Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 229, komentářů celkem: 429545, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 430 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116466335
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Jsou všichni věřící synové Boží?
Vloženo Středa, 13. únor 2013 @ 09:39:12 CET Vložil: Olda

Zamyšlení poslal leonet

Římanům 8,10-17:
A jest-li Kristus v vás, tedy ač tělo umrtveno jest pro hřích, však duch živ jest pro spravedlnost. Jestliže pak Duch toho, kterýž vzkřísil Ježíše z mrtvých, přebývá v vás, ten, kterýž vzkřísil Krista z mrtvých, obživí i smrtelná těla vaše, pro přebývajícího Ducha jeho v vás. A takž tedy, bratří, dlužníci jsme ne tělu, abychom podle těla živi byli. Nebo budete-li podle těla živi, zemřete; pakli byste Duchem skutky těla mrtvili, živi budete. Nebo kteříkoli Duchem Božím vedeni bývají, ti jsou synové Boží.  Nepřijali jste zajisté Ducha služby opět k bázni, ale přijali jste Ducha synovství, v němž voláme Abba, totiž Otče. A ten Duch osvědčuje duchu našemu, že jsme synové Boží. A jestliže synové, tedy i dědicové, dědicové zajisté Boží, spolu pak dědicové Kristovi, však tak, jestliže spolu s ním trpíme, abychom spolu i oslaveni byli.

Často můžeme i na těchto stránkách číst slova mnohých bratří, že musíme my, kteří jsme uvěřili v Ježíše Krista našeho Pána, dokazovat nějakými skutky těla svou víru. Jenže je možné, že se tito bratři jen špatně vyjadřuji, neboť nepřesně pochopili slova apoštola Pavla v 10 verši: … „ač tělo umrtveno jest pro hřích“, a v 11 verši: …obživí i smrtelná těla vaše, pro přebývajícího Ducha jeho v vás.“ (překlad KMS uvádí dokonce „tělo mrtvé kvůli hříchu“) Zajisté jste si všimli, co tady Pavel říká: „tělo je umrtveno (mrtvé) pro hřích“, co to může znamenat jiného, než že mrtvé tělo není schopné nic činit. Může snad mrtvý člověk po své smrti činit něco jiného, než se rozpadat v hrobě?

Někteří si asi myslíte, že je to hloupá otázka, vždyť jsme přece nezemřeli, to bychom přece věděli. A přesto Pavel vedený Duchem svatým napsal zcela jasně, že naše těla jsou mrtvá kvůli hříchu a budou obživena, až po vzkříšení našeho těla, když smrtelnost obleče nesmrtelnost a porušitelnost obleče neporušitelnost. To je naše naděje viz 1 Korin. 15,42-54 a 2 Korin. 5,1-4.

Vidíte jaký problém se ukázal? Mrtvé tělo není schopné konat jakékoliv skutky, dobré ani zlé. Můžeme tedy ještě ve svém mrtvém těle ještě konat nějaké skutky pro Boha? Ne, není to možné. A přesto teď jakoby popřu slova Písma tímto prohlášením:
V těle můžeme konat pouze zlé skutky, což je v souladu se slovy Pavla v 7 kapitole 25 verši: … „A tak já sloužím myslí Zákonu Božímu, ale tělem zákonu hříchu.“ Pocházejí-li naše skutky z tělesnosti, hřešíme a výsledkem je smrt, Ř. 8,6… „Nebo smýšlení těla jest smrt, smýšlení pak Ducha život a pokoj.“

A tak jediným způsobem jak se líbit Bohu je chodit Duchem, Ř. 8,4: „Aby spravedlnost Zákona vyplněna byla v nás, kteříž nechodíme podle těla, ale podle Ducha.“ Chodit Duchem můžou pouze ti, kdo mají Ducha Božího, Ř. 8,9 … „Jestliže pak kdo Ducha Kristova nemá, ten není jeho.“ Podívejme se do 12 -13 verše: „A takž tedy, bratří, dlužníci jsme ne tělu, abychom podle těla živi byli… Nebo budete-li podle těla živi, zemřete; pakli byste Duchem skutky těla mrtvili, živi budete.“

