Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 258, komentářů celkem: 429593, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 435 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Mikim
Danny42
ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116502448
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Milosrdenství chci a ne oběti
Vloženo Neděle, 14. říjen 2012 @ 20:59:20 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

Matouš 9,10-13: Když potom seděl u stolu v domě, hle, mnoho celníků a jiných hříšníků stolovalo s Ježíšem a jeho učedníky. Farizeové to uviděli a řekli jeho učedníkům: „Jak to, že váš Mistr jí s celníky a hříšníky?“ On to uslyšel a řekl: „Lékaře nepotřebují zdraví, ale nemocní. Jděte a učte se, co to je: ‚Milosrdenství chci, a ne oběti.‘ Nepřišel jsem pozvat spravedlivé, ale hříšníky.“

1 Sam. 15,22: Tu řekl Samuel: „Líbí se Hospodinu zápalné oběti a obětní hody víc než poslouchat Hospodina? Hle, poslouchat je lepší než obětní hod, pozorně rozvažovat je víc než tuk beranů. 

Ozeáš 6,6: Chci milosrdenství, ne oběť, poznání Boha je nad zápaly.

Ozeáš 12,6: Navrať se tedy ke svému Bohu, dbej na milosrdenství a právo, s nadějí vytrvale čekej na svého Boha.

Exodus23,1-2: Nebudeš šířit falešnou pověst. Nespřáhneš se se svévolníkem, aby ses stal zlovolným svědkem. Nepřidáš se k většině, páchá-li zlo. Nebudeš vypovídat ve sporu s ohledem na většinu a převracet právo .

Izaiáš 1,11-17: „K čemu je mi množství vašich obětních hodů, praví Hospodin. Přesytil jsem se zápalných obětí beranů i tuku vykrmených dobytčat, nemám zájem o krev býčků, beránků a kozlů. Že se mi chodíte ukazovat! Kdo po vás chce, abyste šlapali má nádvoří? Nepřinášejte už šalebné obětní dary, kouř kadidla je mi ohavností, i novoluní, dny odpočinku a svolaná shromáždění; ničemnost a slavnostní shromáždění, to nemohu vystát. Z duše nenávidím vaše novoluní a slavnosti, jsou mi jen na obtíž, jsem vyčerpán, když je musím snášet. Když rozprostíráte své dlaně, zakrývám si před vámi oči. Ať se modlíte sebevíc, neslyším. Vaše ruce jsou celé od krve. Omyjte se, očisťte se, odkliďte mi své zlé skutky z očí, přestaňte páchat zlo. Učte se činit dobro. Hledejte právo, zakročte proti násilníku, dopomozte k právu sirotkovi, ujímejte se pře vdovy.

Záměrně uvádím několik míst z Bible, které podle mého poznání mají souvislost se slovy Ježíše z Matouše. Nevím jak pro vás, ale pro mne jsou slova Ježíše ukázkou jeho velmi přísného přístupu k farizeům. Proč? Oddělenost a odloučenost farizeů byla pokládána za zvláštní ctnost a sílu člověka zbožného a spravedlivého, a vnější svátost mu měla zabezpečit i čistotu mravní a obřadní. Tato odloučenost od všedního zástupu, který nezná Zákona, je měla bezpečně ohradit od obyčejného lidu a zajistit jím přístup k Bohu (viz Biblický slovník).

Uvědomujete si, co skrze Izaiáše vzkázal Hospodin Izraelskému lidu? Neumím si pomoci, ale i dnes v církvích vidím podobné „farizee“ s podobným přístupem ke slovu Božímu. My plníme literu Zákona, literu učení své denominace a to s podobným záměrem jako farizeové. Upřednostňují plnění Božích příkazů více, než osobní styk s Bohem skrze Ježíše Krista a poslouchání jeho hlasu. A tvrdí ve své samolibostí, že se nelze k Bohu blížit bez své čistoty od hříchu a obřadní čistoty. A přitom zapomínají, jak se poprvé blížili k Bohu. Mnozí sice vyznali své hříchy, kterých si byli vědomi Bohu skrze Ježíše, ale již si nejsou jistí, že jím byly odpuštěny pro krev Krista Ježíše i hříchy budoucí. A tak pro jistotu vyznávají své hříchy i nadále, a neuvědomují si do jaké pasti lezou. Pasti samolibostí. A diví se podobně, jako Iziášovi současníci; „Když rozprostíráte své dlaně, zakrývám si před vámi oči. Ať se modlíte sebevíc, neslyším,“ protože mají pocit, že je Bůh neposlouchá.

