Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 260, komentářů celkem: 429595, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 431 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

oko
ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116504049
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: SVOD ANTINOMISMU
Vloženo Neděle, 14. říjen 2012 @ 20:51:15 CEST Vložil: Stepan

Kritika bludů poslal gregorios777

"Mravní zákon není v žádném případě závazný pro ty, kteří jsou odpravedlněni z víry samotné."


Toto je stručná definice křestanské hereze zvané Antinomismus.

Již Juda psal o lidech, kteří se vkradli do sborů a kteří jsou předem pozamenaní k odsouzení, kteří milost našeho Boha převracejí v nevázanost.

Oni prohlašovali zhruba toto: "Když je spasení z milosti, z víry v Krista a jeho oběť, a ne na základě poslušného plnění Zákona ani záslužného chování dobrých skutků, pak nezáleží na tom, jak po svém vyznání víry žijeme. Milost se o vše postará a pokryje to. Hlavně že VĚŘÍME v Krista. Mravní zákon je k ničemu, protože jen víra sama je nutná ke spáse."

Další výroky antinomistů: "Víra v Krista osvobozuje od morálních povinností zákona, ať již přírodního, biblického nebo duchovního."

"Odpouští-li Bůh hříchy, co je tedy špatné na hříchu nebo dobré na poslušnosti?"


Nový Zákon obsahuje mnoho silných reakcí na tento blud. Apoštol Pavel prohlásil: "Kde se však rozmnožil hřích, nad míru se rozhojnila milost"(Ř 5,20-21). Avšak Satan a hříšná lidská přirozenost vždy poruší a znesvětí i ty nejvznešenější a nejvzácnější dary Nebes! Tím se právě provinili antinomisté. Jejich troufalé žvásty říkají:"Není to nic světoborného ani tragického, jestli budeme hřešit, vždyť s rozmnožením našich hříchů, se tím více rozhojní milost!" Proto apoštol ihned preventivně nadhazuje otázky, jež jsou rezonancí nevázaných výroků antinomistů (např. Ř3,8) a prudce zavrhuje nejen je, ale i jakékoli možné nezřízenosti a prostopášnosti, jež by z nich někdo mohl odvodit a zneužít k ukojení vlastních tělesných chtíčů. A píše:"Což tedy díme? Snad zůstaneme v hříchu, aby se milost rozhojnila? Nikoli. Kteříž jsme zemřeli hříchu, kterakž ještě živi budeme v něm?" (Ř 6,1-2).

Antinomisté nejsou lidé, kteří věří v Evangelium příliš mnoho, ale příliš málo. Oni omezili Moc Evangelia na problém viny hříchu, zatímco Pavel nám říká, že Evangelium je Moc k posvěcení.

Velmi nebezpečný tekutý písek antinomistických bludů je oddělení Ducha od psaného Božího Slova v Písmech. Nezáleží, co říká Písmo, jestliže jsem duchovní osoba, naplněná Duchem. To je fatální omyl vedoucí k volnomyšlenkářství.

Antinomista Ranters se dostal až tak daleko, že prohlásil:"Nic není hřích, pokud lidé věří, že to tak je." Což je zneužití biblického výroku, že cokoli není z víry, je hřích.

Perverze antinomismu je zneužití svobody milosti.

Existují tyto druhy antinomismu, přičemž obvykle se vzájemně prolínají:

1)  Dualistický antinomismus.

Je  založen na řecké myšlence, že člověk je tělo a člověk je duch, ale lidské tělo je zlé. Spása je spása duše. Nebude žádné vzkříšení těla, protože tělo je zlo. Proto nezáleží na tom, co děláte se svým tělem a můžete hřešit, jak vaše srdce ráčí. Jděte do toho! Stejně jste spaseni. Tato myšlenka je založena na dualistickém myšlení Řeků.


2) Ducha-centrický antinomismus.

Říká: Nezáleží na tom, co mi Písmo říká. Jsem duchovní osoba, naplněna Duchem svatým. Jsem nad zákonem Písma svatého. Jsem veden Duchem, a Duch překonává Písmo. Duch může vést dokonce v rozporu s Písmem. Jsem duchovní křesťan, a  jsem veden Duchem. Dělám to, co Duch mi říká a já se nemusíte starat co je v Písmu svatém. Toto si pravděpodobně říkal krvesmilník v Korintu a korintský sbor se tím dokonce pyšnil. Duch svatý je autorem Písma svatého, a Duch nás vede k pravdě. Duch svatý není nikdy v rozporu s Písmem. Ve skutečnosti, on nám umožňuje pochopit a řídit se Písmem. Takže pravá duc*****st nás vede k dodržovat zákona Božího, nikoli ke vzdoru.