Zcela chápu, že teď v tom máte galimatyáš, neboť na počátku tvrdím, že naše těla jsou umrtvená – mrtvá a následující věty říkají, že skutky našeho těla máme mrtvit Duchem. A proto vám zcela otevřeně říkám, dokud nepřijmete, že není tělo jako tělo, nemůžete pochopit tyto zdánlivé rozpory. Celý problém je v českých překladech řeckých slov soma a sarx.

Sarx – maso, látka živého těla, obrůstající kosti, vnějšek, tělesnost a speciálně u Pavla tělo jako nástroj, sídlo a moc hříchu.

Soma – tvar, těleso vrhající stín, tělo Kristovo.

Obě tato slova žel většina českých překladů překládá jediným českým slovem tělo. A proto pochopit slova Pavla lze jen velmi obtížně, ne-li nemožné. Není totiž třeba mrtvit skutky těla – soma, které je již umrtveno, ale skutky těla – sarx, které bude až do naši tělesné smrti živé!!! Dokud si neujasníte kde je v Nové smlouvě a především v Pavlových spisech, použito v originále soma nebo sarx, neměli by jste činit závěry o skutečném významu textu.

Nyní se podívejme na 14 verš: „Nebo kteříkoli Duchem Božím vedeni bývají, ti jsou synové Boží.“

Domníváte se, že všichni, kdo uvěřili v Ježíše, jsou vedení Duchem Božím? To Pavel nepíše, naopak říká, že pouze ti, kdo jsou vedení Duchem Božím, jsou synové Boží! Proč nejsou všichni věřící vedení Duchem Božím? Protože se nejdříve musejí nechávat vést Duchem Božím! Kdyby tomu tak nebylo, nepsal by Pavel na jiných místech, že máme vydávat své údy a svá těla k službě Bohu. Což znamená, že věřící člověk může své tělo vydávat i zájmům své tělesnosti a může službu Bohu ignorovat. Jak víme, v Korintu bylo mnoho věřících, kteří nechodili podle Ducha, ale podle těla. Proto je Pavel nazval, že jsou tělesní. Vždyť tam měli i smilníka a většina bratří to tolerovala. Což je projevem tělesnosti.

Co je charakteristickým projevem věřícího, který je vedený Duchem Božím? Verš 15-16: „Nepřijali jste zajisté Ducha služby opět k bázni, ale přijali jste Ducha synovství, v němž voláme Abba, totiž Otče. A ten Duch osvědčuje duchu našemu, že jsme synové Boží.“ Že neslouží ze strachu, ale z vědomí svého synovství, které mu potvrzuje Duch Boží v jeho duchu. A průvodním znakem je účast na Kristových utrpeních. Verš 17: „A jestliže synové, tedy i dědicové, dědicové zajisté Boží, spolu pak dědicové Kristovi, však tak, jestliže spolu s ním trpíme, abychom spolu i oslaveni byli.“


"Jsou všichni věřící synové Boží?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 160 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jsou všichni věřící synové Boží? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 13. únor 2013 @ 13:47:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Jsou všichni věřící synové Boží?

Nejsou! Syny Božími jsou jen ti, kdo jsou vedeni/voděni Duchem Božím, což je možné jedině tehdy, když chodí podle Ducha.



