Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 242, komentářů celkem: 429558, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 641 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116481539
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Modlitba ruženca je istým spôsobom duc*****u sebamanipuláciou
Vloženo Neděle, 13. leden 2013 @ 16:29:58 CET Vložil: Olda

Katolicismus poslal rudinec

Ruženec je vlastne predpis na systém modlenia sa a modlitieb samotných. Základnou jednotkou je jeden jeho desiatok 1/10. To znamená jeden otčenáš a desať „zdravasov“, a jedného „sláva“. Kompletný ruženec sa nazýva veľký a skladá sa z 15/10, 15 otčenášov + 150 zdravasov + 15 sláva. Malý ruženec z 5 otčenáčov + 50 zdravasov a 5 sláva. Desiatok je už spomenutý 1 otčenáš + 10 zdravasov a 1x sláva.


Slovo ruženec je ustálený zvrat prekladu z francúštiny a jeho doslovný význam je ružový veniec. Podľa legendy bol zakladateľom tejto pohanskej praktiky sv Dominik cca 1206 po Kristovi. Ruženec je vlastne predpis na systém modlenia sa a modlitieb samotných. Základnou jednotkou je jeden jeho desiatok 1/10. To znamená jeden otčenáš a desať „zdravasov“, a jedného „sláva“. Kompletný ruženec sa nazýva veľký a skladá sa z 15/10, 15 otčenášov + 150 zdravasov + 15 sláva. Malý ruženec z 5 otčenáčov + 50 zdravasov a 5 sláva. Desiatok je už spomenutý 1 otčenáš + 10 zdravasov a 1x sláva.

V Božom slove nie je ani stopy po takomto type modlitieb, naopak je tam veľa varovaní pred nimi. Napr. Mat 6:7-8! Modliť sa neznamená odriekať naučené slová. Modliť sa je rozhovor s Pánom.

Ruženec sám o sebe nie je nič iné ako počítadlo na modlitby. To mali už aj starí Asýrčania. Podobne pustovník sv. Antonko si dával ráno do tašky kamienky a keď sa pomodlil, tak vždy jeden vyhodil. To isté robila sv. Klára. V kostole to však nešlo. Preto ľudia vymysleli povrázok s uzlíkmi, neskôr na povrázku drevené gorálky a zámožnejší perly.

Ďalším a nie nepodstatným dôvodom je manipulácia mysle. Rytmus a intonácia pri spoločnej hlasnej modlitbe majú vplyv na vedomie človeka. Vplyv majú aj dookola opakované slová potichu. Tento fakt potvrdilo množstvo odborníkov. Preto sa natíska otázka: „Načo je Bohu takto ovplyvnený človek“? A načo je človeku dobré uvádzať sa do stavu, kedy si nemôže byť stopercentne istý čistým stavom mysle? Veď aj taký meditujúci človek sa nachádza v stave „blaženosti“, na úrovni svojej pravdy, pri svojom vymyslenom Bohu a nakoniec sa navráti do reality. Neskôr to začne pôsobiť ako niečo, čo človek začne vyhľadávať pri útekoch z reality....

Ďalším rozporom je utiekanie sa k Márii a nie ku Kristovi. V tomto je Biblia jednoznačná. Nech si hovoríte a namýšľate akékoľvek obhajoby, že za Máriou vidíte predovšetkým Pána, vaše učebnice a spevníky, modlitebné knižky a praktiky pri bohoslužbách hovoria jasnou rečou.

Porovnaj okrem Písma aj „Dialóg o ekuménii, str. 188-211; D. Seberíni, vyd. Dobré slovo, Banská Bystrica 1998.

Znovu použijem katechizmus Katolíckej cirkvi.

Cit: str. 252-3; Kult preblahoslavennej Panny.
§ 971 Preblahoslavenej Panne Cirkev právom preukazuje osobitný kult. ...Tento kult hoci celkom osobitný, sa podstatne líši od kultu adorácie...Svoje vyjadrenie nachádza v liturgických sviatkoch a v mariánskych modlitbách, ako je svätý ruženec, ktorý je súhrnom celého evanjelia totius Evangelii breviarum.

str. 652
§ 2708 Rozjímanie uvádza do činnosti myslenie, predstavivosť, city a túžby. Kresťanská modlitba sa prednostne venuje rozjímaniu o „Kristových tajomstvách“, ako je to pri lectio divina ( čítaní Božieho Slova), alebo pri ruženci.

