Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 431 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116473455
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: Dělají to přece všichni
Vloženo Úterý, 18. září 2012 @ 12:57:20 CEST Vložil: Olda

Církevní restituce poslal Nepřihlášený

V loňském roce jsem se koncem prázdnin zúčastnil týdenního modlitebního výjezdu v Krkonoších. Naším motivem bylo předložit Bohu řadu věcí, které se zdály naprosto neovlivnitelné a jako lavina se řítily na církev i na naši zemi. Krom osobních a sborových věcí jsme se intenzívně modlili, aby Bůh ochránil církev před Konferencí ohně a před vlivem učení Reinharda Bonnkeho. Prosili jsme, aby nebyl schválen zákon o církevních restitucích a aby Bůh ochránil náš národ před pozváním národa na večeři Kurzů Alfa v roce 2013. Za tyto body, samozřejmě kromě Konference ohně, jsme prosili i letos, při modlitebním týdnu na Slovensku.

Zatímco v loňském roce, troufnu si dnes říci, jsme byli ujištěni, že Konference ohně bude mít zanedbatelný vliv, což se stalo, letos tomu bylo trochu jinak. Uvědomil jsem si, že Bůh často vidí věci odlišně než my. Ano, Konference ohně přes řadu falešných předpovědí přešla Brnem i Českou republikou jako jedna z mnoha hluchých a jalových mega-evangelizací. Bez téměř jakékoliv kladné odezvy šla do vytracena, jak jsme předpokládali. Možná jen řadu lidí zklamala nebo dokonce znechutila. Ale obávám se, že se zákonem o církevních restitucích tomu bude jinak.


Před dvěma týdny jsem pro paní spisovatelku Lenku Procházkovou kratičce vystoupil v natáčeném klipu ohledně církevních restitucí. Ačkoliv nejsem kamarád s alkoholem, paní kameramance jsem z recese nabídl, jako kdysi Miloš Zeman v legendárním rozhovoru s Romanou Kalenskou, láhev, pokud nevystřihne moje poslední věty. Řekl jsem v nich, že restituce mohou být Božím soudem nad církvemi za to, že tyto nerespektují Boží slovo.

Vycházím přitom ze skutečnosti, že pokud například pastor jistého sboru si vyžádá plat pro svoji manželku jako duchovního pracovníka ze státních dotací, nelze se pak divit, když si nějaký politik zužitkuje část nákladů z veřejné zakázky pro rodinný rozpočet. Jinými slovy, pokud sůl ztratí slanost, čím bude osolena? A jestliže světlo světa, kterým jako křesťané jsme, ztratí svoji zář, nelze se pak divit, že je ve společnosti tma. Sůl, která ztratí svoji slanost, nakonec bude vhozena na chodník a pošlapána.

Vždy mne v tomto smyslu fascinovala církevní historie, dnes často přepisovaná ve prospěch římskokatolické církve. Pokud se na ni podíváme z širší perspektivy, můžeme vidět, že dějiny středověku i novověku jsou dějinami církve. Resp. postoj církve se odrážel ve stavu společnosti. Když církev svítila, měla společnost světlo, když ztratila svoji slanost, byla nakonec pronásledována, lidé po ní šlapali. Dnešní doba není výjimkou.

Před nedávnem mi jeden vysoký církevní funkcionář řekl, že on i s jeho kolegy, jako církevní představitelé, navštívili jistého právně vzdělaného politika, aby se poradili, jak postupovat v otázce církevních restitucí. Zda je podpořit, či ne. Dotyčný se zeptal, že někde slyšel, že když tento zákon jejich církev podpoří, nakonec přijdou o všechno. Pan doktor prý doslova odpověděl: „ano, nakonec přijdete o všechno“. Nevím, zda to myslel duchovně, či materiálně, ale věřil bych tomu.