Re: Jsou všichni věřící synové Boží? (Skóre: 1)
Vložil: hirali v Středa, 13. únor 2013 @ 14:12:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
do téhle diskuse se pouštět nebudu. I fundovaní teologové s touhle epištolou mají problémy a málokterý teolog jí umí lidem po lopatě vysvětlit.
Ja několikrát poslouchal mp3 vyklad jtéto epištoly a trval přes 20hodin . Je to dost duležitá epištola ohledně spasení. Jednou uvěř a tvá víra tě spasí hlásají jedni. Druzí hlásají že spasen budeš skrze skutky těla. Obě strany se opírají o tuhle epištolu a umí to obhájit mám na mysli fundované teology. 
Je ještě jedna verze: Přijetí ducha Svatého být vedenDuchem Svatým a na základě vedení Duchem svatým se člověk stává poslušný zákona.
Takový člověk na základě vedení Duchem Svatým dodržuje v životě boží zákony VYDANÉ NA SINAJI A PODŘIZUJE SE JIM.
Takoví lidé jsou božími syny!!!  Tak to chápu já.




Re: Jsou všichni věřící synové Boží? (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Středa, 13. únor 2013 @ 16:49:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Matúš 7:20  A tak ich tedy po ich ovocí poznáte.

Toto pravidlo je ďaleko jednoduchšie na rozpoznanie synov Božích a synov diablových.



Re: Jsou všichni věřící synové Boží? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 13. únor 2013 @ 18:24:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pro začátek jednoduchá otázka - mluvil Ježíš v souvislostí s Večeří páně o jedení jeho sarx nebo sóma? 

V Janovi 6,51 - 56 se totiž píše:

Já jsem ten živý chléb, který sestoupil z nebe. Kdo jí z tohoto chleba, bude žít na věčnost. A chléb, který já dám za život světa, je mé sarx.“  Židé se hádali mezi sebou a říkali: „Jak nám tento člověk může dát k jídlu své sarx?“ Ježíš jim tedy řekl: „Amen, amen, pravím vám, nebudete-li jíst sarx Syna člověka a nebudete-li pít jeho krev, nebudete mít v sobě život. Kdo jí mé sarx a pije mou krev, má život věčný a já ho vzkřísím v poslední den. Neboť mé sarx je pravý pokrm a má krev je pravý nápoj. Kdo jí mé sarx a pije mou krev, zůstává ve mně a já v něm.

A v Mt 26,26; Mk 14,22; L 22,19 se zase píše:

Když jedli, vzal Ježíš chléb, požehnal, rozlomil ho, dal učedníkům a řekl: „Vezměte, jezte. Toto je mé sóma.“

A když jedli, vzal Ježíš chléb, požehnal a rozlomil, dal jim a řekl: „Vezměte, toto je mé sóma.“

Pak vzal chléb, vzdal díky, rozlomil a dal jim se slovy: „Toto je mé sóma, které se za vás dává. To čiňte na mou památku.“


A pak druhá jednoduchá otázka - umíš opravdu řecky a má tedy případná debata smysl, nebo jsi se jen někde dočetl o sóma a sarx? Vím, že překladatelé ČSP mají v textu poznámku, aby bylo zřejmé, kde je použito sarx a sóma, ale toto už neposkytují u SZ ve vztahu k Septuagintě.



Re: Jsou všichni věřící synové Boží? (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Středa, 13. únor 2013 @ 18:47:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonete,
vím, že sarx jako tělesnost či hnací síla hřešit je tu stále až do naší smrti. Je to vlastně tak prosté, choďte Duchem... pěkně se to píše, ale hůře koná, že? :-)




Re: Jsou všichni věřící synové Boží? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 14. únor 2013 @ 08:07:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Článek je pozoruhodnou ukázkou neznalosti křesťanství. Autor se nimrá v detailech a samotná podstata mu zcela uniká.
Jsem docela překvapen,
že z tolika  křesťanů, komentujích toto na křesťanském vebu se nenašel ani jeden, kdo by na to autora upozornil.


Dokonce už všichni lidé jsou podle přirozenosti Boží
děti.

Protože všichni pocházíme od stejného nebeského Otce a jsme tudíž Jeho potomstvo.




