ani nečinil nárok na okamžitou pomoc a přesto se mu dostalo jednoznačné odpovědi: „Amen, pravím ti, dnes budeš se mnou v ráji.“
Nad těmito Ježíšovými slovy se sice vedou nekonečné diskuse, ale jejich význam nelze ničím zmenšit. O tom prvním zločinci a jeho budoucnosti neřekl ani slovo, ale o tom druhém zcela přesně sdělil všem, že kdo ho příjme jako tento pokání činicí zločinec, bude ještě tento den v přítomnosti Ježíše.
Kdysi jeden Boží člověk, Izraelský král David, vyjádřil velmi zajímavou myšlenku: Žalm 84,11: Jeden den ve tvých nádvořích je lepší, než tisíce jinde.