Dnes se zdá, že církevní zákon je mrtev a nikdo ho již nevzkřísí. Mohli bychom se radovat, že modlitby byly vyslyšeny. Nezastírám, že z toho mám velkou radost, ale zůstávám skeptikem. Předpokládám, že do budoucna bude stoupat vliv římskokatolické církve a potažmo ekumenických církví a zároveň bude posilovat vliv Evropské unie, po jejíž stále užší integraci římští katolíci (např. z TOP 09) stále více volají. Tlak na společnost bude tedy stoupat a ekumenická církev bude mít, podle mého soudu, stále větší vliv.

Pokud nějaký církevní představitel se silně zasazuje o restituce a evropskou integraci, je to pro mne varovným signálem a domnívám se, že takových církevních vedoucích bude stále přibývat. Ideou EU, jako nástupkyně Svaté říše římské národa německého s velkým vlivem církve, se někteří euro-klerikálové vůbec netají.

Nepopírám, že tento politický vývoj je podle některých negativně nastíněn v eschatologii, kterou zastává klasické letniční hnutí, a ke kterému se stále hlásím. Vzpomeňme například na vizi respektovaného Davida Wilkersona z doby, kdy ještě nebyl nakloněn Torontskému požehnání. Domnívám se, že i Apoštolská církev, pokud by se neotevřela tomuto charismatickému torontskému triumfalismu, mohla nadále hrát svoji stabilizační roli v České společnosti.

Jaký tedy bude další vývoj? Přiznám se, že nevím. Mám však jistou obavu. Zatím všechny věci, o kterých se předem alespoň v konzervativně smýšlejících kruzích vědělo, že jsou špatné, byly prosazeny jediným heslem: „Protože to dělají všichni kolem, musíme se připojit.“ Tak pan prezident nakonec podepsal Lisabonskou smlouvu, tak se skřípěním zubů nebylo vetováno bombardování Srbska a stejně tak nakonec přistoupíme na Euro, i když vidíme, že nás to ničí.

Nenajde se prostě nikdo, jako byl třeba Jan Hus nebo Winston Churchill, kteří budou tím zrníčkem v hodinovém stroji, které nakonec zadře celou mašinerii. Nikdo přece nechce jít proti proudu a trpět. I já jsem člověk bojácný, který by se všem konfliktům nejraději vyhnul, ale Bible mi takové postoje i jednání zakazuje.

Možná se ohledně církevního zákona nakonec stane něco podobného, jako s evropskou ústavou. Když se ji nepodařilo prosadit, odstranily se viditelné symboly, které příliš evokovaly nakročení k superstátu, a v podstatě v obdobném změní došlo k jejímu zapracování v jiné podobě jinou cestou. Podobně existuje i hlasování „poučené většiny“. Když některá země vyjádří svobodný názor být proti, opakuje se po vydatné mediální masáži hlasování tak dlouho, až se dosáhne kýženého cíle. Heslo zde bývá: „nemůžeme si dovolit zůstat sami“. Výjimkou jsou Čechy v době husitských válek, které se toho nezalekly. Měly totiž víru v Krista a je mi lhostejné, že katolíci dnes dělají z husitů bandity.

A tak možná, když bude zákon o restitucích v nedohlednu, přijde odněkud tlak: „nemůžete zůstat sami, vždyť všude to již mají“. A na to dnes politici slyší. A jako mnohokrát se možná nebude rozhodovat na základě práva a spravedlnosti, ale rozhodnutí bude opět politické.