Jen proto mohl apoštol Pavel takto argumentovat pohanským Řekům:

Sk 17,22-29)
Pavel se tedy postavil uprostřed Areopágu a řekl: "Muži athénští, vidím, že jste v každém ohledu velice nábožní lidé .
Když jsem tu totiž procházel a pozoroval, co uctíváte, našel jsem také oltář, na kterém je napsáno: 'Neznámému bohu'. Koho tedy uctíváte nevědomě, toho vám já zvěstuji.
Bůh, který stvořil svět i všechno, co je v něm, ten, který je Pánem nebe i země, nebydlí v chrámech udělaných rukama.
Ani si nedává sloužit lidskýma rukama, jako by něco potřeboval, protože on dává všem život i dech i všechno.
A učinil z jedné krve celý lidský rod, aby přebývali na celém povrchu země; vyměřil jim uložené časy a hranice jejich přebývání,
aby hledali Pána, zda by se ho snad mohli dotknout a nalézt ho, ačkoli není daleko od žádného z nás.
Jím totiž žijeme, hýbeme se a trváme, jak to řekli i někteří z vašich básníků: 'Vždyť jsme jeho potomstvo.'
Když tedy jsme Boží potomstvo, nesmíme se domnívat, že by božská bytost byla podobná zlatu, stříbru nebo kameni, výtvoru lidské zručnosti a důvtipu.

Od Adamova vyhnání z ráje jsou však i všichni jeho potomci pod důsledkem tohoto vyhnání. Rodí se už jako vyhnané Boží děti, jako vyhnanci, jejichž předkové dědictví domu Otcova promrhali.

Křesťanem se pak člověk stává znovuzrozením (J 3,5)  v Kristu při křtu. Nebeský Otec ho ve křtu pro zásluhy Krista znovu přijímá a uznává jako své dítě a vrací mu právo na dědictví.
Ve křtu jsme spaseni milostí! (Ef 2,5)
Každý pokřtěný se tedy Z VYHNANCE stává  BOHEM UZNANÝM  BOŽÍM DÍTĚTEM.


A Bůh své dary nebere zpět.
On zůstává věrný, i když my jsme nevěrní.
Otázkou ovšem stále zůstává, zda také my jako Boží děti skutečně žijeme.



Re: Jsou všichni věřící synové Boží? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 14. únor 2013 @ 08:19:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ohledně spekulací nad výrazy "sóma" a "sarx" je řešení velmi jednoduché:


My katolíci nepřijímáme v eucharistii žádné jakési mrtvé tělo, ale přijímáme pod tajemným způsobem chleba a vína ŽIVÉHO KRISTA  v těle i duchu, viditelně tak přijímáme působící Boží moc, která nás proměňuje - samotného Boha.

Až takové výsady se dostává Bohem uznaným jeho dětem.



Re: Jsou všichni věřící synové Boží? (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Čtvrtek, 14. únor 2013 @ 19:22:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Text Římanům 8,10-17se vztahuje na znovuzrození člověka vírou v Krista. Ti jsou pak vedeni Duchem sv.Někdo více, druhý méně, ale to jiný obor. Mnoho upřimných křesťanů může být, podle komentáře, uvedeno do zmatku. Začnou se zpytovat, zda vůbec jsou Božími syny, protože nějak necíti , že jsou vedeni Duchem sv. Každý znovuzrozený má Ducha sv. a chodí Duchem . Není v tom nic světoborného, haleluja !



Re: Jsou všichni věřící synové Boží? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pátek, 15. únor 2013 @ 14:48:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajímavá otázka. Jednou mi  šestiletá vnučka řekla: „Dědo, já mám dva tatínky.“ Až jsem se leknul. „No přece mého tatínka a tatínka v nebi.“ A tak jsem si uvědomil, jak bychom i my dospělí někdy potřebovali takovou tu dětskou víru a k tomu žádnou vědu o teologii. Té vnučce stačila víra. A to by mělo stačit i nám. Vždyť křesťanům začíná modlitba oslovením“ Otče náš..“ Takto se modlíme a to si neuvědomuje, že tímto oslovením se považujeme za Boží děti ? A nejen považujeme, ale podle Písma jimi jsme.


