Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 418 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116463631
přístupů od 17. 10. 2001

Aktivity a kampaně: Návrh novely církevního zákona (dokončení)
Vloženo Čtvrtek, 25. září 2003 @ 08:46:17 CEST Vložil: Bolek

Společnost poslal Petr Hlaváček

Dokončení  § 26 Zrušení evidence církevní evidované právnické osoby a její zánik (1) Ministerstvo zruší evidenci církevní evidované právnické osoby podle § 16a a) na návrh registrované církve a náboženské společnosti do 5 pracovních dnů ode dne doručení tohoto návrhu,

b) z vlastního podnětu, zjistí-li, že církevní evidovaná právnická osoba jedná v rozporu s vymezením její působnosti v návrhu na evidenci podle § 15 odst. 4 § 16a odst. 1 nebo v rozporu s právními předpisy a nezjedná-li nápravu k tomu příslušný orgán registrované církve a náboženské společnosti po výzvě ministerstva, ke dni nabytí právní moci rozhodnutí o ukončení evidence, c) z vlastního podnětu, zanikne-li registrace církve a náboženské společnosti, která církevní evidovanou právnickou osobu navrhla k evidenci, ke dni nabytí právní moci rozhodnutí o zrušení registrace církve a náboženské společnosti podle § 24 odst. 3, d) byl-li na majetek církevní evidované právnické osoby prohlášen konkurs, zrušením konkursu po splnění rozvrhového usnesení nebo zrušením konkursu z důvodu, že její majetek nepostačuje k úhradě nákladů konkursu, nebo zamítnutím návrhu na prohlášení konkursu pro nedostatek majetku, e) z vlastního podnětu, nebyli-li ustaveni členové statutárního orgánu a všem dosavadním členům statutárního orgánu skončilo funkční období před více než rokem, f) uplynutím doby, na kterou byla evidovaná právnická osoba založena. (2) Obecně pospěšné zařízení se zrušuje: a) uplynutím doby, na kterou bylo založeno, b) dosažením účelu, pro který bylo založeno, c) dnem uvedeným v rozhodnutí správní rady o zrušení obecně prospěšného zařízení, d) sloučením, splynutím s jiným obecně prospěšným zařízením nebo rozdělením na dvě či více obecně prospěšných zařízení, e) dnem uvedeným v rozhodnutí soudu o zrušení obecně prospěšného zařízení, jinak dnem, kdy toto rozhodnutí nabude právní moci, f) prohlášením konkurzu nebo zamítnutím návrhu na prohlášení konkurzu pro nedostatek majetku. (3) Ministerstvo na návrh státního orgánu, zakladatele nebo osoby, která osvědčí právní zájem, rozhodne o zrušení obecně prospěšného zařízení a o jeho likvidaci, jestliže a) v uplynulém roce se nekonalo ani jedno zasedání správní rady obecně prospěšného zařízení, b) nebyly jmenovány orgány obecně prospěšného zařízení a dosavadním orgánům skončilo funkční období před více než rokem, c) obecně prospěšné zařízení neposkytuje obecně prospěšné služby uvedené v zakládací listině po dobu delší než šest měsíců, d) provozováním doplňkové činnosti došlo v období šesti měsíců opakovaně k ohrožení kvality, rozsahu a dostupnosti obecně prospěšných služeb, k jejichž poskytování bylo obecně prospěšné zařízení založeno, e) obecně prospěšné zařízení užívá příjmů ze své činnosti a svěřeného majetku v rozporu s tímto zákonem, f) obecně prospěšné zařízení porušuje ustanovení tohoto zákona. (4) Rozhodnutí podle odstavce 2 písm. c) musí správní rada oznámit písemně zakladateli nejméně dva měsíce přede dnem, ke kterému má být obecně prospěšné zařízení zrušeno, jinak toto rozhodnutí pozbude platnosti. Dříve, než je obecně prospěšné zařízení podle rozhodnutí správní rady zrušeno, může zakladatel toto rozhodnutí změnit nebo zrušit, musí však současně zajistit činnost obecně prospěšného zařízení alespoň v rozsahu, který odpovídá důvodům, pro něž bylo rozhodnutí správní rady změněno nebo zrušeno. (5) Pokud zakladatel změnil nebo zrušil rozhodnutí správní rady v době, kdy již toto rozhodnutí bylo oznámeno ministerstvu, musí být ministerstvu oznámeno také rozhodnutí zakladatele. Předchozí