Jaký to má ale z Boží perspektivy smysl? Jsem přesvědčen, že základní Boží vůle se světem je vyjádřena v listě apoštola Pavla Timoteovi:

„Na prvním místě žádám, aby se konaly prosby, modlitby, přímluvy, díkůvzdání za všechny lidi, za vládce a za všechny, kteří mají v rukou moc, abychom mohli žít tichým a klidným životem v opravdové zbožnosti a vážnosti. To je dobré a vítané u našeho Spasitele Boha, který chce, aby všichni lidé došli spásy a poznali pravdu.“

Kalvinisté si sice s tímto veršem nevědí rady, nicméně tento verš jasně dokresluje Boha, který tak miloval svět, že dal svého jediného syna, aby každý, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný. A tento Bůh je láska. Bůh církev nepovolal dělat politiku, dobývat majetky nebo budovat křesťanský image ve sdělovacích prostředcích, ale kázat evangelium. Za tímto účelem nám přikazuje:

„Žehnejte těm, kteří vás proklínají, modlete se za ty, kteří vám ubližují. Tomu, kdo tě udeří do tváře, nastav i druhou, a bude-li ti brát plášť, nech mu i košili! Každému, kdo tě prosí, dávej, a co ti někdo vezme, nepožaduj zpět. Jak chcete, aby lidé jednali s vámi, jednejte i vy s nimi.“

Je s podivem, jak tímto slovem dnes některé církve očividně pohrdají.

Jistě zde nakonec bude církev jednotná, s politickým vlivem a bohatá. Avšak nebude mít žádný duchovní vliv ani moc k posvěcení. A pak zde jistě bude i církev, která možná přijde o všechno, možná bude muset vstoupit do ilegality, ale bude ji to dražší, než zapřít slova toho, kterého tolik miluje a který sám tolik miloval ji, že dal všechno.

Bůh je vševědoucí i všemohoucí. Nevzdal se své vševědoucnosti, jak se někteří mylně domnívají. Má vše pevně pod svojí kontrolou. To ovšem neznamená, že vše, co se děje, je jeho vůlí. Věřím, že jedním z důvodů, proč dopouští bezpráví, kterým je podle všeho i zákon o restitucích, je, aby jeho děti poznaly, že jde o špatné věci.

Na počátku třicátých let jen hrstka vyznavačských církví v Německu rozpoznala nebezpečí nastupujícího nacionálního socialismu. Dnes už o tom nikdo nepochybuje. A tak někdy Bůh před tím, než věci dopustí, ukáže jejich podstatu. Jsem přesvědčen, že Francie a Anglie tuto podstatu znaly již ve chvíli, když v Mnichově v podstatě obětovaly Československo. Ale tolik toužily po míru a klidu a chtěly se tak vyhnout konfliktu. A tak i my, i když míra působícího zla může být zatím jen zlomková, často volíme „klid a mír“ jen proto, abychom nemuseli stát proti většině a nebyli vysmíváni a zesměšňováni. Nemůžeme ovšem říci: „my jsme to nevěděli“. A o to, věřím, Bohu jde. Pravdivě nás informovat a varovat.

Závěrem bych si dovolil zacitovat z Wilkersonovy vize, kterou nedávno dokonce otiskl Život v Kristu a na kterou emeritní biskup AC upozorňoval v souvislosti s volbou Benedikta XVI:

„Vzniká sjednocení liberálních křesťanů s ekumenickými křesťany protestantskými a římsko-katolickou církví, aby se stala nejsilnější politickou mocí na Zemi. A toto spojení vznikne jako společný charitativní program a skončí politickou unií. Tato viditelná společenská nadcírkev (Super Wels Kirche) ponese jméno Pána Ježíše jen zdánlivě. Ve skutečnosti bude antikristovská. Tato mocná světová církev bude stroze zakotvená v sociální aktivitě s duchovními programy a službami milosrdenství. Její vůdčí osobnosti budou prohlašovat, že chtějí být pomocníky v lidské bídě. Rozhýbou sociální akce, zvýší politickou angažovanost a ve světových programech budou mít stále sílící ohlas.Tu náhle dojde k podivuhodnému obratu událostí. Právě tehdy, když se bude zdát ekumenické hnutí mrtvým, vytvoří tento obrat v událostech rámec pro tuto unii. Řím bude trvat na svém a bude vyžadovat od ekumenických protestantských vůdců ústupky. Papež bude pokládán za významnějšího, než je politický vůdce. Bude chtít být uznáván za duchovní hlavu. Protestantští vůdci nebudou muset být prošeni, aby přijali papeže za hlavu církve – uznají jeho politickou roli. V Bibli vidím cosi, co mocně otřásá mou duší: vidím armádu kariéristů, kteří v nadcírkvi zaujmou vlivná místa. Budou to bezbožníci, antikristovci, posedlí myšlenkou, že tato nadcírkev musí mít politickou moc, aby potřela každého, kdo se jí vzepře. A zatímco se v ústředí bude mluvit o zázracích, smíření a lásce, budou jejich zaměstnanci ztěžovat práci každé náboženské organizaci, která se nepodřídí.“