Takže záleží na síle naší víry a síla naší víry souvisí s Darem Božím a to je Duch Svatý, který na nás působí. A Ducha Svatého máme díky Pánu Ježíši, který po splnění svého obětování se za nás, zaplacení za náš hřích, odešel k Otci a tohoto Pomocníka nám poslal. Bez Ducha ani jednoduché věci plně nechápeme. Dokážeme sice mudrovat, ale ne plně věřit. A jak bylo vidět na té vnučce, je to tak jednoduché. To ten hřích v nás, poznání zla a dobra, rozum, tomu bohužel někdy brání.


Já vím že  se člověku na mysl vkrádá myšlenka, že přece se podle toho nechováme, že jsme někdy tak zlí, že je to až ostuda se považovat za Boží děti. Bohužel, to se stane, když zapomeneme na to, co jsme, a není v naší duši Duch Boží. Ztrácíme Ducha tím, jak ustavičně se zabýváme světskými věcmi, podléháme shonu, upadneme do různých pokušení apod. Ale Pán Bůh nám ukázal na zdroj Ducha. Je  to modlitba i večeře Páně a mnoho dalšího, čím se projevuje duchovní život.

A pak vztah k našemu Otci je také v bázni. Jistě i v lásce, vděčnosti  a radosti. Ale ta bázeň je důležitá proti zpychnutí a vede k poslušnosti.

Určitě by dobrák Willy na to řekl „Tož tak“


S pozdravem František





Re: Jsou všichni věřící synové Boží? (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Pátek, 15. únor 2013 @ 15:24:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pojem "synové Boží" je v Bibli (Kralické) zmíněn na těchto místech:

Starý zákon:
Genesis 6:2  Že vidouce synové Boží dcery lidské, any krásné jsou, brali sobě ženy ze všech, kteréž oblibovali.
Genesis 6:4  Obrové pak byli na zemi v těch dnech; ano i potom, když vcházeli synové Boží k dcerám lidským, ony rodily jim. To jsou ti mocní, kteříž zdávna byli, muži na slovo vzatí.
Jób 1:6  Jednoho pak dne, když přišli synové Boží, aby se postavili před Hospodinem, přišel také i Satan mezi ně.
Jób 2:1  I stalo se opět jednoho dne, že když přišli synové Boží, aby se postavili před Hospodinem, přišel také i Satan mezi ně, aby se postavil před Hospodinem.
Jób 38:7  Když prozpěvovaly spolu hvězdy jitřní, a plésali všickni synové Boží?

Nová zákon:
Matouš 5:9  Blahoslavení pokojní, nebo oni synové Boží slouti budou.
Lukáš 20:36  Nebo ani umírati více nebudou moci, andělům zajisté rovni budou. A jsou synové Boží, poněvadž jsou synové vzkříšení.
Římanům 8:14  Nebo kteřížkoli Duchem Božím vedeni bývají, ti jsou synové Boží.
Římanům 8:16  A tenť Duch osvědčuje duchu našemu, že jsme synové Boží.
Římanům 9:8  To jest, ne všickni ti, jenž jsou synové těla, jsou také synové Boží, ale kteříž jsou synové Božího zaslíbení, ti se počítají za símě.
Galatským 3:26  Všickni zajisté vy synové Boží jste v Kristu Ježíši skrze víru.
Filipským 2:15  Abyste byli bez úhony, a upřímí synové Boží, bez obvinění uprostřed národu zlého a převráceného; mezi kterýmižto svěťte jakožto světla na světě,
1 Janův 3:1  Pohleďte, jakou lásku dal nám Otec, totiž abychom synové Boží slouli. Protoť svět nezná nás, že jeho nezná.
1 Janův 3:2  Nejmilejší, nyní synové Boží jsme, ale ještěť se neokázalo, co budeme. Vímeť pak, že když se okáže, podobni jemu budeme; nebo viděti jej budeme tak, jakž jest.
1 Janův 3:10  Po tomtoť zjevní jsou synové Boží a synové ďáblovi. Každý, kdož nečiní spravedlnosti, neníť z Boha, a kdož nemiluje bratra svého.