K § 971 píše sa tam, že tento kult sa líši od kultu adorácie, teda klaňania... svätý ruženec však hovorí: „svätá Mária, Matka Božia, pros za nás hriešnych teraz i v hodinu smrti našej.. Ďalej všade kam sa pozrieš nájdeš sošky Márie, ľudia kľačia a modlia sa k nej.... to nie je klaňanie sa? Svätý ruženec je súhrnom evanjelia? Teda evanjelium oslovuje Máriu, skrze ktorú prichádzame ku Kristovi?

K § 2708 dáva jasne na známosť, že ruženec a Božie Slovo sú na rovnakom stupni, úrovni, čo sa týka rozjímania o Božích pravdách. To ale nie je pravda! Pri čítaní Božieho Slova človek rozmýšla o obsahu, človek pri ruženci opakuje pár viet dookola bez prestania /bol som toho svedkom/, keďže myseľ musí pracovať, aby ústa odrecitovávali naučené slová, nedá sa hovoriť o rozjímaní. Platí to iba v prípade, že človek sa dostáva do stavu, kedy vedomie vypína..... Pri čítaní Božieho Slova máme mať myseľ čistú a používať rozum na chápanie právd ktoré v ňom sú... /aj keď tu treba podotknúť, že naše chápanie nikdy všetky pravdy v Písmach uvedené neobsiahne...


"Modlitba ruženca je istým spôsobom duchovnou sebamanipuláciou" | Přihlásit/Vytvořit účet | 19 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Modlitba ruženca je istým spôsobom duc*****u sebamanipuláciou (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 13. leden 2013 @ 17:26:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nic proti tomu, aby se křesťan věnoval modlitbě - to snad dá rozum. Jenže jakýkoliv propracovaný systém je a zůstane jenom systémem. Metoda zůstane jenom metodou. Pokud bychom se k těmto automatům na modlitby měli připojit, mohlo by to skončit jako u některých židů, kteří mají modlitby nahrané v mobilu a když se chtějí pomodlit, tak si je prostě z mobilu přehrají.

Hodně to také připomíná metodu hinduistů, kteří neustálým opakováním "Hare Krišna" (minimum je 1000) se ke své nirváně přibližují. Zkuste si to také, je zaručeno úplné zblbnutí.

Již si lze představit našeho Pána a Boha, jak ihned radostí poskočí, když ho ovanou modlitby automatů.

Abychom však nekřivdili katolíkům. Kdy jste se sami modlili opravdu z hloubi svého srdce? Ruku na to své srdce, pokud ne vy, tak já osobně alespoň tu opravdu zacítěnou modlitbu Pánu určitě každý den neposílám. A to bych přitom chtěl. Chtěl z hloubi svého srdce.



Re: Modlitba ruženca je istým spôsobom duc*****u sebamanipuláciou (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 15. leden 2013 @ 14:30:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jistým zůsobem máte pravda. Růženec je modlitba která nás přibližuje Bohu a dává nám víru Panny Marie. Dneska je kompletní Růženec díky Bohu a blahoslavenému Janu Pavlovi II. o něco obsáhlejší a bohatší. O kristův křest, zázrak v Káně Galilejské, hlásání Evangelia a výzev k pokání, proměnění na hoře Tabor a ustanovení Eucharistie.
Mluvit v souvislosti s Růžencem o modlitbě Otče náš a hned potom tvrdit že : V Božom slove nie je ani stopy po takomto type modlitieb, naopak je tam veľa varovaní pred nimi. Napr. Mat 6:7-8! Modliť sa neznamená odriekať naučené slová. Modliť sa je rozhovor s Pánom. spadá do kategorie humoru. V modlitbě Zdrávas Maria jsou hned sva biblické citáty. Pozdrav archanděla Gabriela a svaté Alžběty, naplněné Svatým Duchem. Proto jí také říkáme Pozdravení andělské.
Ta slova nejsou cizí. Jsou Boží a jsou naše. Modlíme se je a prožíváme z celého srdce. Nebo skrz ně necháme protékat celý náš život, radosti i starosti, nebo život a problémy toho za koho prosíme.



Re: Modlitba ruženca je istým spôsobom duc*****u sebamanipuláciou (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 15. leden 2013 @ 17:31:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."V Božom slove nie je ani stopy po takomto type modlitieb, naopak je tam veľa varovaní pred nimi. Napr. Mat 6:7-8!
Modliť sa neznamená odriekať naučené slová
."...