Trochu se, s lehkou nadsázkou obávám, aby se nakonec tímto způsobem nenaplnila i slova emeritního biskupa AC Rudolfa Bubika, že ještě za jeho života bude mít A(a)poštolská církev 100 000 členů.

A jedno povzbuzení ze stejné vize:

„Mnozí mi nebudou věřit, ale nastane den, ve kterém katolíci, protestanti a z mnoha jiných konfesí opustí dosavadní kruhy a skupiny. Tito noví křesťané se nebudou nazývat katolíky, či protestanty, nýbrž jen „obnovení křesťané“. Tato společnost nebude založena na jazycích, nýbrž v Bohu Otci a jeho Synu a ve společenství.“

Zdroj: www.apologet.cz


"Dělají to přece všichni" | Přihlásit/Vytvořit účet | 45 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Dělají to přece všichni (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 18. září 2012 @ 13:29:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím jestli všichni ale mnozí z odpůrců církví a restitucí to opravdu dělají. Mluví o nejrůznějších křivdách protestantů a evangelíků, zároveň jedním dechem popírají jejich nároky, snaží se mezi nimi vyvolat rozkol a více či méně otevřeně dávají najevo že si přejí aby o nich ve společnosti nebylo slechu ani vidu, aby opustili své církve a přestali uctívat Boha a existovat. S tím by měla počítat každá ovečka i církevní starší. Společnost jim nedá pokoj dokud neopustí Boha a Ekumenu a stejně jim ho nedá ani potom. Leda že by se dali otevřeně a důsledně do služeb zla a začali  vyzývat ostatní aby opustili církve. Církevní restituce jsou jenom záminka a společenský kredit jen iluzí. Naše Pána Ježíše Krista nazývala společnost ďáblem. Těžko můžeme čekat a chtít aby se k nám chovala lépe. I když to často děláme. Dokud se chová špatně tak to neznamená že jsme dobří. Znamená to že stojíme na straně Dobrého Boha.

Zajímalo by mne proč vlastně mluví tak otevřeně a domnívám se že jinak to prostě nejde.




Re: Dělají to přece všichni (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Úterý, 18. září 2012 @ 18:20:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nepřihlášený bratře,

proč jsi se neozval již dříve, ještě než se zvedla lopata k vykopání hrobu církví metodou tzv. restitucí. Vždyť to ví každý, Ježíš byl nejchudším ze všech lidí na světě a přesto jaký byl výsledek Jeho mise! Církve nepotřebují majetek, ale věřící!



Re: Dělají to přece všichni (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 19. září 2012 @ 08:10:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Vždy mne v tomto smyslu fascinovala církevní historie, dnes často přepisovaná ve prospěch římskokatolické církve."...

To snad se mi jenom zdá! Vždyť u nás tomu je přesně naopak - římskokatolická církev je mediálně jenom špiněna.
Článek je dokladem toho, že i inteligentní člověk může trpět stihomamem.



Kdysi jsem býval toho názozu, že i když je mnoho různých denominací, přece věříme všichni v jednoho Boha a všichni jsme křesťané. Že to je to hlavní.
Hluboce jsem se mýlil!
Podcenil jsem vliv herezí pokřivující myšlení člověka. Už vím, proč už první křesťané se tak striktně proti různým herezím bránili. Kvalita křesťanského života se totiž vlivem herezí vytrácí a člověku zůstává prakticky jenom vyprázdněné jméno - "křesťan".