Dá se nějak kvalifikovat nebo kvantifikovat kdo je veden Duchem Božím a jak se to projevuje? Musí mít nadpřirozené duchovní dary? Jazyky, uzdravování, prorocká vidění a pod., nebo stačí prostá důvěra v Ježíše Krista a poslušnost Božího slova, "umrtvování  tělesného smýšlení", mající za následek vznik a růst ovoce Ducha?
Synové Boží byli původně i padlí andělé a satan, kteří mají dosud moc a schopnost působit na lidi, což se projevuje existencí zla mezi lidmi, kteří všichni jsou satanovými zajatci, pokud je Kristus nevysvobodí skrze "znovuzrození z Ducha". Tento nový stav se musí projevit právě růstem dobrého ovoce (nové stvoření v Kristu). Pokud tomu tak není, lze pochybovat o tom, zda ke znovuzrození došlo a zda to nebyl jen nějaký formální akt (křest, biřmování, konfirmace) někdy na přání okolí, případně i simulované duchovní dary a schopnosti, které mohou pocházet od Božího protivníka a nemusí se lidem jevit negativně, často naopak, třeba dočasným tělesným uzdravením (léčitelství, psychotronika, bílá magie apod.)




Re: Jsou všichni věřící synové Boží? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Pátek, 15. únor 2013 @ 17:08:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jde sice o dost těžký text (soudě také podle toho, že za krátkou dobu se zde několikrát komentuje). Ale lze jej rozpitvat na docela jednoduché díly:

Tvrzení: Jsme jednoznačně synové Boží, pokud v nás sídlí Boží (Kristův) Duch.

Důkaz:

[Římanům 8:9]
Vy však nejste v mase, nýbrž v Duchu, jestliže ovšem ve vás sídlí Boží Duch; nemá-li kdo Kristova Ducha, ten není jeho, (Pavlík)
případně
Vy však nejste podrobeni tělesnosti, nýbrž duchu, ovšem jen, jestliže Duch Boží ve vás sídlí. Jestliže však kdo nemá Kristova Ducha, ten není jeho. (Žilka)

neboť

[Římanům 8:14]
Všichni, kdo se dají vést Božím Duchem, jsou totiž Božími syny. (například NBK).

Pokud někomu nevyhovuje tento poměrně složitý text, ve kterém se střídá Duch a duch, tak může použít i jinou biblickou úvahu: Pokud je někdo v Kristu (uvěřil v Krista, oblékl se do Krista, ponořil se v Kristu) a je veden Jeho Duchem, stává se součástí těla Kristova. Náš Bůh, který Krista přijal jako Syna, vidí i nás jako Boží děti. Neboť na nás shlíží jako na jedno tělo, a to synovské tělo Kristovo.

Kdo si není jist, že se do Krista oblékl, tak se může ptát sám sebe, zda je dítětem Božím, neboť jeho vlastní duch mu o tom svědčí:

[Římanům 8:16]
 Spolu s naším duchem to potvrzuje sám Duch, že jsme Boží děti.


Kdo však má pochybnosti i o tom, co mu říká jeho vlastní vědomí (duch) a dokáže si říci v celé hloubce svého srdce:

"Nevím jestli mě Bůh spasil, nevím zda jsem Kristův, nevím zda přijdu do Božího království, ale vím, že Bůh je spása a zachrání všechny naše bratry a sestry. A vím, že nepodrobí věčnému utrpení ty, kdo Ho milují a spoléhají se na něj, i když mne samotného zavrhne."

tak je jistojistě spasen. To netlumočím pro omluvu ani útěchu své hříšné podstaty, ale to jsem slyšel od jiných.