3) Liberální antinomismus.

Liberálové jsou lidé, kteří odmítají Písmo jako Boží slovo. Tíhnou k relativismu sekulárním světě, a říkají, že neexistuje žádné absolutno a že není žádný Bůh. Není žádný absolutní Boží zákon. Takže popírají Písmo a žijí tak, jak se jim zlíbí.

4) Situační antinomismus.

Situační antinomismus říká, že to, co potřebujete, je vnitřní motiv a záměr lásky. Tak dlouho, jak máte v úmyslu milovat, můžete ignorovat Boží zákon. Říká: "Ano, miluji manželku svého bližního, takže mohu ignorovat příkazy, které říkají: "Nezcizoložíš" a "Nepožádáš". Můžu mít poměr, a nikdo o tom nemůže pochybovat. Tento typ myšlení zkreslí co je to láska podle Písma. To je holý nesmysl. Opravdová láska naplňuje Boží zákon mocí Ducha svatého.

5) Kristocentrický antinomianismus.

Myšlenka je, že věřící je sjednocený s Kristem, je v Kristu, a jeho život se skryl s Kristem v Bohu. Bůh vidí Krista, který dodržel zákon perfektně, a Bůh nevidí žádný hřích věřícího, protože Bůh ho vidí skrze Ježíše Krista. Takže věřící je tedy oprávněn porušit Boží zákon.


6) Moderní typ antinomianismu, které se nazývá "Ježíš je Spasitel antinomismus"


Lidé říkají, že aby byl spasen, musíte přijmout Ježíše jako svého Spasitele, ale nemusíte ho přijímat jako Pána. Jako spasený křesťan nemusíte poslouchat Pána Ježíše Krista. Vaše spása je zabezpečený i nyní tak, jak jste kdysi dávno přijali Ježíše Krista jako Spasitele skrze víru. Ale to není to, co říká Bible.

Bible mluví naopak o snaze o posvěcení, Pavel používá výrazy jako "bojuji", "běžím", "podmaňuji své tělo ke kázni", "očištuji se" apod. Písma obsahují velké množství narážek na antinomisty. např. Ř 6,1// Ř 6,14! // Fil 3,19// 1Kor 5,2// 1Kor 6,9-12// Ga 5,13// 2Tim 3,6-9// 1Jan 1,6// 1Jan 3,7// 1Jan 2,18-19// 2Pt 2,19// Zj 2,2// Zj 2,14// 2Pt// Juda.

Antinomisté tvrdí, že stejně nikdo není schopen naplnit Boží vůli, příkazy Písma a činit Boží skutky. Je pravda, že v tomto životě nebudeme nikdy dokonale vítězit nad hříchem. ALE STÁLE BY TO MĚLO BÝT NAŠÍM CÍLEM.

I zde na Granu začali antinomosté vystrkovat růžky.

Jejich výroky dokazující antinomismus jsou zde:



"Když se podíváš na některé příspěvky jiných, tak bys mohl pochopit i mou reakci. 
Jako nemluvně v Kristu jsem po nějakou dobu také vyznával hříchy. Jenže přišlo období, kdy jsem zjistil, že jakoby jsem mluvil do prázdna, pochopitelně jsem se musel zamyslet a vznést dotaz na Pána co je špatně, a odpověď, kterou jsem obdržel, byla, proč mu nevěřím. 
Tak jsem vlastně zjistil, bych měl jít dál a nestarat se o nějaké mrtvé skutky"


"Napíšu jak mi zobák narostl, neotravuj mě z nějakými "hříchy", neboť byly odstraněny. 
To, čím se teď máme zabývat je Kristus"

"Ještě jiní říkají: „Bůh nám připravil dobré skutky v kterých máme chodit a tak plnit jeho vůli. A naše prohřešky nám budou odpuštěny, jestliže je budeme vyznávat.“


"Všichni byli naplněni Duchem Svatým... A ještě jednou co je víc? Duch Kristův přítomný v mém životě, v mém znovuzrozeném duchu, kde píše své zákony na mé srdce, anebo psané slovo Ježíše z před 2000 let – litera, která může zabíjet – působící na mé nitro zvenčí?"