..."Možná se ohledně církevního zákona nakonec stane něco podobného, jako s evropskou ústavou."...

Co na tom, že princip církevního zákona je přesně opačný, než udávaný příklad?
Hezký pokus manipulace s lidským podvědomím.
Na rozdíl od společné Evropy se církev u nás naopak dříve nebo později musí stejně oddělit od státu.
Být přastat placena státem - k oboustrannému prospěchu.





..."Vzniká sjednocení liberálních křesťanů s ekumenickými křesťany protestantskými a římsko-katolickou církví"...

Jedním slovem: STIHOMAM.

Římskokatolická církev je v základu přísně konzervativní - což je pravý opak bezbřehého liberalismu.



Re: Dělají to přece všichni (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 19. září 2012 @ 08:17:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." že katolíci dnes dělají z husitů bandity."...



To opravdu není katolíkům vůbec zapotřebí.

Vypálená země z husitských válek mluví sama za sebe. Stačí mít alespoń minimum historického povědomí - informace.

Katolíci se dnes spíš snaží tuto ránu zacelit, vycházet dnešním husitům vstříc. Zapomenout na to špatné a stavět mosty mezi lidmi na tom, co je dobré.

Dnešní křesťané totiž mají spolu žít své životy (jako křesťané) dneska a ne si vyčítat minulost.



Re: Dělají to přece všichni (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 19. září 2012 @ 16:17:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co se týče husitů tak doporučuji vzít v potaz i to že mnozí lidé "poctivě" střídali strany, někdy při každé následující bitvě a zrazovali a okrádali všechny.
Výhodou dnešní doby je že se dá snadno dohledat řada nejrůznějších důsledků, příčin a souvislostí. Často velice překvapivých. Stačí zadat do vyhledávače jména historických osobností té doby. Hrad Sion byl kupříkladu nazván podle místa kde stojí. Sion se mu říkalo od chvíle kdy přijel zbožný prastrýc Jana Roháče ze Svaté země, postavil nebo zvelebil kostel svatého Ondřeje na svých pozemcích a rozházel po nich půdu z hory Sion. Původně se vůbec nepočítalo s tím že by měl sloužit jako pevnost. Hejtman Roháč byl správcem Čáslavské župy a postavil si ho jako obytnou rezidenci. Teprve poté co byl korunován král Zikmund začal narychlo budovat dřevěné bašty naplněné hlínou, podobné těm které stály na Vítkově v době bitvy a postupně budovat i zděné opevnění. Král o něm pravděpodobně vůbec nevěděl, měl jiné starosti. Jan Roháč mezitím navštěvoval Prahu a prodal jeden ze svých dvou domů na Novém městě, aby měl z čeho živit své lidi a stavět hrad. Osudným se mu stalo to že si začal opatřovat živobytí přímo na královský účet. Kolem Sionu vedla jedna z kupeckých cest z Uher a král dal rozkaz k obležení tehdy když přišel o stádo volů a víno pro svoje sklepy. Zajímavé je i to jak se prolínaly osudy a životní příběhy pánů z Trocnova, z Dubé, Pirkštejna  a Ostředka. Před válkou, při ní i po ní. Konrád z Dubé kterého obléhal král Jiří a princ Viktorin na hradě Kostelci v Posázaví byl synem Kateřiny, dcery Jana Žižky. Jakékoliv represe té doby se netýkaly rodin.



Re: Dělají to přece všichni (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 19. září 2012 @ 21:28:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
K čemu tedy ještě dneska ta nesmiřitelnost, ublíženeckost? 
Sebrali snad tvojí rodině katolíci po Bílé hoře majetek? 
Tak už to dnešním katolíkům odpusť.