Všimněte si, za kým přišel Ježíš a neptal se, jestli jsou mravně a obřadně čisti, neboť věděl bezpochyby, že nejsou. A nevadilo mu to, ale vadilo to tehdejším farizeům a mnohdy to vadí i dnešním farizeům. Když potom seděl u stolu v domě, hle, mnoho celníků a jiných hříšníků stolovalo s Ježíšem a jeho učedníky. Farizeové to uviděli a řekli jeho učedníkům: „Jak to, že váš Mistr jí s celníky a hříšníky?“ Proto jím řekl svá velmi přísná slova: „Lékaře nepotřebují zdraví, ale nemocní. Podobně jako svého času řekl podobenství těm, kteří spoléhali na sebe, že jsou spravedliví a ostatními pohrdali. Lukáš 18,9-14. Učí-li kdo, že Bůh někoho poslouchá pouze, když je bez hříchu, nějak zapomněl na tyto biblické příklady a příměry. Bohu je podle jeho vlastních slov vždy milejší hříšník, pokání činicí, než někdo, kdo hlásá mravní a kultickou čistotu, před milosti Boží. Jděte a učte se, co to je: ‚Milosrdenství chci, a ne oběti.‘  Neříká to hříšníkům, ale farizeům: Učte se! Co se mají učit? Co to je milosrdenství chci a ne oběti.

Skrze Samuele nám vzkazuje: Poslouchat hlas (Slovo) Hospodinovo; /2 Mojžíšova 20,18-19: „Mluv s námi ty (Mojžíši), a poslouchat budeme, a nechť nemluví s námi Bůh, abychom nezemřeli.“/ a rozvažovat o něm je více, než oběti, které jsou podmínkou mravní čistoty. V Ozeáši zdůrazňuje, že ve svých soudech musí jednat spravedlivě a milosrdně podobně jako Bůh; nevíte proč mám pocit, že mnozí z věřících zacházejí dál, než Bůh ve svých soudech?

Když tady mnohdy čtu slova podobného znění jako:

Naše učení je lepší, protože je nás mnoho a jsme tady dlouho; většina z nás má podobný pohled; ty tomu nerozumíš, důkazem je, že to říkáš pouze ty sám; všichni si myslíme, že jsi bludař; ty jsi samozvanec a my na to máme školu; atd.

Na podobné argumenty mám slova Mojžíše:

Nebudeš šířit falešnou pověst. Nespřáhneš se se svévolníkem, aby ses stal zlovolným svědkem. Nepřidáš se k většině,
páchá-li zlo. Nebudeš vypovídat ve sporu s ohledem na většinu a převracet právo.

Pokud nevíte, zda jsou vám odpuštěny vaše hříchy, přestože je dílo vašeho spasení „Dokonáno!“. Pokud nevíte, že vás Bůh slyší ne pro vaše zásluhy, ale pro dílo spasení, které dokonal Ježíš Kristus. Pokud nevíte, zda jste oblékli celou výstroj Boží. Pokud nevíte jistě, že jste spasení;

měli by jste se zamyslet nad tím, zda skutečně patříte Ježíši Kristu, svému Pánu a jste jeho vlastnictvím! Zkoumejte zda jste spasení, anebo jste na tom podobně jako kdysi Izraelci a farizeové, nebo jako dnešní farizeové v církvích. Nikdy nezapomínejte, že nepřišel pozvat spravedlivé, ale hříšníky.


Podobná témata

Zamyšlení

"Milosrdenství chci a ne oběti" | Přihlásit/Vytvořit účet | 62 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 08:38:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Leonete,

píšeš,

///Mnozí sice vyznali své hříchy, kterých si byli vědomi Bohu skrze Ježíše, ale již si nejsou jistí, že jím byly odpuštěny pro krev Krista Ježíše i hříchy budoucí. A tak pro jistotu vyznávají své hříchy i nadále, a neuvědomují si do jaké pasti lezou. Pasti samolibostí...///

Toto tvé učení je paskvil povytrhávaný z kontextu Písma, a nenachází se nejen na půdě biblických věřících, ale dokonce ani na půdě křesťanství...

Dostal jsi se úplně MIMO okruh těch, co věří nebo alespoň vyznávají Krista.