"od Písma treba prísť k zdroju: Pánovi Ježišovi."

"Je více omluvit se jednou za celý můj život, kdy uznávám neschopnost svého těla přizpůsobit se stavu znovuzrozeného ducha, a zároveň svou neustávající závislost na Kristu - nebo častokrát, jako bych si pokaždé myslel, že už bude jinak, že už jsem myslel, že bez Krista zkusím, ale nevyšlo?"


"Můj život je permanentní vyznání hříchů, co chceš po mně více?"


"to potom apoštol Pavol sám žil v temnote, podľa toho, čo tvrdíš ty (nehreším už ja, ale hriech..). Čo apoštol Pavol vyznával, keď spoznal, že nie on, ale hriech hreší? Hm?"

"Čo píše Pavol v liste Rimanom? Že hreší on, či hriech?"

"Tělo stejně tak jako tak zemře, u každého křestana, ať už žije svatě, nebo nesvatě. (je uloženo lidem jednou zemřít) tak o co se vlastně jedná?"


Srovnejte si tyto výroky s jednotlivými definicemi antinomismu v tomto článku a měli byste poznat, že jde o totožnou věc. Pouze zde ještě není odkryta její plná nahota, jinak by příslušné mocnosti v ponebesí přišly o své následovníky příliš brzy.

Nejhorší na tom je, že do tohoto bludu jsou chyceni i někteří znovuzrození věřící z tohoto fóra. Oni z toho jednou jistojistě vyjdou, protože vyvolení nemohou být natrvalo svedeni. Zůstane v tom pouze jejich učitel, jakožto médium toho ducha bludu. Ale nyní jsou slepí a nevidí Boha ani Pravdu, protože jim v tom brání duch bludu, který je jen tak ven nepustí. Mohou zkoumat, mohou se modlit, stejně všechny odpovědi půjdou z ducha bludu. Ten jim dokáže na vše odpovědět a vše jim zdůvodní z Písem.

A protože jsem v minulosti do bludu také několikrát upadl, tak vím, jak toto pracuje a také jak je cenné, když přijde někdo a snaží se mě z toho doslova vyburcovat.  A to je hlavní důvod tohoto článku.

 








Podobná témata

Kritika bludů

"SVOD ANTINOMISMU" | Přihlásit/Vytvořit účet | 40 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: SVOD ANTINOMISMU (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 14. říjen 2012 @ 21:56:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
touto problematikou sa zaoberá J. Stott...

...Stále trváte na tom, že keď Boh ospravedlňuje, iba vás prehlási ale nečiní spravodlivými ?... že ospravedlnenie je právne prehlásenie, a nie mravná premena ?... že spravodlivosť je nám pripočítaná, ale nie sme ňou naplnení, ani nám nie je prepožičaná ?... že si Kristovu spravodlivosť obliekame ako plášť, ktorý zakrýva našu pokračujúcu hriešnosť ?... že ospravedlnenie síce mení naše postavenie, ale náš charakter a jednanie nie sú dotknuté ?...že každý ospravedlnený kresťan je v jednej chvíli spravodlivý a hriešnik súčasne ? Ak áno, nie je ospravedlnenie legálnou fikciou, vymyslenou transakciou úplne mimo človeka, ktorá ho vnútorne ponecháva bez zmeny ?
Netvrdíte, že ste premieňaní, keď v skutočnosti nie ste ? Nie je vaše učenie o ospravedlnení iba vierou, Iba zakrytie slobody hrešiť?
                                                                                                                                                        J. Stott (Kristov kríž)

vložil ivanp



Gregorios777 klame (Skóre: 1)
Vložil: twig v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 08:27:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Otcom lží je satan.


Pôvodný kontext mojich výrokov, ktoré Gregorios777 citoval je tu.

"to potom apoštol Pavol sám žil v temnote, podľa toho, čo tvrdíš ty (nehreším už ja, ale hriech..). Čo apoštol Pavol vyznával, keď spoznal, že nie on, ale hriech hreší? Hm?"

"Čo píše Pavol v liste Rimanom? Že hreší on, či hriech?"



John Wesley k Mt 7:1-2 (Skóre: 1)
Vložil: twig v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 14:39:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
I zde na Granu začali antinomosté vystrkovat růžky.