Milý Oko,

nemám co odpouštět. Vůbec nepociťuji nějakou zášť. Nejsem to přeci já, kdo ji rozpoutává. Nejsem to já, kdo chce na Staroměstském náměstí vztyčovat sochu, která byla po staletí symbolem útlaku a protireformace. Nejsem to přeci já, kdo žádá po státu majetek v podstatě uloupený jezuity a ani to nejsem přeci já, kdo tvrdí, že Kristova církev se plně uskutečňuje jen mezi protestanty. A už vůbec to nejsem já, kdo trvá na neodvolatelnosti proklínání protestantů z Tridentského koncilu. Nejsem to také já, kdo falšuje učebnice dějepisu a dělá z jezuitů téměř kulturní elitu.

Pokud by katolíci nechtěli vzít našemu národu něco, na co nemají nárok v době, kdy není na zdravotnictví, školství a důchody, a k čemu navíc neměli dispoziční právo a někteří z nás jim k tomu zdařile se*****ují, ani bych nehles. Pokud bych neustále, celý můj křesťanský život nebyl svědkem římskokatolických zákulisních intrik a snahy mluvit lstivě za všechny křesťany, tedy i za mne, mávl bych nad tím rukou.

A pokud to připomenu, pak jde o zášť? Nepleť si obranu s útokem :-)

Ale abych byl upřímný. Nejde mi o majetek apod. Dovedu si snadno spočítat, že řkc brzy bude usilovat získat zpět svůj ztracený vliv a obávám se, že moji potomci budou znovu muset tajit svoji víru, budou nuceni pojídat svátostného Krista nebo se modlit k duchům zemřelých. Majetek si klidně vezměte, stejně Vám k ničemu nebude, postavte si soch co se Vám zlíbí. Svoboda je pro mne víc než mamon a o tu přijít nechci. Vím, resp. jsem přesvědčen, že se tak stane. Ale je pro mne podstatnější obstát před Ním, než před chamtivou církví. Kéž nám dá Bůh svoji milost, až snad budeme nuceni svojí víru jednou obhajovat stejně jako v minulosti valdenští, hugenoti, husité nebo Jednota bratrská.



Re: Dělají to přece všichni (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 20. září 2012 @ 11:30:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že nemá moc cenu dokola vyvracet ty římskokatolické mediální tanečky, protože jde zjevně o to učinit dojem na čtenáře. Tedy:

1. Ad anathema
Toto proklínání bylo provázeno vydáváním duše ďáblu a různé exkomunikační formule obsahovaly i vydávání jednotlivých částí těla satanu k zatracení. I duše Mistra Jana Husa byla poručena ďáblu, zatímco on ji poručil Pánu Ježíši Kristu. Není pravda, že  jsou anathema vyhlášená papežem a schválena koncilem odvolatelná. Pokud věřím, že jsem například spasen milostí skrze pouhou víru tj. bez svátostí, jsem podle těchto blasfemických kánonů proklet. Je mi to ale úplně šumák, protože v Kristu je na mne každá bezpožná kletba krátká.
 
Kodex kanonického práva z roku 1917 (kan 2257) pak uvádí „anathema“ jako synonymum „exkomunikace“ a dnes se již (v podstatě od II VK) neprovádí jeho ceremoniální rituály.

2. Ad Jezuité
Stará katolická finta tvrdit o římských vydavatelích katům, že jsou komunisty zkresleni, by znamenalo, že Komenský, Jesenius, Bílek, Gintl, Palacký, Říčan, Winter a další, kteří jezuitské řádění popsali a jejichž knihy jsou dodnes v knihovnách, jsou komunisté, je demagogií. Přepsat historii se vám jednoduše nepodaří.

Ale možná, že i například Wikipedii obsadili komunisti.

Dalo by se toho napsat ještě hodně, ale dnes si každý může sám zjistit informace.