Já věřím, že všechny mé hříchy, včetně budoucích, byly odpuštěny a před Bohem již neexistují. Ale přesto vím, že když tady a teď zhřeším, tak je mé společenství s Bohem přerušeno a ocitám se v temnotě, protože nevidím Boha. (Nebo si snad myslíš, že si můžeš hřešit jak chceš - protože VĚŘÍŠ - a tvé společenství s Bohem není přerušeno, protože hříchy už jsou dávno odpuštěné?). Teprve vyznání hříchu mé společenství opět obnoví a vím, že i kdybych zhřešil třeba 40 krát za den lehkým hříchem, tak pokud ty hříchy budu vyznávat, tak podle 1Jan 1,5-2,2 jsem brán jako ten, co chodí ve světle.

A naopak, jestliže někdo své hříchy nevyznává, jeho společenství s Bohem je přerušeno a on chodí v temnotě. A pokud má dojem, že nějaké duchovní společenství přesto má, pak to není společenství s Duchem Božím... Protože Duch Boží s nikým, kdo své hříchy nevyznává, společenství nemá. Protože tvrdíme-li, že s Ním máme společenství, a ve tmě chodíme (= nevyznáváme své hříchy), LŽEME a nečiníme pravdy. Podobně LŽEME, když tvrdíme, že hříchu nemáme, nebo že jsme nezhřešili...


5  Toť jest tedy zvěstování to, kteréž jsme slýchali od něho, a zvěstujeme vám: Že Bůh jest světlo, a tmy v něm nižádné není.
6  Díme-li, že s ním obecenství máme, a ve tmě chodíme, lžeme a nečiníme pravdy.
7  Pakliť chodíme v světle, jako on jest v světle, obecenství máme vespolek, a krev Ježíše Krista Syna jeho očišťuje nás od všelikého hříchu.
8  Pakliť díme, že hříchu nemáme, sami se svodíme, a pravdy v nás není.
9  Jestliže pak budeme vyznávati hříchy své, věrnýť jest Bůh a spravedlivý, aby nám odpustil hříchy, a očistil nás od všeliké nepravosti.
10  Díme-li, že jsme nehřešili, činíme jej lhářem, a neníť v nás slova jeho.

1 Januv 2:1  Synáčkové moji, totoť vám píši, abyste nehřešili. Pakliť by kdo zhřešil, přímluvci máme u Otce, Ježíše Krista spravedlivého.
2  A onť jest obět slitování za hříchy naše, a netoliko za naše, ale i za hříchy všeho světa.
3  A po tomť známe, že jsme jej poznali, jestliže přikázání jeho ostříháme.







Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: twig v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 16:42:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A okrem slov Mojžiša aj prorocké slovo od Izaiáša:

Neboť přijde k Sionu vykupitel, a k těm, kteříž se odvracují od přestoupení v Jákobovi, praví Hospodin. Tatoť pak bude smlouva má s nimi, praví Hospodin: Duch můj, kterýž jest v tobě, a slova má, kteráž jsem vložil v ústa tvá, neodejdouť od úst tvých, ani od úst semene tvého, ani od úst potomků semene tvého, praví Hospodin, od tohoto času až na věky.

Nech sa deje Tvoja vôľa, Pane Ježiši, Bože, Otče večnosti, skrze Tvoju moc a silu, lebo Ty si Pán. Amen! Sláva Tebe, Pane! Sláva. Svätý, svätý, svätý, Pán, Boh všemohúci.



Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 18:58:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Kdo neprožil na sobě odpuštění svých hříchů, sejmutí břemena svých hříchů, a obdržení čistého srdce od Boha, nebude samozřejmě Bohu ani po tzv. "uvěření" žádný další svůj poklesek, hřích, který Boha zarmucuje a nás hrozně špiní, vyznávat.   Protože to nevidí ani necítí a je mu to na obtíž. A ještě si to krkolomnými výklady biblických veršů omluví.



Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 16. říjen 2012 @ 07:05:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
   Ahoj Leonete.

   Díky za tuhle diskuzi. Před nedávnem jsem přemýšlel nad tím, jak zákon hříchu a smrti převrací evangelium a Boží zaslíbení a napsal jsem o tom článek "Je víra logická".


   Zvláštní, že když si lidé vytvoří nějaké zjevené náboženství, tak se najednou ze vzácných a drahých zaslíbení písma stanou "podmínky" a "nároky" a z milosti se stane "musíš" a "nesmíš" a vzniknou lidské příkazy typu "nedotýkej", "neochutnávej", "nesáhni". Ty sice působí zdáním moudrosti v ochotném uctívání, v pokoře a tvrdé kázni těla, ale nemají žádnou cenu, leč pro uspokojení těla.