Re: Jsou všichni věřící synové Boží? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Sobota, 16. únor 2013 @ 09:16:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já to vidím tak, že víra není výsledkem našeho snažení a ani našich intelektových schopností. Když chtěl to vše pochopit Nikodém, tak mu Pán Ježíš vysvětlil, že se musí zrodit z vody a Ducha. To je znovuzrození. A toto znovuzrození je výsledkem uvěření v Ježíše, víry v Ježíše. Když to Nikodém stále nechápal, tak znova mu opakuje „ Jako Mojžíš vyvýšil hada na poušti, tak musí být vyvýšen Syn člověka, aby každý, kdo v něho věří, měl život věčný“  A o tom je také víra. Ti, kteří byly uštknuti hadem, těm hrozila smrt. A kdo by chtěl zemřít? Jediná naděje byl pohled na bronzového hada s vírou, že to pomůže. A pomohlo. Podobně je to s námi. Dokud si neuvědomíme, že jsme otráveni hříchem a hrozí nám smrt, nic nám nepomůže. Jedině pohled na Krista. Lépe to nemohl Pán Ježíš Nikodémovi vysvětlit.


Ale jak to zařídit, aby člověk uvěřil. To není jen tak samo sebou. Ani ten Nikodém a znalec Písma, hned neuvěřil. To je totiž Boží zásah do člověka. Možná na tom mají trochu vliv modlitby bližních a ostatních, kteří Boha prosí o to, aby dotyčný uvěřil.  Ale tuto víru daruje Bůh prostřednictvím Ducha. A Myslím, že i Nikodém plně uvěřil a znovuzrodil se, až když Pán Ježíš odešel k Otci a seslal Ducha Božího  na Zem


A když jsem u těch miminek, které se v katolické církvi křtí. Nevyčetl jsem nikde v Bibli, že by se tak mělo dít. Ale já to chápu jako upřímnou snahu věřících rodičů, příbuzných i církve, aby dítě bylo vedeno Bohem a bylo v jeho péči  a ochraně ještě před znovuzrozením. A na jeho výchovu v duchovní oblasti mají dohlížet rodiče a pomáhat jim i kmotrové a církev.  Až děti vyrostou, tak prožijí znovuzrození, pokud byly správně duchovně vedeny. Pak chápou, že Bůh je náš duchovní Otec a nás vztah k němu je dobrovolný, přijatý vírou. Tento vztah není nezrušitelný z naší strany.  Je podmíněn vírou v Krista, kterou dokazujeme poslušností a láskou.

Vždyť je to hezky napsané:

„Je-li ve vás Kristus, pak vaše tělo sice podléhá smrti, protože jste zhřešili, ale Duch dává život, protože jste ospravedlněni. Jestliže ve vás přebývá Duch toho, který Ježíše vzkřísil, pak ten, kdo vzkřísil  z mrtvých Krista Ježíše, obživí i vaše smrtelná těla Duchem. Který ve vás přebývá. A tak, bratři, jsme dlužni, ale ne sami sobě, abychom museli žít podle své vůle. Vždyť žijete-li podle své vůle, spějete ke smrti; jestliže však mocí Ducha usmrcujete hříšné činy, budete žít dál. Ti, kdo se dají vést Duchen, jsou Synové Boží.“

Takže je přece jasné, kdo jsou děti Boží.!!!





Re: Jsou všichni věřící synové Boží? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 16. únor 2013 @ 09:27:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Vy všichni jste přece skrze víru syny Božími v Kristu Ježíši.



Re: Jsou všichni věřící synové Boží? (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Sobota, 16. únor 2013 @ 17:54:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jeden starý rabín se jednou ptal svých žáků jak se pozná kdy končí noc a začíná den. Každý dal nějakou odpověď  ale učitel pořád nebyl spokojený. Nakonec jim řekl že to že už je den poznáme tak když uvidíme kteréhokoliv člověka a rozeznáme v něm bratra nebo sestru. Jinak je pořád ještě noc. Když to vědí židi tak by to tím spíš měli vědět křesťani kdo je dítě Boží.



Stránka vygenerována za: 1.14 sekundy