To je ovšem kardinální omyl!


Naopak v Božím slově je také výzva se modlit naučenými slovy Písma, písněmi i žalmy.
Naučené slova Písma, ani písně či žalmy nejsou prázdnými slovy!
Odvolávky na tato místa Písma najdeš pod článkem "O modlitbě, modlitbě růžence - a neb cesta do katolíkovy duše."



(Mt 6,7-13)
Ale ty, když se modlíš, vejdi do svého pokojíku, a když zavřeš dveře, modli se ke svému Otci, který je vskrytu. A tvůj Otec, který vidí vskrytu, ti odplatí zjevně.
Když se tedy modlíte, neříkejte prázdná slova jako pohané. Ti si totiž myslí, že budou vyslyšeni pro množství svých slov.
Nebuďte jim tedy podobní, protože váš Otec ví, co potřebujete, ještě předtím, než ho poprosíte.
Proto se modlete takto:
Otče náš, který jsi v nebesích, ať se posvětí tvé jméno!
Ať přijde tvé království! Ať se stane tvoje vůle jako v nebi, tak i na zemi.
Dej nám dnes náš každodenní chléb,
a odpusť nám naše viny, jako i my odpouštíme našim viníkům.
A neuveď nás do pokušení, ale vysvoboď nás od zlého. Neboť tvé je království i moc i sláva navěky. Amen.

Ať se to komu líbí nebo ne, ale i toto je modlitba naučenými slovy.

Veškeré Boží slovo z Písma se právem může nazývat modlitbou naučenými slovy.



..."Ďalším a nie nepodstatným dôvodom je manipulácia mysle. Rytmus a intonácia pri spoločnej hlasnej modlitbe majú vplyv na vedomie človeka. Vplyv majú aj dookola opakované slová potichu. Tento fakt potvrdilo množstvo odborníkov. Preto sa natíska otázka: „Načo je Bohu takto ovplyvnený človek“?"...

Aby člověk v modlitbě uslyšel Boží hlas, musí se nejdříve sám ztišit. Musí umět ztišit svoje nitro, vytěsnit všechny zábavy, záliby a starosti z tohoto světa, které člověka rozptylují a od Boha odvádějí. Bůh k člověku zpravidla nemluví v bouři a vichru, ale v tichém vánku.
(1 Kr 19,11-13)
Hospodin řekl: „Vyjdi a postav se na hoře před Hospodinem.“ A hle, Hospodin se tudy ubírá. Před Hospodinem veliký a silný vítr rozervávající hory a tříštící skály, ale Hospodin v tom větru nebyl. Po větru zemětřesení, ale Hospodin v tom zemětřesení nebyl.
Po zemětřesení oheň, ale Hospodin ani v tom ohni nebyl. Po ohni hlas tichý, jemný.
Jakmile jej Elijáš uslyšel, zavinul si tvář pláštěm, vyšel a postavil se u vchodu do jeskyně.


Člověk je bytost s tělem i duší
.
Společenství s Bohem zažívá obojí, obojí se tedy na takové setkání musí náležitě připravit aby byl člověk dsponovám Boží hlas uslyšet..

V pravoslaví se mezi mnichy vyskytuje zvláštní modlitební společenství, kde se klade důraz i na dýchání těla - hesychanismus.

Růženec je v určitém směru mezi katolíky právě takovým dýcháním duše Božím slovem.
Vždyť ani našemu tělu se nestačí nadýchnout jen jednou a basta!


Pokud se kdokoli utíká k Marii a ke svatým, utíká se přirozeně také ke Kristu, protože oni všichni nyní sedí na Kristově trůnu moci.

(Zj 2,26)
Kdo vítězí a zachovává mé skutky až do konce, tomu dám moc nad národy.

(Zj 3,21)
Kdo vítězí, tomu dám usednout se mnou na mém trůnu, jako jsem i já zvítězil a usedl jsem se svým Otcem na jeho trůnu.



Už, prosím, přestaňte s tou ostudnou ignorací Božího slova i Kristova učení.





Re: Modlitba ruženca je istým spôsobom duc*****u sebamanipuláciou (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Čtvrtek, 17. leden 2013 @ 16:40:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že autor článku by mal aspoň minimálnu skúsenosť mať o tom, o čom píše, a mal by mať  aspoň torchu hlbšie vedomosti o tom,m o čom píše. Ale ani v jednom, ani v druhom prípade musím konštatovať, že  - nemá...
Úprimne a bez urážky chcem povedať, že  vôbec, ale vôbec nerozumie o tom, k čomu sa vyjadruje. Zrejme sa nikdy Ruženec nemodlil, len má istú predstavu, ktorú na m posúva.A ak už hovoriť o nejakej manipulácii, myslím si, že sám sa nás snaží zmanipulovať svojimi fantazmagóriami o Ruženci.