  Diskuze pod tímhle článkem to hezky ukazuje.

 
  Toník



Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 16. říjen 2012 @ 10:35:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Pokud nevíte, zda jsou vám odpuštěny vaše hříchy, přestože je dílo vašeho spasení „Dokonáno!“."...


I když je dílo spasení dokonáno, naše hříchy nejsou odpouštěny nějak automaticky, ale abychom na díle spasení mohli mít svou účast, musíme ze hříchů činit pokání, vyznat je Bohu i církvi.
Jinak naše hříchy nejsou odpuštěny a stále je vláčíme životem jako těžký ranec na hřbetě..



Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 16. říjen 2012 @ 11:19:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


5  Toť jest tedy zvěstování to, kteréž jsme slýchali od něho, a zvěstujeme vám: Že Bůh jest světlo, a tmy v něm nižádné není.
6  Díme-li, že s ním obecenství máme, a ve tmě chodíme, lžeme a nečiníme pravdy.
7  Pakliť chodíme v světle, jako on jest v světle, obecenství máme vespolek, a krev Ježíše Krista Syna jeho očišťuje nás od všelikého hříchu.
8  Pakliť díme, že hříchu nemáme, sami se svodíme, a pravdy v nás není.
9  Jestliže pak budeme vyznávati hříchy své, věrnýť jest Bůh a spravedlivý, aby nám odpustil hříchy, a očistil nás od všeliké nepravosti.
10  Díme-li, že jsme nehřešili, činíme jej lhářem, a neníť v nás slova jeho.

Jinak Leonete,

tyto verše jasně ukazují, že apoštol Jan je vztahuje i na sebe. Neříká: "To vy synáčkové musíte vyznávat hříchy a já nemusím, protože už jsem duchovní a proto nehřeším, a když tak už hřeší jenom ten hřích ve mě a ne já."

Toto evidentně platilo i pro apoštola Jana. A pro tebe to neplatí?



Re: Milosrdenství chci a ne oběti (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Úterý, 16. říjen 2012 @ 15:28:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V tomto známém příběhu se Pán Ježíš obrací na farizeje. Jim se nelíbilo, že Pán Ježíš se schází s takovou společností. Celníky a tedy i Matouše neměli lidé rádi. Matouš se rozhodl pro Ježíše a v jeho domě pak byla hostina. Farizejům na svoji kritiku Pán Ježíš sděluje, že jejich oběti a dary Bůh nechce, ale chce aby, byli milosrdní. Dále sděluje, že nepřišel schvalovat jejich bezúhonnost, ale přišel pozvat hříšníky k pokání.

Já to cítím tak, že Pán Ježíš zde všechny příkazy a zákony staví na lásce. Farizejové neznali lásku ani milost. Přísně dodržovali zákony a příkazy a to vyžadovali na všech. To vedlo k tomu, že život byl smutný a plný úzkosti a strachu.  Tohle Pán Ježíš nechtěl. Proto v následujících verších kritizuje i dodržování půstu, jak bylo zvykem.  Nový život se nedá vtěsnat do starých zvyků a norem.


A tak si beru poučení, že život s Ježíšem má být plný radosti. A pokání je vždycky dobré. Uvědomuji si, jak Ježíše potřebuji. A stejně tak jako je Bůh k nám tak milosrdný, tak buďme i my k našim bližním.


Vždyť mnoho problémů mezi lidmi vzniklo právě proto, že se lidé k sobě chovají nemilosrdně. Co byly platné různé oběti na oltář, různé půsty a zvyky a tradice, když srdce zůstalo z kamene. Vlastně to je ta lidská přetvářka. Skutky milosrdenství, o ně byla vždy bída. A to Pán Bůh chtěl. Milosrdenství. On nám ho dává v Ježíši a tím nás mění. A na nás je, abychom také dokázali být milosrdní. A k tomu je třeba láska.


Tehdy takto hovořil k farizejům, ale platí to na všechny.


Dnes farizejové vypadají jinak.  Jejich společným znakem je to, že pochybňují víru jiného.







Shrnutí názorů (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 19. říjen 2012 @ 20:47:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemůžu si pomoci, ale nikdo z vás nejspíš nevystihl a nepochopil hlavní myšlenku článku. Proč činím takový závěr?

Kdyby ano, někdo upřesní co jsem vynechal a nevysvětlil.



Stránka vygenerována za: 0.42 sekundy