Milý Oko, jen jsi mi potvrdil mé obavy. Pakliže jezuité jsou božími služebníky, pakliže obhajuješ sloup, který je vnímán jako nástroj násilné rekatolizace, pak je čeho se obávat. Podívej třeba, jak tvůj souPoutnick obhajuje útrpné právo. A o tom zanedbatelném vlivu římských katolíků? Podívej třeba, jak zanedbatelný vliv má římskokatolický ministr Kalousek s panem knížetem a římskokatolickým předsedou vlády Nečeasem, který restituce slíbil samotnému papeži.

Čeká vás ale ještě spousta trpělivé mediální práce. S Čechy byla holt vždycky potíž...



Re: Dělají to přece všichni (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Čtvrtek, 20. září 2012 @ 14:54:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pastyr, velmi by ti pomohlo, keby si pochopil, ze zabijanie, a kradez nikdy neboli ucenim katolickej cirkvi.
kto to robil, pachal tazke hriechy.Skus sa nad tym zamysliet.
Druha vec, ktora by ti pomohla by bolo,keby si si uvedomil, ze to naozaj vtedy robili aj protestanti, tie veci ,ktore opisujes, nie len jezuiti. Skus si  aj toto naozaj priznat.
A tretia vec- keby si pochopil to preklinanie/vlastne exkomunikacia na Tridentskom koncile bola pre vsetkych tych, ktori hlasali bludy.
pochop, ze ak s tym niekto prestal, prekliatie /exkomunikacia / prestala platit.
ja chapem, ze sa ta to dotyka, ale , ked niekto zacne hlasat, ze jedna a jedna  su tri a nie dve, musi sa matematicka spolocnost ozvat.
-snad to pochopis na tomto priklade. A tu nejde o matematiku,ale o spasu dusi.

hriechy proti viere su velmi tazke a zavazne, samozrejme iba vtedy, ak to robi niekto vedome a dobrovolne.odpadlici z katolicej cirkvi, ktori odisli od Krista, nebudu mat vecny zivot, Duch Bozi to stale hovori.
Ty si protestant, ak uprimne hladas pravdu, nebudes zatrateny, ale podotykam, naozaj uprimne. Boh toho, kto uprimne hlada pravdu, vzdy nakoniec privedie do rkc. Ale su tu polahcujuce okolnosti aj pre odpadlika,aj pre tych co su mimo rkc. je to slaby rozum, neschopnost pochopit veci, slabe vedomosti,urcita psychika, atd. to bude sudit Boh.

Co sa tyka J. Husa, to je jedno, ze porucil svoju dusu Bohu, to neznamena, ze pritom nehlasal bludy. Vela ludi bolo presvedcenych v historii o svojej pravde a mylili sa.No a ze si informacie nenasiel v knihe, naozaj sa nemozem tymito vecami teraz zaoberat.Ale aj keby sa zistilo, ze Hus tieto veci nepovedal, pochop,ze, aj keby si niekto myslel, ze zije zboznejsie, pre tu jednu vec, ze odisiel z rkc, nebude spaseny, hovori ucitel rkc sv. Augustin, Bozi Duch to dosvedcuje na 2VK.
Vsetkych nas bude sudit Boh.
Ak naozaj  Hus a dalsi bludari boli  presvedceni, ze hlasaju pravdu a neboli schopni z nejakeho dovodu pochopit, ze sa mylili, urcite budu spaseni, neboj sa Boh je spravodlivy.Tak bude skumany kazdy mimo rkc aj jan Hus,aj ty, -ci ste chapali, ze hlasate bludy, a co ste urobili preto, aby ste nasli pravdu. Ale znovu pripominam,su tam tie polahcujuce okolnosti-bez urazky,- slaby rozum, slaba psychika, a ine.



Re: Dělají to přece všichni (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Neděle, 23. září 2012 @ 16:50:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
„Vzniká sjednocení liberálních křesťanů s ekumenickými křesťany protestantskými a římsko-katolickou církví, aby se stala nejsilnější politickou mocí na Zemi.



                                                  Nezbývá, než přejít do ilegality. Bůh s námi!



Stránka vygenerována za: 0.42 sekundy