Namiesto vysveľovania poviem moju skúsenosť. Nemal som rád modlitbu Ruženca dosť dlho. Stále opakovanie mne, racionálne založenému študentovi dlho nesedelo. Takže modlil som sa rôzne: klasické modlitby, aj tvorivé modlitby, spontánne, aj podľa určitej knihy,  videl som všelijaké zhromaždenia rozličných prúdov, kde sa modlia viacmenej tvorivo, spontánne, hovoria si, že zo srdca a pod. A moja  skúsenosť po porovnaní toho všetkého? Aj spontánna modlitba sa môže stať bezduchou "žuvačkou", ako ktorákoľvek iná modlitba. Opakujú sa frázy, ľudia hovoria krásne a zmysluplné a duchovné slová. Keď človek ich počuje prvý krát, je uchvátený, akí sú to duchovní ľudia. No potom, keď je s nimi dlhšie, a pozoruje ich život, štýl, ducha, srdce a  pod. zistí, že medzi nimi a tými, ktorých som pozna, že sa modlia iba klasicky, alebo sa dokonca mohlili veľmni radi Ruženec, niet v podstate zásadných rozdielov.  Aj tam mohlli byť hlbokí, ale aj plytkí, aj tam... A predstavte si, že medzi tými, ktorí sa modlili Ruženec pravidelne a rád, som nikdy nestretol zlého, plytkého človeka. Nevedel možno tak spontánne vyslovovať krásne duchovné slová, ale vedel rozmýšľať hlboko. Bol som prekvapený. A počul som vhodndé vysvetlenie: Podstata Ruženca nespočíva v tom opakovaní slov, akoby to bola nejaká magická mantra, ktorú používajú hinduisti, či budhisti, a čo nám práve mnohí podsúvajú - zrejme aj s autorom článku...

V čom je teda podstata modlitby Ruženca? Modlitba Ruženca je naozaj modlitba rozjímavá /hoci sa pri spoločnej modlitbe vyslovujú slová/.  Zdravasy sú v nej ako "scénická hudba", ktorá pomáha človeku uvedomovať si, že má rozjímať o veľkých tajomstvách zo života Krista /počatie - zvestovanie, narodenie, v Getsemany, na kríži, po zmŕtvyhvstaaní a pod./, teda o podstatných epizódkach našej viery, ale spolu s tou, ktorá bola Kristovi z ľudí najbližšie, jedna z nás, Mária, Matka Ježišova, ktorá všetky tieto situácie prežívala /alebo teraz v nebi chápe/ oveľa plnšie, či s väčším pochopením. Je to teda rozjímanie, meditácia s Máriou o Ježišovi v tom, čo sa týka nás. A tam sa vkladá sám rozjímajúci, je to rozjímanie o sebe vo svetle úravdy, o ktorej rozjíma. A pritom tým že sú to samé biblické slová, je to modlitba vysvlovene biblická, a len ozajstký tupec to nevidí a nechce vidieť... /žiaľ, na GS sú takí, ale  je  to tak, že "nevedia, čo robia, keď to kritizujú bez snahy pochopiť..."/.

A môžem dosvedčiť, že modlitba Ruženca je naozaj veľmi účinná modlitba, dosahuje sa s ňou naozaj veľký duchovný pokrok, pretože zo všetkých ľudí nikto nie je tak blízky Kristovi a Bohu ako Mária, nikto z ľudí /okrem Krista/nie je taký charizmatik a plný Ducha ako Mária, Matka Ježišova... Sotva preto možno nájsť lepšiu školu modlitby, ako Máriinu školu. Priatelia, prakticky všetci veľkí svätci KC boli zároveň aj veľkí mariánski ctitelia a odkedy sa Ruženec vynašiel ako modlitby /od sv. Dominika v stredoveku/ aj sa modlili veľmi radi a veľmi často Ruženec... Nie je už toto samo osebe dôkaz toho, že všetky takéto kritiky Ruženca, ako to predvádza náš autor sú bohapusté táranie?...




Stránka vygenerována za: 0.24 sekundy