Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 276 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116537549
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Zákon o majetkovém vyrovnání s církvemi není úplný
Vloženo Středa, 27. červen 2012 @ 16:07:18 CEST Vložil: Olda

Zamyšlení poslal leonet

Má přímou souvislost s odlukou církve od státu. V návrhu zákona o majetkovém vyrovnání s církvemi se o odluce církvi a náboženských společnosti od státu hovoří pouze nepřímo. V současnosti je u nás 32 registrovaných církví a náboženských společnosti. Z toho je pouze 17 financováno státem.

Návrh zákona je kompromisem mezi těmi 17 církvemi financovanými státem a vládou ČR a o těch zbývajících 15 náboženských společnostech se zmiňuje pouze okrajově. Mezi těmito 32 registrovanými náboženskými společnostmi jsou pouze dvě křesťanské církve, které nejsou financovány státem a nechtějí od státu žádný příspěvek na svou činnost. Což sice není až tak úplně pravdou, neboť tím, že jsou registrované jako náboženské společnosti, se jím dostává v souladu se zákony určitých daňových úlev a osvobození od určitých poplatků. Což stále bude do určité míry tyto náboženské společnosti tím, že jsou registrované, zvýhodňovat od těch, které nejsou registrované a nechtějí být registrované. Uvědomujete si, že vloni bylo státem placeno 4892 duchovních a z toho bylo asi 3200 z Řk církve? Což činí celé dvě třetiny všech duchovních. Duchovních, kteří nebyli ustanovení Pánem Církve, ale kteří byli ordinováni lidmi. A lidmi se i nechávají uplácet. Takovým „duchovním“ bych nesvěřil své duchovní vedení, ani kdyby mi za to platili.

Kdo zná slova apoštola Pavla, která napsal do Efezu ve 4 kapitole, a věří Božímu slovu ví, že ten, kdo dává duchovní dary věřícím je pouze samotný Pán Církve, Ježíš Kristus.

Efezkým. 4,11: A on dal jedny apoštoly, jiné proroky, některé evangelisty, jiné pastýře a učitelé, aby dokonale připravil svaté k dílu služby, k vybudování těla Kristova.

Po zevrubném seznámení s tímto návrhem zákona a známosti Písma, jsem dospěl k následujícím závěrům:

Nelze hovořit o úplné odluce státu od církví, dokud budou církve jakýmkoliv způsobem a jakýmkoliv zákonem nějak zvýhodňováni od jiných spolků. Kdo se zabýval učením apoštolů a proroků Nového Zákona o Církvi Boží, nemůže jinak, než s úžasem sledovat handrkování náboženských společností se zástupci státu o majetkovém vyrovnání. V případě těchto 17 církví se jedná o zpronevěru od učení apoštolů a proroků a zaprodání věrnosti Bohu a jeho učení, za státní úlevy a finanční prebendy. Pokud by těchto 17 církví mělo na prvním místě Boha a jeho učení, neměli by žádné finanční požadavky na stát a jeho reprezentanta vládu.

Uvědomte si, že Kristus, jako skutečný Král Izraele, se odmítá podílet na světské vládě slovy, že „jeho království není z tohoto světa” (J 18,36). Jinde se nezdráhá přiznat daň císaři, nabádá k poslušnosti světských vládců, avšak samotného vládce nazývá „liškou”. Loajalita vůči státním autoritám spojená s možností náboženské svobody projevu, se jako červená nit táhne celou Biblí. Věřící, kteří se řídí apoštolským učením  uznávají jak nároky Boží, tak státní, avšak v případě střetu zájmů se státní moci vzepřou.

Sem můžeme historicky zařadit všechny mučedníky víry, či protestantskou reformaci v současnosti mnohé křesťany v mnoha zemích světa. Většina muslimských zemí, Čína, Indie, mnohé africké země atd. Křesťané vždy sice platili daně a uznávali moc císaře i jiných vládců, avšak vždy odmítli  účast na pohanských bohoslužbách, či později katolické modloslužbě. Dnes věrní věřící musí žel odmítat nejen účast na katolických modloslužbách, ale i mít cokoliv společného se všemi těmi, kteří se nechtějí odpoutat od státního financování a státních úlev.

Nebyl to snad samotný Ježíš, Pán Církve, kdo řekl:

„Hledejte nejprve Boží království a jeho spravedlnost, a to všechno ostatní vám bude přidáno.“

Čímž stanovil základní princip pro Církve Boží. Pokud se budete řídit mými slovy, já vám budu dávat vše potřebné pro život a zbožnost. Takže všichni ti, kdo se nechávají uplácet státem se zpronevěřili slovům Ježíše.

Z výše uvedených důvodů chybí v návrhu zákona ta nejdůležitější varianta, okamžitá odluka církví od státu a zrušení všech výjimek pro církve. Pokud někdo prokáže u soudu, že mu byl někým ukraden jeho majetek, může se domáhat jeho navrácení. A tím bych celou restituci církevních majetků ukončil. Neboť pokud někteří takzvaní věřící naléhají na státní orgány, aby byli nějakým způsobem odškodnění v dnešní velmi složité situaci, ve skutečnosti dokazují, že jejich víra je sice vyjadřována ústy, ale nedokazují ji svými skutky. Spíše by se měli zamyslet sami nad sebou a svým stavem před Bohem.  

Na závěr bych uvedl, že existují stovky, ne-li tisíce takzvaných domácích církví, které od státu nikdy nic nechtěli, nechtějí a nebudou chtít. Jejich členové mají civilní zaměstnání a nečiní si žádné nároky na podporu státu. Věrně se řídí Božím slovem a svým životem dokazují svou víru.


"Zákon o majetkovém vyrovnání s církvemi není úplný" | Přihlásit/Vytvořit účet | 12 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Zákon o majetkovém vyrovnání s církvemi není úplný (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 28. červen 2012 @ 09:20:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejkrásnějšíí na tom je to že církve se proti všem plánům vůbec nehandrkují. Ani mezi sebou, ani se státem. Návrhy vzešly ze strany vedení státu a církve s nimi souhlasí a pomáhají jedna druhé. Z čehož pochopitelně šílí všichni čerti i nepřátelé Boha a křesťanství. Což může být představa sice příjemná nicméně hříšná. Milovat máme i svoje nepřátele. Odpouštět jim a modlit se za ně.

Modleme se za naše nepřátele. Prosme Boha aby jim odpouštěl a žehnal, aby je vedl až před svůj trůn a před svou Tvář. Aby jim počítal za polehčující okolnost naši hamižnost, tvrdost srdce, hříšnost, zlobu, pýchu a nedostatek lásky. V rámci farních společenství i mimo ně, v církvích velkých i malých, v rodinách, mezi přáteli  i sami. To je ten nejlepší lék na bolesti světa. Poklad který můžeme uožit v Nebi.



Řešení? (Skóre: 1)
Vložil: bask (biblecz@seznam.cz) v Čtvrtek, 28. červen 2012 @ 11:17:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.castlefieldschurch.org.uk
Pěkný článek. Naprosto souhlasím. 

Měl bych dvě otázky: 

1. Které ty dvě křesťanské církve nedostávají žádné finance?

2. Co s tím mají dělat křesťané ve sborech - obávám se, že mnozí souhlasí s tím, co se chystá, ale co ti, kteří nesouhlasí? Nějaký návrh?

Díky.



Stránka vygenerována za: 0.22 sekundy