Jaký je vlastní význam slov „nesuďte“? Jaké je souzení, které se tu zakazuje? Není to totéž jako pomluva, ač se s ní často spojuje.
Pomluva znamená vyprávění něčeho zlého o nepřítomné osobě, kdežto souzení se může stejně vztahovat na nepřítomné jako na přítomné. Ani to nutně nemusí znamenat zlé mluvení, ale může to být zlé pomyšlení o druhém. Ne že by každé zlé pomyšlení o druhém bylo souzením, které náš Pán odsuzuje. Vidím-li, že někdo loupí a vraždí, nebo slyším-li, jak se rouhá Bohu, nemohu se zdržet zlého pomyšlení o lupiči nebo vrahu. To však ještě není zlé souzení, není v tom žádný hřích ani nic, co by bylo v rozporu s upřímností.

Souzení, které se tu zavrhuje, je pomyšlení na druhého jinak než v lásce, a to může být různého druhu. Předně můžeme myslet na druhého, abychom na něho svalovali vinu, když je nevinný. Můžeme mu přičítat (alespoň v duchu) věci, kterými se neprovinilslova, která nikdy neřekl, nebo skutky, které nikdy neudělal. Nebo si můžeme myslet, že způsob jeho jednání byl špatný, ač ve skutečnosti špatný nebyl. A i když ho právem nemůžeme vinit z ničeho, ani z nějaké věci nebo ze způsobu jednání, můžeme se domnívat, že měl nedobrý úmysl, a proto ho odsuzovat, zatímco ten, který zkoumá srdce, vidí jeho sprostnost a upřímnost.

Můžeme se však dopustit hříchu souzení nejen odsuzováním nevinného, nýbrž za druhé také odsuzováním viníka v daleko větší míře, než si zasluhuje. Tento druh odsuzování je také prohřeškem proti spravedlnosti stejně jako proti milosrdenství a od takového prohřešku nás nemůže zachránit nic jiného než silná a upřímná láska. Bez ní jsme ochotni předpokládat o člověku provinilém, že se provinil víc než tomu je ve skutečnosti. Podceňujeme to, co na něm je dobrého. Ba, nechceme se dát přesvědčit, že by na tom, na kom jsme zjistili něco zlého, mohlo být také něco dobrého.

To vše ukazuje zřejmý nedostatek lásky, která nepočítá křivdy, nikdy nečiní nespravedlivý nebo nelaskavý závěr z jakýchkoli předpokladů. Láska neodvozuje z jednoho pádu člověka do zjevného hříchu, že by se ho dopouštěl stále, že se prohřešuje ze zvyku. A jestliže se provinil ze zvyku jednou, láska z toho nevyvozuje, že by tomu tak bylo stále, tím méně že provinil-li se nyní, by také byl vinen jinými hříchy. Všechno takové zlé usuzování patří k hříšnému souzení, před nímž nás náš Pán zde varuje a kterému se musíme co nejvíce snažit vyhnout, milujeme-li Boha a svou vlastní duši.




Re: SVOD ANTINOMISMU (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 15:09:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten první druh byl jedním ze základních kamenů učení francouzských katarů.



Re: SVOD ANTINOMISMU (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 16. říjen 2012 @ 11:01:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Nechci vám brát vaše vyznávání hříchů, je to vaše víra. "Můj život je permanentní vyznání hříchů, co chceš po mně více?"...






Nic nebylo automaticky prominuto. To je blud.

Hříchy jsou odpuštěny poprvé ve křtu (jako dar z Kristových zásluh).
Z každého dalšího hříchu křesťan musí učinit pokání, jinak hřích není a ani nemůže být odpuštěn.





Vyznání hříchů není ještě pokáním z hříchů, je jen jeho součástí.

Nejdůležitějsím prvkem pokání je lítost nad způsobeným hříchem - tato vnitřní obnova srdce, vnitřní odvrácení se od zla hříchu.

Až pak následuje vyznání hříchů Bohu i církvi. Touto službou církve jsou hříchy křesťanu zase odpuštěny.



Re: SVOD ANTINOMISMU (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 23. říjen 2012 @ 11:53:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
K tomu Leonetově antinomismu ještě nutno dodat, že je zastánce univerzální spásy, takže vlastně o co jde. Ať děláte co děláte, stejně budete spaseni. Skvěle mu to sedí do celkového obrazu jeho bludného učení...





Stránka vygenerována za: 0.36 sekundy