návrhy správní rady obecně prospěšného zařízení na likvidaci, případně i jmenování likvidátora jsou v takovém případě neúčinné. (6) Ministerstvo může stanovit lhůtu k odstranění příčiny, pro kterou bylo zrušení obecně prospěšné zařízeni navrženo. (7) Církevní Evidovaná právnická osoba zaniká výmazem z evidence v Rejstříku církevních evidovaných právnických osob. (8) Zániku církevní evidované právnické osoby předchází její zrušení s likvidací, anebo zrušení bez likvidace, přechází-li její majetek a závazky na církev a náboženskou společnost nebo její jinou církevní evidovanou právnickou osobu. (9) Nepostačuje-li při likvidaci církevní evidované právnické osoby její majetek k úhradě závazků, ručí za tyto závazky církev a náboženská společnost, která ji navrhla k evidenci. (10) Zaniká-li církevní evidovaná právnická osoba bez likvidace a není-li na ni podán návrh na konkurs, je datum jejího zrušení totožné s datem jejího výmazu z Rejstříku evidovaných právnických osob. Hlava VII Společná, přechodná, zmocňovací a závěrečná ustanovení § 27 Společná ustanovení (1) Pro řízení podle tohoto zákona platí obecné předpisy o správním řízení,) pokud tento zákon nestanoví jinak. (2) Návrhy podle tohoto zákona se podávají písemně ve dvojím vyhotovení. (3) Návrhy podle tohoto zákona se podávají v českém jazyce. Doklady v jiném než českém jazyce musí být přeloženy do českého jazyka a úředně ověřeny, nestanoví-li jinak mezinárodní smlouva, kterou je Česká republika vázána. (4) Příjmy církve a náboženské společnosti tvoří zejména a) příspěvky fyzických a právnických osob, b) příjmy z prodeje a z pronájmu movitého, nemovitého a nehmotného majetku církví a náboženských společností, c) úroky z vkladů, d) dary a dědictví, e) sbírky a příspěvky z části výtěžků podle zvláštního zákona,) f) půjčky a úvěry, g) příjmy z podnikání nebo z jiné výdělečné činnosti, h) dotace. (5) Předmět podnikání a jiné výdělečné činnosti musí být vymezen v základním dokumentu registrované církve a náboženské společnosti. Podnikání a jiná výdělečná činnost církve a náboženské společnosti mohou být pouze její doplňkovou výdělečnou činností. (6) Církev a náboženská společnost vede účetnictví podle zvláštních předpisů14). (7) Podvojné účetnictví musí vést každá právnická osoba registrovaná nebo evidovaná podle tohoto zákona, která provozuje doplňkovou činnost, anebo jejíž celkové příjmy (výnosy) v předchozím roce dosáhly tři miliony Kč. (8) Právnická osoba, která vede podvojné účetnictví podle odstavce 7, je povinna ve svém účetnictví důsledně oddělit náklady a výnosy spojené s doplňkovými činnostmi, náklady a výnosy spojené s obecně prospěšnými službami a náklady a výnosy nepatřící do předchozích skupin a spojené se správou právnické osoby. (9) Roční účetní závěrku musí mít ověřenu auditorem každá právnická osoba registrovaná nebo evidovaná podle tohoto zákona, která a) je příjemcem dotací nebo jiných příjmů ze státního rozpočtu, z rozpočtu obce, případně z rozpočtu jiného územního orgánu nebo od státního fondu, jejichž celkový objem přesáhne v roce, za nějž je účetní závěrka sestavována, jeden milion Kč, b) ve výši čistého obratu překročila deset milionů Kč. (9) Roční účetní závěrku musí mít ověřenu auditorem obecně prospěšné zařízení, které nezřídilo dozorčí radu. (11) Pokud právnická osoba registrovaná nebo evidovaná podle tohoto zákona poruší ustanovení § 16 odst. 6 nebo § 16b odst. 1, 2 nebo 32, pozbývá a) pro rok, v němž k porušení došlo, daňová zvýhodnění stanovená zákonem o daních z příjmů a zákonem o dani dědické, dani darovací a dani z převodu nemovitostí, b) pro následující zdaňovací období po roce, v němž k porušení došlo, daňová zvýhodnění stanovená zákonem o dani z nemovitostí. (12) Právnické osoby registrované a evidované podle tohoto zákona se nesmí účastnit na podnikání jiných osob. Organizační složky mimo území České republiky smí tyto právnické osoby zřizovat za předpokladu, že právní řád státu, ve kterém má být jejich organizační složka zřízena, upravuje hospodaření takových právnických osob obdobně jako tento zákon. (13) Hospodářský výsledek po zdanění, vykázaný ke konci účetního období, převádí právnická osoba registrovaná nebo evidovaná podle tohoto zákona v celé výši do rezervního fondu. Rezervní fond používá nejprve ke krytí ztráty vykázané v následujících účetních obdobích. (14) Ministerstvo může přidělit identifikační číslo pouze právnickým osobám podle tohoto zákona. Přidělování a zrušování identifikačních čísel se řídí zvláštním právním předpisem.15) (15) Ministerstvo se souhlasem vlády může učinit výjimku a přiznat oprávnění ke zvláštním právům podle § 7 odst. 1 církvím a náboženským společnostem, které reprezentují významné světové náboženství s dlouhou historickou tradicí, působí na území České republiky a jsou registrovány podle tohoto zákona. V tomto případě se nevyžaduje splnění podmínek podle § 11 odst. 1 a 4. Návrh na přiznání oprávnění k výkonu zvláštních práv může podat registrovaná církev a náboženská společnost, která plní řádně závazky vůči státu a třetím osobám. Výjimku podle tohoto odstavce lze udělit pouze do 5 let od nabytí účinnosti tohoto zákona. (16) Ministerstvo sdělí Českému statistickému úřadu údaje o zapsaných právnických osobách nejpozději do 30 pracovních dnů od provedení zápisu do rejstříku podle odstavce 1 v rozsahu údajů nezbytně nutných pro vedení statistických registrů. § 28 Přechodná ustanovení (1) Církve a náboženské společnosti, které ke dni nabytí účinnosti tohoto zákona vyvíjely svou činnost jako registrované ze zákona, se považují za registrované podle tohoto zákona. Jejich seznam je uveden v příloze k tomuto zákonu. Rozsah oprávnění k výkonu zvláštních práv podle § 7 odst. 1, které mají tyto církve a náboženské společnosti ke dni nabytí účinnosti tohoto zákona, zůstává zachován. (2) Do doby přijetí zvláštních právních předpisů podle § 7 odst. 2 lze zvláštní práva vykonávat podle dosavadních právních předpisů. Dohody o výkonu těchto práv registrovaných církví a náboženských společností uzavřené před nabytím účinnosti tohoto zákona zůstávají do této doby v platnosti. (3) Církevní právnické osoby evidované ke dni nabytí účinnosti tohoto zákona se považují za evidované podle tohoto zákona. Datum jejich evidence podle dosavadních právních předpisů se zachovává. (4) Registrované církve a náboženské společnosti podle odstavce 1 jsou povinny ve lhůtě do 1 roku ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona doplnit ministerstvu údaje podle tohoto zákona k jejich registraci nebo evidenci. Nedoplní-li registrovaná církev a náboženská společnost tyto údaje, ministerstvo ji vyzve k doplnění údajů v termínu nejméně 30 dnů ode dne doručení výzvy. Nedoplní-li registrovaná církev a náboženská společnost údaje v tomto termínu, ministerstvo může podle povahy nedoplněných údajů zahájit řízení o zrušení její registrace. (5) zrušen (6) Ministerstvo provede do 2 let ode dne účinnosti tohoto zákona kontrolu přidělených identifikačních čísel právnickým osobám podle tohoto zákona a do této doby zajistí jejich přidělení nebo změnu v souladu se zvláštní právní úpravou.15) § 29 Zmocňovací ustanovení Ministerstvo stanoví vyhláškou podrobnosti a podmínky pro vedení Rejstříku registrovaných církví a náboženských společností, Rejstříku svazů církví a náboženských společností a Rejstříku církevních evidovaných právnických osob a vzory všech výpisů z registrace nebo evidence podle tohoto zákona. ČÁST sedmá ÚČINNOST § 36 Tento zákon nabývá účinnosti dnem vyhlášení s výjimkou ustanovení § 16b odst. 2, které nabývá účinnosti dnem 1. ledna 2005.


"Návrh novely církevního zákona (dokončení)" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Stránka vygenerována za: 0.16 sekundy